Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. EI pidä paikkansa! Et voi tosissasi ajatella, että rehellisen ihmisen olisi pakkoa laukoa kaikkia mahdollisia ilkeyksiä ääneen. Ei rehellisen tarvitse olla ilkeä! Ei ole pakko sanoa mitään, ellei ole jotain hyvää sanottavaa.

Kuka pyytää antamaan kommentteja ulkonäöstään heti silmät avattuaan? (Sitäpaitsi minusta röllipeikko on suloinen.) Rehellinen voisi sanoa miehelle/vaimolle esimerkiksi, että on ihanaa herätä vieressäsi... ja (esimerkiksi jos henki haisee pahalle) mennäänkö pesemään hampaat... tms.

Minun ei ole ollenkaan vaikea löytää läheisilleni jotain hyvää sanottavaa, ellen löydä, ei minun aina ole pakko sanoa mitään.

Naapurille toivottaisin hyvää huomenta ja kysyisin jotain juhlista. Voisin ehkä todeta, että arvostan sitä, ettei heiltä usein kuulu samanlaista meteliä. - Vaikeastakin asiasta voi keskustella kohteliaasti ja rehellisesti myös valehtelematta.

Jos hyvällä tuttavallani olisi hammasongelmia, voisin hyvinkin sanoa olevani hänen terveydestään huolissani (jos olisin) ja suositella hammaslääkäriä. Muuten en keksi mitään syytä ryhtyä arvostelemaan ihmisiä.

Bussissa siirtyisin pois haisulin läheltä. En ymmärrä taaskaan, miksi häntä pitäisi ääneen arvostella.

Jos varas olisi nuori, saattaisin tilanteesta riippuen ryhtyäkin keskustelemaan hänen kanssaan tai alkaa näkyvästi seurata hänen puuhiaan, jolloin hän todennäköisesti siirtyisi muualle tai voisin joissain tapauksissa ilmoittaa henkilökunnalle asiasta.

Hyvät tavat ja rehellisyys eivät sulje pois toisiaan.

Kerropa sinä, miten valehteleva ihminen toimii esittämissäsi tilanteissa!
  2. Olen tosikko!
  3. Hei tämä on oikeastaan väärä paikka kysyä asiaa. Mutta tietysti ohjeita ja ajatusten ravistelua saa täältä. Ehdotan kuitenkin, että kysyisit y s t ä v ä l l i s e s t i asiaa häneltä itseltään.

Vielä parempi olisi jos aloittaisit hieman hemmottelemalla häntä ja kuuntelemalla, jospa hänellä on huolia tms.

Sitä paitsi, mikset voisi hellästi seurata häntä nukkumaan mennessä. Voithan sitten palata omiin puuhiisi, kun olet käynyt hänet hellästi nukuttamassa. Jos hän valvoisi pitempään, tilanne olisi ilmeisempi.

Parasta mitä mieheltä tässä iässä voisi toivoa, on hellä romanttinen huomaavaisuus. Jos sellaista saa vaikkapa vain välillä osakseen kotona, kyllä siinä elämän laatu paranee molemmilla. Kun on hyvä olla, kaikki muukin sujuu. Vaihdevuosioireita tai ei, sinä voit saada hänet säteilemään ja nauttimaan elämästään.