Lapsilisät

turhiako ?

Tuossa työttömät rikollisia keskustelussa muutamat keskustelijat viittaavat siihen, että lapsilisät olisivat turhia ja jopa motivoisivat lasten hankkimiseen.

Lapsilisä on murto-osa lapseen kohdistuvasta rahallisesta menoerästä, joten lapsilisän tähden ei ainakaan kenenkään kannata lapsia hankkia.

Monet lapsiperheet ovat taloudellisesti ahtaalla, joten tuki lienee ihan paikallaan.

9

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blackdog

      Ja sitäpaitsi suomalaisiahan pitäisi kannustaakin lisääntymään... Muuten täällä ei asustele kohta kuin mummoja ja vaareja. Lapset ovat tulevaisuus - IHANIA!!

    • veronmaksaja

      Ilman muuta lapsilisät pois.
      Ja lapsiavustus tilalle. köyhille ja yh:lle.

      MItä ollilat tekevät lapsilisillä?

      MItä erinomaista nämä lapsen tekijät tekevät yhteiskunnalle, että heidät pitäisi palkita?

      Istuvat töissä ja kapakassa ja ovat kasvattavaan
      "hyviä" kansalaisia.

      Katsokaa vaan tilastoja. Kuinka moni nuori kärsii
      vanhempien uraputkesta. ( juomaputkesta)

      Maan väkiluku pitää saada laskuun ja
      työllistää maaseutu.

      • napa

        Otetaanpa yksinkertainen esimerkki:

        Oletetaan, että kaikki suomalaiset tulisivat 'järkiinsä' ja lopettaisivat lasten hankkimisen tällä sekunnilla. 15 vuoden kuluttua nuorin suomalainen olisi n. 14-vuotias. Mitä siihen mennessä olisi tapahtunut ?

        Lasten vaate- ja ruokateollisuus olisivat hävinneet, koulukyytejä tarjoavat liikennöitsijät konkurssissa, lastentarhat suljettu hoitajat kortistossa, opettajat myös pääosin kortistossa.
        Lastenlääkärit työttömiä. Urheilulajit olisivat menettäneet ison joukon harrastajia ja urheilutilat voitaisiin hiljalleen sulkea. Myös täältä joutilaaksi jäävät ihmiset voitaisiin ohjata kortistoon. Lapsiperheet tarvitsevat myös autoja liikkuakseen. Tuhansia autoja vuosittain jäisi myymättä ja myös autokauppa hyytyisi pikku hiljaa ja myös tältä saralta lisää väkeä kortistoon.
        Asuntokaupan puolella riittäisi isoja asuntoja myytäväksi vaikka millä mitalla ja uusia ei kannattaisi enää tehdä. Myös vähittäiskauppa laskisi, joten kauppiaita, myyjiä ja rakentajia joutaisi kortistoon.

        SINÄ kateellinen, ehkä vielä silloin töissä saisit siis pussistasi elättää kaikki nämä työttömät.
        Entäpä ajattelitko päästä eläkkeelle ? Kätevänä vastaat tietenkin, että itsepä olet eläkkeesi vuosien varrella kerännyt. Väärin. Yksikään sukupolvi ei pääse eläkkeelle ilman, että vielä työelämässä mukana olevat osalistuvat verojen kautta myös eläkkeiden maksuun.

        Ja kaiken tämän haluaisit polkaista liikkeelle vain siksi, että lapsia syntyy myös sellaisiin perheisiin, joissa ei ehkä ihan välttämättä lapsilisää tarvittaisi.


      • sama veronmaks..
        napa kirjoitti:

        Otetaanpa yksinkertainen esimerkki:

        Oletetaan, että kaikki suomalaiset tulisivat 'järkiinsä' ja lopettaisivat lasten hankkimisen tällä sekunnilla. 15 vuoden kuluttua nuorin suomalainen olisi n. 14-vuotias. Mitä siihen mennessä olisi tapahtunut ?

        Lasten vaate- ja ruokateollisuus olisivat hävinneet, koulukyytejä tarjoavat liikennöitsijät konkurssissa, lastentarhat suljettu hoitajat kortistossa, opettajat myös pääosin kortistossa.
        Lastenlääkärit työttömiä. Urheilulajit olisivat menettäneet ison joukon harrastajia ja urheilutilat voitaisiin hiljalleen sulkea. Myös täältä joutilaaksi jäävät ihmiset voitaisiin ohjata kortistoon. Lapsiperheet tarvitsevat myös autoja liikkuakseen. Tuhansia autoja vuosittain jäisi myymättä ja myös autokauppa hyytyisi pikku hiljaa ja myös tältä saralta lisää väkeä kortistoon.
        Asuntokaupan puolella riittäisi isoja asuntoja myytäväksi vaikka millä mitalla ja uusia ei kannattaisi enää tehdä. Myös vähittäiskauppa laskisi, joten kauppiaita, myyjiä ja rakentajia joutaisi kortistoon.

        SINÄ kateellinen, ehkä vielä silloin töissä saisit siis pussistasi elättää kaikki nämä työttömät.
        Entäpä ajattelitko päästä eläkkeelle ? Kätevänä vastaat tietenkin, että itsepä olet eläkkeesi vuosien varrella kerännyt. Väärin. Yksikään sukupolvi ei pääse eläkkeelle ilman, että vielä työelämässä mukana olevat osalistuvat verojen kautta myös eläkkeiden maksuun.

        Ja kaiken tämän haluaisit polkaista liikkeelle vain siksi, että lapsia syntyy myös sellaisiin perheisiin, joissa ei ehkä ihan välttämättä lapsilisää tarvittaisi.

        Sinähän oletkin välkky.
        Unohditko mitään kauhuskenaariostasi?
        Kulkukoirat ja sudet tappavat vielä ne mummoparat jotka taapertavat hangessa apteekkiin...


        Lapsien ja ihmisten määrä pitäisi saada laskuun ei vain Intian kaltaisissa kulttuureissa , vaan myös täällä suomessa.
        En ole Linkolan enkä tuon omanapa ajattelijan kanssa samaa mieltä. Piiiitkä tähtäimellä
        tälläinen markkinatalouteen pohjautuva kulutusyhteiskunta ei ole toimiva.
        Ja se tuleekin muuttumaan, ehkä 15-30 vuoden kuluessa. "omanapa" voi muuttaa sitten mieltään.
        JOtta olisi massan kanssa samaa mieltä.
        Sinullahan ei ole omia näkemyksiä.

        Maapallo ei kestä suurempaa määrää kulutusta. Ongelmat on nähty jo kauan..
        Mutta politiikkoja ohjaa rahavirrat ja omat intressit. (valta ja isommat pallit)

        On tulossa aika joka pysäyttää maailman..
        Enkä puhu tsunamin kaltaisesta luonnontapahtumasta. Sehän oli odotettavissa.
        Kuten tämä tulevakin aika.
        Mutta me vaan lisäännytään..
        MIkä on tietenkin huvittavaa. :)


    • j.jussi W-T

      pois RIKKAILTA JA LESTOLTA.

    • vaikka itse en niistä enemmälti ole ehtinyt hyötyä.

      Minusta on upeata, että Suomessa lapsiperheille maksetaan lapsilisää. Lapset ja perheet ovat tässä yhdessä asiassa tasa-arvoisia.

      Jos lapsilisät poistettaisiin tulorajojen tms. perusteella joiltakin ryhmiltä, niiden käsittelyyn kuluisi varmasti paljon enemmän rahaa kuin mitä säästyisi.

      Toisaalta, mitä sillä on väliä jos suuret veronmaksajat joskus saavat jotain takaisin?
      Maksavathan taas mieluummin verojaan ja kasvattavat uusia verojen maksajia.

      • juuri

        Montakohan prosenttia lapsilisien saajista on todella sellaisia, jotka eivät niitä tarvitse ?

        Oletan, että tämä on niin pieni luku, että sitä varten ei kannata järjestää organisaatiota, joka vaanisi lapsilisien kohdentamista.

        Lisäksi näillä hyvätuloisilla perheillä on todennäköisemmin se kaikkein pienin lapsimäärä.

        Jokainen lapsi ja perhe on siis samassa asemassa lapsilisän suhteen. Hyvä niin.


      • j.jussi W-T

        LAPSENTEKOKONEET eivät tarvitse LAPSILISIÄ.
        Maksetaan LESTAPERHEILLE enintään VIIDESTÄ LAPSESTA LAPSILISÄ,eikä kaikista VIIDESTÄTOISTA.


    • ja vain

      niille, jotka sitä todella tarvitsee. Elikkä tulorajat peliin vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe