caseman
Elämä on kivaa! Maalla on mukavaa, eikä huono paikka ole kaupunkikaan!
Muistakaahan syödä kotimaista ruokaa!
Kotieläimet: Kissa
Parhaat matkakohteet: Jyväskylä
Ruoka & juoma: kalakeitto, maito
Koulutus: Ammattikorkeakoulu
Ase tai siviilipalvelus:KarTr
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia19 aloitusta · 250 kommenttia
- Kymmenen vuotta sitten ensimmäiset täydet 5 tähteä törmäystesteissä saavuttaneet autot olivat MB, Toyota ja Renault. Volski saavutti saman vasta myöhemmin kun uudistivat mallejaan. Siis, pysytäänpä tosiasioissa :).
- Ysäri on hyvä pyörä kokoisekseen. Tiedän erään joka laittoi jonkun teharin siihen. Äänet muuttui, mutta sitten leikkasi kiinni.
Ei näitä kannata virittää, pitää ostaa oikea isompi pyörä jos ei riitä.
Minulle tärkeitä on luotettavuus, ei ole kiva kun muutaman sadan kilometrin päässä pitää alkaa pyörää työntämään, huippunopeus laskee alle vakion. - Käytettynä Toytota Yaris on paras valinta, saksalaisten laatu vaihtelee liian paljon. Polossa on erittäin huonoja yksilöitä. Riski sellaiseen vaan kasvaa, kun ostaa käytettynä.
Sitäpaitsi Toytotat ovat erittäin turvallisia, luokkansa parhaimmistoa törmäystesteissä. Faktat pöytään ja tunteet sivuun. ( so. Audit, BMV ym. pois kuvioista, kun budjetin mukaan toimitaan)
Yariksen edelliset omistajat ovat myös yleensä olleet erittäin huolellisia ja auto on ollut kevyessä ajossa.
Vakuutukset, huollot ym. 120 e/kk, bensat 300e/kk. Siinä se on suurinpiirtein. Näin pientä autoa ei yleensä kannata ostaa dieselinä.
Nykyisillä ja tulevilla bensan hinnoilla ei kannata ostaa liian isoa autoa, tulee vaan ihan turhaan ylimääräisä kustannuksia. Kyllä autoilu on muutenkin kallista.
Terveisin Heikki - Tottakai Guggenheim museo kuuluu Helsinkiin. Tämä nyt vaan suhmuroitiin vihreiden hiekkalaatikkoleikkeihin. Hyvä valmistelu, ja olisi se nyt ainakin pitänyt tuoda valtuuston päätettäväksi.
Helsinkiin tarvitaan tällaista vetovoimaista museoa, sitäpaitsi kun se suunnitellaan ja rakennetaan suomalaista materiaalista, niin tottakai se hyödyttää meitä.
Miksi juuri nyt aletaan kulttuuria ja taidetta hinnoittelemaan? Tällaiset tuovat henkistä pääomaa kotimaahamme, hämmennyksen aikoina positiivisia hankkeita tarvitaan.
Jos emme pidä huolta henkisestä pääomastamme, menetämme kyllä muunkin pääoman. Näin täällä savon sydänmailla ajatellaan.
Ei muuta kuin jatketaan valmistelua, vaalit ovat tänä vuonna ja ensi vuonna uudet päättäjät. Äänestäjät, muistakaa tämä!
Ps. Brutaalia verrata leipäjonoja ja kulttuurihankkeita keskenään. Itse tuotan kotimaista ruokaa kansalle 24/7 tyyliin. Haluan että myös henkisestä ravinnosta pidetään huolta. Haittaako se jos meillä on jotain mitä muillekin näyttää? - Ei muuten kannata maksaa pimeitä palkkoja. Mulla pari tilapäistä työntekijää ja palkka on alle 8e tunnissa. Hyviä tekijöitä, eikä sivukulut tästä palkasta ole tolkuttomia. Olen tyytyväinen.
Palkkavedätykselle stoppi, maksetaan taulukoiden mukaan ja sellaisille jotka ovat tunnollisia. - No, minun neuvo on että laitat investoinnit jäihin ja yrität saada ensin urakoitsijoita peltopuolelle sopivasti tasoittamaan peltotöiden määrää.
Lypsylehmät ovat kyllä erittäin hankala yhdistelmä palkkatyön ohessa, jos yksin joutuu ne hoitamaan.
Pitää löytää tasapaino lehmien ja timpurinhommien välillä. Tosin saattaa olla että timpurintöistä jää käteen moninkertaisesti.
Velkamäärähän sinulla on melko pieni, joten kannattaa himmata tässä vaiheessa ja vaikka järjestellä lainoja vähän uudestaan. - Itseä varten näitä ajetaan. Olen ajatellut ajavani tämän tulevana kesänä 125-pyörällä. Pitää harjoitella ja ajella, että miten vedot onnistuvat ennenkuin alkaa tosissaan yrittämään. Minusta hieno tapa viettää yksi kesäpäivä ja -yö moottoripyörän selässä. Reitti on jo suunniteltu, Vaalimaalta rannikkoa myöten Liminkaan ja takaisin savoon. Toivottavasti on hyvä sää ja ennustukset pitää paikkansa. Suomi on hieno maa, yksi tapa tämäkin nauttia siitä.
- Huone on 390*430 cm suorakaide, niin että pitäsi sen mahtua.
Mitä mieltä olette? Kyllä pelihaluja on, koska lapsia ym. vieraita käy ja pitkä matka on joka paikkaan kylille. - Virkistetään lisää huonomuistista:) Heikki Kovalaisellahan oli valmis sopimus Toyotan kanssa ellei Toyota olisi lopettanut F1 sarjassa. Siksi Heikki on nyt ollut Lotuksella.
- Hei, muistin virkistykseksi Trulli ajoi useita 2. sijoja ja paalupaikan Toyotalla. Joku toinen kuski olisi voittanutkin sillä useita kisoja, esim. Heikki Kovalainen. Toyotan jälkeen Trulli ei ole ajanut yhtään pistesijaa.
- Rengillä oli pari vuotta sitten Varadero, hän kehui että enduromallinen on hyvä ajaa sorateilläkin. Kulutus oli ollut noin 4 l /100km. Minulla on YZF-R125 ja tykkään että kyllä silläkin ajaa ja kulutus on ollut tähän mennessä 2,7 l/100km. Tosin olen ajanut hyvin rauhallisesti.
- Minä aloitin toissapäivänä YZF-R125 ajon. Se on ensimmäinen pyöräni ja ostin sen sen takia että ei ole aikaisempaa kokemusta muista kuin mopoista ja lapset pääsevät sitten ajamaan sillä kun saavat kortin.
Ei kai näitä kannata virittää, myy pois jos tarvii isompaa ja saa hyvän hinnan käytettynäkin. Mielummin vaihtaisin sinun asemassa isompaan tehdaspeliin. Isot pojat sanoo että kevarista ei saa oikeaa moottoripyörää vippaskonsteilla.
Minulle riittää tosi hyvin tällä hetkellä, mutta ymmärrän että kun tähän tottuu niin isompaa tekee mieli, eihän näitä muuten isompiin vaihdettaisi. - Kuinka on muuten toiminut kun on jo ajettu yli 20000 km?
- Etanolibensa E10 lisää kulutusta pari prosenttia eli alle 0,2 litraa/100km.
- Minä olen sellainen tomppeli, kaksi viimeisintä Toyotaa (käytettyjä) olen ostanut liiemmin kokeilematta. En ole edes konepeltiä avannut kaupassa, kilometrin lenkin ajoin ja se oli siinä. Eipä ole tarvinnut katua, huonompia autoja ostellaan ja ollaan olevinaan niin tietäviä. Tätä ei muuten kannata harrastaa muiden merkkien kohdalla :)
- Toyotalla hyvä brändi ja kun ottaa huomioon että saman konsernin Lexus on paras. Asiakastyytyväisyys ratkaisee ja em. merkit paranevat muihin verrattuna mitä enemmän on kilometrejä takana.
- Itsellä kokemusta DB:stä vuodesta 1961. Todella vahva peli, nykyisin vm 1968 1200 Taavetti käytössä lietteen pumppauksessa tunteja takana noin 20000. Toinen Taavetti vm 1982 1490-4 sillä tehdään muokkaus ja lumitöitä sekä ajetaan metsässä. Tunteja takana 8000 huom. hitaita kellotunteja.
Eipä näissä kyseisissä koneissa ole montaa kytkinremonttia ollut. 40 vuoden aikana 3 kpl.
Koneet ovat kestäneet, vanhempaan vaihdettu kannentiiviste ja männänrenkaat sekä kiertokangen liuskat. Uudemmassa ei vielä mitään, mutta eihän tuntejakaan ole edes 10000.
Voimansiirrossa olleet viat ovat olleet kaksi pyöränakselin katkeamista ja uudemman koneen vaihteensiirtäjät uusittu.
Kyllä voin suositella, tarkkaile hintoja ja varaosia ainakin tähän menneesä on löytynyt kiitettävästi, uusia ja käytettyjä. - Turkistalous on laillinen elinkeino, ei siinä ole mistään eläinrääkkäyksestä kyse. Suomessa on selvät säännökset turkiseläinten kohtelusta ja niiden olosuhteista. Parempi että mahdollisimman suuri osa maailman turkiksista tuotetaan Suomessa. Kaukoidässä ei ole edes kuultu eläinsuojelusta ja hyvästä kohtelusta, pää pois pensaasta ja lisää turkistarhausta tänne, Suomessa on parhaat olosuhteet eläimille.
- Tukitarkastajat tulevat tilalle kutsumatta, ilmoitus enintään 48 h ennen saapumista.
Eipä siinä ehdi mitään tekemään, jos eläimet ovat huonossa kunnossa. Muuten EU tukien ehtona on eläinten hyvä kunto ja kohtelu, sekin on tarkastuksessa huomiotava asia.
Kyllä tämä suomalainen tarkastuksen taso riittää, uusilla valvojilla ei ole mitään lisäarvoa eläinten tai veronmaksajien suhteen. - Susi kuuluu metsään. Niin kauan kuin se hankkii ruokansa hirvistä ym. valtion eläimistä, saa olla rauhassa.
Sitten kun susi siirtyy pihamaille ja karjan laitumille, on susien määrää rajoitettava. Susi ei ole mikään uhanalainen laji, metsästys on hyväksyttävä tapa suden torjunnassa. Sama pätee myös karhuihin.