Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
havana_
profiilit
havana_
havana_
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
1602
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
j.pukkila tässä on nyt se potilas, joka ei tiedosta sairauttaan. Ja siihen ei lääkettä ole.
25.05.2005 22:51
joka tuli mieleen?
Selvä merkki, eukossa on potentiaalia. Se vaan kanavoituu teidän muiden kannalta väärällä tavalla.
Ehkä savustaminen ei ole kuitenkaan se ensimmäinen asia, jota kannattaa yrittää. Koska kuten sanottu, panoksia löytyy. Nyt teiltä pitäisi löytyä taitoja päästä hyödyntämään niitä.
Vaikeaa, mutta haastavaa, eikö?
25.05.2005 22:46
olisi mielestäsi hyvä tapa provosoida niin että pääsisi sairaalahoitoon?
Mitä olet seinien läpi kuvitellut kuulleesi?
25.05.2005 16:59
paljon siitä, voiko inhimillisyyden rajoissa enää työmäärää lisätä. Mikä on tilanne nyt.
Minä ainakin vaatisin reilusti lisää palkkaa jos työmäärä, vastuu tai vaiva kasvaa. Nyrkkiä pöytään tytöt.
25.05.2005 15:21
ajattelee miehet noin. Mielenkiintoista.
25.05.2005 15:18
naiset itse halukkaita vastuunsa ja työtaakkansa lisääntymiseen? Palkkaa ilman muuta lisää, eihän kukaan ilmaiseksi...
25.05.2005 15:10
"- miehen tulot vaikuttavat vaimon opintotukeen yms. etuuksiin"
Tämä ei pidä täysin paikkaansa. On useita etuuksia, joihin puolison tulot vaikuttavat (luonnollisesti), olipa tämä puoliso sitten nainen tai mies, mutta opintotuen osalta tällainen on kai vain opintotuen asumislisän osuus. Varsinaiseen opintorahaan, joka on sitä ns. perustukea, puolison tulot eivät vaikuta.
25.05.2005 15:00
minulta löytyy mielipide Sinkkuelämää-sarjasta, mutta ehkä se ei kuitenkaan ole relevantti kun en sarjaa ole koskaan katsonut. Yksi elämän suurimpia iloja on olla totaalisen out tv-sarjoista.
Pikku vinkki näin kesää kohti miehille: joskus voi vaan tulla juttelemaan. Pakkoko sitä on aina juomaa tarjota tai pyytää tanssimaan? Vai johtuvatko nämä kaksi käytössä olevaa vaihtoehtoa siitä, että miehet eivät osaa hienovaraisista vihjeistä tulkita, kaivataanko heidän seuraansa vai ei? (Tarkemmin ajatellen tiedänkin jo vastauksen.)
Muuten kyllä minulle ei ole vielä valjennut naisten nihkeä suhtautuminen juomatarjouksiin, selittäkääpä joku minulle tämä (minulle tämä ravintolaetiketti on vielä vähän tuntematon): velvoittaako juoman hyväksyminen johonkin? Onko aivan mahdotonta suhtautua mutkattomasti juomatarjoukseen? Mutkaton voisi tarkoittaa esim. sitä, että kiittäisi kohteliaasti ja juttelisi ainakin sen juoman ajan. Siinähän sitä sitten selviää haluaako jutella enempää.
Kun en ole koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään hyväksyvän juomatarjousta niin olen pitänyt itsekin parempana kieltäytyä, mutta selvitetäänpä tämä asia nyt kertaheitolla.
Mikä juttu tämä juoma-asia nyt on? Kertokaa. (Olisiko se nyt sitten se miesvero josta niin paljon on puhuttu.)
25.05.2005 14:44
Minäkin olen boikotoinut jo useamman vuoden, enkä ole ainoa tuntemani henkilö.
Jossain kyllästymiskynnyskin menee, ja IS alkaa olla vaarallisen lähellä. Tasapuolisuuden nimissä voin sanoa, ettei Iltalehtikään nyt varsinaisesti ole kunnostautunut.
Mutta niin se on. Kansalla on juuri sellainen lehdistö minkä se ansaitsee. Puuttuu enää että tekisin äänestyspäätökseni Seiskapäivän perusteella. Sitäkin takuuvarmasti tapahtuu.
24.05.2005 11:12
että naiset on ovelampia. Feministit kun ovat säätäneet koko rikoslain, sinne on tietysti valittu ja rikoslain vastaisiksi säädetty vain ne teot, joihin miehet useammin syyllistyvät.
Olen nimittäin kuullut huhuja, että naiset olisivat esim. yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin. Jostain syystä sitä ei ole vielä saatu esille ihan kaikkiin tilastoihin.
24.05.2005 11:07
Käsittääkseni työmarkkinatuelle joutuu, ellei täytä työssäoloehtoa. Jos täyttää, saa ns. peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista, joihin eivät puolison tulot vaikuta. Johonkin liittoon kannattaa siis kuulua.
Eli jos kerran et käy töissä harrastepohjalta ja olet oikeutettu vähintään peruspäivärahaan, olet tuen myöntämisen osalta tasavertaisessa asemassa miesten kanssa ja peruspäivärahan osalta myös määrällisesti.
Perintöveroa kannattaa minimoida omaisuusjärjestelyin jo ennakkoon esim. hyppäämällä yksi sukupolvi yli ja jättämällä väliinjäävälle elinikäinen hallintaoikeus tms. Kyllä isot pojat nämä jo osaakin eikä mikään estä tyttöjä opettelemasta.
Omaisuustaulukoita naisten osalta juuri leskinaiset kaunistavat vähän. Elleivät naiset eläisi yleensä pitempään, tilastot olisivat vielä karmeampaa luettavaa.
24.05.2005 10:59
Lehden linja on lehden linja. Täytyy nähdä kokonaisuudet. Voin kyllä keskustella Karpelastakin, mutta se ei ole kaikki mitä minulla on Ilta-Sanomista sydämelläni.
Poliittisen uutisoinnin taso on kylläkin korkeammalla melkein missä tahansa muussa lehdessä. IS ei ole profiloitunut ministereiden grillaajana erityisesti, vaan juuri väkivallalla ja seksiskandaaleilla mässäilyllä.
23.05.2005 20:34
minä polttaisin kaikki solmiosi silitysraudalla heti kättelyssä niin olisi yksi murhe vähemmän.
23.05.2005 20:29
iltapäivälehtien tapa mässäillä ja tehdä rahaa ihmisten tragedioilla tukemisen arvoista toimintaa? Mitään syvällistä analyysiä heillä ei kuitenkaan ole perheväkivallasta tai mielisairauksista tarjota, pääasia on mässäily. Uhrit tuskin ovat pyytäneet lööppeihin päästä, ovatpahan yleensä vain tavallisia ihmisiä, jotka ovat olleet väärässä paikassa väärään aikaan.
Joo joo, Ilta-Sanomien vastaavalla päätoimittajalla on oikein otsaa arvostella Karpelan toimintaa. Kuulemma se mikä on missipiireissä sopivaa ei ole sopivaa ministerin asemassa. Jaaha perkele! Se onkin Ilta-Sanomien vastaava alapäätoimittaja juuri oikea henkilö tämän arvion esittämään. Kannattaakin aukoa sitä päätään kun itse on vastuussa palottelumurhien tiedottamisesta lööppitelineissä pienille lapsillekin.
23.05.2005 20:22
Kuolleisuushan meillä kaikilla on tasan 100 %. No, ymmärrän kyllä tarkoituksesi.
Tuo oli minulle uutta, että naisillekin parisuhteen vaikutus elinikään olisi noinkin korkea, onko se uutta vai vanhaa tutkimustietoa? Minulla on aiemmin ollut se käsitys, että naisten terveydelle ei parisuhteella ole läheskään niin suurta vaikutusta kuin miehillä.
En tässä vaiheessa vielä esitä arvauksiani siitä, mikä parisuhteessa mahdollisesti olisi niin terveellistä.
19.05.2005 13:18
Todella hienosti sanottu, ja nimenomaan tuollaista tosi asennetta toivoisi näkevänsä ihan nuorillakin naisilla. Itsevarmuus tekee onnelliseksi ja saa nauttimaan elämästä täysillä.
Nuoruus hupsahtaa nopeasti ohi ja sekin vähä menee hukkaan jos sen käyttää muiden miellyttämiseen. Nuoria tyttöjä yritetään kaikin keinoin yhä vielä ohjata miellyttämään muita, vaikka eletään jo 2000-lukua.
Härskisti edelleen käytetään hyväksi nuoren ihmisen taipuisuutta ja luontaista halua olla mieliksi.
19.05.2005 13:12
tulos perustui siis johonkin haastattelumateriaaliin jolla oli kartoitettu terveyden kokemusta. Semmosta subjektiivista paikantamista tämäkin ilmeisesti.
Ei sillä etteikö oma kokemus varmaan pitkälti korreloikin kliinisen terveyden kanssa. Muistelen vaan ettet yleensä pane niin paljon painoa omalle kokemukselle...
19.05.2005 12:08
se kaipaa huomiota.
18.05.2005 17:14
Oireellista sinänsä puhua kaanonista, josta ja jonka ulkopuolelta luettavia teoksia ollaan nyt etsimässä. Hassua, että kouluissa on vieläkin tuollainen ameurosentrinen "Maailmankirjallisuuden merkkiteoksia" -kurssi, johon on tietysti näön vuoksi tungettu yksi joku etnisempi, japanilainen, eteläamerikkalainen tai afrikkalainen kirjailija.
Ehkä olisi hyvä valita mahdollisimman erilaista kirjallisuutta ja opiskella genreittäin eikä merkkiteoksittain joka on huuhaata. Esimerkkinä voin mainita nobelistimme joka varmaan kirjoitti palkitun teoksensa täydessä kaasussa. "Taidokkaan fragmentaarinen teos".
Dekkaristosta löytyy naiskirjailijoita, lastenkirjallisuudesta löytyy, nuortenkirjailijoista löytyy, elämäkerroista löytyy, scifistä löytyy, nykykirjailijoista löytyy.
18.05.2005 17:08
No lapsethan on keskimäärin terävämpää porukkaa kuin aikuiset. Ihan täytyy kiittää kohteliaisuudesta.
"Ajatus maailmani" voi ihan hyvin jo, kiitos vaan mielenkiinnosta.
18.05.2005 15:19
68 / 81