22% naisista

gaborone

22% naimisissa olevista naisista joutuu joskus miehensä väkivallan tai seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Kiinnostaisi tietää kuinka monta prosenttia miehistä... 1?

27

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sam l.

Pitäisi ottaa parempi mies. Sellanen joka rakastaa.

• Colli.

Väkivallan raja on varsin häilyväinen. Esim. Jos nainen ei ole silittänyt solmiotani tarpeeksi hyvin, se aiheuttaa mulle mielipahaa, jota myös voidaan pitää osoituksena henkisestä väkivallasta.

Tällä mittarilla mitattuna 100% naisista on harjoittanut väkivaltaa. Ja niinmuodoin naimisissa olevista miehistä 100% siis on kärsinyt väkivaltaa.

Jos minä taas pidän oikeutettuna silloin tällöin kurittaa naista hänen tottelemattomuutensa takia, niin samaa mittaria käyttäen miesten väkivaltaprosentti on puhdas nolla.

• gaborone

"Jos minä taas pidän oikeutettuna silloin tällöin kurittaa naista hänen tottelemattomuutensa takia"
        Ajatteletko sitten että naisen tehtävä on totella sinua? Ei nainen ole mikään palvelija sulle, eikä hänen tarvitsekaan sua totella.

"Jos nainen ei ole silittänyt solmiotani tarpeeksi hyvin"
        Pidätkö avioliiton tarkoituksena sitä, että mies saa itselleen palvelijan? Jos saat tällaisesta mielipahaa, mietipä silitätkö itse koskaan naisen vaatteita? Teetkö hänen ruokansa? Siivoatko kotinne? Käytkö ostoksilla? Puhdistatko joko wc:nne?

Et ehkä ole ajatellut, että nainen ei ole sun palvelijaksesi tarkoitettu, vaan tarkoituksena on molemminpuolinen rakkaus. Onko rakkautta rankaista "palvelijaa" siitä, ettei hän tee kaikkea niinkuin sinä tahdot?

Eikä muuten ole kuitenkaan nolla prosenttia, koska aika harvinaista on, että nainen käyttäisi miestä seksuaalisesti hyväksi (olen kuullut vain yhdestä tapauksesta ja oon lukenut valtavasti raiskausjuttuja).

Kiinnostaisi tietää, mitä mielestäsi on rakkaus ja mitä varten on avioliitto.

• Kurre_Orava
        gaborone kirjoitti:

"Jos minä taas pidän oikeutettuna silloin tällöin kurittaa naista hänen tottelemattomuutensa takia"
        Ajatteletko sitten että naisen tehtävä on totella sinua? Ei nainen ole mikään palvelija sulle, eikä hänen tarvitsekaan sua totella.

Pidätkö avioliiton tarkoituksena sitä, että mies saa itselleen palvelijan? Jos saat tällaisesta mielipahaa, mietipä silitätkö itse koskaan naisen vaatteita? Teetkö hänen ruokansa? Siivoatko kotinne? Käytkö ostoksilla? Puhdistatko joko wc:nne?

Et ehkä ole ajatellut, että nainen ei ole sun palvelijaksesi tarkoitettu, vaan tarkoituksena on molemminpuolinen rakkaus. Onko rakkautta rankaista "palvelijaa" siitä, ettei hän tee kaikkea niinkuin sinä tahdot?

Eikä muuten ole kuitenkaan nolla prosenttia, koska aika harvinaista on, että nainen käyttäisi miestä seksuaalisesti hyväksi (olen kuullut vain yhdestä tapauksesta ja oon lukenut valtavasti raiskausjuttuja).

Siellähän sitä 14v antaa ohjeita oikein elämänkokemuksen tuomalla syvällä rintaäänellä.

Jospa Colli on vaimonsa kanssa pelisäännöt sopinut, mitäpäs muut niihin puuttumaan?

• Colli.
        gaborone kirjoitti:

Ei noita mun juttujani vakavasti kannata ottaa. Kunhan joskus täällä provoilen. Vaikka usein yritän olla tosissanikin.
        Huomasin juuri profiilistasi, että olet 14v. eli lähes saman ikäinen kuin omakin tyttäreni (asuu enimmäkseen exvaimon luona).
        Hienoa, että ajattelet asioita kriittisesti jo tuolla ikää, etkä ravaa popparipoikien perässä. Mutta älä anna feminismin hämätä itseäsi. Etsi oma totuutesi ja tee omat löytöretkesi. Tämän neuvon oon omalle tyttärellenikin antanut ja niinpä hänestä on kasvamassa vaikutusvaltainen nainen! (anakin isänsä suhteen)

• Colli.
        Kurre_Orava kirjoitti:

Siellähän sitä 14v antaa ohjeita oikein elämänkokemuksen tuomalla syvällä rintaäänellä.

Jospa Colli on vaimonsa kanssa pelisäännöt sopinut, mitäpäs muut niihin puuttumaan?

Hyväähän se tekee meikäläiselle (umpijuntti tupajäärä, niinkuin joskus osuvasti mainitsit)saada vähän raikkaampiakin neuvoja!

Exän kanssa en ollut oikein tarkka noista pelisäännöistä ja erohan siitä tuli. Seuraava "yrittäjä" kyllä pysyy herran nuhteessa!

• Kurre_Orava
        Colli. kirjoitti:

Hyväähän se tekee meikäläiselle (umpijuntti tupajäärä, niinkuin joskus osuvasti mainitsit)saada vähän raikkaampiakin neuvoja!

Exän kanssa en ollut oikein tarkka noista pelisäännöistä ja erohan siitä tuli. Seuraava "yrittäjä" kyllä pysyy herran nuhteessa!

Mitäs me typajäärät...

Juu, niinkuin olen palstalla hehkuttanut, niin ne suhteen pelisäännöt, kuka mitäkin tekee, lastenhoitoasiat jne. Kannattaa kollotella sen emäntäehdokkaan kanssa etukäteen.

Sen minäkin erossa opin. Rakkaus on ihan eri asia kuin saman katon alla asuminen.

• gaborone
        Kurre_Orava kirjoitti:

... että et tiedä mistä puhut kun sanot ettei 14- vuotias tiedä mitään elämästä, sillä olen ainakin sen verran oppinut, että vanhetessa ihmiset tyhmenee... Siis tiettyyn ikään (jota en tarkemmin ole määritellyt) voi viisastua ja sitten tyhmenee.. Ehkä tavallinen 14-vuotias ei tiedäkään, mutta voin vakuuttaa etten ole tavallinen ja siitä saan kuulla joka päivä, eli tämä ajatus ei johdu siitä että olisin mikään wannabe.

Epäilen erittäin vahvasti myös sitä, että kukaan nainen tahtoo itseään pidettävän palvelijana, tai että kukaan nainen tahtoo että hänen miehensä lyö häntä.

On erittäin harvinaista, että suomalaiset miehet osaa keskustella, joten varmaan hän on itse tehnyt äänettömän sopimuksen vaimonsa kanssa, ilman että on kysynyt vaimon mielipidettä asioista.

Ja 14-vuotias TYTTÖ osaa paljon paremmin puhua siitä, miltä tuo kohtelu tuntuu naisesta, kuin joku keski-ikäinen MIES (olit sitten minkä ikäinen tahansa..)

• gaborone
        Colli. kirjoitti:

Ei noita mun juttujani vakavasti kannata ottaa. Kunhan joskus täällä provoilen. Vaikka usein yritän olla tosissanikin.
        Huomasin juuri profiilistasi, että olet 14v. eli lähes saman ikäinen kuin omakin tyttäreni (asuu enimmäkseen exvaimon luona).
        Hienoa, että ajattelet asioita kriittisesti jo tuolla ikää, etkä ravaa popparipoikien perässä. Mutta älä anna feminismin hämätä itseäsi. Etsi oma totuutesi ja tee omat löytöretkesi. Tämän neuvon oon omalle tyttärellenikin antanut ja niinpä hänestä on kasvamassa vaikutusvaltainen nainen! (anakin isänsä suhteen)

Eli olitko tuossa viestissäsi ihan tosissaan, missä väitit naista palvelijaksesi ja että häntä saa hakata "silloin tällöin jos hän on tottelematon"?

Vähän vastuuta vois sullakin olla, ajattele jos joku ottaa vakavissaan noi sun jutut ja sitten se soveltaa niitä käytännössä! Sitten olet syyllinen siihen, että joku on hakannut vaimoaan (tai jotain muuta henkilöä). Tiedän, jo näin nuorena vanha jäkättäjä... *wirn*

Sanohan miten feminismi hämää mua?

Olen kyllä löytänyt omat totuuteni, osan valmiiksi nimettyinä (katsos kun aivan kaikelle ei tarvitse keksiä enää nimeä, kun niillä on jo) ja osan ilman nimeä. Sitten olen kasannut niistä ajatuksiini sopivan kokonaisuuden.. Voisin vaikka luetella osan: hippismi, aseistakieltäytyminen, veganismi, antirasismi, feminismi, liberalismi, "Tee mitä tahdot, kunhan teet sen vähiten haitallisella tavalla" (vähän sama kuin esim. wiccassa, mutta sanoja olen muuttanut sopivammiksi..), hinduismi, NewAge....

• Bennett4
        gaborone kirjoitti:

... että et tiedä mistä puhut kun sanot ettei 14- vuotias tiedä mitään elämästä, sillä olen ainakin sen verran oppinut, että vanhetessa ihmiset tyhmenee... Siis tiettyyn ikään (jota en tarkemmin ole määritellyt) voi viisastua ja sitten tyhmenee.. Ehkä tavallinen 14-vuotias ei tiedäkään, mutta voin vakuuttaa etten ole tavallinen ja siitä saan kuulla joka päivä, eli tämä ajatus ei johdu siitä että olisin mikään wannabe.

Epäilen erittäin vahvasti myös sitä, että kukaan nainen tahtoo itseään pidettävän palvelijana, tai että kukaan nainen tahtoo että hänen miehensä lyö häntä.

On erittäin harvinaista, että suomalaiset miehet osaa keskustella, joten varmaan hän on itse tehnyt äänettömän sopimuksen vaimonsa kanssa, ilman että on kysynyt vaimon mielipidettä asioista.

Ja 14-vuotias TYTTÖ osaa paljon paremmin puhua siitä, miltä tuo kohtelu tuntuu naisesta, kuin joku keski-ikäinen MIES (olit sitten minkä ikäinen tahansa..)

Konkludenttinen sopimus on aivan yhtä pätevä kuin kirjallinen tai suullinen sopimus.

• Kurre_Orava
        gaborone kirjoitti:

Onhan se varmasti niin, tottahan toki 14v on todella kypsä.... :D

Täytyy kyllä myöntää, että pidän kaikkia alle kaksivitosia vielä hiukan lapsina...

Että, että...

• gaborone
        Kurre_Orava kirjoitti:

Onhan se varmasti niin, tottahan toki 14v on todella kypsä.... :D

Täytyy kyllä myöntää, että pidän kaikkia alle kaksivitosia vielä hiukan lapsina...

Että, että...

Ei kypsyys oikeastaan ole aina iästä kiinni vaan siitä henkilöstä, mitä hän on kokenut jne..

14-vuotias voi olla yhtä kypsä kuin 40-vuotias tai toisin päin.

• Kurre_Orava
        gaborone kirjoitti:

Ei kypsyys oikeastaan ole aina iästä kiinni vaan siitä henkilöstä, mitä hän on kokenut jne..

14-vuotias voi olla yhtä kypsä kuin 40-vuotias tai toisin päin.

Kylläpä kyllä...

• Colli. kirjoitti:

minä polttaisin kaikki solmiosi silitysraudalla heti kättelyssä niin olisi yksi murhe vähemmän.

• muoriska
        Kurre_Orava kirjoitti:

uskotteko te ihan totta että hää on vasta 14-vee? Mie en. Hää on feminismi-provokaattori, joka yrittää osoittaa, miten naiset on yli kymmenen vuotta miesten henkistä kehitystä edellä. Tosin eihän hää siinä kovin väärässä olekaan! Mutta 14-vee tällä kirjoitustaidolla, ei ei, ei uppoa muoriskaan. Vaan antaa olla 14 jos tahtoo, ollaan kuin ei tiedettäisi mitään...

*hiipii hiljaa pois*

• j.pukkila

..on kylläkin alv-prosentti, lienet erehdyksessä katsonut väärää taulukkoa..??

• gaborone

Katsoin kyllä ihan oikein.

• P.e.p.e.

Olisko luokkaa 22%? Miksi se muuten sinua kiinnostaa?

• gaborone

... että olen jäkättäjäfeministi.

• P.e.p.e.
        gaborone kirjoitti:

... että olen jäkättäjäfeministi.

Sehän selittääkin kaiken. Mites muuten 14 v:sta on tullut jäkättäjäfeministi?

• gaborone
        P.e.p.e. kirjoitti:

Sehän selittääkin kaiken. Mites muuten 14 v:sta on tullut jäkättäjäfeministi?

Minusta vaan on tullut.. :/

• Herkkä mies.

Olen yli kolmekymppinen mies. Elänyt väkivaltaisessa aviossa jo vajaat 10 vuotta. En ole suinkaan heikompi, mutta kylläkin kykenemätön puolustautuun, en tiedä miksi. Vaimoni on tosi ihana ja suloinen, mutta alkoholisti ja humalassa väkivaltainen. Joudun vuosittain 2-3 kertaa sairaalahoitoon "onnettomuuksieni" takia. Olen yrittänyt aluksi hakea apua sekä ystäviltä että viranomaisilta, mutta törmännyt jatkuvaan "hymähtelevään" virnuiluun, siis minua ei oteta vakavasti. Pahinta mitä olen kokenut, oli kun soittaessani turvapäivystysnumeroon, sanottiin naurun seasta että lyö takaisin senhän miehet osaa. Olen tyytynyt osaani, ja toivon vain että selviä päiviä olisi enemmän. Rakastan vaimoani(selvänä), enkä tulisi ilman häntä toimeen. Avioero on vaihtoehtona pahempi kuin yksikään mustelma tai murtuma.

• gaborone

On kyllä totta että jotkut naisetkin lyö... Alkoholisoituneena ei kylläkään ole ihan järjissään..

Haluatko jatkaa avioliittoanne vaikka hän lyö sinua? Jos et, niin sano hänelle, että hänen täytyisi lopettaa, jos haluaa vielä olla naimisissa sun kanssasi, ja jos hän ei osaa lopettaa, niin hänen täytyisi hakea apua..

Tuossa mielessä voi olla miehen tilanne pahempi, että joka paikassa nauretaan :/ Tyhmää...

Sanoisin, että ei kuitenkaan kannata lyödä, koska väkivallalla saa aikaan vaan väkivaltaa.

Kun vaimosi on humalassa, lähde vaikka kylään jonnekkin tms.

Ehkä mun neuvot ei ole hirveen hyviä, mutta voi ehkä ihan vähä auttaa..

• 100

ämmä!

• gaborone

Aivan hirveesti.

• Nari Säre

...mitä todennäköisimmin vähän vajaa 22% miehistä on joutunut partnerinsa väkivallan kohteeksi (noissa luvuissa käytetyt mittarit ovat semmoisia, että pikku tönimisetkin lasketaan jne.) - seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi partnerinsa taholta varmastikin vähemmän.

Paljonkos muuten tuo seksuaalisen hyväksikäytön prosentti on noin yleensä? Jos se sisältää seksin harrastamisen noin "mieliksi" mittausaiheena (ts. en tiedä, mitä asiassa lasketaan), niin sitten uskoisin, että homma on tasan.

Eli rojautapa:
      - mitä lasketaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi?
      - kuinka iso prosentti on kokenut sitä?
      - miten tulos on saatu? (Ts. populaatio ja otos).

... niin sitten voimme puhua järkevämmin asiasta eteenpäin. Jokainen tapaus (niistä oikeista) on tietysti liikaa - ylilyövät numerot mallia "22%" puolestaan eivät palvele kuin sovinisteja...

• gaborone

"- mitä lasketaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi?"
        Pakottaa joku seksiin. Eli siis se, että tekee "sen" väkisellä

"- kuinka iso prosentti on kokenut sitä?"
        Tätä en osaa sanoa. Veikkaisinpa että harvemmat kuin

"- miten tulos on saatu? (Ts. populaatio ja otos)."
        En osaa selittää mitenkään virallisesti.. Enkä tuota seksuaalisen hyväksikäytön prosenttia siis osannut sanoa..
        Tulos on saatu tottakai laskemalla! Ainoastaan ne, jotka on asiasta kertonut on saatu mukaan... Tai sitten se on jotenkin arvioitu. Mutta ehkäpä ton prostentin kuuluisi olla isompi jos tiedettäis kaikki tapaukset..

"...mitä todennäköisimmin vähän vajaa 22% miehistä on joutunut partnerinsa väkivallan kohteeksi (noissa luvuissa käytetyt mittarit ovat semmoisia, että pikku tönimisetkin lasketaan jne.)"
        Jos noin pikkujutut lasketaan, niin naisista sitten varmasti vielä useammat on kokenut sellaista.. Mutta miten jotkut pikkutönimiset voi olla väkivaltaa, kun se ei edes satu?
        Tarkoititko muuten miehiä vai naisia kun kirjoitit tuohon "miehistä"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      41
      2596
    2. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      136
      2526
    3. Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä

Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk
      Tv-sarjat
      29
      1667
    4. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      75
      1342
    5. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      49
      1307
    6. Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä

Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o
      Ikävä
      32
      1074
    7. Etkö voi antaa edes vihjettä mulle?

Minkä vain me tiedettäisiin? Naiselta miehelle.
      Ikävä
      84
      1067
    8. Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...

Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To
      Suomalaiset julkkikset
      13
      998
    9. Terveisiä lintutornilta

Viipurista nousee kauhea savupatsas. Miksi ?
      Maailman menoa
      40
      872
    10. Kaksi viikkoa enää Rakas...

Tietäisinpä miten toimia...
      Ikävä
      53
      825
    Aihe