Vapaa kuvaus

Aloituksia

273

Kommenttia

2386

  1. typo. mukaan ottaminen
  2. "Se mikä tässä on hullua on se että niitä syytetään vääristelijöiksi jotka lainaavat kirjaimellisesti vain Kirchnerin omia sanoja."

    Wells lainasi kaksi irrallista lausetta, jotka sinä nyt esittelet mukamas jonkinlaisena todisteena. Jos sinä lukisit Kirschnerin kirjan ja siitä tuon kappaleen kokonaisuudessaan, niin saattaisit itsekin ymmärtää mitä hän tarkoitti.

    "Se että Krichner on itse evolutionisti saa toiset evolutionistit toivomaan ettei Krichner olisi todellisuudessa tarkoittanut sitä MITÄ SANOI."

    Kirschnerillä oli perusteltu argumentti, jonka hän toi esiin, mutta sen pointti ei todellakaan ollut tuo minkä kreationistit esittävät kahden irrallisen lauseen avulla. Olet säälittävän sekaisin uskosi takia, jos et ymmärrä sitä, ettei irrallisista lauseista ilman oikeaa kontekstia voi johtaa mitään todellisia päätelmiä.

    "Huomaatko solon1 että syytöksesi minua kohtaan osuvat itseasiassa täysin sinuun itseesi sillä sinä lainaat itse Krichneriä väärin - kun koitat saada hänen kirjaimellisen tekstin tarkoittamaan kirjaimellisesti jotain muuta."

    En huomaa, koska minä tiedän mitä tuossa kappaleessa kokonaisuutena on. Kappale on siis Kirchnerin kirjassa, jossa hän puhuu tieteenhistoriasta ja siitä kuinka eri alojen välillä pitäisi tehdä enemmän yhteistyötä, koska aikaisemmin eri biologiatieteiden alat olivat hyvin itsenäisiä. Nykyään alat risteävät paljon enemmän, ja evoluutio on keskeisessä osassa kaikessa. Se että esimerkiksi soluja itsessään ja vaikkapa kemiallisia rektioita niissä voidaan tietenkin tutkia ilman evoluutioon viittaamista, niin kokonaisuuden ymmärtämisen kannalta evoluutio on välttämätön. Muuten meille jää vain hokkus pokkus taikatemppu, jonka jumala olisi joskus tehnyt.

    "Tämä keskustelu vahvistaa todella hyvin itse artikkelini "kaappaus tieteessä" väitteitä."

    Tämä keskustelu vahvistaa sitä, että olet täysin irti todellisuudesta.
  3. "Tämä on todella ironista ja huvittavaa toimintaa - sillä minä lainasin kirjaimellisesti Dr Marc Kirchnerin omia sanoja."

    Et lainannut, vaan lainasit John Wellsin kirjaa, jossa Wells on irroittanut Kirchnerin sanomiset asiayhteydestään. Kirchnern oli Doverin oikeudenkäynnissä asiantuntijana tieteen puolelta ja lyttäsi Behen väittämiä. Olet täysin sekaisin, etkä ymmärrä kuinka hullua tuo on.

    "Kuitenkin evolutionistit sitten syyttävät minua vääristelystä ja tuekseensa eivät suinkaan anna Kirchnerin omia sanoja vaan toisten evolutionistien tulkintoja siitä mitä Kirchner olisi muka tarkoittanut."

    Edelleenkin tuo oli lainattu irralleen asiayhteydestään. Tuon taustat ovat Kirchnerin kirjassa, jossa hän puhuu tieteenhistoriasta ja siitä kuinka eri alojen välillä pitäisi tehdä enemmän yhteistyötä. Nykyisin tuota tehdään ja esimerkiksi molekyylibiologia tukee täydellisesti evoluutiota.

    "Eli evolutionistit tulkitsevat Kirchnerin puheet omien ennakko-oletuksiensa ja toiveidensa kautta ja sitten syyttelevät niitä vääristelijöiksi jotka kirjaimellisesti ainoastaan lainaavat Kirchnerin sanoja :"

    Olet hullu. Kreationisti Wells lainaa Kirchneriä omassa kirjassaan tarkoitushakuisesti ja sinulle se on pyhä totuus, vaikka Kirchner on itse evolutionisti ja kreationismin sekä ID:n vastustaja.

    Kirschner on siis solubiologi ja biokemisti, joka itse toivoi, että aikoinaan evoluutioteoria olisi huomioitu enemmän hänen alallaan, koska se on osoittautunut nykyisin niin merkittäväksi tekijäksi.

    Etkö ymmärrä kuinka sairasta ja epärehellistä on lainata väärin ihmisiä?
  4. "Ellei tosiaan kyse ollut jälleen kerran siitä, että kreationistit valehtelevat siitä, mitä joku on sanonut. Se kun on kreationistien leipälaji, ammatti ja pyhäpäivien harrastus."

    Tämä lainaus on tuttua louhintaa.

    "Dr Marc Kirchner, NAS, Harvard Medical School, Boston Globe, lokakuu 23, 2005. "Itse asiassa viimeisten 100 vuoden aikana lähes kaikki biologia on edennyt riippumatta evoluutiosta, paitsi evoluutiobiologia itse. Molekyylibiologia, biokemia, fysiologia, eivät ole ottaneet evoluutiota huomioon lainkaan."

    On muistaakseni käsitelty Torpan esittämänä jo aikaisemminkin.

    "Of couse, as usual, putting the previous paragraph alongside Kirschner’s quote gives it the context needed to understand where Kirschner is coming from:

    If anything, Kirschner and Gerhart hope their book will have an impact at least as substantial on their colleagues in biology. For too long, they say, researchers in its different domains-from evolutionists in the field to cell biologists in the lab-have remained isolated. ”I wouldn’t call it an antagonism as much as one not knowing anything about the other,” Gerhart offers.

    So they’re calling for biologists to pay attention to disciplines outside their own niche a bit more, which makes a huge amount of sense (and even moreso if one realizes that Dr. Kirschner leads a department of systems biology, which takes an interdisciplinary approach to investigating biological research). Additionally, this article was written in the midst of the Dover trial, where Michael Behe–a biochemist who clearly feels that evolution doesn’t benefit his own work–was testifying."

    http://scienceblogs.com/aetiology/2006/09/20/wells-politically-incorrect-gu-1/
  5. "Siis arkeologit ovat löytäneet kamelien jäännöksiä YHDEN kaupungin läheltä, ja tehneet sen pohjalta tällaiset johtopäätökset."

    Ei, vaan tutkijat tekivät johtopäätöksen lukuisista kaivauksista Aravan laaksossa.

    "...analyze the findings of these digs as well as several others done in the valley. In all the digs, they found that camel bones were unearthed almost exclusively in archaeological layers dating from the last third of the 10th century BCE or later – centuries after the patriarchs lived and decades after the Kingdom of David, according to the Bible. "

    Aravan laakso on kohtuullisen kokoinen.

    "The southern stretch of the Arabah is 166 km (103 mi) in length from the Gulf of Aqaba to the southern shore of the Dead Sea. Topographically, the region is divided into three sections. From the Gulf of Aqaba northward, the land gradually rises over a distance of 77 km (48 mi), and reaches a height of 230 m (750 ft) above sea level, which represents the watershed divide between the Dead Sea and the Red Sea. From this crest, the land slopes gently northward over the next 74 km (46 mi) to a point 15 km (9.3 mi) south of the Dead Sea. In the last section, the Arabah drops steeply to the Dead Sea, which at 417 m (1,368 ft) below sea level, is the lowest point on earth (and historically falling). The Arabah is very scenic; there are colorful cliffs and sharp-topped mountains. The southern Arabah is very hot and dry and virtually without rain."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Arabah

    "Luulitko tosiaan että tämä todistaa mitään?"

    Ei tämä mitään todista, mutta antaa luotettavan kuvan siitä, että kamelien domestikaatio tapahtui todellisuudessa noin 1000 vuotta väitetyn Abrahamin jälkeen, vaikka tarinoissa kamelit oli jo kesytetty.
  6. "Kamelit ovat nykyisen historiankirjoituksen mukaan olleet erittäin yleisiä koko Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa tuolloin Aabrahamin aikoina. Sitä asiaa ei yhden tutkijan löyhät iänmääritykset mihinkään muuta."

    Sittenhän sinä voitkin todistaa tämän muutamalla lähteellä, etkö voikin? Abrahamista ei juuri löydy mitään tietoa muualta kuin Raamatusta. Kamelien domestikaatio on ennenkin ajoitettu n. 3000 vuoden päähän, ja nyt sille saatiin vakuuttavimmat objektiiviset todisteet. Abraham eli Raamatun mukaan n. 4000 vuotta sitten. Eihän myöhemmin eläneet paimentolaiset osanneet arvata, että kameleita ei vielä oltu kesytetty silloin kun tarinan sankarit seikkailivat.

    "Solon1 on vain vähän yksinkertainen, ja vihreä."

    Minäkin tykkään sinusta
  7. Täytyy myöntää, etten ollut lukenut BIO-Complexityn artikkelia kokonaisuudessaan, ja siinä todellakin puhutaan myös bakteereista. Olin itse intelligentdesign.fi ja evolutionnews.org:in kirjoitusten varassa. Niissä esitetty tieto oli selvästi harhaajohtavaa, koska siellä sanottiin näin: "Artikkelissa tutkijat pohtivat, miksei mikään eliö maaperässä tai kasveissa käytä ligniiniä ruoakseen." Toisessa artikkelissa leisola kertoi valkolahosienistä, muttei maininnut bakteereja.

    BIO-Complexity väite: "and oxygen is always needed" ei välttämättä pidä paikkaansa, koska tutkijat kertovat näin.

    "This study suggests that in low and fluctuating redox soils, bacteria could play a role in anaerobic lignin decomposition."

    http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0019306

    Näitä ligniiniä hyödyntäviä bakteereja on löydetty lisääkin.

    "These findings provide important evidence that bacterial enzymes can degrade and/or modify lignin and contribute to the release of fermentable sugars from lignocellulose."

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23297115

    Isopandan mikrobit ilmeisesti myös hyödyntävät ligniiniä ja helpottavat samalla pandan ruoansulatusta.

    http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0050312

    En ymmärrä sitä alkuperäistä väitettä, jonka mukaan se, että mikään organismi ei hyödynnä ligniiniä hirvittävällä nopeudella olisi jotenkin todiste suunnittelusta ja evoluutiota vastaan. Ligniiniä selvästikin hyödynnetään luonnossa. Ligniini on verkkomainen polymeeri, mutta siitäkin on kehittynyt lukuisia erilaisia rakenneratkaisuita eri kasveille evoluutiolla. Bakteerit hyödyntävät niitä itselleen riittävällä tavalla, ja jos bakteerit voittaisivat "kilpavarustelun" kasveja vastaan, niin ekosysteemit tuhoutuisivat.

    Kiitos kuitenkin tarkennuksesta, pitää olla jatkossa huolellisempi.