Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

15

Kommenttia

237

1. Mulla olis mielessä paljon "kivempiakin" juttuja, jos en saa kirjaani julkaistua, niin sit julkaisen kaiken netissä.
    Tässä taas yksi esimerkki:Ja tosi tietenkin.Vuodelta jotain -85

Kaksi mustalaispoikaa tuli kouluuni. No kaikki meni ihan hyvin ja pojat lähtivät polliisilta kuittaamaan ja hakemaan korttejaan.

Tulivat pettyneenä takas autokoululle ja sanoivat: "Hai timppa, ei se polliisi antanu korttia, koska liäkärintoikkarissa lukkeee, että myö ollaan lukutaidottomia".
    Ihmettelin suuresti asiaa, koska saahan Suomessa kortin vaikka Etelä-Jemelinäinen, joka ei tuu koskaan oppimaan kieltämme.

(Tämä ei sit ole loukkaus Etelä-Jemeniläisiä kohtaan .)

No menimme "hattu kourassa" paikallisille poliisille.( YLIKOMISSAARIO!!!).
    Sinne esitin asiani, että kortin eväämiseen ei voi olla "lukutaidoton".
    Polliisi siihen, "että jos liikennemerkissä lukee vaikka sateella liukas, niin ajokokeen selvittäneet, jotka eivät osaa lukea, ovat vaaraksi muulle liikenteelle.

No tähän toinen veljeksistä avasi suunsa ja sanoi" KUULEHHAN SIE KONSTTAAPPELI. MYÖ EI OLLA YHTÄ TYHMIÄ KUIN SIE.
    MYÖ NÄHHÄÄN MILONKA SE TIE ON LIUKAS. EI MEIJÄN TARVII SITÄ LUKEE. NIINKUIN SINUN PITTÄÄ".
    Saimme lähtöpassit sillä sekunnilla.
    Mutta loppujen loppuksi hänen oli myönnettävä kortit.

Tarina jatkuu....
    Kun nämä hilpeät velikullat saivat kortit kukkaroonsa,niin mukana oli nuorempi veli, joka tokaisi isolla äänellä, että " hei, minäkinhän oon jo 18-vuotta täyttänny. Nyt kyllä aloitan autokoulun"
    Siihen juuri kortin saanut velipoika: "ET VARMAAN ALOITA, ETHÄN SIE VIELÄ OSSOO AJJOO KAUPUNGISSA YHTÄÄN".
    Velipoika tuli kuukauden kuluttua autokouluun.
    Mutta se on jo eri juttu...
    ET SILLAI....

Et sillai...
    Jos joku pitää minua rasismina, koska kutsun Romaaneja mustalaisiksi, niin se johtuu siitä, että he itse toivoivat niin.
  2. Olet aivan oikeassa.
    Ns. poikkeuskäännöksen voi tehdä muuta liikennettä häritsemättä silloin kun kaistanvaihtoväli osoittautuu liian lyhyeksi.

Mitään metrirajaa ei laki tunne.
    Ota huomioon aina se seuraava käännös ja ryhmity oikein! Ryhmitys on aina tärkeämpi kuin "risteyksen jättö" eli ajoneuvon paikka risteyksen jälkeen.

Ryhmitys on siis ajoneuvon paikka ennen risteystä ja kääntyminen eli risteyksen jättö on ajoneuvon paikka risteyksen jälkeen.

Siis voit vaikka oikealle kääntyessäsi kääntää suoraan vasemmalle kaistalle, mikäli seuraava risteys on lähellä.

Et sillai....
  3. Minimiaika on 30 vrk. aloituspäivästä. Se on laki. Kun täytät 18-v, niin laske siitä tasan puoli vuotta taaksepäin. Saat päivämäärän, jolloin voit aloittaa koulun käynnin.

Tosin en suosittele menemään heti, koska silloin esim. teoriatuntien oppi kerkee jo unohtua kun meet teoriakokeeseen. Ja ajotunnit on niin harvakseltaan, että niidenkin oppi saattaa unohtua. Toki niitä voi jättää "loppuhuikentumaksi" ennen ajokoetta.

Tai sit suosittelen jos esim. jollain koululla on joku tarjouskampanja meneillään. Silloin voit säästää jopa 200€.

Yksi esimerkki: Paikkakunnallani on kouluja noin 10. Tällä hetkellä riehuu sellainen hintasota, että jos kahden viikon sisällä ILMOITTAUTUU johonkin ko."sodan" kouluun, niin hinta on jopa 200 pienempi.
    Ilmoittautuminen ei koskaan ole sitova, mutta kun aloitat koulun ja käyt eka teoriat, niin sen jälkeen koulu voi jo laskuttaa sinua.

Älä hätäile sen kortin kanssa. Hätäilemällä ei tuu kun kusipäitä lapsia.
    Olet tullut jo yli 17-vuotta toimeen ilman korttia, joten eiköhän se puoli vuotta mene....

Se mitä kannattais tehdä on, että ala lukea alan sääntöjä, valmistautua kirjallisiin kokeisiin vaikka os: AKE.FI.
    Katsele liikennettä siten kuin itse ajaisit, kysele kavereiltasi eri autokouluista eli vertaile minne kannattaa mennä yms.

Malttia. Ymmärrän kyllä hinkusi päästä itse ratin taakse laillisesti, koska itselläni oli sama mielipide.

Liikenne vaatii rauhallisuutta,ja ennenkaikkea myös OMAN TILASI HALLINTAA!!!, joka on kuljettajan korkein taso ehkäistä onnettomuudet ja vaaratilanteet.

Et sillai...