Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jos yksi ei ole mitenkään avoin muuttamaan käsityksiään, mutta vaatii tätä ehdottomasti toiselta, niin kyse ei ole keskustelusta."
You got the point. Jos se toiseen suuntaan on vain (dis)informaation jakamista, kyse ei ole keskustelusta.
24.01.2014 20:06
"Uskovaiset haluavat käydä ateistien kanssa vuoropuhelua..."
Tuosta vuoropuhelusta:
Eräs entinen uskonystäväni halusi "keskustella" kanssani uskonasioista. Sanoin että se sopii minulle, mutta eräs ennakkoehto olisi. Keskustelu on mielestaäni sitä että kun lähdetään vertailemaan asioita (jos kysessä on sen tyyppinen keskustelu), molemmat laittavat eväänsä pöydälle ja se jolla on paremmat voittaa. Sanoin, että jos hän saa kumottua argumenttini, kokoan kanppeeni ja alan seuraamaan häntä välittömästi.
Kysyin vielä, olisiko hän valmis luopumaan käsityksistään jos voin osoittaa hänen olevan väärässä. Hän sanoi ettei luovu uskostaan missään tapauksessa. Kun aikani tivasin, sain hänestä irti, että kyseessä oli käännytysyritys eikä mikään aito keskustelu.
Uskovien kanssa keskustelu on useimmiten (ei toki aina) juuri tätä.
24.01.2014 14:47
"Jumala loi ensisijassa meidät itsensä takia, tuottaakseen itselleen hyvinvointia ja ylistystä."
Suurin osa maailmankaikkeuden tavallisesta aineesta on tähdissä, joita uusimpien arvioiden mukaan maailmankaikkeudessa saattaa olla jopa 300 000 triljoonaa. Jumalan oletetaan ylläpitävän tätä hässäkkää.
Tämä jumala sitten omaa hyvinvointiaan lisätäkseen kerjää huomiota, kunnioitusta ja rakkautta yhdellä planeetalla eläviltä itse luomiltaan ihmisiltä joita sitten sysää iankaikkiseen kadotukseen jos nämä eivät ole valmiita lisäämään tuon kaikkivaltiaan narsistin hyvinvointia.
Vaikuttaa uskomattoman luotettavalle ja johdonmukaiselle.
23.01.2014 13:34
"Voi sinua tekopyhää ressukkaa."
Kertoisitko, mikä kommentissani antoi aiheen nimittää minua tekopyhäksi? Omasta mielestäni en edusta minkään sortin pyhyyttä joka määritellään uskonnollisesti. En ole hakeutumassa taivaaseen enkä muihinkaan mielikuvituspaikkoihin. Yritän vain elää niin hyvän elämän kuin mahdollista, joka suhteessa. Minulla ei ole tekopyhyydestä tiedossa minkään sortin palkkioita.
Mistä siis viite tekopyhyyteen?
23.01.2014 09:17
"kuin uskoa hyvin kronologinen ja järjestelmällnen luominen ja sen jälkeinen ihmoskunnan elämä loppuun saakka."
Tässä olisi vielä ihan pieni ongelma. Jumalasta ei ole minkäänlaisia objektiivisia havaintoja. Hän ei ole kirjoittanut ainuttakaan kirjaa, eio kirjoittanut kirjettä jne. jne.
Voisitko palata tämä objektiivinen todistus mukanasi? En pidätä hengitystäni odotellessani.
23.01.2014 06:40
xxx En hae kenenkään hyväksyntää viesteilläni. Ja toiseksi, käytän karkeata kieltä silloin, kun näen vaarallisia asioita ajettavan "Herran Jumalan ja siveyden nimissä". xxx
Näkyy edelleen pitävän paikkansa: ystävämme ei erota suoruutta ja törkeyttä toisistaan. Ero on pieni mutta selvä.
23.01.2014 06:35
Sanokaa jos olen väärässä mutta eikö Mooseksen tai jonkun muun Vanhan Testamentin henkilön kuitenkin väitetä nähneen Jumaln sormen? Lieneekö kynsi ollut leikattu vai pureskeltu?
22.01.2014 07:21
"Ei siis löydy ateisteilta todisteita siihen että ei ole Jumalaa."
Kyllä sinun hommasi on todistaa Jumalan olemassaolo. Ethän sinäkään voi todistaa ettei tosiasiassa Lentävä Spagettihirviö ole luonut maailmaa kymmenen päivää sitten ja istuttanut vain menneisyyttä koskevat mielikuvat päähämme.
22.01.2014 07:18
"Ja jos Jumalinen uskova vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuvatkaan ateistit ja jumalattomat evokit?"
Ihan samaan paikkaan kuin jumalisetkin: matojen, bakteerien ynnä muiden suurpuhdistajien ruuaksi.
22.01.2014 07:07
" Pitää olla livenä tutustunut herätysliikkeeseen voidakseen keskustella mitään. 50 vuotta aktiivisena jäsenenä antaa jo hieman näkökulmaa liikkeeseen."
Tuo jatkuva henkselien paukuttelu ei anna sinusta oikein hyvää kuvaa. Näyttäisi sille että 50 vuotta aktiivisena jäsenenä ei anna käytöstapoja eikä oikein käsityskykyäkään.
Vuonna 2024 raja on varmaan siirtynyt 60 vuoteen?
22.01.2014 07:02
"Kaikki maa-alueet muodostivat yhden ja saman mantereen, joka vasta Aabrahamin esi-isän Pelegin aikana jakaantui eri mantereiksi. "
Valitettavasti merien pohjasedimentit todistavat jotain ihan muuta.
20.01.2014 22:22
"Sinä siis hekumoit Israelin pyhistä tyttäristä."
Tämä ei ole ainoa hekumoinnin aihe, eikä edes kieroin. Uskisporukka on menossa nk. karitsan häihin, jossa kaikki ovat kristuksen morsiamia. Karitsa lienee uros.
Vaikka en ole zoofiili, en voi olla ajattelematta miten tuolla porukalla hääyö onnistuu: kaikki morsiamia (niin miehet kuin naisetkin) ja peiton alla karitsan kanssa. Käy siinä vilske.
20.01.2014 06:47
Eräs toinenkin baramiineihin liittyvä kysymys olisi mielenkiintoinen.
Baramiiniteorian mukaan ennen paratiisissa eläimet olivat kasvissyöjiä. Syntiinlankeemuksen jossain vaiheessa tapahtui superevolutiivinen ihme kun monet kasvissyöjät rappeutuivat lihansyöjiksi.
Aikojen lopulla taas Jesajan kirjan mukaan leijona ja karitsa laiduntavat yhdessä. On kaiketi siis odotettavissa että leijona muuttuu jälleen kasvissyöjäksi.
Missä lopulta ovatkaan evoluutiofundamentalistit?
20.01.2014 06:31
Mielenkiintoista tässä on se, että aloittaja ehkä huomaamattaan vahvistaa evoluutiomekanismin olemassaolon. Jos jätetään tuo uskonnollinen diibadaaba pois, noinhan luonnossa on juuri käynyt; ne jotka ovat selviytyneet jatkamaan sukua, lvat vahvistaneet geenipoolia omalla perimällään.
Enäähän tämä ei toimi samalla tavalla ihmiskunnan osalta koska moderi lääketiede ja imisen evoluutioon liittyvä yhteisöllisyys yhdessä ovat muuttaneet tilannetta. Monet primitiiviset selviytymistä edistävät tai edistäneet vaistot ovat vielä jäljellä perimässämme.
Kiitos vahvistuksesta.
19.01.2014 21:42
Niinpä. Vastasin hänelle juuri:
Ihan mielenkiintoista pohdintaa. Korjataanpa tekstiä hiukan:
Minä olen henkisesti ja fyysisesti vahva ja tottunut voittamaan rauhallisuudella, kohteliaisuudella ja toisen kunnioittamisella. Kävin tiedelukiota ja olin piiritason pingispelaaja ja fyysisesti vahvempi kuin kiusaajani jotka tiesivät että olen homo.
Tiedän, että teitä harmittaisi vielä enemmän, jos voisitte tavata minut henkilökohtaisesti ja nähdä itse, että olen terve, hyvässä ammatissa ja hyvinvoiva ja elän onnellista elämää rekisteröidyssä parisuhteessa. Kristityn olisi varmasti vaikea selittää sitä, miten kaikki tämä on mahdollista vaikka Jumala ei ole antanut minulle mitään vaan piilotteli silloin kun olisin häntä eniten tarvinnut.
16.01.2014 16:05
"Ovat tyhmiä ja hakkaavat akkaansa. Pentuja on monelle akalle ja heti naivat paksuksi suhteen alussa, kun tykkäävät kahlita toista."
Sen vähän perusteella mitä kriminaaleja tunnen, heihin tuo aloittajan kuvaus sopii kuin iskä äidin selkään. Olisikohan projisointia?
16.01.2014 11:50
"Tossakin on kyse uskontojen vastakkain asettelusta ja juutalaisten siirtokuntien rakentamisesta, entiset asukkaat joutuvat väistymään"
Uutinen tältä aamulta:
"Hundreds of settlers raid private Palestinian land in Hebron: Hundreds of settlers raided private Palestinian land near the illegal Hebron settlement of Kiryat Arba on Tuesday. Badee Dweik, an activist with the International Solidarity Movement, said that over 300 settlers raided land belonging to Rashid al-Zarou, Hamid al-Zarou, and Hamdy Abu Rmeila. The settlers planted some trees on the land and dug up private land. "
Ei siis mitään uutta auringon alla.
16.01.2014 11:28
"Voittajat pääsevät lasimerelle veisaamaan, Mooseksen, Jumalan palvelijan virttä, ja karitsan virttä."
Toivottavasti se ei ole rikottua lasia koska sellaisessa uiskenteleminen voi sattua.
Jotkut kehuskelevat silläkin että menevät lampaan kanssa häitä viettämään. Miten mahtaa hääyö sujua? Eikö siinä mikään ole syntiä?
16.01.2014 11:23
"Eikös siellä sitä maata ole heidä arabi veljillään vaikka kuinka paljon ottaisivat sieltä ei tarvisisi Israelin pientä maapläntistä enää jakaa?"
Olisit varmaan tykännyt hyvää jos jatkosodan jälkeen rys'sät olisi sanoneet suomalaisille että menkää sinne Ruotsiin siellä on maata vaikka minkä verran. Nykyisen Israelin ja Länsirannan alueella on ollut asutusta tuhansien vuosien ajan. Ennen israelilaisten joukkomuuttoa ja brittiläisen mandaatin johtamia sortotoimia aluetta asuttivat lähinnä paimentolaiset jotka työnnettiin pois alueiltaan joita heimot olivat hallinneet satoja vuosia.
Ison-Britannian ulkoministeri Balfour vuonna 1917 lahjoitti ulkopuolisille maata joka ei edes kuulunut hänelle itselleen tai Britannialle.
16.01.2014 10:44
"New York Times lehden reportteri Fares Akram raportoi kymmenien lukioikäisten nuorten osallistuneen Hamasin hiljattain järjestämälle sotilaskoulutusleirille, jossa heille opetetaan rynnäkkökiväärin käyttöä..."
Näinhän se on: veri synnyttää verta ja sorto katkeruutta. Hamas on yhta umpipaha kuin ne lukuisat kristityt ja muhamettilaiset ryhmittymät Afrikassa jotka pakkovärväävät vielä nuorempia lapsia riveihinsä. Hamasiin nuo koululaiset liittyvät vapaaehtoisesti - mikä ei paljonkaan Hamasin pisteitä nosta koska värvääjillä on vastuu.
Shit happens.
16.01.2014 10:40
76 / 132