Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Minua kiehtoo ajatus ihmisen vahvuudesta. Mitä se oikeastaan tarkoittaa? Millainen on vahva ihminen?"
Näköjään tuo minun edellinen vastauksena aloitukseesi putosi tänne alas, että jatkan sitten täällä...
tuohon kysymykseesi vahvasta ihmisestä...tulee mileen kliseinen lause...
vahvimmat meistä on tehty sirpaleista, mutta ajattelisin, että todellista vahvuutta on heikkouden hyväksyminen myös itsessään...
Masokismiin liittyen tulee mieleen, erään biisin sanat..."kun mikään ei tunnu miltään, kipu korvaa ystävän"
Itsekin miettinyt tuota masokistin teemaa, mutta fyysinen väkivalta aikuisella iällä ei ole koskaan ollut mun juttu, sen suhteen olen "pelkuri" ja pyrkinyt välttelemään/pakenemaan sellaisia tilanteita...
Että enempi tuo minun "masokismi" on liittynyt, psyykkiseen kaltoinkohtelun/ hyväksikäytön sallimiseen, omien tarpeiden sivuuttamiseen yms., mutta kai minä jotain kiksejä siitä sitten olen saanut...
vai onko se sitten ollut vaan sitä tuttuuden tuomaa "turvallisuutta", vääränlaista vahvuutta, "kestän kyllä huonoa kohtelua", jonka pohjimmaisena motiivina lie ollut ajatus, en ansaitse parempaa...
11.01.2014 11:37
"Mistä tämä kaikki sitten johtuu?"
Lukaisin tämän viestiketjun tässä lävitse ja tuot rikkoNainen esiin hyvinkin samanlaisia teemoja, joita olen myös itseeni liittyen joutunut pohtimaan vuosien varrella...
Tässä kohtaa en ny lähde "kaikkea" kertaamaan vaan tyydyn heittelemään joitain itsessäni virinneitä ajatuksia ajatuksiesi tiimoilta väliin...
näitä esille tuomiasi ajatuksia on käsitelty täällä aiemminkin, mm. otsikkojen käänteis/ohutnahkainen narsisti alla, että jos kiinnostut lukemaan vanhempia kirjoituksia niin saatat löytää niistäkin jotain...
Mutta tuohon kysymykseesi "mistä tämä kaikki sitten johtuu" voisin heittää yhtenä näkökulmana, että suurin osa a i k u i s e s s a elämässämme tapahtuneista asioista johtuu meistä itsestämme ja omista valinnoistamme...
11.01.2014 11:14
Noh, lukaisin kääntäjän avulla tuon englanninkielisen tekstin ja pitipä myös tarkistaa mitä tuo pseudonyymi tarkoittaa...
Tietyllä lailla aihe kiinnostaa siitäkin syystä ettei ole kuin joku päivä kun joku heitti kysymyksen (oli tietävinään)palstalla, että mistä syystä yhteenlaskutoimitus vaihtelee nimimerkkiään...
Että joo, tiedä sitten mitä tuonkin kysymyksen taustalla oli,
se kuuluisa projektioko? (itse toimii niin)
Pelkkää tahallista minuun kirjoittajana kohdistuvaa epäilyksen lietsontaako? (kirjoittaja toivoo ettei minuun uskottaisi)
Vaiko ihan oikeastiko ko. kirjoittaja uskoo minun tekevän niin, mikä jälkimmäinen tarkoittaisi minun näkemykseni mukaan katsoen jopa harhaisuutta...
Niinikään aikoinaan joku (ilkikurimus?) aikas pian palstalle tuloni jälkeen oli tietävinään, että minäkin olen saanut oman stalkkerin, sana jonka minun piti googlettaa, seuraaja?, vainoaja? ja tuostakin on lukuisia esimerkkejä, tyyliin, olen pitkään seurannut yhteenlaskutoimituksen kirjoituksia jne...
Noh, tuossa englannin kielisessä artikkelissa mainittiin muutamia syitä tuollaiseen seuraamiseen...toinen oli erotomia, joka käsittääkseni enemmänkin naisten vaiva ja toinen mahdollisuus oli että seurailijalla ja seurattavalla on ollut suhde, niinikään tyypillinen seuraaja profiloitui usein työttömäksi kolmikymppiseksi mieheksi...
No tää ny vaan tämmöstä pohdintaa, eikä oikeasti tämmösiin asioihin kannata liiaksi juuttua, kuhan ny otin esille, että itsekukin miettisi, että voiko omia pelkkiä luulojaan, ajatuksiaan "nettikirjoittajista" pitää totena ja uskoa niihin...
Jäin tuossa toisessakin, kirjaansa mainostaneen ketjussakin miettimään, kun joku heitti kysymyksen, että uskonko että kirja on oikeasti olemassa kun hän itse oli tietävinään ettei ole...
Että otin kantaa vain kirjoittajan tapaan markkinoida kirjaansa joka on mielestäni vähintäänkin kyseenalainen jos ei peräti lain vastainen...
Onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei, sitä en tiedä, varma tieto siitä onko kirja oikeasti olemassa vaiko ei on ko. henkilöllä itsellään...kukaan muu ei sitäkään asiaa voi varmasti tietää jos ei nyt tunne ko. henkilöä ja ole nähnyt kirjaa itse...
Että kun tuossa edellä kehoitetaan hankkimaan elämä netin ulkopuolelta niin omasta puolestani sanoisin että kannattaa muistaa että se oikea elämä kyllä eletään/asiat tapahtuvat jossain muualla kuin netissä...
Että tämmösiä hajatelmia tässä kohtaa tähän aiheeseen liittyen...
10.01.2014 09:43
Niin kusetuksesta en tiedä,
mutta muuten yhdyn edelliseen kirjoittajaan, ettei kirjaa, periaatteessa mitään kannata tilata netistä nimettömältä/tuntemattomalta henkilöltä.
Kirjan kirjoittajaa kehottaisin tutustumaan aiheeseen, omakustannekirjan markkinointi, googlettamalla löytyy runsaasti vinkkejä siihen, miten sen saa kustannustehokkaasti julkaistua/markkinoitua, oli sitten kyse paperi/sähköisestä versiosta.
Kiinnostusta kirjasi varmaan herättää, mutta markkinointitapasi on väärä.
09.01.2014 18:00
"Muistakaa tämä, nämä kaksi tehokasta pesuohjelmaa narsistin sisäinen pesukone sisältää. Paljon puhutaan - suu vaahdossa."
Omalla tavallaan hauska tämä sinun pesukone esimerkkisi...vaikka täällä palstalla on joskus diagnosoitu joku pesunkestäväksi narsistikin muutaman lauseen perusteella, sen kummemmin ihmistä tuntematta...
Mutta aiheeseen/väittelytaitoon liittyen mutu tuntumani on, että jos narsisti kokee jäävänsä tappiolle väittelyssä, hän joko muuttaa puheen aihetta tai siirtyy henk.koht. herjaamiseen...
08.01.2014 19:55
"Meillä kuitenkin on riidatonta ja hyvät välitkin oikeastaan, -kun en mitään vaadi enkä mitään tiedä, niin sopu säilyy".
Juu tuo voisi olla kuvaus minusta menneessäni avioliitossani, hyvinhän se sopu säilyy kun mitään ei vaadi...voi jopa kuvitella itsensä hyväksi ihmiseksi...
no jossain kohtaa onneksi uskaltauduin katsomaan itseäni enkä ollut tyytyväinen näkemääni...
noh tarvitsin vielä toisenkin käytännön kokemuksen oppiakseni, joka kielii siitä miten syvään juurtunut se malli saattaa olla, vaikka teorian tasolla jo oma "vika" ja sen syntytapa olikin jo tullut ymmärretyksi...
08.01.2014 10:16
"vaikka tiedän että se ei koskaan tuollaisen ihmisen kanssa tule olemaan muuta kuin sitä samaa minkä olen jo nähnyt."
Niin, jospa miettisit välillä itseäsi, yrittäisit nähdä itsesi ikäänkuin jonkun toisen silmin...
Minut aikoinaan herätti se kuuluisa Helstenin lause..."jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi, miksi makaat lattialla...
Miksi sinä annat kohdella itseäsi noin ?
Etkö katso ansaitsevasi elämältä parempaa?
07.01.2014 16:37
Yltille: on minunkin narsistini sanonut itsestään, että ei ole oikein mikään jne.
Mutta hyvin privatisti, että ei leviä laajemmalle, ja takana myös sitä halua selittää järkyttävää käytöstään ikään kuin pakenemalla sen taakse, että vähättelee itseään. Mitättömyyskin on hyvä pakopaikka... Mutta ymmärrän toki. "
Noh, käsitit ny vähän väärin , narsisti nimenomaan mieluusti mitätöi/alentaa/halveksii kumppaniaan...ei itseään...
Toki tiedetään että tuon kumppanin mitätöimisen taustalla lienee se oma erit huono itsetunto, tietävät sisimmässään olevansa feikkejä...tai se kuuluisa projektio...
En usko narsistien jotka kokevat olevansa suurin piirtein jumalista seuraavia vähättelevän itseään kuin pelkästään manipulointi tarkoituksessa...
07.01.2014 15:14
"korjaus: jos työskentelee 35 vuotta alalla ja vaikuttaa psyykeen, on sairas"
Jaa no minä kyllä olisin tuon alkuperäisen ajatuksesi takana, siten että jos ei mikä tahansa tehty työ vaikuta psyykeen mitenkään niin voisin ajatella että silloin työntekijänä ei ole ihminen vaan robotti...
07.01.2014 12:56
"Kuule väitetään, että narsismi olisi itsensä kieltävä sairaus, jota narsisti ei koskaan myönnä"
Niin mene ja tiedä kuinka tuo asia on...
Omasta kokemuksestani olen päätellyt, että kyllä hän tiesi ja halusi kertoakkin sen minulle oitis kun seksiä ei ollutkaan tarjolla tyyliin "ku mä oon mikä oon, niin ei mulla oo aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyöytyä..."
Ettei varsinaisesti suoraan sano "mikä on", mutta tuo loppu kertoi asian...
jälkiviisaana tulee vielä mieleen se, että kertoi senkin ettei ole koskaan rakastanut ketään (=ollut naimisissa, lapsia ja lapsenlapsiakin) ja tosiaan sana narsisti vilahteli puheissa usein, ne narsistit olivat vaan "kaikki" hänen ent./nyk.naistensa puolisoita...
Että tavallaan voisin ajatella, että tiesi, muttei suoraan ilmaissut asiaa...Sitä en tiedä miten olisin suhtautunut jos olisin tiennyt asian ns. hyvissä ajoin, aloin tiedostamaan että tuo ihminen ei ole ihan okoo siinä vaiheessa kun sitä mitätöintiä/ilkeitä vihjailuja alkoi tulla/tajusin ettei hän pitänyt minusta ollenkaan kuin myös suhde muuttui lähes päivittäin on/off tyyppiseksi...
Että tavallaan halusi itse minusta eroon, muttei kyennyt päättämään suhdetta...mikä käsittääkseni on myös hyvin tyypillistä narsisteille, että vaikka kumppani mitätöidään ja todetaan kaikin tavoin kelvottomaksi niin siinä roikutaan vähintäänkin niin kauan kuin ns. uusi on saatu koukkuun ja vielä senkin jälkeen kelpaisi ainakin seksi...
Että yhdyn kyllä ajatukseen, että narsistit tietävät mutta eivät suoraan myönnä...
07.01.2014 09:07
"toivottavasti narsisteja ei synny enempää tähän yhteiskuntaan,"
Niin toki voi toivoa, mutta ajattelisin, että tärkein ennalta ehkäisykeino on vanhempien käsissä...en ihan usko, että narsistiksi synnytään vaan "vika" syntyy varhaisten ihmissuhteiden vuorovaikutus tilanteiden seurauksena...
mutta joo, itsekin olen vanhempi ja virheitä on tullut tehtyä, mutta ei ole koskaan liian myöhäistä myöntää niitä ja kertoa rakastavansa...
Yhteiskuntaan ja nykyisiin arvoihin liittyen, käsittääkseni hyvinkin narsistiset arvot ovat vallalla...noihin asioihin voimme myös itsekin yrittää vaikuttaa omilla valinnoillamme...
Mitä herkkäuskoisuuteen tulee, niin yleensähän me uskomme toisten ihmisten haluavan tutustua meihin/olla kanssamme, koska he pitävät meistä..
noh, joskus jotkut meistä kohtaavat ihmisen joka haluaa vain käyttää meitä omiin itsekkäisiin tarkoituksiinsa, omina itsenämme/ihmisinä meillä ei ole mitään merkitystä...
Kokemus on hämmentävä ja vie aikaa toipua siitä, mutta se ei ole koko elämä...on itsekunkin oma valinta antaako asian/kokemuksen/narsistin pilata elämänsä...
06.01.2014 17:29
Niin jos minäkin aiheeseen liittyen laittaisin tähän Ännäni minulle spostissa laittaman vitsin kertoakseen minulle totuuden vielä puolisen vuotta suhteemme jälkeenkin,
vaikka toki hän kertoi totuuden het sen jälkeenkin kun ei seksiä ollu tarjolla, ( ei hukkaa aikaansa ihmisiin joista ei ole hyötyä)
Vitsi sisältää juurkin sen asian/raadollisuuden totuuden, minkä meidän on syytä oppia niin narsisteista, itsestämme kuin elämästämmekin...
http://vitsikirja.net/lue/25
06.01.2014 12:45
"Todella hyvä ja oivaltava kirjoitus, juuri noin se menee. Narsisti ruokkii narsismia meissä kaikissa. "
Yhdyn mielipiteeseesi liittyen tuon elämä opettaa nimimerkin kirjoitukseen liittyen...
"Olen aika varma, että juuri siksi jäämme narsistiin koukkuun (samalla tavalla kuin narisisti jää koukkuun kaikkiin sivusuhteisiinsa). Täydellinen huomio, olet tärkeä, olet keskipiste, hetken kaikki on todella palkitsevaa. Tuosta nauttiminen on narsistista. Sait narsistilta palkinnon, johon jäit koukkuun. Itsekästä."
Noinhan se menee suhteen alussa omaa narsisimiamme ruokitaan, uskomme itsekin olevamme jotenkin erityisiä, noh, se huuma haihtuu, narsisti kyllästyy ja käsitämme ettei se ollutkaan todellista...
Jotkut jäävät tuohon niin koukkuun, että alkavat narsistin tavoin sitten etsiä yhä uudelleen sitä samaa tunnetta "jes, olen jotain erityisen ihanaa", tulevat ikäänkuin narsistin kaltaisiksi...
Toiset ymmärtävät ettei se ollutkaan mitään todellista vain pelkkä kuva jota narsisti hetken näytti meille...saadakseen meistä sitä "hyötyä", mitä seny kenenkäkin kohdalla sitten tarkoittikin...ja me itsekin häikäystyimme siitä kuvasta jota meille näytettiin...
Jälkeenpäin ainakin itseä veetutti, harmitti, hävettikin, miten tyhmä sitä olikaan...mutta noh, siitäkin selviää/antaa itselleen anteeksi ja palaa elämään ns. omana itsenään (taviksena) tavallisten ihmisten maailmassa...jollainen oli ennen sitä narsistia ja sen jälkeen...hyvine ja huonoine puolineen...
06.01.2014 12:16
"vaikka eihän se sama kumppani, joka näkee sinut järkevänä ja jonka kanssa on keskusteltu ja pohdiskeltu järkevästi, pysty ajattelemaan, että hänen elämänsä järkevin nainen, johon hän katsoo ylöspäin, voisi ilahtua mistään yllätyksestä"
ÖÖ, pakko heittää sivuhuomautuksena, että jos ajatellaan että narsistin maailmassa muut ihmiset ovat esineitä...niin tuskin narsisti katsoo esineitään ylöspäin..saati keskustelisi/pohtisi järkevästija naisiin liittyen, vielä vähemmän jos Vakniniin on uskominen niin
"Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
06.01.2014 12:01
"Jaa, itse en ole omia kirjoituksiani poistanut, käsittääkseni jos niin tekisin niin se lukisikin tuossa, että kirjoittaja on poistanut tämän viestin.."
No joo, tuos ku lueskelin noita ketjuja niin näköjään joudun perumaan puheeni, näyttää tuos yhden ketjus lukevan, että kirjoittaja on poistanut tämän viestin...päiväys on syyskuulta ja itse olen asian unohtanut...
Enkä ny kuolemakseni muista miksi olen sen poistanut, oliskohan tullu kahteen kertaan kun joskus tää palsta toimii niinkuin toimii, jää lataamaan yms.
Mutta näköjään stalkkerini on valpas ja asia vaivaa/ihmetyttää häntä...
Ihan en muista onko muitakin poistamiani, mutta jos löytyy niin en usko että syyt on mitään erityisiä...mutta kuten sanoin kirjoituksiani voi ihan vapaasti poistaa/ilmoittaa asiattomiksi jos siltä tuntuu...
05.01.2014 19:55
"Yhteenlaskutoimituksen kirjoituksia seurailleena olen ihmetellyt miksi hän on joitain kirjoituksiaan poistatellut?"
Jaa, itse en ole omia kirjoituksiani poistanut, käsittääkseni jos niin tekisin niin se lukisikin tuossa, että kirjoittaja on poistanut tämän viestin...
Sitä en tiedä onko joku minun kirjoituksiani poistellut, kun en niin tarkkaan seuraa omia kirjoituksiani, mutta itsekukin ny voi poistaa täältä mielestään asiattomia viestejä, ettei siinä mitään jos joku on niin tehnyt/tekee minun kirjoitusteni kohdalla...
Joskus jopa mietinkin, miltä minusta mahtaa vuosien kuluttua tuntua, se että kirjoitukseni, kappale koettua elämän tarinaa jää tänne...voihan olla sekin harmittaa jonain päivänä, että ylipäätään on kirjoitellut tänne...
Että tavallaan joku tehdä palveluksenkin minulle poistaessaan yhteenlaskutoimituksen kirjoituksia...että siittä vaan, jos siltä tuntuu, ei nämä kirjoitukset mulle mitään pyhiä ole...
Että joo, jos kaipasit huomiotani, niin tässä sitä tuli, pari päivää meni muissa puuhissa, ja näyttiin heti kaivatun...
05.01.2014 18:17
Itselle tuli mieleen tästä, että uskoisin, että tietyntyyppistä narsistia ehkä kiinnostaa kaikenlaiset naiset "siinä mielessä" ettei sillä niillä väliä millaisia ovat...
Yks biisikin tuli mieleen, jonka se tuntemani tähän aiheeseen liittyen joskus mulle linkitti...
http://www.youtube.com/watch?v=v5rBTycaaZU
kuuntelun jälkeen kysyin, kumpiko hänen mielestään sitte olen johon vastasi, että vahva nainen, tiedä sitten mitä hän sillä tarkoitti...
Itsekään en oikein osaa mieltää kumpaanko kategoriaan itsensä laittaisi jos valita pitäisi...
Muistan nuoruudestakin biisin, jonka sanoihin vuosia olin valmis ajatuksissani yhtymään..."harva meistä on rautaa, minä en taivu koskaan, tahdon vain yrittää ja kaiken sen minkä pitää mä päätän, se mulle myös jää"
Mutta kyllä elämä on opettanut taipumaan...ja katsoisin sen ns. opetukseksi...on hyvä "suostua" myös taipumaan ns. tosiasioiden edessä ettei joudu sellaiseen jamaan että katkeaa tyystin...
02.01.2014 19:52
Otsikon mukaan Onnellista ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille palstalaisille...
http://www.youtube.com/watch?v=_K-imjBxiNI
31.12.2013 19:36
Kiitos sinulle eräs, hyvästä ja tasapainoisesta kirjoituksestasi...pidin erityisesti tästä...
"Sama oikeastaan mitä on mutta pahaa jälkeä on minussa saanut aikaan. Vaikuttanut itseeni, suhtautumiseeni itseäni ja muita kohtaan, omaan parisuhteeseeni, omiin lapsiini. Vasta nyt kun olen tutkinut itsekseni asiaa, tajunnut mistä on kyse ja myöntänyt että voin kahlata asian läpi, hyväksyä sen ja yrittää sitten unohtaa sen taakseni mahdollisimman suurelta osin, on elämä alkanut rullaamaan mukavasti. Olen vasta nyt osannut asettaa rajat suhteessa itseeni ja toisiin ihmisiin, ja kyseenalaistanut omatkin mielipiteeni ja toimintani ja käytökseni toisia kohtaan, huomannut paljon parannettavaa."
Itsestään ja omasta elämästään sen parantamisen pitäisi lähteä, toista emme voi muuttaa...
toinen kohta josta myös erityisesti pidin oli tämä... "Ei voi muuta kuin hyväksyä heidät, sillä sitä vailla he ovat. Rakastaa heitä heinä itsenään."
Minun äitini on kuollut jo vuosia sitten, tällä hetkellä itseäni vaivaa joskus se, että jäi sanomatta että rakastin kaikesta huolimatta...
30.12.2013 18:20
"Mutta tutuista ihmisistä voi heittää herjaa, pahaakin."
Niin toiset kertoo täällä tuntemastaan ihmisestä/tosielämässä kohtaamistaan asioista liittyen tähän palstan aiheeseen... toiset taas keksivät tarinoita kuvitteellisten ihmisten/narsistin/tapahtumien ympärille, että voivat osallistua aiheesta keskusteluun...kukin tyylillään...
Noh nimimerkistäsi päätellä myötäelät myös mummona minun tarinaani, tiedä sitten tunnetko minut tai ännäni vaiko myötäelät itsellesi kuvitteelllisten ihmisten tarinaa...
Pikkusen ristiriitaakin on havaittavissa kommentissasi, toisaalta paheksut kun puhun tuntemastani henkilöstä, toisaalta janoat lisää tietoa tuohon kimppaseksi aiheeseen liittyen...
Josta uskoisin että lukemalla jo kirjoittamaani löydät niistä myös vastauksen mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin...
Mitä tulee tuohon loppuusi, sinua hävettää puolestani, niin voin kertoa että olen itsekin hävennyt itseäni, mutta ymmärtänyt että puhumalla niistä häpeää tuottavista asioista, nekin pienentyvät ikäänkuin omaan kokoonsa ja ymmärtää että mokia sattuu kaikille...
Että kun uskaltauduit tunnustamaan "julkisesti" häpeäväsi puolestani niin uskoisin että olosi jo siitä helpottui...ja vastaisuuden varalle ohjeistan, että sinun voisi olla viisain olla lukematta kirjoituksiani jos ne aiheuttavat sinussa häpeää...
No joo, tiedän ettei minun pitäisi/ei ole järkevää edes vastata näihin, mutta joskus vaaan minäkin käyttäydyn typerästi siinä kun joku toinenkin...onhan joku sanonut että onhan palstalla viihdearvonsakin...oliskohan tämä tyylilajina tragikomediaa...
Aina ei tiedä tuntisiko surua kaikesta tähän liittyvästä vaiko nauraisko kun kieltämättä joskus jotkut jutut kuullostavat ristiriitaisuudessaan hyvnkin koomisilta...
30.12.2013 13:03
203 / 223