Milloinka olet viimeksi katsonut poliittista ja/tai militaarista karttaa naapurimaan rajoilla. Lienet samaa mieltä, että lähinnä MAD (Mutual assured destruction) ydinasevaltojen välillä on estänyt kolmannen maailmansoda…
Oi, kuinka osuvaa ja mieltä kaivertavaa tulosta tälläkin palstalla. Voisiko maailman paraskaan tikan heittäjä osua paremmin napakymppiin, kuin tämän palstan mestarit. Jatkakaa toki. Teen itse tutkintapyynnön tikanheitto…
Ex-vakooja Skripalin valitettava murha juuri ennen Venäjän vaaleja on sekä tragedia, että suorastaan vaarallinen munaus Mayn hallitukselta ja jää historiaan häpeäpilkkuna Isolle Britannialle. Jos emme elä jo kylmän soda…
Ex-vakooja Skripalin murha juuri ennen Venäjän vaaleja on sekä tragedia, että suorastaan vaarallinen munaus Mayn hallitukselta ja jää historiaan häpeäpilkkuna Isolle Britannialle. Jos emme elä jo kylmän sodan ajassa jäl…
Ennen kuin lukija luulee, etten olisi isänmaallinen mies, niin totean tähän alkuun, että isoisäni oli sekä talvi-, että jatkosodassa, isäni on reservin upseeri ja itse olen suorittanut 11kk varusmiespalveluksen. Rakasta…
Pappi: "Lapsi, kiroa Saatana, nyt on se aika!" Kuoleva: "En usko, että juuri nyt on aika tehdä vihollisia". Ns. "viimeinen sana" on myytti. Ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä ja kukaan ei muista heidän "viimeisiä sanojaan". M…
Siis aluksi on lämpöeristetty termospullo, jossa on tilavuusmitaltaan yhtä paljon jäätä, vettä ja vesihöyryä termodynaamisessa tasapainossa. Mitkä ovat jään, veden ja vesihöyryn lopputilavuudet jos oletetaan, että termo…
Tämä on syvällä psykan kirjoissa ja haluaisin testata kuinka hyvin tämä toimii. Onko koekaniineja? :) Ps. Leikkimielinen testi siis
Olisin kysynyt tätä lukijoilta. Kuinka moni pelkää tulevaa kuolemaansa? Tähän toki voi vastata väliaikaisella nimimerkillä, asia on luonnollisesti jokaiselle henkilökohtainen. Toivoisin vastauksia tyyliin: "joo", mikäli…
Tiedämme jo, että eläin- ja kasvikunnalla on yhteinen esi-isä mutta voidaanko mennä niin pitkälle, että kivikuntakin yhtyy lopulta kun etsitään koko elämän alkuisää / äitiä? Tiedän, että ajatus saattaa kuullostaa täysin…
Jostakin on päässyt dihydro-monoxidia ainakin eteläsuomen vesijohto verkkoihin! Kyseistä kemikaalia käytetään yleisesti liuottimena mm. teollisuudessa. Hengitettynä tai suun kautta liikaa nautittuna tämä liotin saattaa …
On kolme laatikkoa, joissa tasan yhdessä on palkinto, jonka haluat voittaa. Saat valita yhden, muttet avata sitä - et tiedä onko palkinto siellä vai ei. Jäljelle jää kaksi laatikkoa, joista yksi avataan, ainoastaan sell…
(Koko kysymys on otsikossa). Mitä psykologia tietää tästä kertoa?
Tämä on galluppi ja rajataan ja tarkennetaan sitä siten, että kysymykseen tulevat ainoastaan ihmiset, jotka ovat vaikuttaneet itse todella vahvasti historian kulkuun viimeisen 1000 vuoden ajalla. Mitäkö tarkoitan "vaiku…
Skeptisyys ei ole mikään vitun "ismi", se on viimekädessä jokaiselle lajille ominainen filtteröinti-järjestelmä, jolla laji välttää sukupuuton suodattamalla hyödyllisen informaation kaiken roskan joukosta. Koko palstan …
Perustelut: Aluksi on pakko todeta, että Talvisota oli väärin Suomea kohtaan, Meillä oli oikeus puolustautua, Olen henkilökohtaisesti ja kaikkien läheisteni puolesta velkaa kaikille sodassa kaatuneille ja itse reservin …
Perustelut: - Jokainen USA:n hallitus Eisenhowerin jälkeen on tehnyt sotarikoksia, joista olisi Nuremberg'in oikeudessa seurannut hirttotuomio - USA:n sotilastukikohdat ovat lähes 180 maassa (Arvaa monessako maassa Venä…
Perustelut: - Jokainen hallitus Eisenhowerin jälkeen tehnyt sotarikoksia - Sotilastukikohdat lähes 200 maassa, jatkuva sota - Laillisesti vaittujen demokraattisten hallitusten kaataminen ja diktaattorien laittaminen til…
Perustelut: - Jokainen hallitus Eisenhowerin jälkeen tehnyt sotarikoksia - Sotilastukikohdat lähes 200 maassa, jatkuva sota - Laillisesti vaittujen demokraattisten hallitusten kaataminen ja diktaattorien laittaminen til…
Otsikossa oli se kysymys Kiitos etukäteen!