Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
flegu
profiilit
flegu
flegu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
371
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onnellisuus, tyytyväisyys, tyytymättömyys?
Onnellisuus on mielestäni hetkellistä. Tyytyväisyyden ja tyytymättömyyden keskinäiset suhteet vaihtelevat mutta tunnen muutamia "kestotyytymättömiä" ihmisiä.
Perustarpeiden tyydyttämisen jälkeen tyytymättömyys syntyy vertaamisesta, jos on syntyäkseen. Voihan se olla kimmoke positiiviseen toimintaankin.
Meillä on selkeä työnjako. Vaimoani ei kiinnosta tippaakaan perheemme tulonmuodostus.
Toisaalta hän seuraa luottokorttilaskut ja pankkien tiliotteet.
Toistaiseksi hän ei ole ollut tyytymätön ainakaan siihen, että hänen korttinsa käyttöraja ei ole tullut koskaan vastaan.
Tuskin se kuitenkaan on tehnyt häntä onnelliseksi.
Nyt hän on jo kaavaillut rättien hankintaluetteloa ensi viikon alkua ajatellen. Siltäkään sektorilta ei ole tyytymättömyys uhkaamassa.
26.11.2015 15:28
Elämän perustarpeet ja puitteet itseä tyydyttävällä tasolla.
Rahasta tinkimätön terveydenhuolto.
Paikalliset harrastukset.
Matkustelu.
Kohtuullisten mielitekojen tyydyttäminen.
Em. elämäntyylin jatkuvuuden turvaaminen.
Nuo yllä mainitut riittävät meille.
26.11.2015 12:10
Lienen joutunut?
Ensin työttömyysjaksojen jälkeen pitkäaikaistyöttömäksi josta säädetyn ajan kuluttua työttömyyseläkkeelle 6-kymppisenä. Eläkemuodon muuttumista työttömyyseläkkeestä työeläkkeeksi 65:na en huomannut. Eläke pysyi yhtä pienenä.
25.11.2015 16:11
Raha itsessään ei tee tyytyväiseksi mutta se poistaa tyytymättömyyden aiheita.
24.11.2015 17:43
Johan on murheita! Mutta sehän on merkki tyydyttävästä elämästä, ettei ole suureempia ongelmia kuin mainittu.
Tunnontuskia tuntematta luumuilen 50, 60 ja 70 palstoilla muiden aihepiirien ohella.
Kukin ilmaisee itseään haluamallaan tavalla. Lukevat ketkä haluavat. Pakkoa ei ole. Muutamat syytävät hengentuotteitaan niin johdonmukaisessa muodossa, että ne on helppo jättää lukematta.
Hokema kaikkien kukkien kukkimisesta sopii mielestäni hyvin näille palstoille.
24.11.2015 08:27
Tarttuu kuin ebola! Vaimoni verisyöpä diagnostisoitiin 15-vuotta sitten.
10:ssä vuodessa se ehti kehittämään minulle peräsuolisyövän.
Kaikki täsmää. Kontakti ja syövän kehittymisaika.
23.11.2015 22:24
Taidat olla oikeassa tuon avun hakemisen kynnyksen korkeuden kanssa.
Tunnen yhden parsikunnan jonka mies, nuoruudesta lähtien hyvä kaverini, meni suunnilleen kuvaamaasi uraa pitkin.
Rouva tarjoutui minulle kertoen, että ukko nukkuu humalaansa ( kesäpäivänä ) asuntovaunussa eikä ole koskenut häneen 7:ään vuoteen. Kaveri oli silloin hieman alle 4-kymppinen.
Hassua sinänsä, että kaveri oli mustasukkaisuudessaan tappeluun saakka agressiivinen myös hänen vaimonsa kanssa keskuteleville miehille.
Turpiin saannin seurauksia oli rouva joutunut hoidattamaan sairaalassa ja ottanut lääkärintodistukset joita ei kuitenkaan käyttänyt.
Pankkirouvan julkinen kuva ei sallinut avioeroa.
Tilanne jatkui hepun kuolemaan saakka 63-vuotisena.
Jos olisin ajautunut yhtä pitkälle niin ehkä itsekin olisin ollut huono avun etsijä.
Väkivalta ja puhumattomuus vaikuttavat epätodennäköisiltä.
Riitakaverin minusta saa vieläkin. Selvänä.
23.11.2015 17:42
Mitähän tarkoitat "tilan" antamisella?
Vaihtoehtoja on yhtä paljon kuin sen sisällön määrittäjiäkin.
22.11.2015 11:43
Taakse päin tarkastellen. Ikävälillä 50 - 60v lopettelin töissäkäymistä, loppupuolella harjoittelin alkoholismia, popsin reippaasti verenpaine- ja kolestrolilääkkeitä, tihrustelin sumenevaa maailmaa kaihisten silmien kautta ja onnuin eteenpäin leikatun polveni varassa.
60v eteen päin kaikki muuttui. Elämäntapa jonka seurauksena tuli lääkkeetön elämä.
Kaihit veks` ja samassa yhteydessä taitto -6:sta 0,0 / -0,5:een = silmälasiton elämä 52:n vuoden jälkeen.
Leikatun polven, ja muunkin ruhon kuntouttaminen ja kuntoilu.
63-vuotisena olin paljon terveempi ja parempikuntoinen kuin alle 6-kymppisenä.
+50v ihminen ei ole menettänyt mitään muuta kuin elämän varrella esiintyneitä mahdollisuuksia, jos niitäkään (muistaa).
63-vuotisena alkoi fyysinen viivytystaistelu joka jatkuu edelleen.
22.11.2015 10:25
Kumppanin arvostus ei merkitse ripustautumista, rajottamista eikä minuudestaan tinkimistä!
Omaehtoinen parisuhdeuskollisuus on yksi merkki. Ei ole tarvetta muuhun.
22.11.2015 10:12
Ei mitään ristiriitaa! Miksi olisin odottanut influensaa katuakseni sitten ottamatta jäänyttä rokotusta.
Ennen "rokotusvuosiani" ei ko. piikin tarpeesta tai saamisesta ollut yleisemmin mitään puhetta.
Epidemioista on puhuttu ja rokotuksia tarjottu vasta 15 - 20 vuotta.
Rokotus on vakuutus.
15v sitten aloimme harrastamaan lämpimien merien risteilyjä sydäntalvella ja silloin otimme maksulliset rokotukset jonkin sortin "vakuutuksina".
21.11.2015 16:26
Hyvin helppoa! Yksi henkilö, yksi ominaisuus.
Minulle riittää, että vaimoni mielestä minä olen edelleenkin paras, mahdollinen mies hänelle!
Laajemmin en viitsi ryhtyä asiaa pohtimaan.
21.11.2015 15:18
Olemme ottaneet ainakin 15:sta viime vuotena.
Hyödyistä en tiedä. Viimeine influenssa minulla oli joskus 60-luvulla enkä muista viimeisen flunssanikaan ajankohtaa.
Emme ole havainneet mitään haittaakaan.
21.11.2015 14:39
"Kun suuri ikäluokka siirtyy eläkkeelle"? Onkohan meillä sama kalenteri? Minun allakkani mukaan suuret ikäluokat ovat jo eläkkeellä tai mullan alla.
1950 syntyneetkin ovat jo vähintään 65v.
Nykyisen kaltainen muuttoliike tulee väistämättä muuttamaan lopullisesti kulttuurimme siinä muodossa kuin se nyt nähdään ja eletään.
Muslimitulokkaat eivät ole valmiita tinkimään omista periaatteistaan ja moraaliarvoista tippaakaan. On täysin lapsellista kuvitella mitään muuta.
Die Untergang des Abendlandes ennusti länsimaiden tuhon jo 1900-luvun alussa. Silloin tuo povari näki uhkan kaukoidässä. Nyt se on lähempänä.
Tietysti on oma lukunsa onko nykymuotoinen, länsieurooppalainen elämäntapa säilyttämisen ja puolustamisen arvoinen.
Jos on, niin tarttis tehdä jotain ja nopeasti, mutta niin ei tule tapahtumaan.
20.11.2015 11:46
Useimmiten syövät, varsinkin elintapasyövät, kehittyvät hitaasti. 10-vuotta, 20-vuotta ????
Elintapojen ja ravinnon vaikutus ja valinnat tulisi tehdä ajoissa. Nykyään siihen on mahdollisuuksia mutta omassa lapsuudessani ja vielä nuoruudessanikin,oli syötävä mitä eteen laitettiin ja mitä myäöhemmin pöytään sai.
Olen elänyt epäterveellisesti. Poltin korsteenin lailla +30 savuketta päivässä. Join oman osuuteni verollisesta alkoholista ja keitin rutkasti pontikkaa 15-vuotta. Vaikka laitteet olivat ns. haponkestävää niin kuitenkin sain toistuvasti ihottumaa rintaani. Se poistui altistuksen loputtua.
Niin kauan kuin minuilla on ollut varaa, niin olen syönyt runsaasti lihaa, myös sitä pahaa punaista.
Näilläsaattaa olla oma merkityksensä peräsuolen syöpäni kehittymiseen. Ensimmäinen leikkaus tehtiin ollessani 66v.
Terveysintoilu olisi täytynyt aloittaa useita kymmeniä vuosia sitten ja kuitenkin vaikutus olisi ollut epävarma.
Jatkan lihan syöntiä. Ponun keitto loppui jo 80-luvun lopulla päästyäni työsuhdeviinojen pariin ja tupakointi päättyi yli 30-vuotta sitten lastenlääkärin lausuntoon asunnossa polttamisesta.
Viimeiset 12-vuotta ovat menneet intensiivisen kuntoilun merkeissä joten siihen ei vähäinenkään tissuttelu sovi paitsi kuuriluontoisesti jota lähden harrastamaan viikon kuluttua.
Jälkiviisaus, se se vasta jotakin on!
20.11.2015 11:38
En muista tilannettani noin kauas taaksepäin mutta menneiden lähivuosien "korotukset" ovat käytännössä merkinneet nettoeläkkeen laskua. Viimeinen oli-13€/kk. Puitteet ovat pysyneet samoina.
19.11.2015 13:04
Tapahtui vuosia sitten. Matuja saapui hiljalleen pieninä erinä. Kysyessäni asiaa minulle perusteltiin yksityislääkärin ja laboratorion käytön tarve siten, ettei ko. porukkaa voinut viedä kunnalliseen tk:seen.
Viime vuosina ei vastaavaa ole sattunut kohdalleni.
18.11.2015 20:12
Samalla kun teetätimme vaimolleni minkin johon, onneksi vaimon pienestä koosta johtuen, riitti 52:n minkin nahat, teetätin itselleni pitkän susiturkin.
Vaimollani oli aikaisemmin hankitut pitkä punakettu ja lyhyt kani.
En muista hinnoista muuta kuin sen, että kani oli halpa.
Ateljeevalmisteista saattaa vielä olla tallessa ateljeen antamat sertifikaatit.
Huom! Rikos on vanhentunut! Viimeinen tapahtui 80-luvun jälkipuolella. Onneksi vaimoni ei ole paisunut liikaa tai sitten Helli otti sen huomioon mitoittaessaan palttoota.
18.11.2015 17:35
Kaksi mitä?
18.11.2015 16:55
Riippuu huoneesta. Turvapaikkahakemusten käsittely saattaa kestää pitkään mutta, havaintojeni mukaan he eivät juurikaan vanhene lääkärin odotushuoneessa.
Olen ollut kahdesti tilanteessa jossa odottelen pääsyäni yksityislääkärin pömpeliin. Olen hieman etuajassa kuten aina.
Paikalle pölähtää pikkubussillinen noita "hakijoita" ja heidät ohjataan kaikkien ajan varanneiden ohi.
Sama koski laboratoriopalveluja.
En tiedä miten yleistä tämä on. Omalle kohdalleni tuo on osunut kahdesti.
"Hakijat" tuskin maksoivat itse yksityislääkärin ja yksityisen laboratorion kustannukset.
Itselläni lääkäri KELAN kompensation jälkeen 78€. Labrakokeet 10€ > 41€/kpl.
18.11.2015 14:31
15 / 19