Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
MISTÄ+me+lopulta+voimme+tietää,+mitä+Raamatun+tekstejä+kirjoittaneet+halusivat+sanoa?+Maailma+oli+toinen.+Kielikuvat+toiset.+Käsitys+todellisuudesta+toinen.
01.05.2020 14:55
Jos+olen+oikein+ymmärtänyt,+vanhempien+käännösten+ongelma+on+ollutkin+usein+juuri+se,+että+käännöksissä+ei+ole+huomioitu+sitä,+että+maailma+ja+kieli+Raamatun+aikoina+olivat+toiset.+Käännökset+tuntuvat+hienoilta,+juhlallisilta+ja+suorasanaisilta,+mutta+vain+siksi,+että+ne+on+tehty+käännöshetken+kielellä.
01.05.2020 14:53
Haluaisitko+Sinä+keskustella+kanssani+aiheesta?+Jos+haluat,+tunnistaudut+jatkossa+selkeästi+ja+yksiselitteisesti.+Et+huutele+anona+joutavuuksia.+Jos+jotakin+väität,+todistat+väitteesi.+Et+jankuta+joka+tekstiisi+samoja+asioita.+
Kykenetkö+siihen?+Jos+et,+en+viitsi+vaivata+itseäni+ryhtymällä+leikkimään+samoja+jankutusleikkejä+kanssasi.
01.05.2020 14:51
Oletkos+Sinä+isänmaan+asiaala,+vai?
Eikö+se+olisi+Venäjän+etu,+että+Suomen+yhteiskunta+on+mahdollisimman+pitkään+jumissa?+Ettet+itse+ole+venäjämielinen?
01.05.2020 13:21
Minä+ainakin+opettajana+haluan+koulujen+aikeavan.+Mitä+siihen+sanot?
Onko+Sinulla+hyvinkin+suuri+bkokemus+etäkoulun+toiminnasta+käytännössä,+kun+arvelet+opettajien+lomailleen?
01.05.2020 13:20
Ahaa.+Millaista?
01.05.2020 13:18
Niinkö?+Onko+mielipiteeni+hyvinkin+venäjämielinen?
01.05.2020 13:18
Olen+opettaja.+Kyllä+kouluissa+ehtii+paljon+monenlaista+tehdä+parissa+viikossakin.+
Kun+puhut+viruslingoista,+onko+Sinulla+ihan+oikeaa+TIETOA+aiheesta?
Oletko+kenties+Suomen+johtava+virologi?
01.05.2020 13:15
Oletko+tullut+ajatelleeksi+sitä,+että+nykypäivän+yhteiskunta+on+eri+asia+kuin+vaikkapa+Suomi+50-luvulla?+Oletatko,+että+kaikki+voitaisiin+"itse+opetella"?+Et+kai+vakavissasi+väitä,+että+niin+voitaisiin+toimia?
Älä+viitsi+trollata.
01.05.2020 13:14
Tuohon+kysymykseen+ei+kovin+selkeitä+vastauksia+tipu.+
Meillä+on+esimerkki+siitä,+millainen+maailma+on,+kun+päätökset+uskon+nimissä+tehdään:+keskiajan+Eurooppa.+
Yhtä+hyvä+esimerkki+ovat+myös+islamilaiset+maat+ja+joiltakin+osin+USA:n+ns.+Raamattuvyöhyke.
01.05.2020 13:10
Onko+Sinulla+siis+antaa+useitakin+esimerkkejä+siitä,+että+palstan+"oikeauskoiset"+kirjoittajat+kertoisivat+avoimesti,+että+eivät+itsekään+usko+vaikkapa+Ahvion+kaikkia+juttuja?
01.05.2020 13:08
Tuoko+on+parasta+mihin+kykenet?+Kestikö+tuon+lauseen+muotoileminen+pitkäänkin?
01.05.2020 13:05
Niinkö?+Miksi?
Montako+lasta+Sinulla+on,+kun+noin+ajattelet?+Oletko+heistä+tai+muista+hyvinkin+huolissasi?+Minkä+vuoksi?
01.05.2020 13:05
Mielipidejuttujahan+blogit+lopulta+useimmiten+vain+ovat.+
Ensimmäinen+merkityksellinen+asia+oli+se,+että+noissa+blogeissa+keskusteltiin+kuitenkin+ihan+sivistyneesti+eri+mieltä+olevien+keskenkin!+Ei+huudeltu+agitaattoreiksi+eikä+nimitelty+eri+mieltä+olevia.+
Toinen+juttu+taas+on+se,+etä+toivoisin+avauksen+mukaisesti+abortteja+vastustavien+ihmisten+osoittavan,+että+Suomessa+tosiaankin+on+suurempi+ryhmä+aktiivisesti+abortteja+vastustavia+ja+toimillaan+kireämpiin+aborttilakeihin++pyrkiviä+toimijoita.
01.05.2020 13:03
Millä+tavalla+Patmos+on+Sinulle+tärkeä,+kun+sen+edustajien+jokaista+sanomista+on+puolustettava+niin+kovasti?
01.05.2020 12:59
Niin?
Mistä+sitten+johtuu,+että+esimerkiksi+sukupuolten+välinen+tasa-arvo+on+oikeasti+lisääntynyt+vasta+maallistumisen+edetessä?
Miksi+uskovaiset+ihmiset+ovat+usein+niin+nuivasti+suhtautuneet+naisen+aseman+parantamiseen?
Osaaatko+vastata?
01.05.2020 12:31
RT-kanavako+tuottaa+jotenkin+puolueetonta+ja+oikeaa+tietoa?
Oliko+tuo+vitsi?
01.05.2020 12:29
Ovatko+ne+vanhemmat+Raamatun+käännökset+aina+ja+ehdottomasti+parempia+kuin+uudet?
Miksi?
01.05.2020 12:27
Tosiasia+on+aina+kyllä+ollut+se,+että+se+koulukurikin+on+lopulta+perustunut+kotikurille.+Tämän+asian+luulisi+olevan+itsestäänselvän.+Ennen+muinoin+kotona+tuli+takuuvarmasti+selkäsauna,+jos+perheensä+"häpäisi"+käyttäytymällä+huonosti+julkisesti+-+eli+esim.+koulussa.+Toki+ajat+olivat+toiset+vaikkapa+vielä+70-luvullakin.+
Minä+pidän+opettajana+itsestäänselvänä,+että+kotonakin+todella+keskustellaan+vakavasti,+jos+lapsi+huonosti+käyttäytyy.+Jälki-istunto+itsessään+ei+taida+nykyisin+olla+enää+useinkaan+se+tyypillisin+rangaistus.+Jos+ongelmia+on,+myös+vanhemmat+ovat+useimmiten+jossakin+vaiheessa+niistä+keskustelemassa+ihan+fyysisesti+koululla.+Koronan+aikana+tietenkin+tilanne+on+toinen.
01.05.2020 12:19
Itse+asiassa,+minäpä+autankin+teitä+usein+niiiiiin+hiljaisia+abortin+vastustajia:
googletin+"abortti+blogi"+ja+löysin+koko+joukon+ihan+asiallisia+tekstejä.+Pikavilkaisulla+tekstejä+oli+sekä+puolesta+että+vastaan.+
Ainakin+nopean+lukaisun+jälkeen+jotakin+loisti+poissaolollaan,+eli+se+loputon+nimittely+ja+huutelu,+joka+on+täällä+niin+tyypillistä!
Lukaiskaa+itse:
https://www.blogit.fi/tag/abortti
01.05.2020 10:01
11 / 730