Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

396

1. Meillä+oli+koira+semmonen+Parrakas+sekarotuinen+Terrieri+ja+naapurilla+oli+uusi+BMV+ja+eukolla+turkki+ja+ukolla+piippu+mutta+niillä+oli+keskikokoinen+lurppakorva+Rusetit+kaulassa+ja+se+huuti+eroikävää+heti+kun+lähtivät+asunnosta,teki+myös+tarpeita+sisälle+koska+sitä+EI+ulkoilutettu.+Isännöitsijä+rouva+oli+päätellyt+erään+juoruakan+puheista+että+meidän+Koira+on+juuri+sen+NÄKÖINEN+että+se+on+se+huutaja+eikä+tämä+yhteiskunnan+rahakkaaseen+kastiin+kuuluva+pariskunta+ja+heidän+lurppansa.+Minä+olen+ihminen+joka+ei+ole+hiljaa+vaikka+pitäisi+niimpä+annoin+tulla+että+Kerrostalojen+parvekkeille+tuli+kymmenittäin+ihmisiä+kuuntelemaan.+Minä+haastoin+testiin+myös+sen+juoruakan+ja+isännöitsijän+ja+laiton+mitaksi+että+käydään+asunto/asumis+oikeus+läpi,+se+oli+silloin+mahdollista+riita+tilanteessa.+Eli+voittaja+saa+oikeutta+jopa+häätöuhkan+tai+törkeän+panettelijan+varoituksen+mikä+jäi+rikosrekisteriin.+En+saanut+kuin+anteeksi+pyyntöjä+ja+kyselyn+as.firmalta+voimmeko+välttää+näin+ison+jutun+pienen+takia,olin+saanut+niiltä+parveke+ihmisiltä+pitkän+listan+nimiä+jossa+olis+voinu+mennä+työ+isännöitsijältä,hänhän+huusi+mattoparvekkeella+kaikkien+kuullen+minulle+kuin+pää+ponssi.++Rahalla+on+maailman+sivu+ollut+voimaa,vaikka+entinen+linnakundi++kehui+mulle+että+kun+hän+voitti+eräässä+kilpailussa+lujasti+rahaa+oli+Pankinjohtaja+tullut+kättelemään+ja+sanonut+annetaan+niitten+vekseleitten+olla+ja+aletaan+sijoittaa.+Tämä+tosi,eikä+muuten+suostunut+sijoittamaan+oli+kuulemma+menny+johtajalta+luotto.
  2. Ota+Avioero,ei+lapsilisillä+eikä+se+että+saat+isomman+pussin+kerjuuruokaa+kyllä+johda+mihinkään,paitsi+olet+kiinni+kotona+lopun+nuoruutesi.+Ukkelisi+on+jollain+väliaikaisella+Eläkkeellä+tai+työtön+joka+tienaa+9e+päivillä+tuon+summan,minimi+palkka+lienee+netto+1550e/kk?+Yksinhuoltajana+saat+edet+mitkä+auttaa+Fyysisen+väsymisen+torjuntaan,osaat+varmaan+arvostaa+kun+joku+muu+hoitaa+huusholli+edes+vähänaikaa+ja+Raha+asioista+kannattaa+puhua+Pankin+ja+Velkaneuvojan+kanssa,saat+5v.+aikaa+maksaa+omat+ja+lasten+laskut+jotka+luulen+jääneen+rästiin+tuon+miehesi+tuloilla.+Minä+tiedän+yhden+summan,se+oli+6+delta+eri+firmalta+jotain+23+tonnia+(mk)+ja+pankkilaina+alunperin+23+tonia+myös,nainen+pääsi+Velkasaneeraukseen+ja+maksettavaa+jäi+alle+40mk/kk,+ja+kun+5v.+oli+mennyt+umpeen+jäi+loput+firmojen+tappioksi+/siksi+tätä+neuvoa+ei+juurikaan+saa+yleiseltä+sektorilta.+Muuten+ennen+Sossu+vaato+tiliotteen+ja+miinusti+menoista+joka+markan+jonka+tililtä+irtosi(vaikka+olisit+voittanut+Lotosta+kympi)+.Totuus+on+että+vielä+tänäkin+päivänä+vaikka+tililläsi+olisi+sata+tonnia+rahaa+etkä+jostain+syystä+halua+niihin+koskea(tiedän+montakin+syytä)+niin+kun+Menosi+ja+Tulosi+lasketaan+niin+tulos+joka+jää+viivan+alle+joka+kk+onse+millä+saat+lisää+jos+et+tienaa+tarpeeksi!+Kenelläkään+Viraston+tätillä+ei+ole+oikeutta+edes+kysyä+rahoista.+Jos+asut+10+huonetta+ja+3+keittiötä+ja+pesuhuoneet+mukaanlukien+,ei+kellään+ole+oikeutta+vaatia+myymään+Kotiasi!!+Näin+Sossut+ennen+teki+ja+Minä+olin+se+joka+nosti+5+eri+kunnantalolla+metelin+koska+näin+oli+tehty,Koteja+EI+saatu+takaisin+mutta+Rahat+jotka+oli+pakolla+otettu+käyttöön+ja+Kodeista+saadut+korkoineen+takaisin+2+Sossu+päällikköä+sai+lopputilit+ilman+korvauksia+kun+uusivat+temppunssa.+Suomessa+kaikki+on+kaikkien+luettavissa+Lakikirjasta+aina+tapaus+Otsikon+mukaan.+N+iin+minä+riitaunnuin+sukulaiseni+kanssa+lopullisesti+kun+hän+huusi+"Mitä+Vittua+niille+Juopoille+kerroit+asian(sossu)ja+kerroit+puolikuolleille+Vanhuksille+että+miljoona+asunnot+saa+pitää!!!Osa+oli+loppuun+palaneita+joten+Oikeusapu+toimisto+katsoi+eräille+Asunnon+vaihdot+kurssin+mukaan,eli+asunto+pieneni+ja+tuli+Piika+töihin,osa+taas+halusi+pitää+jopa+yli+400+neliön+kuolemaansa+saakka+ja+perikunta+sitten.Yksi+Kaupunki+oli+toiminut+juuri+kuin+ihmistä+joka+synnyttänyt+12+lasta,eli+niin+vanhaksi+että+Kaupunki+sai+paperilla+perinnön,eikä+muuten+ollu+kysy+yhdestä+asunnosta,eikä+metsä+loppunut+päivän+kävelyllä,,+.Siinä+oikeus+voitti+ja+maalaisjärki.
  3. Minulla+oli+pieni+Terrieri+jolla+viikkset+ja+leukaparta,tarkastin+usein+heti+takaisin+tulemalla+ääntelikö+Koira.+Myös+kun+tulimme+lenkiltä+se+söi+väsyi+ja+vielä+3+tunnin+päästä+veti+hirsiä+vaikka+porukat+tuli+sisään.+Alakerrassa+oli+pariskunta+500+sarjan+Bemarilla+Ajellen+ja+jättivät+Tessun+itkemään+,,Spanieli,paljon+karvaa+ja+lellitty+,yritin+että+erosuru+jää+parissa+kk+kun+olen+kouluttanut+kymmeniä+Koiria+niiden+omilla+ehdoilla,itsellä+ei+tietenkään+ole+laumaa+ollut.+Minun+koiran+turkki+oli+raspin+kaltainen,mutta+eräs+mies+lupasi+hommata+sen+taloyhtiöstä+pois+heti.+Niän+miehen+pihalla+ja+laskin+koirani+irti+/se+oli+nyrkin+kokoinen+pentu+eikä+niitä+Jukolan+veljeksiä+kummempi.+Huusin+mulla+on+kusihätä+kato+pentua+ettei+oo+tuhma,,+takasin+tullessa+näin+isäntä+oli+selällään+ja+koira+retuutti+ja+nuoli+sitä+ja+kaverilla+oli+hauskaa,myös+lapsensa+oli+kutsunut+paimeneen.+Huom.+Koirani+ei+HAUKKUNUT+KUN+SILLÄ+OLI+JOKU+MITÄ+EN+NYT+MUISTA,+anteeksi+isot+kirjaimet+innostuin.+Meni+pari+viikkoa+ja+tulin+koirani+kanssa+reissusta+ja+sillä+välin+oli+tehty+valitus+räkytys,haukku,itku??Terrieerit+harvoin+itkee.+Tuli+mattohommiim+Isännöitsijä+päämme+päälle+ja+sanoi+"Tuo+sinun+koirasi+on+räksyttäjän+näköinen!!+Meni+multa+överiksi+kun+meni+hermo,,+sanoin+mikä+vitun+horo+sinä+olet+huutelemaan+ja+ahaa+tuolla+verhon+välissä+toinen+kurkkii+miten+meinasitte+kurinpalautusta.+Jatkoin+että+valikoitu+kuulo+kun+ette+uskalla+paskahousut+valittaa+rikkaalle+Spanielin+omistajalle+kuten+ette+siitäkään+että+Bemari+tukkii+esim.+Ambulassin+reitin,siinä+oli+opiskelijan+Bemari+ja+sakotitte+moneen+kertaan(oli+muuten+samaa+sukua+ja+tämä+uusi+pari+maksoi+laskut/tiedoksi)+Muuten+olen+saanut+Koirani+pitää+kun+ovat+Kissaa+pienempiä+ja+Talonvahti+Ämmät/Ukot+on+hiljennetty+koputtamalla+oveen,,silleen+nätisti´´
  4. Keski-Suomesta+asunnon+ostanut+jos+Jyväskylän+tai+vastaavan+opinahjoja+täynnä+olevaan+keskukseen+opiskelu+mielessä+niin+tais+tulla+Helsinkiin+verrattuna+täys+potti.+Paremmat+opinto+mahikset+ja+Kaupat+on+takuulla+yhtä+isot+ja+valikoimat+myös+yö+elämä+on+samaa+Snagarilla+turpiin+kun+"Hesassa"+saa+läpsyn.++Kaikki+harrastus+mahdollisuudet+jotka+ilmaiset+tai+ainakin+pääkaupunkia+edullisemat,tarkoitan+hikeen+pääsee+vaikka+maastossa+ei+salia+tarvita+kuin+vaate+mannekiinit+jotka+Yle-X+ohjelmassa+nauroivat+poolopaidoille-farkuille+ym.+peittävälle+ja+pyysivät+ajamaan+ulos??+Entä+jos+piilossa+tekoraaja-ihosairaus+tai+muu+ei+"normaali"vaikka+jenkkakahvat,niin+onhan+ihme+jos+Juppi+tulee+urputtamaan+munat+Trikoissa+pullottaen.Sitten+mennään+mini+kämppään+a+300+000e+plus+kk++maksut,ei+sanoo+järki+tuo+14neliön+oikea+hinta+on+5+tonnia+neliö+ja+Suihku+tai+Amme+ja+Posliini+jumala,yht+vasti+150e+max.+Kerros+rakentaminen+ok+jos+vanha+talo+saa+neliöitä+ja+lämmin+nukkua+katonrajassa/tekee+heti+18+neliötä.+Varasto+kai+myös?+9neliötäkö+oli+Suomen+pienin,mikä+sen+hinta+oli??Minä+vaatisin+firman+etsimään+kämpän+niin+olin+velkaa+työtä+vastaan,eli+Vuokralla+omaksi,näin+vanhat+OK-talot+menee+maalla+neliöt+30-60+sisä+ja+ulkosauna+aitta+ja+p-huusi+vaikka+myös+sisällä.+Tuurilla+saa+1-3+hehtaaria+maata,,,kyllä+tosi+on.(vuokra+300-500+plus+kovaa+työtä+ettei+jäädy+jos+ei+halua+sähkölaskua)+Ei+kaupungilla+ole+merkitystä+joillekin+se+Lieksa+on+rakkaampi+kuin+mikään+muu,etelän+hinnat+KIRISTYSTÄ.
  5. Hyvä+pointti+ja+tosiaan+Rusakko+on+se+joka+pärjää,toinen+on+Kanadan+Majava+joka+Shakaalin+ruokalistalle+joutuu.+Tuolla+mainittiin+Kahden+Jäniksen+risteymästä,toisella+Lumikenkä+ja+valkoturkki+(se+ainoa+oikea+kuten+oma+Majamamme).+En+usko+tällä+puheella,koska+uskon+että+kun+ammuin+todella+ison+Rusakon+ei+sillä+ollut+mitään+tekemistä+Jäniksen+kanssa.+Joensuu++linja+läpi+suomen+on+yleistetty+,ettei+yläpuolella+ole+Rusakkoa,vaan+on.++Vierekkäin+ovat+kuin+Pieni+Poni+ja+oliko+Tanskanmaalta+se+jättihevonen+karvajalka+lihaskimppu?+Toivon+ettei+Rusakot+raiskaa+meidän+Metsäjänistä-toisinpäin+se+ei+käy+kun+Lumijänis+ei+yllä+toimille+kuin+hyppimällä.++Eine+risteydy+,muuten+majavat+myös.+JÄÄKARHU+JA+HARMAA+KARHUSTA+OLI+RISTEYMÄ+KUVIA??+Nehän+tappaa+toisensa+tai+Jääkarhu+tekee+sen,seon+ihmisen+tekemä+koska+Kodiak+ja+Harmaa+ovat+yleensa+alle+350kg,meidän+Ruskeakarhu+ja+Jääkärhu+ovat+550kg(viime+syksynä+täällä+ammuttiin+vielä+isompi)Niin+Kanadalaiset+haluavat+ison+Nallen/vaikka+koeputkella.++Shakaali+on+Suomen+alkuperäinen+ja+Naali+myös.+Autetaan+niitä+ja+muita,ihmiset+osaa+niin+ihanasti+yleensä+laittaa+luonto+asiat???
  6. Olen+tuossa+pakkosanoituksesta+samaa+mieltä.+Musiikin+tekijänä+haluaisit+Biisin+jossa+kun+alatte+kokeilla+miten+muusikot+reagoi,tarkoitan+näet+tunteen+vaikka+Kitarista+jotka+molemmat+vakavoituu+ja+tulevat+sydämmellä+mukaan.+Kaikilla+jotka+tuovat+oman+minänsä+mukaan+ei+pitäisi+olla+tiukkaa+jarrua,sen+kyllä+kuulee+jos+vähän+muusikon+tunne+kyynel+vierähtää.Sanat+Suomalaiset+ei+tahdo+istua?Seisokoot+jos+saamme+jotain+muuta+kuin+tosivanhoista+biiseistä+napattuja+pätkiä,Junnu+yksi+jolta+muunto+pätkät+sekaan+ja+Juice+tietenkin+15+yö,monella+tyylin+kappaleella+samaa.+Myös+kansan+sanonnat,Läpi+harmaan+kiven+ym.vast.+Kovimmillakin+lauluntekijöillä+on+myös+muisti+joka+tekee+sen+että+vaikka+kuinka+kaukaa+muistiin+jäänyt+pätkä+voi+tulla+jostain+olemassa+olevasta+ja+Perikunta+nostaa+muusikko+paran+vannomisista+huolimatta+pintaan+siksi+aikaa+että+saavat+hänet+vielä+köyhemmäksi+korvauksia+vaatimalla/eikä+tarvi+olla+kun+lähelle.+Miten+olet+luova+kun+samalla+vahtaat+näitä+asioita?+On+ukomaiset+itkettäjät+ja+monta+kotimaista+ettei+laulaja+voi+olla+varma+pystyykö+vetämään+yleisölle,eli+onko+nämä+nyt+niitä+sen+musiikin+parhaimmisto??+Rock+musiikki+on+nykyään+tosi+kysymys+merkki+ja+kyllä+moni+muukin,Kuuntelin+yöllä+Radiota+ja+toimittaja+sanoi+soitamme+vielä+yhden+Jatz+kappaleen,luulin+kuuntelevani+erään+USA-tyylin+yhdistelmää+puhaltimet,basso+vaan+haistelin+kantria+ja+tutun+Soul+yhtyeen+pätkiä.+Vai+onko+mieliala+musa+ilman+nuotteja+vielä+Remun+tasolla,antaa+pannun+paukkua,se+olisi+hyvä+merkki+ettei+kaavat+paina+päälle+vaan+kyyneleet+silmissä+kellä+mistäkin+Tärkeintä+lauluntekijä-muusikko-tulos+jota+jengi+huutaa+mukana+ja+kotona.+Kiitän+paitsi+laiskoja+Radio+toimittajia,kyllä+nyt+kerran+vuodessa+vois+nauhoitteen+viikonloppu+yönä+tekaista+uusiksi,niin+kun+kaikki+ollaan+yksien+omistuksissa+pitää+mainokset+tulla+ensin+pinnalle.+Ollapa+vielä+Pekka+Souri(menikö+nimi+oik.)+Yöllä+kuunneltiin+mahtavia+keskusteluja,surua+ja+kun+kappale+oli+soitettu+tuli+palaute+osio+oli+iloa+ja+Sinä+lauluntekijä+kerro+ottiko+moni+Soittaja/Biisinikkari+ite+puhelimen+käteen?Aina+joskus+tuntui+että+tietoa+oli+kappaleesta,ja+oli+myös+ylläri+soittoja+niin+rahvaalle+kuin+maestroille.+Kiitän+kaikesta+musasta,jatkakaa+minä+kuuntelen!