Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ettäsilleen
profiilit
ettäsilleen
ettäsilleen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
181
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pahimmatkin+opetukset+ihmiskunnalle+näyttävät+unohtuvan+muutamassa+sukupolvessa.+Ydinasemaihin+on+kasvanut+uskonkiimaisia+fundamentalistiliikkeitä+eikä+ole+enää+kuin+hetken+kysymys+kun+joku+niistä+saa+käsiinsä+ja+päättää+pamauttaa+jumalansa+nimissä+seuraavan+ydinpommin+ihmisten+kimppuun.
Siitä+alkaa+lyhyt+mutta+raivokas+kostonkierre+jonka+jälkeen+jäljellä+olevista+luonnonvaroista+tapellaan+kiviä+heittelemällä+ja+kartuilla+hutkimalla.
Uskovaisten+haluama+maailmanloppu+on+lähempänä+kuin+haluaisimme+edes+uskoa+mutta+jumalalla+ei+ole+muuta+tekemistä+asiassa+kuin+toimia+huonona+tekosyynä.
19.09.2019 16:15
"Noituus+on+hyvin+todellinen+ilmiö+tässä+maailmassa."
Tämän+täytyy+olla+jotain+hyvin+sairasta+pilaa+suomalaisen+ihmisen+suusta+sanottuna.+Vuosittain+satoja+syyttömiä+ihmisiä+tapetaan+Afrikassa+noitina+tälläkin+hetkellä.++Tappajina+hyvät+ja+hurskaat+kristityt.+
jennfält+ei+varmaan+taida+edes+ymmärtää+mihin+tuollainen+ajattelu+johtaa.+Uskonnolliselle+mielivallalle+on+aina+asetettu+ensimmäiset+askelmerkit+noituus-+ja+kerettiläisyyssyytöksillä.+Tie+maanpäälliseen+helvettiin+on+kivetty+uskovaisten+hyvillä+aikomuksilla.+Sen+historia+on+osoittanut+uudestaan+ja+uudestaan.+Jo+yli+parin+tuhannen+vuoden+ajan.
Ettekö+te+uskovaiset+opi+edes+omista+virheistänne+kun+toistatte+samoja+taikauskoisia+virheitänne+vuosisadasta+ja+tuhannesta+toiseen?
06.09.2019 01:36
Ajattele+vaan+ihan+rauhassa.+Olen+varma+että+syyt+ajatuksiisi+löytyvät+jostain+naurettavan+ja+säälittävän+välimaastosta.
21.07.2019 19:43
Ei+ole+tullut+pitkään+aikaan+käytyä+tällä+palstalla.+Ollut+parempaakin+tekemistä.+Nyt+tuli+piipahdettua.
En+minä+hihuja+vihaa+joten+turhaa+yrität+uhriutua+minun+kirjoituksesta.+Minua+lähinnä+käy+hihut+sääliksi+ja+välillä+heidän+touhut+naurattaa.
Ei+se+että+on+eri+mieltä+tarkoita+vihaamista+muualla+kuin+hihuliturgiassa.
21.07.2019 16:24
Aina+yhtä+hauskaa+seurattavaa+kun+hihut+pieksevät+itse+pystyttämiään+olkiukkoja+ateismista.+Eihän+sillä+muuta+tarkoitusta+ole+kuin+heidän+reppanoiden+heikko+yritys+yrittää+karkoittaa+omia+demonejaan+jeesuspörinäisestä+kuupastaan.+Mutta+onhan+sillä+oma+viihdearvonsa.
21.07.2019 15:52
Voisitteko+kreationistit+ihan+omin+sanoin+kertoa+mitä+kohtaa+te+ette+ymmärrä+seuraavasta+lauseesta+:+"Evoluution+kaataminen+ei+todista+Raamatun+luomiskertomusta+todeksi."
12.06.2019 11:59
Jumalan+säädökset+eivät+ole+mitään+muuta+kuin+uskovaisten+aivopieruja+joita+he+raukkoina+eivät+edes+kehtaa+tunnustaa+omikseen+vaan+väittävät+niitä+jumalan+tahdoksi.
16.05.2019 22:34
Kysymys+ei+ole+ateismista+vaan+siitä+ettei+sinulla+ole+todisteita.
12.05.2019 11:26
Älä+yritä+vaihtaa+puheenaihetta.+Kyse+ei+ole+ateismista+vaan+sinun+väitteiden+totuusarvosta.+
Jos+et+voi+todistaa+väitteitäisi+todeksi+valehtelet.
04.05.2019 21:40
Ja+sinulla+ei+näköjään+ole+muuta+esittää+kuin+sama+vanha+kulunut+argumentointivirhe.+Kun+väität+Raamattua+totuudeksi+ja+jumalan+sanaksi+on+todistustaakka+edelleen+ja+aina+vaan+sinulla.+Niin+kauan+kun+et+niitä+pysty+esittämään+todisteita+väitteillesi+pysyy+Raamattu+satuna+ja+valheena.+
Esitä+todisteesi+niin+voimme+käydä+ne+läpi+kohta+kohdalta.
04.05.2019 21:20
Voi+sinua+kun+joudut+itse+vielä+peukuttamaan+omat+kommenttisi.+Ei+ole+valheellisuudellasi+mitään+rajaa.
04.05.2019 20:29
Tottakai+sinä+valehtelet.+Koko+kristinusko+on+rakennettu+valheen+päälle.+Raamattu+on+valhetta+kannesta+kanteen+ettekä+te+uskikset+ole+pystyneet+osoittamaan+sitä+miksikään+muuksi+kuin+pelkäksi+sepitteeksi.+Kaikki+keskeiset+kohdat+Raamatusta+on+osoitettu+jo+aikaa+sitten+pelkäksi+oman+aikansa+saduksi+mutta+silti+te+valehtelette+niiden+olevan+totta.+Vielä+senkin+jälkeen+kun+teille+on+osoitettu+niiden+satujen+valheellisuus+te+väitätte+niiden+olevan+totta,+joten+edes+herkkäuskoisuus+ei++käy+selitykseksi+teidän+valehtelulle,+vaan+se+on+tahallista+valehtelua.
04.05.2019 20:13
Uskovaiset+vain+tulkitsevat+itseensä+kohdistuvan+arvostelun+vihapuheeksi.+Toisaalta+heidän+arvostelemisensa+pitää+tehdä+suoraviivaisella+kielenkäytölllä+koska+niin+sarkasmi+kuin+kevyempi+vihjailu+menee+heidän+ymmärryksensä+yli.
04.05.2019 16:30
Kommenttisi+vain+vahvistaa+sen+miksi+uskontotunteja+pitää+kutsua+satutunneiksi.
16.04.2019 19:09
Lapset+haluavat+leikkiä+ja+kuunnella+satuja.+Uskontotunteja+voisi+nimittää+niiden+oikealla+nimellä+ja+sanoa+niitä+suoraan+satutunneiksi.+Sitähän+ne+ovat.
15.04.2019 18:04
"+Hyvätasoinen+luonnontieteiden+opetus+riittää."+
Samaa+mieltä.+Tosin+kretujen+valheet+ja+valeuutiset+tarjoavat+hyvää+materiaalia+medianlukutaidon+kehittämiseen+ja+valeuutisten+tunnistamiseen.
15.04.2019 14:42
Ei+minulla+ole+mitään+opetusvelvollisuutta+sinua+kohtaan.+Ja+miksi+olisikaan.+Olet+toistuvasti+osoittanut+oman+oppimiskyvyttömyytesi+ja+ylpeillen+esitellyt+omaa+tietämättömyyttäsi+ja+typeryyttäsi.+Turha+sellaista+on+yrittää+opettaa+kuka+on+kyvytön+ja+haluton+oppimaan.
Käytän+sinua+paremminkin+opetusmateriaalina.+Kuinka+kretu+reagoi+kuin+Pavlovin+koira+tiettyihin+avaintermeihin,+ja+tulee+esille+kuin+kastemato+sateella+esittelemään+tietämättömyyttään.++Kukaan+ei+pysty+tuomaan+esille+kreationistin+typeryyttä+yhtä+selkeästi+kuin+kreationisti+itse.+On+opettavaista+niille+ketkä+asioista+jotain+ymmärtävät,+että+kreationistit+itse+paljastavat+typeryytensä.+Ei+tarvitse+turvautua+asiassa+toisen+käden+tietoihin.
01.04.2019 22:16
Evoluution+nopeus+riippuu+eri+lajeilla+sukupolvien+välisestä+ajasta.+Ihmisellä+n.+20+vuotta,+rotalla+muutama+kuukausi,+bakteereilla+minuuteista+tunteihin.+Onko+jotenkin+vaikea+tajuta+vai?
Tähän+mennessä+evoluutio+on+käyttänyt+aikaa+n.+3½+miljardia+vuotta+että+ollaan+päästy+nykytilanteeseen+missä+ihminen+on+kehittynyt+niin+pitkälle+että+pystyy+tietoisesti+ohjailemaan+evoluutiota.+Tietämättään+ihminen+on+ohjaillut+evoluutiota+jo+muutaman+tuhannen+vuotta+jalostamalla+viljelykasveja+ja+kotieläimiä.+Sitä+ennen+pelkät+olosuhteet+ovat+määrittäneet+evoluution+suunnan.+Määrittäviä+olosuhteita+lajien+kehittymisessä+ovat+olleet+mm.+ilmasto,+tektoniikka,+auringon+aktiivisuus,+muut+eliölajit,+kosmiset+tapahtumat+jne.
Kun+ala-asteikäinen+tyttö+tajuaa+tämän+kertaselittämällä+niin+miten+aikuinen+ihminen+ei+sitä+ymmärrä+edes+useamman+selityskerran+jälkeen?
01.04.2019 19:48
Kieltämättä+kretujen+käsitys+sitä+että+evoluutioteoria+liittyisi+alkuräjähdykseen+on+varsin+typerä.
Raamatun+rinnastaminen+Suomen+suurimpaan+päivälehteen+on+hieman+outo.+Hesarilla+on+oma+toimitus+joka+kirjoittaa+lehden+artikkelit.+Raamatussa+taas+on+hyvin+vähän+toimituksellista+aineistoa.+Sen+jutut+ovat+pääsääntöisesti+ulkopuolisten+kirjoittajien+tekemiä+jotka+on+sitten+koottu+yhteen.+Käsittääkseni+Raamattu+edustaa+paremminkin+oman+aikansa+MV-lehteä+tai+Seiskaa.+Kaikkien+niiden+toimituksellinen+tapa+on+ainakin+yhteinen.+Jutut+on+lainattu+muualta,+mutta+kirjoitettu+uusiksi+omaan+agendaan+sopivaan+muotoon.
27.03.2019 15:19
Eli+ihminen+domestikoi+itse+itsensä+ensin+luonnonjumaluuksien+avulla+ja+kun+domestikaatio+oli+edennyt+tarpeeksi+pitkälle,+niin+yhteiskuntien+koon+kasvaessa+piti+domestikaation+jatkumiseksi+keksiä+väkevämpiä+lakijumalia+ihmisten+moraalia+ohjaamaan?
27.03.2019 09:50
2 / 10