Lestadioilaispiireissä voi yrittäjän leipä käydä ohkaiseksi jos hän eroaa rauhanyhdistyksestä.
Ateisti+ei+tarvitse+sen+paremmin+pappia+kuin+itseoppinutta+rauhanyhdistyksen+tekohurskasta+pedofiiliä+selittämään+mitä+Raamatussa+lukee.+Hän+osaa+lukea+ja+ymmärtää+lukemansa+ilman+irvokasta+"pestään+musta+uskonnollinen+paska+valkoiseksi"+selittelyä.Vuodesta+1972+alkaen+olen+keskutellut+hihhulien+kanssa+eivätkä+he+osaa+vieläkään+vastata+yksinkertaisimpiinkaan+kysymyksiin+muuten+kuin+valheilla,+vääristelyillä,+inttämisillä+ja+typerillä+sanaleikeillä+joilla+johdetaan+kouluttamattomia+ihmisia+harhaan+kertomalla+heille+tieteelliselle+termille+oikean+merkityksen+sijaan+kreationistinen+pseudotieteellinen+valhe.Olen+itse+joutunut+tähän+ikään+joskus+valehtemaan,+useimmiten+valkoisia+valheita+lähimmäisten+suojelemiseksi+ikävältä+totuudelta.+Kuten+vaimolle+aamulla+lausuttu+"Oletpas+kaunis+ja+seksikäs+tänä+aamuna.+Viime+öinen+taisi+tehdä+hyvää?"+Mutta+en+ole+tehnyt+valehtelusta+itselleni+elämäntapaa+kuten+ainakin+vartiotornikauppiaat,+mormonit+ja+lessut.+Itse+asiassa+lessut+eivät+normaalisti+juuri+julista+ovelta+ovelle,+mutta+nälkä+ajaa+nekin+huonoissa+oloistaan+koloistaan+esille.+Sinänsä+kuvaavaa+että+tiukassa+paikassa+nekin+muiden+uskovaisten+tapaan+turvautuvat+mielummin+kerjäämiseen+kuin+jonkun+hyödyllisen+tekemiseen.+Toisaalta+YLE:ltä+tuli+hiljan+dokkari+missä+lessut+huijasivat+paitsi+muita+niin+myös+omaa+porukkaansa.+Ainoa+sääntö+heillä+oli+että+diili+tarpeettomasta+remontista+piti+saada+keinolla+millä+hyvänsä+ja+sitten+alkoi+rahastaminen.Siihen+tarvitaan+uskovaista+että+alkaa+myymään+kusetusremontteja+omille+kanssa+seurakuntalaisilleen+eikä+edes+kiinnijäätyään+kadu+vaan+toteaa+että+typerät+ihmiset+maksavat+typeryydestään+kovemman+hinnan+kuin+fiksut.+Markkinateologista+Jumalan+sanaa.+On+rikollista+antaa+tyhmien+pitää+rahansa.+Lisäklausuuli:+Koska+ahneudella+ei+ole+rajaa+myös+omaan+seurakuntaan+kuuluvien+kusettaminen+on+paitsi+luvallista+niin+myös+suotavaa+koska+heidän+nimiään+tarvitaan+referenssiluettelossa.