Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

74

1. Vaikuttaa+kyllä+siltä,+että+et+tiedä+alkuunkaan+mistä+kirjoitat.
  2. "Mistä+tietämme,+että+teemme+Jumalan+tahdon+mukaan?+Itse+rukoilen..."Rukous+on+tietysti+hyvä+asia.+Isä+meidän+on+hyvä+rukous,+opettihan+Herramme+sen.+Mutta+mitä+on+rukous?+Miten+tulisi+rukoilla?+Ja+mistä+tiedämme,+että+teemme+Jumalan+tahdon+mukaan?+Jumalan+tahdon+toteuttaminen+on+rukousta,+ei+varsinainen+rukoukseksi+kutsumamme+sanojen+lateleminen.+Muistanette+kontekstin,+jossa+Herramme+opetti+ns.+Isä+meidän-rukouksen?+On+tunnettu+tosiasia,+että+Herramme+oli+ennen+julkista+toimintaansa+Johannes+Edelläkävijän+oppilaana,+ja+ottipa+häneltä+kasteenkin.+Johannes+tiesi+ja+tunsi+Vapahtajansa,+eikä+koskaan+pyrkinyt+kohoamaan+yli+Kristuksen.+Herramme+opetuslapset+sen+sijaan+olivat+monesti+uppiniskaisia+ja+ymmärtämättömiä.+Tästä+syystä+he+eivät+aina+ymmärtäneet+sitä+valtavaa+armoa+joka+heidän+osalleen+oli+langennut,+että+saivat+vaeltaa+maan+päällä+ja+oppia+itse+Kristukselta.+Niinpä+he+vertasivat+itseään+Johannes+Edelläkävijän+toimintaan+ja+oppilaisiin.+Johannes+oli+opettanut+oppilaansa+rukoilemaan+jonkin+tietyn+kaavan+mukaan.+Jeesus+mitä+ilmeisemmin+ei+ollut+nähnyt+tarpeelliseksi+opettaa+mitään+sanallista+rukousta,+jolla+ihmisen+tulisi+pitää+yhteyttä+Taivaalliseen+Isäänsä.+Jeesuksen+oppilaat+tivasivat+Herraltaan+miksi+ei+heille+oltu+rukousta+opetettu,+kun+kerran+Johanneksen+oppilaillekin+oli.+Isä+meidän-rukous+oli+Herramme+myönnytys+oppilaiden+ruinaamiseen,+ei+normatiivinen+rukous+kristityille+toistettavaksi.Jeesuksen+vertaus+viimeisestä+tuomiosta+sekä+jaosta+vuohiin+ja+lampaisiin+on+se+ohjenuora,+tietenkin+omiin+elinoloihimme+sovellettuna,+jolla+voimme+mitata+sitä,+elämmekö+Jumalan+tahdon+mukaan+jatoimintamme+hedelmistä+näemme,+jos+ja+miten+tuo+tahto+ilmenee+elämässämme.+Hyvä+rukous+aamulla+miettiä+miten+tänään+toteutamme+noita+periaatteita+ja+voimaa+ja+ymmärrystä+toimillemme,+sekä+illalla+käydä+läpi+miten+tosiasiassa+onnistuimme,+ja+miten+huomenna+tekisimme+paremmin.
  3. Veli+JeesusRulaa+sai+tarpeekseen+palsta+sensurointilinjasta.+Samoin+minä.+JeesusRulaasta+en+tiedä+mutta+itse+olen+välillä,+aika+säännöllisestikin+käynyt+täällä+vilkaisemassa,+mutta+en+kirjoittamassa.+Mitäpä+suotta+tänne+kirjoittamaan.+Viime+kesänä+tein+erittäin+suosituksi+muodostuneen+aloituksen+jonka+kuitenkin+täysin+perusteettomasti+poistatettiin.+Evankeliumille+vastaanottavaiset+ja+Raamattu-uskolliset+saivat+käsittääkseni+tuostakin+aloituksesta+hengenravintoa+ja+siinä+mielessä+se+kuitenkin+kaiketi+täytti+tarkoituksensa.+Evankeliumin+viholliset+poistonappuloineen+kuitenkin+tekivät+mitä+Saatana+heillä+teetätti.+Jumalan+siunausta+kaikille+evankeliumille+ja+Kristukselle+kuuliaisille+palstalaisille.+Kristus+on+keskellämme!