Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ingenjör_81
profiilit
Ingenjör_81
Ingenjör_81
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rauhan+tervehdys.
Tähän+aiheeseen+liittyvä+artikkeli+Teemu+Selänteestä,+joka+alunperin+julkaistu+Sana-lehdessä:
"Rukoilen+edelleen+joka+ilta.+Päivittäinen+rukous+on+kuulunut+aina+elämääni.+Ehkä+rukoilin+enemmän+silloin+kun+pelasin.+En+niinkään+rukoillut+maaleja+vaan+sitä,+etten+loukkaantuisi,+Teemu+paljastaa+Sana-lehdessä.
Hänen+mielestään+Jeesuksen+sanat+Matteuksen+evankeliumissa,+eli+niin+sanottu+kultainen+sääntö+vuorisaarnassa,+on+hyvä+pohja+elämässä:+'Kaikki,+minkä+tahdotte+ihmisten+tekevän+teille,+tehkää+se+heille'.+Tämän+Teemu+toivoo+voivansa+opettaa+myös+lapsilleen."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b996c82b-ac31-47c8-af80-0c39095cc342
https://www.sana.fi/sana/arkisto/2019/sana_19_2019/ikavoin_aitia_joka_paiva
Siunauksin,+MM.
09.05.2019 03:40
Tiukkapipo+on+hyvä,+sillä+se+ei+mene+silmille+niin+kuin+löysäpipo.
Siunauksin,+MM
09.05.2019 03:31
Rauhan+tervehdys.
Tämä+on+aiheellinen+keskustelu.+Juudaskin+kulki+Jeesuksen+kanssa+vuosia+jopa+ihmeitä+tehden,+mutta+lähti+etsimään+menestystä+ja+meni+omaan+paikkaansa.
Suomessa+on,+kuin+kerran+oli+Jerikon+kaupungissakin,+että+lähteet+on+huonot.+Monet+hengelliset+lapset+kuolee+huonosta+vedestä.
"Ja+kaupungin+miehet+sanoivat+Elisalle:+'Katso,+kaupungin+asema+on+hyvä,+niinkuin+herrani+näkee,+mutta+vesi+on+huonoa,+ja+maassa+syntyy+keskoisia'.+Hän+sanoi:+'Tuokaa+minulle+uusi+malja+ja+pankaa+siihen+suoloja".+Ja+he+toivat+sen+hänelle.+Niin+hän+meni+vesien+lähteelle+ja+heitti+siihen+suolat,+sanoen:+'Näin+sanoo+Herra:+Minä+olen+parantanut+tämän+veden;+siitä+ei+enää+tule+kuolemaa+eikä+keskenmenoa'.+Niin+vesi+tuli+terveelliseksi,+aina+tähän+päivään+asti,+Elisan+sanan+mukaan,+jonka+hän+puhui."+-+2.+Kuningas+2:19-22
Tässä+opetuksessani+lyhyesti+käyn+nuo+uusapostoliset,+torontolaiset+ja+yleensä+siis+menestysteologiset+lähteet+Suomessa.+Suoloja+lähteeseen.
https://youtu.be/S_szsGVlyb4
Siunauksin,+MM.
19.04.2019 14:37
Rauhan+tervehdys.
Eksytyksen+henki+on+vaarallinen,+myös+mielenterveydelle.
"Sillä+niitä+ovat+ne,+jotka+tungettelevat+taloihin+ja+pauloihinsa+kietovat+syntien+rasittamia+ja+monenlaisten+himojen+heiteltäviä+naisparkoja,+jotka+aina+ovat+opetusta+ottamassa,+eivätkä+koskaan+voi+päästä+totuuden+tuntemiseen...+nuo+mieleltään+turmeltuneet+ihmiset,+jotka+eivät+uskonkoetuksissa+kestä."+-+2.+Timoteus+3:6-8
Tämä+ei+ole+vain+teoreettinen+heitti+tai+pahapuhe,+että+menestysteologia+turmelee+mielen,+vaan+tämä+on+tutkittua+todellisuutta+myös+Ruotsin+Livets+Ordissa.+
https://www.icsahome.com/articles/psychiatric-problems-in-ex-word-of-life-csj-9-1
Tässä+tutkimuksessa+kerrotaan+Livets+Ordin+(suom.+Elämän+sanan)+lahkosta+irtilähtineistä,+joilla+useilla+on+ollut+mm.+paniikkikohtauksia,+vaikeaa+masennusta+ja+jopa+itsemurhayrityksiä.+Tuohon+menestysteologiseen+kulttiin,+joka+Suomessakin+vaikuttaa+mm.+TV7+kanavalla,+eksyneet+ja+sisälle+menneet+ovat+muuttuneet+läheistensä+mukaan+jopa+ulkonaisilta+piirteiltä,+niin+että+heillä+on+lasittunut+harhaileva+tai+pistävä+katse.+Tämä+on+tunnusomaista+monelle+uskonliikkeessä+olevalle+julistajalle,+jolla+on+kansaomaisesti+sanottuna+"hullun+kiilto+silmissä"+eikä+suinkaan+Kristuksen+rakkaus.+Tämän+näen+jopa+omista+vanhoista+kuvistani+ja+se+muistuttaa+suuresta+armosta,+jonka+sain+kokea+palatessani+ristin+tielle.
Se,+mikä+ei+tässä+tuloksissa+tule+esille,+ovat+tietenkin+näitä+hirvittäviä+lieveilmiöitä+seuranneet+avioerot,+taloudelliset+ongelmat+ja+jopa+itsemurhat,+sillä+jos+jotkut+ovat+yrittäneet,+ovat+toiset+valitettavasti+onnistuneet+siinä.+Menestysteologia+on+vaarallinen.
Saamastani+runsaasta+palautteesta+voin+vahvistaa,+että+harhaan+eksyneillä+ja+siitä+eheytyneillä+menee+ihmisestä+riippuen+aikaa+joko+kuukausia+tai+jopa+vuosia.+Monet+eivät+koskaan+palaa+ristin+tielle+vaan+menevät+maailmaan+pettyneinä,+erityisesti+jos+pohjalla+ei+ole+kokemusta+terveestä+kristinuskosta.+Jos+ihmisellä+on+ollut+lapsena+esimerkiksi+kokemus+terveestä+kristillisestä+uskosta+tai+hän+on+tullut+raittiissa+seurakunnassa+uskoon,+on+mahdollisuus+palata+ristin+tielle+paljon+helpompaa+ja+todennäköisempää.
"Minä+tiedän,+että+minun+lähtöni+jälkeen+teidän+keskuuteenne+tulee+julmia+(kirj.+painostavia)+susia,+jotka+eivät+laumaa+säästä,+ja+teidän+omasta+joukostanne+nousee+miehiä,+jotka+väärää+puhetta+puhuvat,+vetääkseen+opetuslapset+mukaansa."+-+Apostolien+teot+20:29-30
Menestysteologian+harha+ei+ole+poistunut.+Se+on+vahvistunut,+se+on+siisteytynyt+ja+heidän+puheensa+ovat+entisestään+taitavampia+sekä+sitä+kautta+petollisempia.+Susi+vaihtaa+välillä+parempaan+lampaan+karvaan,+mutta+se+on+silti+susi.++Sudet+tunnistat+ainaisesta+lihan+nälästä,+se+haluaa+syödä,+se+haluaa+kasvaa+ja+se+haluaa+lisää,+lisää+ja+lisää.+Se+janoaa,+koska+se+ei+juo+Kristus+kalliosta+vettä,+joka+poistaa+janon.
"Iloitkaa+iloitsevien+kanssa,+itkekää+itkevien+kanssa.+Olkaa+keskenänne+yksimieliset.+Älkää+korkeita+mielitelkö,+vaan+tyytykää+alhaisiin+oloihin.+Älkää+olko+itsemielestänne+viisaita."+-+Roomalaiskirje+12:15-16
Vertaistuki+on+tärkeää+ja+sitä+olen+osaltani+tehnyt+puhumalla+harhoista+sekä+omasta+eksymyksestäni+hyvin+avoimesti.+Toinen+tärkeä+on+perustautua+Kristuksen+armoon.+Opetus+armosta+on+valtavan+sielua+hoitavaa,+sillä+saatana+syyttää+sellaista,+joka+lähtee+harhaliikkeestä+ja+myös+entiset+jäsenet+saattavat+kivittää+lujaakin+sekä+usein+mielenmuutos+on+niin+suuri+sekä+pettymys+liikkeeseen,+että+joutuu+aloittamaan+tyhjältä+pöydältä.+Laita+pöydälle+ensin+Kristuksen+risti,+joka+kaiken+alku+ja+loppu.+Aamen.
PS.+Tässä+Kokkolassa+puhumani+opetukseni+Kristuksesta+sielun+parantajana.
https://www.youtube.com/watch?v=H9egFsBOHS0
Siunauksin,+MM.
16.04.2019 15:54
Rauhan+tervehdys.
Samaisena+päivänä+7.4.+uutisoi+IS:+"Tuliko+Krimin+kaappaus+yllätyksenä?+–+Näin+IS+kirjoitti+Venäjän+aikeista+jo+2009".+"Se+on+poikkeuksellinen+laki,+jos+ajatellaan+maailman+lainsäädäntöä.+Se+herättää+kaikissa+naapureissa+huolta,+ja+itse+asiassa+koko+maailman+kannattaa+olla+varuillaan,+jos+tällainen+lainsäädäntö+alkaa+yleistyä,+Juntunen+totesi+syyskuussa+2009+IS:lle."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006062400.html
Kun+sattumalta+olin+päivän+aikana+puhunut+uskovaisen+miehen+kanssa+Venäjän+miehitykseen+liittyvistä+profetioista+ja+tuo+mies+oli+itsekin+nähnyt+unen+siitä,+niin+hämmästyin+kuullessani+Patmos+Radiossa+hengellisten+johtajien+vähättelyn+liittyen+tähän.++Ukrainalaisilla+veljillä+varmasti+olisi+tällaiseen+sokeuteen+sanansa+sanottavana.
"Sillä+näky+odottaa+vielä+aikaansa,+mutta+se+rientää+määränsä+päähän,+eikä+se+petä.+Jos+se+viipyy,+odota+sitä;+sillä+varmasti+se+toteutuu,+eikä+se+myöhästy.+Katso,+sen+kansan+sielu+on+kopea+eikä+ole+suora;+mutta+vanhurskas+on+elävä+uskostansa."+-+Habakuk+2:3-4
Niinpä+koin,+että+tuo+on+oikaistava+ja+soitin+lähetykseen,+joka+on+kuultavissa+loppupuolella+n.+1t45min+kohdalla.+Luin+Jeremian+kirjan+9.+luvun+profetian+ja+kysyin,+että+eikö+tämä+kuvaa+tilaamme+ja+mitä+tuolloin+tapahtui+Israelille?+Sehän+miehitettiin+ja+Jumala+on+sana+tänäkin+päivänä.+Ikävä+kyllä,+minulta+leikattiin+ääni+pois,+niin+että+en+voinut+esittää+jatkokysymystä+enkä+edes+antaa+lopputervehdystä.
https://www.patmosplus.fi/ohjelmat/taivaan_ja_maan_valilta
"Ja+katso,+oli+toinen+peto,+joka+oli+karhun+näköinen.+Se+nostettiin+toiselle+kyljellensä,+ja+sillä+oli+suussa+kolme+kylkiluuta,+hammasten+välissä;+ja+sille+sanottiin+näin:+'Nouse+ja+syö+paljon+lihaa'."+-+Daniel+7:5
Tässä+puheessani+käsittelen+Venäjän+vallan+alle+joutumista+ja+sen+seurauksia:
https://www.youtube.com/watch?v=26DjCi1GzB8
Siunauksin,+MM.
10.04.2019 20:29
"Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+-+Roomalaiskirje+10:2-4
26.03.2019 07:44
Rauhan+tervehdys.
One+Wayn+(Tapani+Suonnon)+ilmoitusta+miettiessä,+jossa+oli+kyllä+rekvisiittana+villapaitaa,+kahvipannua+ja+takkatulia+sekä+paljon+puhetta+saatanan+hyökkäyksestä+liittyen+sattuneisiin+vitsauksiin,+nousi+minulle+tällainen+jae+tuosta.
"Ja+ihmiset+paahtuivat+kovassa+helteessä+ja+pilkkasivat+Jumalan+nimeä,+hänen,+jolla+on+vallassaan+nämä+vitsaukset;+mutta+he+eivät+tehneet+parannusta,+niin+että+olisivat+antaneet+hänelle+kunnian."+-+Ilmestyskirja+16:9
Nämähän+alkoi+sen+Kaksi+ojaa+-puheen+jälkeen,+jossa+eksytyksistä+puhujat+tuomittiin+ankarasti.
Kahvipannun,+villapaidan+ja+takkatulen+sijaan+olisi+enemmän+lämmittänyt+se,+että+olisi+tunnustettu+edes+yksi+konkreettinen+virhe+johdossa,+jonka+tähden+lähti+kourallinen+johtajia+pois.+Siihen+on+vielä+matkaa,+vaikka+suunta+on+oikea+
Siunauksin,+MM.
26.03.2019 01:44
Rauhan+tervehdys.
Tuo+päätoimittajan+kirjoitus+taisi+olla+feeliks-kristityn+todistus.
"Muutamien+päivien+kuluttua+Feeliks+tuli+vaimonsa+Drusillan+kanssa,+joka+oli+juutalainen,+haetti+Paavalin+ja+kuunteli+hänen+puhettaan+uskosta+Kristukseen+Jeesukseen.+Mutta+kun+Paavali+puhui+vanhurskaudesta+ja+itsensähillitsemisestä+ja+tulevasta+tuomiosta,+peljästyi+Feeliks+ja+sanoi:+'Mene+tällä+haavaa+pois,+mutta+kun+minulle+sopii,+kutsutan+sinut+taas'."+-+Apostolien+teot+24:24-25
Pitempi+vastaus:
https://www.facebook.com/MaunoRVMattila/posts/10219091001730786
Siunauksin,+MM.
25.03.2019 17:09
Rauhan+tervehdys.
Useimmat+nauravat+tälle,+mutta+minä+otan+tämän+harhan+yhtä+vakavasti,+kuin+kaikki+muutkin+Jumalan+sanan+koko+totuutta+vastaan+sotivat+väitteet.+Raamattu+ei+opeta+litteän+maan+teoriaa,+sitä+ei+tue+mikään+tiede+eikä+havainnotkaan.+Se+on+kreikkalaisen+mytologian+valhe.
Tässä+otsikossa+oleva+"Litteänmaantotuus"+muistuttaa+"adventtitotuutta"+tai+"sapattitotuutta",+mutta+kuten+nuo+muutkin+"totuudet",+niin+tämä+ei+ole+Totuus+persoonassa+Jeesus+Kristus.+Yleisesti+suosittelen+karttamaan+tällaisia+liikkeitä,+jotka+sanovat+omaavat+jonkun+"totuuden",+sillä+se+sotii+vastaan+Raamatun+periaatetta,+että+"jos+joku+luulee+jotakin+tietävänsä,+ei+hän+vielä+tiedä,+niinkuin+tietää+tulee"+(1.+Kor.+8:2),+sillä+kenelläkään+ei+ole+viimeistä+koko+totuutta+muuta+kuin+Jumalalla.
Olen+itse+ollut+menestysteologian+harhassa+ja+siihen+aikaan+myös+kalvinistikin+osaksi,+koska+rakkaus+Totuuteen+katosi+matkan+varrella+ja+eihän+sitä+itse+edes+huomaa,+vaan+kiinnostuu+jostakin+asiasta,+joka+ei+olekaan+totta,+kuten+äärikarismaattisuus,+jossa+on+osa+totuus.+Siksi+ymmärrän+litteänmaantotuudessa+olevia+ja+osa+on+joutunut+saaliksi+järkeisopilla+tahtomattaan.+Syitä+löytyy+sitten+lisäksi+monia.
"Sillä+minä+tahdon,+että+te+tiedätte,+kuinka+suuri+kilvoittelu+minulla+on+teidän+tähtenne+ja+laodikealaisten+ja+kaikkien+tähden,+jotka+eivät+ole+minun+ruumiillisia+kasvojani+nähneet,+että+heidän+sydämensä,+yhteenliittyneinä+rakkaudessa,+saisivat+kehoitusta+omistamaan+täyden+ymmärtämyksen+koko+rikkauden+ja+pääsisivät+tuntemaan+Jumalan+salaisuuden,+Kristuksen,+jossa+kaikki+viisauden+ja+tiedon+aarteet+ovat+kätkettyinä.+Tämän+minä+sanon,+ettei+kukaan+teitä+pettäisi+suostuttelevilla+puheilla."+-+Kolossalaiskirje+2:1-4
Tässä+kuitenkin+on+sinulle+ystävä+video,+jossa+kerron+sinulle+että+litteänmaantotuus+ei+ole+totta.+Jos+tämä+mitä+sanoin,+kuulostaa+jo+ärsyttävältä,+niin+on+hyvä+kysyä+miksi+se+ärsyttää?+Katso+rukoillen+tämä+opetukseni+ja+tee+tuomio+vasta+kokonaan+sen+katsottuasi.+Koettele+kaikki,+itsesikin.
https://www.youtube.com/watch?v=L-hIiSwuhX8
Siunauksin,+MM.
25.03.2019 02:26
Rauhan+tervehdys.
Trump+hiljattain+antoi+Israelille+monien+pahennukseksi+siunauksen,+sillä+hän+julisti+Golanin+kukkulat+kuuluvaksi+Israelille,+mutta+Trumpista+on+paljon+pahanpuhujia+ja+osaksi+se+johtuu+siitä,+että+jotkut+uskovaisetkin+odottavat+hänen+korjaavan+hengelliset+ongelmat,+jolloin+ollaan+suuresti+eksyksissä.
Tässä+on+tuore+uutinen+Trumpista.+Vesiperä.+Tiedät+varmaan+tuon+profetian+lukeneena,+että+se+puhuu+juuri+tällaisesta+toiminnasta+Trumpia+vastaan?
https://www.verkkouutiset.fi/venaja-salaliittoa-tai-salaista-yhteistyota-ei-loytynyt/
Siunauksin,MM.
25.03.2019 02:00
Rauhan+tervehdys.
Apostoli+Patrick+Tiaisesta+monet+sanoivat,+etteivät+huomaa+mitään+väärää+hänen+julistuksessaan++ja+jopa+helluntailiikkeen+johto+ei+Paimen++lehdessä+nähnyt+varsinaisesti+mitään+väärää+hänen+julistuksessaan.+Nyt+kuitenkin+itse+apostoliksi+tituleerattu+on+myöntänyt,+että+eli+koko+ajan+valheessa+ja+oli+homosuhteessa+jo+ensimmäisen+kerran+heti+kun+tuli+Suomeen.+Missä+on+henkien+erottelu?
Se,+että+tulee+voideltuja+Jeesuksen+nimessä+(Matt.+24:5),+että+he+käyttävät+Jeesuksen+nimeä+tekemään+voimallisia+tekoja+(Matt.+7:22)+ja+että+he+yleisesti+saarnaavat+Jeesus+nimisestä+persoonasta+(2.+Kor.+11:4)+voi+kuitenkin+Raamatun+perusteella+olla+hyvin+vakavaa+eksytystä.+Tästä+Jeesus+varoitti+lopunaikana,+mutta+vaikka+uskotaan+elettävän+lopunaikoja,+sitä+ei+silti+tunnisteta.+Hedelmistä+se+kuitenkin+tunnetaan+ja+nämä+eivät+ravitse+henkeä,+vaan+ruokkii+vain+sielua+ja+lihaa.
"Sillä+houkka+puhuu+houkan+lailla,+ja+hänen+sydämensä+hankkii+turmiota,+ja+niin+hän+harjoittaa+riettautta+ja+puhuu+eksyttäväisesti+Herrasta,+jättää+tyhjäksi+nälkäisen+sielun+ja+janoavaisen+juomaa+vaille."+-+Jesaja+32:6
On+totta,+että+lähetyskentillä+tulee+ihmisiä+uskoon,+niin+kuin+Suomessakin+monet+evankelistat+ja+allekirjoittanutkin+on+matkan+varrella+johdattanut+ihmisiä+uskontielle,+mutta+valitettavasti+lähetyskentillä+myös+menestysteologia+lisääntyy+valtavaa+vauhtia+ja+sitä+myöten+luopumus.+Tästä+kertoo+esimerkiksi+Marttyyrien+ääni+-järjestön+johtaja.
https://www.youtube.com/watch?v=nwknEHL9E7E
Varoitus+on+vakava+ajallemme,+jos+sielu+ja+Kristuksen+ruumis+on+rakas.
"Olkaa+varuillanne,+valvokaa+ja+rukoilkaa,+sillä+ette+tiedä,+milloin+se+aika+tulee."+-+Markus+13:33
Siunauksin,+MM.
25.03.2019 01:55
Rauhan+tervehdys.
Kukapa+meistä+yltäisi+Danielin,+Jeremian+tai+Jobin+tasolle+uskossa?+
Nyt+kuitenkin+menee+pahasti+puurot+ja+vellit+sekaisin.+Tämä+maallisen+ja+hengellisen+regimentin+erottaminen+toisistaan+on+välttämätöntä,+sillä+jos+politiikalla+aletaan+ajamaan+usko(nto)a+tai+toisinpäin,+niin+ollaan+suurissa+ongelmissa.+On+välttämätöntä+ymmärtää,+mikä+on+hengellinen+auktoriteetti+ja+mikä+on+maallinen+auktoriteetti.
Ja+uhmasiko+Daniel+sitten+auktoriteetteja?+Kyllä.+Hän+totteli+enemmän+Jumalaa+kuin+ihmistä+ja+joutui+sen+tähden+leijonien+luolaan+(Dan+6)+ja+kiperään+tilanteeseen,+kun+ei+syönyt+samasta+riivaajien+pöydästä+kuin+muut+(Dan+1).+Maallinen+esivalta+ei+ulotu+hengelliseen.+Danielin+ei+tarvinnut+nuhdella+israelilaista+johtoa,+koska+se+oli+jo+saanut+tuomionsa,+mitä+me+vielä+odotamme.+Jeremian+ja+monien+muiden+profeettojen+kirjasta+voit+sitten+lukea+lisää,+kun+heitä+nuhdeltiin+ennen+loppuansa.
Danielin+tilanne+olikin+täysin+toisenlainen+kuin+Suomessa+ja+jos+Suomen+nykyistä+tilaa+haluaa+verrata+Vanhan+testamentin+aikaan,+on+otettava+profeettoja+ennen+pakkosiirtolaisuutta.+Sitten+kun+Venäjä+miehittää+Suomen,+sitten+voimme+ottaa+Hesekielin+ja+Danielin+esikuvaksi,+miten+toimia+siinä+tilanteessa,+kun+olemme+pakkosiirtolaisina+omassa+maassa.+Silloin+ei+auta+alkaa+sadattelemaan+Putinia+tai+hänen+seuraajansa.
"Jokainen+olkoon+alamainen+sille+esivallalle,+jonka+vallan+alla+hän+on.+Sillä+ei+ole+esivaltaa+muutoin+kuin+Jumalalta;+ne,+jotka+ovat,+ovat+Jumalan+asettamat."+-+Roomalaiskirje+13:1
Ja+sitten+tämä+viimeinen+väittämä,+että+minä+suljen+kaiken+negatiivisen+palautteen.+Heitän+tähän+kysymyksen,+että+kuka+muu+tunnettu+saarnaaja+vastailee+esimerkiksi+tällä+foorumilla+kysymyksiin?+Eikö+useimpien+muiden+päät+juuri+ole+pensaassa?+Luonnollisesti+kaikkiin+sapatti-toora-judaismi+väitteisiin+ei+ole+aikaa+vastata,+kun+muutamat+niitä+floodaa.+
"Silloin+minä+lähetin+hänelle+sanan:+'Ei+ole+tapahtunut+mitään+semmoista,+mistä+puhut,+vaan+sinä+olet+keksinyt+sen+omasta+päästäsi'.+He+näet+kaikki+peloittelivat+meitä+arvellen:+'Heidän+kätensä+herpoavat+työssä,+ja+se+jää+tekemättä'.+Mutta+vahvista+Sinä+minun+käteni."+-+Nehemia+6:8-9
Siunauksin,+MM.
25.03.2019 01:44
Rauhan+tervehdys.
Tähän+minä+yhdyn+koko+sydämestä.+Ja+tämä+on+aikamme+ongelma,+että+tässä+ajassa+kaikki+odottaa+messiasta+ja+siksi+maailma+on+hyvin+valmis+ottamaan+antikristuksen.+Eräs+tekijähän+on+varmasti+nämä+kaikenlaiset+Idols+-ohjelmat+ja+samoin+tämä+näkyy+politiikassakin,+että+itse+poliittinen+agenda+ei+niinkään+ole+tärkeä,+vaan+sellaiset+määrätyt+erikoishenkilöt.++Hengellisessä+puolella+tämä+näkyy+tässä,+että+odotetaan+koko+ajan+että+Suomeen+tulee+supersaarnaaja,+joka+pelastaa+kaikki.+Mitä+jos+Jumala+kehottaakin+juuri+sinua+lähtemään+etsimään+kadonneita?
Tässä+opetukseni+tästä+aiheesta+nimeltä+Idoleja+ja+Faneja:
https://www.youtube.com/watch?v=-LeWuRM1VpE
Siunauksin,+MM.
23.03.2019 03:00
Rauhan+tervehdys.
Aikaisemmin+tein+opetuksen+Euroopan+unioniin+liittymisestä+ja+siinäkään+ei+kuitenkaan+moni+nähnyt+yhtymäkohtaa+uponneeseen+Estoniaan.+Niin+ikään+harva+tunnistaa+yhtymä+kohtaa+Nokian+vesikriisin+kanssa+Nokia+Mission+romahduksen+kanssa+jne.+Myös+Jeesuksen+päivinä+oli+tällainen+profeetallinen+sokeus.
"Kun+ilta+tulee,+sanotte+te:+'Tulee+selkeä+ilma,+sillä+taivas+ruskottaa',+ja+aamulla:+'Tänään+tulee+rajuilma,+sillä+taivas+ruskottaa+ja+on+synkkä'.+Taivaan+muodon+te+osaatte+arvioida,+mutta+aikain+merkkejä+ette+osaa."+-+Matteus+16:2-3
Usko+löytyy+ilmastonmuutokseen,+mutta+ei+ajanmerkkeihin.+Tälle+kaikelle+on+oma+teologinen+määritelmänsäkin+ja+sitä+kutsutaan+deismiksi.
"Deismi+on+käsitys,+jonka+mukaan+kaikkeuden+järjestelmällisistä+piirteistä+on+vastuussa+Jumala,+joka+ei+kuitenkaan+vaikuta+kaikkeuden+tapahtumien+kulkuun+luomisen+jälkeen.+
Deismin+mukaan+järkiperustein+on+syytä+uskoa,+että+todellisuuden+on+luonut+jokin+jumala,+mutta+tästä+jumalasta+on+mahdotonta+saada+tarkempaa+tietoa.+Keskeinen+askel+uskonnosta+deismiin+on+luopuminen+uskomisesta+pyhien+kirjojen+totuudellisuuteen.+Deistit+yleensä+ajattelivat,+että+koska+Raamattu+on+väärässä+monien+luonnontieteellisten+seikkojen+suhteen,+jumala+ei+ole+voinut+kirjoittaa+sitä.+Deistien+mukaan+heidän+oppinsa+ei+vaadi+uskoa,+vaan+perustuu+yksinomaan+järjen+käyttöön."+-+Wikipedia:Deismi
Tällainen+voi+hiipiä+myös+pinnalliseen+uskonnolliseen+kristillisyyteen.
Kristillisessä+kaavussa+periaatteessa+tunnustetaan+että+Jumala+on+olemassa,+Raamattu+on+totta+ja+Jumala+jollakin+tavalla+toimii,+mutta+kuitenkin+pääsääntöisesti+niin+että+se+tapahtuu+lähinnä+kokemukseni+kirkossa+hartaus-+tai+hurmostilaisuudessa.+Tällaisella+ajatus,+että+Jumala+puuttuisi+esimerkiksi+laajalla+tasolla+kansakuntien+tapahtumiin+taikka+yksilönkään+elämään+kovin+merkittävästi,+on+pitkälle+hullutusta.
Yksi+tällaiseen+profeetalliseen+sokeuteen+vievä+asia+on+lakihenkisyys,+johon+kuulutoora+opit,+sapatti,+parannuksen+teon+ylikorotus+jopa+paranoiaksi+ja+erittäin+korostettu+kastekysymys.+Näin+juuri+oli+noiden+sokeiden+fariseuksien+kohdalla,+joilla+ulkonainen+parannus,+erilaiset+pesut+ja+ankara+lakihenkisyys+oli+tunnusomaista.
"Käykö+lintu+maassa+paulaan,+ellei+sen+varalle+ole+pyydystä+pantu?+Nouseeko+paula+maasta+saaliin+siihen+tarttumatta?+Puhalletaanko+pasunaan+kaupungissa,+niin+ettei+kansa+peljästy?+Tahi+tapahtuuko+kaupungissa+onnettomuutta,+jota+ei+Herra+ole+tuottanut?+Sillä+ei+Herra,+Herra,+tee+mitään+ilmoittamatta+salaisuuttaan+palvelijoillensa+profeetoille."+-+Aamos+3:5-7
Tällaiset+jakeet+tunnistetaan+Raamatuksi,+mutta+niiden+sovellutus+ja+toiminta+tänä+päivänä+kuitenkin+ohitetaan.+Pitää+muistaa,+että+ei+israelilaisetkaan+ymmärtäneet+profeetta+Hesekielin+ennusmerkkiä.+Ja+tähän+Selänne+videoon+on+hyvä+tietenkin+tietää+tausta,+että+nyt+jo+edesmennyt+äiti+Liisa+Selänne+oli+tunnustuksellinen+ja+evankeliointiinkin+osallistunut+uskovainen,+jolloin+monien+äidin+rukousten+kautta+on+voinut+tapahtua+erikoisia+lapsien+kohdalla.
Jos+joku+pitää+viihteenä+sitä,+että+tuodaan+esille+isättömät+lapset+1990-luvun+laman+itsemurha+aallosta,+tuodaan+Suomen+lähes+konkurssitila+ja+lopputulema+Venäjän+miehityksestä,+niin+sellainen+täytyy+olla+masokisti+ja+hyvin+paatunut.
Pääsyy+tuolle+videolleni+oli+lohdutus.+Nuo+isättömät+lapset+saivat+hyvän+esikuvan,+toivon+ja+lohdutuksen+aikana,+kun+monissa+kodeissa+itkettiin.+Muistetaan,+että+Jumala+on+rakkaus.+Onko+meillä+sitä+rakkautta?+Koskettaako+meitä+enää+mikään+vaan+olemmeko+kuin+Kristuksen+päivien+fariseuksia?
"Me+soitimme+teille+huilua,+ja+te+ette+karkeloineet;+me+veisasimme+itkuvirsiä,+ja+te+ette+valittaneet."+-+Matteus+11:17+
Siunauksin,+MM.
23.03.2019 02:52
Rauhan+tervehdys.
Ei+näistä+kunnianloukkaussyytteitä+kannatta+nostaa+ja+jos+näitä+ei+olisi+nostamassa+ketjuja+sekä+nimeä+esille,+niin+eihän+noita+opetuksiani+kukaan+löytäisi,+mutta+näin+Jumalan+sana+menestyy+ja+se+on+tärkeintä.+Näin+siis+pahakin+palvelee+Herraa.
Apostoli+Paavali+ottikin+tällaisen+kannan:
"Kaikessa+me+osoittaudumme+Jumalan+palvelijoiksi:+...kunniassa+ja+häpeässä,+pahassa+maineessa+ja+hyvässä,+villitsijöinä+ja+kuitenkin+totta+puhuvina,+tuntemattomina+ja+kuitenkin+hyvin+tunnettuina;+kuolemaisillamme,+ja+katso,+me+elämme,+kuritettuina+emmekä+kuitenkaan+tapettuina,+murheellisina,+mutta+aina+iloisina,+köyhinä,+mutta+kuitenkin+monia+rikkaiksi+tekevinä,+mitään+omistamatta,+mutta+kuitenkin+omistaen+kaiken."+-+2.+Korinttolaiskirje+6:8-10
Tuohon+Trump+aiheeseen+olen+aika+monesti+vastannut+ja+perusongelma+on+siinä,+että+jotkut+odottaa+Amerikan+presidentin+olevan+hengellinen+johtaja+ja+silloin+odotetaan+itse+asiassa+jo+antikristusta.+Trump+ei+tullut+seurakuntaa+laittamaan+kuntoon,+vaan+maallisen+regimentin,+ja+on+siinä+tehnyt+poikkeuksellisen+hyviä+päätöksiä+liittyen+aborttiin,+suhteeseen+Israelin+kanssa+ja+mitä+tulee+ääri-islamiin.+Talousluvutkin+kertovat+jo+jopa+ylikuumenimisesta!
Itse+pysyn+ylöstempaus+toivossa,+koska+tässä+pahassa+maailmanajassa+ei+kannatta+katsetta+laskea+vellovaan+myrskyyn,+joka+upottaa,+vaan+taivasta+kohti,+jossa+on+Herramme+Jeesus+Kristus+odottamassa+myös+meitä.
"Jos+te+siis+olette+herätetyt+Kristuksen+kanssa,+niin+etsikää+sitä,+mikä+on+ylhäällä,+jossa+Kristus+on,+istuen+Jumalan+oikealla+puolella.+Olkoon+mielenne+siihen,+mikä+ylhäällä+on,+älköön+siihen,+mikä+on+maan+päällä."+-+Kolossalaiskirje+3:1-2
Siunauksin,+MM.
15.03.2019 14:30
Rauhan+tervehdys.
Alkuseurakunnasta+lähtien+ovat+uskoneet+saaneet+toivoa,+lohdustusta+ja+voimaa+Herraa+odottaen.+Vainottu+apostolinen+seurakunta+ei+olisi+muutoin+ehkä+kestäneetkään+ilman+tätä+autuaallista+toivoa.
Olin+itse+aikanani+post-tribulationistisessa+näkemyksessä,+mutta+täytyttyäni+Pyhällä+Hengellä+ja+tutkittuani+laajemmin+Raamatun+profetiaa,+olen+päätynyt+ylöstempaus+opetukseen,+koska+sillä+tavalla+ei+esimerkiksi+tarvitse+sekoittaa+Ilmestyskirjaa+"kuin+pelikorttipakkaa".+Profetia+ei+loppu+viimein+ole+vaikeaa+ymmärtää,+vaan+vaikeaa+uskoa.
Kerron+tässä+opetuksessani+12+syytä+miksi+uskon,+että+Jeesus+Kristus+voi+tulla+jo+tänään.+Maranata!
https://www.youtube.com/watch?v=UIMgeNB6anI
"Valvokaa+siis+joka+aika+ja+rukoilkaa,+että+saisitte+voimaa+PAETAKSENNE+tätä+kaikkea,+mikä+tuleva+on,+ja+seisoaksenne+Ihmisen+Pojan+edessä."+-+Luukas+21:36
Siunauksin,+MM.
15.03.2019 05:39
Rauhan+tervehdys.
Tosiasia+on+tämä,+että+Patmoksen+Kuva+Ja+Sana+-kirjakustannus+on+jakanut+valtavan+määrän+menestysteologista+ja+uusapostolista+kirjallisuutta+vuosien+varrella+sekä+on+ollut+tuomassa+Suomeen+eksyttäjiä+kuten+Benny+Hinn.+Tämä+synti+ei+katoa+unohtamalla+eikä+tämä+ole+pieni+synti,+sillä+monet+vilpittömät+ovat+uskossaan+eksyneet+harhaan+näiden+tähden.
Tietenkin+joukossa+on+myös+hyvää.+Onhan+sitä+hyvää+jopa+löydettävissä+pahimmista+ihmisistä+maan+päällä,+sillä+"te,+jotka+olette+pahoja,+osaatte+antaa+lapsillenne+hyviä+lahjoja"+(Matt.+7:11),+ja+mukana+on+ollut+hyvääkin+sosiaallista+tukemista+ja+vaikuttamista,+aivan+kuten+katolisessakin+kirkossa+Äiti+Teresaa+myöten,+mutta+entä+se+hengellinen+hyvä?+Eikö+henki+ole+enemmän+kuin+ruumis?
Voiko+Patmoksen+vankilasaarelta+vapautua+ja+mikä+siellä+kahlitsee?+Tässä+katsaus+Patmos+lähetysjärjestön+historiaan,+joka+paljastaa+monia+luurankoja+kaapeista.
https://youtu.be/04-FrBfDI7A
Rukoilkaa+näiden+puolesta,+että+Herra+antaisi+mielenmuutoksen,+sillä+se+olisi+parasta+koko+Suomen+Siionille.
Siunauksin,+MM.
08.03.2019 21:07
"Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä."+-+1.+Johannes+1:8-9
Puhutaan+paluusta+helluntaihin+ja+on+tietenkin+hyvä+kysyä,+että+koska+ja+miksi+sieltä+lähdettiin?+Armo+on+kuitenkin+Golgatalle,+jonne+on+palattava+ja+uskon+Herramme+rakastavan+niin+paljon+helluntailiikettä,+että+jos+se+ei+mene+sinne+hyvällä,+niin+sitten+pahalla;+jos+ei+kalastajilla,+niin+sitten+metsästäjillä.
Tästä+on+jo+merkit+ilmassa,+kun+Iso+Kirja+on+ollut+yt-neuvotteluissa+ja+kastettujen+määrät+laskee+sekä+ennusteen+mukaan+osa+seurakunnista+sulkee+2030-luvulle+mennessä+ovensa.
"Mihin+pitäisi+teitä+vielä+lyödä,+kun+yhä+jatkatte+luopumustanne?+Koko+pää+on+kipeä,+koko+sydän+sairas.+Kantapäästä+kiireeseen+asti+ei+ole+tervettä+paikkaa,+ainoastaan+haavoja,+mustelmia+ja+vereksiä+lyömiä,+joita+ei+ole+puserrettu,+ei+sidottu+eikä+öljyllä+pehmitetty.+Teidän+maanne+on+autiona,+teidän+kaupunkinne+ovat+tulella+poltetut."+-+Jesaja+1:5-7
Rakkaat+helluntaiveljet+ja+-sisaret.+Eikö+yhdessä+heitetä+oma+erinomaisuutemme,+hovikelpoisuutemme+ja+korskan+henki+ulos.+Viskataan+noitakirjat+nuotioon+Joyce+Meyeriä,+Rick+Warrenia+ja+Bill+Johnsonia+myöten,+jotka+ovat+vain+lihottaneet+hengellistä+egoamme+tyhjillä+lupauksilla,+ja+vaikka+niiden+arvo+onkin+enemmän+kuin+50,000+hopearahaa.
Lähdetään+Golgatalla+etsimään+Herraa,+palataan+Sanaan+ja+aletaan+rukoilemaan+totisella+sydämellä+armoa.+Silloin+varmasti+me+löydämme+helluntain,+sielujen+pelastuksen+ja+virvoituksen+ajat+Herran+kasvoista,+kuten+niin+monesti+aiemminkin.+Aamen.
Siunauksin,+MM.
06.03.2019 18:32
8.+EHDOTON+EHTOOLLINEN
"Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+'Ottakaa,+tämä+on+minun+ruumiini'.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille;+ja+he+kaikki+joivat+siitä."+-+Markus+14:22-23
Apostolisessa+seurakunnassa+jaettiin+päivittäin+ehtoollista+kodeissa,+mutta+helluntailiikkeessä+ehtoollista+voi+jakaa+vain+vanhemmisto,+se+voi+tapahtua+vain+kirkkorakennuksessa+ja+sinne+on+oltava+erityinen+pukeutumiskoodikin.
Ehtoollisen+merkitys+on+myös+riisuttu+pelkäksi+muistoateriaksi,+mutta+jos+sillä+ei+ole+sen+suurempaa+merkitystä,+niin+kuinka++joku+sitä+"syö+ja+juo+tuomioksensa"+(1.Kor.+11:29)+ja+kuinka+"sen+palan+jälkeen,+meni+häneen+saatana"+(Joh.+13:27),+jos+sillä+ei+ole+suuri+hengellinen+merkitys?+
Katolinen+messu-uhri+on+suuresti+ylikorostusta+ja+Kristuksen+sovitustyön+halveksuntaa,+mutta+pelkäksi+muistoateriaksi+alentamisessa+voidaan+myös+jotain+menettää,+sillä+tiedän+erään+helluntailaisen+raittiin+veljen,+joka+tuli+aikanaan+uskoon+ja+sai+rauhan+nautittuaan+ehtoollista.
+9.+PROFETOINNISTA+ENNUSTELUUN
"Mutta+siitä+päivästä+tai+hetkestä+ei+tiedä+kukaan,+eivät+enkelit+taivaassa,+eikä+myöskään+Poika,+vaan+ainoastaan+Isä."+-+Markus+13:32
On+hyvä+olla+tietoinen+ajanmerkeistä,+koska+ne+ovat+meille+Raamattuun+annettu,+mutta+helluntailiikkeen+matkan+varrella+on+langettu+useita+kertoja+ennustamaan+tarkasti+Jeesuksen+tulo.+Ehkä+tunnetuin+esimerkki+on+vuosi+1988+ja+kirja+"88+syytä+miksi+Jeesus+tulee+vuonna+'88".+Tämä+on+rokottanut+paljon+terveelle+julistukselle+Herran+paluusta,+joka+voi+tapahtua+milloin+vain.
Tähän+itsekin+lankesin+joskus+ja+olen+saanut+tehdä+tästä+parannusta,+sillä+seurakunnan+armotalouskauden+päätöstä+ei+lasketa+ajassa+vaan+sieluissa+(Room.11:25).
Povausjonosta+on+myös+tullut+nornaalikäytäntö,+kun+pelätään+Hengen+sammuttamista,+niin+ei+koetella+laisinkaan+ja+tietäjähenki+on+päässyt+sisälle+moniin+paikkoihin+sekä+saanut+monet+hylkäämään+Raamatun+luvun.
+10.+MEIDÄN+MENESTYSTEOLOGIT
"Voi+suruttomia+Siionissa,+huolettomia+Samarian+vuorella,+kansoista+ensimmäisen+ylimyksiä,+joiden+tykö+Israelin+heimo+tulee!"+-+Aamos+6:1
Jos+luterilaisuus+synnytti+liberaaliteologian,+niin+helluntailaisuus+synnytti+menestysteologian+eikä+se+ole+sattumaa,+vaan+maaperä+on+ollut+otollinen.
Puhuttaessa+Pyhän+Hengen+antamasta+ilosta+Herrassa,+on+unohdettu+kolikon+toinen+puoli,+joka+Pyhän+Hengen+antama+tulikaste+kärsimyksen+koulussa,+sillä+"Hän+kastaa+teidät+Pyhällä+Hengellä+ja+tulella"+(Luuk.+3:16).
Kaikki+edellä+kirjoittamani+yhdeksän+kohtaa+sekä+muut+korostukset+ovat+luoneet+pohjan+sille,+että+on+syntynyt+väärennös+ja+sitä+ei+ole+tunnistettu.+Kuitenkin+ensimmäiset+virtaukset+vierasta+tulta+tulivat+jo+varhain+lieveilmiöinö+jo+Azusakadulla,+Myöhäissadeliikkeessä+ja+lopulta+uskonliikkeenä,+koska+vaalittiin+oman+liikkeen+yhteyttä+totuuden+kustannuksella.
"Vähäinen+hapatus+hapattaa+koko+taikinan"+(Gal.+5:9)+olisi+tullut+muistaa,+kun+otettiin+sellaisia+eksyttäjiä+vastaan+kuin+William+Branham,+A.A.+Allen,+Tommy+Hicks+ja+Kathryn+Kuhlman.
Mikä+on+tulevaisuus+helluntailiikkeessä?
"Kaikkia+niitä,+joita+minä+pidän+rakkaina,+minä+nuhtelen+ja+kuritan;+ahkeroitse+siis+ja+tee+parannus."+-+Ilmestyskirja+3:19
Kaiken+tämän+kirjoitettuani+totean,+että+itse+olen+opillisesti+hyvin+lähellä+perinteistä+helluntailaisuutta+ja+useat+näistä+perinnäissäännöistä+ovat+pieniä+lieveilmiöitä,+mutta+niistä+on+syntynyt+suuri+saastan+joki,+kun+puhdas+lähde+on+ehtynyt.
Kun+joku+nuhtelee,+sitä+ei+pidä+pitää+katkerana+pahanpuhumisena,+vaan+monesti+se+on+aitoa+huolta+ja+sitä+rakkautta,+jolla+Jeesus+rakastaa+laodikealaisia.
"Älä+nuhtele+pilkkaajaa,+ettei+hän+sinua+vihaisi;+nuhtele+viisasta,+niin+hän+sinua+rakastaa."+-+Sananlaskut+9:8
Hiljattain+julkaistiin+kirja+Harhaanjohtajat+(2017),+jossa+oli+katkeraakin+tilitystä,+mutta+myös+aiheellista+huolta+esimerkiksi+Patrick+Tiaisen+toiminnasta.+Seinäjoella+helluntaiseurakunnan+pastori+totesi,+ettei+tunnista+omaa+seurakuntaansa+ja+ettei+heillä+ole+menestysteologiaa,+johon+en+tiennyt+nauraako+vaiko+itkeä,+sillä+vasta+oli+TV7:llä+kyseisen+seurakunnanan+evankelista+kehunut+menestysteologiaan+isää+Kenneth+E.+Haginia.
Jos+sen+verran+olisi+viisautta+ottaa+nuhdetta+vastaan+ja+olisi+sen+verran+rakkautta+myös+omaa+liikettä+kohtaan,+että+tunnustettaisiin+sen+oikeat+synnit+(eikä+kuten+helluntaipiispa+Mika+Yrjölä+etsiessään+ekumeniaa),+niin+olen+varma+että+Jeesus+Kristus+on+tänään+sama,+kuin+eilen.
...+Jatkuu
06.03.2019 18:31
4.+KÄÄNNYNNÄISET+KAKARAT
"Voi+teitä,+kirjanoppineet+ja+fariseukset,+te+ulkokullatut,+kun+te+kierrätte+meret+ja+mantereet+tehdäksenne+yhden+käännynnäisen;+ja+kun+joku+on+siksi+tullut,+niin+teette+hänestä+helvetin+lapsen,+kahta+vertaa+pahemman,+kuin+te+itse+olette!"+-+Matteus+23:15
Paljolti+on+korostettu+henkilökohtaista+ratkaisua,+kääntymystä+ja+uudestisyntymistä,+mutta+toinen+puoli+on+unohtunut;+opetuslapseutus+ja+uskossa+kasvu.
On+jopa+nähty+niin,+että+ihmisen+tulee+mennä+syvälle+maailmaan+ja+sitten+vasta+voi+pelastua.+Kuitenkin+Jeesus+sanoo+lapsista,+että+ei+"teidän+taivaallisen+Isänne+tahto+ole,+että+yksikään+näistä+pienistä+joutuisi+kadotukseen"+(Matt.+18:14)+ja+paljon+parempi+on,+ettei+koskaan+eksy+maailman+tuuliin,+vaan+lapsen+usko+saa+kasvaa+Kristuksen+tuntemiseksi.
Lienekkö+Timoteus+tällainen,+sillä+apostoli+Paavali+sanoo,+että+"usko,+joka+sinulla+on,+joka+ensin+oli+isoäidilläsi+Looiksella+ja+äidilläsi+Eunikellä+ja+joka,+siitä+olen+varma,+on+sinullakin"+(2.Tim.+1:5)+ja+"jo+lapsuudestasi+saakka+tunnet+pyhät+kirjoitukset"+(2.Tim.+3:15).
On+kasvatettu+"pappi+Eelin+poikia",+jotka+olivat+kunnottomia+ja+välinpitämättömiä+(1.Sam.+2-4).+Lapset+on+vietävä+Herran+luo.
+5.+KYMMENYKSISTÄ+KIRKKOON
"Onhan+niillä+Leevin+pojista,+jotka+saavat+pappeuden,+käsky+lain+mukaan+ottaa+kymmenyksiä+kansalta...+Täten+kyllä+entinen+säädös+kumotaan,+koska+se+oli+voimaton+ja+hyödytön."+-+Heprealaiskirje+7:5,18
Oppi+kymmenyksistä+(anna+10%+brutosta+seurakunnalle)+on+äitynyt+tänä+päivänä+ahneiden+huijareiden+hyväksi,+mutta+tämä+oppi+on+ollut+pitkään+ja+köyhiä+on+syyllistetty+"kirkollisveron"+maksamatta+jättämisestä.+Tämä+oppi+on+kuitenkin+voimaton+ja+hyödytön.
Raamatussa+ei+löydetä+apostolisessa+seurakunnassa+oppia+kymmenyksistä,+Paavali+ei+kehota+siihen+kirjeissään+eikä+Mooseksen+laissakaan+niitä+koskaan+maksettu+rahasta.+Antaminen+on+aina+sydämen+tasolla.
+6.+MÄRÄN+PAIDAN+SAARNAAJAT
"Minä+olen+pannut+Henkeni+häneen,+hän+levittää+kansakuntiin+oikeuden.+Ei+hän+huuda+eikä+korota+ääntään,+ei+anna+sen+kuulua+kaduilla."+-+Jesaja+42:1-2
Jos+ei+ole+sielullista+menoa:+huutoa,+voimakasta+lavakarismaa+ja+suuria+tunteita,+ei+puhuja+ole+voideltu.+Tässä+sekoitetaan+sielun+voima+elypynyt+voima+(Jes.+57:10)+ja+Hengen+voima+(1.Kor.+1:18).
Tämä+on+näkynyt+siinä,+että+kaikenlainen+valmistelu,+saarnatekstit+ja+opiskelu+on+nähty+pahana,+vaikka+apostoli+Paavalikin+viimeisessä+kirjeessään+muistuttaa,+että+"tuo+tullessasi...+kirjat,+ennen+kaikkea+pergamentit"+(2.Tim.+4:13)+ja+puhuessaan+Areipagilla+hän+oli+perehtynyt+Ateenan+sanoen:+"Ateenan+miehet,+minä+näen+kaikesta,+että+te+suuresti+kunnioitatte+jumalia.+Sillä+kävellessäni+ympäri+ja+katsellessani+teidän+pyhiä+paikkojanne+minä+löysin+myös+alttarin"+(Apt.+17:22-23).
Jotkut+pahimmat+fariseukset+sitten+piilottavat+lunttilappunsa+Raamatun+väliin+ja+salaa+vilkuilevat+sitä.+Herra+kuitenkin+on+sama+rukouskammiossa+kuin+saarnapöntössä.+Esimerkiksi+suuren+herätyksen+tuonut+Lars+Leevi+Lestadius+kirjoitti+kaikki+saarnansa+paperille.
Tämä+näkyy+myös+evankelioinnissa,+joka+rajoitetaan+siihen+että+kerrotaan+omasta+elämästä,+mutta+elävä+kirje+saattaa+haiskahtaa+aivan+muulle,+kuin+Kristuksen+tuntemisen+tuoksuksi.+Tässä+on+riskinä+evankelistan+itsensä+korottaminen,+sillä+evankelista+Filippuskin+avasi+Jeesusta+Vanhasta+testamentista+eikä+julistanut+itseänsä.
7.+ARMOSTA+USKOON+JA+ARMOTON+USKO
"Te+olette+joutuneet+pois+Kristuksesta,+te,+jotka+tahdotte+lain+kautta+tulla+vanhurskaiksi;+te+olette+langenneet+pois+armosta."+-+Galatalaiskirje+5:4
Pelastus+ei+ole+yksin+uskosta,+vaan+on+oltava+kokemus+ja+määrätty+pyhitys+määrätyistä+asioista,+vaikka+Sana+sanoo,+että+"armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi"+(Ef.+2:8-9)+ja+seurauksena+on+tullut+farisealaista+kerskaa+siitä,+että+ollaan+parempia+uskovaisia.
Eräässä+tutkimuksessa+havaittiin,+että+vanhurskautus+oppi+helluntailiikkeessä+on+lähempänä+katolilaisuutta+kuin+luterilaisuutta+tai+reformoituja.
Tämä+kysymys+pyhityksestä+jakoi+liikettä+jo+alkuaikoina+William+J.+Seymourin+ja+William+H.+Durhamin+välille+suureen+skismaan,+sillä+jälkimmäinen+opetti+että+henkikaste+on+tarjolla+kaikille+uskovaisille,+kun+taas+toiset+sanoi+että+on+päästävä+pyhityksessä+täydelliselle+tasolle.
Seurauksena+on+paljon+tullut+luopioita,+jotka+ovat+kokeneet+alamittaisuutta+omassa+kilvoituksessaan+ja+ovat+päätelleet,+ettei+usko+ole+minua+varten,+koska+on+jääty+kamppailemaan+oman+syntisyyden+ja+pyhityksen+kanssa.+Usko+riittää+kuitenkin,+sittenkin,+ja+Jeesus+on+syntisten+ystävä;+sinun+ja+minun.
...+Jatkuu
06.03.2019 18:29
22 / 34