- "Toivon, että ymmärrät"
Toki ymmärrän. Siksi käytän tästä tietystä ihmistyypistä kirjoittaessani lainausmerkkejä, "uskova"... - Paavali ei tiedä Jeesus Nasaretilaisen opetuksesta mitään.
- Älkää kyselkö usko.vaiselta noin vaikeita. Hän on osoittanut ettei edes ymmärrä mistä on kyse, kun puhutaan Jeesuksen eettisestä opetuksesta. Tyypillinen "uskova".
- Että ihan teit aloituksen! No kerro jotakin mielestäsi mainitsemisen arvoista Jeesuksen eettisestä opetuksesta. Kuten sanoin, ei sinun kanssasi kannata asiasta jatkaa kun et tunnu edes ymmärtävän mistä on kyse.
- Kyselit eettisestä opetuksesta. Tuo ei ole sitä. Miksi kyselet sellaisen perään mistä et tiedä edes mitä se tarkoittaa. Miksiköhän sinun kanssasi ei haluta keskustella? Yritä hyvä mies edes itse keskustella aiheesta josta keskustelua virität.
- Juu, totta...
- Jumalan rajua tykitystä psalmin 137 mukaan:
" Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! " - Erittäin hyvä olotila. Haluan suositella kaikille.
- Kunpa "uskovat" keskittyisivätkin J.N:n opetuksiin, mutta ei tunnu kiinnostavan.
- Mitä??? Olenko muka väittänyt ettei niitä ole kirjoitettu myös??? Älä käy omiasi horisemaan!
- Laulettavaksi kai ne psalmit oli tarkoitettu. Liekö räpätty...
- äp-päp-päp....Daaaavid puhuuuuu.......
- Kyllä siinä sanotaan vain että DAAVIDIN psalmi. Älähän käy tekijänoikeuksia siirtämään muualle...
- Ei meidän pakanoiden tarvitse sapatista välittää. Verilättyjä ei passaa syödä jos kristityksi haluaa esittäytyä mutta muutenhan ei Mooseksen laki velvoita. Niin eikä homos...ei...tälle linjalle emme mene...
- Jumalako tuo psalmin kirjoitti?
- No ei ole ei. Juurihan kerroin myös yhden syyn siihen miksi siellä ei niitä ole. Ei siellä myöskään ole KIELLETTY viettämästä vaikkapa Jeesuksen synttäreitä tai ylösnousiaisia.
- Jeesuksen piti ainakin hänen suuhunsa käsikirjoitettujen sanojen perusteella palata takaisin vielä oman sukupolvensa aikana. Paavalikin vielä kovasti odotti Jeesuksen paluuta omana elinaikanaan. Myöhäisimpien UT:n tekstien aikaan vasta oli porukalle alkanut valkenemaan että tämä homma saattaa vielä kestääkin vähän. Kuinka siis Raamatussa olisi kummoisia ohjeita kristillisten juhlapyhien viettoon paastoineen tai ilman paastoja?
- Ateismi ei tarkoita muuta kuin jumaluskon puuttumista. Tämä on se mikä tekee ateistista ateistin. Muuten ateistit eivät todellakaan ole mikään homogeeninen ryhmä. Yhtä kiinnostaa tämä, toista tuo. Itse olen kiinnostunut uskonnoista ja etenkin Jeesus Nasaretilaisesta. On olemassa ateisteja jotka ovat kouluttautuneet Raamatun tutkijoiksi...ja sitten se valtava määrä ateisteja joita uskonnot eivät kiinnosta sen vertaa että viitsisivät aiheesta edes keskustella. Joitakin näistä puolestaan saattavat kiinnostaa vaikka UFOt, tai sitten ei...
Ortodoksisissa palveluksissa on se "juttu", tunnelma, kaikille aisteille jotakin, joka tekee ihmiselle hyvää. Minulle ainakin tekee. Siksi käyn aina silloin tällöin ortodoksisissa palveluksissa. Käyn nimenomaan näin paaston aikaan erityisen mielelläni. Siinä on jotakin terapeuttista tavalla johon luterilaiset eivät yllä lähellekään, ei sinne päinkään. - Minä kyllä kirjoitin minkä kirjoitin ihan omasta puolestani vain. Muut "atet" puhukoon omasta puolestaan...
- En minä kiellä jumalaa. Miksi kieltää olematonta...