- Vuosia sitten vein äidille sairaalaan saalin, oli aikoinaan 9kk pitkäaikaishoidossa.
Ihan neulalla ja merkkuulangalla konepistoja jäljitellen neuloin nimen.
Vaatteista, jotka usein pesussa käy saattaa tekstit haalistua ja ompeleet purkautua.
Potilaiden vaatteita tuppaa kadota pyykkireissuilla.
Muistan kuinka kerran käytiin pesulassa etsimässä kadonneita vaatteita.
Hämmästyimme suuresti, kun siellä oli kokonainen huone, jossa hyllyt kattoon asti joka seinällä nimettömiä vaatteita. - Heti, kun Aroniapuskan juurelta lumet lähti, sieltä pilkisti 3 krookusta.
Keski-Suomessa myös olen. - Katselin kaupassa orvokkeja, mutta tänään vasta on kaksi kolmasosaa lumesta pihasta poissa.
Yleensä kyllä ostan juuri orvokkeja ensimmäiseksi, mutta vielä tarvitsee odottaa. - Riemuitte rauhassa vaan, en tunne.
En ole ennenkään tuntenut täällä ketään. - Ihminen imee itseensä jatkuvasti asioita ympäristöstään ja kohtaamistaan ihmisistä.
Jokainen oppii ja opettaa, tiedostaa sen sitten taikka ei.
Kunnei nyt vaan Anonyymi yrittäisi pettää itseään, tuossa päästelyn huumassaan. - Toisinaan tulee katsottua Alfaa. Siellä oli vaalikeskustelukin, missä oli mm. Atte K........
Joku aika sitten oli jossain Sixen K........
Hiljan alkoi teemalla tuo haastatteluohjelma, jossa on joku Daniel vetäjänä. Tulee muistaakseni sunnuntaina.
Tositvtähän siellä pukkaa, joka kanavalla.
Minäkin yritän tuota mieltä pitää avoinna. Ei pitäisi mennä ´´naimisiin´´ minkään mielipiteen taakse, ikuisesti.
Aina voi tulla uusia näkökulmia. - Ei ole ketään, joka ei voisi olla toisen opettaja jossakin.
- Minä en puhunut uskonnoista, vaan juhlapyhien viettotavoista ja siitä, mistä helluntain katsotaan alkaneen.
Siihen minä en ainakaan usko, että maailman totuudet olisivat Sinun taskussasi. - Pyhän hengen vuodattaminen oli helluntain alku.
Tuo ukko-ylijumala mistä DW puhui on käsittääkseni sään ja ilmojen jumala. Ukkosen jumalaksikin sanottu. Ei sillä mielestäni ole mitään yhteyttä helluntain kanssa. - Se olisi hyvä, tuo vakimustien kuittaus.
Täällä on lunta vielä paljon. Tosin nyt on kinokset laskeneet, kun on niin lämmin ollut. 15 astetta tänään. Metsästä on aika hyvin sulanut. Eilen mittasin alamökin terssin lumet. 33cm.
Sitä kun tuli tälle kohtaa 25cm lisää vajaa pari viikkoa sitten.
Aronian juurelta ovat lumet sulaneet. Siellä näytti olevan 3krookusta noussut kukkimaan.
Yhtenä vuonna minulta oli yöllä jänis syönyt kaikki orvokit. Kyllä minuakin silloin keljutti.
Mukavia kevätpäiviä sinnekin. - Jätevesiasetus koskee ennen vuotta 2004 rakennettuja kiinteistöjä, jotka sijaitsevat joko pohjavesialueella tai alle 100 metriä vesistöistä.
Muissa kiinteistöissä asia pitää hoitaa kuntoon seuraavan luvanvaraisen remontin yhteydessä.
(TV1 tekstitv sivu 103.) - Katsoin tuolta kirkon sivuilta tuota helluntaita. On Pyhän Hengen juhla.
Ensimmäinen helluntai oli kristillisen kirkon syntyjuhla. - Onko tuolla älyllä niin väliä, kun kuitenkin olemme viisaita.
- Tuo minunkin silmääni heti pisti, että asiasta ilmoitettiin oitis vaalien jälkeen.
Ei tarvinnut ehdokkaiden vastata kansalaisten kiusallisiin kysymyksiin, joita varmasti olisi tullut, jos asia olisi tiedetty aiemmin.
Leikkauksia ja/tai veroja, kun kuitenkin tarjottiin kansalaisille. - Pääsiäisenä pohjanmaalla poltetaan kokkoja, muistaakseni pääsiäislauantaina.
Paholaisten karkottamiseksi, niinkuin nuo muutkin entisaikojen touhut.
Nykyihmisen pääsiäistavat ovat kristinuskon ja pakanuuden sekoitusta. - En ollut viikkoon käynyt täällä ja ihmettelin kovin, että mitä täällä on tapahtunut, kun on vain anonyymejä suurin osa kommenteista.
No selvisihän se. Ihan tuli ikävä vakimustia, kun ketjuja selasin.
Tuo on hyvä, että laittaa alle vanhan mustansa. - En puhunut seksiasioista vaan sukupuoliasioista. Itse sotket sanat.
Jos joku on ´´muu´´ hän on sitten sitä, ulkopuolisten mielipiteistä huolimatta. - Kyllähän noissa tuissa on siivottavaa.
Valtaosa noista on ylläpitävää. Voisi ajatella, että esim. huvilaivavarustamot kaatukoon, jos eivät pärjää ilman tukia.
Eikö tukia pitäisi kohdentaa sinne, missä syntyy uusia innovaatioita, sitä kautta kasvua ja vientiä. - Minulle on ihan sama miten itse kukin itsensä sukupuolisesti määrittelee.
Se ei mun elämääni mitenkään muuta, eikä minun mielipiteelläni ole mitään vaikutusta ei merkitystä kenenkään sukupuoliasioihin. - Tässä viimevuoden tuensaajat.
Lue ja hämmästy.
https://yle.fi/uutiset/3-10095106