Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taisi+olla++Alfatv,+kun+taannoin+katsoin+keskusteluohjelmaa,+jossa+oli+joku+mies+puhumassa+miesten+tasa-arvosta.+Taisi+olla+peräti+joku+yhdistys+tai+vastaava+kyseessä.
Silloin+tulin+miettineeksi,+että+kyllä+hänen+puheessaan+oli+paljon+perää,+kun+hän+epäkohtia+miesten+näkövinkkelistä+kertoi.
Sitä+käy+usein+niin,+että+kun+joku+asia+alkaa+voimakkaasti+nostaa+päätään,+kuten+naisasia+on+tehnyt+(mikä+on+tietysti+hyvä),+se+toinen+puoli+jää+ikäänkuin+paitsioon.
Samoin+on+kuulunut+ääniä,+kun+sateenkaaret+ymmä+muut,+muut+ovat+alkaneet+pitää+meteliä+itsestään,+heterot+jo+tuntevat+itsensä+näkymättömiksi.+(kärjistäen)
29.11.2017 12:42
Enpä+minä+mitään+maininnutkaan,+että+marginaaliryhmien+varaan+varta+vasten+rakennettaisiin.
Tuppaa+vaan+olemaan+niin,+että+usein+saavat+kannatusta,+tyytymättömyydestä+ja+lietsovat+sitä+lisää.
Aina+se+muuttaa+maailmaa,+joskus+hyvään,+joskus+huonoon+suuntaan.
Sekin+riippuu+siitä+kuka+arvioi.
Mihinkähän+ne+miljoona+pakolaista+kuuluu,+jotka+euroopassa+vaeltavat,+marginaaliryhmiin,+kansakuntiin+vai+johonkin+muuhun.
Mihin+sijoittaisit?
28.11.2017 23:01
Kyllä+kansakunnilla+on+perusarvot.+Eri+ryhmillä+voi+olla+myös+erilaisia+arvoja+tai+painotuksia.
Yhteiseen+kakkuun+on+jokainen+tässä+kerryttänyt+pitkän+ikänsä,+eri+asia+on,+kuinka+sieltä+jaetaan.
Enkä+ihan+huomiotta+jättäisi+noita+marginaaliryhmiäkään.
28.11.2017 21:46
No+ei+voisi+enempää+mettään+mennä+juttusi.
En+minä+puhunut+itsestäni+yhtään+mitään,+vaan+yhteiskunnan+yleisestä+virtauksesta.+Siinä+luki,+kansakunnat,+marginaaliryhmät,+markkinatalous,+eli+yleisellä+tasolla.
Etkö+ymmärrä+mitä+luet.
Minun+elämässäni+on+kaikki+hyvin,+minulta+ei+puutu+mitään,+enkä+trendien+perässä+juokse,+sitä+en+ole+tehnyt+nuorenpanakaan.
Rahatkaan+eivät+ole+päässeet+loppumaan.
28.11.2017 21:39
Kaikki+arvomme,+käyttäytymismallimme,+ennakkoluulomme,+ylipäänsä+yhteiskuntamme,+ovat+kansakunnat+itse+luoneet,+hyväksymällä+normeiksi+milloin+mitäkin.
Normit+muuttuvat+hitaasti.
Nyt+jylläävät+marginaaliryhmät.+Muuttuuko+mikään,+vai+tuleeko+vain+uudet+päällepäsmärit,+jotka+sanelevat+kuka+on+ketäkin+parempi.
Väliin+tuntuu,+kuin+kyynärpäätaktiikka+olisi+yleväkin+asia.
Niinhän+se+on,+että+markkinatalous+on+luonut+yhteiskuntaan+painostavan+ilmapiiriin+ja+kilpajuoksu+kovenee+ja+maalia+ei+saavuta+kukaan+koskaan.
28.11.2017 20:01
Tuotekehittelijät+kehittävät+uusia+tarpeita,+joita+sitten+mainostajat+markkinoivat+ihmisille.
Uskottelevat+ja+toistavat+samaa+myyntimantraa+niin+kauan,+että+heikommat+menee+lankaan.+Nuoriin+varsinkin+vedotaan.+peruskouluun+menijöilläkin+tarvitsee+olla+älykännyt.
Luodaan+ilmapiiriä,+ettet+ole+mitään,+jollei+sulla+ole+sitä+ja+tätä.
Kierre+on+ikuinen,+kun+kulutat+talous+nousee,+mutta+myös+jätemäärä+kasvaa.
Mitäs+sitten+kulutetaan,+kun+hukutaan+paskaan?
28.11.2017 16:42
Mulla+on+yläproteesi,+meni+halki+viime+keväänä.
Korjautin+ja+samalla+kysyin+mitä+maksaa+uusi.+Kuulemma+vähän+yli+700+euroa.
Kyseessä+pikkukaupungin+perheyritys.
28.11.2017 16:28
Tuo+kissakin,+karvansa+se+pöyhistää+ja+murisee,+kun+se+pelkää.
Päättele+siitä.
No,+se+Parkanon+paronihan+se+tuosta+mieleen+tuli,+se+Wrede.
Ihan+hyvä+nimimerkki+tuo+on+ja+viiksetkin,+kun+Herculeella.
28.11.2017 14:24
Tuo+on+kyllä+hyvä+näkökulma.
28.11.2017 14:10
Kanarialla+ajelimme+jollekin+vuorelle,+siellä+oli+näköalapaikka,+hurjan+jyrkkä+reuna+suoraan+alas,+joten+en+mennyt+lähellekään+reunaa.
Pohjois-Norjan+vuoristossa+on+tullut+ajeltua.+Mitään+metrimääriä+en+osaa+sanoa.
Minä,+kun+ole+korkeanpaikan+kammoinen,+en+noista+kovin+nauti,+Näsinneulassakin+pikaseen+kurkkasin+kaukoputkesta+ja+äkkiä+takaisin+seinän+viereen.
No+matkustajakoneessa+korkeimmillaan.
Tuota+syvyysjuttua+mietin,+jossain+maa-allakin+käytävissä+olen+ollut,+aikaa+on+vain+niin+kauan,+etten+saa+kiinni+missä.+Joka+tapauksessa+,+ei+missään+syvällä.
28.11.2017 14:06
Minulla+on+mainoksen+esto,+joten+ei+tule+kaalimatoja,+eikä+mitään.
Hmm.+eikös+aikoinaan+se+eräs+tallimestari+vuoteen+vieressä+neuvonut+erästä+Ruotsin+kuningastakin+kuinka+temppu+tehdään.+Joten,+ei+mitään+uutta+auringon+alla.
28.11.2017 13:54
Mitäpä+mieltä+siinä+olisi,+jos+yksin+asuisi+maapallolla.
Ihmisen+vapaa+valinta+on+sitä,+pyrkiikö+tekemään+hyvää+vai+pahaa.
Aina+voi+myös+valita+miten+mihinkin+asiaan+suhtautuu.
Eräs+lauseesi+toi+mieleeni+lauseen,+jonka+kirjoitin+erääseen+vihkooni,+kun+n.+30:nä+oli+pää+luovimmillaan.
´´Mielemme+on+täynnä+vankiloita,+jotka+olemme+itse+luoneet.´´
28.11.2017 13:49
Mutta,+jos+ei+olisi+työtä+ja+pakollista+ja+huvikulutusta,+tylsistyisimme+toimettomuuteemme.
Koska+ilman+koulutusta+emme+saa+työtä+ja+ilman+työtä+emme+saa+rahaa+elantoomme+ja+huviimme.
´´Suo+siellä,+vetelä+täällä.´´
Vaan+nyt+vanhana+on+kivaa,+kun+ei+tarvitse+enää+hötkyillä.
27.11.2017 23:39
Täysin+samaa+mieltä.
27.11.2017 21:38
Ei+ole+tullut+ikinä+mieleeni,+että+olen+vaan+kuluttaja+ja+tuottaja.
Ihminen+ja+elämä+on+paljon+muutakin.
Ihminen+on+aina+tuottanut+ja+kuluttanut,+kukin+yhteiskuntansa+mukaan.
Eikä+kumpikaan+niistä+ole+välttämättä+ollut+tahtomme+vastaista.
En+minä+tunne+elämääni+tarkoituksettomasti.+Elämä+pitää+elää+viimeiseen+hengenvetoon+asti+niin+hyvin,+kuin+taitaa,+eli+yrittää+levittää+positiivista+energiaa+enemmän,+kuin+negatiivista.
27.11.2017 20:59
Ei+tee+mieli+maistaa,+jotenkin+tökkii.
Sitähän+nyt+maalaillaan,+että+niistä+olisi+apua+maailman+ruokapulaa.+Onneksi+täällä+ei+pulaa+ole,+ainakaan+vielä.
Totta,+liika+proteiini+rasittaa+munuaisia.
27.11.2017 16:28
Enpä+ole+asiaa+edes+ajatellut,+vaan+nyt+jos+sen+teen,+niin+en+ole+kummenpaa+näkymättömyyttä+huomannut.
Tukankin+värjäyksestä+on+vissiin+20+vuotta+aikaa,+joen+ei+vaikuta+sekään.
Nuo+tummatkin,+monet,+jotka+tuossa+vastaanottokeskuksessa+asuvat,+tervehtivät.
Tänäänkin+kävin+asioilla+ja+heti,+kun+rahapussiaan+availee,+niin+kyllä+huomataan.
Kesäisin,+tuolla+maalla,+kun+tiellä+kävelee,+melkein+kaikki+ovat+lapa+pystyssä+ohi+mennessään.
Sitten,+kun+kaivan+sen+vanhan+Chevyn+talviunelta+ja+sillä+päästelen,+niin+ukot+vahtaa.
Melkein+kuulen,+kun+ne+ajattelee,+että+mikähän+tuokin+vanha+ämmä+on.
27.11.2017 16:21
Kala+on+hyvä+sapuska.
Pakkasessa+on+muutama+pala+vielä+itse+kalastettua+haukea.
Viime+viikolla+tein+soppaa.+Hauki+mökkijärvestä,+Peruna,+sipuli,+porkkana,+omasta+maasta.+Kyllä+oli+nammm.
Naapuri+sai+verkolla+monta+siikaa.
Lohta+ostan+talvisin+aika+paljon,+saa+omegaa+hyvin.
Särki+on+ihan+hyvä+kala.
Appeni+teki+aikoinaan+suolasärkeä.
27.11.2017 16:14
Hienoa+Mielikki,+Sinä+olet+osannut+ottaa+asiat+järkevästi+ja+niin+kuin+ne+on.
27.11.2017 16:09
Toivottavasti+et+tautia+saa,+ettet+joudu+perumaan+sanojasi.
26.11.2017 20:17
149 / 191