- Beng
Minäkään en aio kahdella pallilla istuvaa äänestää.
Katselin viimeviikolla jotain iltapäivänettilehteä. Siinä oli meppien haastatteluja siitä mitä ovat tehneet siellä. - Niinpä olisikin oikeus ja kohtuus, että YLE-vero olisi kalliimpi siellä, kuin Hikiällä.
- Onhan sitä lähihoitajia, sairaanhoitajia, lääkäreitä, poliiseja ym., ei kai siinä kenekään ammatissa mitään ihmettelimistä pitäisi olla.
Mikä lie aloittajan tarkoitus yhden ammattinimikkeen esiin vetämisellä. - Niinpä juuri, nykyäänhän kaikki eskaloituukin.
Miksi kielitoimiston ihmisetkin askaroi jonkun alkaa-sanan kanssa.
Miksi edelleen , ´´ihminen on seisoo.´´ - Rinne on nimenomaan tilapäinen puhemies, eli, jos hänestä tulee pääministeri, puhemieheksi nousee toiseksi eniten ääniä saanut hallituspuolueen edustaja.
- Madot tykkää syksyn lehdistä, möyhentelevät niillä maata.
Eikös tuo silppu ole erinomaista viherlannoitetta. - Kyllä tuo virhe tarvitsee olla.
Kävin puutarhamyymälässä ja ostin sieltä. Oli komeita ja maksoi euro 5centtiä kappale.
Ihana ilma, pitää tästä kohta häipyä ulos. - Ennen sitä minäkin tuolla rannalla pesin, käänsin, väänsin pitkiä nelivarsikudontaa olevia mattoja. (äiten kutomia)
Nyttemmin tänne mökillekin olen hankkinut muovisia mattoja, ovat kevyitä käsitellä ja pestä useimminkin. (koirat ja ukot sotkee)
Sitten olen noita pitkiä räsymattoja pätkinyt.
En jaksaisi enää käsitellä noita painavia, enkä viitsi aina oottaa, koska joku tulee auttamaan, kun ovat kuka missäkin päin tonttia. - Se tuo tukijuttu on kyllä aikas kimurantti.
Ne asumistuetkin menevät vuokranantajien taskuun. - Kannattais ottaa antibioottikuurin kanssa maitohappobakteereja.
- Istuskelin pihakeinussa kaffeella, kuuntelin tuulen huminaa ja linnun laulua.
Tuli sellainen olo, että huomenna, kun pitää asioilla pistäytyä, taitaapa se auton nokka sinne orvokkikauppaankin kääntyä. - Luin aamulla tuota uutista tekskitvn sivulta.
En meinannut uskoa lukemaani.
Siis onko seksuaalinen väkivalta ollut sodassa sallitua?
Siis suuret vastustaa valvontaelimen perustamista.
Onko se nyt ymmärrettävä niin, että Yhdysvallat, Kiina ja Venäjä haluaa sallia seksuaalisen väkivallan sodassa?
Ken on asiaan paremmin tutustunut, valaiskaa asiaa. - Minä taas kysyn, miksi kaikki pannaan samaan nippuun.
Suuryritykset jyrää.
Pienet ja keskisuuret yrittäjät kaikki, eivät saa edes sen vertaa, kun keskivertoduunari tassuunsa.
Sama, kun paljon parjatuissa maataloustuissa. Suurtilalliset, jotka muutenkin pärjää vetelevät miljoonatuet. Pienemmä miltei nuolee näppejään, jos jonkilaisessa kyttäysviidakossa.
Isompien tukien saajat, eivät edes ole tilallisia laisinkaan.
Vääristynyt on mielikuva tästäkin.
Tuet pois niiltä, jotka ilmankin pärjää ja niiltä joille se on vain hetken tekohengitystä.
Tarvitaan terveitä yrityksiä työllistämiseen.
Kommentteja lukiessa, toisinaan saa mielikuvan, että yrittäjä on työläisen ja köyhän vihollinen. Ei se niin ole.
Poliitikkojen tehtävä olisi erottaa jyvät akanoista, mutta kun ne eivät uskalla tai on oma lehmä ojassa. - Niinpä onkin. Tuttu kappalehan tuo.
- Oisko ollut Kai Lindin biisi.
- Olen Jämsässä, mutta tää on sellainen kohta, mistä lumet sulaa viimeiseksi. Muualta ovat jo miltei häipyneet.
Vielä, kun siinä viimeisessä myräkässä tuli 25cm lisää. - Mulla on kolmen edellisen vuoden äitienpäiväruusut vanhassa autonrenkaassa pihassa.
Peitin ne syksyllä huolellisesti havuilla.
Eilen otin havut pois, hyvin olivat säilyneet.
Orvokki on lempikukkani, niitä ostan kunhan nuo loputkin lumet tuosta pihasta häipyy.
Alasmentäessä on vielä niin paljon lunta, ettei tieltä pääse autolla pihaan.
Sieltä lähtee aina viimeiseksi lumet.
Järvi näyttää olevan vielä umpijäässä. - Tämähän on keskustelua.
Kyllä jokainen sen tietää miten ylläpidolle mielipide kerrotaan.
Miksi valittaa toisten mielipiteistä, niitähän ei ole pakko lukea, jos ottaa päähän. - Luitko aloituksen. Sehän koskee nimenomaan ko. uudistusta.
Minä olen kohta 70, enkä ollenkaan ymmärrä, miksi aloituksen aiheesta mielipiteensä sanova olisi valittaja.
Minunkin mielestäni tämä on hankalampi luettava, kun aiemmin.
Tuo oli siis vain mielipide aloituksen aiheeseen. - Rakkaus on suurin voima maailmankaikkeudessa.
Jos rakastamme ihmistä, eläintä, kasvia, maapalloa mitä hyvänsä, se kaikki lisää rakkautta tällä planeetalla.
Ei rakkautta voi arvottaa, jokainen rakkaus on arvokas ja lisää hyvää maapallolla.
Minulla on kissa, joka tulee viereeni, ei se ole sen saastaisempi, kuin minäkään.
Kaikki me olemme sitä samaa tähtipölyä.
Ei rakkaus toiseen, sulje pois rakkautta toiseen.