Keväällä kaikki syntyy ja on uutta. Syksyllä taas yksivuotiset kasvit kuolevat, joista ei jää juurta eikä vartta. Tämä oli tämän sapatti-illan ajatus. Olen Jeshuan syntymän suhteen Jonathan Cahnin kanssa samaa mieltä, e…
Intiassa, Andamaanien saariryhmässä on heimo, joka elää vielä eristyksissä eikä tiedä Jumalasta. Miten heille saisi vietyä evankeliumin?
Adventistien jos kenen on helppo kääntyä Messiaanisiksi, koska ero Messiaanisten juutalaisten opetukseen on minimaalisen pieni. Niin pieni, ettei sitä edes huomaa. Miksi siis monet adventistit taistelevat ajatusta vasta…
Jeesus parantaa kymmenen spitaalista. Luuk. 17:11-19 11 Matkallaan kohti Jerusalemia Jeesus kulki Samarian ja Galilean rajaseudulla. 12 Kun hän oli tulossa erääseen kylään, häntä vastaan tuli kymmenen spitaalista miestä…
Miten valmistaudut Harmagedoniin? Ilm. 16:13-16 "13 Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. 14 Ne ovat pahoja henkiä,…
Oletko oksastettu juutalainen vai pakana? Messiaaninen rabbi Mottel Baleston avaa kohdan (Jeremia 31 ja Room. 11). Alla lainaus:"Uskovina he pysyvät pakanoina eivätkä tule juutalaisiksi, mutta heitä kutsutaan perillisik…
LOISTAVAA, HIENOA, UPEAA kuunneltavaa. Hän käy Ilmestyskirjan läpi sana sanalta ja luku luvulta.
Kumpaa kannatatte? Kumpi on lähempänä Jerusalemin aikaa (minä kannattaisin sitä)?
Arvatkaapa mitä tapahtuu ensi kesänä?
Baruch Korman on ollut viime keväänä Suomessakin (Pohjanmaalla) opettamassa Raamattua! Tietääkö joku, että missä seurakunnissa hän vieraili puhumassa?
Kuka on oma suosikkiopettajasi? Itse pidän erittäin paljon Messiaanisesta juutalaisesta Baruch Kormanin opetuksesta.
On mukava, että vihdoinkin juutalaiset (jotka eivät usko Jeshua Messiaaseen) ja kristityt keskustelevat uskontoihin liittyvistä eriävistä näkemyksistä. Tästä on hyvä jatkaa.
On uskomatonta, miten erittäin tunnettu kristitty evankelista mollaa adventistit täydellisesti. Tällä kertaa hänen hampaankolossaan on sianlihan syönti ja sapatin pyhittäminen. Olen itsekin kuunnellut Priceä jonkin verr…
Mitä tapahtuu marraskuussa 2018? Miten UUSI Hanukka hahmottaa Antikristuksen?
Miten suhtautua halloweniin? Alla joitakin Raamatun kohtia, joiden varjossa juhlaa sopii miettiä. Ef. 5:11 älköön teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä Ro…
Tiesitkö, että yli 20% juutalaisista Amerikassa uskoo Jeesuksen jumaluuteen? Helleluja!❤
Hei! Ymmärrätkö, että mitä Jeesus on oikein sanonut, ja mitä Hän on oikein tarkoittanut? Hänhän on juutalainen, joten sinun pitää ymmärtää Hänen sanottavansa juutalaisesta näkökulmasta.
Viimeisessä Nykyaika-lehdessä (10/2018) oli hyvä kirjoitus Whitestä. Siinä kerrottiin siitä väärästä White-kuvasta, joka ei tue hänen omat kirjoituksensa. Tätä väärää Whiteä täälläkin jotkut jatkuvasti jaksavat tuoda es…
Paljonko Messiaanisia juutalaisia on Venäjällä, Ukrainassa ja Valko-Venäjällä? Tietääkö kukaan?
Lehtimajajuhlassa Jumala on kanssamme. Juhla kuuluu myös pakanauskoville! Jälleen erinomainen video Messiaaniselta rabbilta, Schneiderilta. Hän opettaa mm. lehtimajajuhlan tarkoitusta. Videossa hän selostaa perusteellis…