Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Liittynyt 8v sitten
93
aloitusta ·
6321
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo sama sisältö kuin Ylen jutussa löytyy mm. Bangkok Postilta: https://www.bangkokpost.com/thailand/general/3250837/pm-vows-to-rein-in-misbehaving-tourists
Ja tuohan on BP:llä toimituksellinen juttu siitä mitä Thaimaan pääministeri on lausunut asiasta. Eli jos/kun sanomisien lähde on Thaimaan pääministeri joka kertoo mitä asialle tullaan tekemään, niin olisi jotenkin Ylen "vasemmistolaista propagandaa"? (etenkin kun jutun lähde on känsainvälinen maailman vanhion uutistoimisto AFP ja jutun sisältö on hyvin samansuuntainen kuin vaikkapa Bangkok Post:n juttu samasta aiheesta.)?
06.05.2026 21:41
Kyllähän majoitustarjontaa löytyy Thaimaasta myös ei niin perinteisillä turismi-alueilla.
Kyllä muutkin tahot tilapäistä majoitusta tarvitsevat kuin turistit. Minkä tasoista majoitusta sitten mistäkin löytyy on ihan oma asiansa.
06.05.2026 21:17
Kerrotko ketkä tuon asian "allekirjoittavat" laajasti? Ano ja muutamankymmenen hengen joukko muita vastaavia seköpäitä. Miksi näkisit että tuolla kannatuspohjalla olisi mitää vaikutusta mihinkään?
06.05.2026 20:02
Bangkokissa tuo Tuktuk on enemmänkin turistipyydys kuin mitään muuta. Kalliimpi kuin taksi, ja no ainakin helvetisti turvattomampi myös. Mutta kyllä siinä sellaista fiilistä on, että sillä pitää liikkua ainakin aina kerran joka Bangkokin käynnillä.
Itse olen nyt muutaman viimeisen Thaimaan matkan osalta alkanut käyttämään Bolt:in kyytisovellusta, hinta näkyy aina ennen kyydin varaamista yms. ja on paljon "stressivapaampi" kuin perinteinen taksi. Ei tarvitse huolehtia onko yhteistä kieltä kuskin kanssa, tajuaako kuski mihin määränpäähän haluan yms...
06.05.2026 19:25
Ihan ”oma” lomaviikko kyseisessä kohteessa (1:ksi 9:stä vuosittaisesta omasta viikostani) joten kyllä niiden kustannusten kanssa saan hyvin elettyä.
06.05.2026 17:07
Isoin osa näin ”joutuu” tekemään ellei eläkkeellä ole, eli käymään töissä. On sitten kyse omasta taikka toisen yrityksestä taikka julkisten alojen työpaikoista.
Osa pystyy soveltamaan työaikojaan ja ei taasen mitenkään pysty vaan vapaat/lomat on juuri silloin kuin kalenterissa niin on merkittynä.
06.05.2026 16:36
Niin, ehkä tuossa ”painaa” paljon myös ne asiat miten kukakin haluaa lomaansa viettää.
Osa haluaa ulkomaille ja osa taasen ”ei mistään hinnasta” lomaili muuten kuin kotimaassa.
Jos olet ihminen joka hamuaa viettää koko lomansa kesämökillään niin sitten hän varmastikkin näin tekee ihan siitä huolimatta voisiko jossain muualla olla ”halvempaa”.
Sitten osa ihmisistä on vaikka hiihto, laskettelu taikka moottorikelkka ihmisiä, heillä kotimaan talvikeskusten vaihtoehtoina voivat olla vaikka keski-Euroopan hiihtokeskukset, mutta ei Thaimaa jossa kyseisiä aktiviteettäjä ei pääse harrastamaan.
Itselläni nykyisen harrastukseni myötä kotimaan lomailu on noussut hyvinkin suosituksi puuhaksi (ja olen vähentänyt ulkomaan matkailua), nytkin olen Vuokatissa tätä kirjoittamassa ja juuri palasin maastolenkiltä majoitukseen. Puolentoistaviikon päästä olisikin edessä kolmen päivän kaupunkiloma erääseen Eurooppalaiseen pääkaupunkiin missä en ole ikinä käynyt ja kuunvaihteessa olisi viikon loma eräässä isohkossa kotimaisessa lomakeskuksessa.
06.05.2026 16:26
Ei (liiallinen?) rahankäyttäminen lomalla tee lomasta automaattisesti hyvää (taikka huonoa), vaan mitä sillä rahalla saa ja mihin sitä käyttää.
Itselläni lomalla mielummin käytän vähemmän kuin enemmän rahaa (aina sitä kuitenkin "tarpeeksi" mukana), mutta silti koen että saan lomistani yleensä "paljon irti".
Olen eri mieltä siitä että kokonaisuutena lomasta on mahdollista nauttia paljonkin vaikka siihen ei ylettömästä rahaa laittaisikaan. Mutta monasti se "vähemmän rahaa" vaatii sitten hieman omatoimisuutta, ennakkovalmistautumista yms. asiaoita.
06.05.2026 13:35
Harvoinpa Suomessa mikään muu taho tekee isompia puunkorjuita kuin maanomistajan valtuuttama taho.
Metsäyhtiöt kun ennen hakkuisiin ryhtymistä tarkistavat palstan omistaja sekä rajatiedon.
04.05.2026 08:42
Sinähän olisit voinut varautua asiaan aikaisemmin ja olisit voinut tarjoutua ostamaan naapuriltasi metsämaata mökkisi läheisyydestä.
Se tietysti maksaa, mutta…
04.05.2026 06:20
Kannattaa huomioida että kansanedustajaa ei eroteta eduskunnasta millään nettikirjoittelun huutoäänestyksellä.
Jotta kansanedustaja voidaan eroittaa, hänen tulee olla TUOMITTU vankeustuomioon tahallisesta rikoksesta ja tämänkin jälkeen 2/3-osaa kansanedustajista pitää äänestää eroittamisen puolesta.
Tuosta lausunnosta tuskin vankeusrangaistuksen sisältävää tuomioita olisi tulossa, joten eroittaminen eduskunnasta ei tule kyseeseen.
04.05.2026 00:47
Miten tulkitset tuon "laillisen hallinnon"? Onko se Venäjän asettama "nukkehallitus" vai mikä se on?
Mitään Venäjänmielistä hallitusta kun ei Ukrainassa muodostu minkään vapaaehtoisen vaalin kautta.
03.05.2026 21:05
Nuo nyt ovat yksittäisten haastateltavien mielipiteitä, joilla ei käytännön toimien kanssa ole tekemistä.
03.05.2026 15:46
Kun ei tähänkään asti ole saatu maailmanlaajuisia verosopimuksia aikaan, niin miksi jatkossakaan?
Aina löytyy valtioita jotka tarjoavat olematonta verotusta.
03.05.2026 15:43
Eli liikennesääntöjen vastainen toiminta, lähialueen asukkaiden häirintä ja pahoipitelyt ovat sinusta "hauskaa" johon Poliisin ei pitäisi puuttua?
03.05.2026 15:41
Eli mielestäsi Suomalaisista on suurin osa hulluja kun ei jaa sinun näkökantojasi ja Venäjä myönteisyyttäsi.
Mutta sentään myönnät että isoin osa Suomalaisista on kanssasi eri mieltä.
03.05.2026 14:30
Juopottelu taitaakin olla se ainoa taito mitöä saamaleiset osaavat.
Eivät ole ainakaan älynlahjoilla taikka pituudella pilattuja.
03.05.2026 12:02
Eli täysautomatisoituja robottitehtaitatako kaipaat vaiko sitä että kyseisissä laitoksissa työskentelevät ihmiset olisivat työntekijöiden sijasta yrittäjiä?
Tuossahan ne vaihtoehdot sitten sinun mallissaan olisivat.
01.05.2026 14:16
Kerrotko tuohon lisää lähteitä?
Puolustussotaa käyvän maan tukeminen on sallittua.
01.05.2026 14:14
Olen jo sanonut useaan otteeseen että minulle käy hyvin että minun maksamat verorahat käytetään Ukrainan tulemiseen mutta taitaa olla että tuo ”korvamerkitseminen” kohteen mukaan ei onnistu.
Valtion budjetissa on runsaasti kohteita joihin en halua että minun verorahoja käytettäisiin, mutta siinäkään asiassa en pysty vaikuttamaan, kuten sinäkään et pysty vaikuttamaan Ukrainalle annettavaan apuun.
01.05.2026 14:03
22 / 317