Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6161
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihan taas muistutuksena teille Ryss*** että Suomea äidinkielenään puhuvat eivät puhu Ålandista vaan Ahvenanmaasta.
02.03.2026 09:30
Niin, Yhdysvallat/Israel iski lähellä Serbian suurlähetystöä olevaan sotilaskohteeseen ja tästä iskusta johtuen kyseisestä suurlähetystöstä rikkoutui ikkunoita ja aiheutui muita ulkoisia vaurioita. Yhtään lähetystön työntekijää ei vahingoittunut.
01.03.2026 22:43
Juu, hyvä sijoitushan se varmastikkin on. Maksaa yhtiövastikkeita ja katsoo asuntojen arvonlaskua...
01.03.2026 20:53
Mistä tuollaisen luvun nyt oikein vedit keskusteluun, että tuollainen määrä Helsingin asunnoista olisi tyhjillään? (ja ihan vinkkinä 2/3 ei ole kolmannes, vaan kaksi-kolmasosaa, eli kumpaa lukua tarkoitat?)
01.03.2026 20:14
Iranin ystävät, eli Venäjä ja Pohjois-korea voivat tietysti asettaa USA:n kauppasaartoon...
01.03.2026 20:10
Lentotukialus siihen liittyvien taistelualuksiineen on tarkoitettu toimivaksi laajalla ”avoimella” merialueella jossa se saa hyvät ennakkotiedot mahdollisista uhista yms.
Ei tuota tukialusta tuoda kapealle persianlahdelle jossa se olisikin jopa mahdollinen maali Iranin ohjuksille ja Droneille.
Nyt tukialus pysyy sopivan välimatkan päässä itse konflikti alueesta, tuo ei ole mitään ”piilottelua” vaan normaalia lentotukialusten käyttötaktiikkaa.
01.03.2026 19:25
No sitähän nuo yrittävät, mutta kun Lentotukialuksen upottaminen ei ole sieltä helpoimmasta päästä oleva sotilaallinen tehtävä…
01.03.2026 18:31
Tuossa on CENTCOM viesti viestipalvelu X:ssä koskien iskua Lentotukialusta vastaa:
U.S. Central Command
@CENTCOM
🚫Iran’s IRGC claims to have struck USS Abraham Lincoln with ballistic missiles. LIE.
✅The Lincoln was not hit. The missiles launched didn’t even come close. The Lincoln continues to launch aircraft in support of CENTCOM’s relentless campaign to defend the American people by eliminating threats from the Iranian regime.
01.03.2026 18:21
Siis että kuolleet ovat nimenomaan tuosta Lentokialusta vastaan tehdystä hyökkäyksestä.
01.03.2026 18:13
Ja laitatko linkkiä tuohon vahvistuksen?
01.03.2026 18:11
Siis Lentotukialuksellako?
Onhan noissa Iranin iskuissa eri tukikohtiin varmasti kuollut sotilaita. Mutta nyt kyse että onko tuossa Iranin ohjus-hyökkäyksessä lentotukialusta kohtaan tullut kuolonuhreja?
01.03.2026 18:10
Lähdettä tuohon?
Voiko ihan päästäsi taas heitit.
01.03.2026 18:00
Kieltämättä Venäjän eteneminen Ukrainassa on hyvinkin maltillista, valtasi viimevuonna (2025) noin 0,8%:a Ukrainan pinta-alasta.
Voisi joskus jopa luulla että joidenkin Venäläisten mielestä tuo olisi liiankin maltillista, mutta eihän se sitä voi olla, kun kaikki menee juurikin suunnitelmien mukaan.
01.03.2026 17:58
Ja suomessa, suomalaisten puhuessa kyseisestä alueesta se ei ole edes Åland vaan Ahvenanmaa.
01.03.2026 17:48
Eikö iskut olisi ennemmin kannattaneet heti aloittaa noilla mainostamillasi hypersoonisilla ohjuksilla jos heillä niitä olisi oikeasti käytössään?
01.03.2026 17:44
Tietysti renkaan pääasiallinen käyttöympäristö olisi hyödyllinen tieto ennen suositusten antamista.
01.03.2026 17:30
Eikö 100€ sitten ole rahaa?
Itse aikoinaan lentänyt Bangkokiin useammankin kerran Qatarilla Dohan välilaskulla. Kun kyseessä lyhyehköllä vaihtoajalla (maks. 3h.) niin tuo o. Ihan mukavahko matkustuskokemus tuo(kin). Etenkin nyt kun Finnair ei enään lennä Venäjän yli, niin matka-ajan ero noilla ei edes ole ihan kauhean merkittävän iso.
Itse pidän jo luokkaa 200€ hinta-eroa suoralle Finnairin lennolle ihan harkittavana vaihtoehtona tuota Dohan kautta lentämistä.
Mutta jokainen tietysti arvottaa matkustamistaan omien halujensa mukaan
Mutta tosin mitä olen viimevuodet noita Qatarin Hki-Bkk lentoja katsonut ja verrannut Finnairin lentoihin niin isoja hinta-eroja ei juuri ole ollut, Qatar jopa monasti kalliimpi (taikka selvästi halvempi hinta sitten vaatiikin pitkiä vaihtoaikoja kentällä yms.).
01.03.2026 17:20
Käytettyjä, suhteellisen uusiakin sähköavusteisia pyöriä on tällä hetkellä suhteellisen hyvin tarjolla asialliseen hintaan, nyt on paljolti ostajan markkinat. Osta mielummin laadukkaampi hieman käytetty pyörä kuin uusi "halpa" sähköavusteinen pyörä.
28.02.2026 20:42
Sitten kun vielä kerrot miksi Ukraina hyökkäisi Unkariin?
Mitä hyötyä siitä olisi mihinkin?
27.02.2026 16:01
Tuosta tekstistäsi nyt sitten puuttuu enään syy miksi Ukraina hyökkäisi Unkariin?
Sen keksiminen sitten saattaakin olla hivenen haastavaa…
27.02.2026 15:53
27 / 309