Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aivan oikein. Ehdotan ylläpidolle, että käytäntö muutetaan.
Itse olen useinmiten käyttänyt tätä ZJJ tunnusta, en tosin aina.
20.10.2022 20:34
Nyt en ymmärrä!
Mikäli autoliike itse on lisännyt kirjalliseen kauppasopimukseen jotakin - ilman että olet siitä tietoinen ja vieläpä allekirjoituttaa sopimuksen, täyttää menettely petoksen tunnusmerkit.
Skandinaavinen oikeuskäsitys, Suomi mukaanlukien, lähtee siitä, että kauppasopimus on mitätön, koska se ei sisällöltään vastaa sitä, mistä suullisesti
on sovittu.
Suomessa olet siis tässä vahvoilla, vaikka huomiokykysi tärkeällä hetkellä on pettänyt.
USA:ssa häviäisit tapauksen ilman muuta.
Allekirjoitettuun sopimustekstiin ei myyjä Suomessa voi vedota siinäkään tapauksessa, vaikka olet erehdyksessä mennyt allekirjoittamaan sen.
Mikäli päätät viedä asian eteenpäin, on sinun on kuitenkin jotenkin voitava näyttää, ettei laadittu sopimusteksti vastaa sovittua.
Mikäli asia vielä on ajankohtainen, aloita kirjallisella reklamaatiolla, ja odota mitä tapahtuu.
20.10.2022 20:30
Kommentti tulee vähän myöhään - anonyymi 22.09.11 09:27h, mutta kaikki
autonkäyttäjät eivät lähimainkaan ole niin käteviä ja taitavia kuin sinä.
Usemmilta puuttuu työskentelypaikka ja osaaminen on yleensä kutakuinkin 0.
Itse kannatan vanhan korjaamista/ kunnostusta, mutta se on välillä hankalaa,
koska sitä viottunutta osaa ei marmoritiskillä välttämättä myydä erikseen,
vaan on ostettava joku isompi kokonaisuus.
Itselle kävi niin, että laturinhinhnalaakeria ei piirimyyjällä myyty erikseen,
vaan tarjosivat koko laturia.
Onneksi lähdin etsimään vaihtoehtoisia korjaustapoja.
20.10.2022 12:12
Mainoslauseissa käytetyt adjektiivit ovat tärkeitä.
Ero voi tosiaan olla hiuksenhieno.
Parempi kuin, yhtä hyvä kuin j.n.e.
Takavuosina - viime vuosituhannella - kiisteltiin mm. siitä, saiko silloin uudesta, nyt jo kameranvalmistuksen lopettaneesta japanilaisesta kameramerkistä käyttää ilmaisua
"Hienoimmat kamerat"!
Joku vanhempi lukija saattaa muistaa asian tarkemmin, mutta kehumisella piti ainakin silloin olla joku raja.
20.10.2022 11:56
Kirjoitin jo ketjun alussa, että sellaista kaupan kohdetta, jossa myyjä ei salli, että ostajaehdokas vie auton puoluettomaan kuntotarkastukseen, ei edes alennetulla hinnalla kannata ostaa.
Suomi on täynnä näitä parempia autoja.
Rovaniemellä asiat voivat toki olla toisin.
19.10.2022 09:54
C-mallin bensoja saa Pohjois-Saksasta pilkkahintaan.
Joutuu vähän etsimään, eikä veroakaan mene enää paljon.
Kannattaa kuitenkin valita 2-litrainen.
18.10.2022 10:09
Onneksi näistä polttimonvaihtamisista pikkuhiljaa päästään eroon, kun
polttimoautot jäävät vähemmistöön.
Ei se vaihto tilanahtauden vuoksi helppo ole E-mersun W211-mallissakaan.
En enää muista, mikä oli tiellä, mutta kannattaa suosiolla purkaa, kuluu sittenkin vähemmän aikaa, eikä tarvitse niin paljon niitä voimasanoja.
14.10.2022 08:19
Kaikki päätökset, joissa tekniikkaa tuntemattomat poliitikot ovat mukana,
ovat yleensä mitä ovat. Nykyinen metroratkaisu on ajan myötä osoittautunut
aivan hyväksi, mutta kukaan ei kiitä niitä, jotka yli 40 vuotta sitten panivat
asian alulle, vaikka ratkaisu toki jo tiedettiin kalliiksi.
Valmistumassa olevaan raideyhteyteen Espoosta Itäkeskukseen suhtaudun varauksellisemmin, vaikka myöhemmin saattaa osoittautua, että ratkaisu oli
oikea.
Epäilen, riittääkö siihen kannattavan liikenteen ylläpitämikseksi matkustajia!
13.10.2022 10:35
Riippuu kaupasta.
En tiedä onko nyt aina varaa, mutta myytävät autot eivät aina ole myyjäliikkeen omistuksessa, mutta toisaalta maksaa sekin, mikäli rahoitusyhtiöltä nostetaan "lainaa" myytäviä autoja vastaan.
Pari kuukautta lienee aivan tavallinen myyntiaika, mutta kalliimmissa voi olla puolikin vuotta.
Siksi ostajan kannattaa hieman seurata, kauanko auto on ollut "rivissä".
Se kun saattaa lähteä lappuhintaa halvemmalla, ellei lappuhintaa jo kertaalleen ole pudotettu.
Ei tykätty, kun ostajana muutama vuosi sitten sanoin, että oletteko perustamassa automuseota.
12.10.2022 11:43
En juurikaan vastaa näihin taksiasioihin, mutta tilanne on kohdaltani se, etten aikaisemminkaan käyttänyt taksia ehkä kuin kerran - kaksi vuodessa.
Uudistuksen jälkeen en ole käyttänyt taksia kertaakaan.
Jos monet ajattelevat näin, markkinat putoavat.
12.10.2022 11:31
Väsyttävää lukemista!
Kaupan purkuun on oltava aivan erilaiset perusteet.
Ennen kuin kirjoitat, niin tutustu voimassa olevaan lainsäädäntöön.
Nykyisin ei tarvitse edes lakikirjaa, koska lakikirja on useimpien puhe-
limissa.
Säännötkään eivät vuosikausiin ole muuttuneet.
11.10.2022 18:45
Ikävä juttu, Anonyymi 11:35h, mutta kumpi valitsi tuotavan auton?
Sinä vai välittäjä?
Jos joku toimii kaupan välittäjänä, hän pääsääntöisesti ei vastaa itse kaupan kohteesta.
Antamillasi tiedoilla en voi sanoa enempää.
10.10.2022 11:24
Hei sinä Anonymi 08.10.22 16:53h!
Arvelit olevani jalkamies! Väärin!
Jos olisit lukenut palstaa enemmän, olisit kenties jo huomannut, että nimimerkki "ZJJ" on kyllä mersumies, E220CDIAT.
Lähdin vain huvikseni kertomaan, että olen mersuni itse ostanut ja maksanut, vaikka ensimmäinen autoni ei ollut mersu.
Ennen sitä mielestäni aika hyvää Ladaa, minulla oli kolme ranskalaista, jotka ruostuivat silmissä vielä 1980.
Palstan lukijoissa on liuta niitä, jotka eivät millään paremmallakaan autolla koskaan ole olleet ulkomailla saati että olisivat kiertäneet Riemukaarta Pariisissa.
Ajokaistoja sentään on seitsemän samaan suuntaan!
09.10.2022 17:30
Lopettakaa nämä muutaman sanan kommentit, joista mitenkään pääse ei perille, mistä edes puhutaan!
09.10.2022 17:13
Tiedän Espoon tilanteen, joka vuosien saatossa ei juurikaan ole muuttunut.
Miten on muuten Vantaalla?
Asiasta ei ainakaan niin paljon puhuta kuten Espoosta.
Helsingin julkista liikennettä pidetään toimiessaan sen sijaan yleisesti ottaen
hyvänä.
Kun Länsimetro ensi vuonna alkaa kulkemaan Kivenlahteen saakka, alkaa heti
ihmettely, miksi Espoon asemia ei heti alkuun rakennettu yhtä pitkiksi kuin Helsingissä.
Asian hoitaminen jälkikäteen on kyllä paljon kalliimpaa, koska laajennustyöt on liikenteen vuoksi tehtävä yöaikaan.
09.10.2022 11:43
Se raha, jonka takavuosina Lada 1200 joutui uutena pakasta pulittamaan, niin sillä ei saanut minkäänlaista muuta autoa.
Hinta laatusuhde oli hyvä.
Ostin minäkin sellaisen v. 1982, koska palkka ei riittänyt ja koska asuntoakin piti jo silloin maksaa.
Takuuseen joutui tosin yhtä ja pientä korjuuttamaan, mutta ei se menoa haitannut.
Vararenkaalle oli käyttöä jo alle 50 km:n ajon jälkeen - hyvä että siinä vararenkaassa oli ilmaa.
Ennätin myös huomata, että ohjauspyörää oli sisäreunasta puukolla jossain kuljetuksen vaiheessa sananmukaisesti "vuoltu".
Siihen sain tilalle puukehäisen ratin, joka oli oikein hieno, alkuperäinen olisi pitänyt erikseen tilata jostain kauempaa!
Pari kuukautta oston jälkeen, vaihde lukkiutui varottamatta 2.selle - tietenkin viikonloppuna.
Autolla ei siis voinut peruuttaa, eikä huudattaa kakkosellakaan, joten se oli pysäköitävä niin, että pystyi jatkamaan suoraan. Onnistuin nilkuttamaan autolla Konelalle, jonne oli alle 15 km.
Vika korjattiin, mutta en muista, että minulle olisi kerrottu vian syytä. Ehkä en edes kysynyt.
Autolla käytiin v. 1983 perheen kanssa Pariisissa saakka, kiersin jopa Riemukaaren.
Tuntematon auto ennätti pysäköintipaikalla myös jättää lokasuojaan jäljen, joka oli maalattava.
Vähän jaloissa sitä oli moottoriteillä, koska nopeusvalikoima valikoitui asentoihin auf ja zu, siis "päällä ja pois."
Luovuin autosta jo v. 1984, koska pihan kakaratkin ennättivät lällättää, että "teidän autolla pääsee vain 160:ä ja että meidän auto kulkee sentään kahtasataa."
Nykydacioilla pärjäilee liikenteessä nykyään paremmin muun liikenteen tahdissa.
08.10.2022 14:22
Voi hyvinkin olla joku muu syy.
Ruotsalaiset ovat hyvin Volvo-ystävällisiä, mutta pois jäänyt Saab, on täytynyt korvata jollain muulla.
Eivätkö nuo korealaiset ole nostaneet osuuksiaan Ruotsissa?
06.10.2022 10:15
Huomasitko Anomyymi 15:56h, että tämä oli rekisterissä, eikä missään "suulissa"!
Ymmärrän kyllä, mitä sanalla "suuli" tarkoitetaan, koska osaan ruotsia, mutta
kuulen sen ensimmäisen kerran.
04.10.2022 10:45
Tässä aloittaja ZJJ!
Eivät nämä autonhaun keskeisetkään asiat näytä palstan lukijoita kiinnostavan,
koska mitään välhuutoja ei edes ole tullut.
Se CO2-arvo on pohjana autoverotukselle Suomenmaassa.
Ero voi loppupeleissä hyvinkin olla tonnin luokkaa.
Täällä kysytään kyllä tämän tästä, että onko se ja tämä välittäjä hyvä ja luotettava.
Ehdokasautot pitää kyllä itse omin kriteerein valita ja vasta sitten päättää välittäjästä, mikäli se nyt on tarpeellista.
Tosiasiallisesti juuri nämä itse autoa koskevat yksityiskohdat jäävät huomioimatta,
ellei itse ole valinnassa mukana.
03.10.2022 12:14
Niin, onneksi on ollut mahdollisuus "pysyä" uudemmissa autoissa, joissa näitä kilinäongelmia ei ole.
01.10.2022 18:29
13 / 80