Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Aivan oikein. Ehdotan ylläpidolle, että käytäntö muutetaan.
    Itse olen useinmiten käyttänyt tätä ZJJ tunnusta, en tosin aina.
  2. Se raha, jonka takavuosina Lada 1200 joutui uutena pakasta pulittamaan, niin sillä ei saanut minkäänlaista muuta autoa.
    Hinta laatusuhde oli hyvä.
    Ostin minäkin sellaisen v. 1982, koska palkka ei riittänyt ja koska asuntoakin piti jo silloin maksaa.
    Takuuseen joutui tosin yhtä ja pientä korjuuttamaan, mutta ei se menoa haitannut.
    Vararenkaalle oli käyttöä jo alle 50 km:n ajon jälkeen - hyvä että siinä vararenkaassa oli ilmaa.
    Ennätin myös huomata, että ohjauspyörää oli sisäreunasta puukolla jossain kuljetuksen vaiheessa sananmukaisesti "vuoltu".
    Siihen sain tilalle puukehäisen ratin, joka oli oikein hieno, alkuperäinen olisi pitänyt erikseen tilata jostain kauempaa!
    Pari kuukautta oston jälkeen, vaihde lukkiutui varottamatta 2.selle - tietenkin viikonloppuna.
    Autolla ei siis voinut peruuttaa, eikä huudattaa kakkosellakaan, joten se oli pysäköitävä niin, että pystyi jatkamaan suoraan. Onnistuin nilkuttamaan autolla Konelalle, jonne oli alle 15 km.
    Vika korjattiin, mutta en muista, että minulle olisi kerrottu vian syytä. Ehkä en edes kysynyt.
    Autolla käytiin v. 1983 perheen kanssa Pariisissa saakka, kiersin jopa Riemukaaren.
    Tuntematon auto ennätti pysäköintipaikalla myös jättää lokasuojaan jäljen, joka oli maalattava.
    Vähän jaloissa sitä oli moottoriteillä, koska nopeusvalikoima valikoitui asentoihin auf ja zu, siis "päällä ja pois."
    Luovuin autosta jo v. 1984, koska pihan kakaratkin ennättivät lällättää, että "teidän autolla pääsee vain 160:ä ja että meidän auto kulkee sentään kahtasataa."
    Nykydacioilla pärjäilee liikenteessä nykyään paremmin muun liikenteen tahdissa.
  3. Tässä aloittaja ZJJ!

    Eivät nämä autonhaun keskeisetkään asiat näytä palstan lukijoita kiinnostavan,
    koska mitään välhuutoja ei edes ole tullut.
    Se CO2-arvo on pohjana autoverotukselle Suomenmaassa.
    Ero voi loppupeleissä hyvinkin olla tonnin luokkaa.
    Täällä kysytään kyllä tämän tästä, että onko se ja tämä välittäjä hyvä ja luotettava.
    Ehdokasautot pitää kyllä itse omin kriteerein valita ja vasta sitten päättää välittäjästä, mikäli se nyt on tarpeellista.
    Tosiasiallisesti juuri nämä itse autoa koskevat yksityiskohdat jäävät huomioimatta,
    ellei itse ole valinnassa mukana.