Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ruosteasia.
Olen jo 40 vuoden ajan ajanut uudehkoilla autoilla - kaikki 18 kpl keskimäärinkin alle neljän vuoden ikäisiä, joten nämä ruosteasiat eivät paljoa minua koske, mutta olen tässä ruosteasiassa edelleen sitä mieltä, että ruosteen perässä ei korjuuttamallakaan pysy, eikä siihen riitä mikään raha.
Toki myönnän, että risat vaihteistot ja sen sellaiset ovat kalliita, mutta eivätkö auton nämä viat käy ilmi autoa koeajamalla?
01.10.2022 17:40
Niin, tällaista se yrittäminen on!
En itse ole yrittäjä, mutta näkisin asian niin, että aivan jokaisessa - vähänkin
vanhemmassa vaihdokissa - on isompi tai pienempi vika, jonka vuoksi se
vaihdetaan.
Ruosteviat ovat tietenkin pahimpia, koska kaikkea muuta voi sentään korjata.
Siksi voisi joskus olla paikallaan rauhallisesti ilmoittaa ostajalle, että tarjottu
vaihdokki on liian huono vastaanotettavaksi osana kauppasummaa.
01.10.2022 08:54
Uskotko, että ulosantisi kenties on hyvä?!
Ymmärrän toki, että sinulla on joku ongelma.
Valitettavasti asiasta ei kuitenkaan saa mitään selvää,
koska sekoitat eri asioita samaan kappaleeseen.
Mikäli kirjoittaessaan käyttää välimerkkejä, jakaa asian
muutamaan kappaleeseen ja lisäksi liittää asiaan jonkun
otsakkeen, asian saattaa ymmärtää.
Ei kuitenkaan nyt!
01.10.2022 08:15
Ei taida kannattaa aloittaa kinaamista kanssanne, mutta minä olen ainakin takavuosina omakohtaisesti "saanut" yhden kannen halki ajamalla Lyypekistä
Itävaltaan 1,3 moottorilla sitä nopeutta ja sen verran kuin tankillisella menee.
Tähän päivään mennessä olen ajanut Euroopan halki toistakymmentä kertaa, joten kokemusta on kyllä.
Sitten huomasin, että pannujen ja niiden tehojen on Saksan moottoriteillä oltava isompia - 125 hv on aivan ajaraja, mielummin 150 hv, jotta jää edes vähän varaa.
Esimerkkitapauksessa on arvatenkin kuitenkin ollut suuremmat tehot kyseessä.
01.10.2022 07:58
Lukeeko jossain, että noita kiinanrenkaita tosiaan on pakko ostaa?
Jos budjetti on pieni ja tunnetut länsirenkaat ovat ostajan mielestä kalliit,
kannattaa turvautua vaikka käytettyihin, joita kohtuuhintaan on saatavilla.
Olen itse nähnyt "väärää säästöä" - näin parkkipaikalla aika uuden E-Mersun,
jossa oli ns. kiinanrenkaat alla.
30.09.2022 17:07
Ensinnäkin € 93.000 hintainen tuontiauto on kaikilla mittareilla arvokas.
Ei liene aivan ns. alk.- malli?
Auto lienee omalla tuottamuksella saatu hajoamaan väärällä käytöllä.
30.09.2022 16:57
Olin vuosihuoltoasioissa Tallinnan Vehossa eilen torstaina.
A-huollon lisäksi olin tilannut auton ensimmäisen jarrurempan, (käyttöönotto 2015) joka tehtiinkin.
Katsastuksessa auto olisi arvatenkin hyväksytty lukemien puolesta, mutta siellä puututtiin palojen paksuuteen ja hylky tuli.
Palojen lisäksi takalevyt menivät uusiksi.
Palojen paksuutta arvioiva tunnistin oli välissä mennyt rikki, joten se ei ollut antanut kuljettajalle tietoa palojen kunnosta tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.
Oma arvioni on, että veloitukset Tallinnassa hieman nousseet, kun omistajaksi on tullut Veho.
Kokonaishinta oli kuitenkin vajaa € 850,-
Suomessa ei ainakaan alle tonnin olisi päässyt, mutta tulen siis jatkamaan tätä lähimatkailua ainakin kerran vuodessa.
30.09.2022 11:30
Oletko lukenut sen rahoitussopimuksen ehdot tarpeeksi tarkkaan?!
Maksat kuukausimaksun heidän mielestään liian myöhään.
Selvitä asia, äläkä valita täällä!
Ei tämän perusteella rahoittajaa voi huonoksi sanoa. Vika näissä tapauksissa on yleensä itsessä.
28.09.2022 10:36
On vähän vanha tämä 07.09.22 08:17h - kirjoitus, mutta kommentoin silti.
Oletko kenties saanut lainmukaiset etämyyntiasiakirjat myyjältä?
Ellet ole saanut niitä aikanaan, sinulla ei ole mitään hätää. Silloin asiasta voi reklamoida vieläkin.
On selitys muutenkin vähän omituinen, sillä mikäli vesipumppu on täysin rikki - ei siis pumppaa vettä ollenkaan - autolla ei juurikaan voi ajaa, koska moottorin lämpötila nousee
aika nopeasti liian korkeaksi.
Mikäli pumppu toimii osittain tai vaikkapa vuotaa tiivisteestä, vikaa ei ehkä heti esim. maantieajossa huomaa.
Tämä oikeastaan on hyvä esimerkki autossa olevasta ns. "piiloviasta", jota myyjä tosiaan
ennen myymistä ei ole voinut tietää, mikäli autolla vain on ajettu ns. "nurkka-ajoa!"
Tällaiseen korjaukseen myyjän on suostuttava.
26.09.2022 11:12
Kuulkaa nyt jo toiseen kertaan!
Mikäli myyjä ei suostu ulkopuolisen tekemään auton kuntotarkastukseen, sellainen auto kannattaa yksinkertaisesti jättää kauppaan.
Sitä ei edes alennetulla hinnalla kannata ostaa.
Miten tämä asia voi olla näin vaikea ymmärtää?
Eivät ne käytetyt autot tästä maasta mihinkään lopu!
26.09.2022 10:54
Katsastus on olemassa vain niiden kuljettajien vuoksi, jotka eivät ilman lakisääteistä katsastusta korjaisi/ korjauttaisi autojaan ollenkaan.
Liikenteessä olevat autot olisivat näin ollen enimmäkseen jarruttomia, renkailtaan sileitä ja muiltakin keskeisiltä ominaisuuksiltaan muille tienkäyttäjille hengenvaarallisia.
25.09.2022 20:20
Olen alkavan viikon torstaina taas lähdössä S212-mersun määräaikaishuoltoon Veholle Tallinnaan.
Saas nähä, miten ovat hinnat nousseet.
Huoltoaikaa kun varaa, on varauduttava siihen, että vapaat ajat ovat vasta 2-3 viikon kuluttua.
Itse auto pyytää A-huoltoa, mutta tällä kerralla menevat myös jarrut kauttaaltaan uusiksi - ensimmäisen kerran - siis seitsemänvuotiaana ja km-lukemalla 145.000.
Auto hylättiin muuten syyskuun alussa katsastuksessa jarrupalojen olemattoman paksuuden takia, vaikka jarrut antoivat aivan tasaiset ja hyvät lukemat.
En osannut edes oikein odottaa, koska mitään huomautusta en kojelaudassa ollut huomannut.
Kerron ensi viikolla miten äijän kävi ja paljonko kuvetta joutui kaivamaan.
25.09.2022 20:04
Lukekaapa Tuotevastuulakia.
Kyllä siinä on tarpeeksi asiaa kanteiden nostamiselle.
Kaikkien asiasta kärsineiden ei tietenkään kannata nostaa kannetta yksitellen,
vaan kannattaa kerätä mahdollisimman iso porukka kokoon ja nostaa ryhmäkanne.
Rikkoutuneita jakopäitähän on tuhansia, eikä tapahtunut koske pelkästään
VW-autoja kuten aikaisemmin luultiin.
25.09.2022 19:45
Tämäkö nyt riittää siihen, että liike on huono!
Metsä vastaa yleensä kuten sinne huudetaan!
Sinulle on varmasti kaikki ympärilläsi oleva huonoa!
24.09.2022 10:28
Eivät soliidit, lue: vakaavaraiset yritykset noin vain tuulesta kaadu,
mikäli niiden toimintoja yhdistetään.
Ellei niitä yhdistettäisi - koska kumpikaan ei erikseen kannata - voisi
tilanne olla huonompi.
Se on kuitenkin aina pidettävä mielessä, että kahdesta paskakasasta
syntyy vai yksi entistä suurempi paskakasa.
24.09.2022 10:09
Tiedän yhden jo eläkkeellä olevan naisihmisen, joka v. 2007 osti C4-sitikan 1.4 ns. "pakasta" ja otti siihen maksullisen huoltosopimuksen, vaikka vuotuiset ajomäärät olivat pienehköjä.
Ei ole valittanut auton rahanmenoa, kerran kuukaudessa sama maksu.
Tätä jatkui 10v - ajokilometrit siihen saakka 110.000 enkä siis tiedä, voitiinko huoltosopimusta tämän jälkeen jatkaa.
Auto on edelleen on ajossa samalla henkilöllä, km nykyinen lukema siinä 150.000.
Etuina olivat autokustannusten ennakoitavuus, tuskin mitään turhaa näiden vuosien aikana vaihdettiin.
Tiedän edelleen, että jakoremmiäkään ei vaihdettu mitenkään etuajassa.
En tosin tiedä, mitkä sen vaihtosuositukset tässä mallissa ovat.
Tämä on mielestäni parempi, kuin se, että yli-innokkaasti koko ajan on vaihtamassa jotakin.
20.09.2022 11:03
Niin autoissa on niin kaikenlaista sellaista, josta ns. "riviautoilija" ei ymmärrä, ellei edes vähän ole viitsinyt perehtyä asiaan.
Tästä asiasta on näillä palstoilla jo niin paljon kirjoitettu, etten ala toistaa niitä.
Auton valmistajat eivät kuitenkaan kaikkia auton osia valmista itse, vaan hankkivat osia kokoonpanolinjoilleen useilta alihankkijoilta.
Laturin ollessa kyseessä, niiden valmistajia pelkästään Euroopassa on helposti kymmenkunta, joista saksalaista alkuperää olevat, esim. vaikkapa Bosch, ovat yleensä kalliimpia.
Millään korjaamolla ei ole sellaisia tiloja, että se voisi pitää kaikkia harvoinkin tarvittavia varaosia valmiina hyllyssään, vaan tarvittava osa tilataan usein korjaamon oman verkon, tai sitten joltain muulta varaosien myyjältä.
Olen syrjäkorvalla kerran kuullut asiakkaan haukkuneen korjaamoa huonoksi vain sillä perusteella, ettei sillä viallista osaa ollut hyllyssä ja että osa on ensin tilattava ennen kuin auto voidaan ottaa työ alle.
Tässäkin voi mennä päivä - kaksi + osan noutokustannukset.
Laturi laakereineen kestää yleensä yli 200.000 km, joten tässä ei juurikaan kannata säästää, hintaerot ovat kuitenkin pieniä.
18.09.2022 14:05
Minullakin on entinen liisari, jonka pohjalukemat ostettaessa kolmevuotiaana olivat 58.500 km.
Nyt 144.000 km ja hyvin on pelannut. Tietenkin joitain vikoja on ollut.
ALD:ta voi aivan hyvin suositella, sillä viat eivät johdu myyjästä.
Nox-suotimia on mennyt kaksi ja yksi ilmajousituksen "pussi" , mutta ns. halvat viat ovat loistaneet poissaolollaan, sillä niveliä, iskunvaimentimia pakoputkenpäitä ym. ei vielä ole ollut tarve vaihtaa.
Jarrupalatkin vaihdetaan vasta viikon kuluttua ensimmäisen kerran.
18.09.2022 11:35
Aivan oikein, kyllä sen etusivun ilmoituksen ostaa voi, mutta siitä ei tässä ollut kysymys.
Etusivun ilmoitus, joka julkaistaan HS-nimisessä päivittäin ilmestyvässä sanomalehdessä, on aika arvokas. Se ei hinnastaan huolimatta välttämättä kohdistu oikeaan ostajaryhmään, koska päivälehtiä lukevat aina vain harvemmat, koska tietoa on tarjolla muualtakin.
Ilmoituksen julkaisuhinta ylittänee kuitenkin kommentoijan vuosipalkan.
17.09.2022 14:32
Tähän ei kukaan ole vastannut.
On kuitenkin syytä olettaa, että minkä tahansa auton asiat ovat paremmalla
tolalla, mikäli myyjällä on esittää joku kuponki siitä, että vuosittaiset huollot
on tehty ajallaan.
Usein sanotaan, että vain ensimmäinen omistaja huollattaa takuuaikana.
Itse omistan auton, jonka kalleimmat kilometrit sen kolmena ensimmäisenä
vuonna ajoi joku muu.
Toisena omistajana jatkoin auton vuosittaista huollattamista merkkikorjaamossa
ja kohta olen vaihtamassa autoa (7v) taas kolme ensimmäistä vuotta jo ajettuun.
Olen aivan varma, että nykyisen auton vaihtoarvo 140.000 km ajettunakin on määrätyissä autoliikkeissä ainakin sen verran korkeampi, mitä olen uhrannut näihin merkkihuoltoihin.
Lisäksi myydessä - etenkin mikäli myy suoraan - ei tarvitse mitään selitellä.
16.09.2022 20:34
14 / 80