Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Skootterissa+on+ainakin+täyskokoiseen+mopoon+verrattuna+selvästi+huonommat+ajo-ominaisuudet!
08.04.2020 13:09
Et+ole+siis+mistään+kuullut,+että+mopon+ns.+"rakennetta"+ei+saa+muuttaa!
Kiinnijääminen+aiheuttaa+omistajalle+suuret+sakot+-+tosin+kuulin+jostain,+että+esim.+autonajokortin+saanti+ei+enää+siirry+muutamalla+vuodella+eteenpäin+kuten+aikaisemmin.
Jos+nyt+olen+"kuullut"+oikein,+tämän+säännön+lain+laatijat+olisivat+saaneet+vain+noin+pelotteena+säilyttää.
08.04.2020 12:38
Lienee+trolli,+mutta+vastaan+kuitenkin.
Eroa+tulee+silloin,+kun+pohdittavaksi+tulee+täydellinen+moottorinkorjaus.
Moottorista+puuttuvat+puristukset+voi+joskus+korvata+pelkästään+ylikokomännänrenkailla,+jolloin+mäntiä+ehkä+ei+tarvitse+uusia.
Jos+taas+poraa+sylinterit+ylikokoon,+tarvitaan+myös+uudet+männät+renkaineen.
Vaihdettavat+sylinterinputket+lienevät+alkuperäisen+kokosia,+mutta+tietoni
eivät+riitä+siihen,+onko+moottori+toimenpiteen+takia+tässä+tapauksessa+nostettava+paikaltaan+vai+ei.
Käsitykseni+on+-+korjatkaa,+jos+olen+väärässä+-+että+ns.+täyskorjauksia+tehdään+nykyään+aika+harvoin,+koska+nelisylinteriset+autonmoottorit+ovat+jo+kauan:+Lue
+40+v+olleet+viidellä+runkolaakerilla+tuetut,+mikä+on+lisännyt+moottorien+yleistäkin+kestävyyttä.
Työssä+ei+kannata+säästää,+sillä+sen+jonka+taakseen+jättää+-+löytää+edestään.
Ranskalaiset+automerkit+ovat+eniten+käyttäneet+ns.+putkia.
07.04.2020 11:09
Kun+luen+näitä+kirjoituksia,+niin+huomaan,+että+tuli+takavuosina+tehdyksi+oikea+valinta.
Toki,+eihän+näihin+kaikkiin+autoihin+noita+jakopään+ongelmia+tule.+Kyllä+näitten+200T+tulisi+kestää.
V.+2012+minulla+oli+kaksi+kallista+autoa+ja+toisesta+oli+luovuttava,+koska+yritystoiminta+loppui.+Toinen+oli+yrityksen+omistuksessa.
Oli+E60+ja+MB+W211.+Molemmat+dieseleitä.
Olisin+silloin+halunnut+pitää+BMW:n+ja+myydä+mersun,+mutta+toisin+kävi,+mersu+jäi+itselle.
Molempien+km-lukemat+olivat+silloin+50Tkm+molemmin+puolin.+Ajoin+sitä+W211+autoa+210Tkm+saakka,+eikä+autossa+seitsemän+vuoden+aikana+ollut+mitään+kallista+korjattavaa.+Annoin+sen+ns.+ehjänä+vaihdossa.
Nyt+on+vuoden+ollut+vajaa+viisivuotias++E220+S212++A9+-+siis+farkku,+eikä+siinäkään+ole+ollut+odottamattomia+vikoja.
En+tiedä,+miten+olisi+käynyt,+mikäli+itselle+olisi+jäänyt+se+520D.
06.04.2020 21:28
Verrattuina+palstan+muihin+kirjoittajiin,+kirjoitat+hauskasti+ja+teksti+tosi+hyvää+suomea.
Eikö+sinun+kannattaisi+vaihtaa+alaa+ja+ryhtyä+kirjailijaksi?
05.04.2020 19:33
Liiketulos+ei+ole+sama+asia+kuin+liikevaihto.+Viiden+millin+voitto+ei+ole+hääppöinen.
Lukuja+on+osattava+tulkita.
05.04.2020 19:14
Eikö+sitä+vanhaa+sitten+kannata+korjata?
Ei+siitä+leimattomasta+autosta+vaihdossa+mitään+saa,+antavat+parin+sadan+alennuksen+siitä,+ettet+tuo+sitä+heidän+vaivoikseen.
05.04.2020 19:09
Tässä+aloittaja,+ZJJ.
Kiitos+vastauksista,+eiköhän+lopeteta+tähän,+en+lainkaan+voinut+käsittää,+mihin+ampiaispesään+nenäni+tungin!
04.04.2020 11:33
En+ole+käynyt+tällä+sivulla+aikaisemmin+ja+lukasin+ketjun+kirjoitukset+nopeasti.
Olen+kuvannut+peilikameroilla+vuodesta+1963+ja+ns.+yksisilmäisilläkin+vuodesta+1966+alkaen.+Luulen+siis+tietäväni,+mistä+puhun.+Rungot+ja+objektiivit+riippumatta+siitä,+kenen+tekemiä+ne+ovat,+ovat+nyt+ainakin+realihintaisesti+halvempia,+kuin+esim.+markka-aikana.+Nyt+runkona+EOS-77.+Olen+pääasiassa+kuvannut+lintuja+ja+eläimiä,+aluksiakin.
En+oikein+vielä+ole+ymmärtänyt+tätä+peilittömyyttä.+Ymmärrän,+että+jos+peili+aiheuttaa+epäterävyyttä,+sen+on+voinut+lukita.
Voisiko+joku+"herättää+minut"+ja++hieman+selvittää,+minkälaiseen+kuvaukseen+peilitön+on+parempi?
Itse+en+näe+tarvetta+vaihtaa,+koska+kuvaan+nykyään+aika+vähän.
Siirtyminen+digitekniikkaan+vei++koko+valokuvaamisesta+aivan+keskeisen+osan.
Aikaisemmin+oli+ns.+"vallitseva+valo",+joka+tavalla+tai+toisella+piti+hallita,+nyt+"valoa"+voi+kääntää+lisää,+ellei+riitä.
Lisäksi+tulosta+oli+odotettava+vähintään+päivä,+eikä+juurikaan+kellään+ollut+varaa+polttaa+filmiä+samalla+lailla+kun+digitekniikalla+nyt+tehdään.
Olen+päässyt+yli+siitä,+että+Canon+lupaa+kysymättä+vaihtoi+bajonettikiinnityksensä.
Säännöt+siis+muuttuivat.
03.04.2020 14:21
Joku+sanoo,+että+olen+aina+ja+joka+paikassa+äänessä+täällä.
Jos+juttu+pitää+paikkansa,+kannattaa+myyjän+toimintaa+vähän
analysoida.
Minä+en+ole+mikään+autontuntija,+mutta+tunnen+kaupankäyntiin
liittyvän+lainsäädännön+sen+sijaan+paremmin.+Kysymyksessä+oli+siis
"piilovika",+jota+ostaja+ei+huolellisellakaan+koeajolla+ole+ennen+kaupan-
tekoa+voinut+havaita.
Ei+siis+tuottamusta+ostajan+puolelta.
Harva+kuitenkaan+omaa+niin+tarkkaa+korvakuuloa,+kuin+sinulla+tässä
näyttää+olleen.
Uudehko,+n.+100Tkm+ajettu+BMW+on+vielä+aika+arvokas,+joten+myyjä
lienee+yhdessä+maahantuojan+kanssa+nähnyt+välttämättömäksi+korjata
moottori+vähin+äänin.+Myös+korjauksen+ajaksi+käyttöösi+saamasi+sijais-
auto+on+merkkinä+tästä.
Korjauskustannuksetkin+lienevät++kenties+jaettu+maahantuojan+ja
myyjän+kesken,+sillä+korjauksesta+kieltäytyminen+olisi+ollut+automerkille
liian+huonoa+mainosta.
Virheitä+voi+kaikessa+kaupankäynnissä+sattua,+kysymys+on+koko+ajan
siitä,+miten+virhe+oikaistaan.
+On+sitten+aivan+eri+asia,+missä+ja+miten+laakerivika+on+syntynyt.+Emme
myöskään+tiedä,+onko+edellinen+omistaja+käyttänyt+autoaan+ns.+"väärin",
vai+onko+kysymys+vain+satunnaisesta+valmiste-+tai+materiaaliviasta,+jotka
usein+kuten+nyt,+tapahtuvat+aika+pian.
Lakia+tuntemattomille+voin+valaista,+että+todetut+ja+toteennäytetyt+valmiste-
+ja+materiaaliviat+on+aina+korvattava+ja+voi+jopa+olla,+että+valmistajatehdas
Baijerissa+-+ei+siis+myyjäliike+-+on+viime+kädessä+vastannut+niistä.
03.04.2020 10:34
Kysyn+mielenkiinnosta,+mikä+on+"tyhjästä+täyteen-latauksen"+sähkön+hinta+ja+kauanko+siinä+lataamisessa+menee?
02.04.2020 16:58
Edelliselle+kirjoittajalle:
Väitteet+on+yleensä+tapana+perustella!+Miten+siis+perustelet+tämän+asian?
Oletko+edes+käynyt+maassa?!+Minä+kuitenkin+olen.
Tiedoksi,+että+suora+lento+Shanghaihin+A350+koneella+on+siinä+11h!
Ketjun+aloittajalle:+Mersuakin+kootaan+Kiinassa!
02.04.2020 16:41
Olen+nyt+saanut+TV-vastaanottoni+kuntoon,+tosin+samanaikaisesti+loppui??
myös+Nelonen+(24)+HD-tasoisena,+mutta+näin+lienee+tarkoitus.
Pientalossa+riitti+pelkästään+uuden+kanavahaun+teko.+MTV3+-+HD:hen+on+jo+kauan+tarvittu+maksukortti.
Olisiko+sinulla+-+Anonyymi+(16:49h)+eilen+01.04.+tietoa,+milloin+4K-ohjelmaa
edes+jostain+päin+alkaisi+tulla?
Lisäksi,+mikäli+jotain+sitten+mielii+nauhottaa,+menevät+ulkopuoliset+virittimet
uusiksi,+ellei+sitten+tyydy+näihin+Arenoihin+sun+muihin.
Voin+olla+väärässä,+mutta+jotenkin+tuntuu,+että+antennivastaanotosta+jollain+aikavälillä+ollaan+siirtymässä+kohti+erilaisia+laajakaistaratkaisuja.+Onko+"tunne"+kenties+oikea?
02.04.2020 16:25
Tosi+paljon+kiitoksia+arvokkaasta+avusta!
Saattaa+olla,+että+saan+asian+itse+kuntoon, mutta+voi+hyvin+olla,+että+joudun+pyytämään+ammattiapua+antennikaapin?+säätöön.
Olin+itse+koko+ajan+kuvitellut,+etten+tarvitse+mitään+muutoksia+vastaanottoon+-+enkä+edes+muistanut+päivää+(01.04.20)++koska+laitteeni+kuitenkin+ovat+2010-luvun+alkuvuosilta+-+(Topfield+ja+HD-Thunder).
LG-televisioni+-+LED+-+näyttää+olevan+vain+HD-ready-tyyppiä,+vaikka+käyttöohje+väittää+muuta.+En+ole+vastaanottanut+signaalia+juurikaan+sitä+kautta,+koska+virittimiä+on+muutenkin+riittänyt.+Sen+hakutoiminto+jättää+nyt+jonkun+nipun+kokonaan+pois.
Edelleen+tiedotus+YLE:n+puolelta+on+mielestäni+puutteellista,+sillä+tosi+harva+TV:n+katsoja+seuraa+vastaanoton+tekniikkaa+-+koska+painaa+vain+ON+OFF-nappia+ja+istuu+sohvaan!
Palaan+palstalle,+kun+tiedän+miten+ukon+kävi!
02.04.2020 11:38
Vanha+ketju,+mutta+nostan+sen+esiin,+koska+muutakaan+vastaavaa+ei+löytynyt.
Arvelen+nimittäin,+että+nämä+ketjun+edelliset+kirjoittajat+tietävät+vastauksen,+jos+sattuvat+lukemaan+tämän,+vaikka+minulla+ongelmani+on+aivan+toinen.
Itse+en+ole+mikään+tietäjä,+osaan+vain+kylmäjuotoksen.
Mutta+asiaan.
Minulla+on+itsekoottu+ns.+5.2.+musiikkijärjestelmä,+johon+musiikkipuolen+lisäksi+kuuluvat+kaksi+HD-viritintä,+joissa+on+tallennusmahdollisuus.
Signaali+niihin+tulee+keskusantennista.+Aivan+varottamatta+huomasin+eilen,+että+TV-signaalia+ei+tule+HD-muistipaikoille,+21,22,24,25,27.+Vastaavat+ei+HD-paikat+1,2+jne.+toimivat.
Mistä+vikaa+kannattaa+hakea?
Itse+laitteet,+(HD-Thunder+ja+Topfield)+ilmoittavat,+että+tarkista+antenniliittymät.
Tallennettuja+ohjelmia+voi+kummallakin+katsoa.
En+lähtisi+korjuuttamaan+tai+hankkimaan+uusia+virittimiä,+vaan+lähtisin+keskusantennista.
Onko+suunta+oikea?
01.04.2020 11:07
Nyt+en+ymmärrä!
Autohan+on+rahoitusyhtiön+omaisuutta,+kunnes+jäljellä+oleva+velka+korkoineen+on+maksettu??!
Ei+toisen+omaa+saa+antaa+vaihdossa.
Kyllä+tällaisen+rahoitetun+auton+haltijan+on+itse+hoidettava+rahoitusvelka+ensin+pois.
Jos+tämän+työn+jättää+jollekin+epäluotettavalle+toimijalle+pelkin+suullisin+puhein,+ei+kannata+ihmetellä+niitä+rahoitusyhtiön+lähettämiä+maksuerälaskuja.
Täysin+oma+moka,+tosin+myös+myyjän+moka,+joka+tästä+ei+välitä+ja+vähintään+viivyttelee.
Eikö+näitä+asioita+tosiaankaan+enää+opeteta+toisella+asteella?
30.03.2020 20:57
Kiitos+vinkistä,+Anonyymi+12:10h+tänään!
Olen+toistakymmentä+vuotta+jo+ajellut+E-mersuilla,+mutta+tätä+en+ollut+hoksannut.
Nyt+vuoden+jälkeen+uuden+kanssa+käy+vieläkin+niin,+että+kas,+tuollainenkin+toiminta+on.
Kun+auto+ilmoittaa+"käsijarrun+muka+olevan+päällä"+mitään+jarrutusta+ei+kylläkään+tunnu!
Täytyy+kokeilla!
30.03.2020 20:41
On+näköjään+olemassa+monenlaista+käyttösuunnittelua.
Molemmissa+E-mersussani,+(aikaisemmin+W211+ja+nyt+S212)+käsijarru+saattoi+itsekseen+mennä+päälle+esim.+parkkitalossa.
En+tiedä,+miten+tai+mistä+auto+itse+päättää+jarrun+käyttötarpeen.+Mainitsin+ominaisuudesta+huollossa.+Sanoivat,+että+käsijarrun+kuuluu+toimia+näin+-+kysymyksessä+ei+siis+ole+korjattava+vika.
Kun+lähden+liikkeelle+se+vain+ilmoittaa+"päälläolevasta+käsijarrusta!"
Tätä+tapahtuu+suuruusluokkaa+n.+kerran+viikossa,+mutta+haitanneeko+tuo?
Itse+en+jarrua+juurikaan+polkaise+päälle,+vaan+luotan+ns.+P-asentoon,+että+se+riittää.
Sellaisenaan+erikoista,+että+auto+haluaa+itse+päättää.
30.03.2020 10:49
Kiitos+useista+vastauksista,+en+siis+näköjään+ollut+aivan+väärässä.
Harmi,+että+olen+jo+unohtanut+-+tuli+vähän+aikaa+sitten+nimittäin+TV-ohjelma,+-
jossa+selvitettiin,+miten+kellojenteko+aikanaan+päätyi+sveitsiläisille.
Ehkä+joku+muistaa?
Yleisesti+ottaen+pidän+tarkkaan+käyvistä+kelloista+ja+tapanani+on+saapua+paikalle+kuin+paikalle+ns.+"tasan!"
Tarkkaan+käyvästä+kellosta+ei+tosin+ole+mitään+hyötyä,+jos+bussikuskin+kellon+on+etuajassa+ja+mikäli+hän+viimeiseltä+bussivuorolta+haluaa+vähän+"etuaikaan"+kotiin.
30.03.2020 10:27
Ei+voi+sanoa+kuin+voi,+voi!
27.03.2020 19:29
48 / 80