Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Skootterissa+on+ainakin+täyskokoiseen+mopoon+verrattuna+selvästi+huonommat+ajo-ominaisuudet!
  2. Joku+sanoo,+että+olen+aina+ja+joka+paikassa+äänessä+täällä.Jos+juttu+pitää+paikkansa,+kannattaa+myyjän+toimintaa+vähänanalysoida.Minä+en+ole+mikään+autontuntija,+mutta+tunnen+kaupankäyntiinliittyvän+lainsäädännön+sen+sijaan+paremmin.+Kysymyksessä+oli+siis"piilovika",+jota+ostaja+ei+huolellisellakaan+koeajolla+ole+ennen+kaupan-tekoa+voinut+havaita.Ei+siis+tuottamusta+ostajan+puolelta.Harva+kuitenkaan+omaa+niin+tarkkaa+korvakuuloa,+kuin+sinulla+tässänäyttää+olleen.Uudehko,+n.+100Tkm+ajettu+BMW+on+vielä+aika+arvokas,+joten+myyjälienee+yhdessä+maahantuojan+kanssa+nähnyt+välttämättömäksi+korjatamoottori+vähin+äänin.+Myös+korjauksen+ajaksi+käyttöösi+saamasi+sijais-auto+on+merkkinä+tästä.Korjauskustannuksetkin+lienevät++kenties+jaettu+maahantuojan+jamyyjän+kesken,+sillä+korjauksesta+kieltäytyminen+olisi+ollut+automerkilleliian+huonoa+mainosta.Virheitä+voi+kaikessa+kaupankäynnissä+sattua,+kysymys+on+koko+ajansiitä,+miten+virhe+oikaistaan.+On+sitten+aivan+eri+asia,+missä+ja+miten+laakerivika+on+syntynyt.+Emmemyöskään+tiedä,+onko+edellinen+omistaja+käyttänyt+autoaan+ns.+"väärin",vai+onko+kysymys+vain+satunnaisesta+valmiste-+tai+materiaaliviasta,+jotkausein+kuten+nyt,+tapahtuvat+aika+pian.Lakia+tuntemattomille+voin+valaista,+että+todetut+ja+toteennäytetyt+valmiste-+ja+materiaaliviat+on+aina+korvattava+ja+voi+jopa+olla,+että+valmistajatehdasBaijerissa+-+ei+siis+myyjäliike+-+on+viime+kädessä+vastannut+niistä.
  3. Kiitos+vinkistä,+Anonyymi+12:10h+tänään!Olen+toistakymmentä+vuotta+jo+ajellut+E-mersuilla,+mutta+tätä+en+ollut+hoksannut.Nyt+vuoden+jälkeen+uuden+kanssa+käy+vieläkin+niin,+että+kas,+tuollainenkin+toiminta+on.Kun+auto+ilmoittaa+"käsijarrun+muka+olevan+päällä"+mitään+jarrutusta+ei+kylläkään+tunnu!Täytyy+kokeilla!