Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Ensinnäkin+polttoainevuoto+on+ns.+yhdyssana,+joka+siis+kirjoitetaan+yhteen.Toiseksi+kysymyksessä+on+jo+aika+vanha+auto.Kolmanneksi,+eikö+kannattaisi+ostaa+autopurkaamosta+uutta+tankkia,+sillä+bensiinion+raskaasti+verotettua+ja+mielestäni+kallista,+vai+kuinka+kauan+ajattelit+vuotamista+ihmetellä?.
  2. Olen+yli+70+vuotias+akateemisesti+koulutettu+ukko.Käykää+siis+nuoret+kouluja,+älkääkä+valittako,+että+palkat+ovat+pienet,+sillä+yleensävain+asiallisesti+koulutettuna,+palkat+ovat+sitä+suuruusluokkaa,+että+voi+ostaaitselleen+asunnot+ja+autot,+eikä+tarvitse+olla+yhteiskunnan+elätettävänä.Venettä+ei+meidän+huushollissa+ole+ollut.Olen+ostanut+uuden+tai+ns.+esittelyajossa+-+siis+alle+10.000+km+ajetun+auton+10+kertaa.Vain+ensimmäiset+kolme+autoa+70-80+luvuilla+olivat+jo+100.000+ajettuja+ostaessanine.Ollessani+vielä+työelämässä,+vaihdoin+alle+kolmenkin+vuoden,+koska+kilometrit+tulivattäyteen+-+150.000+km+-+alle+kolmessa+vuodessa.Nyt,+kun+"tulot"+ovat+olleet+pienemmät,+olen+ajanut+samalla+mersulla+seitsemänvuotta,+mutta+kilometrejäkään+ei+tietenkään+tule+entiseen+malliin.Olen+sitä mieltä,+ettei+köyhän+kannata+ostaa+halpaa!Vm.+2009+diesel+MB:n+öljymäärä+ei+vuodessa+-+25.000+km+-+juurikaan+putoa,+tikkuaei+tarvitse+kuukausiin+edes+nostaa.Auto+ei++jätä+yhtään+öljyläikkää,+eikä+pakoputkistoa,+enempää+kuin+pyöränlaakereitaole+vielä+uusittu.Iskunvaimentimet+on+kertaalleen+vaihdettu.+Nyt+pissapoika+vuotaa,+vaikka+säiliö+eiole+rikki.Huollettu+vuosittain+merkkikorjaamossa.+Myönnän,+että huollattaminen+tietenkinjonkun+verran+maksaa,+mutta+silloin+ei+suuria+yllätyksiä+eikä+yleensä+jää+tielle.Olen+jopa+usein+korjauttanut+selvästä+ilkivallasta+johtuneet+auton+naarmuttamisetkinvakuutuksen+piikkiin,+jotta+ulkokuori+olisi+siisti,+vaikka+en+ymmärrä,+miten+näinkinvanha+mersu,+(W211)+voi+aiheuttaa+niin+paljon+kateutta.Myönnän+senkin,+että+tämä+auto+on+ajettava+loppuun,+sillä+hyvityshinnat+ovat+sitäluokkaa.+Mutta+milloin+MB+on+loppu?Mittarilukema+lienee+viidentoista+vuoden+iässä+luokkaa+330T,+mutta+vanha+totuus+on,+että+jos+kori+on+hyvä,+isojakin+korjauksia,+lue:+muutama+tuhat+euroa+kannattaatehdä,+jos+niitä+tulee+eteen.Uskon,+että+vanhalla+huolletulla+ja+yhdellä+omistajalla+olleella+MB:llä+on+markkinansamyös+paljon+ajettuna,++jos+sen+huoltohistoriikki+on+luotettavasti+tiedossa.Auto+on+sopivalle+ostajalle+myynnissä.
  3. Anteeksi,+nimim.+välittäjä,+että+kenties+suututin+sinut,+mutta+minua+vain+rasittaanämä+palstan+puheosaston+ukot,+jotka+päivästä+toiseen+paasaavat+täällä+ja+joillaei+kuitenkaan+ole+varaa+ostaa+sitä+ensimmäistäkään+autoa+Saksasta.++Nämä+eivätnäin+ollen+ymmärrä,+että+kukaan+ei+tee+tätäkään+työtä+ilmaiseksi.+Auto+on+kyllä+osattava+itse+valita.+Toiselle+hankkiminen+on+jo+vaikeampaa.Olen+asunut+Saksassa,+joten+puhun+itse+saksaa+oikein+hyvin+ja+tiedän+senkin,+etteiulkomaankieliä+puhuta+kovinkaan+paljon,+mutta+jos+on+tarpeeksi+omaa+innostustaja+rahaa+riippuu+paljon+kauppiaasta+jos+kaupat+syntyvät.En+tarvinnut+autoa+hakiessani+saksalaista+pankkitiliä,+myyjä+hoiti+tilapäisrekisteröinnin,vaikka+myönnän+kyllä,+että+se+ei+ollut+osana+kauppasopimusta+ja+se+piti+maksaa+erikseenns.+pimeänä.Lisäksi+oma+ostokseni+oli+vuoden+ikäinen+30.000+km+ajettu+E-dieselmersu,+enkä+olehankintaani+katunut,+mutta+hintaluokkakin+oli+aivan+eri+tasoa,+kuin+mistä+nämä+suupaltittäällä+yleensä+puhuvat.On+aivan+totta,+että+autoilla+ei+juurikaan+voi+ajaa,+koska+ne+eivät+ole+rekisterissä,+mutta+elleinyt+puhuta+aivan+häkkikauppiaista,+niin+vähän+arvokkaamman+auton+saanee+kyllä+isonliikkeen+tilapäiskilvin+ja+vakuutuksin+lyhyeen+ajoon.Myytäviä+autoja+on+niin+paljon+tarjolla+ja+autoliikkeet+ovat+samalla+tavalla+kuin+Suomessa+keskittyneet+samoille+alueille,+Hampurissa,+Berliinissäkin+ja+muuallakin+mihin+on+suoratlennot+Suomesta,+joten+vaikkapa+viiden+-+kuuden+kandidaatin+hakeminen+etukäteen+läheltä+toisiaan+ei+liene+mahdotonta.+Auton+voi+vuokrata+lentoasemalta+ja+navigaattorikin+voi+ollamukana+omasta+takaa.Tinkaaminen+ei+ole+tavallista,+maks.+100+-+200,-+sen+sijaan+kysyvät+herkästi,+mistä+viasta+on+kysymys+ja+että+voivatko+he+kenties+korjata+vian+saman+tien.Summa+summarum,+aikanaan+haettu+auto+-09+olisi+nyt+hyvillä+lisävarusteilla+kohtuuhintaan+myynnissä.+Vuosittain+merkkikorjaamolla+huollettu+190.000+km+ajettu.
  4. Mene+kouluun+takaisin+rer44,+äläkä+vaivaa+niitä,+jotka+ovat+koulussa+jotain+oppineet!Runsaaseen+riviin+onnistut+saamaan+7-8+virhettä!Sanot+niinkuin+kaikki+muutkin+pipopäät+täällä,+"ETTÄ+MITÄ+VÄLII"!Ehkä,+mutta+tuolla+ulosannilla+minä+en+ota+sinua+töihin!Nyt+on+ostajan+markkinat!