Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
iowa
profiilit
iowa
iowa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
37
Kommenttia
1738
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vähän+OT,+mutta+vedenpaisumusmyytti+on+muistakin+syistä+järjenvastainen,+(koska+Sem,+Ham+ja+Jaafet+Raamatun+mukaan+olivat+kaikkien+sen+jälkeen+tulevien+ihmisten+esi-isiä,+siis+alkaen+vuodesta+noin+2+500+e+Kr),+kun+esim+Egyptin+vanhimmat+pyramidit+on+rakennettu+vuosien+2+780+-+2+250+e+Kr+välillä.+Eli+kirjoitetaan+nyt+siviilisaatioiden+kehityskin+uusiksi...Huoh.+Kemian,+fysiikan,+evoluution,+tähtitieteen,+geologian+ja+biologien+kompetenssin+kieltämiseksi+jonoon+voi+siis+myös+liittää+arkeologian+ja+historiantutkimuksen+täydellinen+kiistäminen+jotta+kreationistit+eivät+vain+sattuisi+olemaan+väärässä.+Joo...
24.11.2018 13:29
Jos+vuonna++2500+e+Kr+olisi+ollut+vedenpaisumus,+se+näkyisi+(käsittääkseni)+maailmanlaajuisesti+lustoissa,+onko+Loooogisesti+havainnut+asian+olevan+niin?
Myös+kaikki+kasvit+kuolisivat+veden+alla.
24.11.2018 13:11
Siis+onhan+maapallon+ympärillä+ollut+jossain+vaiheessa+jääkerros,+se+vain+oli+satoja+miljoonia+vuosia+sitten
24.11.2018 13:05
Tiedätkö,+mtä+adaptaatio+tarkoittaa?+Sopeutuminen+kuulostaa+melko+idylliseltä,+minulle+ainakin+nousee+mielikuva+eläimestä+joka+mielellään+syö+mitä+luonto+tarjoaa+(esim+karhut+Suomessa+syövät+kilokaupalla+mustikoita+metsässä).
+Itse+asiassa+sopeutuminen+on+vähän+karumpi+juttu,+koska+kussakin+ekologisessa+lokerossa+(ympäristössä)+on+ylläpidettävä+tasapaino+ympäristön,+kasvien+ja+eläinten+lajien+kesken+sekä+lajien+sisällä.+Leijona+on+esim+toista+leijonaa+parempi+saalistaja,+joten+se+pärjää+kamppailussa+eloonjäämisestä+lajitoverilleen+ja+sen+heikommin+pärjäävän+geenit+karsiutuvat+pois.+Sopeutuneempi+esim+eläin+selviää...Luonnonvalinta+on+yksinkertaisesti+ilmaistuna+tätä+karsiutumista,+eli+kelvollisipien+sopeutumista.+Mistä+sinä+sen+epigenetiikan+saat+kuvaan?
24.11.2018 12:51
Tyylitajun+puute+on+kyllä+miinus...
24.11.2018 10:43
Siis,+kai+se+on+meidän+rajallisuutemme+siinä+mielessä+että+olemme+vain+yksi+persoona+(yhdessä+kehossa),+joka+rajoittaa+kykyämme+tajuta+millainen+Seppo+on,+niin+kuin+vaihtaa+kokemuksellisesti+paikkaa+hänen+kanssaan.+Jos+olen+Liisa,+niin+olen,+en+voi+muistaa+taaksepäin+kauemmas+kuin+olen+ollut+tämä+Liisa.+
+Paitsi+jos+uskoo+jumalaan+niin+olettaa+että+Jumala+päätti+luoda+meidät+(jossain+toisessa+ulottuvuudessa+josta+mahdollisesti+myös+tulimme,+emmekä+vain+mene...).
Lapsi+minusta+kaikkein+vähiten+voi+tietää+Seposta+mitään,+kun+hänen,+ööh,+minäkuvansa+on+aika+itsekeskeinen+tms,+hän+kokee,+hän+on+jne.+Eli+pitää+olla+jo+jonkun+verran+ikää+ja+kykyä+filosofiseen+pohdintaan,+että+edes+miettii+miksen+ole+tuo,+luulen+ainakin.
+Ja+olemmehan+me,+hyvässä+ja+pahassa,+aika+sidoksissa+tähän+materiakasaan;++mielen+(miten+sen+nyt+määritteleekin,+en+ole+ihan+varma)+toiminnat+ovat+riippuvaisia+aivoista,+persoonalliset+piirteemme+tulevat+geeneistä...Jostain+olen+kyllä+lukenut+että+juuri+tuo+tietoisuus,+jota+vaikka+voisi+kutsua+elämänkipinäksi,+on+ensin+ja+eri+asia,+ja+sitten+nuo+aivojutut+ja+identiteettimme+tms+tavallaan+täyttävät+sen+(ovat+sen+sisällä+mutta+ei+tietoisuus+ihan+määritelmällisesti?)
24.11.2018 00:59
Kai+se+on+se+(yhden)+persoonan+rajallisuus...
24.11.2018 00:00
Ei+tullut+vastausta...
23.11.2018 23:47
Minusta+tuo+on+hyvinkin+syvällistä..
Itse+ajattelen,+että+kyllä+tietoisuus+on+vahvasti+yhteydessä+kokemuksiin...En+tiedä+ihan+tarkkaan,+mikä+ns+puhdas+tietoisuus+olisi,+mutta+'minä'+(se+joka+kokee)+alkaa+kokemaan+heti+synnyttyään+ja+jatkaa+hamaan+loppuun+asti,+ei+se+tietoisuus,+puhdas+tai+ei,+voi+kovin+irrallaan+siitä+olla.
23.11.2018 23:39
sori,+jos+olin+hyökkäävä,+asiatonta.
22.11.2018 21:15
arkijärjellä+ja+-+havainnoilla+Aurinko+kiertää+Maata+ja+tähdet+ovat+tosi+pieniä..Ei+tuossa+tavassa+havainnoida+mitään+vikaa+ole,+kunhan+ymmärtää+(hyväksyy)+että+taustalla+oleva+todellisuus+on+vähän+monimutkaisempi.+Ei+kukaan+pystyisi+keksimään+sähköäkään+tuijottamalla+salamoita.+Koulussakin+opetetaan+fyssaa+ja+kemiaa+mikä+ei+aukene+ns+arkijärjelle,+ei+matikkaakaan+ihan.
Se+on+kyllä+omaa+yksinkertaisuutta+jos+päättelee,+että+koska+minä+en+ymmärrä+mitä+(esim)+evoluutio+tarkoittaa+niin+tiedemiehet+valehtelee...
22.11.2018 19:52
Eli+luonnontieteeseen+(biologiaan)+hyväksyttisiin+ala,+jolle+ei+ole+ainuttakaan+todistetta+luonnosta...?
Hyvä+yritys.+Mutta+jos+lukee+ainoastaan+evoluutio-on-vale-nettiä,+niin+eihän+niitä+löydä,+miksihän?
Kuten+sanottu++toistuvasti,+myös+lajiensisäinen+muuntelu+kuuluu+evoluutioprosessiin,+jokaisella+syntyneellä+eliöllä+on+aivan+uusia+geeniyhdistelmiä+jotka+syntyvät+rekombinaatiossa.
22.11.2018 16:22
Eli+et+tunne,+analyyttisesti+ja+loogisesti,+astronomian+ja+astrologian+välistä+eroa?+Ahaa.
"Rakas+Einstein,+olemme+evoluution+käsitteihin+perehtyneitä+tiedemiehiä+ja+kansalaisia+(edustamme+80+%+koko+kansasta)+ja+olemme+aivan+epätoivoisia+kun+muutama+hassu+fundis+ei+"usko"+Darwinin+päättelyihin+ja+empiiriisiin+tutkimuksiin.
+Voisitko+pliis+pliis+kehitellä+jonkun+pikku+teorian+joka+tukisi+väitteitämme.
Heittäydymme+kohta+järveen,+pliis+auta!
+Ja+niin+Einstein+kehitti+suhteellisuusteorian,+joka+sivumennen+sanoen+ei+liittynyt+evoluutioteoriaan+mitenkään,+se+on+vaan+toisen+tieteenalan+(fysiikka+ja+astronomia)+täysin+itsenäinen+vahvistus+sille,+että+maailma+on+ollut+olemassa+miljardeja+vuosia....
22.11.2018 12:40
"4.+Väitä,+että+evoluutio+on+faktaa,+koska+suurin+osa+maailman+tiedemiehistä+uskoo+siihen."
Niin,+sehän+on+aivan+epäolennaista+että+suurin+osa+kaikkien+alojen+tiedemiehiä+tietää+evoluution+olevan+totta,+päinvastoin+kuin+pieni+lahko+fundamentalistikristittyjä+jotka+uskovat+sananmukaiseen+luomiseen...
+Jos+jumala+olisi+luonut+päivässä+kaikki+eliöt+jonkin+luomisen+ihmeen+kautta,+eliöiden+perimässä+ei+ihmisen+silmin+olisi+mitään+järkeenkäypää+(koska+se+on+ihmeen+tekemä).+Sattumalta+perimä+on+hyvin+looginen+ja+totuudenmukainen+ja+lajien+välinen+sukulaissuhde+käy+selvästi+ilmi.+Esim+neandertalilaisen+ja+nykyihmisen+perimässä+on+pieni+määrä+ratkaisevia+eroavuuksia+jotka+osoittavat+näiden+olevan+sukua+toisilleen+mutta+ei+samaa+ihmislajia.
Ihminen+pystyy+nykyään+myös+kloonaamaan+eläimiä,+esim+lammas+ja+hevonen+on+jo+kloonattu+monta+kertaa.+Onko+se+siis+ihme?
22.11.2018 12:30
kreationisteilla+on+outo+suhtautuminen+hominidilöytöihin,+he+torjuvat+ajatuksen+kokonaan+(ja+sillä+lailla+ongelma+toivottavasti+ratkeaa?)
Ainoa+tälläpalstalla+lukemani+kommentti+oli,+että+ne+olivat+varmaan+nykyihmisiä+jotka+vaan+elivät+erilaisissa+olosuhteissa...
Hominidien+fosiilit+kuitenkin+eroavat+ratkaisevasti+Homo+Sapiensin+luurangosta,+kyseessä+ovat+ehdottomasti+olleet+muut+ihmisapinalajit.+Neandertalien+genomi+on+tutkittu,+se+eroaa+nykyihmisen+genomista+sen+verran+että+ero+on+merkittävä.+Sukulaisuuttaon,mutta+emme+ole+sama+laji.+Perimä+todistaa+sen.+
+(Mutku+ei+ole+yhtään+KIVAA+että+meitä+ennen+tällä+on+asunut+muita+ihmislajeja...)
21.11.2018 16:49
"Ei+Dänikenin+perusideassa+ole+mitään+vikaa+vaikka+yksityiskohtien+suhteen+hänellä+olikin+useita+selkeitä+virheitä."
Agree.
21.11.2018 16:16
99+%+tiedeyhteisöstä+maailmanlaajuisesti+hyväksyvät+evoluutioteorian+(täällä+ei+voi+sanoa+uskoo+koska+ihmiset+eivät+pysty+erittelemään+sanan+uskoa+eri+merkityksiä).+Ja+ei+siis,+tietenkään+ole+kyse+siitä+että+kaikki+evoluutiontutkijat+luottavat+teoriaansa+vaan+suurinpiirtein+kaikki+tiedenaiset+ja++-+miehet.
21.11.2018 16:02
"Lääkärit+eivät+ymmärrä+ravinnosta+mitään,+ainoastaan+synteettisistä+lääkkeistä,+koska+siihen+heidät+on+koulutettu.+Vai+koska+olet+kuullut+lääkärin+puhuvan+ruokavaliosta?+Samoin+yliopistokoulutetut+uskovat+evoluutioon,+koska+heidät+on+koulutettu+siihen,+että+se+on+totta,+vaikka+todisteet+osoittavat+toiseen+suuntaan.+Jos+he+väittäisivät,+että+evoluutiosta+ei+ole+todisteita+he+sahaisivat+omaa+oksaansa+ja+olisivat+epätieteellisiä."
No+minä+kuulin+juuri+tänään+lääkärini+puhuvan+ruokavaliosta...Ei+pidä+tehdä+asioista+aivan+naurettavia+yleistyksiä+(ennakkoluuloisia+oletuksia).
+Mihin+toiseen+suuntaan+TODISTEET+(mitkä?)+mielestäsi+osoittavat?+Siis+noin+niinkuin+tieteellisesti.
21.11.2018 15:59
Ok,+kiitos,+taidan+pitäytyä+evoluutioteoriassa+;).+Jossain+määrin+olen+viehättynyt+yksinkertaismmasta+mahdollisesta+teoriasta,+tosin+en+niin+kuin+kreationismi.
21.11.2018 15:48
Voitko+selittää+(avata+vähän)+eläin-+ja+kasvimaailman+väitetyn+rappioitumisen+yhteyden+ihmisten+synteihin?+Miksi+Jumala+rankaisee+koko+luomakuntaa+asettamalla+tämän+aikapommin+nimeltä+rappeuttava+muuntelu+jokaiseen+Maassa+olevaan+eliölajiin?+Eikö+Jumala+sanonut+vedenpaisumuksen+jälkeen+että+hän+ei+enää+koskaan+tuhoa+luomakuntaansa?+Vai+oliko+se+jotenkin+ertellysti+että+ei+veden+avulla+mutta+muuten+kyllä.
+Ja+tästä+en+nyt+ole+varma+(pitänee+tarkistaa+Raamatustani),+mutta+eikö+siis+vedenpaisumuksesta+selvinneet+ainoastaan+Nooa+perheineen?
20.11.2018 22:45
83 / 87