Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+kai+tuo+mitenkään+poikkeuksellinen+tilanne+ole.+Muutat+vähän+eri+paikkaan+ja+pikku+hiljaa+etäännyt+vanhoista+kavereistasi.+Jos+menet+uuteen+työpaikkaan+niin+siellä+on+jo+ne+"klikit"+ja+aika+vaikea+niihin+on+heti+päästä.
Vaikka+minulla+olisi+naisystävä+niin+ei+minulla+kyllä+olisi+ajatustakaan+luopua+tuosta+kaveripiiristäni.+Pariskuntana+tehdään+asioita+ja+sen+lisäksi+teen+omia+juttujani.+Osittain+harrastelen+yksin+mutta+paljon+myös+tehdään+kaveriporukalla.+
Elisalle+tsemppiä+ja+toivottavasti+joku+tuttu+löytyy+ettei+ihan+elämä+pyöri+kodin+ja+työpaikan+välillä.+Uusi+harrastus+tai+opiskelutyön+ohessa+saattaisi+olla+keino+kaveripiirin+laajentamiseen.
25.11.2018 21:48
Aloittakaa+jostakin+helposta+hitsauksesta.+Hitsauksen+määritelmähän+on+että+osat+liitetään+toisiinsa+siten+että+molemmista+perusaine+sulaa+jonka+jälkeen+niistä+tulee+liitos.+Eli+nuotio+pystyyn+ja+menette+paistamaan+vaahtokarkkeja.+Kun+ne+on+sulaneet+niin+pistäkää+yhteen+ja+odottakaa+jähtymistä+ja+hitsaus+on+tehty.+Ei+se+ole+niin+vaikeaa.
Hitsaustapoja+on+vaikka+kuinka+sillä+se+lämpöhän+tuodaan+eri+tavoin,+sähkö,+kaasu+ovat+varmaan+yleisimmät+mutta+onhan+niitä+laseriin,+kitkaan+puristukseen+yms.+perustuvia.+Niissä+vain+lämpö+tuotetaan+eri+tavalla.+Nuorena+olin+firmassa+joka+teki+alihankintaa+elektroniikkateollisuuteen+ja+siellä+oli+ulträäni-hitsaus+käytössä.
25.11.2018 15:44
Inverteri+on+juuri+se+laite+josta+sähkö+tulee.+Kohteen+koon+ja+materiaalin+mukaan+säädetään+virtaa;+jos+liian+vähän+niin+kunnon+sulamista+ei+tapahdu+ja+jos+liian+paljon+on+virtaa+se+polttaa+väin+reiän+kun+puikon+tai+langan+lisäaine+ei+ehdi+sauman+väliin.+Päälle+yleensä+muodostuu+jonkun+verran+kuonaa+ja+se+joko+naputellaan+tai+harjataan+pois.+
Jos+oikein+tarkkaa+hommaa+teet+niin+sitten+ultraäänellä+voidaan+analysoida+paljonko+huokosia+on+sauman+sisäpuolella.
25.11.2018 15:06
Eihän+tuota+toimintaa+millään+pysty+hyväksymään,+sehän+on+nyt+selvää.+Eikä+kaikilla+asioilla+olisi+ollut+edes+suoraa+jatkumoa+asioihin.+
Itse+vain+aika+usein+jään+miettimään+noita+omia+tapojani+miettimään+ja+kyllä+ainakin+minulla+tulisi+vahva+tarve+kumppanin+puolustamiseen+koska+voisin+kuvitella+miten+pahalta+tuollainen+vertailu+entisiin+tuntuu.
Suihku+itsessään+on+kyllä+hyvä+paikka+rauhoitella+itseään+siinäkin+mielessä+että+siellä+voi+rauhassa+valuuttaa+myös+kyyneliä.+Jos+silmät+on+punaiset+suihkun+jälkeen+voi+todeta+että+men+shampoo+silmiin.
25.11.2018 14:59
Taisi+olla+miehelle+melko+nöyryyttävä+ilta.+Ensin+verrataan+naisen+entisiin+ja+sitten+ottaa+vielä+emännältä+pataan+muiden+nähden.+Sitten+jos+vielä+illalla+emäntä+oli+tullut+muilla+tavoin+uhkailemaan;+eipä+jutussa+auennut+oliko+erolla+uhkailu+ja+toteamus+ettei+sen+jälkeen+enää+näe+lastaan.+
En+tiedä+käyttääkö+joku+esimerkkinä+miehisyyden+taakasta+että+yksin+pitää+selviytyä+eikä+heikkoutta+saa+näyttää.+Viranomaisiltakaan+ei+apua+saa+kun+asetelmat+on+näin+päin.+Todella+surullista+että+keinot+asioiden+selvittämiseen+ovat+näin+rajalliset.
En+tiedä+onko+tämä+joku+sukupuolikysymys+vai+onko+kyseessä+kasvatukselliset+tai+itsetuntokysymykset+mutta+hieman+jäin+pohtimaan+tuota+vertailua+aikaisempiin+kumppaneihin.+Itse+kun+olen+saanut+kasvatuksen+jossa+lähdetään+siitä+että+tasa-arvoisessakin+parisuhteessa+mies+on+se+viimeinen+kallio+johon+nainen+voi+luottaa+niin+tuo+naisen+käyttäytyminen+hiukan+vierastutti.+Jos+joku+tutuista+tulisi+vertaamaan+nykyistä+entisiin+niin+kyllä+minä+selkeästi+asettuisin+naistani+puolustamaan.+Ihan+vaan+selkeästi+ilmoittaisin+että+exät+on+entisiä+jostakin+syystä+ja+nykyinen+on+minulle+rakas.+Tuossa+tilanteessa+en+jättäisi+naistani+yksin+toisten+raadeltavaksi;+vaikka+tietäisin+heidän+olevan+oikeassakin+niin+tuollainen+julkinen+nöyryytys+sattuisi+minuakin+sillä+hän+on+minun+valintani.
25.11.2018 11:54
No+jos+kaveri+tulee+opettamaan+puikkohitsausta+niin+todennäköisesti+toive+on+että+kipinöitä+tulee+muualtakin+kuin+puikoista.
Mukavaahan+se+on+jos+alkaa+muukin+sulaa+kuin+metalli.
25.11.2018 10:37
Yksi+iso,+ollut+jo+useamman+vuoden.+Harvemmin+tarvii+mutta+kuitenkin+sen+verran+usein+ettei+viitsi+mennä+aina+lainaamaan.
Taitaa+olla+vielä+kivilaikka+päässä,+viime+kesän+pihahommien+jäljiltä.
25.11.2018 10:34
Viiden+sentin+teräsjää+kantaa+ihmisen+ja
1,5+sentin+jää+jo+pilkkijän+totesi+eräs+kalastava+tuttu.
24.11.2018 20:47
Kyllä+kai+se+taas+on+käytävä+ostamassa+tuosta+kaupan+pihalta.+
Tuetaan+nyt+suoraan+pienviljelijöitä+ohi+verottajan.
Lasten+kanssa+on+sovittu+että+valinta+ei+saa+kestää+neljää
minuuttia+pidempään.+yleensä+alle+kahteen+minuuttiin+on
sopiva+löytynyt.
24.11.2018 17:25
Parinsadan+tuhannen+kultainen+kädenojennus+ennen+eläkkeelle+siirtymistä.+Lisäksi+isännän+takauksella+hommattu+asunto.+Kyllähän+siinä+on+pohjat+alkaa+bingoja+kiertämään.+Kyllähän+tuo+työmäärän+arviointi+on+kanssa+hankalaa+kun+yksi+todistaja+sanoi+ettei+ole+naista+ikinä+tilan+töissä+nähnyt+ja+toinen+arvioi+neljäksi+tunniksi.
+Lisäksi+tuossa+alkuperäisessä+jutussa+oli+että+nainen+jätti+työnsä+koska+työmäärä+oli+vähentynyt.+Ei+sitten+tarkennettu+oliko+saanut+lähtiessä+jotakin+irtisanomispaketteja+että+kannatti+lähteä.+Toisaalta+ihan+fiksun+oloinen+nainen+kun+oli+vaatinut+hallintaoikeustestamenttia.+Jos+olisi+jäänyt+leskeksi+niin+olisi+vaan+pistänyt+metsät+matalaksi+ja+rahat+omaan+taskuun.+Hakkuuaukeat+sitten+perikunnan+ongelmaksi.
Kyllähän+tietysti+miehellä+olisi+jo+alunperin+pitänyt+hälytyskellot+soida+jos+ei+naiselle+avioehto+maistunut.+Olisihan+sen+voinut+muokata+niin+että+naiselle+ei+olisi+ollut+pelkoa+jäädä+erossa+tyhjän+päälle.+Vähän+äkkiseltään+tuntuu+siltä+että+asiassa+molemmat+olisi+kaivautuneet+syvälle+poteroihinsa+ja+ehkä+joku+ulkopuolinen+olisi+ollut+hyvä+olla+tuossa+mukana.+
Kaikkiaan+nyt+tympeä+tapaus+jos+miehen+läheisyyskaipuun+takia+tila+menee+niin+pieneksi+että+se+ei+ole+enää+elinkelpoinen.
24.11.2018 17:18
Kyllä+kieltämättä+itsetuntoa+nakertaa+jos+ei+kelpaa+perhe-elämään+eikä+työelämään.+Kyllähän+tuolla+näkyy+noita+tavallisia+perheen+isiä+ja+perheettömiä+joilla+töitä.+Mutta+ilmeisesti+yhä+suurempi+joukko+on+näitä+miehiä+joilla+ei+ole+kumpaakaan.+Näillä+sitten+on+suuri+riski+huono-osaisuuteen,+asunnottomuuteen,+alkoholismiin+tai+rikoskierteeseen.+Naisilla+useimmin+on+näistä+kahdesta+osa-alueesta+edes+toinen+kunnossa+antamassa+elämään+sisältöä.
Palstatila+oli+varmaan+vähissä+mutta+olisi+ollut+kiinnostavaa+nähdä+kartasta+missä+nämä+nuoret+työelämä-+ja+perhepudokkaat+majailevat.+Omaan+kokemukseeni+eli+ei+mihinkään+tieteeseen+tai+tutkimukseen+perustuva+näkemys+on+että+kyseessä+on+myös+jossakin+määrin+oma+valinta.+Olin+tuossa+muutaman+viikon+komennuksella+kehäkolmosen+sisäpuolella+ja+minulle+sanottiin+että+hommaa+heille+työntekijöitä.+Lupasivat+vielä+pari+sataa+mulle+tilille+joka+rekrytoinnista.+Lisäksi+varsinais-Suomessa+on+työvoimapula.
Mitä+parisuhde+tai+perhe-elämään+tulee+niin+täällä+asuinseudulla+ei+tarvi+paljon+yhteydenottoja+odotella+mutta+tuolla+suunnalla+piti+välillä+katsella+ympärille+josko+jossakin+olisi+piilokamera.+Se+että+tälläinen+tapetinharmaa+elähtänyt+tuhkamuna+on+jotakin+top3+materiaalia+tuntui+vähän+jopa+koomiselta+mutta+kun+naisilta+alkoi+keskustelunavauksia+ja+treffipyyntöjä+tulla+niin+kyllähän+se+itsetuntoa+hiveli.+Jos+olisin+sinne+jäänyt+asumaan+niin+todennäköisesti+olisin+hyvän+matkaa+menossa+kohti+parisuhdetta.
Eli+jos+joku+nuorimies+jolla+on+työhaluja+ja+kaipuuta+parisuhteeseen+niin+istahda+hetkeksi+ja+hörpi+pari+kuppia+kahvia+ja+mieti+olisiko+mahdollista+edes+suunnitella+muuttoa+muualle.+Myönnän+että+tilanne+ei+ole+näin+yksinkertainen+sillä+asuntoja+on+niukasti+yms+mutta+ihan+noin+vaan+mietittäväksi.
24.11.2018 12:58
Yhden+tarkentavan+kysymyksen+haluaisin+heittää+joka+koskee+tuota+koulutusta.+
Syntyvyyskeskustelussa+(taisi+olla+Uuden-Suomen+artikkeli)+tutkijat+totesivat+että+nykyään+parisuhdemarkkinat+joustavat+siten+että+korkeammin+koulutettu+nainen+menee+yhteen+matalammin+koulutetun+kanssa.+
Gallupissa+koulutus+sai+aika+matalat+prosentit+joten+pitää+nyt+kysyä+naisilta+että+tuntuuko+tämä+ihan+vain+numeroista+vedettynä+turhana+pelkistyksenä+jolla+ei+ole+todellisuuspohjaa+vai+tuntuuko+naisista+siltä+että+he+ovat+joustavia+kun+ottavat+itseään+matalamminkoulutetun+miehen?
24.11.2018 00:36
Onko+sulla+lähipiirissä+yrittäjiä?+Kyseleppä+heiltä+mistä+löytyy+vielä+tekemätöntä+työtä.
Sen+jälkeen+kun+laitoin+firman+ja+annoin+sen+julki+kavereille+niin+kaverin+tuttu+tuli+tarjoamaan+apuhommia+sähkötöihin.+Mulla+ei+ole+lupaa+kytkeä+mutta+voisin+tehdä+mekaaniset+asennukset+kuten+putkitukset+kaapeleille+valmiiksi.+Hänellä+olisi+tarvetta+apulaiselle+mutta+siinä+on+aina+se+paperityö.+Itse+ennakkoperinnässä+niin+antaa+vaan+laskun+niin+kaveri+on+tyytyväinen.
Uskoisin+että+tämän+tyylistä+on+työtä+on+kyllä+tarjolla+paljon+varsinkin+pienyrittäjien+keskuudessa.
23.11.2018 16:44
Kiitos.
Pistän+sanasi+mielihyvin+muistiin.
23.11.2018 16:38
Naisen+rakkaus+minuun+99%
Muille++asioille+rääppeet.
22.11.2018 21:26
Palkkatyön+ohessa+yritystoimintaa;+ihan+pienimuotoista+tällä+hetkellä+mutta+ei+mikään+mahdottomuus+josko+tulevaisuudessa+yritystoiminnasta+saisi+koko+elantonsa.
22.11.2018 20:58
Onhan+Suomessa+ollut+naispresidentti+ja+naispääministeri+että+melkokorkealta+tasolta+on+lasikatto+murrettu.+Mutta+asenteesta+olen+pitkälti+samaa+mieltä+ja+siitä+olen+naisia+moittinut.+Siis+tänä+päivänä+kun+naiset+ovat+itsenäisiä,+voimakkaita+ja+itsevarmoja+niin+hakiessaan+töitä+katsovat+vaatimuksia+ja+jos+siellä+joku+ei+ihan+kohtaa+niin+jää+hakematta.+Miehet+katsovat+että+suurin+osa+on+hallussa,+jostakin+ehkä+ovat+ihan+kujalla+ja+jonkun+asian+ehkä+oppivat+joten+hakemusta+menemään.+
Jotenkin+pitää+muistuttaa+naisia+että+loppupeleissä+se+on+työnantajan+päätös+oletko+sinä+heille+sopiva.+
Ehkä++nykyään+tilanne+alkaa+muuttua+siihen+suuntaan+että+miehen+pitää+todistaa+että+häntä+ei+valittu+pelkän+sukupuolen+perusteella.+Naiselle+riittää+koulutus+ja/tai+työkokemus.+En+ole+tilastoja+katsonut+mutta+epäilen+että+enemmän+naiset+nostavat+kanteluja+syrjinnästä+kuin+miehet.
Nuo+pinttyneet+käsitteet,+joita+paljon+myös+hyvä+veli+verkostoksi+kutsutaan,+on+minusta+hyvinkin+totuutta+vääristävä.+Itse+olen+seurannut+kuntapolitiikkaa+aika+läheltä+ja+väittäisin+että+sukupuoli+on+ollut+harvoin+se+määräävä+tekijä.+Ennen+vain+oli+se+tilanne+että+miehiä+oli+enemmän+politiikassa+ja+muissa+yhteisöissä.+Uskaltaisin+väittää+että+nykyään+jos+vaikka+Kemissä+on+vastakkain+kokoomuslainen+mies+tai+vasemmiston+nainen+niin+kyllä+nainen+valitaan+vaikka+ei+olisi+ollut+edes+pätevämpi.+Tai+pohjanmaalla+kirkkoon+kuuluva+nainen+tai+kirkosta+eronnut+mies.+Kyllä+miesa+katoaa,+joko+palavien+soihtujen+ja+hankojen+kanssa+tai+sitten+hyvällä,+mutta+samalle+viivalle+ei+ole+asiaa.
Minä+en+mielelläni+käyttäisi+toksista+tai+toksaalista+mistään+sukupuolesta.+Vaikka+se+vaikeaa+onkin+niin+mielelläni+haluaisin+että+ensisijaisesti+asioita+käsiteltäisiin+positiivisuuden+kautta.
22.11.2018 20:49
Enpä+osaa+luki+suorilta+lukita+vastausta.
Jos+kyseessä+on+sellainen+perushärpätin+niin+todennäköisesti+kysyisin+että+ollaanko+kaksin+tai+mennäänkö+kimpalla.+Sen+jälkeenhän+tavoite+on+oppia+tuntemaan+nainen+ja+hänen+hekumansa+huiput+niin+hyvin+että+parin+viikon+päästä+härpätin+on+olohuoneen+kirjahyllyssä+koska+sen+status+on+muuttunut+käyttöesineestä+sisustukselliseksi+elementiksi.
Jos+taas+makuuhuone+täyttyy+puhallettavista+kalkkunoista,+kanoista,+vompateista+sekä+muutamasta+puolisukeltajasta+niin+ehkä+ehdottaisin+niiden+tarhaamista+olohuoneen+puolelle;+ja+säynävälle+ämpäri+ettei+kumiset+kidukset+kuivu.
Ehkä+eniten+asennoitumista+vaatisi+kuitenkin+esineet+joita+ei+heti+miellä+asiaan+kuuluvaksi.+Jos+vaikka+huoneessa+alkaa+valo+vilkkua+ja+nainen+antaa+kaasunaamarin+ja+sanoo+että+mailmanloppu+tulee+ja+meidän+pitää+tehdä+seuraavan+sukupolven+alku+niin+saattaa+olla+että+ihan+riittävästi+ei+saa+happea+siitä+naamarin+filtterin+läpi.
Tai+nainen+antaa+kiekkomailan+ja+hokkarit+ja+toteaa+että+ota+kuin+khl-hyökkääjä.+Siinä+sitten+pitää+joko+mukautua+ja+luetella+kiekkosanastoa+Venäläisellä+aksentilla+tai+todeta+että+olen+vain+puolustaja;+sekin+sählyssä,+pukea+ja+lähteä+kotiin.+Toki+pitää+myös+lähteä+jos+maila+on+right,+sillä+silloin+on+naisella+mennyt+miehet+sekaisin.+Itse+pelaan+leftiä.
21.11.2018 22:38
Se+missä+onnistuivat+hyvin+oli+se+esimerkki+miten+tasa-arvoisesti+voi+avioliitossa/parisuhteessa+elää+sekä+se+miten+tärkeää+on+asettua+toisen+ihmisen+asemaan.
Se+mikä+jätti+aika+ison+aukon+oli+toimintamallin+puute+riidoissa+ja+riidan+sopimisessa.+He+eivät+koskaan+riidelleet+lasten+nähden+joten+se+malli+minun+oli+opeteltava+myöhemmin.
Isän+kanssa+ollaan+yhteyksissä+viikottain+puhelimitse+mutta+koska+etäisyyttä+on+kilometreina+mitattuna+reilusti+ihan+joka+kuukausi+ei+nähdä.+Äidin+kanssa+menee+niin+että+sanon+puoliääneen+jotakin;+yleensä+tyyliin-"+olet+vieläkin+rakas"+jonka+jälkeen+pyyhin+silmäkulmat+ja+lasken+kukat+haudalle+tai+sytytän+kynttilän.
21.11.2018 21:32
Itse+nyt+pystyn+ehkä+parhaiten+lähestymään+asiaa+omien+tyttärieni+kautta.+Ensiksi+on+tuossa+todettava+että+kun+tuota+vanhemman+tytön+kumppania+katsoo+niin+yllättävän+paljon+siinä+on+samankaltaisuutta+minun+kanssani.+Sen+kyllä+sanoi+tytärkin.
Yksi+iso+ero+omaan+nuoruuteeni+on+se+että+vaikutteet+tulivat+perheestä,+kaveripiiristä+sekä+sanomalehdistä.+Meille+opetettiin+että+tyttöjä+ei+saa+kiusata+kun+ne+on+heikompia+ja+niitä+pitää+suojella.+Vielä+kun+huomattiin+Anttilan+kuvastosta+että+niistä+tulee+isona+kauniita+niin+kiltisti+mentiin+naruhypyssä+aina+pyörittäjiksi.+Nykyään+perheen+lisäksi+on+kaverit+jotka+voivat+olla+muualta+kuin+omasta+pitäjästä+ja+tietysti+atk-mailma+jossa+syötetään+jos+jonkinmoista+esikuvaa+ja+ohjetta+mikä+on+sinulle+hyödyksi+tai+haitaksi.+
Sama+oikeastaan+oli+varmaan+tytöillä,+opetettiin+että+kun+on+hiljaa+ja+kiltisti+niin+on+hyvä+tyttö+ja+on+ihan+hyväksyttävää+näyttää+tunteitaan.+Siitä+on+jopa+etua+kun+pyytää+poikia+pyörittämään+narua.+
Molemmat+tytöistä+on+tällä+hetkellä+ura-+ja+työelämä+edellä+kulkevia+tapauksia+ja+sen+verran+itsetietoisia++että+joskus+olen+kahvilla+todennut+että+tulevaisuudessakin+nainen+voi+olla+heikko+ja+vahvuutta+on+jos+sen+tunnustaa.+Huonon+hetken+tullen+ei+ole+väärin+päästää+kyyneliä+ja+mennä+kumppanin+olkaa+vasten+ja+kertoa+murheensa.+Toki+jos+itku+tulee+ei+saa+niistää+miehen+hihaan,+se+on+ällöttävää.+
Kyllä+uskon+että+nuo+pärjäävät+tunteidensa+kanssa+ja+muutenkin,+vaikka+mistä+sen+tietää.+Toivon+vain+että+olisivat+tasapainossa+vahvuksineen+ja+heikkouksineen+ja+muistaisivat+sydämmessään+että+sellaista+tilannetta+ei+ole+milloin+isälle+ei+saa+ottaa+yhteyttä.
Voi+olla+että+ikä+ja+aika+tekee+tehtävänsä+mutta+jotenkin+tuntuu+että+ennen+naisen+tunteet+sai+pintaan+tekemällä+hänelle+kolmioleivän,+mutta+nyt+siihen+tarvitsee+kolmiolääkkeet.
21.11.2018 18:27
161 / 200