jos matkustaa suomessa johonkin kaupunkiin tai matkustaa ulkomaille johonkin kaupunkiin niin ulkomailla enemmän ihmisiä ja ehkä erilaisempia rakennuksia mutta muuten samaa eli paikallisilla samat arki askareet kahvilassa samaa katselet ihmisiä kaduilla samoja autoja samat arkiset asiat puhumattakaan viettää aikaa turisti hotellissa ja uimaaltaiden vieressä eli sama jos menee suomessa kylpylä lomalle ja tv stä nähnyt esim turkin matkat kaksi viikkoa turisti hotellissa hotellin altailla aika puuduttavaa ehkä se on se että hotelliin ja juodaan viinaa kaksi viikkoa ja irstaillaan ja sikaillaan ja sekstaillaan ja paluu suomeen niin mitä hienoa siinä on niin luulisi että on pitkiä päiviä kuluttaa aikaa ja juoda ja esiintyä alasti parvekkeella vai onko kaikki ulkomaan matkat juomista ja sekstailua eli on hetero seksiä on homo ja lesboilua on parin vaihtoa kimppa seksiä pedofiilia ja suomessa ollaan muka kunnon ihmisiä eli ulkomaille mennään sikailemaan en muuta järkeä näe istua hotellissa kaksi viikkoa putkeen tai kierrellä kaupunkia tylsää
mitä eroa on
37
52
Vastaukset
- Nainen39vee
No mitä eroa on siinä, meneekö lomalla Tampereelle vai Lappiin? Kesämökille vai Ahvenenmaan saaristoristeilylle?
Jos susta kaikki on aina ihan samaa, niin ei tietenkään ole mitään järkeä käydäkään missään. Mutta kyllähän moni Suomessakin haluaa mennä vaikka Kastelhoman linnaan vaikka olisikin jo käynyt Olavinlinnassa. Halutaan käydä Porvoossa vaikka olisikin käyty jo Turussa. Jne- pervot.lomailee
suomi matkailun ymmärrän ja se on hienoakin ja mökkeilykin on hienoa saa tehdä siellä mitä vain rauhassa perheensä kanssa mutta ulkomaan matkoja en ymmärrä sitä samaa siellä on mitä suomessakin mutta ulkomailla pystyy homostelemaan ja lesboilemaan yms niin onko ulkomaan matkat irstailu ja pervoilu seksimatkoja
- Nainen39vee
pervot.lomailee kirjoitti:
suomi matkailun ymmärrän ja se on hienoakin ja mökkeilykin on hienoa saa tehdä siellä mitä vain rauhassa perheensä kanssa mutta ulkomaan matkoja en ymmärrä sitä samaa siellä on mitä suomessakin mutta ulkomailla pystyy homostelemaan ja lesboilemaan yms niin onko ulkomaan matkat irstailu ja pervoilu seksimatkoja
Jaa. Luulisi, että on helpompi homostella ja lesboilla nimenomaan Suomessa kuin monessa muussa maassa.
- kummia.matkoja
Nainen39vee kirjoitti:
Jaa. Luulisi, että on helpompi homostella ja lesboilla nimenomaan Suomessa kuin monessa muussa maassa.
ulkomailla voi esim lesboilla julkisestikkin ja kun palaa suomeen niin oliko toinen paikallinen tai turistina toiselta puolen maapalloa eli ei kohtaa enään koskaan mutta suomessa pelko jos lesbo kumppani matkustaakin kotikaupunkiin ja vahingossa tapaa kadulla töissä yms ja tulee ilmi että on lesbo niin suomessa ollaan iisisti mutta ulkomailla sikaillaan ja pervoillaan
- Nainen39vee
kummia.matkoja kirjoitti:
ulkomailla voi esim lesboilla julkisestikkin ja kun palaa suomeen niin oliko toinen paikallinen tai turistina toiselta puolen maapalloa eli ei kohtaa enään koskaan mutta suomessa pelko jos lesbo kumppani matkustaakin kotikaupunkiin ja vahingossa tapaa kadulla töissä yms ja tulee ilmi että on lesbo niin suomessa ollaan iisisti mutta ulkomailla sikaillaan ja pervoillaan
Ei kai nyt kukaan nykyisin Suomessa pelkäisi jotain lesbosuhteen julkituloa - eihän siitä mitään haittaa kenellekään olisi. Sitä paitsi JOS haluaisi pitää lesboilunsa piilossa, niin helpointahan se just jossain kesämökillä olisi!
- Tässäsyy
Naiset arvostaa enemmän ulkomailla matkaavaa miestä kuin kotimaassaan matkaavia koska ulkomailla käynti vaatii rahaa niin se on eräänlainen status mittari naiselle vaikka periaatteessa kyseessä on sama asia. Suomessa matkaava mies nähdään näinollen junttina ja sivistymättömänä vaikka asia ei näin ole vaan koska se on halvempaa ja egologisempaa. Eli ei aiheuta tunne pläjäystä naisen haaroissa.
Nykymaailmasta vaan on tehty sellainen että selfie ulkomailla on paljon myyvempää sosiaalisesti kuin selfie kotimaassa.- Nainen39vee
Nojaa - riippuu kohteesta. Moneen ulkomaiseen kohteeseen pääsee halvemmalla kuin kotimaanlomalle. Ei ole yhtään ekologisempaa lentää Suomen rajojen sisällä, ja toisaalta vaikka junamatkustaminen on yhtä ekologista ulkomaillakin.
Useimmiten se vaan on niin, että ne, jotka tykkäävät matkustella ulkomailla, tykkäävät matkustaa kotimaassakin. Mutta yleensä sellainen ehdottomuus, että "en suostu matkustamaan kuin kotimaassa" vaikuttaa vain oudolta jääräpäisyydeltä - ja ihan sama tosin toisinkinpäin, eli jos joku ei ikinä suostuisi Suomessa käymään missään, niin olisi sekin rasittavaa. Sen moni ymmärtää, jos haluaa matkustaa ekologisesti eikä halua esim. lentää - mutta tämä periaate ei sulje pois ulkomaanmatkoja. Itse olen varmaan puolet ulkomaanmatkoistani tehnyt jotenkin muuten kuin lentämällä, ja nämä matkat ovat siis suuntautuneet Ruotsia ja Viroa pitemmällekin.
Sinänsä on ihan ok, että joku ei halua matkustaa vaikka minnekään, tai jos tykkää matkustella vain tietyssä kohteessa kotimaassa (tai ulkomailla), mutta jos toivoo kumppanin kanssa yhteisiä matkoja ja samanhenkisyyttä, niin lienee fiksumpaa ettei nyt ensimmäisenä etsi ainakaan siitä porukasta, joka vastustaa tai halveksii juuri sitä omaa tapaa matkustaa tai olla matkustamatta. Ja sama muidenkin asioiden suhteen - jos ollaan täysin eri linjoilla ja tykätään eri asioista, ei vaan ehkä olla yhteensopivat ihmiset. - PäivänPertti
Nainen39vee kirjoitti:
Nojaa - riippuu kohteesta. Moneen ulkomaiseen kohteeseen pääsee halvemmalla kuin kotimaanlomalle. Ei ole yhtään ekologisempaa lentää Suomen rajojen sisällä, ja toisaalta vaikka junamatkustaminen on yhtä ekologista ulkomaillakin.
Useimmiten se vaan on niin, että ne, jotka tykkäävät matkustella ulkomailla, tykkäävät matkustaa kotimaassakin. Mutta yleensä sellainen ehdottomuus, että "en suostu matkustamaan kuin kotimaassa" vaikuttaa vain oudolta jääräpäisyydeltä - ja ihan sama tosin toisinkinpäin, eli jos joku ei ikinä suostuisi Suomessa käymään missään, niin olisi sekin rasittavaa. Sen moni ymmärtää, jos haluaa matkustaa ekologisesti eikä halua esim. lentää - mutta tämä periaate ei sulje pois ulkomaanmatkoja. Itse olen varmaan puolet ulkomaanmatkoistani tehnyt jotenkin muuten kuin lentämällä, ja nämä matkat ovat siis suuntautuneet Ruotsia ja Viroa pitemmällekin.
Sinänsä on ihan ok, että joku ei halua matkustaa vaikka minnekään, tai jos tykkää matkustella vain tietyssä kohteessa kotimaassa (tai ulkomailla), mutta jos toivoo kumppanin kanssa yhteisiä matkoja ja samanhenkisyyttä, niin lienee fiksumpaa ettei nyt ensimmäisenä etsi ainakaan siitä porukasta, joka vastustaa tai halveksii juuri sitä omaa tapaa matkustaa tai olla matkustamatta. Ja sama muidenkin asioiden suhteen - jos ollaan täysin eri linjoilla ja tykätään eri asioista, ei vaan ehkä olla yhteensopivat ihmiset.Aloitus osui maaliin, neiti39 provosoitui ja teki juuri sen mitä aloittaja toivoi eli vahvisti sen että naiset arvostavat enemmän ulkomaille reissaavia miehiä.
- Helppoonmeni
PäivänPertti kirjoitti:
Aloitus osui maaliin, neiti39 provosoitui ja teki juuri sen mitä aloittaja toivoi eli vahvisti sen että naiset arvostavat enemmän ulkomaille reissaavia miehiä.
Tuota ikuisesti 39 vuotiaana pysyvää narsistia nyt on helppo provosoida.
Aina löytyy joku selitys sille miksi ulkomailla matkaava mies on parempi kuin kotimaassa matkaava vaikka henkilöiden sivistystaso olisikin yhteneväinen.
Naisilla tuntuu muutenkin olevan lähes pakonomainen tarve kuluttaa kaikki omat ja varastetut rahat matkailuun.
Silti samainen porukka kaksinaismoralisesti saarnaa kotimaisesta yksityisautoilusta yms mutta sen omanperseen lennättäminen ympäri maapalloa tuhansilla litroilla kerosiinia ei sitten näiden moralistien mielestä ole saastuttavaa koska se on heidän juttunsa. - Nainen39vee
PäivänPertti kirjoitti:
Aloitus osui maaliin, neiti39 provosoitui ja teki juuri sen mitä aloittaja toivoi eli vahvisti sen että naiset arvostavat enemmän ulkomaille reissaavia miehiä.
Nojaa, itse olen enemmänkin kiinnostunut naisista, joten sama se mulle, missä miehet tykkäävät matkustella :D
- PäivänPertti
Nainen39vee kirjoitti:
Nojaa, itse olen enemmänkin kiinnostunut naisista, joten sama se mulle, missä miehet tykkäävät matkustella :D
On aika mielenkiintoista kuinka kaltaisesi lesbo viihtyy palstalla vängäten miesten kanssa. Olisiko sulla kuitenkin kiinnostusta miehiin päin?
Ei se ole syntiä. - Nainen39vee
Helppoonmeni kirjoitti:
Tuota ikuisesti 39 vuotiaana pysyvää narsistia nyt on helppo provosoida.
Aina löytyy joku selitys sille miksi ulkomailla matkaava mies on parempi kuin kotimaassa matkaava vaikka henkilöiden sivistystaso olisikin yhteneväinen.
Naisilla tuntuu muutenkin olevan lähes pakonomainen tarve kuluttaa kaikki omat ja varastetut rahat matkailuun.
Silti samainen porukka kaksinaismoralisesti saarnaa kotimaisesta yksityisautoilusta yms mutta sen omanperseen lennättäminen ympäri maapalloa tuhansilla litroilla kerosiinia ei sitten näiden moralistien mielestä ole saastuttavaa koska se on heidän juttunsa."Tuota ikuisesti 39 vuotiaana pysyvää"
hei, se on nimimerkki, ei mikään ikä. Jos nimimerkkini olisi Maija Meikäläinen, tuskin luulisit sen olevan oikea nimi, eikö? :D - Nainen39vee
PäivänPertti kirjoitti:
On aika mielenkiintoista kuinka kaltaisesi lesbo viihtyy palstalla vängäten miesten kanssa. Olisiko sulla kuitenkin kiinnostusta miehiin päin?
Ei se ole syntiä."On aika mielenkiintoista kuinka kaltaisesi lesbo viihtyy palstalla vängäten miesten kanssa. Olisiko sulla kuitenkin kiinnostusta miehiin päin?
Ei se ole syntiä. "
Jotkut ketjut ovat olleet viihdyttäviä. Tosin nyt olen alkanutkin vähän kyllästyä, kun täällä toistuu aina samat jutut ja osa tyypeistä tuntuu olevan niin sekaisin - tai no, tyypeistä tai trolleista... ainakin toivon, että osa hulluimmista tapauksista on keksittyjä nettipersoonia. En kyllä tajua itsekään, miksi viihdyn täällä. Mulla on usein joku palsta, missä käyn silloin kun on aivot narikkaan -olo, ja sitten joskus se palsta vaihtuu toiseksi. Mutta kai sinkkupalstalla voi käydä kuka vaan seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Toisaalta enhän ole edes sinkkukaan... :D
Ehkä mua kuitenkin kiinnostaa se matkustelu enemmän kuin ne miehet :D - multinikkeilyä
PäivänPertti kirjoitti:
Ei se ole syntiä.Multinikkinä hän on kertoillut täällä kyllä muutakin kuin kiinnostusta vain naisiin. Eli myös miehiin ja se omakehu kuinka hänellä onnistuu kaikki.
Pääasiassa kolme nimimerkkiä mutta samat vänkäykset vaan jatkuu. - että.näin
PäivänPertti kirjoitti:
Myöhemmin naiset arvostavat enenmmän ulkomailla asuvia miehiä, kuten esin gambiassa.
- maailmanmatkaaja
Vai ei eroa? Wienissä on sellainen asia, mitä ei missään Suomessa ole. Se on asiakaspalvelu kahvilassa.
Missään en ole saanut yhtä hyvää palvelua kuin wieniläisessä kahvilassa, jossa asiakas otetaan huomioon aivan täydellisesti. Pitää itse kokea!- hyvä.palvelu.suomessa
kyllä suomessakin saa hyvää palvelua esim vaikka shellin kahvilassa tai kahviloissa yleensä
- pöytiintarjoilu
Stadissa on useampikin kahvila, jossa on pöytiintarjoilu. Ainakin Ekberg, Cafe Aalto Akateemisen yläkerrassa ja Kämp. Käy ihmeessä, jos et ole tutustunut.
Minusta pöytiintarjoilu on hyvin yleistä kahviloissa ainakin Euroopassa ja lattareissa, joten ehkä liikut eri mantereilla? Mutta Wien on hieno kaupunki, paljon hyviä kahviloita ja herkullisia sacher-torttuja, jos niistä pitää. - maailmanmatkaaja
pöytiintarjoilu kirjoitti:
Stadissa on useampikin kahvila, jossa on pöytiintarjoilu. Ainakin Ekberg, Cafe Aalto Akateemisen yläkerrassa ja Kämp. Käy ihmeessä, jos et ole tutustunut.
Minusta pöytiintarjoilu on hyvin yleistä kahviloissa ainakin Euroopassa ja lattareissa, joten ehkä liikut eri mantereilla? Mutta Wien on hieno kaupunki, paljon hyviä kahviloita ja herkullisia sacher-torttuja, jos niistä pitää.Olen käynyt mainituissa. Kyllähän ne yrittää palvella niissä, mutta ei se ole lähelläkään wieniläisen kahvilan tasolla. Ainoat oikeat sacherkakut ovat Wienissä. Ei ne muualla osaa.
- pöytiintarjoilu
maailmanmatkaaja kirjoitti:
Olen käynyt mainituissa. Kyllähän ne yrittää palvella niissä, mutta ei se ole lähelläkään wieniläisen kahvilan tasolla. Ainoat oikeat sacherkakut ovat Wienissä. Ei ne muualla osaa.
Sacher-kakut ovat siellä tosiaan ihan omaa luokkaansa. En yleensä edes syö leivoksia, koska en välitä makeasta, mutta maistettuani pienen palan tilasin oman sacherin Wienissä. Se on täysin eri asia kuin sacher muualla, tarjoillaan kermavaahdon kera. Kahvilan nimi ei jäänyt mieleen, en ole kuin kerran käynyt Wienissä.
Muistin, että myös Hämeenlinnassa on pöytiintarjoilu yhdessä kahvilassa torin tai aukion laidalla. Ja stadista tietty vielä Fasu, kupolin alla on aina ja iankaikkisesti ollut pöytiintarjoilu ja on edelleen. En tiedä tuosta palvelusta, mutta kyllähän moni perinteinen kahvila Suomessa on pilattu uudistuksilla. Strindberg on nyt remontissa. - vanhusten.talo
pöytiintarjoilu kirjoitti:
Sacher-kakut ovat siellä tosiaan ihan omaa luokkaansa. En yleensä edes syö leivoksia, koska en välitä makeasta, mutta maistettuani pienen palan tilasin oman sacherin Wienissä. Se on täysin eri asia kuin sacher muualla, tarjoillaan kermavaahdon kera. Kahvilan nimi ei jäänyt mieleen, en ole kuin kerran käynyt Wienissä.
Muistin, että myös Hämeenlinnassa on pöytiintarjoilu yhdessä kahvilassa torin tai aukion laidalla. Ja stadista tietty vielä Fasu, kupolin alla on aina ja iankaikkisesti ollut pöytiintarjoilu ja on edelleen. En tiedä tuosta palvelusta, mutta kyllähän moni perinteinen kahvila Suomessa on pilattu uudistuksilla. Strindberg on nyt remontissa.ymmärrän kyllä jos on jo ikää ettei itse pysty viemään kahviaan tai ostoksiaan pöytään mutta onko sellaisen paikka enään kahvilat vaan hoivakoti olisi sopivampi siellä tuodaan kahvi pöytään ja tarvittaessa syötetäänkin ja pylly pyyhitään tai voihan kahvilaankin mennä jos hoitaja tulee mukaan ja tuo ostokset pöytään ja vie pöydästä ja jos ei jaksa itse kävellä niin hoitajalla on rullatuoli ja eikä tarvi itse kävellä mutta kai hoivakoti on parhain paikka
- pöytiintarjoilu
vanhusten.talo kirjoitti:
ymmärrän kyllä jos on jo ikää ettei itse pysty viemään kahviaan tai ostoksiaan pöytään mutta onko sellaisen paikka enään kahvilat vaan hoivakoti olisi sopivampi siellä tuodaan kahvi pöytään ja tarvittaessa syötetäänkin ja pylly pyyhitään tai voihan kahvilaankin mennä jos hoitaja tulee mukaan ja tuo ostokset pöytään ja vie pöydästä ja jos ei jaksa itse kävellä niin hoitajalla on rullatuoli ja eikä tarvi itse kävellä mutta kai hoivakoti on parhain paikka
Taidat olla niitä harvoja suomalaisia, jolla enää nykyään riittää uskoa hoivakotien hyvään hoivaan. Mutta toivotaan, että edes osassa on yhtä hyvää palvelua kuin wieniläisessä kahvilassa.
- rumasinkku
On siinä eroa. Ulkomailla naiset juttelee meille rumille miehille. Suomessa eivät juttele.
- kohteliaisuutta
Tai sitten olet ulkomailla itse vähän erilainen, lomafiiliksissä? Vaikka joo, kyllähän turisteille usein ollaan ystävällisiä ja kohteliaisuus on muutenkin arvossaan monin paikoin enemmän kuin Suomessa. Kohteliaisuus kuitenkin on mahdollista myös itsellesi täällä Suomessa. Ei tarvitse odottaa, että joku juttelee sinulle, voit myös itse jutella muille. Ei iskemistarkoituksessa, vaan muuten vain.
Luulen, että yksinäisyyttä olisi vähemmän, jos oltaisiin kohteliaampia. Sydämeni särkyi, kun eräs pappa kerran kaupassa kertoi, ettei joku ollut jutellut kenenkään kanssa koko kesänä. - rumasinkku
kohteliaisuutta kirjoitti:
Tai sitten olet ulkomailla itse vähän erilainen, lomafiiliksissä? Vaikka joo, kyllähän turisteille usein ollaan ystävällisiä ja kohteliaisuus on muutenkin arvossaan monin paikoin enemmän kuin Suomessa. Kohteliaisuus kuitenkin on mahdollista myös itsellesi täällä Suomessa. Ei tarvitse odottaa, että joku juttelee sinulle, voit myös itse jutella muille. Ei iskemistarkoituksessa, vaan muuten vain.
Luulen, että yksinäisyyttä olisi vähemmän, jos oltaisiin kohteliaampia. Sydämeni särkyi, kun eräs pappa kerran kaupassa kertoi, ettei joku ollut jutellut kenenkään kanssa koko kesänä.Ulkomailla naiset on kiinnostuneita mistä olen kotoisin ja tulevat ihan juttelee, hymyilevät ja kerran portugalissakin nainen pyysi kotiinsa syömään. Tuli rannalla rantabaarissa juttelee ja siinä juteltiin kolme tuntia ja pyysi kotiinsa. Suomessa ei niin tapahtuisi koskaan. Ulkomaalaiset saaneet erilaisen kasvatuksen eli suvaitsevaisen että vieraalle ei olla tylyjä kuten suomessa. Jos siellä on vieraalle tyly niin oma suku antaa kyllä huutia sellaiselle. Jossain viinijuhlissakin olin kaverin kanssa niin ei tarvinnut istua yksin juhlimassa kun naisia tuli koko ajan juttelee ja hakivat tanssimaan ja pitivät seuraa koko ajan.
- kohteiliasuutta
rumasinkku kirjoitti:
Ulkomailla naiset on kiinnostuneita mistä olen kotoisin ja tulevat ihan juttelee, hymyilevät ja kerran portugalissakin nainen pyysi kotiinsa syömään. Tuli rannalla rantabaarissa juttelee ja siinä juteltiin kolme tuntia ja pyysi kotiinsa. Suomessa ei niin tapahtuisi koskaan. Ulkomaalaiset saaneet erilaisen kasvatuksen eli suvaitsevaisen että vieraalle ei olla tylyjä kuten suomessa. Jos siellä on vieraalle tyly niin oma suku antaa kyllä huutia sellaiselle. Jossain viinijuhlissakin olin kaverin kanssa niin ei tarvinnut istua yksin juhlimassa kun naisia tuli koko ajan juttelee ja hakivat tanssimaan ja pitivät seuraa koko ajan.
Matkusteleminen kannattaa, koska varsinkin masentunut unohtaa, että maailma on suuri. Sitä ei saa koskaan unohtaa, että kaikki asiat voivat näyttää ihan toisenlaisilta toisesta maasta tai elämäntilanteesta katsottuna. Tai viiden vuoden kuluttua.
Esimerkiksi käsite ruma. Suomalaismies on pitkä Italiassa, vaikka Suomessa hän on lyhyt. Maantienvärinen tukka on eksoottinen blondi ja Suomi, onko siellä jääkarhuja? Siitä syntyy helposti jutun juurta. Suomella on hyvä brändi jos joku siitä jotain tietää, joten ei käy täällä flaksi, niin matkailu avartaa. Matkailun pointti on pitkälti se, että näkee paitsi maailman myös itsensä eri näkökulmasta. Eikä tarvitse olla miljonääri matkustaakseen paljon, lennothan ovat nykyään tosi halpoja eikä tarvitse majoittua kalliisti. - siitäjohtuu
rumasinkku kirjoitti:
Ulkomailla naiset on kiinnostuneita mistä olen kotoisin ja tulevat ihan juttelee, hymyilevät ja kerran portugalissakin nainen pyysi kotiinsa syömään. Tuli rannalla rantabaarissa juttelee ja siinä juteltiin kolme tuntia ja pyysi kotiinsa. Suomessa ei niin tapahtuisi koskaan. Ulkomaalaiset saaneet erilaisen kasvatuksen eli suvaitsevaisen että vieraalle ei olla tylyjä kuten suomessa. Jos siellä on vieraalle tyly niin oma suku antaa kyllä huutia sellaiselle. Jossain viinijuhlissakin olin kaverin kanssa niin ei tarvinnut istua yksin juhlimassa kun naisia tuli koko ajan juttelee ja hakivat tanssimaan ja pitivät seuraa koko ajan.
Ei se mistään kasvatuksesta kiinni ole vaan siitä että ulkomailla olet "jännä" ulkomaalainen, ei ne naiset paikallisille ukoille samalla lailla puhu.
Jos kotimaan matkailua miettii niin harvoin liikkuu lentämällä joten siinä mielessä se on ilmastoteko. Kyllähän toki muillakin keinoin pääsee mutta yleensä ne on hitaampia vaihtoehtoja.
Lisäksi matkailuun käytetyt eurot jäävät kotimaahan ja sillä on työllistävä vaikutus. Jos syöt kotimaassa tuet myös muuta kuin sitä ravintolaa. Varsinkin jos ruoka on siitä läheltä niin myös maatalous kiittää jne.
Ulkomaille lähtiessä taas euro voi olla kova konsultti; viikon perheloman hinnalla kotimaassa saatat päästä pariksi viikoksi etelään.
Toinen asia mikä tulee mieleen on muutos. Jos nyt asuisin vaikka Lappeenrannassa ja valitsisin lomakohteita parin viikon päähän niin todennäköisesti voisin kuvitella että pääsisin paremmin arjesta lähtemällä Barcelonaan tai Casablankaan kuin matkustamalla Tammisaareen tai Kokkolaan.
Itsellä on vuosiloma josta neljä viikkoa on kesällä ja viikko talvella. Koska haluan tehdä muutakin kuin matkustella niin pitää vähän priorisoida koska nuo viikot menevät niin äkkiä. Itse olen panostanut kotimaan matkailuun. Sitäkin voi tehdä niin monella tapaa. Vaeltaa, pyöräillä, meloa tai käyttää moottorivetoisia vaihtoehtoja; yksityisiä tai julkisia.- kallistaon
Se on varmasti monella este kotimaan matkailulle, että se on niin kallista. Mutta onneksi tänne tulee paljon turisteja nykyään, toivottavasti paljon lisää, koska täällä on oikeasti aika eksoottista. Talvella ja kesällä.
- Taruavaitotta
kallistaon kirjoitti:
Se on varmasti monella este kotimaan matkailulle, että se on niin kallista. Mutta onneksi tänne tulee paljon turisteja nykyään, toivottavasti paljon lisää, koska täällä on oikeasti aika eksoottista. Talvella ja kesällä.
Tuo on juuri tyypillinen naisen kommentti. "kun kotimaan matkailu on kallista"
Mistä helvetistä te tuon repäisette?
Se että sä menet makaamaan jonnekin aurinkoon viikoksi kustantaa helposti useammankin tonnin.
Mitäpä kaikkea ihan suomen maankamaralla voikaan tehdä sillä rahalla?
Itse elän suomessa matkaillen muutamalla satasella hyvinkin lomani.
Ainiin onhan siinä se ikävä puoli että silloin se maksettu raha jää suomalaiseen kiertoon ja suomalaisille yrittäjille ja eihän sellainen nyt ole "lopaalia" alkuunkaan.
Tietenkin jos ajattelutapa on kokoomuslaista syntyperää niin vain se kalleinhan on parasta. Eihän silloin käy laatuun ollenkaan "halpamatkailu" - kallistaon
Taruavaitotta kirjoitti:
Tuo on juuri tyypillinen naisen kommentti. "kun kotimaan matkailu on kallista"
Mistä helvetistä te tuon repäisette?
Se että sä menet makaamaan jonnekin aurinkoon viikoksi kustantaa helposti useammankin tonnin.
Mitäpä kaikkea ihan suomen maankamaralla voikaan tehdä sillä rahalla?
Itse elän suomessa matkaillen muutamalla satasella hyvinkin lomani.
Ainiin onhan siinä se ikävä puoli että silloin se maksettu raha jää suomalaiseen kiertoon ja suomalaisille yrittäjille ja eihän sellainen nyt ole "lopaalia" alkuunkaan.
Tietenkin jos ajattelutapa on kokoomuslaista syntyperää niin vain se kalleinhan on parasta. Eihän silloin käy laatuun ollenkaan "halpamatkailu"Siitä tiedän, että matkustan Suomessa aika paljon. Samantasoinen hotelli Euroopassa maksaa noin 40-50 euroa vähemmän, aurinkolomia olen harrastellut niin kauan sitten, etten niistä osaa sanoa. Mutta keskituloiselle perheelle loma Suomessa tulee varmasti kalliimmaksi kuin jossain Euroopassa sesongin ulkopuolella (sesonki on elokuu, pääsiäinen, joulu).
Mutta se on jo halvempaa matkustaa vaikka viikonlopuksi johonkin täällä Suomessa, sitä itsekin tulee tehtyä. Pientä piristystä arkiseen on päästä johonkin, vaikka vain naapurikaupungissa käy syömässä ja katsomassa jonkun paikallisen nähtävyyden. Olet väärässä, jos kuvittelet mun olevan luksusmatkailun perään. Viimeksi kävin matkoilla Kotkassa, ajeltiin meren rantaa ja kaupungilla, käytiin snagarilla ja ostettiin tuoretta kalaa meren rannasta, yöksi kotiin. Mutta kyllähän sekin on syntiä, kun ei ole tankissa biodieseliä.
Kotimaassa matkustaessa ei kovin usein törmää kieliongelmiin. Siitä plussaa. Tietysti joillakin matkalaisilla saattaa olla toinen kotimainen hakusessa, valikoiva kuulo, tai vaikeuksia puhutun ymmärtämisen kanssa, mutta noin yleisesti ottaen kommunikointi ja asiointi pitäisi sujua helpommin.
Paitsi savolaisten kanssa jutellessa, siellä vastuu siirtyy aina kuulijalle.Mjaa, kylpyläloma on varattuna. Etelän loma siirtyy hamaan tulevaisuuteen...ehkäpä joulu poikkeuksellisesti poissa kotoa? Kuka tietää...saa nähhä.😃
Kyllä mä reissaisin mielummin pitkin ja poikin, kun haalin krääsää nurkkiin. Mulla on jo kaikkea mitä mä tarvin, meillä on...sitpaitsi enemmän muksuillekin jää mieleen yhteiset reissut jossain, kun läjäpäin roinaa nurkissa. Mä luulen...muistatko kun oltiin vanhempien kanssa siellä...tai muostatko sen hienon jutun sieltä jne.- eikrääsälle
Samoin ajattelen, ei krääsää vaan elämyksiä. Etkös ole joskus käyttänyt nimeä Muhku? Olet tosi mukava nainen, hauskaa matkaa koko perheelle <3
eikrääsälle kirjoitti:
Samoin ajattelen, ei krääsää vaan elämyksiä. Etkös ole joskus käyttänyt nimeä Muhku? Olet tosi mukava nainen, hauskaa matkaa koko perheelle <3
Juu olen muhku...😃
Elämyksiä mielummin, yhdessä nähtyjä ja koettuja mitkä jää mieleen paremmin kun mitkään krääsät..
Kiitos!😃- eikrääsälle
mazy kirjoitti:
Juu olen muhku...😃
Elämyksiä mielummin, yhdessä nähtyjä ja koettuja mitkä jää mieleen paremmin kun mitkään krääsät..
Kiitos!😃Nimenomaan :)
- sanonvaan--
Ulkomailla on paljon nähtävää. En ymmärrä miksi ulkomaalaiset tulee suomeen kun suomessa ei ole mitäännähtävää ja ihmisetkin suomessa on vittumaisia. Jos suomalainen menee jo viroon vaikka niin se on kuin eri planeetta, ihmiset todella erilaisia ystävällisiä mukavia ja hyvin kasvatettuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun453141Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081917Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171900Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si781690- 181502
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431388- 261322
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1161157UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1101123