Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3978

1. Kaupunginjohtaja+Ritva+päätti+hakea+kolmea+lähihoitajaa+ja+yhtä+lastenhoitajaa.+Mielenkiintoiset+nimikkeet+tuli+kokeiluun+siihen+nähden+että+"jos+on+tehtävänala,+jossa+on+paljon+miehiä+ja+jos+on+yhtä+hyvät+nais-+ja+mieshakijat+niin+silloin+se+vähemmistöä+edustava+laitetaan+etusijalle.+Nimettömässä+rekrytoinnissa+tätä+ei+voida+ottaa+huomioon,+kaupunginjohtaja+Viljanen+sanoo.+"No+salaliittoteoriat+sikseen.Mulle+jäi+hieman+sekava+kuva+koko+prosessista.+Mulla+jäi+tuosta+nyt+vähän+sellainen+kuva+että+kunhan+työ+-ja+koulutustausta+vastasivat+haettavaa+työtehtävää+niin+sen+jälkeen+painotus+oli+hekemuksessa.+Eli+ei+enää+riitä+että+olet+ammattitaitoinen+vaan+pitää+olla+kirjallista+lahjakkuutta+jotta+pääsisit+virkaan.Yksi++oleellinen+tuosta+jää+myös+uupumaan.+Ainakin+yksityisellä+puolella+on+tapana+pyytää+suostuttelijoita+edellisestä+työpaikasta+ja+kokemukseni+perusteelle+tätä+monet+työnantajat+myös+käyttävät+uutta+henkilöä+rekrytoidessa.Toivottavasti+Vantaa+myös+tiedottaa+lasten+vanhemmille+sen+missä+varhaiskasvatuksen+yksikössä+toimii+henkilö+josta+kaupunki+ei+tiedä+muuta+kuin+ammatillisen+pätevyyden.
  2. Alimmaiseen+kysymykseen+niin+pahalta+se+tuntuu+mutta+toisaalta+se+on+aika+lyhytkestoinen+tunne+kun+tietää+tehneensä+oikeaksi+katsomansa+ratkaisun.Enpä+muista+että+ihan+suoraan+ainakaan+viimeaikoina+seksiä+oltaisiin+tultu+kysymään+ihan+tuosta+"kylmiltään",+toisin+minä+olen+niin+heikko+lukemaan+sanatontta+viestintää+että+saattaa+olla+moni++seksitarjous+mennyt+ohikin.++Vastaus+varmaan+olisi+että+olen+varattu+tai+että+olen+juuri+eronnut+enkä+halua+laastaroida+koska+se+olisi+väärin+kumpaakin+kohtaan.Jos+taas+oltaisiin+käyty+elokuvissa+ja+seuraavilla+treffeillä+lähdetty+vaikka+vaeltamaan.+Matkalla+on+tutustuttu+toisiimme+ja+juteltu+asioista+jotka+merkitsevät+elämässä+ja+ajatuksista+tulevaisuudessa+jne++ja+neljännen+päivän+iltana+on+käyty+joessa+uimassa,+katseltu+lohien+nousuja+joessa,+syöty+iltapalaa+ja+juotu+nokipannukahvit+samalla+ihaillen+kurkia+suon+reunassa,Jos+seksiehdotus+sitten+toimitetaan+mallilla+jossa+ensin+teltan+vetoketjua+avataan+ja+hetken+kuluttua+myös+makuupussin+vetoketsu+liikkuu+kohti+jalkopäätä+samalla+kun+nainen+laskeutuu+puolittain+päälleni+pistäen+huulensa+omiani+vasten+samalla+kun+kun+toinen+kätensä+seikkailee+kyljekeni+tai+olkapäiteni+seutuvilla.+Vaikka+sanaakaan+ei+sanottaisi+niin+naisen+kiihtyvästä+hengityksestä+voisi+aistia+että+nyt+on+toisi+kyseessä.Tuskimpa+siinä+heittäisi+naista+teltasta+vaan+nopeasti+kipaisisi+60+km+lähemmälle+kondomiautomaatille+hakemaan+parit+ensikodit+ja+jatkettaisiin+kun+olen+palannut.Eli+kyllä+ainakin+itselle+se+miten+asia+esitetään+ja+nähdäänkö+vaivaa+myös+toiseen+tutustumiseen+vaikuttaa+hyvin+suoraan+vastauksen+laatuun.
  3. Irti+kuulostaa+melkein+stereofoniselta+käskyltä+vaikka+niitä+on+itseasiassa+kaksi.+Yhdelle+miehelle+se+tarkoittaa+erään+aikakauden+päätymistä+mutta+toiselle+vielä+uusi+mahdollisuus+annetaan.+Uuno+ei+tilansa+tiedosta+mutta+ympärillä+olevat+ensihoitajat+ovat+helpottuneita+sillä+defibrilaattori+oli+löytänyt+Uunon+sydämmelle+käyrän.+Yhden+iskun+jälkeen+Uunon+sydän+on+taas+rytmissä+ja+matka+sairaalaan+voi+alkaa.+Koska+Anni+huomasi+ettei+hänestä+ollut+tilanteeseen+apua+hän+lähti+kulkemaan+kohti+ulko-ovea.+Matkalla+sinne+hänen+käteensä+tarttui+Timo+joka+halusi+selittää.+Anni+kivahti+selvin+sanoin+irtikehoituksensa+ja+suorin+sanoin+antoi+ymmärtää+että+tämä+oli+tässä.+Vaikka+miten+Timo+yritti+selittää+mustaa+valkoiseksi+oli+selvää+että+Anni+menisi+viikoksi+äidilleen+ja+sen+aikana+Timon+kamppeet+pitää+olla+kämpästä+lähteneet.+Ollessa+pihalla+soittamassa+taxia+Timo+kohtaa+Jan+Ericin+joka+tarjoaa+hänelle+autokyydit+kotiin.+Tämän+jälkeen+Timoa+ja+JanEriciä+ei+enää+seudulla+näkynyt+mutta+joitakin+vuosia+myöhemmin+pariskunta+astui+julkisuuteen+syd-österbotten+lehdessä+jossa+kertoivat+siitä+miten+olivat+myyneet+Porvoon+asuntonsa+ja+omistavat+nyt+tomaattiviljelmän+ja+siinä+yhteydessä+olevalle+tilalle+tulee+pieneläin+puisto+ja+maatilamatkailua+Bed&breakfast+periaatteella.Mirja+ei+vieläkään+oikein+tiedä+miten+toimisi+Pertin+kanssa+mutta+kohun+aiheuttama+uteliaisuus+vie+voiton+ja+hän+poistuu+vessasta.+Matkalla+hän+kuulee+sydänkohtauksen+saaneesta+vanhasta+miehestä+sekä+epämääräisiä+huhuja+sydänkohtauksen+syistä.+Matkalla+hän+kohtaa+Annin+joka+vaihtoi+suunnan+ulko-ovelta+baariin+jossa+ajatteli+riipaista+kunnon+kännit.+Nuoruusvuosina+näiden+nuorten+naisten+kohtaamiset+olivat+henkisten+kissatappeluiden+aatelia+ja+parasta+a-luokkaa+kun+kilpailu+oli+kovaa+niin+harrastustoiminnassa,+olemisessa+poikien+suosiossa+sekä+koulunumeroissa.+Nyt+aika+ja+elämänviisaus+olivat+hioneet+nämä+särmät+molemmista+pois+ja+koska+Mirja+ei+vieläkään+tiennyt+mitä+Pertin+kanssa+tekisi+hänkin+ajatteli+ottaa+pari+napsua.+Napsuja+siinä+siten+kuluikin+kun+Mirja+kuunteli+Annin+murheita+ja+pettymystä.+Toki+Anni+sisimmässään+oli+jo+Timolle+antanut+anteeksi+koska+tiesi+että+ihmisellä+on+vain+yksi+elämä+ja+jos+hän+ei+koe+onnellisuutta+yhden+kanssa+on+turhaa+olla+ikuisesti+katkera+jos+etsii+onneaan+muualta.Pertti+siinä+baaritiskillä+havaitsi+että+Mirjahan+se+sieltä+palaili+joten+oli+taas+aika+suoristaa+selkää+ja+parantaa+ryhtiä.+Tällä+kertaa+Mirjalla+oli+joku+kaveri+mukana+ja+he+istahtivat+baarin+toiselle+puolelle.+Herrasmiehenä+Pertti+ei+suinkaan+lähtenyt+siine+häiriöiksi+sillä+halauksista+ja+käytettyjen+nenäliinojen+määrästä+oli+selvä+että+toisella+oli+paha+olla.+Aikansa+odoteltuaan+Pertti+tuli+tulokseen+että+eiköhän+tämä+ollut+tässä+ja+päätti+lähteä+nukkumaan+sillä+mitä+pidempään+täällä+viihtyi+sen+pidemmäksi+venyi+huominen+lähtö+kohti+kotimaisemia.+Siinä+juodessaan+paukkunsa+pohjat+oli+Pertti+laskeutumassa+jakkaralta+kun+vierestä+kuului+hentoinen+ääni;+"saanko+luvan?"
  4. Ihan+ensin+on+todettava+että+minä+kuulun+tähän+kotimaan+matkailua+fanittavaan+lahkoon.+Olisi+niin+hienoa+viedä+nainen+ensitreffeillä++huvipuistoon,+taidenäyttelyyn,+urheilutapahtumaan+jne+,+ja+kun+on+tutustuttu+niin+vaeltamaan,+melomaan,+viikonloppulomalle+maatilalle++jne.+Jos+lomailusta+puhutaan+niin+pikku+erillainen+kuormittavuus+esim+vaelluksella+ja+se+rauha+ja+hiljaisuus+jossa+voi+hetkeksi+pysähtyä+ja+miettiä+omaa+itseään,+kumppania,+parisuhdetta.;+eli+sellaista+akkujen+lataamista+minä+lomalta+haen.+Minä+nautin+kun+katselen+kyykäärmettä+polulla,+haukkaa+liitämässä+pellon+yllä+tai+iltahämärissä+huuhkajan+nauttivan+jänisateriaa.+Minua+ei+naisen+matkustushalukuus+sinällään+häiritse+kunhan+ei+aina+vaadi+että+minä+tulen+reissuille+mukaan.++Mitä+tuohon+keskimmäiseen+kappaleeseen+tulee+niin+siinä+on+kaksi+asiaa+joita+aina+tulee+miettineeksi.+Ensinnä+ollaan+huolissaan+ilmaston+lämpenemisestä+ja+kasvihuoneilmiöstä+siihen+malliin+että+lapsia+ei+enää+uskalleta+tehdä,+kierrätysastioita+on+nurkat+pullollaan+ja+kaduilla+ollaan+kylttien+kanssa+haukkumassa+miehiä+jotka+syövät+lihaa.+Se+ei+kuitenkaan+ole+ongelma+että+pari+kertaa+vuodessa+lennetään+eurooppaan+ja+kerran+jonkun+isomman+lätäkön+yli+ihan+toisille+maanosille.+Toinen+asia+on+tietysti+taivastella+miten+Suomessa+on+niin+paljon+työttömiä.+Jos+vaikka+tuhat+naista+pistäisi+5000e+matkabudjettinsa+kotimaahan+niin+eiköhän+silläkin+jotakin+tekisi+maan+työttömyyden+edessä.Jos+mennään+treffailulinjalle+niin+aika+paljon+matkailua+käytetään+Troijan+hevosena.+Ilmoitetaan+että+varallisuudellasi+ei+ole+väliä+kunhan+tulet+toimeen+omillasi.+Parin+lauseen+päässä+kehutaan+vuosittaisia+ulkomaanmatkoja+joihin+miehen+pitäisi+osallistua+että+saadaan+yhteisiä+kokemuksia.+Siinä++kun+laskee+paikat+missä+nainen+reissaa+ja+hakee+netistä+hinnat+niin+voi+sitten+verrata+verotiedoista+riittäsikö+80te+vuositulot+tämän+naisen+kanssa+elämiseen.Eikä+ole+muuten+kerran+tai+kaksi+kun+viestittely+on+loppunut+tuon+kysymyksen+jälkeen.+Ensin+nainen+kertoo+missä+on+käynyt+ja+kun+vastaan+että+pari+kertaa+Kanarian+saarilla+niin+juttu+loppuu+siihen.+Ei+hirveästi+tarvi+olla+ennustajan+vikaa+tiettääkseen+että+jonkun+kahvipöydässä+nousen+esille+tyyliin+"muuten+ihan+mukavan+oloinen+kaveri+mutta+koska+ei+juuri+ulkomailla+ole+käynyt+niin+taitaa+olla+niitä+rasisteja+jotka+haluaa+rajat+kiinni.+Hakee+varmaan+aina+perjantaipullonkin+jonka+jälkeen+olisi+antanut+minulle+selkää.+Olipa+hyvä+että+en+kirjoitellut+enempää."Tuo+on+kyllä+totta+että+kotimaan+matkailu+ei+kyllä+ole+mitään+ihan+halpaa+lystiä.
  5. No+kukin+päättää+kriteereistään+ja+mitkä+ovat+niistä+kriittisiä+ja+mistä+pystyy+vähän+joustamaan.+Osa+kriteereistä+on+pysyvämpiä+kuin+toiset.+Lisäksi+riippuu+vähän+mistä+kumppania+hakee.+Esimerkkinä+omalle+kohdalleni+pituus.+Jos+nainen+hakee+min+177cm+miestä+internetin+syövereistä+niin+kyllähän+siinä+karsiutuu+kun+pituus+on+175+eikä+kasvupyrähdystä+ole+odotettavissa.+Jos+taas+nainen+kadulla+tulisi+vastaan+ja+minä+näyttäisin+hänestä+muuten+ihan+soivalta+peliltä+niin+en+tiedä+luinka+tarkalla+silmälä+hän+alkaa+miettimään+olenko++177+pitkä.Paino,+alkoholismi+,+kenties+musiikkimaku+ja+harrastukset+taas+voivat+olla+eri+asennossa+muutaman+vuoden+kuluttua.+Se+ottaako+riskin+esim+alkoholismista+raitistumiseen++projektissa+että+se+ei+ehkä+tule+onnistumaan+on+sitten+jokaisen+oma+päätös.+Itse+en+kuitenkaan+ole+aivan+ehdottomasti+sitä+mieltä+että+tämä+olisi+ota+tai+jätä+juttu+vaan+kyllä+minusta+sillä+paremmalla+puoliskolla+on+oikeus+jos+ei+nyt+vaatia+niin+toivoa+joustavuutta+ja+kompromissi+kykyä.Jos+nainen+on+sellainen+ja+minä+tällainen+niin+yhteen+mentäessä+pitää+avoimesti+miettiä+ja+keskustella+missä+kohtaa+sellainen+toimii+paremmin+kuin+tällainen+tai+toisiinpäin.+Joihinkin+kohtiin+otetaan+parhaat+osat+molemmista.+Sitten+kun+sitä+ulkopuolelta+katselee+niin+voi+vain+todeta+että+tulipa+kaunis+ja+rakkaudentäyteinen+tuollainen.Tämä+on+tietysti+helpompi+kirjoittaa+kun+toteuttaa+koska+pitäisi+olla+kristallipallo+tulevaan.+Siksi+ainakin+itse+suosin+tutustumista+vähän+pidemmällä+kaavalla+ennekuin+voi+sanoa+että+aletaanko+oleen+ja+sillee.