Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4060

1. Teräväinen+ollut+myös+hyvä+ja+Rantanenkin+pääsee+vielä+vauhtii.+Saa+nähdä+miten+sitten+kun+tosipelit+alkaa.
  2. Miehet+tekevät+enemmän+väkivaltarikoksia,+useimmiten+perheväkivallan+uhri+on+nainen,+miehet+tienaavat+liikaa+naisiin+nähden,+miesjohtajia+on+liikaa+jne;+tiedetään+kyllä,+meidän+syntilista+on+tavattoman+pitkä.+Lisäksi+me+maksetaan+siitä+vielä+tuplarangaistus+kun+nämä+asiat+on+helppo+yleistää+kaikkiin+miehiin+ja+sen+lisäksi+kun+nainen+tekee+jotakin+rangaistavaa+ei+sitä+viranomaiset+usko.Mutta+onhan+meissä+nämä+hienot+puolet+kuten+alkoholisoituminen,+itsemurhat,+asunnottomuus,+työttömyys,+huonompiosaisuus+ja+kun+vielä+erossakin+lapset+yleensä+jää+äidille+niin+kyllähän+Suomalaisen+miehen+kelpaa;+elämä+on+kuin+ruusuilla+tanssimista.Koska+nyt+on+vatsa+täynä+Kiinalaista+ruokaa+voin+sulatellessa+pohtia+tätä+siltä+pohjalta+että+en+ole+suhteessa+joten+kuulun+kohderyhmään+joka+on+aina+pitänyt+itseäni+"kilttinä+ja+kunnollisena".+Itse+en+ole+koskaan+pitänyt+itseäni+tunnekylmänä+miehenä+mutta+on+totta+että+usean+ilkeän+tai+vähemmän+ilkeiden+pakkien+seurauksena+tietynlainen+suojamekanismi+ehkä+tulee+nostettua+eteen+jotta+ei+sattuisi+taas+sisäisesti+yhtä+paljon.+Siinä+on+kyllä+paljon+tehtävää+eikä+mikään+helppo+juttu+enkä+ole+varma+tuleeko+se+ikinä+edes+täydellisesti+onnistumaan.Itsekeskeisyyden+merkiksi+voin+kyllä+nostaa+käteni+ylös.+Eron+jälkeen+kun+piti+miettiä+miten+saada+arki+lasten+kanssa+sujumaan+niin+yksi+ohjenuora+oli+että+minä+ensin+jos+se+kohtuudella+on+mahdollista.+Jos+minä+en+pysty+pitämään+itsestäni+fyysisesti+ja+henkisesti+huolta+niin+miten+minä+pystyn+lapset+hoitamaan.+Siksi+yritin+mahdollisuuksien+mukaan+mm+jatkaa+harrastuksiani+entisen+mallin+mukaan.+Tätä+ohjenuoraa+ajattelin+soveltaa+myös+parisuhteessa+ja+toivon+löytäväni+naisen+joka+ajattelee+samoin.+Jos+molemmat+pitää+itsestään+huolta+on+sen+päälle+parisuhdetta+helpompi+rakentaa.+Ikäväkin+minä+kyllä+osaan+olla+vaikka+en+minä+siitä+roolista+mitenkään+nauti.+Lapsetkin+pistän+välillä+siivoamaan+vaikka+tiedän+olevani+heidän+silmissään+ikävä+ihminen.+Muös+parisuhteessa+joutuu+joskus+tekemään+kipeitä+ja+ikäviä+päätöksiä+mutta+ne+nyt+vain+pitää+pystyä+tekemään.En+nyt+usko+että+kirjoitus+muuttaa+ajatustasi+sen+suuntaan+että+kilttejä+ja+mukavia+olisi+enää+vapailla+markkinoilla+mutta+tuota+itsekriittisyyttä+voitaisiin+vähän+mittoa+sillä+tavalla+että+kun+vastaan+tulee+kommentti+jossa+suollan+rumaa+juttua+naisista+niin+linkkaa+tähän+niin+katsotaan+olisiko+minusta+miestä+ottamaan+asia+kriittisen+tarkastelun+alle.
  3. Eilen+töistä+kotona+puoli+kasin+aikaan+ja+sieltä+sitten+salille+tekemään+jalkatreenit.+Myöhemmin+saunaan+ja+vappuaatto+olikin+siinä.+Iltakahvista+tuli+sen+verran+vahvaa+että+laimensin+sitä+ohuella+siivulla+kirkasta.+Eli+yksi+tömssy+vapun+kunniaksi.Nyt+aamulla+olen+haravoinut+pihaa+ja+huolsin+ruohonleikkurin.
  4. Jes,+vauvakeskustelua.+Eilen+olin+menossa+sählyyn+ja+pieni+pojanviikari+oli+siinä+oven+edessä+ja+katsoi+minua+pitkään+alhaalta+ylös+ja+takaisin.+Totesi+sitten+vain+että+"maalivahti".+Oli+mulla+mv:n+kamppeet+päällä+ja+sitä+jäi+kaveri+ihmettelemään.+Oli+kyllä+suloinen+lapsi.Päivällä+taas+kaupassa+yksi+ihana+tuttinaama+katseli+minua+vihaisesti+kulmien+alta.+Rupesi+sitäkin+lopulta+hymyilyttämään.+Siinä+pihalla+vielä+lapset+hyppivät+lätäköissä+ja+harmittelin+kun+ei+ollut+saappaita.+Olisi+ollut+niin+mukava+mennä+rakentamaan+patoja.Vauvat+ja+lapset+on+kyllä+ihania;+välillä+oikein+mietityttää+missä+vaiheessa+niistä+tulee+tälläisia+kyynisiä+aikuisia.+Onhan+noita+syitä+esitetty+monesta+näkökulmasta,+miesten+heikompi+koulumenestys+johtaa+siihen+että+naiset+ovat+yliopistoissa+ja+miehet+on+"ns+hanttihommissa"+tai+syrjäytyvät.+Syntyy+kohtanto-ongelma.+Työelämä+on+pirstaloitunut+ja+epävarmuus+tulevasta+painaa.+Mielenkiintoista+myös+miten+hallitus+on+heikentämässä+nuorten+työsuhdeturvaa+ja+samalla+ihmetellään+miksi+lapsia+ei+synny.+Varmaan+moni+myös+miettii+kannattaako+tämme+maapallolle+enää+yhtään+ihmistä+tehdä+lisää+kun+nytkin+ollaan+kantokyvyn+rajoilla,Varmaan+myös+ihmisten+asenne+on+muuttunut,+silloin+kun+itse+olin+nuori+niin+lapsia+piti+olla+enemmänkin+kun+katovuodet+ja+rutto+vei+osan.+Nyt+mietitään+siitä+näkökulmasta+että+milloin+se+yksi+tai+kaksi+lasta+kannattaa+hankkia+jotta+jatkossa+pärjätään+vaikka+sosiaaliturva+on+mailman+mittapuulla+ensiluokkaista.
  5. .....+ja+silittää;+emännän+ja+pyykit.+Vaatteiden+silitys+on+sellaista+hommaa+jossa+naiset+on+vaan+tiellä.Monet+illat+olen+takapihalla+kahvia+juodessa+katsellut+punertavaa+taivaanrantaa,+tähtikirkasta+taivasta,+ohilentävien+lentokoneiden+vilkkuvia+valoja,+syysmyrkkyä+ja+joskus+jopa+kateellisena+kuunnellut+kujertavia+kyyhkysiä+kun+olen+miettinyt+vastausta+kysymykseesi.Minä+en+hae+naista+siitä+romanttisesta+lähtökohdasta+että+hän+toisi+automaattisesti+minun+elämääni+jotakin+lisää.+Olen+etsimässä+naista+jonka+kanssa+rakastettaisiin+toisiamme+niin+että+hän+haluaisi+jakaa+tämän+minun+nykyisen+elämäni+ja+toivoisi+että+minä+olisin+jakajana+hänen+elämässään.+Hartaimpana+toiveena+olisi+se+joukkuelajin+tavoite+että+joukkue+olisi+suurempi+kuin+yksilöidensä+summa.+Itse+ajattelen+niin+että+jos+joku+haluaa+minut+vain+tuomaan+lisäarvoa+elämäänsä+niin+sen+vaikutus+on+sama+kuin+palkankorotuksen+tai+allensa+laskemisen.+Kun+pari+tiliväliä+on+mennyt+tai+housut+kuivaneet+niin+taas+minulta+odotetaan+lisäarvon+tuottoa.Siinä+mielessä+ajatukseni+ovat+linjassa+noiden+ilmoitusten+kanssa+että+naiset+etsivät+miehiä+jotka+tuovat+heille+jotakin+lisää+ja+minä+taas+lähden+siitä+toiveesta+että+löytäisin+naisen+jonka+elämälle+jotakin+pystyisin+lisää+antamaan.+Jos+pystyisin+omaa+elämääni+parantamaan+samalla+kun+pystyisin+naisen+elämänlaatua+nostamaan+niin+toiveena+on+että+osa+siitä+heijastuu+takaisin+omaan+elämääni.+Myös+minun+on+tehtävä+töitä+parisuhteen+eteen+eikä+vain+odottaa+että+nainen+tulee+ja+nostaa+elämäni+seuraavalle+tasolle.