Suomi on pariskuntien maa, jossa sinkkuja ja eronneita kartetaan – Sosiologi Kaisa Kuurne huomasi, kuinka vaikeaksi puolisonsa menettäneen elämä voi muuttua
https://www.hs.fi/elama/art-2000005735211.html?share=44464e74ffb13b34398faf5fee062590
Koetko syrjintää?
24
400
Vastaukset
- 132d123d123d2
tekopyhää puhua asiasta. kyllä kaikki tietää, minuaki on aina syrjitty koulukiusaamisesta lähtien.. nyt jo 30v vieläki monet syrjii.
- ladyout
Syrjiminen ja kunkin oma kokemus ei ole tekopyhää...eikö se ole hyvä, että joku puhuu ettei vaan kuvitella, että on olemassa vain yksi tietty joukko ihmisiä, jotka kärsii asiasta? Kun todellisuudessa on monenlaisia ihmisiä ja joukkoja joille syrjiminen ja yksinäisyys on tosiasia.
En pääse lukemaan tuota, mutta eihän se noin saisi olla. Että ihmistä kartetaan siksi, että on sinkku, eronnut tai leski. Tai ylipäänsä jonkun tuommoisen statuksen takia.
Ihmisiä yhtä kaikki ja ihmisillä on aina jotakin annettavaa toisilleen. Vaikka vain ohimenevä hymy tai pari sanaa...joskus nekin on hirmu paljon.
Miksi sillä olisi väliä oletko sinkku tai suhteessa, eronnut tai karannut...yhtälailla kultakin sitä elämää saa puheista jaetuksi, löytää hyvää seuraa ajanviettoon ja kaveruuteen, ystävyyteen. Henkilökemiathan ne enempi vaikuttaa, kaikki ei vaan ymmärrä toisiaan ja löydä yhteistä asiaa...- ylpeät.seksiseuralaiset
kyllä monia sinkkuja karsastetaan kun moni sinkku on tinderissä ja on seksiseuralainen ja seuralaiset vaihtuu usein ja nämä sinkut ei halua suhdetta tai kumppania vaan tekee rahaa eli pimeää rahaa ja varatut tekee samaa ja toiset varatut niin ihmiset tietää että on synnynnäinen pettäjä ja misään asiassa ei voi luottaa eli nämä ihmiset on pohja sakkaa ja siksi normaalit sinkut kärsivät vaikka haluaa löytää kumppanin ja rakkaansa mutta kaikki luulee että on myöskin tinderiläinen ja korkeastikoulutettu
Jos jotakin, niin Suomi on sinkkujen maa.
- trollikka
En mä varsinaisesti ole syrjintää tämän sinkkuuteni takia kärsinyt, ... jos ei oteta huomioon sitä; ett eri porukat yrittää löytää mulle sitä toista puolikasta.
Se on vähän kiusallista kun tyrkyttämällä tyrkytetään kahta sinkkua; tutustumaan toisiinsa ja seurustelemaan keskenään.
Siis kun ensimmäisellä tapaamisella on mulle tullut jo selväksi ettei yli innokas äijän rontti vähempää vois kiinnostaa. Sellainen " jalka taakse ja nurin" tyyppinen tapaus, "meille vai teille?"
Kun sitt seuraan kerran jonkun kaverin luona treffataan... käy ilmi; ett taas sama paritus yritys käynnissä... ja tämä sama hiivatin iilimato kyseessä.
Nykyään olen ilmoittanut ett jos tulen illanviettoon -> tuon seuralaisen itse mukanani!
Noloin kohdalleni sattunut tapaus oli kun broidi ja hänen vaimonsa pyysivät munt mukaansa eräille broidin ystävän syntymäpäiville, minutkin oli sinne kuulemma toivotettu tervetulleeksi.
Tanssimaan... totta hiivatissa, innoissani lyöttäydyin matkaan, enempää asiaa ajattelematta.
Illan isäntä oli eri mukava kaveri... tulin hyvin toimeen/juttuun hänen kanssaan ja osasi mies jopa tanssia hiukan. Jossain vaiheessa kuitenkin keskusteluissa hän sanoi veljelleni; "Oli se sentään mukavaa ...ett sait tuotua tämän pikkusiskos lopultakin näytille mulle!"
Ne keskustelut ja illanvietto mun kohdallani loppui siihen... minä lähdin siitä, soitin taxin!
Kyllä broidi on asiaa mulle koittanut jälkeenpäin selittää, ...ymmärsin kuulemma väärin , mies nyt vaan oli asettanut sanansa niin, ett minä ymmärsin ne väärin... plää plää plää.
Saakuta rallaa... kun se ei ole ainut kerta, kun veljet esittelee sopivia miehiä... siis heidän mittapuunsa mukaan mitattuna. Luojan lykky en ole arabinainen, eikä minun tarvitse veljieni mielipiteistä tuon taivaallista välittää!- mitä.tuumit
Trollikka on hyvä ja yrittää rauhoittua.
Moni romanssi saa nykypäivänä alkunsa ystäväpiirin toimiessa amorin apulaisina esitellen toisilleen ihmiset joilla voisi synkatakin. Ketään ei pakoteta avioliittoon, suhteeseen, tai edes kertapanoksi.
PS: jos broidiesi tökeröt paritusyritykset ahdistavat, niin ehkä joku palstalainen voisi järkätä sulle sokkotreffit jonkun turkulaiskomistuksen kanssa. Käsittääkseni palstalla on vahva turkulaisedustus... - Homo-Petri
Anninan broidi on juoppo väkivältarikollinen idiootti
- trollikka
mitä.tuumit kirjoitti:
Trollikka on hyvä ja yrittää rauhoittua.
Moni romanssi saa nykypäivänä alkunsa ystäväpiirin toimiessa amorin apulaisina esitellen toisilleen ihmiset joilla voisi synkatakin. Ketään ei pakoteta avioliittoon, suhteeseen, tai edes kertapanoksi.
PS: jos broidiesi tökeröt paritusyritykset ahdistavat, niin ehkä joku palstalainen voisi järkätä sulle sokkotreffit jonkun turkulaiskomistuksen kanssa. Käsittääkseni palstalla on vahva turkulaisedustus..."PS: jos broidiesi tökeröt paritusyritykset ahdistavat, niin ehkä joku palstalainen voisi järkätä sulle sokkotreffit jonkun turkulaiskomistuksen kanssa. Käsittääkseni palstalla on vahva turkulaisedustus..."
- Joo-o ! Tässä yks idiootti esitys lisää. =( Ampukaa ittenne!
Enköhän mä pärjäile ihan omin voiminkin ja kyllä mulla on ihan suht´ koht´ mukavat oltavat sinkkunakin. Lähden kohta katsoon yhtä myytävänä olevaa pientä puutalo asuntoa Portsassa; keittiö,kamari ja kylmä eteinen; jossa pieni WC. Peruskuntoinen kaksio virallisesti = 38m².
Kaakeliuuni ja puilla lämpenevä hellakin, sähköpatterit ja ikkunat uusittu viimekesänä.
Taloyhtiöllä pihasauna, kesäisin keskiviikkoisin ja perjantaisin lämpeää... 5€/h. Mielenkiintoista!
Pihalla on yksi vuokrattava parkkipaikka asunnolle nyt varattuna.
Taidan laittaa omakotitalo hankkeeni jäihin... joksikin aikaa, ja katsoa mitä tuleman pitää.
Puutarhatonttia voin silti kehitellä, nukkua vaikka lasten leikkimökissä, se nyt ei ainakaan rakennuslupaa tarvitse, ja muutamalla satasella pystyy hankkimaan! - sama_
trollikka kirjoitti:
"PS: jos broidiesi tökeröt paritusyritykset ahdistavat, niin ehkä joku palstalainen voisi järkätä sulle sokkotreffit jonkun turkulaiskomistuksen kanssa. Käsittääkseni palstalla on vahva turkulaisedustus..."
Enköhän mä pärjäile ihan omin voiminkin ja kyllä mulla on ihan suht´ koht´ mukavat oltavat sinkkunakin. Lähden kohta katsoon yhtä myytävänä olevaa pientä puutalo asuntoa Portsassa; keittiö,kamari ja kylmä eteinen; jossa pieni WC. Peruskuntoinen kaksio virallisesti = 38m².
Kaakeliuuni ja puilla lämpenevä hellakin, sähköpatterit ja ikkunat uusittu viimekesänä.
Taloyhtiöllä pihasauna, kesäisin keskiviikkoisin ja perjantaisin lämpeää... 5€/h. Mielenkiintoista!
Taidan laittaa omakotitalo hankkeeni jäihin... joksikin aikaa, ja katsoa mitä tuleman pitää.
Puutarhatonttia voin silti kehitellä, nukkua vaikka lasten leikkimökissä, se nyt ei ainakaan rakennuslupaa tarvitse, ja muutamalla satasella pystyy hankkimaan!"- Joo-o ! Tässä yks idiootti esitys lisää. =( Ampukaa ittenne!"
Sorry, tarkoitus oli vain heittää vähän läppää ja saada sut ilahtumaan mahdollisuuksien maailmasta. Naisen "itsenäisyydessä" ei näy olevan mitään hauskaa, siitä kai väkivaltaiset heittonnekin kumpuavat.
Toivottavasti asunto miellyttää ja saat sen itsellesi käypään hintaan. - Potsapubi
trollikka kirjoitti:
"PS: jos broidiesi tökeröt paritusyritykset ahdistavat, niin ehkä joku palstalainen voisi järkätä sulle sokkotreffit jonkun turkulaiskomistuksen kanssa. Käsittääkseni palstalla on vahva turkulaisedustus..."
Puutarhatonttia voin silti kehitellä, nukkua vaikka lasten leikkimökissä, se nyt ei ainakaan rakennuslupaa tarvitse, ja muutamalla satasella pystyy hankkimaan!Jaahas--täytyy tilata muutama keissi irkkuwiskiä ja kottikärryt Ninni kotimatkalla
- trollikka
sama_ kirjoitti:
"- Joo-o ! Tässä yks idiootti esitys lisää. =( Ampukaa ittenne!"
Sorry, tarkoitus oli vain heittää vähän läppää ja saada sut ilahtumaan mahdollisuuksien maailmasta. Naisen "itsenäisyydessä" ei näy olevan mitään hauskaa, siitä kai väkivaltaiset heittonnekin kumpuavat.
Toivottavasti asunto miellyttää ja saat sen itsellesi käypään hintaan.Sorry, ihan oikeesti! Mulla ollut huono päivä tänään... vähän liikaa vastuuta hoitaa yksin kokonaisuutta! Yks kysyy yhtä asiaa... ja toinen odottaa vastausta seuraavaan propleemaan!
Välillä käytännön töissä... ja päivystin puhelinta samalla, onneks se ei soinut; käynnissä olleen kuntoutusohjelman aikana. Pieni hengähdystauko... ja minä sinkkupalstaa lukemaan ja vastaamaan.
Tämä on keskustelu palsta ymmärtääkseni. Mulla paloi kiinni... täälläkin jo sokkotreffejä aletaan tunkea mulle. Mä en ole ainoa muija Turussa joka on sinkku... ihan vaan tiedoksi.
Tuli sitt vastattua turhan pirullisesti... myönnän.
Mun sinkkuuteni tuntuu olevan enemmän ympäristölleni rasite kuin mulle itselleni... vaikka myönnän katselevani miehiä ihan aktiivisesti haku päällä.
En mä kuitenkaan ole kovin innostunut mihinkään sokkotreffi ajatukseen! Tuossa aikaisemmista kokemuksista jo kerroin... enkä mä niissäkään itse ollut mitenkään se aktiivinen osapuoli ... en edes ajatuksissani, saati ett olin ollut tyytyväinen kavereiden ... ns. avusta!
Lähinnä mä olen nolona noista järjestelyistä!
Se elämäni mies tulee eteeni... jos on tullakseen.
Mutt kiitos nyt ihan ajatuksestasi, ...jos ihan silkasta ystävällisyydestä otit vain kantaa!
Tein tarjouksen asunnosta, joka tarvitsee täys remontin! Enkä ikinä maksa sellaista hintaa minkä asunnonvälittäjä siitä pyysi. Sillä hinnalla jo saisi rempatun asunnon, katsoin netistä!
Kuten huutokauppakeisari on sanonut; hullu se on joka ei puolta pyydetystä hinnasta tarjoa! Sillä hinnalla se ei varmaankaan lähde...mutt siitä aloitetaan! Pyyntö oli 220000€ - trollikka
trollikka kirjoitti:
Sorry, ihan oikeesti! Mulla ollut huono päivä tänään... vähän liikaa vastuuta hoitaa yksin kokonaisuutta! Yks kysyy yhtä asiaa... ja toinen odottaa vastausta seuraavaan propleemaan!
Välillä käytännön töissä... ja päivystin puhelinta samalla, onneks se ei soinut; käynnissä olleen kuntoutusohjelman aikana. Pieni hengähdystauko... ja minä sinkkupalstaa lukemaan ja vastaamaan.
Tämä on keskustelu palsta ymmärtääkseni. Mulla paloi kiinni... täälläkin jo sokkotreffejä aletaan tunkea mulle. Mä en ole ainoa muija Turussa joka on sinkku... ihan vaan tiedoksi.
Tuli sitt vastattua turhan pirullisesti... myönnän.
Mun sinkkuuteni tuntuu olevan enemmän ympäristölleni rasite kuin mulle itselleni... vaikka myönnän katselevani miehiä ihan aktiivisesti haku päällä.
En mä kuitenkaan ole kovin innostunut mihinkään sokkotreffi ajatukseen! Tuossa aikaisemmista kokemuksista jo kerroin... enkä mä niissäkään itse ollut mitenkään se aktiivinen osapuoli ... en edes ajatuksissani, saati ett olin ollut tyytyväinen kavereiden ... ns. avusta!
Lähinnä mä olen nolona noista järjestelyistä!
Se elämäni mies tulee eteeni... jos on tullakseen.
Mutt kiitos nyt ihan ajatuksestasi, ...jos ihan silkasta ystävällisyydestä otit vain kantaa!
Tein tarjouksen asunnosta, joka tarvitsee täys remontin! Enkä ikinä maksa sellaista hintaa minkä asunnonvälittäjä siitä pyysi. Sillä hinnalla jo saisi rempatun asunnon, katsoin netistä!
Kuten huutokauppakeisari on sanonut; hullu se on joka ei puolta pyydetystä hinnasta tarjoa! Sillä hinnalla se ei varmaankaan lähde...mutt siitä aloitetaan! Pyyntö oli 220000€Asunnonvälittäjä soitti kuuden jälkeen illalla, omistaja oli hylännyt tarjoukseni. Eikä kuulemma myy alle 200tuhannen hintaan, koska siitä saa laajentamalla kolmeen kerrokseen yli 100m² asunnon.
En mä tee kauppoja ainakaan tuosta, sen rakennuttaminenkin maksaa... itse en osaa.
Pelkkästään keittiön kaapit maalaus ja laminaatti lattiaan sekä kylppäri olis riittänyt mulle... korkeintaan 30tuhatta koko remppaan tällä hetkellä. Eli n.150 tuhatta maksimisaan ajattelin investoida alle 40 neliön asuntoon.
Huomenna käyn katsomassa Heikkilänkadun asuntoa... jos se suinkin sopii,sen asunnon myyjille.
Hyvää yötä kaikille, mä menen nukkumaan nyt! - mietitään.vielä
trollikka kirjoitti:
Asunnonvälittäjä soitti kuuden jälkeen illalla, omistaja oli hylännyt tarjoukseni. Eikä kuulemma myy alle 200tuhannen hintaan, koska siitä saa laajentamalla kolmeen kerrokseen yli 100m² asunnon.
En mä tee kauppoja ainakaan tuosta, sen rakennuttaminenkin maksaa... itse en osaa.
Pelkkästään keittiön kaapit maalaus ja laminaatti lattiaan sekä kylppäri olis riittänyt mulle... korkeintaan 30tuhatta koko remppaan tällä hetkellä. Eli n.150 tuhatta maksimisaan ajattelin investoida alle 40 neliön asuntoon.
Huomenna käyn katsomassa Heikkilänkadun asuntoa... jos se suinkin sopii,sen asunnon myyjille.
Hyvää yötä kaikille, mä menen nukkumaan nyt!Fiksustihan sinä ajattelet noita asuntoasioita, ei sulla ole härän päivää.
Se mies meidän pitäisi kuites hommata sulle. - trollikka
mietitään.vielä kirjoitti:
Fiksustihan sinä ajattelet noita asuntoasioita, ei sulla ole härän päivää.
Se mies meidän pitäisi kuites hommata sulle.Jaaha, sä ett luovuta. Siinä sulle onkin pohdittavaa pitkäksi aikaa, ...sanoin jo etten sokkotreffeille lähde. Niin hieman on kuule sulla vaikeuksia järjestellä noita asioita, sanoisin ett aika mahdotonta. Päivänjatkoja sinne.
- ei.sokeana
trollikka kirjoitti:
Jaaha, sä ett luovuta. Siinä sulle onkin pohdittavaa pitkäksi aikaa, ...sanoin jo etten sokkotreffeille lähde. Niin hieman on kuule sulla vaikeuksia järjestellä noita asioita, sanoisin ett aika mahdotonta. Päivänjatkoja sinne.
En aio ottaa tästä elämäntehtävää, mutta kyllähän asiaa voidaan pohtia. Uskon siihen, että jos on halua tehdä asioille jotakin, niin löytyy myös keinot.
Sokkotreffit on aika hirveitä, olen itsekin käynyt sellaisilla kerran. Ne me unohdetaan oikopäätä, mietitään muita keinoja. Päivänjatkoja sinnekin.
- En_maksa
Maksumuuri. 🏧 🙁 💶
- Sinkkunainen
En koe syrjintää. Sinkkuus on oma valintani. En vaihtaisi parisuhteeseen.
- Kaisanoasaa
Naiset syrjii kilttejä miehiä ja rakastavat rikollisia jännämiehiä.
- Saasanoaa
Miehet on rikollisia jännämiehiä.
- Ihmisoikeusrikos
Oon kokenut syrjintää naapurin koiran taholta. Mitä hiivattia se mua haukkuu.
Sama. Olen kuitenkin suorittanut imperiumin vastaiskuna täsmägrillauksia takapihalla kun tuulensuunta on oikea. Saa räkyttävä pystykorva kokea grilliherkkujeni riipivän suloisen tuoksun kirsussaan....verkon takaa. Ja lällättelyni.
Ei kannata mulle alkaa...
Kyllähän sitä elämän aikana on syrjinnän tuntemuksia tullut. Asunnon sijainnin kautta kun sairaala ja muut palvelut siirtyvät yhä edemmäs ja tietkin menevät meidän kulmilla aina vaan huonompaan kuntoon. Toki täällä asuminen on oma valinta ja asumisen edullisuus kompensoi jotakin. Nyt olen työelämässä mutta jos työt nyt loppuisivat niin varmasti kokisin uutta työtä hakiessa syrjintää syntymävuoteni vuoksi.
Miehenäkin on tullut syrjityksi kun kävi sinänsä hyvät muistot jättäneen varusmiespalveluksen. Samaan aikaan muut tekivät sitten tiliä tai aloittivat opiskelun. Yöelämässä on tullut syrjityksi kun en ole baariin päässyt (selvä olin; välihuomautus) mutta jälkeen ilmestyneet naiset hameissaan toki sitten sisälle navigoivat. Voi tietysti olla että vika ei ollut sukupuolessa vaan siinä että minulla oli housut. Jos olisin rohkeasti hameessa mennyt niin voi toki olla että näillä rotupuhtailla säärillä olisi auennut muutakin kuin ulko-ovi.
Pahin kuitenkin oli sosiaalipuolen naisarmeijan vastustus siihen että isä olisi lapsien lähivanhempi. Siinä oli aika käänyttäminen vaikka sekä minä että lasten äiti oli tällä kannalla.
Itse sinkkuuden vuoksi en ole varsinaista syrjintää kokenut mutta miehenä joka on lapsien lähivanhempi koen että olen joutunut lähtemään vähän takamatkalta. Silloin kun oli ilmoitus niin olin kirjoittanut siihen että lapset asuvat luonani; tästä huolimatta monet lukivat sen niin että lapset asuvat luonani silloin kun on tapaamisoikeus. Moni kirjoittelu pysähtyi siihen kun totuus selvisi. Uskon, tai ainakin toivon, että syyt eivät olleet minuun henkilönä kohdistuvia vaan enemmän aikataulullisia tai käytännön juttuja.
Aluksi toki oli sellaista juttua että pian sinä uuden löydät ja kun aikaa kului niin se muuttui muotoon "kyllä sinä naisen tarvitsisit". Tämäkin loppui kun sanoin että osaan korjata jo ruohonleikkurin itse joten se viimeinenkin syy hommata nainen on kadonnut.- 6jwtwr6jw6jwjwjw6jw
Noi hesarin jutut kannattaisi kopsata koska moni ei sitä tilaa.
Mutta onko se syrjintää jollei ihmiset ole sinusta kiinnostuneita ja lähesty? Pentuna jotkut voivat työntää porukoista jonkun pois mutta en aikuisena ole sellaista nähnyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203764
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243139En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322355- 922139
- 191976
- 261632
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui411611- 321512
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava5021463Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414