Ikisinkku, oletko oikeasti vain tylsä?

oletko.pohtinut

Jännämies sitä, jännämies tätä....palstan ikisinkkujen kestoselitys yksin jäämiselleen on jännämiehet.

Entäpä jos ongelmanne ei olekaan jännämiehet, vaan te itse? Harva nainen valitsee puolisokseen väkivaltaisen psykopaatin/sosiopaatin, vaan mieluummin leppoisan ja mukavan miehen.

Jostakin syystä naiset kuitenkin karttelevat tylsiä ja persoonattomia miehiä, nämä jäävät yleensä kaikesta muustakin kivasta paitsioon. Oletko pohtinut, ikisinkkuutesi perussyy voikin olla tylsyytesi?

203

3211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä luulen että olet hyvinkin oikeassa. Naiset ei moneen asiaan miestä tarvitse, mutta yksi niistä on oman tylsän tyhjyyden täyttäminen.

      Miesten on sitten opittava hyväksymään että heidän odotetaan paitsi pystyvän viihdyttämään itseään, mikä sekin on haastavaa, niin lisäksi viihdyttämään myös naista, ellei tämä satu olemaan tylsyyttä sietävää lajia.

      • No mihinkäs sinä itse mahtaisit naista tarvitsevan? Lisääntymiseen yksinomaan? Vai viihdyttämään? Entä jos se on sinusta itsestäsikin haastavaa viihdyttää itseäsi, niin miten siihen naisen pitäisi pystyä?


      • Dissident kirjoitti:

        No mihinkäs sinä itse mahtaisit naista tarvitsevan? Lisääntymiseen yksinomaan? Vai viihdyttämään? Entä jos se on sinusta itsestäsikin haastavaa viihdyttää itseäsi, niin miten siihen naisen pitäisi pystyä?

        En odotakaan, että naisen pitäisi viihdyttää minua. Olen itseni viihdyttämisessä varsin hyvä, enkä tarvitse siihen edes kovinkaan äärimmäisiä keinoja. Jos nyt nettikirjoittelua ei lasketa. Kääntöpuoli tietty on se, etten muiden kannalta ole kovinkaan viihdyttävä. Ne jotka kulkee ympäriinsä kärrynpyöriä heitellen tai hölmöillen on tietenkin viihdyttävämpiä.

        En aio lisääntyä, mutta laumaeläimenä kaipaan kuitenkin läheisyyttä, ihokosketusta ja joidenkin asioiden jakamista.


      • scrg kirjoitti:

        En odotakaan, että naisen pitäisi viihdyttää minua. Olen itseni viihdyttämisessä varsin hyvä, enkä tarvitse siihen edes kovinkaan äärimmäisiä keinoja. Jos nyt nettikirjoittelua ei lasketa. Kääntöpuoli tietty on se, etten muiden kannalta ole kovinkaan viihdyttävä. Ne jotka kulkee ympäriinsä kärrynpyöriä heitellen tai hölmöillen on tietenkin viihdyttävämpiä.

        En aio lisääntyä, mutta laumaeläimenä kaipaan kuitenkin läheisyyttä, ihokosketusta ja joidenkin asioiden jakamista.

        No itse olen ainakin törmännyt naiseläjiin...jopa täällä palstalla, jotka eivät kaipaa itsekkään mitään kärrynpyöränviskaajaa, tai pelletorveen puhaltavaa housutkintussa pyllistäjää. Että jakasivat nuo samat intressit löytää mukava miehenrellukka.

        Ei tietenkään pitäisi....mutta sä ja Floweri ootte kuin paita ja peppu...heh...


      • Dissident kirjoitti:

        No itse olen ainakin törmännyt naiseläjiin...jopa täällä palstalla, jotka eivät kaipaa itsekkään mitään kärrynpyöränviskaajaa, tai pelletorveen puhaltavaa housutkintussa pyllistäjää. Että jakasivat nuo samat intressit löytää mukava miehenrellukka.

        Ei tietenkään pitäisi....mutta sä ja Floweri ootte kuin paita ja peppu...heh...

        Siis ei pitäisi sanoa ääneen tuota loppuosaa, mutta saan jos haluun ja halusin nyt...

        heh


      • Lipi.lii
        Dissident kirjoitti:

        No mihinkäs sinä itse mahtaisit naista tarvitsevan? Lisääntymiseen yksinomaan? Vai viihdyttämään? Entä jos se on sinusta itsestäsikin haastavaa viihdyttää itseäsi, niin miten siihen naisen pitäisi pystyä?

        Mikäs nuoleskelija se sinä olet?


      • miehettylsiä

        En odota mieheltä viihdytystä koska miehet ei siihen pysty, sen verran tylsiä useimmiten ovat.


    • Kyllä se varmaan on niin että tavallinen kiltti mies ei kykene tarjoamaan naisen elämään riittävästi draamaa ja nousujohteita ura/raha/matkailu/ym. kokemuskehitystä niin kuin statuksellinen jännämies. Toisaalta kyllä kun kuuntelee naisten juttuja kyllä nekin aika tylsiä ovat, se vaan ei siinämäärin haittaa kun naiset on tottuneet siihen että saavat olla yleisönä kun seremoniamestarimies järjestää tapahtumia.

      • Oikeastaan kun sinä noita palstalla putkahtelevia ajatuksiasi viljelisit irl:kin, niin varmasti olis rinki naisia vauhkona selittämässä sulle rautalankakiepin kanssa niitä selväks... Kokeileppas... Jos sieltä tarttus sellainen matami, joka vääntäs sokatkin samalla polvistas....


      • Dissident kirjoitti:

        Oikeastaan kun sinä noita palstalla putkahtelevia ajatuksiasi viljelisit irl:kin, niin varmasti olis rinki naisia vauhkona selittämässä sulle rautalankakiepin kanssa niitä selväks... Kokeileppas... Jos sieltä tarttus sellainen matami, joka vääntäs sokatkin samalla polvistas....

        Viimeksi kun livenä oikaisin yhden naisen jännittäviä käsityksiä itsestään (rankka lapsuus/nuoruus, taiteelllinen, vanha sielu tms., no näitä naisia mitä on 13 tusinassa) se meni ihan puhumattomiin :) Olin kieltämättä vähän ehkä ilkeä mutta kun kukaan muu ei sanonut mitään niin piti vähän tipauttaa sitä sen itse rakentamalta jalustalta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Viimeksi kun livenä oikaisin yhden naisen jännittäviä käsityksiä itsestään (rankka lapsuus/nuoruus, taiteelllinen, vanha sielu tms., no näitä naisia mitä on 13 tusinassa) se meni ihan puhumattomiin :) Olin kieltämättä vähän ehkä ilkeä mutta kun kukaan muu ei sanonut mitään niin piti vähän tipauttaa sitä sen itse rakentamalta jalustalta.

        No se on ollut sellainen nainen se.... Eikun yrittämään uudelleen... Mutta voihan se olla, että ei sitä elovenaa löydy silti, mutta yrittänyttä ei laiteta...


      • Dissident kirjoitti:

        No se on ollut sellainen nainen se.... Eikun yrittämään uudelleen... Mutta voihan se olla, että ei sitä elovenaa löydy silti, mutta yrittänyttä ei laiteta...

        Naisissa vaan on se vika etä usein ne ovat niin huumorintajuttomia etteivät kestä totuutta itsestään eivätkä ole riittävän nokkelia puolustautumaan. Sitä minäkin vähn kaipaisin kleskusteluissa että napakasti kiistetään ja oikaistaan minun nahdollisesti provoavaa kommenttia mutta useammin siitä suutahdus seuraa kuin nokkela vastaisku. Tavallaanhan se tietysti hyvä että heti näkee ettei tuo viihtyisi eikä pärjäisi minun kanssa kun ei ole kiistämisen jaloa taitoa mutta sääli että sitä niin harvoin näkee. Livenä sietäisin varmaankin jopa feministin jos sen kanssa voisi asiallisen hauskasti keskustella ilman että se oikeasti suuttuu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Naisissa vaan on se vika etä usein ne ovat niin huumorintajuttomia etteivät kestä totuutta itsestään eivätkä ole riittävän nokkelia puolustautumaan. Sitä minäkin vähn kaipaisin kleskusteluissa että napakasti kiistetään ja oikaistaan minun nahdollisesti provoavaa kommenttia mutta useammin siitä suutahdus seuraa kuin nokkela vastaisku. Tavallaanhan se tietysti hyvä että heti näkee ettei tuo viihtyisi eikä pärjäisi minun kanssa kun ei ole kiistämisen jaloa taitoa mutta sääli että sitä niin harvoin näkee. Livenä sietäisin varmaankin jopa feministin jos sen kanssa voisi asiallisen hauskasti keskustella ilman että se oikeasti suuttuu.

        No tuo toisen haastaminen asiallisesti on kyllä aika mukava piirre oikeastaan. Se jos mikä antaa buustia. Mutta muistathan senkin, että siellä saatetaan haastaakin sitten oikeasti sinut, että et sitten itse möksähdä ja ala karkailemaan samanjankutusta, niinkuin täälläkin teet...


      • Dissident kirjoitti:

        No tuo toisen haastaminen asiallisesti on kyllä aika mukava piirre oikeastaan. Se jos mikä antaa buustia. Mutta muistathan senkin, että siellä saatetaan haastaakin sitten oikeasti sinut, että et sitten itse möksähdä ja ala karkailemaan samanjankutusta, niinkuin täälläkin teet...

        En minä möksähdä mutta jos juttu ei näytä johtavan mihinkään niin saatan minä kyllä häippästä jollain tekosyyllä :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä möksähdä mutta jos juttu ei näytä johtavan mihinkään niin saatan minä kyllä häippästä jollain tekosyyllä :)

        Niin, mutta siinäpä se monesti onkin, että mikä se oikea perustelu mihinkin on? Ei se aina ole se sinun?


      • Jaahas oon tylsä😁


      • Minusta tuntuu sir ritarini , että haluat viihtyä yhtä paljon naisen kanssa kuin nainen sinun.
        Lapseni eilen palvoivat minua kun heitin leikkimielisesti palvokaa minua. Yksi huusi ”en ikinä ” ja toinen alkoi palvomaan ja sit repesin nauramaan, kaikki alkoi palvomaan ja nolostui.

        Ne on ihan höpsöjä, onhan minut luotu jumalan kuvaksi olenhan jumalatar.

        Kunhan leikin


      • valtakunta kirjoitti:

        Minusta tuntuu sir ritarini , että haluat viihtyä yhtä paljon naisen kanssa kuin nainen sinun.
        Lapseni eilen palvoivat minua kun heitin leikkimielisesti palvokaa minua. Yksi huusi ”en ikinä ” ja toinen alkoi palvomaan ja sit repesin nauramaan, kaikki alkoi palvomaan ja nolostui.

        Ne on ihan höpsöjä, onhan minut luotu jumalan kuvaksi olenhan jumalatar.

        Kunhan leikin

        No sähän olet niille muksuille elämän keskipiste, koeta pitää toi että olet niille jumalatar. Voihan ne jossain vähän ämpyillä mutta kyllähän se itsekullekin on äiti aina tärkeä iästä riippumatta ja äitihän sen arvostuksen tavallaan määrittää itse aika pitkälle ihan sillä miten niiden kanssa pärjää.


      • 25woodcock
        valtakunta kirjoitti:

        Minusta tuntuu sir ritarini , että haluat viihtyä yhtä paljon naisen kanssa kuin nainen sinun.
        Lapseni eilen palvoivat minua kun heitin leikkimielisesti palvokaa minua. Yksi huusi ”en ikinä ” ja toinen alkoi palvomaan ja sit repesin nauramaan, kaikki alkoi palvomaan ja nolostui.

        Ne on ihan höpsöjä, onhan minut luotu jumalan kuvaksi olenhan jumalatar.

        Kunhan leikin

        https://www.youtube.com/watch?v=0yJy3BBMbyU

        Rose tuoksuvien karnakukkien jumalatar Akka, Ukko pääjumalan sexyobjketi


      • 25woodcock kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=0yJy3BBMbyU

        Rose tuoksuvien karnakukkien jumalatar Akka, Ukko pääjumalan sexyobjketi

        Ukkoseni tänää puistoo tuli mukaan aina se käsi livahti morjestaa karvahirviötä tukistelemassa. En ikinä tajua miksi pitää aina käydä näpistelemässä.


      • Älä höpise


    • helmiä_sioille

      On nää tylsiä. Lähes jokainen päivittäin tuntitolkulla palstalla hengaileva.

      Kuin monen kanssa jaksaisit keskustella? Tarkoitan siis ihan oikeaa keskustelua eikä sitä juupaseipäs-vänkäämistä. Itse en jaksa monenkaan palsta-asukin kanssa muutamaa viestiä enempää... :)

      • No miltei samaa mieltä, mutta tuo Harmis kyllä lyö aina äimältä kommenteillaan.... miehellä on mielikuvitusta selitellä kaikki aina niin nurinkurin, että ei mitään rajaa.... hupaisa äijä!


      • helmiä_sioille
        Dissident kirjoitti:

        No miltei samaa mieltä, mutta tuo Harmis kyllä lyö aina äimältä kommenteillaan.... miehellä on mielikuvitusta selitellä kaikki aina niin nurinkurin, että ei mitään rajaa.... hupaisa äijä!

        Sä kuulut myös niiden joukkoon, joita ei vaan jaksa.,. :D


      • helmiä_sioille
        Dissident kirjoitti:

        No miltei samaa mieltä, mutta tuo Harmis kyllä lyö aina äimältä kommenteillaan.... miehellä on mielikuvitusta selitellä kaikki aina niin nurinkurin, että ei mitään rajaa.... hupaisa äijä!

        Katso peiliin. Ja sinä olet sen jonon kärjessä, josta juuri mainitsin.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Katso peiliin. Ja sinä olet sen jonon kärjessä, josta juuri mainitsin.

        Ai niin kun sinä olit niitä, jota ahdistaa perässäroikkujat? Ja kirjoitat yleiselle palstalle... Olet kuin kala-allergikko sushibaarissa marisemassa... heh


      • zx43545zxzx
        Dissident kirjoitti:

        Ai niin kun sinä olit niitä, jota ahdistaa perässäroikkujat? Ja kirjoitat yleiselle palstalle... Olet kuin kala-allergikko sushibaarissa marisemassa... heh

        Monia häiritsee turhanpäiväinen höpötys ilman asiasisältöä.

        Keskity & tiivistä.


      • zx43545zxzx kirjoitti:

        Monia häiritsee turhanpäiväinen höpötys ilman asiasisältöä.

        Keskity & tiivistä.

        Monia häiritsee vaikka mikä... minuakin häiritsee vaikka nimettömänä puskista möläyttely, mutta enpä voi sille mitään....mutta alan siedättyä. Toinen vaihtoehtohan on ottaa ne lampisen latulimusiinit ja suksia v.ttuun täältä...


      • helmiä_sioille
        Dissident kirjoitti:

        Monia häiritsee vaikka mikä... minuakin häiritsee vaikka nimettömänä puskista möläyttely, mutta enpä voi sille mitään....mutta alan siedättyä. Toinen vaihtoehtohan on ottaa ne lampisen latulimusiinit ja suksia v.ttuun täältä...

        Sulla taitaa olla aika tylsä ja sisällötön elämä. Eikä kavereitakaan paljon muita kuin muut palsta-asukit....


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Sulla taitaa olla aika tylsä ja sisällötön elämä. Eikä kavereitakaan paljon muita kuin muut palsta-asukit....

        No onkos sulla sitten sen parempi elämä kun täällä notkut?
        On mulla ihan kivasti sisältöä elämässä. Vähän liikaakin välissä.... Täällä voi tuumia mitä huvittaa ja miten huvittaa, eikä tartte olla joku... Voi vaikka ärsyttää jotakuta ihan tahallaankin, eikä se haittaa... Olla mukava mukaville, ilkee ilkeille tai miten vaan... Tää on siinämielessä kiva mesta...


      • helmiä_sioille
        Dissident kirjoitti:

        No onkos sulla sitten sen parempi elämä kun täällä notkut?
        On mulla ihan kivasti sisältöä elämässä. Vähän liikaakin välissä.... Täällä voi tuumia mitä huvittaa ja miten huvittaa, eikä tartte olla joku... Voi vaikka ärsyttää jotakuta ihan tahallaankin, eikä se haittaa... Olla mukava mukaville, ilkee ilkeille tai miten vaan... Tää on siinämielessä kiva mesta...

        En mä tietääkseni täällä ihmeemmin notku. Mutta ehkä sulla on asiasta parempaa tietoa kuin mulla... :D

        Mut on mullakin lopulta aika tylsä elämä. Muttei kuitenkaan niin tylsä, että mun ainoat kaverit ja sosiaaliset kontaktit olisi täällä... :D


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        En mä tietääkseni täällä ihmeemmin notku. Mutta ehkä sulla on asiasta parempaa tietoa kuin mulla... :D

        Mut on mullakin lopulta aika tylsä elämä. Muttei kuitenkaan niin tylsä, että mun ainoat kaverit ja sosiaaliset kontaktit olisi täällä... :D

        Äläpä kiusaa Diutsia vaikka hyvä musiikkia soitatkin...
        Täällä ON hyviä kavereita, ihan lihaa ja verta.

        En minäkään mikään satupeikko ole.

        (kikattaa)

        Saa täällä jokainen joskus notkua. Tsnih.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        En mä tietääkseni täällä ihmeemmin notku. Mutta ehkä sulla on asiasta parempaa tietoa kuin mulla... :D

        Mut on mullakin lopulta aika tylsä elämä. Muttei kuitenkaan niin tylsä, että mun ainoat kaverit ja sosiaaliset kontaktit olisi täällä... :D

        No sinäkin tunnut tietävän minusta yhtä sun toista, että tunne lienee molemminpuolinen.

        Vaikka sun ainoat kontaktit ei ole täällä, niin silti sun pitää tulla tänne välillä toitottamaan omaa erinomaisuutta tasaisen tappavasti. Mutta jokin syyhän täällä kaikilla on, että tänne kirjoittelee...


      • helmiä_sioille
        Dissident kirjoitti:

        No sinäkin tunnut tietävän minusta yhtä sun toista, että tunne lienee molemminpuolinen.

        Vaikka sun ainoat kontaktit ei ole täällä, niin silti sun pitää tulla tänne välillä toitottamaan omaa erinomaisuutta tasaisen tappavasti. Mutta jokin syyhän täällä kaikilla on, että tänne kirjoittelee...

        No sun tylsän elämän ja tylsyytesi päättelemiseen ei montaa klikkausta palstalla tarvita... :D

        Heh, ja minä vähennän välillä tylsyyttä elämästäni vittuilemalla sulle ja muille palsta-asukeille. Niin kuin nyt tän pienen hetken. Kohta alkaa matsi... :)


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        No sun tylsän elämän ja tylsyytesi päättelemiseen ei montaa klikkausta palstalla tarvita... :D

        Heh, ja minä vähennän välillä tylsyyttä elämästäni vittuilemalla sulle ja muille palsta-asukeille. Niin kuin nyt tän pienen hetken. Kohta alkaa matsi... :)

        No mitäpä luulet, että minä sun kanssas täällä teen? Sinua on niin helppo ärsyttää. Riittää kun laittaa viestin vaan ja se on siinä...

        Mikäs peli siellä tänään? Eilen ois saanut Epsanjalle käydä ohrasesti...


      • assg
        Dissident kirjoitti:

        Monia häiritsee vaikka mikä... minuakin häiritsee vaikka nimettömänä puskista möläyttely, mutta enpä voi sille mitään....mutta alan siedättyä. Toinen vaihtoehtohan on ottaa ne lampisen latulimusiinit ja suksia v.ttuun täältä...

        Yhtä nimetön on rekisteröity nimimerkkikin ellei sun nimi livenäkin sitten ole dissident.


      • assg kirjoitti:

        Yhtä nimetön on rekisteröity nimimerkkikin ellei sun nimi livenäkin sitten ole dissident.

        Kyllä. Anonyymiys on tärkeä. Mutta tietää sen paremmin, että aina kun Dissident vastaa, niin se on sama ihminen. Aina ei tiedä onko sama ihminen kyseessä kun nimimerkki vaihtuu keskenkaiken. Vaikea käydä keskustelua, kun ei tiedä, pitääkö sama litania käydä läpi, kuin keskustelun alussa...


    • Ikisinkkunainen

      Varmaan jonkun mielestä tylsä. Sehän ei sinkkuna haittaa kumppania eikä haittaa itseänikään.
      Olen seurannut palstaa ja olet oikeassa: jännämies sitä, jännämies tätä. Taas on nainen kuollut jännämiehen toimesta. Miehet itse kestoselittävät samaa mantraa.
      Elämä on turvallisen tylsää ja tykkään siitä. Löydän kivaa halutessasi ilman parisudettakin.
      En karttele tylsiä miehiä. Juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Yleensä palstan miehet muistaa sanoa ettei ettei nainen edes katso kun top10 miehiin.

      Jatkakaa vaan jännämies sitä ja jännämies tätä juttuja. Luulen että niiden kirjoittajalla on tylsää elämässään ja se pitää täyttää etsimällä linkkejä mitä jännämies on saanut aikaan.

      • Niin, johan se todettiin että me kiltit & kunnolliset ollaan tylsiä niin miksemme saisi muka jännämies sitä jännämies tätä huvittaa edes itseämme?


      • Ikisinkkunainen
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, johan se todettiin että me kiltit & kunnolliset ollaan tylsiä niin miksemme saisi muka jännämies sitä jännämies tätä huvittaa edes itseämme?

        Tietenkin saatte huvittaa itseänne. Niin minäkin teen mutta joku veti herneen nenuunsa siitä.
        Kuulut kyllä siihen jännämies kategoriaan kommenttiesi perusteella.


      • Ikisinkkunainen kirjoitti:

        Tietenkin saatte huvittaa itseänne. Niin minäkin teen mutta joku veti herneen nenuunsa siitä.
        Kuulut kyllä siihen jännämies kategoriaan kommenttiesi perusteella.

        Ihmiset on niin herkkiä loukkaantumaan. Minusta ne sun huomautukset on hauskoja ja jos joku niistä loukkaantuu niin ehkä ne myös osuu joihinkin :)


    • Kaisanoasaa

      Ikisinkku miehet on tylsiä koska eivä ole väkivaltaisia, Naiset kyllä valitse sen jännämiehen heti koska eivät ole tylsiä. Miksi nainen haluaisi tylsän palsta ätmin kun jänniä miehiä on tarjolla paljon. Jännämiehet on myös todella hyvännäköisiä joten sen naisille hyvä juttu kun on komea jännämies eikä tylsä.

      • miehenmaku

        Homo. Ota se komea mies joista tykkäät.


    • Minä olen ainakin aivan helvetin tylsä. Elämäni on niin tylsää etten kestä sitä enää itsekään kauaa.

      • Höpötipöpötiköpöti. Etkä ole.
        Nyt iloisempi ilme muukalainen :)

        Kato tälleen (virnistää)

        Eihän tässä kukaan ammu ilotulitusraketteja joka päivä.
        Ihan tavallista kaurapuuron syöntiä se on toisillakin :D

        Viime viikolla tosin tein rohkean peliliikkeen itse, ja ostin kaupasta basilikan. Mietipä. Olen aina pitänyt sitä viherkoristekasvina, mutta niin kuin juhannuksen kunniaksi, otin, haistoin ja maistoin siitä palasen.

        Ihan tälleen pikku muuveista voit lähteä sinäkin liikkeelle ; )
        Jos mulle voi olla kaupan hedelmävihannesosasto villi paikka, niin voi se olla sullekin.

        (hymyä)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Höpötipöpötiköpöti. Etkä ole.
        Nyt iloisempi ilme muukalainen :)

        Kato tälleen (virnistää)

        Eihän tässä kukaan ammu ilotulitusraketteja joka päivä.
        Ihan tavallista kaurapuuron syöntiä se on toisillakin :D

        Viime viikolla tosin tein rohkean peliliikkeen itse, ja ostin kaupasta basilikan. Mietipä. Olen aina pitänyt sitä viherkoristekasvina, mutta niin kuin juhannuksen kunniaksi, otin, haistoin ja maistoin siitä palasen.

        Ihan tälleen pikku muuveista voit lähteä sinäkin liikkeelle ; )
        Jos mulle voi olla kaupan hedelmävihannesosasto villi paikka, niin voi se olla sullekin.

        (hymyä)

        Kiitos piristyksestä, mutta elämä ei vaan enää maistu meikäläiselle. Ei ole maistunut vuosiin ja huonompaan suuntaan on vaan mennyt kun kiinnostuksen kohteet karisee koko ajan vaan vähempiin. Ja kun ei edes itseä kiinnosta oma elämä niin ei voi olettaa, että ketään muutakaan. Jos joku erehtyy joskus harvoin tekeen tuttavuutta esim. FB:ssä niin ei siinä kovin kauaa mene kun yhteydenpito lakkaa.


      • ageless_stranger kirjoitti:

        Kiitos piristyksestä, mutta elämä ei vaan enää maistu meikäläiselle. Ei ole maistunut vuosiin ja huonompaan suuntaan on vaan mennyt kun kiinnostuksen kohteet karisee koko ajan vaan vähempiin. Ja kun ei edes itseä kiinnosta oma elämä niin ei voi olettaa, että ketään muutakaan. Jos joku erehtyy joskus harvoin tekeen tuttavuutta esim. FB:ssä niin ei siinä kovin kauaa mene kun yhteydenpito lakkaa.

        Sä olet ihan yhtä tärkeä ja arvokas kun kuka tahaan muukin. Älä latista itseäs tuommosilla ajatuksilla.

        Mieti, että sinun persoonaa ei ole kenelläkään muulla ja ala elämään sen mukaan. Kohtahan siekin tajuat kuin hiiskutin hyvä tyyppi olet. Alat viihtymään omissa nahkoissasi ja sitten rupeaa toiset viihtymään sun seurassa.

        Monesti me ihmiset ajatellaan itseämme muita huonompina, mikä on ihan käsittämätöntä. Se toinenkin tyyppi sun edessä saattaa pähkäillä samoja komplekseja kuin mies siellä.

        Hymystä on hyvä lähteä liikkeelle. Aika monta porttia sillä on avattu.

        Nih...(rapsuttaa olkapäästä).


    • Tylsyys ei edes riitä, olen vielä ha-ha-hauskakin.

    • DarkFear-ei-kirj

      Mä kun sitä olenkin ikisinkku ja ikineitsyt. Ja mä kun sitä olenkin oikeasti vaan KALJU!!!!!!!!!!!!

    • Onhan se mahdollista. Mutta mistä naiset sen tietäisivät, jos eivät halua edes tutustua?

      • Ei ei ja ei. Et sinäkään voi tylsä olla.
        Sähän olet räpännyt jo kuvasikin tuohon.
        C'mooon.

        Älkää nyt luuhottako.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei ei ja ei. Et sinäkään voi tylsä olla.
        Sähän olet räpännyt jo kuvasikin tuohon.
        C'mooon.

        Älkää nyt luuhottako.

        En nyt heti keksi miten kuva ja tylsyys liittyy toisiinsa. Ja omakuva on ollut profiilissa sen 9 vuotta, mitä olen täällä ollut.


      • wlfwd kirjoitti:

        En nyt heti keksi miten kuva ja tylsyys liittyy toisiinsa. Ja omakuva on ollut profiilissa sen 9 vuotta, mitä olen täällä ollut.

        Noh, otapa se nyt vaikka niin, että minusta se oli yllättävää :)

        Meillä muilla on näitä siilejä, jäniksiä, kirahveja ja kalkkunoita, taivas tietää mitä elikkoa, niin onhan nyt oma naama kaiken tämän anonyymikeskustelun keskellä piristävä poikkeus hyvä mies! :D

        Oikases nyt ryhtiä :)

        (työntää selästä)


      • wlfwd kirjoitti:

        En nyt heti keksi miten kuva ja tylsyys liittyy toisiinsa. Ja omakuva on ollut profiilissa sen 9 vuotta, mitä olen täällä ollut.

        Välillähän se tietysti pitäs vaihtaa silleen, että päivittää..
        Muuten joku pääsee siitä asiasta tylsäksi rokottamaan :D

        Siis se ois niinku ainoa sauma.

        En minäkään enää tiedä, onko tuo siili miten elossa.

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Välillähän se tietysti pitäs vaihtaa silleen, että päivittää..
        Muuten joku pääsee siitä asiasta tylsäksi rokottamaan :D

        Siis se ois niinku ainoa sauma.

        En minäkään enää tiedä, onko tuo siili miten elossa.

        (naurua)

        Tottakai päivitän kuvan uudempaan säännöllisesti.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Noh, otapa se nyt vaikka niin, että minusta se oli yllättävää :)

        Meillä muilla on näitä siilejä, jäniksiä, kirahveja ja kalkkunoita, taivas tietää mitä elikkoa, niin onhan nyt oma naama kaiken tämän anonyymikeskustelun keskellä piristävä poikkeus hyvä mies! :D

        Oikases nyt ryhtiä :)

        (työntää selästä)

        Kyllähän tuo yksin olo lisää tylsyyttä. Perjantaina suunnittelin meneväni katsomaan kokkoa, kun kerran olisi ollut kaksi ihan kävelymatkan päässä. Ja sadekin taukosi sopivasti. Mutta enpä saanut aikaiseksi, kun yksin olisi pitänyt mennä. Netflix vei voiton.


      • wlfwd kirjoitti:

        Kyllähän tuo yksin olo lisää tylsyyttä. Perjantaina suunnittelin meneväni katsomaan kokkoa, kun kerran olisi ollut kaksi ihan kävelymatkan päässä. Ja sadekin taukosi sopivasti. Mutta enpä saanut aikaiseksi, kun yksin olisi pitänyt mennä. Netflix vei voiton.

        Plääh, ei saa lurjustella tuolla tavoin.
        Netflixit heitätään roskakoppaan.

        Etkös sinä nyt sitä tiedä, että jos yksinäinen mies jossain seistä töröttää, jossain kokon ja lepikonkin välissä, niin niihinhän naiset just kiinnittävät huomiota. Heti soi kellot, että ka' tuollapa ei oo pirttihirmua matkassa!

        Sitten alkaa väijyminen :D

        Nyt otat kesän ajaksi ittees niskasta tai rinnuksista kiinni, ja ulos HOP.
        Tiput oottaa sinua (mä just tarkistin tuon kuvan:).


      • fdsfgsfdsgf
        wlfwd kirjoitti:

        Kyllähän tuo yksin olo lisää tylsyyttä. Perjantaina suunnittelin meneväni katsomaan kokkoa, kun kerran olisi ollut kaksi ihan kävelymatkan päässä. Ja sadekin taukosi sopivasti. Mutta enpä saanut aikaiseksi, kun yksin olisi pitänyt mennä. Netflix vei voiton.

        Olet kuitenkin kasvoistasi komea.

        Mitä tekisin, jos olisin sinä?

        Lasit pois. Trendikkäät hiukset -sivuilta kaljut. Jotain tyylikkäästi rock -henkistä päälle.

        Sitten baariin. Ei kuumimpiin mestoihin, joissa kilpailu liian kovaa. Erotut joukosta paremmin mahdollisimman kammottavassa paikassa.

        Itsevarma asenne on tärkein. Älä lähesty ketään -naiset kyllä lähestyvät.


      • fdsfgsfdsgf kirjoitti:

        Olet kuitenkin kasvoistasi komea.

        Mitä tekisin, jos olisin sinä?

        Lasit pois. Trendikkäät hiukset -sivuilta kaljut. Jotain tyylikkäästi rock -henkistä päälle.

        Sitten baariin. Ei kuumimpiin mestoihin, joissa kilpailu liian kovaa. Erotut joukosta paremmin mahdollisimman kammottavassa paikassa.

        Itsevarma asenne on tärkein. Älä lähesty ketään -naiset kyllä lähestyvät.

        Lasit ei lähde! Karsastus estää piilarien käytön ja laseroinnin. Pukeutuminen on yleensä rock-henkistä. Ja tuota sivuilta kaljua on tullut kokeiltua, kuin myös täys kaljua ja pitkiä hiuksia (siis eri aikaan). Naisten tekemät lähestymiset voi laskea kolmella sormella.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Plääh, ei saa lurjustella tuolla tavoin.
        Netflixit heitätään roskakoppaan.

        Etkös sinä nyt sitä tiedä, että jos yksinäinen mies jossain seistä töröttää, jossain kokon ja lepikonkin välissä, niin niihinhän naiset just kiinnittävät huomiota. Heti soi kellot, että ka' tuollapa ei oo pirttihirmua matkassa!

        Sitten alkaa väijyminen :D

        Nyt otat kesän ajaksi ittees niskasta tai rinnuksista kiinni, ja ulos HOP.
        Tiput oottaa sinua (mä just tarkistin tuon kuvan:).

        Käyn jo päivittäin ulkona. Lenkkipolkujen ohella (hyvällä kelillä) ulkosalilla ja muulloin normisalilla.


      • wlfwd kirjoitti:

        Käyn jo päivittäin ulkona. Lenkkipolkujen ohella (hyvällä kelillä) ulkosalilla ja muulloin normisalilla.

        Mustakin sä olet kasvoista komea.
        Ja harteikas.

        Mitä enemmän ikää tulee, ihmisille ei mitkään lasit ole tärkeitä.
        Mut joo, laitat lyhyen tukan ja vähän karua rock-kampetta, niin johan on kumma jos ei kontakteja tule. Alkaisin kyllä sanomaan, että meissä naiseläjissä on sitten jo vikaa? jos sinua ei huomaa.

        Nyt vaan rohkeutta.

        Sanoin ihan rehellisen mielipiteen, koska kyllä sen ansaitset kun kuvasikin olet reippaana miehenä laittanut.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mustakin sä olet kasvoista komea.
        Ja harteikas.

        Mitä enemmän ikää tulee, ihmisille ei mitkään lasit ole tärkeitä.
        Mut joo, laitat lyhyen tukan ja vähän karua rock-kampetta, niin johan on kumma jos ei kontakteja tule. Alkaisin kyllä sanomaan, että meissä naiseläjissä on sitten jo vikaa? jos sinua ei huomaa.

        Nyt vaan rohkeutta.

        Sanoin ihan rehellisen mielipiteen, koska kyllä sen ansaitset kun kuvasikin olet reippaana miehenä laittanut.

        Kiitos!
        Näissä piireissä kaikilta muiltakin löytyy ne karut rock kamppeet, joten se ei ihan riitä erottumiseen.


      • hkl
        wlfwd kirjoitti:

        En nyt heti keksi miten kuva ja tylsyys liittyy toisiinsa. Ja omakuva on ollut profiilissa sen 9 vuotta, mitä olen täällä ollut.

        9 vuotta vanha kuva siis nyt.


      • hkl kirjoitti:

        9 vuotta vanha kuva siis nyt.

        S24 profiili ollut 9 vuotta. Kuva noin 4kk vanha.


    • crux

      Kyllä, olen aika tylsä koska olen riisunut elämästä turhan pois eli lähes kaiken. En jaksa lähteä kaukomatkalle koska ihmisellä ei ole siipiä ja keinotekoinen lentäminen ei tunnu oikealta. En jaksa harrastaa ihmeellisiä muotilajeja koska elämä on aika lyhyt ja se pitäisi käyttää arvokkaammin. En edes jaksa innostua uusista asioista koska kaikki on pelkkää vanhan kertausta.

      Persoonattomuudesta en ole varma. Saatan itkeä jos näen kurjen pellolla keväällä. Kirjoista ymmärrän yhtä ja toista. Luulen että tylsyydestä pääsisi eroon jos olisi ahkera erikoisuudentavoittelija. Pitäisi kehitellä haaveita jotka olisivat erikoisia ja korkealle tähtääviä. Juuret eivät ole kiinnostavia vaan uusin kasvusto - se mistä eilen on innostunut. Niitä pitäisi kiiluvin silmin jankata, ikään kuin kuolemaa ei olisikaan.

      • elli.psi

        Olet aina surumielinen ja sikäli aika ennalta-arvattava ja tylsä.

        Mitäpä jos repäisisit ja opettelisit positiivisuutta?


      • Sie pidät siun kivaa persoonaa piilossa.
        Niinku vähättelet itseäsi. Miksi teet niin. Älä tee semmosta.

        Mutta se onkin monen helmasynti.
        Se tulee varmaan äidinmaidossa tähän kansaan?


      • crux
        elli.psi kirjoitti:

        Olet aina surumielinen ja sikäli aika ennalta-arvattava ja tylsä.

        Mitäpä jos repäisisit ja opettelisit positiivisuutta?

        Mielelläni tekisin sen mutta ehkä olen oma itseni enkä kykene mihinkään epäaitoon. Tylsyyttähän se on. Enkä oikeastaan tiedä mikä arvo olisi yllätyksellä. Ikivanha aurinko on katsellut maapalloa miljardeja vuosia ja nähnyt monenlaisia yllätyksiä - mitä niistäkin on jäänyt käteen? Kaikki on turhuutta, tylsyydet ja yllätykset. Jos yllätän jollain niin joku toinen on tehnyt jo aiemmin saman ihan luonnostaan.


      • crux kirjoitti:

        Mielelläni tekisin sen mutta ehkä olen oma itseni enkä kykene mihinkään epäaitoon. Tylsyyttähän se on. Enkä oikeastaan tiedä mikä arvo olisi yllätyksellä. Ikivanha aurinko on katsellut maapalloa miljardeja vuosia ja nähnyt monenlaisia yllätyksiä - mitä niistäkin on jäänyt käteen? Kaikki on turhuutta, tylsyydet ja yllätykset. Jos yllätän jollain niin joku toinen on tehnyt jo aiemmin saman ihan luonnostaan.

        Väärä asenne. Joku on voinut tehdä asian, mutta sinuna sitä ei ole kukaan muu tehnyt aiemmin.


      • siihenonhoito
        crux kirjoitti:

        Mielelläni tekisin sen mutta ehkä olen oma itseni enkä kykene mihinkään epäaitoon. Tylsyyttähän se on. Enkä oikeastaan tiedä mikä arvo olisi yllätyksellä. Ikivanha aurinko on katsellut maapalloa miljardeja vuosia ja nähnyt monenlaisia yllätyksiä - mitä niistäkin on jäänyt käteen? Kaikki on turhuutta, tylsyydet ja yllätykset. Jos yllätän jollain niin joku toinen on tehnyt jo aiemmin saman ihan luonnostaan.

        Vaikutat masentuneelta?


      • elli.psi
        crux kirjoitti:

        Mielelläni tekisin sen mutta ehkä olen oma itseni enkä kykene mihinkään epäaitoon. Tylsyyttähän se on. Enkä oikeastaan tiedä mikä arvo olisi yllätyksellä. Ikivanha aurinko on katsellut maapalloa miljardeja vuosia ja nähnyt monenlaisia yllätyksiä - mitä niistäkin on jäänyt käteen? Kaikki on turhuutta, tylsyydet ja yllätykset. Jos yllätän jollain niin joku toinen on tehnyt jo aiemmin saman ihan luonnostaan.

        Aurinko sentään lämmittää, sinä vaikutat apaattiselta ja kylmältä.


      • bguytghjkä
        siihenonhoito kirjoitti:

        Vaikutat masentuneelta?

        Mietin joskus samaa, mutta luulen että kyse on itsetehostuksesta. Tylsä keino hakea huomiota.


      • crux
        siihenonhoito kirjoitti:

        Vaikutat masentuneelta?

        Ehkä, mutta aina jos kysyy ihmisiltä että mikä vika on tällaisissa ajatuksissa niin saa vain epämääräisiä vastauksia että niitä ei kannata ajatella. Terve ihminen osaa siis osaa olla ajattelematta? Jos näin on niin sitten olen sairas. Olen syntynyt tähän outoon maailmaan tyhjästä, elän muutaman turhan hetken ja sitten ruumiini luultavasti poltetaan. Siinä kaikki. Mutta terve erikoisuudentavoittelija osaa tietysti ajatella että polkujuoksu on tärkeä juttu ja lähes elämän tarkoitus.


      • bguytghjkä
        crux kirjoitti:

        Ehkä, mutta aina jos kysyy ihmisiltä että mikä vika on tällaisissa ajatuksissa niin saa vain epämääräisiä vastauksia että niitä ei kannata ajatella. Terve ihminen osaa siis osaa olla ajattelematta? Jos näin on niin sitten olen sairas. Olen syntynyt tähän outoon maailmaan tyhjästä, elän muutaman turhan hetken ja sitten ruumiini luultavasti poltetaan. Siinä kaikki. Mutta terve erikoisuudentavoittelija osaa tietysti ajatella että polkujuoksu on tärkeä juttu ja lähes elämän tarkoitus.

        Tajuatko itsekään kuinka kliseisiä juttusi ovat?


      • crux
        bguytghjkä kirjoitti:

        Tajuatko itsekään kuinka kliseisiä juttusi ovat?

        Luulisin että tajuan mutta mistäpä sitä varma voisi olla mikä on toisille kliseistä ja mikä on totta. Ja jos palataan aloituksen teemaan niin mikä vika on vanhassa, tylsässä ja kliseisessä, varsinkin jos kukaan ei ole edes väittänyt sitä uudeksi ja erikoiseksi?


      • crux kirjoitti:

        Ehkä, mutta aina jos kysyy ihmisiltä että mikä vika on tällaisissa ajatuksissa niin saa vain epämääräisiä vastauksia että niitä ei kannata ajatella. Terve ihminen osaa siis osaa olla ajattelematta? Jos näin on niin sitten olen sairas. Olen syntynyt tähän outoon maailmaan tyhjästä, elän muutaman turhan hetken ja sitten ruumiini luultavasti poltetaan. Siinä kaikki. Mutta terve erikoisuudentavoittelija osaa tietysti ajatella että polkujuoksu on tärkeä juttu ja lähes elämän tarkoitus.

        Yksi lääke.

        Sulla on hellyysvaje.
        Sinä tarviit hellyyttä.

        Sitten kun se vaje on korjattu, et edes tajua kun menet laukka-askeleella postilaatikolle/takaisin vaihtoaskelhyppy-tekniikalla, ja et pidä sitä enää mitenkään outona toteutustapana.
        Sitten alkaa tulla kuvioon suihkulaulantaa sun muuta ja siitä se niin kuin lähtee...

        Olet turjottanut liian kauan yksin.


      • myhgfdewqaöäå
        crux kirjoitti:

        Luulisin että tajuan mutta mistäpä sitä varma voisi olla mikä on toisille kliseistä ja mikä on totta. Ja jos palataan aloituksen teemaan niin mikä vika on vanhassa, tylsässä ja kliseisessä, varsinkin jos kukaan ei ole edes väittänyt sitä uudeksi ja erikoiseksi?

        Juttusi ovat aina liian samantyylisiä ollakseen spontaaneja ja aitoja mielipiteitä.

        Sinä toistat samaa kaavaa, se on epäaitoa.


      • crux
        myhgfdewqaöäå kirjoitti:

        Juttusi ovat aina liian samantyylisiä ollakseen spontaaneja ja aitoja mielipiteitä.

        Sinä toistat samaa kaavaa, se on epäaitoa.

        Mitä haittaa siitä on? Jos olen epäaito niin olen yrittänyt parhaani mutta päässyt vain siihen asti. Ei tämä elämä ole pelkkää aitoa sankaruutta vaan myös surkeaa rypemistä, könyämistä ja teutarointia. Miksi siihen pitää edes puuttua?


      • byujyytilöää
        crux kirjoitti:

        Mitä haittaa siitä on? Jos olen epäaito niin olen yrittänyt parhaani mutta päässyt vain siihen asti. Ei tämä elämä ole pelkkää aitoa sankaruutta vaan myös surkeaa rypemistä, könyämistä ja teutarointia. Miksi siihen pitää edes puuttua?

        Olet tietenkin tavallasi aito identiteetitön ihminen joka on luonut ilokseen palstahahmon jonka koet olevan kiinnostava.

        Ehkä saat jotakin toiminnastasi, ehkä et. Pääasia että sulla on harrastus.


      • crux
        byujyytilöää kirjoitti:

        Olet tietenkin tavallasi aito identiteetitön ihminen joka on luonut ilokseen palstahahmon jonka koet olevan kiinnostava.

        Ehkä saat jotakin toiminnastasi, ehkä et. Pääasia että sulla on harrastus.

        En ymmärrä mitä ironista merkitystä tuossakin on. Ihan kuin tämä olisi jotain muuta kuin harrastus tai joutava ajanviete. Tietysti se on sitä, turhuutta. Kummallinen ajatus että tänne kirjoittamisella olisi jokin sen syvempi merkitys joka on syytä välittömästi lytätä. Ihmiset ovat outoja...


      • 12121212121212

        "Pitäisi kehitellä haaveita jotka olisivat erikoisia ja korkealle tähtääviä. Juuret eivät ole kiinnostavia vaan uusin kasvusto - se mistä eilen on innostunut. Niitä pitäisi kiiluvin silmin jankata, ikään kuin kuolemaa ei olisikaan."

        Tässähän on kyse asioista joista nainen on geneettisesti ohjelmoitu välittämään. Resursseista ja statuksesta. Miehen haaveiden tulee olla isoja, se tarkoittaa mahdollisuutta korkeaan statukseen ja suureen määrään resursseja. Kiiluvat silmät tarkoittavat intohimoa, palavaa halua saavuttaa korkeampi status ja suurempi määrä resursseja.

        Nainen ei halua miestä joka tyytyy vähään. Ellei tietoinen taso muodostu esteeksi, viimeistään tunnetasolla nainen haluaa paljon. Ituhippimiehenkin on puhuttava intohimoisesti suurista tavoitteista, koska tietoisella tasolla vähään tyytyvä ituhippinainenkin haluaa _tunteen_ siitä että mies on matkalla jotain suurta joka hyödyttää naista.


      • alberto.ascari
        crux kirjoitti:

        En ymmärrä mitä ironista merkitystä tuossakin on. Ihan kuin tämä olisi jotain muuta kuin harrastus tai joutava ajanviete. Tietysti se on sitä, turhuutta. Kummallinen ajatus että tänne kirjoittamisella olisi jokin sen syvempi merkitys joka on syytä välittömästi lytätä. Ihmiset ovat outoja...

        Tottakai keskustelu on vain joutava harrastus jossa tärkeintä on olla mahdollisimman epäaito. Kuinkas muuten..


      • crux
        alberto.ascari kirjoitti:

        Tottakai keskustelu on vain joutava harrastus jossa tärkeintä on olla mahdollisimman epäaito. Kuinkas muuten..

        Jotkut ovat täällä harrastaneet keskustelua mutta tuo ei kelpaa edes esimerkiksi. Olitpa aito tai epäaito niin viestisi oli pelkkää ivaa ja siten täyttä turhuutta.


      • byytääghööå
        crux kirjoitti:

        Jotkut ovat täällä harrastaneet keskustelua mutta tuo ei kelpaa edes esimerkiksi. Olitpa aito tai epäaito niin viestisi oli pelkkää ivaa ja siten täyttä turhuutta.

        Ivaksihan se oli tarkoitettu eikä siten siis turhaa.


      • crux
        byytääghööå kirjoitti:

        Ivaksihan se oli tarkoitettu eikä siten siis turhaa.

        Koska olen viisaampi niin voin kertoa että meillä ei tässä turhassa elämässä ja maailmassa ole muuta tarkoitusta kuin olla toisille elollisille olennoille hyvä ja hellä. Toivoisin että onnistuisit edes siinä.


      • ben.johnson
        crux kirjoitti:

        Koska olen viisaampi niin voin kertoa että meillä ei tässä turhassa elämässä ja maailmassa ole muuta tarkoitusta kuin olla toisille elollisille olennoille hyvä ja hellä. Toivoisin että onnistuisit edes siinä.

        Jos olisit viisaampi, en tajuaisi että kirjoittelet joutavuuksia.


      • hahahahaasa
        ben.johnson kirjoitti:

        Jos olisit viisaampi, en tajuaisi että kirjoittelet joutavuuksia.

        Tällä kirjottelee kyllä kaikki melkoisia joutavuuksia, jokainen, jopa sä. Yhtään fiksua kommenttia en ole tällä palstalla lukenut.Toki matamit peukuttaa otsa hiessä toistensa typeriä kommentteja, ja ätmit tekee samaa, mutta ei teistä kukaan sano mitään älykästä, koskaan.Tääkin kommentti on ihan joutava.Teidän jutut on kuultu miljoona kertaa.Sitten kehtute toisianne fiksuiski wth.


      • crux
        ben.johnson kirjoitti:

        Jos olisit viisaampi, en tajuaisi että kirjoittelet joutavuuksia.

        Kummallinen kuvitelma että viisaus olisi jotain mikä on syytä lytätä. Turhuutta kaikki. Tyhmä ja viisas kuolee samalla tavalla, pidetään hautajaiset, syödään karjalanpaistit, niistetään nenät ja siinä kaikki. Uskoisit nyt sinäkin että missään ei ole mitään järkeä.


      • jotain.rajaa
        hahahahaasa kirjoitti:

        Tällä kirjottelee kyllä kaikki melkoisia joutavuuksia, jokainen, jopa sä. Yhtään fiksua kommenttia en ole tällä palstalla lukenut.Toki matamit peukuttaa otsa hiessä toistensa typeriä kommentteja, ja ätmit tekee samaa, mutta ei teistä kukaan sano mitään älykästä, koskaan.Tääkin kommentti on ihan joutava.Teidän jutut on kuultu miljoona kertaa.Sitten kehtute toisianne fiksuiski wth.

        Tämä on keskustelupalsta, ei mikään älykköjen foorumi vaikka jotkut kuvittelevatkin edustavansa intelligentsiaa.

        Naurattaa jotkut "cruxit" jotka kirjoittelevat bullshittiä, ja sitten kun siitä mainitaan, niin ryhtyvät korostamaan omaa älyään.


      • olisit.aidompi
        crux kirjoitti:

        Kummallinen kuvitelma että viisaus olisi jotain mikä on syytä lytätä. Turhuutta kaikki. Tyhmä ja viisas kuolee samalla tavalla, pidetään hautajaiset, syödään karjalanpaistit, niistetään nenät ja siinä kaikki. Uskoisit nyt sinäkin että missään ei ole mitään järkeä.

        Sinä kirjoittelet pelkkiä kliseitä täällä kai vuodesta toiseen, ja kun siitä mainitaan, ryhdyt korostamaan älykkyyttäsi.

        Jos olisit edes fiksu, niin en olisi maininnut siitä että olet palstan kliseisimpiä kommentoijia.


      • crux
        olisit.aidompi kirjoitti:

        Sinä kirjoittelet pelkkiä kliseitä täällä kai vuodesta toiseen, ja kun siitä mainitaan, ryhdyt korostamaan älykkyyttäsi.

        Jos olisit edes fiksu, niin en olisi maininnut siitä että olet palstan kliseisimpiä kommentoijia.

        Valitettavasti ei ole mitään merkitystä sillä olenko fiksu vain maailman tyhmin olento. Miten voit tyrmätä sellaisen joka on jo kanveesissa? Suuntaisit energiasi johonkin tulevaan otteluun.


      • otahirsipoissilmästäsi
        jotain.rajaa kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, ei mikään älykköjen foorumi vaikka jotkut kuvittelevatkin edustavansa intelligentsiaa.

        Naurattaa jotkut "cruxit" jotka kirjoittelevat bullshittiä, ja sitten kun siitä mainitaan, niin ryhtyvät korostamaan omaa älyään.

        Jotkut? Lähes kaikki.Oikeastaan ei tule ketään mieleen joka ei korostaisi jollain tavalla älyään.Se tapahtuu vaan eri tavalla. Pahimmat on noi säntilliset pilkuttajat ja sivistyssanojen käyttäjät.Tai enkkua puhuvat.


      • blääh
        crux kirjoitti:

        Valitettavasti ei ole mitään merkitystä sillä olenko fiksu vain maailman tyhmin olento. Miten voit tyrmätä sellaisen joka on jo kanveesissa? Suuntaisit energiasi johonkin tulevaan otteluun.

        En kirjoittele tänne otellakseni, mutta minua tympii ylimielisyys johon syyllistyit ryhtyessäsi puolustelemaan joutavien kirjoitteluasi.

        Ihan sama mitä satuilet, mutta ei sitä kannata selittää älykkyydelläsi tai viisaudellasi.


      • crux
        blääh kirjoitti:

        En kirjoittele tänne otellakseni, mutta minua tympii ylimielisyys johon syyllistyit ryhtyessäsi puolustelemaan joutavien kirjoitteluasi.

        Ihan sama mitä satuilet, mutta ei sitä kannata selittää älykkyydelläsi tai viisaudellasi.

        Minulla on ihan sama oikeus kirjoitella joutavia kuin kenellä tahansa muullakin. Olen nettiyhteyteni maksanut eräpäivänä joten pulinat pois.


      • 234
        otahirsipoissilmästäsi kirjoitti:

        Jotkut? Lähes kaikki.Oikeastaan ei tule ketään mieleen joka ei korostaisi jollain tavalla älyään.Se tapahtuu vaan eri tavalla. Pahimmat on noi säntilliset pilkuttajat ja sivistyssanojen käyttäjät.Tai enkkua puhuvat.

        Varmaan moni pyrkii korostamaan tavallaan omaa erinomaisuuttaan, kaikki tekevät sitä omista lähtökohdistaan.


      • hobin.rood
        crux kirjoitti:

        Minulla on ihan sama oikeus kirjoitella joutavia kuin kenellä tahansa muullakin. Olen nettiyhteyteni maksanut eräpäivänä joten pulinat pois.

        Kyllä minä hölmöydestäsi huomautan vaikka olisit nettiyhteydestäsi maksanut.


      • crux
        hobin.rood kirjoitti:

        Kyllä minä hölmöydestäsi huomautan vaikka olisit nettiyhteydestäsi maksanut.

        Luulet että hölmöys on jotain mikä satuttaa? Olisi hienoa olla edes hetken onnellinen hölmö. Voi kun ymmärtäisit että mikään ei voi loukata minua. Elämä on laina. Ylpeiletkö sinä lainaksi saadulla esineellä?


      • Olet masentunut —> lääkäriin


      • curx
        crux kirjoitti:

        Luulet että hölmöys on jotain mikä satuttaa? Olisi hienoa olla edes hetken onnellinen hölmö. Voi kun ymmärtäisit että mikään ei voi loukata minua. Elämä on laina. Ylpeiletkö sinä lainaksi saadulla esineellä?

        Olet aika pöyhkeä palstailija esittääksesi nöyrää ihmistä.


      • crux
        outsider1 kirjoitti:

        Olet masentunut —> lääkäriin

        Lääkäri -> lääkkeet ja/tai terapia -> paraneminen -> onnellisuus > sairaus -> kuolema. Huomaamme että tämä lautapeli johtaa aina samaan pisteeseen, kulki Kairon tai Tangerin kautta


      • surullista
        crux kirjoitti:

        Lääkäri -> lääkkeet ja/tai terapia -> paraneminen -> onnellisuus > sairaus -> kuolema. Huomaamme että tämä lautapeli johtaa aina samaan pisteeseen, kulki Kairon tai Tangerin kautta

        Kummassakin tapauksessako, olipa ikä mikä tahansa.


      • crux kirjoitti:

        Lääkäri -> lääkkeet ja/tai terapia -> paraneminen -> onnellisuus > sairaus -> kuolema. Huomaamme että tämä lautapeli johtaa aina samaan pisteeseen, kulki Kairon tai Tangerin kautta

        Näin on, mutta tie on merkityksellisempi jos masennus on hoitotasapainossa.


      • crux kirjoitti:

        Mielelläni tekisin sen mutta ehkä olen oma itseni enkä kykene mihinkään epäaitoon. Tylsyyttähän se on. Enkä oikeastaan tiedä mikä arvo olisi yllätyksellä. Ikivanha aurinko on katsellut maapalloa miljardeja vuosia ja nähnyt monenlaisia yllätyksiä - mitä niistäkin on jäänyt käteen? Kaikki on turhuutta, tylsyydet ja yllätykset. Jos yllätän jollain niin joku toinen on tehnyt jo aiemmin saman ihan luonnostaan.

        Minä en oikein ymmärrä että miks sua tässä prässätään. Olet toki ehkä turhankin melankolinen toisinaan mutta se on sinun tyylilaji, ei sen pitäis hirvästio ketään häiritä.


      • flowersreally

      • crux
        flowersreally kirjoitti:

        Niinpä. Tässä hieman lisää asian tiimoilta:

        https://m.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc

        Maailma olisi kuitenkin parempi paikka jos ihmiset olisivat surumielisiä mietiskelijöitä. Ei olisi sotia ja nykyinen ekokatastrofi olisi luultavasti vältetty kun masennuksessa luontosuhde syvenee ja moni turhuus olisi jäänyt keksimättä ja kehittämättä. Tietysti jos ajattelee itsekkäästi niin olisi kiva jos olisi mukavaa mutta aika vaikea on sulkea koko maailma itsensä ulkopuolelle. Luonto on pilalla ja maailma on sotien runtelema ja vihaa ja ivaa täynnä. Mutta kyllähän lääkärin kanssa nämäkin asiat lutviutuvat.


      • jhfhjgfjhgjfj
        crux kirjoitti:

        Koska olen viisaampi niin voin kertoa että meillä ei tässä turhassa elämässä ja maailmassa ole muuta tarkoitusta kuin olla toisille elollisille olennoille hyvä ja hellä. Toivoisin että onnistuisit edes siinä.

        Niin no..

        Sulle kelpaa vaan hoikka ja lapseton, 10v nuorempi nainen. Nyt olet "kuolemassa" elämän tarkoituksettomuuteen, koska olet haikailemassa nuoruutta 10v liian myöhään.

        Mikä meni parikymppisenä pieleen?


      • zxcvasdfgh
        crux kirjoitti:

        Maailma olisi kuitenkin parempi paikka jos ihmiset olisivat surumielisiä mietiskelijöitä. Ei olisi sotia ja nykyinen ekokatastrofi olisi luultavasti vältetty kun masennuksessa luontosuhde syvenee ja moni turhuus olisi jäänyt keksimättä ja kehittämättä. Tietysti jos ajattelee itsekkäästi niin olisi kiva jos olisi mukavaa mutta aika vaikea on sulkea koko maailma itsensä ulkopuolelle. Luonto on pilalla ja maailma on sotien runtelema ja vihaa ja ivaa täynnä. Mutta kyllähän lääkärin kanssa nämäkin asiat lutviutuvat.

        Surumielisyys teki sinusta vain ätmin, muuta hyötyä siitä ei ole.


      • ybik
        outsider1 kirjoitti:

        Näin on, mutta tie on merkityksellisempi jos masennus on hoitotasapainossa.

        Lääketieteen ainoa hoitokeino maailmantuskaa vastaan ovat käytännössä pään sekoittavat lääkkeet. Eli toisin sanoen katasantokanta muuttuu vain päihteiden avulla. Se on oma valinta, haluaako niiden aineiden kanssa pelata ja riskeerata. Itse ongelmaa ne eivät kuitenkaan poista, vaikka aineita käyttämällä jotain merkityksiä elämäänsä voi luodakin. Mikään ei kuitenkaan takaa sitä, että masennuksen "hoitaminen" auttaisi merkityksellisen elämän saavuttamisessa. Tähän tehokkaampi keino olisi vaikka uskoon hurahtaminen.


      • crux
        ybik kirjoitti:

        Lääketieteen ainoa hoitokeino maailmantuskaa vastaan ovat käytännössä pään sekoittavat lääkkeet. Eli toisin sanoen katasantokanta muuttuu vain päihteiden avulla. Se on oma valinta, haluaako niiden aineiden kanssa pelata ja riskeerata. Itse ongelmaa ne eivät kuitenkaan poista, vaikka aineita käyttämällä jotain merkityksiä elämäänsä voi luodakin. Mikään ei kuitenkaan takaa sitä, että masennuksen "hoitaminen" auttaisi merkityksellisen elämän saavuttamisessa. Tähän tehokkaampi keino olisi vaikka uskoon hurahtaminen.

        Usko jumalaan olisi täydellinen ratkaisu. Olen kuunnellut usein tätä hienoa kappaletta:

        https://www.youtube.com/watch?v=sWP2ygOCMbY

        On masentavaa ajatella että elämä on vain sitä mitä se on, ei mitään sen kummempaa. Olen odotellut ja etsinyt merkityksen välähdyksiä mutta toistaiseksi turhaan. Lääkärit ovat hyviä jos on polvi kipeä mutta näissä asioissa he ovat tavallisia kuolevaisia omien kiireidensä keskellä.


      • crux kirjoitti:

        Maailma olisi kuitenkin parempi paikka jos ihmiset olisivat surumielisiä mietiskelijöitä. Ei olisi sotia ja nykyinen ekokatastrofi olisi luultavasti vältetty kun masennuksessa luontosuhde syvenee ja moni turhuus olisi jäänyt keksimättä ja kehittämättä. Tietysti jos ajattelee itsekkäästi niin olisi kiva jos olisi mukavaa mutta aika vaikea on sulkea koko maailma itsensä ulkopuolelle. Luonto on pilalla ja maailma on sotien runtelema ja vihaa ja ivaa täynnä. Mutta kyllähän lääkärin kanssa nämäkin asiat lutviutuvat.

        ”Luonto on pilalla ja maailma on sotien runtelema ja vihaa ja ivaa täynnä. Mutta kyllähän lääkärin kanssa nämäkin asiat lutviutuvat.”

        Eivät ne ainakaan murehtimalla lutviudu. Kuten Veikko Lavin kappaleessa: ”Eihän maailmassa suremalla mitään saa, päivä päivältä vaan lähestyypi maa”


      • ybik kirjoitti:

        Lääketieteen ainoa hoitokeino maailmantuskaa vastaan ovat käytännössä pään sekoittavat lääkkeet. Eli toisin sanoen katasantokanta muuttuu vain päihteiden avulla. Se on oma valinta, haluaako niiden aineiden kanssa pelata ja riskeerata. Itse ongelmaa ne eivät kuitenkaan poista, vaikka aineita käyttämällä jotain merkityksiä elämäänsä voi luodakin. Mikään ei kuitenkaan takaa sitä, että masennuksen "hoitaminen" auttaisi merkityksellisen elämän saavuttamisessa. Tähän tehokkaampi keino olisi vaikka uskoon hurahtaminen.

        Eivät ole ainoa hoitokeino, eivätkä ne sekoita päätä. Päinvastoin, auttavat ajattelemaan kirkkaammin. Masiksessa ajattelukyky on usein heikentynyt. Varsin usein virheellisesti kuvitellaan, että psyykelääkkeet aiheuttavat jonkinlaisen pöhnän alkoholin ja huumeiden tavoin.


      • crux
        jhfhjgfjhgjfj kirjoitti:

        Niin no..

        Sulle kelpaa vaan hoikka ja lapseton, 10v nuorempi nainen. Nyt olet "kuolemassa" elämän tarkoituksettomuuteen, koska olet haikailemassa nuoruutta 10v liian myöhään.

        Mikä meni parikymppisenä pieleen?

        Nyt on tullut vastattua muihinkin ilkeämielisiin viesteihin joten menköön tämäkin samalla. Luulen että olen halunnut "maljani täytenä". Jos et ole lukenut Sinuhe Egyptiläistä niin voin kertoa että Sinuhe oli hylätty vauvana ja laitettu kaislakorissa ajelehtimaan Niilin virtaan. Vanha pariskunta poimi korin vedestä ja hän sai heistä hyvät vanhemmat mutta silti hän oli koko elämänsä yksinäinen.

        Aikuistuttuaan hän teki uskomattomia typeryyksiä koska hän oli saanut yksinäisen alun ja tahtomattaankin hän halusi maljansa täytenä. Ehkä ihminen täyttää maljansa sillä mitä pohjalle on alun perin kaadettu ja jonka maku on tuttu. Eino Leino kirjoitti jo sitä aiemmin että "yks syntyy meistä riemuun ja toinen murheeseen" ja samasta asiasta taitaa olla kyse.


      • crux
        outsider1 kirjoitti:

        ”Luonto on pilalla ja maailma on sotien runtelema ja vihaa ja ivaa täynnä. Mutta kyllähän lääkärin kanssa nämäkin asiat lutviutuvat.”

        Eivät ne ainakaan murehtimalla lutviudu. Kuten Veikko Lavin kappaleessa: ”Eihän maailmassa suremalla mitään saa, päivä päivältä vaan lähestyypi maa”

        Kuuntelen usein Veikko Lavia ja arvostan mestaria suuresti mutta alkoholilla hänkin taisi ratkoa näitä ongelmia. Murehtiminen ei auta mitään mutta eipä hautajaisissakaan ole tapana kauheasti iloita ja naureskella. Nyt on maapallon hautajaiset menossa.


      • flowersreally
        crux kirjoitti:

        Maailma olisi kuitenkin parempi paikka jos ihmiset olisivat surumielisiä mietiskelijöitä. Ei olisi sotia ja nykyinen ekokatastrofi olisi luultavasti vältetty kun masennuksessa luontosuhde syvenee ja moni turhuus olisi jäänyt keksimättä ja kehittämättä. Tietysti jos ajattelee itsekkäästi niin olisi kiva jos olisi mukavaa mutta aika vaikea on sulkea koko maailma itsensä ulkopuolelle. Luonto on pilalla ja maailma on sotien runtelema ja vihaa ja ivaa täynnä. Mutta kyllähän lääkärin kanssa nämäkin asiat lutviutuvat.

        Maailma olisi parempi paikka jos ihmiset näkisivät kauneutta ja iloitsisivat pienemmistäkin asioista eivätkä aina vain janoaisi lisää. Mun mielestä luontoa riittää ainakin vielä ihasteltavaksi ja ilon lähteeksi.


      • 12121212121212
        flowersreally kirjoitti:

        Maailma olisi parempi paikka jos ihmiset näkisivät kauneutta ja iloitsisivat pienemmistäkin asioista eivätkä aina vain janoaisi lisää. Mun mielestä luontoa riittää ainakin vielä ihasteltavaksi ja ilon lähteeksi.

        Naiset valitsevat miehiä joiden saavutukset, haaveet, asumukset ja sosiaaliset piirit ovat isoja. Nämä ovat miehiä joita katselet ihaillen ylöspäin business forumissa.
        Naiset eivät valitse vähään tyytyviä oman tien kulkijoita. Kuten palstallakin näkee, sellaiset miehet jäävät ätmeiksi.


      • flowersreally
        12121212121212 kirjoitti:

        Naiset valitsevat miehiä joiden saavutukset, haaveet, asumukset ja sosiaaliset piirit ovat isoja. Nämä ovat miehiä joita katselet ihaillen ylöspäin business forumissa.
        Naiset eivät valitse vähään tyytyviä oman tien kulkijoita. Kuten palstallakin näkee, sellaiset miehet jäävät ätmeiksi.

        Puhu vaan omasta puolestasi.


      • guinj
        outsider1 kirjoitti:

        Eivät ole ainoa hoitokeino, eivätkä ne sekoita päätä. Päinvastoin, auttavat ajattelemaan kirkkaammin. Masiksessa ajattelukyky on usein heikentynyt. Varsin usein virheellisesti kuvitellaan, että psyykelääkkeet aiheuttavat jonkinlaisen pöhnän alkoholin ja huumeiden tavoin.

        Toisia ne auttaa, mutta monia ei. Näiden aineiden vaikutuksista itseesi et voi mitenkään tietää kokeilematta. Toisille vaikutukset eivät ole positiivisia. Ja terapiaa et käytännössä saa ennen kuin lääkkeet on kokeiltu. Lääkäritkään eivät oikeasti tiedä, mistä masennus johtuu ja väärät diagnoosit ovat todella yleisiä. Ja maailmantuskan kokemisella ei edes välttämättä ole mitään tekemistä ns. kliinisen masennuksen kanssa. Olen itsekin nähnyt ihan vierestä kuinka masennuslääkkeet ovat tehneet ihmisestä juuri tuollaisen "pöhnäisen". Ei varmasti ole niin pahoja fiiliksiä enää, mutta eipä kyllä ole sitten muitakaan fiiliksiä ja käynti on muuttunut todella hitaaksi aiempaan verrattuna.


      • guinj kirjoitti:

        Toisia ne auttaa, mutta monia ei. Näiden aineiden vaikutuksista itseesi et voi mitenkään tietää kokeilematta. Toisille vaikutukset eivät ole positiivisia. Ja terapiaa et käytännössä saa ennen kuin lääkkeet on kokeiltu. Lääkäritkään eivät oikeasti tiedä, mistä masennus johtuu ja väärät diagnoosit ovat todella yleisiä. Ja maailmantuskan kokemisella ei edes välttämättä ole mitään tekemistä ns. kliinisen masennuksen kanssa. Olen itsekin nähnyt ihan vierestä kuinka masennuslääkkeet ovat tehneet ihmisestä juuri tuollaisen "pöhnäisen". Ei varmasti ole niin pahoja fiiliksiä enää, mutta eipä kyllä ole sitten muitakaan fiiliksiä ja käynti on muuttunut todella hitaaksi aiempaan verrattuna.

        "Toisia ne auttaa, mutta monia ei. Näiden aineiden vaikutuksista itseesi et voi mitenkään tietää kokeilematta. Toisille vaikutukset eivät ole positiivisia. Ja terapiaa et käytännössä saa ennen kuin lääkkeet on kokeiltu."

        Siksi niitä kannattaakin kokeilla. Keskusteluapua saa matalalla kynnyksellä (eri asia kuin terapia, joka ei kaikille sovi) ja netti on täynnä itseapuohjeita. Pitää myös päättää haluaako auttaa itseään vai potea "maailmantuskaa" tappiin. Elämä on yllättävän lyhyt, kello tikittää. On ikävä huomata loppusuoralla että olisihan sen ajan voinut muullakin tavalla viettää.


      • eyrhrt
        outsider1 kirjoitti:

        "Toisia ne auttaa, mutta monia ei. Näiden aineiden vaikutuksista itseesi et voi mitenkään tietää kokeilematta. Toisille vaikutukset eivät ole positiivisia. Ja terapiaa et käytännössä saa ennen kuin lääkkeet on kokeiltu."

        Siksi niitä kannattaakin kokeilla. Keskusteluapua saa matalalla kynnyksellä (eri asia kuin terapia, joka ei kaikille sovi) ja netti on täynnä itseapuohjeita. Pitää myös päättää haluaako auttaa itseään vai potea "maailmantuskaa" tappiin. Elämä on yllättävän lyhyt, kello tikittää. On ikävä huomata loppusuoralla että olisihan sen ajan voinut muullakin tavalla viettää.

        Vähän sama juttu kuin muidenkin kovien huumeiden kanssa, että kannattaa toki kokeilla omalla vastuulla. Nuo psyykenlääkkeet nimittäin voivat aiheuttaa sellaisia peruuttamattomia vaurioita, ettei se elämä ainakaan kovin kivaksi muutu. Kaikki mielialat tai ihmisten persoonallisuudet kun eivät ole sairauksia, vaikka psykiatria niistä haluaa sellaisia tehdäkin.

        Jos kokee, että maailma on paska paikka, mitä se tietysti onkin, niin aika vähän sille asialle on yksilön tehtävissä. Kyse ei näin ole potemisesta vaan havainnoinnista. Nuo kuolinvuodepuheet taas ovat täysin sisällötöntä myytin toistamista, millä ei ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


      • outsider1ulosheitetty
        eyrhrt kirjoitti:

        Vähän sama juttu kuin muidenkin kovien huumeiden kanssa, että kannattaa toki kokeilla omalla vastuulla. Nuo psyykenlääkkeet nimittäin voivat aiheuttaa sellaisia peruuttamattomia vaurioita, ettei se elämä ainakaan kovin kivaksi muutu. Kaikki mielialat tai ihmisten persoonallisuudet kun eivät ole sairauksia, vaikka psykiatria niistä haluaa sellaisia tehdäkin.

        Jos kokee, että maailma on paska paikka, mitä se tietysti onkin, niin aika vähän sille asialle on yksilön tehtävissä. Kyse ei näin ole potemisesta vaan havainnoinnista. Nuo kuolinvuodepuheet taas ovat täysin sisällötöntä myytin toistamista, millä ei ole juuri mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        Tavallisilla masennuslääkkeillä ei ole mitään tekemistä (kovien) huumeiden kanssa. Ne vaikuttavat hyvin täsmällisesti yhteen-kahteen aineenvaihduntareittiin, eivätkä myöskään aiheuta pysyviä vaurioita. Esim. alkoholi on aivoille paljon tuhoisampi.

        Tuo maailman paskuus on tyypillinen depressiivinen ajatuslukkiuma, johon suhtaudutaan kiveenhakattuna totuutena. Oikeasti maailma on aivan liian monimutkainen että yksittäisellä ihmisellä olisi mitään mahdollisuutta realistisesti sijoittaa se hyvä-paha -akselille. Kyse on siitä, että kiinnität enemmän huomiota paskoihin asioihin jolloin saat tunteen paskuudesta.


      • htydh
        outsider1ulosheitetty kirjoitti:

        Tavallisilla masennuslääkkeillä ei ole mitään tekemistä (kovien) huumeiden kanssa. Ne vaikuttavat hyvin täsmällisesti yhteen-kahteen aineenvaihduntareittiin, eivätkä myöskään aiheuta pysyviä vaurioita. Esim. alkoholi on aivoille paljon tuhoisampi.

        Tuo maailman paskuus on tyypillinen depressiivinen ajatuslukkiuma, johon suhtaudutaan kiveenhakattuna totuutena. Oikeasti maailma on aivan liian monimutkainen että yksittäisellä ihmisellä olisi mitään mahdollisuutta realistisesti sijoittaa se hyvä-paha -akselille. Kyse on siitä, että kiinnität enemmän huomiota paskoihin asioihin jolloin saat tunteen paskuudesta.

        Tuosta nyt voi lukea vaikka alkuun, mitä mahdollisuuksia voi olla edessä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

        Se on kokonaan oma kysymyksensä, että onko elämänkokemuksen aiheuttamia ajatuksia ja tuntemuksia mielekästä "korjata" kemiallisesti. Alkoholin vaarat nyt kaikki varmaan tunnustavat eikä vertauksessa ole muutenkaan mieltä.

        Yksittäinen ihminen arvioi tietysti ympäristöään ja omaa suhdettaan siihen omista lähtökohdistaan. Kyllä ihminen pystyy sen arvioimaan, onko hänen omassa elämässä enemmän negatiivisia vai positiivisia puolia tai kummat painavat enemmän. Arvion ei tarvitsekaan olla "realistinen", koska sellainen arvio on mahdoton tehdä, kuten itsekin toteat.

        Jos tunteitaan voi siis muuttaa vain kiinnittämällä huomionsa eri asioihin, niin miksei tätä menetelmää sovelleta laajemminkin - miksi siihen tarvittaisi lääkkeitä? Aivoja voi tietysti huijata, mutta kuinka kauan sitä jaksaa tehdä. Ja jos on ajatukseen maailman paskuudesta suhtauduttaisiin kiveenhakattuna totuutena, niin miksi ihmiset sitten pyrkivät viimeiseen asti pois tuosta ajatuksesta ja suhtautumisesta.


      • htydh kirjoitti:

        Tuosta nyt voi lukea vaikka alkuun, mitä mahdollisuuksia voi olla edessä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

        Se on kokonaan oma kysymyksensä, että onko elämänkokemuksen aiheuttamia ajatuksia ja tuntemuksia mielekästä "korjata" kemiallisesti. Alkoholin vaarat nyt kaikki varmaan tunnustavat eikä vertauksessa ole muutenkaan mieltä.

        Yksittäinen ihminen arvioi tietysti ympäristöään ja omaa suhdettaan siihen omista lähtökohdistaan. Kyllä ihminen pystyy sen arvioimaan, onko hänen omassa elämässä enemmän negatiivisia vai positiivisia puolia tai kummat painavat enemmän. Arvion ei tarvitsekaan olla "realistinen", koska sellainen arvio on mahdoton tehdä, kuten itsekin toteat.

        Jos tunteitaan voi siis muuttaa vain kiinnittämällä huomionsa eri asioihin, niin miksei tätä menetelmää sovelleta laajemminkin - miksi siihen tarvittaisi lääkkeitä? Aivoja voi tietysti huijata, mutta kuinka kauan sitä jaksaa tehdä. Ja jos on ajatukseen maailman paskuudesta suhtauduttaisiin kiveenhakattuna totuutena, niin miksi ihmiset sitten pyrkivät viimeiseen asti pois tuosta ajatuksesta ja suhtautumisesta.

        .. NarsuMarsujen Persestely&Outoilu Intresseille/Agendoille on Parempi se, että KemiKaliSoidaan porukkaa.. Jotkut Takovat KemiKaliSoinnilla Suoraan Valtaa&Mammonaa ja jotkut sitten hieman EpäSuoremmin.. Tavalla, jos Toisella.. ;P

        .. Ja Huumattuna Leijonatkin saadaan Lampaiksi, joita voi Vetää, kuin Pässiä Narussa.. ;P


      • htydh kirjoitti:

        Tuosta nyt voi lukea vaikka alkuun, mitä mahdollisuuksia voi olla edessä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

        Se on kokonaan oma kysymyksensä, että onko elämänkokemuksen aiheuttamia ajatuksia ja tuntemuksia mielekästä "korjata" kemiallisesti. Alkoholin vaarat nyt kaikki varmaan tunnustavat eikä vertauksessa ole muutenkaan mieltä.

        Yksittäinen ihminen arvioi tietysti ympäristöään ja omaa suhdettaan siihen omista lähtökohdistaan. Kyllä ihminen pystyy sen arvioimaan, onko hänen omassa elämässä enemmän negatiivisia vai positiivisia puolia tai kummat painavat enemmän. Arvion ei tarvitsekaan olla "realistinen", koska sellainen arvio on mahdoton tehdä, kuten itsekin toteat.

        Jos tunteitaan voi siis muuttaa vain kiinnittämällä huomionsa eri asioihin, niin miksei tätä menetelmää sovelleta laajemminkin - miksi siihen tarvittaisi lääkkeitä? Aivoja voi tietysti huijata, mutta kuinka kauan sitä jaksaa tehdä. Ja jos on ajatukseen maailman paskuudesta suhtauduttaisiin kiveenhakattuna totuutena, niin miksi ihmiset sitten pyrkivät viimeiseen asti pois tuosta ajatuksesta ja suhtautumisesta.

        "Tuosta nyt voi lukea vaikka alkuun, mitä mahdollisuuksia voi olla edessä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042"

        Suurin osa noista esiintyy tyyliin yhdellä potilaalla sadasta tai tuhannesta. Sitä paitsi jutussa käsitellään lähinnä vanhoja trisyklisiä lääkkeitä, joita nykyisin harvoin käytetään.

        "Se on kokonaan oma kysymyksensä, että onko elämänkokemuksen aiheuttamia ajatuksia ja tuntemuksia mielekästä "korjata" kemiallisesti. "

        Ja miksei olisi? Onko jotain merkitystä, mistä ne ajatukset ja tuntemukset mahdollisesti ovat lähtöisin?

        Vertailu alkoholiin ei toimi juuri siksi, että alkoholi on paljon paljon tuhoisampi aivoille ja elimistölle.

        "Yksittäinen ihminen arvioi tietysti ympäristöään ja omaa suhdettaan siihen omista lähtökohdistaan. Kyllä ihminen pystyy sen arvioimaan, onko hänen omassa elämässä enemmän negatiivisia vai positiivisia puolia tai kummat painavat enemmän. Arvion ei tarvitsekaan olla "realistinen", koska sellainen arvio on mahdoton tehdä, kuten itsekin toteat. "

        Itse asiassa tiedetään, että ihminen ei ole tässä kovin hyvä. Kokemukset nykyisestä ja menneestä elämästä vaihtelevat mielialan myötä. Huonossa mielialassa elämä on kehnoa ja on aina ollut sitä, hyvässä mielialassa päinvastoin. Ts. tämän hetken mieliala vaikuttaa myös menneen elämän tulkintaan.

        "Jos tunteitaan voi siis muuttaa vain kiinnittämällä huomionsa eri asioihin, niin miksei tätä menetelmää sovelleta laajemminkin - miksi siihen tarvittaisi lääkkeitä? Aivoja voi tietysti huijata, mutta kuinka kauan sitä jaksaa tehdä. Ja jos on ajatukseen maailman paskuudesta suhtauduttaisiin kiveenhakattuna totuutena, niin miksi ihmiset sitten pyrkivät viimeiseen asti pois tuosta ajatuksesta ja suhtautumisesta."

        Niin, miksei? Kannattaa siis myöntää, että oma synkkä maailmankuva voi aivan hyvin olla monin osin virheellinen. Sitä ei ole Jumala tai edes tiede oikeaksi todistanut.


      • uhijn
        outsider1 kirjoitti:

        "Tuosta nyt voi lukea vaikka alkuun, mitä mahdollisuuksia voi olla edessä: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042"

        Suurin osa noista esiintyy tyyliin yhdellä potilaalla sadasta tai tuhannesta. Sitä paitsi jutussa käsitellään lähinnä vanhoja trisyklisiä lääkkeitä, joita nykyisin harvoin käytetään.

        "Se on kokonaan oma kysymyksensä, että onko elämänkokemuksen aiheuttamia ajatuksia ja tuntemuksia mielekästä "korjata" kemiallisesti. "

        Ja miksei olisi? Onko jotain merkitystä, mistä ne ajatukset ja tuntemukset mahdollisesti ovat lähtöisin?

        Vertailu alkoholiin ei toimi juuri siksi, että alkoholi on paljon paljon tuhoisampi aivoille ja elimistölle.

        "Yksittäinen ihminen arvioi tietysti ympäristöään ja omaa suhdettaan siihen omista lähtökohdistaan. Kyllä ihminen pystyy sen arvioimaan, onko hänen omassa elämässä enemmän negatiivisia vai positiivisia puolia tai kummat painavat enemmän. Arvion ei tarvitsekaan olla "realistinen", koska sellainen arvio on mahdoton tehdä, kuten itsekin toteat. "

        Itse asiassa tiedetään, että ihminen ei ole tässä kovin hyvä. Kokemukset nykyisestä ja menneestä elämästä vaihtelevat mielialan myötä. Huonossa mielialassa elämä on kehnoa ja on aina ollut sitä, hyvässä mielialassa päinvastoin. Ts. tämän hetken mieliala vaikuttaa myös menneen elämän tulkintaan.

        "Jos tunteitaan voi siis muuttaa vain kiinnittämällä huomionsa eri asioihin, niin miksei tätä menetelmää sovelleta laajemminkin - miksi siihen tarvittaisi lääkkeitä? Aivoja voi tietysti huijata, mutta kuinka kauan sitä jaksaa tehdä. Ja jos on ajatukseen maailman paskuudesta suhtauduttaisiin kiveenhakattuna totuutena, niin miksi ihmiset sitten pyrkivät viimeiseen asti pois tuosta ajatuksesta ja suhtautumisesta."

        Niin, miksei? Kannattaa siis myöntää, että oma synkkä maailmankuva voi aivan hyvin olla monin osin virheellinen. Sitä ei ole Jumala tai edes tiede oikeaksi todistanut.

        Yleinen todennäköisyys komplikaatioille on merkityksetön yksilön kohdalla, joka ottaa aina riskin itse noiden aineiden kanssa, ja toisekseen masennuslääkkeet eivät edes tehoa ainakaan kolmannekseen potilaista. SSRI-lääkkeiillä, joiden teho on erityisen kyseenalainen, on suuri riski esimerkiksi seksuaalitoimintojen vakaville häiriöille. Kuvittelisin, että aika monille oman seksuaalisuuden toteuttaminen on yksi onnellisuutta merkittävästi lisäävä asia. Samoin ne voivat aiheuttaa erittäin vakavan serotoniinioireyhtymän.

        Tottakai sillä on merkitystä, mikä on ajatusten syy. Jos syy ei ole fysiologiassa, niin miksi silloin lääkitä itseään siihen vaikuttavilla lääkkeillä. Etenkin, kun nämä lääkkeet eivät paranna vaan parhaassakin tapauksessa vain lievittävät "oireita". Kannabiskin on parempi ja turvallisempi kemiallinen hoito, vaikka siinäkin on omat yksilölliset riskinsä.

        Tietysti mieliala vaikuttaa ympäristön ja kokemusten tulkintaan, siksi myös hyvissä fiiliksissä koettu elämä tuottaa vähintään yhtä "virheellisen" maailmankuvan. Ympäristö ei vaan muutu sillä mihinkään, että alkaa itse keskittyä pelkästään kivien tarkasteluun. Kyseessä on tällöin psykologinen puolustusmekanismi, jossa ihminen tekee välttämättömyydestä hyveen. Yleensä ihminen ei kuitenkaan pysty keskittymään tällä tavoin kovin kauaa ja se ympäröivä todellisuus tunkeutuu taas tajuntaan. Ja edelleenkään synkkä maailmankuva ei ole sama asia kuin masennus.


      • uhijn kirjoitti:

        Yleinen todennäköisyys komplikaatioille on merkityksetön yksilön kohdalla, joka ottaa aina riskin itse noiden aineiden kanssa, ja toisekseen masennuslääkkeet eivät edes tehoa ainakaan kolmannekseen potilaista. SSRI-lääkkeiillä, joiden teho on erityisen kyseenalainen, on suuri riski esimerkiksi seksuaalitoimintojen vakaville häiriöille. Kuvittelisin, että aika monille oman seksuaalisuuden toteuttaminen on yksi onnellisuutta merkittävästi lisäävä asia. Samoin ne voivat aiheuttaa erittäin vakavan serotoniinioireyhtymän.

        Tottakai sillä on merkitystä, mikä on ajatusten syy. Jos syy ei ole fysiologiassa, niin miksi silloin lääkitä itseään siihen vaikuttavilla lääkkeillä. Etenkin, kun nämä lääkkeet eivät paranna vaan parhaassakin tapauksessa vain lievittävät "oireita". Kannabiskin on parempi ja turvallisempi kemiallinen hoito, vaikka siinäkin on omat yksilölliset riskinsä.

        Tietysti mieliala vaikuttaa ympäristön ja kokemusten tulkintaan, siksi myös hyvissä fiiliksissä koettu elämä tuottaa vähintään yhtä "virheellisen" maailmankuvan. Ympäristö ei vaan muutu sillä mihinkään, että alkaa itse keskittyä pelkästään kivien tarkasteluun. Kyseessä on tällöin psykologinen puolustusmekanismi, jossa ihminen tekee välttämättömyydestä hyveen. Yleensä ihminen ei kuitenkaan pysty keskittymään tällä tavoin kovin kauaa ja se ympäröivä todellisuus tunkeutuu taas tajuntaan. Ja edelleenkään synkkä maailmankuva ei ole sama asia kuin masennus.

        "Yleinen todennäköisyys komplikaatioille on merkityksetön yksilön kohdalla, joka ottaa aina riskin itse noiden aineiden kanssa, ja toisekseen masennuslääkkeet eivät edes tehoa ainakaan kolmannekseen potilaista. SSRI-lääkkeiillä, joiden teho on erityisen kyseenalainen, on suuri riski esimerkiksi seksuaalitoimintojen vakaville häiriöille. Kuvittelisin, että aika monille oman seksuaalisuuden toteuttaminen on yksi onnellisuutta merkittävästi lisäävä asia. Samoin ne voivat aiheuttaa erittäin vakavan serotoniinioireyhtymän.
        "

        Jos sivuoireet ovat tehoa suuremmat, lääkityksen voi aina lopettaa. Serotoniinioireyhtymä on todella harvinainen ja esiintyy lähinnä käytettäessä jotain muuta lääkettä rinnalla.

        "Tottakai sillä on merkitystä, mikä on ajatusten syy. Jos syy ei ole fysiologiassa, niin miksi silloin lääkitä itseään siihen vaikuttavilla lääkkeillä. Etenkin, kun nämä lääkkeet eivät paranna vaan parhaassakin tapauksessa vain lievittävät "oireita". "

        Sama pätee vaikkapa diabeteksen hoitoon käytettyyn insuliiniin. Ei tämä ole mikään hyvä argumentti lääkettä vastaan. Lääke voi tarjota usein mahdollisuuden fiksata muita elämän osa-alueita.

        Kannabiskin on parempi ja turvallisempi kemiallinen hoito, vaikka siinäkin on omat yksilölliset riskinsä. "

        Ei ole, paitsi että kannabiksen haitat ovat _paljon_ suuremmat, sen teho on myös täysin olematon. Itse asiassa se aiheuttaa masennusta eikä paranna kuten alkoholikin.

        "Tietysti mieliala vaikuttaa ympäristön ja kokemusten tulkintaan, siksi myös hyvissä fiiliksissä koettu elämä tuottaa vähintään yhtä "virheellisen" maailmankuvan. Ympäristö ei vaan muutu sillä mihinkään, että alkaa itse keskittyä pelkästään kivien tarkasteluun. Kyseessä on tällöin psykologinen puolustusmekanismi, jossa ihminen tekee välttämättömyydestä hyveen. Yleensä ihminen ei kuitenkaan pysty keskittymään tällä tavoin kovin kauaa ja se ympäröivä todellisuus tunkeutuu taas tajuntaan. Ja edelleenkään synkkä maailmankuva ei ole sama asia kuin masennus."

        Yhä sinulla on taustaoletus, että synkkä maailmankuva olisi jollain tavalla "oikeampi" kuin muu. Usein käy niin, että mieliala ja ajatukset konvergoituvat takaisin synkkyyteen, mutta tämä taipumus on pään sisässä. Ei siihen todellisuus pakota.


      • mfurj
        outsider1 kirjoitti:

        "Yleinen todennäköisyys komplikaatioille on merkityksetön yksilön kohdalla, joka ottaa aina riskin itse noiden aineiden kanssa, ja toisekseen masennuslääkkeet eivät edes tehoa ainakaan kolmannekseen potilaista. SSRI-lääkkeiillä, joiden teho on erityisen kyseenalainen, on suuri riski esimerkiksi seksuaalitoimintojen vakaville häiriöille. Kuvittelisin, että aika monille oman seksuaalisuuden toteuttaminen on yksi onnellisuutta merkittävästi lisäävä asia. Samoin ne voivat aiheuttaa erittäin vakavan serotoniinioireyhtymän.
        "

        Jos sivuoireet ovat tehoa suuremmat, lääkityksen voi aina lopettaa. Serotoniinioireyhtymä on todella harvinainen ja esiintyy lähinnä käytettäessä jotain muuta lääkettä rinnalla.

        "Tottakai sillä on merkitystä, mikä on ajatusten syy. Jos syy ei ole fysiologiassa, niin miksi silloin lääkitä itseään siihen vaikuttavilla lääkkeillä. Etenkin, kun nämä lääkkeet eivät paranna vaan parhaassakin tapauksessa vain lievittävät "oireita". "

        Sama pätee vaikkapa diabeteksen hoitoon käytettyyn insuliiniin. Ei tämä ole mikään hyvä argumentti lääkettä vastaan. Lääke voi tarjota usein mahdollisuuden fiksata muita elämän osa-alueita.

        Kannabiskin on parempi ja turvallisempi kemiallinen hoito, vaikka siinäkin on omat yksilölliset riskinsä. "

        Ei ole, paitsi että kannabiksen haitat ovat _paljon_ suuremmat, sen teho on myös täysin olematon. Itse asiassa se aiheuttaa masennusta eikä paranna kuten alkoholikin.

        "Tietysti mieliala vaikuttaa ympäristön ja kokemusten tulkintaan, siksi myös hyvissä fiiliksissä koettu elämä tuottaa vähintään yhtä "virheellisen" maailmankuvan. Ympäristö ei vaan muutu sillä mihinkään, että alkaa itse keskittyä pelkästään kivien tarkasteluun. Kyseessä on tällöin psykologinen puolustusmekanismi, jossa ihminen tekee välttämättömyydestä hyveen. Yleensä ihminen ei kuitenkaan pysty keskittymään tällä tavoin kovin kauaa ja se ympäröivä todellisuus tunkeutuu taas tajuntaan. Ja edelleenkään synkkä maailmankuva ei ole sama asia kuin masennus."

        Yhä sinulla on taustaoletus, että synkkä maailmankuva olisi jollain tavalla "oikeampi" kuin muu. Usein käy niin, että mieliala ja ajatukset konvergoituvat takaisin synkkyyteen, mutta tämä taipumus on pään sisässä. Ei siihen todellisuus pakota.

        Lääkkeen lopettaminen ei välttämättä johda siihen, että ihminen palautuu ennalleen. Diabeteksen syy on nimenomaisesti fysiologinen ja sen hoitamisella pyritään korjaamaan fysiologinen vajavaisuus. Yhtä hyvin lottovoitto, työpaikan vaihto, uusi ihmissuhde jne. voivat antaa mahdollisuuden fiksata muita elämän osa-alueita. Yhtä lailla se lääke voi pilata toisia elämän osa-alueita, kuten seksuaalisuuden. Kannabiksen lääkekäytössä esiintyvät ongelmat liittyvät lähinnä annoksen kokoon. Vähän käytettynä se on tutkitusti tehokas antidepressantti.

        Minulla ei ole mitään taustaoletuksia oikeasta tai väärästä. Kritisoin alunperin sitä, että väitit aiemmalla kirjoittajalla olevan masennuksen ja kehotit hakeutumaan lääkärille hänen kirjoituksensa perusteella. Samoin esitit elämän olevan merkityksellisempää, jos "masennus on hoitotasapainossa". Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Ensimmäistä et voi tietää ja toinen ei ole totta edes yleisellä tasolla.

        Jos "mieliala ja ajatukset konvergoituvat takaisin synkkyyteen" ja "taipumus" tähän on pään sisällä, niin silloin lienee kysymys persoonallisuuden piirteestä eikä hoitoa vaativasta sairaudesta. Taipumusten lääkintä ja hoito eivät ole mitään muuta kuin sosiaalista kontrollia. Lääketieteellisen hoidon kanssa niillä on hyvin vähän tekemistä. Todellisuus ei pakota ketään mihinkään. Kyllähän toiset saavat hyvät fiilikset sodista, ekokatastrofeista ja nälänhädistäkin , heitä ei vaan nähdä tarpeelliseksi "hoitaa".


      • mfurj kirjoitti:

        Lääkkeen lopettaminen ei välttämättä johda siihen, että ihminen palautuu ennalleen. Diabeteksen syy on nimenomaisesti fysiologinen ja sen hoitamisella pyritään korjaamaan fysiologinen vajavaisuus. Yhtä hyvin lottovoitto, työpaikan vaihto, uusi ihmissuhde jne. voivat antaa mahdollisuuden fiksata muita elämän osa-alueita. Yhtä lailla se lääke voi pilata toisia elämän osa-alueita, kuten seksuaalisuuden. Kannabiksen lääkekäytössä esiintyvät ongelmat liittyvät lähinnä annoksen kokoon. Vähän käytettynä se on tutkitusti tehokas antidepressantti.

        Minulla ei ole mitään taustaoletuksia oikeasta tai väärästä. Kritisoin alunperin sitä, että väitit aiemmalla kirjoittajalla olevan masennuksen ja kehotit hakeutumaan lääkärille hänen kirjoituksensa perusteella. Samoin esitit elämän olevan merkityksellisempää, jos "masennus on hoitotasapainossa". Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Ensimmäistä et voi tietää ja toinen ei ole totta edes yleisellä tasolla.

        Jos "mieliala ja ajatukset konvergoituvat takaisin synkkyyteen" ja "taipumus" tähän on pään sisällä, niin silloin lienee kysymys persoonallisuuden piirteestä eikä hoitoa vaativasta sairaudesta. Taipumusten lääkintä ja hoito eivät ole mitään muuta kuin sosiaalista kontrollia. Lääketieteellisen hoidon kanssa niillä on hyvin vähän tekemistä. Todellisuus ei pakota ketään mihinkään. Kyllähän toiset saavat hyvät fiilikset sodista, ekokatastrofeista ja nälänhädistäkin , heitä ei vaan nähdä tarpeelliseksi "hoitaa".

        "Lääkkeen lopettaminen ei välttämättä johda siihen, että ihminen palautuu ennalleen. Diabeteksen syy on nimenomaisesti fysiologinen ja sen hoitamisella pyritään korjaamaan fysiologinen vajavaisuus. Yhtä hyvin lottovoitto, työpaikan vaihto, uusi ihmissuhde jne. voivat antaa mahdollisuuden fiksata muita elämän osa-alueita. Yhtä lailla se lääke voi pilata toisia elämän osa-alueita, kuten seksuaalisuuden. Kannabiksen lääkekäytössä esiintyvät ongelmat liittyvät lähinnä annoksen kokoon. Vähän käytettynä se on tutkitusti tehokas antidepressantti."

        Lähes poikkeuksetta sivuoireet poistuvat pian lopettamisen jälkeen. Jokaiseen lääkkeeseen liittyy jotain äärimmäisen harvinaisia 1/miljoonasta tason komplikaatioita. Masennuksen syy on ainakin osin fysiologinen. Masentuneella ei yleensä ole voimia vaihtaa/hankkia työpaikkaa tai uutta ihmissuhdetta. Lääke saattaa antaa juuri sen verran buustia, että se onnistuu. Kannabista ei juuri kukaan käytä "oikein". Näytöt edes pienten annosten tehosta masennuksen hoidossa ovat hyvin vähäisiä.


      • guihn
        outsider1 kirjoitti:

        "Lääkkeen lopettaminen ei välttämättä johda siihen, että ihminen palautuu ennalleen. Diabeteksen syy on nimenomaisesti fysiologinen ja sen hoitamisella pyritään korjaamaan fysiologinen vajavaisuus. Yhtä hyvin lottovoitto, työpaikan vaihto, uusi ihmissuhde jne. voivat antaa mahdollisuuden fiksata muita elämän osa-alueita. Yhtä lailla se lääke voi pilata toisia elämän osa-alueita, kuten seksuaalisuuden. Kannabiksen lääkekäytössä esiintyvät ongelmat liittyvät lähinnä annoksen kokoon. Vähän käytettynä se on tutkitusti tehokas antidepressantti."

        Lähes poikkeuksetta sivuoireet poistuvat pian lopettamisen jälkeen. Jokaiseen lääkkeeseen liittyy jotain äärimmäisen harvinaisia 1/miljoonasta tason komplikaatioita. Masennuksen syy on ainakin osin fysiologinen. Masentuneella ei yleensä ole voimia vaihtaa/hankkia työpaikkaa tai uutta ihmissuhdetta. Lääke saattaa antaa juuri sen verran buustia, että se onnistuu. Kannabista ei juuri kukaan käytä "oikein". Näytöt edes pienten annosten tehosta masennuksen hoidossa ovat hyvin vähäisiä.

        Kannabiksesta on muutaman viime vuoden aikana ilmestynyt useita lääketieteellisiä tutkimuksia, joiden tulokset viittaavat siihen, että oikealla koostumuksella siitä olisi hyötyä myös masennuksen oireisiin. Jos se olisi laillista, edes lääkintätarkoituksiin, voisi vaikkapa lääkäri määrätä oikeat annokset. Masennuksella voi olla fysiologisia syitä, esim. suolistobakterian roolia tässä on tutkittu. Sen sijaan aivojen välittäjäaineista, kuten serotoniinista, se syy ei löydy. Myös geenien roolista on tutkimusta ja traumojen vaikutusta masennuksen puhkeamiseen on selvitetty.

        Nämä nykyiset masennuslääkkeet ovat vain laiskan yhteiskunnan versio hoitamisesta, kun yksilön ongelmien oikeaan ratkomiseen yhdessä ei haluta panostaa. Käytännössähän ne ovat tuottoisa ja vähän panostusta vaativa bisnes. Sivuoireista esimerkiksi seksuaalitoimintojen häiriöitä ilmenee ssri-lääkityksessä olevilla kahdella kolmasosalla. Samoin ne lisäävät merkittävästi luunmurtumien riskiä. Myös muut sivuoireet, kuten ahdistustilat, unettomuus ja kohonnut itsemurhariski ovat yleisiä. Niiden pitkä käyttö on myös erittäin riskialtista ja johtaa väitetysti riippuvuuteen. Hyötyä niistä on yleensä vaikeammissa masennustiloissa, mutta en usko, että synkkä maailmankuva on sama asia kuin syvä depressiotila. Ja toisekseen on tutkimuksia, joissa on todettu, että psykoterapian hoitovaste vaikeassa masennuksessa on vähintään yhtä suuri kuin lääkkeiden. Näiden yhdistelmä on todettu jonkin verran tehokkaammaksi kuin kumpikaan yksinään. Tässä on huomioitava se, että psykoterapian riskit verrattuna lääkkeisiin ovat olemattomat.


      • guihn kirjoitti:

        Kannabiksesta on muutaman viime vuoden aikana ilmestynyt useita lääketieteellisiä tutkimuksia, joiden tulokset viittaavat siihen, että oikealla koostumuksella siitä olisi hyötyä myös masennuksen oireisiin. Jos se olisi laillista, edes lääkintätarkoituksiin, voisi vaikkapa lääkäri määrätä oikeat annokset. Masennuksella voi olla fysiologisia syitä, esim. suolistobakterian roolia tässä on tutkittu. Sen sijaan aivojen välittäjäaineista, kuten serotoniinista, se syy ei löydy. Myös geenien roolista on tutkimusta ja traumojen vaikutusta masennuksen puhkeamiseen on selvitetty.

        Nämä nykyiset masennuslääkkeet ovat vain laiskan yhteiskunnan versio hoitamisesta, kun yksilön ongelmien oikeaan ratkomiseen yhdessä ei haluta panostaa. Käytännössähän ne ovat tuottoisa ja vähän panostusta vaativa bisnes. Sivuoireista esimerkiksi seksuaalitoimintojen häiriöitä ilmenee ssri-lääkityksessä olevilla kahdella kolmasosalla. Samoin ne lisäävät merkittävästi luunmurtumien riskiä. Myös muut sivuoireet, kuten ahdistustilat, unettomuus ja kohonnut itsemurhariski ovat yleisiä. Niiden pitkä käyttö on myös erittäin riskialtista ja johtaa väitetysti riippuvuuteen. Hyötyä niistä on yleensä vaikeammissa masennustiloissa, mutta en usko, että synkkä maailmankuva on sama asia kuin syvä depressiotila. Ja toisekseen on tutkimuksia, joissa on todettu, että psykoterapian hoitovaste vaikeassa masennuksessa on vähintään yhtä suuri kuin lääkkeiden. Näiden yhdistelmä on todettu jonkin verran tehokkaammaksi kuin kumpikaan yksinään. Tässä on huomioitava se, että psykoterapian riskit verrattuna lääkkeisiin ovat olemattomat.

        Liioittelet suuresti SRI-lääkkeiden sivuoireita. Ne ovat todellisuudessa harvinaisen vähäoireisia lääkkeitä. Psykoterapia on hieno juttu jos siihen pääsee, mutta sekään ei sovellu kaikille ja on paljon kalliimpi ja myös potilaan kannalta vaativampi hoito kuin lääkkeet.


      • ugvbibh
        outsider1 kirjoitti:

        Liioittelet suuresti SRI-lääkkeiden sivuoireita. Ne ovat todellisuudessa harvinaisen vähäoireisia lääkkeitä. Psykoterapia on hieno juttu jos siihen pääsee, mutta sekään ei sovellu kaikille ja on paljon kalliimpi ja myös potilaan kannalta vaativampi hoito kuin lääkkeet.

        En todellakaan liioittele. Ne aiheuttavat ihan tutkitusti ongelmia ja vaikka itse käytöstä selviäisi oireitta, voi niiden käytön lopettaminen olla hyvin vaikeaa. . Sama vaikutus vähäisemmillä sivuoireilla on saavutettu esimerkiksi ssre-lääkkeillä. Kaikki terapiamuodot eivät sovi kaikille, mutta jos oikeasti haluttaisiin panostaa ihmisten hoitamiseen eikä rahan tekemiseen, niin terapia ja muut vastaavat hoitomuodot olisivat paljon suuremmassa asemassa. Kaikki oikea ja kestävällä tavalla hyvä vaatii aina inhimillistä pitkäjänteistä panostusta. Siksi terapia on kallista ja vaativaa. Nämä eivät ole silti mitään hyviä perusteluita huonotehoisten ja ongelmia aiheuttavien lääkkeiden suosimiselle niiden sijaan. Lisäksi vielälähes tutkimaton kysymys on esimerkiksi se, mitä näiden lääkkeiden päätyminen vesistöihin aiheuttaa ihmiselle ja muulle ekosysteemille. On mahdollista, että säästäminen yhdessä paikassa aiheuttaa moninkertaiset kustannukset toisaalla. Ja ihan vaan siksi, ettei tiedetä tai välitetä tietää.


    • Tylsä on kelpo sana minua kuvaamaan; menee samaan kategoriiaan taviksen, harmaan ja seinätapetin kanssa. Itse olen kyllä itselleni sen verran armollinen että käytän sanaa virkamiesmäinen. Tämä on siitä hankala ominaisuus että se on hetkellinen ja painottuu ensitreffeille ja usein käy niin että nainen ei jaksa odottaa että minulla se virka-aika päättyy ja kravatti ja kauluspaita vaihtuva rennompaan oloasuun.

      Vaikka tuon edellisen lauseen noin kirjoitin niin pitää muistaa että ongelma ei ole naisten vaan minun. Itse kun asun seudulla jossa kukkoja on enemmän kuin kanoja niin minun pitäisi kehittää itseäni jotta voisin nopeammin pöyhistella ennenkuin joku toinen saa tilaisuuden; tarkennetaan nyt vielä että pöyhistelyllä tarkoitan tässä positiivisia ominaisuuksia enkä sellaista koppavuutta joka tuo pöyhistely yleensä tuo mieleen. En sitten tiedä jos asuisin alueella jossa kukkoja on selvästi vähemmän että olisiko siellä kanoilla enemmän kiinnostusta selvittää millaiset höyhenet kukolla on vai onko kyseessä sulkasatoa peittelevä nokkia.

      Itse olen tuossa aikojen saatossa huomannut että ei naisia nyt niin hirveän vaikea ole miellyttää. Kunhan kuuntelee ja on läsnä; välillä suukottaa liitesanoilla rakastan sinua. Kaikki muuu on sellaista turhaa hifistelyä jolla saa kaverit kateelliseksi somessa.

      • "Kunhan kuuntelee ja on läsnä; välillä suukottaa liitesanoilla rakastan sinua. Kaikki muuu on sellaista turhaa hifistelyä jolla saa kaverit kateelliseksi somessa."

        No niin eli kaikki on reilassa. Siinä oli niin paljon asiaa.
        Nyt ei tarvita enää kuin se viimeinen pieni, puuttuva preppaus:

        Taistelevat metsot-taulun 30 minuutin tuijotus.

        Tästä tulee vielä hyvä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        "Kunhan kuuntelee ja on läsnä; välillä suukottaa liitesanoilla rakastan sinua. Kaikki muuu on sellaista turhaa hifistelyä jolla saa kaverit kateelliseksi somessa."

        No niin eli kaikki on reilassa. Siinä oli niin paljon asiaa.
        Nyt ei tarvita enää kuin se viimeinen pieni, puuttuva preppaus:

        Taistelevat metsot-taulun 30 minuutin tuijotus.

        Tästä tulee vielä hyvä.

        Katsoin 30 sekunttia ja huomasin että metsoihin nähden olen kahlaajan jalat omaava puolisukeltaja joten turha tuonne lähteä kukkoilemaan.

        Mutta oikeassa kylä olet, jotakin voi tehdä. Jos ei sulkia saa värikkäämmäksi niin voin ainakin mennä parturiin ja lyhentää töyhtön.


      • M184 kirjoitti:

        Katsoin 30 sekunttia ja huomasin että metsoihin nähden olen kahlaajan jalat omaava puolisukeltaja joten turha tuonne lähteä kukkoilemaan.

        Mutta oikeassa kylä olet, jotakin voi tehdä. Jos ei sulkia saa värikkäämmäksi niin voin ainakin mennä parturiin ja lyhentää töyhtön.

        30 sekuntia on liian lyhyt aika. Ei ihmekään, ei siinä ajassa vielä metsoksi muutu.
        Pidempään. Keskity.

        Ukkometsoilla on taistelutahtoa.
        Sä mikään kahlaaja ole.

        Uudestaan.
        Niin kauan, että tulosta tulee.

        (työntää mentaaliharjoitustaulua miehen nenän eteen)


    • 12121212121212

      Hypergamia pätee tähänkin.

      Suurin osa naisista on tyhjiä astioita jotka miehen tulee täyttää kokemuksilla, hauskuudella, jännityksellä ja miehen järjestämällä elämämatkalla.

      Katsokaapa seuruetta jossa on molempien sukupuolten edustajia. Kun joku porukassa kertoo hauskoja juttuja saaden muut nauramaan, 99 tapauksessa sadasta se on mies.

      Silloin harvoin kun nainen on mielenkiintoinen (ei matkustelija-herkuttelija tms), miehen tulee olla jotain todella spesiaalia tai nainen on mieluummin yksin. Mitä hyvätuloisempi tai mielenkiintoisempi nainen on, sitä todennäköisemmin hän on sinkku, koska vielä enemmän tienaavaa tai vielä mielenkiintoisempaa miestä ei löydy.

      Tylsä mies VOI saada perusnaisen jos omaa riittävän hyvät geenit (pituus, raamit, komeus) ja/tai kykenee tarjoamaan resursseja, mutta tällainen mies kelpaa vain siihen työlääseen pesänrakennusvaiheeseen. Kun lapset on kasvatettu, alkaa Ihanan Kevyttä-vaihe jossa tennissukkainsinöörille sanotaan hei hei.

      • höpötyskerho

        Jaah, olen pitkässä suhteessa ja kyllä minulle on riittänyt vähemmän mielenkiintoinen mies, kuin mitä itse olen. En kaipaa spesiaalia, koska olen itse spesiaali. Tavallinen, tylsä riittää, olen kiintynyt häneen.


      • 323232323232
        höpötyskerho kirjoitti:

        Jaah, olen pitkässä suhteessa ja kyllä minulle on riittänyt vähemmän mielenkiintoinen mies, kuin mitä itse olen. En kaipaa spesiaalia, koska olen itse spesiaali. Tavallinen, tylsä riittää, olen kiintynyt häneen.

        Ykskakkonen on niin rasittava jankkaaja, että sille pitäisi olla kumppanina reissuhommissa viihtyvä astronauttinainen.


      • 12121212121212
        höpötyskerho kirjoitti:

        Jaah, olen pitkässä suhteessa ja kyllä minulle on riittänyt vähemmän mielenkiintoinen mies, kuin mitä itse olen. En kaipaa spesiaalia, koska olen itse spesiaali. Tavallinen, tylsä riittää, olen kiintynyt häneen.

        Luultavimmin olet tavallistakin tavallisempi, matkustelusta ja herkuttelusta nauttiva perusnainen.


      • Nainen26v

        Milläköhän sekin mitataan kuka on mielenkiintoinen....

        Minä varmaan olen naisena tylsä ison osan mielestä, koska suurin osa ihmisistä on sellaisia, etten luonnostani osaa heille jutella. Small talkissa olen huono ja siksi ryhmässä usein hiljainen. Kun sitten löydän sellaisen tyypin, joka on kanssani "samoilla radioaalloilla" niin juttua on paljonkin ja olen kuulemma ollut mielenkiintoinen. Mutta tämä vain sen hyvin pienen väestön mielipide.

        Minusta on hassu ajatus, että ottaisin jonkun, joka täyttää elämäni. Haluaisin ensisijaisesti, että voisimme täydentää toistemme elämää. Olisi ihanaa saada jakaa asiansa (ilot, surut, kokemukset ym.) jonkun toisen kanssa. Haluan rakentaa yhdessä elämän miehen kanssa. En vain astua vapaamatkustajaksi jonkun muun elämään.


      • ääääh
        12121212121212 kirjoitti:

        Luultavimmin olet tavallistakin tavallisempi, matkustelusta ja herkuttelusta nauttiva perusnainen.

        Miten v*tussa herkuttelu tekee ihmisestä epäkiinnostavan?


      • 12121212121212
        ääääh kirjoitti:

        Miten v*tussa herkuttelu tekee ihmisestä epäkiinnostavan?

        Se on naisen vastine kaljan kittaamiselle ja formuloiden tuijottamiselle.

        Naiset itse rankkaavat herkuttelun mielenkiintoiseksi harrastukseksi, samoin kuin ne suomiverkkariäijät pitävät kaljan juomista ja formuloita mielenkiintoisina eivätkä voi ymmärtää miksi naiset pitävät ko. Äijiä junttimaisina.


    • petkov
    • dfghjr

      Olen tylsä ja tavanomainen enkä ollenkaan sillä tavalla intohimoinen, mitä naiset kaipaisivat. Teen kyllä välillä itselleni kiinnostavia asioita, mutta ne ovat sellaisia, etteivät ne herätä muissa mielenkiintoa. Enkä edes halua, että minusta pidettäisiin vain sen takia, mitä teen. Raha, omaisuus ja asema eivät kiinnosta minua ollenkaan, vaikka niiden pariin olen joskus ajautunutkin.

      Olen myös aika pinnallinen kiinnostuksissani, en useinkaan jaksa syventyä asioihin kovinkaan pitkään. Kun niistä tulee tuttuja, ne muuttuvat minulle tylsiksi. Tämän vuoksi koen välillä muun muassa pinnalliset keskustelut raskaiksi. En jaksa olla osallisena kovin useissa keskusteluissa. Kun itsensä viihdyttäminen tässä merkityksettömässä elämässä on välillä haastavaa, niin en pysty ketään muutakaan viihdyttämään. Eikä sellainen varsinaisesti kiinnostakaan, vaikka suhteessa tietysti tehdään asioita myös toisen onnen eteen.

      Ja koska en kuulu geeniloton voittajiin, eivät naisetkaan lähesty minua. Toisaalta se on ollut etukin, niin on säästynyt näiltä perhekuvioilta. Enää tässä iässä ei perheen perustaminen nappaakaan. Olisin tietysti mieluusti hyvässä suhteessa hyvän naisen kanssa, mutta eipä näillä ominaisuuksilla ole sellaiseen mahdollisuuksia. Joten voin todeta kuluneella lausahduksella, että mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.

      • nyyuipoiutyy

        "Ja koska en kuulu geeniloton voittajiin, eivät naisetkaan lähesty minua. Toisaalta se on ollut etukin, niin on säästynyt näiltä perhekuvioilta. Enää tässä iässä ei perheen perustaminen nappaakaan. Olisin tietysti mieluusti hyvässä suhteessa hyvän naisen kanssa, mutta eipä näillä ominaisuuksilla ole sellaiseen mahdollisuuksia. Joten voin todeta kuluneella lausahduksella, että mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa."

        Kunpa kaikki muutkin ätmit ymmärtäisivät laillasi tuon sanonnan "mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa", tuo säästäisi naisilta vaivan kuunnella narinaanne siitä kuinka naiset on hypergamisia.


      • miesten.hyvä.tietää
        nyyuipoiutyy kirjoitti:

        "Ja koska en kuulu geeniloton voittajiin, eivät naisetkaan lähesty minua. Toisaalta se on ollut etukin, niin on säästynyt näiltä perhekuvioilta. Enää tässä iässä ei perheen perustaminen nappaakaan. Olisin tietysti mieluusti hyvässä suhteessa hyvän naisen kanssa, mutta eipä näillä ominaisuuksilla ole sellaiseen mahdollisuuksia. Joten voin todeta kuluneella lausahduksella, että mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa."

        Kunpa kaikki muutkin ätmit ymmärtäisivät laillasi tuon sanonnan "mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa", tuo säästäisi naisilta vaivan kuunnella narinaanne siitä kuinka naiset on hypergamisia.

        Totuudet on hyvä tuoda kaikille miehille tiedoksi.


    • Ainakin toi saman levyn veivaaminen on puuduttavan tylsää..

      Kuvitelkaa suhde tuommosen kanssa.

      • Niille varmaan pitää puhua hyvin hitaasti ja toistamalla toistaa, että päähän uppois yksinkertaisinkin asia. Sitten kun ne sen on oppineet, niin ne hokee sitä sitten vuostolkulla..

        Kaupasta perunoita ja ruisleipää
        Kaupasta perunoita ja ruisleipää
        Kaupasta perunoita ja ruisleipää
        Kaupasta perunoita ja ruisleipää..

        😊


    • Totta, että tutustumisvaiheessa persoonallisuutta olisi hyvä tuoda esiin, eikä tylsyys vetoa (mikä kustakin sitten on tylsää, se vaihtelee), mutta kyllä pitkän parisuhteen salaisuus on kuitenkin tylsyyden ja tavallisen arjen sietäminen. Tylsyydestä ei kärsi, jos on riittävästi omaa päänsisäistä jännittävää,tai osaa paeta sitä harrastukseen, esim. lukemiseen tai urheiluun. Meidän suhteessa minä olen se, joka kestää pidempään tylsyyttä ja tapahtumattomuutta. Välillä sitten pistän/toinen pistää asioita tapahtumaan yhdessä tai erikseen, kun se alkaa riittää.


      • kaikysyäsaa

      • kaikysyäsaa kirjoitti:

        Minkä kirjan luit viimeiseksi?

        Grishamin ilmiantajan,oli ihan hyvä.


      • kaisanoasaa
        Harmaaritari kirjoitti:

        Grishamin ilmiantajan,oli ihan hyvä.

        Se on hyvä kirja.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Toi lukeminen muuten varmaan on sellanen juttu joka vaikuttaa. Olen ollut huomaavinani että sellaiset ihmiset jotka ei koskaan lue mitään ovat hirveän levottomia esim. kun lomat alkaa, heti pitää päästä jonnekin näkemään ja kokemaan juttuja.

        https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/lukeminen-todella-kannattaa-tutkimukset-kirja-pidentaa-ikaa-rentouttaa-lihaksia

        Juu, ja aina kun menen jonkun, sukupuolesta riippumatta, kotiin ensi kertaa, tulee uteliaana vilkuiltua kirjahyllyä. Että onko yhtään samaa kirjamakua tai millainen maku on, ei tarvitse olla sama. En tarkoita, että kirjoja tarvitsisi paljon omistaa, onhan kirjasto keksitty, mutta vaikka niitä kirjaston kirjoja, onko näkyvillä. Tuntuu tosi oudolta, että jotkut ihmiset eivät lue. Kauhean.. noh.. tylsä elämä:D Heistä varmaan lukeva ihminen on tylsä.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Juu, ja aina kun menen jonkun, sukupuolesta riippumatta, kotiin ensi kertaa, tulee uteliaana vilkuiltua kirjahyllyä. Että onko yhtään samaa kirjamakua tai millainen maku on, ei tarvitse olla sama. En tarkoita, että kirjoja tarvitsisi paljon omistaa, onhan kirjasto keksitty, mutta vaikka niitä kirjaston kirjoja, onko näkyvillä. Tuntuu tosi oudolta, että jotkut ihmiset eivät lue. Kauhean.. noh.. tylsä elämä:D Heistä varmaan lukeva ihminen on tylsä.

        Joo, kyllä se jotain ihmisestä kertoo. Ei tarvitse tosiaankaan olla sama mutta minua kyllä epäilyttää sellaiset ihmiset joilla selkeästi ne luettavat on valittu siksi että sen kuvitellaan olevan "hienoa", on jotain suuria filosofeja tms, esillä niin joopa joo, että semmoista jengiä :D Mulla itsellä lähinnä kirjaston, jotain kertynyt hyllyynkin mutten tykkää hamstrata niin tykkään kirjastosta hakea, jonkin verran kyllä puhelimeen tullut e-kirjoja vähän kuin huomaamattakin. Juu, onhan se outoa tavallaan vaikka suurin osa minunkin kavereista sellaisia ettei paperikirjoja juuri lue, korkeintaan silloin jos saavat lahjaksi. Kyllä sen joidenkin kohdalla jutuistakin huomaa, jotenkin laajempi yleissivistys tuntuu olevan lukemista harrastavilla.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, kyllä se jotain ihmisestä kertoo. Ei tarvitse tosiaankaan olla sama mutta minua kyllä epäilyttää sellaiset ihmiset joilla selkeästi ne luettavat on valittu siksi että sen kuvitellaan olevan "hienoa", on jotain suuria filosofeja tms, esillä niin joopa joo, että semmoista jengiä :D Mulla itsellä lähinnä kirjaston, jotain kertynyt hyllyynkin mutten tykkää hamstrata niin tykkään kirjastosta hakea, jonkin verran kyllä puhelimeen tullut e-kirjoja vähän kuin huomaamattakin. Juu, onhan se outoa tavallaan vaikka suurin osa minunkin kavereista sellaisia ettei paperikirjoja juuri lue, korkeintaan silloin jos saavat lahjaksi. Kyllä sen joidenkin kohdalla jutuistakin huomaa, jotenkin laajempi yleissivistys tuntuu olevan lukemista harrastavilla.

        Fiktion lukeminen parantaa myös empatiakykyä, kun joutuu eläytymään täysin erilaisen ihmisen maailmaan, mitä itse on, oli se sitten murhaaja, erakko vanhus tai pieni lapsi, joka asuu toisella puolella maapalloa, mitä itse.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Fiktion lukeminen parantaa myös empatiakykyä, kun joutuu eläytymään täysin erilaisen ihmisen maailmaan, mitä itse on, oli se sitten murhaaja, erakko vanhus tai pieni lapsi, joka asuu toisella puolella maapalloa, mitä itse.

        No joo, minuun tuo kyllä on toiminut vaan rajoitetusti :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, minuun tuo kyllä on toiminut vaan rajoitetusti :D

        Arvasin :D
        Noh, ei kai sitä liikaa pidäkään eläytyä, esim. murhaajaan :/ Vaikka pidänkin dekkareista niistä, jotka kertovat murhaajan näkökulmasta. Eli mysteeri ei ole se, kuka teki murhan, vaan mikä siihen ajoi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Toi lukeminen muuten varmaan on sellanen juttu joka vaikuttaa. Olen ollut huomaavinani että sellaiset ihmiset jotka ei koskaan lue mitään ovat hirveän levottomia esim. kun lomat alkaa, heti pitää päästä jonnekin näkemään ja kokemaan juttuja.

        https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/lukeminen-todella-kannattaa-tutkimukset-kirja-pidentaa-ikaa-rentouttaa-lihaksia

        Käääk, minä en lue kirjoja. Korkeintaan oppikirjoja, lastensatuja, askartelukirjoja...eniten noista lastenkirjoja.

        Mä nukahdan aina jo tokalla kolmannella sivulla...ei pysty lukemaan. ☺️

        En ole koskaan ollut kirjojen ylin ystävä, enkä omista kuin muutaman kirjan. Yksikään ei ole romaani tms.

        Nuorena luin lennokkaita tarinoita lohikäärmeistä yms. Mutta jäi lyhyeksi tuo vaihe...koulussa kuitenkin sain 9 ja 10 ainekirjoituksista. Tarinoista...vilkas mielikuvitus..

        Mutta että elinikä voi pidentyä ja lihakset rentoutua...pitääpä harkita.


      • Nainen26v

        Minä en jaksaisi sellaista, että koko ajan pitäisi tehdä ja tapahtua. Itse tykkään tylsyydestä myös. Silloin saa mielikuvituksen toimimaan paremmin ja on aikaa pohdiskella asioita. Onko mitään ihanampaa kuin ajoittain maata sohvalla ja vaan olla omissa ajatuksissaan? Tykkään myös lukea paljon. En enää tosin niin usein osta/lainaa kirjoja vaan olen siirtynyt käyttämään nettikirjastoa.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Käääk, minä en lue kirjoja. Korkeintaan oppikirjoja, lastensatuja, askartelukirjoja...eniten noista lastenkirjoja.

        Mä nukahdan aina jo tokalla kolmannella sivulla...ei pysty lukemaan. ☺️

        En ole koskaan ollut kirjojen ylin ystävä, enkä omista kuin muutaman kirjan. Yksikään ei ole romaani tms.

        Nuorena luin lennokkaita tarinoita lohikäärmeistä yms. Mutta jäi lyhyeksi tuo vaihe...koulussa kuitenkin sain 9 ja 10 ainekirjoituksista. Tarinoista...vilkas mielikuvitus..

        Mutta että elinikä voi pidentyä ja lihakset rentoutua...pitääpä harkita.

        Lukisit, ei siitä haittaakaan ole ja luethan sä täälläkin juttuja niin ei kai se sen kummempaa ole ja ois vähän juontakin mukana. Jos olis arvat piänyt olisin sun kyllä olettanut lukevan kun sulla toi ulosantikin niin hyvä. Sulle saattais upota joku fantasiakirjallisuus tai sitten joku missä yhdistelmää. Suosittelen stephen Kingiä, se on niin hyvä kertoja että tarina tempaa mukaansa aina kun sen kirjoja lukee Oiskohan toi Musta Torni-sarja liian raskas kun on niin monta osaa, siihen voi jäädä koukkuun ja joutuu lukeen kaikki sitten:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_torni_I:_Revolverimies


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Lukisit, ei siitä haittaakaan ole ja luethan sä täälläkin juttuja niin ei kai se sen kummempaa ole ja ois vähän juontakin mukana. Jos olis arvat piänyt olisin sun kyllä olettanut lukevan kun sulla toi ulosantikin niin hyvä. Sulle saattais upota joku fantasiakirjallisuus tai sitten joku missä yhdistelmää. Suosittelen stephen Kingiä, se on niin hyvä kertoja että tarina tempaa mukaansa aina kun sen kirjoja lukee Oiskohan toi Musta Torni-sarja liian raskas kun on niin monta osaa, siihen voi jäädä koukkuun ja joutuu lukeen kaikki sitten:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_torni_I:_Revolverimies

        Stephen Kingiä olen joskus teininä lukenut viimeksi. Ylipäänsä taitaa olla lähemmäs 20-vuotta kun olen lukenut mitään romaaniksi lukeutuvaa tms. Viimeisimmät kirjat mitkä olen lukenut, enkä edes kannesta kanteen on välinehuollon kirja ja siivoustyön perusteet. Sosiaalipsykologiaa ja etiikkaa yms...lähihoitajan kirjoja. :D

        No ne lasten sadut toki lapsilleni. En kuitenkaan joka ilta tai päivä, iskä on innokkaampi niitä lukemaan. Minä kun nukahdan ihan oikeasti tarinoista...

        Mä olen aina ollut enemmän kuvien kun tekstin perään eli elokuvat ja teatteri...fyysinen ilmaisu on mun juttu. Kyllä mäkin pohdiskelen ja mietin maailman menoa, keksin lennokkaita juttuja jopa tarinoita...tykkään pelailla sanoilla ja murteilla. Verbaalisilla jutuilla, mutta lukea en vaan niin tykkää ellei se ole jotakin asiatekstiä. :)

        Silti rakastan dekkareita telkkarista katsottuna...<3


      • LadyZorro kirjoitti:

        Stephen Kingiä olen joskus teininä lukenut viimeksi. Ylipäänsä taitaa olla lähemmäs 20-vuotta kun olen lukenut mitään romaaniksi lukeutuvaa tms. Viimeisimmät kirjat mitkä olen lukenut, enkä edes kannesta kanteen on välinehuollon kirja ja siivoustyön perusteet. Sosiaalipsykologiaa ja etiikkaa yms...lähihoitajan kirjoja. :D

        No ne lasten sadut toki lapsilleni. En kuitenkaan joka ilta tai päivä, iskä on innokkaampi niitä lukemaan. Minä kun nukahdan ihan oikeasti tarinoista...

        Mä olen aina ollut enemmän kuvien kun tekstin perään eli elokuvat ja teatteri...fyysinen ilmaisu on mun juttu. Kyllä mäkin pohdiskelen ja mietin maailman menoa, keksin lennokkaita juttuja jopa tarinoita...tykkään pelailla sanoilla ja murteilla. Verbaalisilla jutuilla, mutta lukea en vaan niin tykkää ellei se ole jotakin asiatekstiä. :)

        Silti rakastan dekkareita telkkarista katsottuna...<3

        Taino Kawasakin huoltokirjan olen lukenut aika tarkkaan joskus...mutta se ei tainnut olla viimeisin. Kuten huomaat, pitää olla aiheena jokin asia, johon haen ratkaisua. :D

        Huvikseen lukeminen ei oo mun juttu...mä tarvin jotakin mikä ruokkii mun tiedonnälkää, niin sitten kiinnostaa. Nyt opiskelijana luen tietysti tulevan ammattini oppimateriaalia, melkeinpä päivittäin jotakin. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Stephen Kingiä olen joskus teininä lukenut viimeksi. Ylipäänsä taitaa olla lähemmäs 20-vuotta kun olen lukenut mitään romaaniksi lukeutuvaa tms. Viimeisimmät kirjat mitkä olen lukenut, enkä edes kannesta kanteen on välinehuollon kirja ja siivoustyön perusteet. Sosiaalipsykologiaa ja etiikkaa yms...lähihoitajan kirjoja. :D

        No ne lasten sadut toki lapsilleni. En kuitenkaan joka ilta tai päivä, iskä on innokkaampi niitä lukemaan. Minä kun nukahdan ihan oikeasti tarinoista...

        Mä olen aina ollut enemmän kuvien kun tekstin perään eli elokuvat ja teatteri...fyysinen ilmaisu on mun juttu. Kyllä mäkin pohdiskelen ja mietin maailman menoa, keksin lennokkaita juttuja jopa tarinoita...tykkään pelailla sanoilla ja murteilla. Verbaalisilla jutuilla, mutta lukea en vaan niin tykkää ellei se ole jotakin asiatekstiä. :)

        Silti rakastan dekkareita telkkarista katsottuna...<3

        Niin minäkin olen teinistä lähtien lukenut aina Stephen Kingiä jos olen käsiini saanut luikemattoman, se kun on vaan niin hyvä iästä riippumatta kertojantaitojensa vuoksi.

        Minä taas enemmän tykkään kirjoista, jos joku kirja tulee elokuvana/telkkarista se on yleensä huonompi kuin kirjan luoma mielikuva. Katoitkos tuota Harry Bosch -sarjaa kun tuli telkkarista?:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Harry_Bosch

        Oli se ihan ok mutta kirjat on vielä paljon parempia, suositten jos tykkäsit tv-sarjasta.


      • Nainen26v

        Mitä Stephen Kingin kirjoja suosittelette? Tuotantoa on niin paljon. Olen lukenut Hohdon ja Tohtori Unen, mutta en vielä muita. Nuo kaksi olivat tosi hyviä. Ensimmäinen on paljon pelottavampi kuin elokuvaversionsa. Hyvä, että uskalsi nukkua öisin, kun oli lukenut kirjaa illalla :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin minäkin olen teinistä lähtien lukenut aina Stephen Kingiä jos olen käsiini saanut luikemattoman, se kun on vaan niin hyvä iästä riippumatta kertojantaitojensa vuoksi.

        Minä taas enemmän tykkään kirjoista, jos joku kirja tulee elokuvana/telkkarista se on yleensä huonompi kuin kirjan luoma mielikuva. Katoitkos tuota Harry Bosch -sarjaa kun tuli telkkarista?:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Harry_Bosch

        Oli se ihan ok mutta kirjat on vielä paljon parempia, suositten jos tykkäsit tv-sarjasta.

        En katsonut tuota, olen enemmän Ruotsi, Norja ja Tanska sarjojen seuraaja. Wallander, Varg Veum, Dicte jne. Tai Hercule Poirot, Neiti Marple tyyppinen. :)

        Tai Kettu, Matula, Harjunpää etc. No " Bercerakkia" tuli katseltua...


      • Nainen26v kirjoitti:

        Mitä Stephen Kingin kirjoja suosittelette? Tuotantoa on niin paljon. Olen lukenut Hohdon ja Tohtori Unen, mutta en vielä muita. Nuo kaksi olivat tosi hyviä. Ensimmäinen on paljon pelottavampi kuin elokuvaversionsa. Hyvä, että uskalsi nukkua öisin, kun oli lukenut kirjaa illalla :D

        Christine on suosikki. :D -58 Plymari on se ns. tappaja auto.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Christine on suosikki. :D -58 Plymari on se ns. tappaja auto.

        Ja Pet Sematary.


      • Nainen26v kirjoitti:

        Mitä Stephen Kingin kirjoja suosittelette? Tuotantoa on niin paljon. Olen lukenut Hohdon ja Tohtori Unen, mutta en vielä muita. Nuo kaksi olivat tosi hyviä. Ensimmäinen on paljon pelottavampi kuin elokuvaversionsa. Hyvä, että uskalsi nukkua öisin, kun oli lukenut kirjaa illalla :D

        Siinäpä se kun on niin paljon ja kaikki hyviä ei osaa mitään yksittäistä erikseen mainita, ota mikä ensimmäisenä käteen osuu. No ehkä jos lukisit "SE":n ja sitten vertailuna kattosit tuon leffan vois olla ihan hyvä kokemus:

        http://www.leffatykki.com/elokuva/se


      • LadyZorro kirjoitti:

        En katsonut tuota, olen enemmän Ruotsi, Norja ja Tanska sarjojen seuraaja. Wallander, Varg Veum, Dicte jne. Tai Hercule Poirot, Neiti Marple tyyppinen. :)

        Tai Kettu, Matula, Harjunpää etc. No " Bercerakkia" tuli katseltua...

        Josef Matulaa siis meinasin, Kahden keikkaa...Ein Fall für Zwei. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        En katsonut tuota, olen enemmän Ruotsi, Norja ja Tanska sarjojen seuraaja. Wallander, Varg Veum, Dicte jne. Tai Hercule Poirot, Neiti Marple tyyppinen. :)

        Tai Kettu, Matula, Harjunpää etc. No " Bercerakkia" tuli katseltua...

        Sittenhän sä voisit tykätä Jo Nesbon Harry Hole dekkareista.


      • Nainen26v
        Harmaaritari kirjoitti:

        Siinäpä se kun on niin paljon ja kaikki hyviä ei osaa mitään yksittäistä erikseen mainita, ota mikä ensimmäisenä käteen osuu. No ehkä jos lukisit "SE":n ja sitten vertailuna kattosit tuon leffan vois olla ihan hyvä kokemus:

        http://www.leffatykki.com/elokuva/se

        Olen nähnyt sekä Pet Semataryn että SEN:n elokuvina. Voisi olla kirjoina ihan mielenkiintoisia. Leffat ei jostain syystä niin paljon vakuuttaneet, mutta kyllä niistä näki, että kirjana voi olla tosi hyviä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sittenhän sä voisit tykätä Jo Nesbon Harry Hole dekkareista.

        Otan nimen ylös, käyn torstaina kirjastossa. Niin samalla voisin kurkata löytyykö hyllystä, nyt kun on sentäs kesälomaa niin jos edes yrittäis lukea sivun pari ennen nukkumaan laittamista. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Otan nimen ylös, käyn torstaina kirjastossa. Niin samalla voisin kurkata löytyykö hyllystä, nyt kun on sentäs kesälomaa niin jos edes yrittäis lukea sivun pari ennen nukkumaan laittamista. :)

        Joo ota, se niis on että kun tavallaan jatkokertomusta niin ois hyvä alkaa sarjan alusta mutta ite just alotin tuota lukemaan:

        https://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/jano/

        Harry on jo "eläkkeellä" pollarin hommista mutta hälytetään keikalle, vois olla hyvä yksittäisenäkin sellaselle joka ei oo aiempia lukenut.


      • flowersreally
        Nainen26v kirjoitti:

        Mitä Stephen Kingin kirjoja suosittelette? Tuotantoa on niin paljon. Olen lukenut Hohdon ja Tohtori Unen, mutta en vielä muita. Nuo kaksi olivat tosi hyviä. Ensimmäinen on paljon pelottavampi kuin elokuvaversionsa. Hyvä, että uskalsi nukkua öisin, kun oli lukenut kirjaa illalla :D

        Mun suosikkeja Kingin tuotannosta ovat ainakin seuraavat: jo mainitut Musta torni (pakko lukea koko sarja) ja Se, sekä Misery, The Dark Half ja Four Past Midnight.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Fiktion lukeminen parantaa myös empatiakykyä, kun joutuu eläytymään täysin erilaisen ihmisen maailmaan, mitä itse on, oli se sitten murhaaja, erakko vanhus tai pieni lapsi, joka asuu toisella puolella maapalloa, mitä itse.

        Idea on yrittää astua toisen kenkiin tai amerikkalaisklassikkoa lainaten kiivetä toisen nahkoihin ja kulkea niissä. Mutta ei lukemalla kuitenkaan lopulta pääse kunnolla kuin sen kirjailijan nahkoihin, kaikki muu on enemmän tai vähemmän sen kirjailijan mielikuvituksen tuotetta ja sama mielikuvitus on taitava tuottamaan hyvinkin kummallisia motiiveja hahmojen toimille.


      • scrg kirjoitti:

        Idea on yrittää astua toisen kenkiin tai amerikkalaisklassikkoa lainaten kiivetä toisen nahkoihin ja kulkea niissä. Mutta ei lukemalla kuitenkaan lopulta pääse kunnolla kuin sen kirjailijan nahkoihin, kaikki muu on enemmän tai vähemmän sen kirjailijan mielikuvituksen tuotetta ja sama mielikuvitus on taitava tuottamaan hyvinkin kummallisia motiiveja hahmojen toimille.

        Ihminen se on kirjailijakin. Hyviin kirjailijoihin ja kirjoihin tuntee yhteyttä, tuntuu hyvältä päästä välillä jonkun ihmisen pään sisälle, kokea yhteinen matka (muiden saman kirjan lukijoiden ja kirjailijan kanssa). Että tajuaa, mitä joku ajaa takaa, millaisena maailman näkee. Samaa yhteyttä kokee myös hyvää leffaa katsoessa, mutta kokemus ei ole yhtä intiimi. Siinä on kuitenkin ohjaajan lisäksi iso porukka vaikuttamassa kokonaisuuteen.


      • flowersreally kirjoitti:

        Mun suosikkeja Kingin tuotannosta ovat ainakin seuraavat: jo mainitut Musta torni (pakko lukea koko sarja) ja Se, sekä Misery, The Dark Half ja Four Past Midnight.

        Musta torni, Se ja Tukikohta on omat suosikkini Kingin tuotannosta. Kingin kirjoissa on muuten hauskaa, että melkein joka kirjassa on jotain yhteyksiä Musta torni -sarjaan.


      • flowersreally
        ageless_stranger kirjoitti:

        Musta torni, Se ja Tukikohta on omat suosikkini Kingin tuotannosta. Kingin kirjoissa on muuten hauskaa, että melkein joka kirjassa on jotain yhteyksiä Musta torni -sarjaan.

        Tukikohtaa en olekaan vissiin lukenut, täytyy lukea. Jossain vaiheessa ahmin Kingin kirjoja nonstoppina, mutta nyt en ole hetkeen lukenut. Tavoitteena oli lukea kaikki hänen kirjansa, mutta on ollut niin tuottelias tyyppi etten ehkä koskaan onnistu kaikkia lukemaan vaikka tosi paljon olenkin lukenut.

        Eikö King kirjoittanut Mustaa tornia tosi kauan (ja muita kirjoja välillä), se on kai hänelle itselleenkin ollut tärkeä teos? Tämä keskustelu herätti taas innon ottaa Kingi tänään iltalukemiseksi.


      • flowersreally kirjoitti:

        Tukikohtaa en olekaan vissiin lukenut, täytyy lukea. Jossain vaiheessa ahmin Kingin kirjoja nonstoppina, mutta nyt en ole hetkeen lukenut. Tavoitteena oli lukea kaikki hänen kirjansa, mutta on ollut niin tuottelias tyyppi etten ehkä koskaan onnistu kaikkia lukemaan vaikka tosi paljon olenkin lukenut.

        Eikö King kirjoittanut Mustaa tornia tosi kauan (ja muita kirjoja välillä), se on kai hänelle itselleenkin ollut tärkeä teos? Tämä keskustelu herätti taas innon ottaa Kingi tänään iltalukemiseksi.

        niin minäkin muistelisin. Tuolla oli kirjoitusvuosista, ktymmenisen vuotta ollut katkolla välillä, siellä myös linkittymistä:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_torni

        Se varmaan mielessä taustalla muhinut koko ajan ja samaan aikaan tullut uusia ideoita niin halus ne vaivata aina ensin varmaan kun tiennyt että mustan tornin lopuun saattamisessa iso työ.


      • Joo, vois olla hyvä. Tuollaiset jotka tosiaan usealta kantilta usean kertomina silloin kun ne on taitavasti tehty on kyllä hyviä. En varmaan tuota nimeä muista mutta tuosta tapahtumakauvauksesta voi hyyvinkin jäädä päähän niin että jos tuo joskus köteen sattuu tulee ehkä mielleyhtymä että tämähän pitäisi lukea, kiitoksia.


      • Kirjavinkki, itse ostin just tämän elisakirjasta kun tuli tarjous sähköpostiin. Vaikuttaa tuon arvostelun & juonikuvauksen perusteella sellaiselta että tykkäisit:

        http://leenalumi.blogspot.com/2017/09/pierre-lemaitre-silmukka.html

        Ite en vielä tiiä tykkäänkö mutta kun liki ilmaiseksi tarjotaan niin otin e-kirjana, voi sitten joskus puhelimesta joutuoaikoina lueskella.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kirjavinkki, itse ostin just tämän elisakirjasta kun tuli tarjous sähköpostiin. Vaikuttaa tuon arvostelun & juonikuvauksen perusteella sellaiselta että tykkäisit:

        http://leenalumi.blogspot.com/2017/09/pierre-lemaitre-silmukka.html

        Ite en vielä tiiä tykkäänkö mutta kun liki ilmaiseksi tarjotaan niin otin e-kirjana, voi sitten joskus puhelimesta joutuoaikoina lueskella.

        Oho, vaikuttaapa tosiaan mielenkiintoiselta :) Kiitti vinkistä. Kustantajakin on uusi tuttavuus, Minerva-kustannukselta en ole tainnut lukea vielä yhtään kirjaa, siksikin kiinnostaa. Laitetaas muistiin :) Kerro sitten, mitä pidit, jos ehdit ensin.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Oho, vaikuttaapa tosiaan mielenkiintoiselta :) Kiitti vinkistä. Kustantajakin on uusi tuttavuus, Minerva-kustannukselta en ole tainnut lukea vielä yhtään kirjaa, siksikin kiinnostaa. Laitetaas muistiin :) Kerro sitten, mitä pidit, jos ehdit ensin.

        Juu, kerron jos muistan, voi kestää kun mulla jotain muitakin siellä jonossa odottamassa kun etupäässä luen paperiversioita, jotenkin tykkään enemmän niitä lukea.


    • e56rjkwr6jwrwjwj6

      Miksi palstalla aina ilmennetään että kiltti ei voi olla ns. jännä, eivätkä naiset halua miestä joka jatkuvasti olisi repimässä jonnekin laskuvarjohyppäämään yms. mutta kyllä se että vaikka prätkän kyytiin pääsevät joskus monille riittää..

    • Viinamies

      Ikisinkku on tylsä koska ei juo viinaa eikä käy baareissa. Naiset ei tykkää miehestä joka ei juo ja sikis mies jääkin ikisinkuksi. Tylsä mies istuu kotona ja katsoo telkkaria kaiket viikonloput. Miehen pitää olla sosiaalinen ja juoda viinaa ja mennä sinne missä on muita eli baariin.

      • Jaa, kyllä mä ainakin tykkään miehestä joka ei juo alkoholia. Mulle sopisi vallan hyvin, vaikka olisi täysin absolutisti. On aina sopinut, kun en itsekään perusta alkosta...vois vaikka kaatua koko lafka.


      • egasvzsdvzsdvsvasdv

        No juopot yleensä juurikin kotona istuvat telkkaria tuijottaen jolleivat ole juomassa. Jos ukko ostaa vaikka jonkun kunnon prätkän niin pääsee melkeinpä kaikkien naisten "jännä"mies luokitelmaan ilman että joisi viinaa ikinä.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Jaa, kyllä mä ainakin tykkään miehestä joka ei juo alkoholia. Mulle sopisi vallan hyvin, vaikka olisi täysin absolutisti. On aina sopinut, kun en itsekään perusta alkosta...vois vaikka kaatua koko lafka.

        Selailin ketjua läpi ja huvitti LZ,n kommentit, olisin itsekin voinut sanoa juuri samoin, kirjoja luin vain ala-asteikäisenä, luin siis kaikki kirjat läpi mitä kotoa löytyi. Tietosanakirjat myös, no ei vaiskaan ei niitä.
        5-6 luokalla ollessani opettaja sanoi kerran että mun kannattais harkita kirjailijan uraa palauttaessaan ainekirjoituksen vapaasta aiheesta. Säikähdin sitä silloin, ajattelin että sehän tarkoittaa sitä että oon tylsä. :)
        Teknisiä opuksia luen, töihin liittyvää, nykyään pääasiassa netistä mutta niitä kirjoja on vino pino kotonakin. Romaanien lukemista pidän itse vain ajanhukkana mutta tv,stä ym. katson kyllä innolla elokuvia.
        Yks Kawasaki on myös ollut, ZX6R. LZ kun oli lukenut kawan huoltovihon niin minä otin myös selvää oman kawan tiedoista heti kun olin ostanut pyörän.
        Alko vois aivan hyvin mennä kiinni myös mun puolesta, omas kyläs ainut viinakauppa on ehtinyt vaihtaa paikkaakin jo moneen kertaan enkä ole käynyt niissä missään ekaa paikkaa lukuunottamatta, välillä en edes tiennyt missä viinakauppa edes on. Lonkeroa saa kaupastakin joten se riittää.
        Suurin yllätys oli -58 Plymouth ja Christine, sitten jo nauratti :) vannoutuneena Moparmiehenä plymarit on tuttuja. Kättä on usein tullut leikillään väännettyä Chevymiesten kanssa ;)

        Aivan varmasti moni muukin voi samaistua näihin samoihin asioihin. Mä en oo koskaan niin kiinnittänyt huomiota siihen että onko samat mieltymykset naisen kanssa kunhan vaan on mukavaa yhdessä mutta olishan se mielenkiintoista nähdä miten sitä tulis toimeen sellaisen kanssa joka ajattelee asioista samoin.
        Tähän mennessä ei ole ehtinyt kauaa naisten kanssa mietiskellä onko paljon yhteistä kun peitto on jo heilahtanut, heh.


      • kertonut.zorro
        Jiimen kirjoitti:

        Selailin ketjua läpi ja huvitti LZ,n kommentit, olisin itsekin voinut sanoa juuri samoin, kirjoja luin vain ala-asteikäisenä, luin siis kaikki kirjat läpi mitä kotoa löytyi. Tietosanakirjat myös, no ei vaiskaan ei niitä.
        5-6 luokalla ollessani opettaja sanoi kerran että mun kannattais harkita kirjailijan uraa palauttaessaan ainekirjoituksen vapaasta aiheesta. Säikähdin sitä silloin, ajattelin että sehän tarkoittaa sitä että oon tylsä. :)
        Teknisiä opuksia luen, töihin liittyvää, nykyään pääasiassa netistä mutta niitä kirjoja on vino pino kotonakin. Romaanien lukemista pidän itse vain ajanhukkana mutta tv,stä ym. katson kyllä innolla elokuvia.
        Yks Kawasaki on myös ollut, ZX6R. LZ kun oli lukenut kawan huoltovihon niin minä otin myös selvää oman kawan tiedoista heti kun olin ostanut pyörän.
        Alko vois aivan hyvin mennä kiinni myös mun puolesta, omas kyläs ainut viinakauppa on ehtinyt vaihtaa paikkaakin jo moneen kertaan enkä ole käynyt niissä missään ekaa paikkaa lukuunottamatta, välillä en edes tiennyt missä viinakauppa edes on. Lonkeroa saa kaupastakin joten se riittää.
        Suurin yllätys oli -58 Plymouth ja Christine, sitten jo nauratti :) vannoutuneena Moparmiehenä plymarit on tuttuja. Kättä on usein tullut leikillään väännettyä Chevymiesten kanssa ;)

        Aivan varmasti moni muukin voi samaistua näihin samoihin asioihin. Mä en oo koskaan niin kiinnittänyt huomiota siihen että onko samat mieltymykset naisen kanssa kunhan vaan on mukavaa yhdessä mutta olishan se mielenkiintoista nähdä miten sitä tulis toimeen sellaisen kanssa joka ajattelee asioista samoin.
        Tähän mennessä ei ole ehtinyt kauaa naisten kanssa mietiskellä onko paljon yhteistä kun peitto on jo heilahtanut, heh.

        Kawasaki zx6r ollut palstan ladyzorrollakin


      • kertonut.zorro kirjoitti:

        Kawasaki zx6r ollut palstan ladyzorrollakin

        Sekin vielä. Zorro nimi tulee kai sitten Z kawasta. Mutta kawasakin vihreä ei ollut kuten mulla oli? Jos oli niin sitten oon aivan in love. :)


      • 2bad
        Jiimen kirjoitti:

        Sekin vielä. Zorro nimi tulee kai sitten Z kawasta. Mutta kawasakin vihreä ei ollut kuten mulla oli? Jos oli niin sitten oon aivan in love. :)

        Sönkkö ladyzorri = varattu


      • töyssy
        2bad kirjoitti:

        Sönkkö ladyzorri = varattu

        Eihän se ole este vaan hidaste


      • 2bad kirjoitti:

        Sönkkö ladyzorri = varattu

        Joo tiedän. En ajatellut sillä tavalla LZ,taa. Mutta J.LO tai joku muu J.LO,n ikäluokkaa oleva LZ tapainen ZX pyörällä ajeleva tai..pappatunturikin riittää, tai ei tarvi olla mitään pyörää.


      • Jiimen kirjoitti:

        Sekin vielä. Zorro nimi tulee kai sitten Z kawasta. Mutta kawasakin vihreä ei ollut kuten mulla oli? Jos oli niin sitten oon aivan in love. :)

        Heh, jopas sattui hassusti. Yhtäläisyyksiä löytyy.😃

        Mulla oli punainen Ninja, missä valkoista ja mustaa. Tämmönen..

        https://goo.gl/images/kdCTBE

        Ja teininä oli Kawa AR. Sinistä ja silveriä...☺️

        Hondia ollut myös 2 ja yksi Yamaha.


    • bnkjghjkjhgh

      En tarvitse tuppisuuta nurkkiini pyörimään...
      Kyll moni mies vaikuttaa olevan tylsä. Minä en tarvitse miestä viihdyttämään itseäni yksipuolisesti myöskään, kuten joku tuossa sanoi.
      Tarvitsen miehen tasavertaiseen kumppanuuteen.
      En kestä parisuhteessa miehiä, joita enemän minä olen äänessä.

      • 57kjw6wj66wrjww6jwr

        Miehet yleensä tekevät asioita eivätkä jaksa lässyttää, jos nainen haluaa puhua niin sitten pitää puhua jostain asiasta eikä jostain salkkareista tai naapureista yms..


    • Veikkaan, että suurin selitys on lopulta vaan kohtaamis ongelma..Tuntuu, että hirveän vaikea päästä treffeille niiden naisten kanssa kenen kanssa olis oikeasti jotain yhteistä esim. nettitreffeillä. Suuriosa meistä varmaan sitten sellaisia, että baareissakin aika huonoja lähestymään tuntemattomia ihmisiä, jos nyt edes käy siellä..Eihän sporttiset miehet nyt juuri edes käy baareissa/ ryyppää. Ja sitten jos on vielä sellainen, että ei ihan kukatahansa kelpaa, niin en minä nyt ainakaan itse yhtään ihmettele, jos löytyy paljonkin ihmisiä, jotka eivät koskaan löydä sitä mitä etsivät.

      Hmm..Tylsäkö..No jaa..Loppujen lopuks minulla on aika paljonkin harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita elämässä kun vertaa perus sohvaperunaan, joten varmasti olisi helppokin keksiä yhteistä tekemistä samanhenkisen ihmisen kanssa.
      Mun mielestä naisetkin on melko tylsiä ja monet toivovatkin käsittääkseni parisuhteelta ihan vaan rauhallista ja leppoista elämää.. Onko sellainen perus tylsyys loppujen lopuks paha juttu?...Jatkuva hässääminen ja hössöttäminen tuo ainakin minulle lähinnä stressiä, joten mitäs hyvää siinä on? päpäpäpäpä, huutamista ja traamaa..Ei kiitos... Mieluummin sitä tylsää:)
      No jaa...Se pitää ottaa selvää siitä millainen itse kukakin on ihan face to face, eikä arvuutella täällä...Kas kun kahta samanalaista ihmistä tuskin on olemassakaan.
      Esim. minut on varsin helppo löytää ja lähtee tutustumaan...Kolmikymppinen, sporttinen, lapseton nainen olisi jo hyvinkin jotain sellaista kehen kiinnostaisi tutustua:)

    • 56jwerj6jwe6jw6jw6jw

      No kuka ylipäätään pitää tylsistä ihmisistä on sitten mies tai nainen, toki makuasia mitä se tylsyys kullekin on. Mutta onhan se niin että tylsä ihminen ei esimerkiksi käy usein paikoissa tai tee asioita missä voisi tavata uusia ihmisiä.

    • MetooToimii

      Sinkkuna ja tylsänäkin kannattaa pysyä ja ehdottomasti lapsettomana vaikka saisikin tylsän tyypin maineen. Sekin on paljon parempi kuin se että saa ahdistelijan maineen kun lähestyy fiksusti naista. Tätähän naiset halusivat ja nyt se toteutuu hyvää vauhtia. Vetäkää miehet ennemmin käteen kuin otatte naisen: Halvempaa,terveellisempää ja paljon turvallisempaa. Uskokaa pois.

      • panomiess

        Mutta ei hauskempaa. Hauskuus on pääasia, tyydyttävän hauska vielä parempi.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe