Ihmiset ei saa enää ilmaista mielipiteitään...

...jos ne on vääriä, niin se vaan pantiin Tolppolakin hiljaiseksi:

https://www.suomiurheilu.com/2018/06/suomalainen-nyrkkeilytahti-juho-tolppola-ruoski-lajiliiton-osallistumista-pride-kampanjaan-joutui-rankan-arvostelun-kohteeksi/

Tolppolahan on ollut tuossa ihan oikeassa, nyrkkeilyliitto ei kuului mihinkään homoparaatiin kekkaloimaan mutta niinpä vain painostettiin hjiljaiseksi, epäilemättä tajusi että sponsorit katoaa ja kaikki nyrkkeilyliiton tuki jos ei alistu ruotuun.

Paljonkohan meillä oikeasti muuten on julkkiksissa yms. sellaisia jotka tukee tuota? tai sellaisia jotka ajattelee "v..un homoparaati"? mutta kun unohdetaan "oikeasti" niin kaikkihan on että jepajee, mahtavaa.

53

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUAH

      Tänne on turha kirjottaa suomi24 ei edes julkaise kommentteja

    • Irtisanoutunut

      Firebody gym irtisanoi Tolppolan. Tähän on menty. Vain yksi ainoa mielipide on sallittu. Kuinka monta asiakasta sali menetti Tolppolan myötä? Se jääkin selviämättä. Mikäli pari tai kolme erosi Tolppolan kommenttien takia, niin kymmenet jättävät tulematta, koska Tolppola ei ole valmentamassa. Vähemmistöt ovat vähemmistöjä ja enemmistöt enemmistöjä. Firebody Gym menetti ainakin 1 asiakkaan Tolppolan erottamisen myötä.

    • hienoahienoa

      Pakkohomotus on perseestä. Tolppola on hyvä mies, kun ei alistu homotukseen. En minäkään ala pakottaa heteroutta, joten voisivat homotkin jättää oman suuntautumisensa pakotuksen pois.

    • Harmisonhcätmi

      Tolppola ei ole mikään ruudinkeksijä. Palstaätmiksi sopisi hyvin. ”Mulle homo tai lesbo ei ole ihminen.” Tollasta se on kun kengännumero on isompi kuin ÄÖ

    • Suomessahan oli joskus ja ei niin kauan sitten poliittisia urheilujärjestöjä ja ehkä tähän palataan pian. Konservatiiviseuroissa miehet ja naiset urheilee omissa sarjoissaan ja liberaaleissa seuroissa mitään keinotekoisia sukupuolia ei tietenkään tunnusteta.

    • NainenRuudunTakaa

      Saahan sitä mielipiteitä olla. Kukaan ei estänyt niitä sanomasta. Jos ne mielipiteet vaan ei vastaa organisaation arvoja, niin saa kenkää.

      Näin se on aina ollut. Sosiaalisesti fiksummat ymmärtää että joka ympäristössä ei kannata jokaista mielipidettään (varsinkin silloin kun ne mielipiteet koskevat toisia ihmisiä) laukoa.

      Käyhän tässä jo vähän sääliksi konservatiiveja. Jos yhdenmukaisuus ja auktoriteettien seuraaminen ovat tärkeä osa omaa maailmankuvaa (ja 1/3:lle ovat), niin kyllähän se vaikeuttaa maailmassa toimimista, kun enemmistökulttuuri muuttuu sellaiseksi, että pitäisi osata toimia eri tavalla toimivien ihmisten kanssa.

      En mä nää tuossa konservatiiveille muuta mahdollisuutta kuin alkaa älyllisesti opetella sellaisia itsen ja toisten välisiä rajoja, jotka sopii paremmin tähän maailmaan. Että se, että toiset tekee eri tavalla ei menis enää samalla tavalla omiin tunteisiin. Että esim. ei ahdistaisi, vaikka näkee homoja, eikä tulis sitä tarvetta nostaa asiasta meteliä, vaikka itse ei haluaisikaan homostella.

      Toisilta tuo tulee luonnostaan, että nähdään selvemmin muiden elämä ja oma elämä erillisinä ja on selvempi raja siinä, mikä kuuluu itselle ja mikä ei. Samalla semmoinen kunnioitus ihmisten omia haluja ja erilaisuutta kohtaan. Ja ynmärrys suostumuksesta, mikä varsinkin vaikuttaa olevan konservatiiveilta ihan hukassa.

      • Varsin hyvin kirjoitettu. Näinpähän se on, kuten kirjoitat.


      • maailma.elää

        En vielä ryhtyisi ennustamaan mitkä ovat konservatiivien ja liberaalien valtasuhteet 20 vuoden kuluttua.

        Toistaiseksi liberaalit ovat pelanneet härskimpää julkisuuspeliä ja rakentaneet giljotiineja joilla on lynkattu julkisesti kaikki jotka ovat uskaltautuneet vähättelemään liberaalia asennekasvatusta, mutta mikään ei takaa sitä että konservatiivit pelaavat pitkään niillä säännöillä mllä he ovat totutusti pelanneet.

        Perinteisesti konservatiivit pyrkivät yhteisöllisyyden kehittämiseen, kun liberaalit pyrkivät vastaavasti yhteisöllisyyden murentamiseen ja korvaamiseen sen yksilön lisääntyvillä oikeuksilla.

        Perinteisesti konservatiivit ovat välttäneet rakentamasta kahtiajakoa sillä yhteisöllisyys on heidän juttunsa, mutta USA:n presidentti Donald Trump on osoittanut että konservatiivit voivat pärjätä myös lisäämällä vastakkainasettelua.

        Donald Trump on käytännössä aikakautemme ensimmäinen länsimainen konservatiivinen valtionpäämies joka ei yritä koota kansakuntaa, vaan hakea yksinkertaista määräenemmistöä hyökkäämällä avoimesti omaa kannattajajoukkoaan kooltaan vastaavan ihmisryhmän ideologiaa vastaan.

        Vaikka Trump kohtaa kaiken aikaa voimakasta vastustusta, niin silti me seuraamme näytelmää jossa Trump on onnistunut kääntämään asetelmat nurinniskoin ja on jo vankistanut hallintonsa tosiasiallista valtaa, sekä lisännyt omaa kannatustaan.

        Jopa monet asiantuntijat ovat arvioineet että Trump istuu kaksi kautta ja hän tulee virkakausiensa päätteeksi jättämään maansa vallankäytön kannalta merkittävimmän instituution (USA:n korkeimman oikeuden) konservatiivien hallitsemaksi vuosikymmeniksi (korkein oikeus on jo nyt konservatiivien äänin 5-4).

        Korostan ettei se mitä jenkeissä tapahtuu, tapahdu välttämättä muualla, mutta se avaa konservatiiviselle ajattelulle uusia toimintamalleja. Konservatiivisuus on nousussa myös Euroopassa, eikä se ole pelkästään oikeistopopulistista öyhötystä vaan myös perinteiset oikeistokonservatiivit vankistavat asemiaan.


      • rtery

        Erinomainen kirjoitus! Ihmisten välinen kunnioitus on kaiken inhimillisesti kestävän perusta.


      • ei.kiitos
        rtery kirjoitti:

        Erinomainen kirjoitus! Ihmisten välinen kunnioitus on kaiken inhimillisesti kestävän perusta.

        Liberaalius ei edusta universaalia ihmisten välistä kunnioitusta, se on vain ideologia.

        Jopa Tolppola-gate osoittaa liberaaliuden perimmäisen luonteen ja kostomentaaliteetin.


      • ei.kiitos kirjoitti:

        Liberaalius ei edusta universaalia ihmisten välistä kunnioitusta, se on vain ideologia.

        Jopa Tolppola-gate osoittaa liberaaliuden perimmäisen luonteen ja kostomentaaliteetin.

        Ei tosiaan nämä "liberaaleiksi" kutsuvat kovin liberaaleja mielestäni ole, kun erilaisiin mielipiteisiin vastataan ensimmäiseksi, ei mielipiteillä, vaan käytännön toimilla. Joltain valtionuskonnolta nämä pride-kulkueet alkaa vaikuttaa. Inkvisitio kiertää sitten polttamassa roviolla kaikki, jotka ei osallistu.


      • liberaali-ali
        scrg kirjoitti:

        Ei tosiaan nämä "liberaaleiksi" kutsuvat kovin liberaaleja mielestäni ole, kun erilaisiin mielipiteisiin vastataan ensimmäiseksi, ei mielipiteillä, vaan käytännön toimilla. Joltain valtionuskonnolta nämä pride-kulkueet alkaa vaikuttaa. Inkvisitio kiertää sitten polttamassa roviolla kaikki, jotka ei osallistu.

        Aika hyvin kuvaisit liberaaliryhmän toimintatapaa.

        Vasemmistoliiton Anna Kontula on jo julkisesti asettunut tukemaan näkemystä jonka mukaan täysi-ikäisten lähisukulaisten keskinäinen seksuaalinen kanssakäyminen ei olisikaan rikoslaissa tuomittavaa toimintaa vaan täysin hyväksyttävää. Kontulan mukaan kriminalisointi perustui aikoinaan tieteelliseen näyttöön sukurutsan negatiivisesta vaikutuksesta jälkeläisiin, mutta koska seksuaalisuus ei ole enää nykyään lisääntymiskeskeistä, niin laki on hänen arvionsa mukaan vanhentunut.

        En sinäänsä vastusta kenenkään oikeutta laittaa kaikkea mikä ei pane vastaan, mutta näkisin että asioita voisi edistää myös demokratian keinoin.


      • liberaali-ali kirjoitti:

        Aika hyvin kuvaisit liberaaliryhmän toimintatapaa.

        Vasemmistoliiton Anna Kontula on jo julkisesti asettunut tukemaan näkemystä jonka mukaan täysi-ikäisten lähisukulaisten keskinäinen seksuaalinen kanssakäyminen ei olisikaan rikoslaissa tuomittavaa toimintaa vaan täysin hyväksyttävää. Kontulan mukaan kriminalisointi perustui aikoinaan tieteelliseen näyttöön sukurutsan negatiivisesta vaikutuksesta jälkeläisiin, mutta koska seksuaalisuus ei ole enää nykyään lisääntymiskeskeistä, niin laki on hänen arvionsa mukaan vanhentunut.

        En sinäänsä vastusta kenenkään oikeutta laittaa kaikkea mikä ei pane vastaan, mutta näkisin että asioita voisi edistää myös demokratian keinoin.

        Tuota lakia kannattaisi varmaan pohtia myös siltä kannalta, että onko se olemassa, jotta ihmisiltä voitaisiin kieltää jotakin mikä ei ole keneltäkään pois vai onko se olemassa, jotta se suojelisi joitain heikoimmassa asemassa olevia. Anna Kontula tuskin isona tyttönä tarvitsee suojelua, mutta kun on olemassa kaikenlaisia muitakin perheitä ja tapoja elää.


      • liberaali-ali kirjoitti:

        Aika hyvin kuvaisit liberaaliryhmän toimintatapaa.

        Vasemmistoliiton Anna Kontula on jo julkisesti asettunut tukemaan näkemystä jonka mukaan täysi-ikäisten lähisukulaisten keskinäinen seksuaalinen kanssakäyminen ei olisikaan rikoslaissa tuomittavaa toimintaa vaan täysin hyväksyttävää. Kontulan mukaan kriminalisointi perustui aikoinaan tieteelliseen näyttöön sukurutsan negatiivisesta vaikutuksesta jälkeläisiin, mutta koska seksuaalisuus ei ole enää nykyään lisääntymiskeskeistä, niin laki on hänen arvionsa mukaan vanhentunut.

        En sinäänsä vastusta kenenkään oikeutta laittaa kaikkea mikä ei pane vastaan, mutta näkisin että asioita voisi edistää myös demokratian keinoin.

        Anna Kontula on tuonut muutenkin esiin tärkeitä kysymyksiä, joista täytyy keskustella. Olen tuonut esiin joitakin Anna Kontulan näkemyksiä täälä ja voitte vaan arvata mitä siitä on seurannut. Miksi ei hyvinvointivaltiossa voi keskustella hankalista kysymyksistä???????????


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Anna Kontula on tuonut muutenkin esiin tärkeitä kysymyksiä, joista täytyy keskustella. Olen tuonut esiin joitakin Anna Kontulan näkemyksiä täälä ja voitte vaan arvata mitä siitä on seurannut. Miksi ei hyvinvointivaltiossa voi keskustella hankalista kysymyksistä???????????

        Onko kukaan palstalaisista lukenut tuota kirjaa? Hyviä kysymyksiä kyllä Anna Kontula eisttää.
        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/anna-kontula-haastaa-feminismin-suhteen-seksiin/


      • hyvä.pointti
        scrg kirjoitti:

        Tuota lakia kannattaisi varmaan pohtia myös siltä kannalta, että onko se olemassa, jotta ihmisiltä voitaisiin kieltää jotakin mikä ei ole keneltäkään pois vai onko se olemassa, jotta se suojelisi joitain heikoimmassa asemassa olevia. Anna Kontula tuskin isona tyttönä tarvitsee suojelua, mutta kun on olemassa kaikenlaisia muitakin perheitä ja tapoja elää.

        Näinpä.

        Yhteiskunnassa on kaikenlaista jäsentä, ja moni tarvitsee iästään ja näennäisestä oikeustoimikelpoisuudestaan huolimatta lain suojelua.


      • scrgulkona
        maailma.elää kirjoitti:

        En vielä ryhtyisi ennustamaan mitkä ovat konservatiivien ja liberaalien valtasuhteet 20 vuoden kuluttua.

        Toistaiseksi liberaalit ovat pelanneet härskimpää julkisuuspeliä ja rakentaneet giljotiineja joilla on lynkattu julkisesti kaikki jotka ovat uskaltautuneet vähättelemään liberaalia asennekasvatusta, mutta mikään ei takaa sitä että konservatiivit pelaavat pitkään niillä säännöillä mllä he ovat totutusti pelanneet.

        Perinteisesti konservatiivit pyrkivät yhteisöllisyyden kehittämiseen, kun liberaalit pyrkivät vastaavasti yhteisöllisyyden murentamiseen ja korvaamiseen sen yksilön lisääntyvillä oikeuksilla.

        Perinteisesti konservatiivit ovat välttäneet rakentamasta kahtiajakoa sillä yhteisöllisyys on heidän juttunsa, mutta USA:n presidentti Donald Trump on osoittanut että konservatiivit voivat pärjätä myös lisäämällä vastakkainasettelua.

        Donald Trump on käytännössä aikakautemme ensimmäinen länsimainen konservatiivinen valtionpäämies joka ei yritä koota kansakuntaa, vaan hakea yksinkertaista määräenemmistöä hyökkäämällä avoimesti omaa kannattajajoukkoaan kooltaan vastaavan ihmisryhmän ideologiaa vastaan.

        Vaikka Trump kohtaa kaiken aikaa voimakasta vastustusta, niin silti me seuraamme näytelmää jossa Trump on onnistunut kääntämään asetelmat nurinniskoin ja on jo vankistanut hallintonsa tosiasiallista valtaa, sekä lisännyt omaa kannatustaan.

        Jopa monet asiantuntijat ovat arvioineet että Trump istuu kaksi kautta ja hän tulee virkakausiensa päätteeksi jättämään maansa vallankäytön kannalta merkittävimmän instituution (USA:n korkeimman oikeuden) konservatiivien hallitsemaksi vuosikymmeniksi (korkein oikeus on jo nyt konservatiivien äänin 5-4).

        Korostan ettei se mitä jenkeissä tapahtuu, tapahdu välttämättä muualla, mutta se avaa konservatiiviselle ajattelulle uusia toimintamalleja. Konservatiivisuus on nousussa myös Euroopassa, eikä se ole pelkästään oikeistopopulistista öyhötystä vaan myös perinteiset oikeistokonservatiivit vankistavat asemiaan.

        Pelkästään suomalaisen median seuraaminen vääristää maailmankuvaa, koska välissä on aina se suomalaisista toimittajista muodostuva punavihreä asioita suodattava ja vääristävä linssi.

        Linkitin pari päivää sitten jutun missä Trumpin äänekkäimpiin vastustajiin aiemmin kuulunut Mitt Romney perusteli monien Trumpin hallinnon toimien kannattamista. Vähän varhaisemmassa jutussa sama mies uskoi ja samalla varoitteli että demarit luultavasti varmistaa Trumpin jatkokauden valitsemalla omaksi ehdokkaakseen jonkun hyvin kaukana meinstriimistä olevan.


    • Otsikkoon vaan, että onhan se nykyään aika tarkkaa mitä ilmaisee ja miten. Joku usein pahoittaa mielensä, vaikkei se olisi edes tarkoitus...

    • Miten sitten mun kannanotot seksuaalirikollisten tuomioiden koventamisen kritisoimisessa? Olenko minä tuomittu olemaan ainoastaan seksuaaliterapeutti? Hehän auttavat seksuaalirikollisia.

      Haluan näiden tuomioiden koventamiseen ottaa siinä mielessä kantaa, ettei asiassa kiirehdittäisi, jotta ei kävis näin, että nimenomaan ätmit alkais saamaan aivan kohtuuttomia tuomioita, koska ovat yksinkertaisesti vaan sosiaalisesti kömpelöitä. Ätmi luonnollisesti tekee "pieniä mokia" naisen iskemisessä, koska on kokematon.

      • No sinustako olisi sitten hyvä, että homoseksuaali ätmi haparoi sinut raiskata ja saa vaan olalle taputtelua siitä? Ei se mitään kun olit niin sosiaalisesti kokematon...


      • Dissident kirjoitti:

        No sinustako olisi sitten hyvä, että homoseksuaali ätmi haparoi sinut raiskata ja saa vaan olalle taputtelua siitä? Ei se mitään kun olit niin sosiaalisesti kokematon...

        Mä toivoisin, että asiassa ei pidetätisi kiirettä vältettäisiin kohtuuttomia väärinkäsityksiä. Eihän raiskauksestakaan tunnuta aina olevan yksimielisiä. Nythän on ollut keskustelua siitä suostumuslaistakin.

        Tästä suostumuslaista mun kanta on se, että se taas ei välttämättä hankaloittaisi ätmien elämää, vaan voisi tuoda jossain määrin jopa helpotusta, koska tulisi taas yksi selkeä sääntö lisää.

        Mun mielestä ätmien elämää juuri helpottaa parisuhteeseen pääsyssä nimenomaan selkeät säännöt: pidät huolen, että naisen ikä vähintään 18 vuotta niin olet turvassa, kysyt naiselta suoraan suostumusta, olet turvassa, et sano mitään seksuaalisuuteen liittyvää tutustumisvaiheessa, olet turvassa, et kosketa tuntematonta naista, olet turvassa.

        Omalla kohdalla voin sanoa sen, että koko elämäni mua on ottanut tavattomasti päähän nimenomaan epäselvät säännöt ja korruptio, jota "normaalit" ihmiset osaavat käyttää hyväkseen. Tämän takia killtien ätmien oikeudet parisuhteeseen pääsyyn pidetään kohtuuttoman matalina.

        Tuosta raiskauksesta vielä sen verran, että ainakin mulle on ollut AINA päivän selvä asia se, että jos nainen tai (homomies) ei halua seksiä, täytyy välittömästi toisen uskoa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä toivoisin, että asiassa ei pidetätisi kiirettä vältettäisiin kohtuuttomia väärinkäsityksiä. Eihän raiskauksestakaan tunnuta aina olevan yksimielisiä. Nythän on ollut keskustelua siitä suostumuslaistakin.

        Tästä suostumuslaista mun kanta on se, että se taas ei välttämättä hankaloittaisi ätmien elämää, vaan voisi tuoda jossain määrin jopa helpotusta, koska tulisi taas yksi selkeä sääntö lisää.

        Mun mielestä ätmien elämää juuri helpottaa parisuhteeseen pääsyssä nimenomaan selkeät säännöt: pidät huolen, että naisen ikä vähintään 18 vuotta niin olet turvassa, kysyt naiselta suoraan suostumusta, olet turvassa, et sano mitään seksuaalisuuteen liittyvää tutustumisvaiheessa, olet turvassa, et kosketa tuntematonta naista, olet turvassa.

        Omalla kohdalla voin sanoa sen, että koko elämäni mua on ottanut tavattomasti päähän nimenomaan epäselvät säännöt ja korruptio, jota "normaalit" ihmiset osaavat käyttää hyväkseen. Tämän takia killtien ätmien oikeudet parisuhteeseen pääsyyn pidetään kohtuuttoman matalina.

        Tuosta raiskauksesta vielä sen verran, että ainakin mulle on ollut AINA päivän selvä asia se, että jos nainen tai (homomies) ei halua seksiä, täytyy välittömästi toisen uskoa.

        Epäselvät säännöt? Seksuaalirikoksiin liittyen on hyvin selkeät säännöt. Ei on ei ja piste.

        Ja ei ätmit tai ketkään muutkaan ryhmittymät pidä saada sen kummasempia etuuksia. Samat säännöt koskee kaikkia.


      • Dissident kirjoitti:

        Epäselvät säännöt? Seksuaalirikoksiin liittyen on hyvin selkeät säännöt. Ei on ei ja piste.

        Ja ei ätmit tai ketkään muutkaan ryhmittymät pidä saada sen kummasempia etuuksia. Samat säännöt koskee kaikkia.

        Seksuaalirikoksia on laissa 13.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001?search[type]=pika&search[pika]=rikoslaki#L20

        Toki tuo mainitsemasi ei on ei tietenkin päivän selvä.



    • Onhan se väärin, että homokulkuevastaisuudesta tehdään homovastainen tuosta vaan. Maahanmuuttokriittisestä rasisti jne.

      Jotkut asiat vaan kun aloitetaan pakkosyöttämään suurelle massalle, olet joko puolella tai vastaan.

      Tietenkin perustelut kannattaa aina käydä muulla kuin somessa läpi...

      • Niin ja seksuaalirikosten tuomioiden koventamista kritisoivasta tehdään heti joku pedofiilien ja raiskaajien puolustaja. Pahimmillaan jopa epäillään sellaisen henkilön itse olevan sellainen.

        Kyllä mä olen tätä seksuaalirikos kysymystä joutunut vaikka kuinka paljon tälläkin palstalla selittää, perustelee ja oikomaan väärin käsityksiä. Mun kirjoitukset on kyllä luettavissa, jos joku haluaa tarkemmin tutkia. Kannattaa ilman muuta lukea, jos on jotakin epäselvää ja esittää mulle kysymyksiä.

        Mun mielipide on se, että kyllä hyvinvointivaltiossa pitää voida olla erimieltä jonkun yhden "oikeen" mielipiteen kanssa. Jokaisella on erilainen elämä ja elämän kokemuksen myötä muodostuneet erilaiset käsitykset asioista.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Niin ja seksuaalirikosten tuomioiden koventamista kritisoivasta tehdään heti joku pedofiilien ja raiskaajien puolustaja. Pahimmillaan jopa epäillään sellaisen henkilön itse olevan sellainen.

        Kyllä mä olen tätä seksuaalirikos kysymystä joutunut vaikka kuinka paljon tälläkin palstalla selittää, perustelee ja oikomaan väärin käsityksiä. Mun kirjoitukset on kyllä luettavissa, jos joku haluaa tarkemmin tutkia. Kannattaa ilman muuta lukea, jos on jotakin epäselvää ja esittää mulle kysymyksiä.

        Mun mielipide on se, että kyllä hyvinvointivaltiossa pitää voida olla erimieltä jonkun yhden "oikeen" mielipiteen kanssa. Jokaisella on erilainen elämä ja elämän kokemuksen myötä muodostuneet erilaiset käsitykset asioista.

        Seksuaalirikos ja homokulkue on ihan eri asioita. Toisessa rikotaan ihmisyydestä koskemattomuus ja toisessa vaan on ideasta ja aatteen hyväksymisestä kyse. Sama kun vertaisit ydinasetta ja ilotulitusraketin kieltämistä keskenään.

        Mutta sinäänsä pitäisi käyttää muuta keinoja kuin pidentää tuomioita. Mutta yksikin koskemattomuuteen kajoaminen on liikaa. Ja ahdistelukin riittää vahingoittamaan nuorta ihmistä, että #meetookin on ihan hyvä juttu.


      • Dissident kirjoitti:

        Seksuaalirikos ja homokulkue on ihan eri asioita. Toisessa rikotaan ihmisyydestä koskemattomuus ja toisessa vaan on ideasta ja aatteen hyväksymisestä kyse. Sama kun vertaisit ydinasetta ja ilotulitusraketin kieltämistä keskenään.

        Mutta sinäänsä pitäisi käyttää muuta keinoja kuin pidentää tuomioita. Mutta yksikin koskemattomuuteen kajoaminen on liikaa. Ja ahdistelukin riittää vahingoittamaan nuorta ihmistä, että #meetookin on ihan hyvä juttu.

        "Ja ahdistelukin riittää vahingoittamaan nuorta ihmistä, että #meetookin on ihan hyvä juttu."

        Jos ahdisteluksi luokitellaan joku vähän odottamattomasti tapahtuva kömpelö lähestymisyritys, joka jollain tavoin pelästyttää naisen tai muuten vaan herättää naisessa jonkinlaisen "älä tule mulle koskaan enää juttelee", mä olisin jo ajat sitten pois tältä maapallolta.

        En ole koskaan saanut tuomiota OIKEESTA ahdistelusta, koska olen osannut olla koskematta, mutta kyllä muullakin tavoin kömpelö lähestymisyritys voi herättää naisessa vastenmielisen reaktion, josta seuraa ainakin hyypiön maine. Tähän ei todellakaan tarvita aina mitään koskettelua tai jotain "päiväpanon" ehdottamista tuntemattomalle.


      • Dissident kirjoitti:

        Seksuaalirikos ja homokulkue on ihan eri asioita. Toisessa rikotaan ihmisyydestä koskemattomuus ja toisessa vaan on ideasta ja aatteen hyväksymisestä kyse. Sama kun vertaisit ydinasetta ja ilotulitusraketin kieltämistä keskenään.

        Mutta sinäänsä pitäisi käyttää muuta keinoja kuin pidentää tuomioita. Mutta yksikin koskemattomuuteen kajoaminen on liikaa. Ja ahdistelukin riittää vahingoittamaan nuorta ihmistä, että #meetookin on ihan hyvä juttu.

        "Mutta yksikin koskemattomuuteen kajoaminen on liikaa. "

        Tämän takia suostumuslaki on varsinkin ätmeille edullinen, koska ätmit ei vaan aina ymmärrä sosiaalisia sääntöjä samalla tavalla kuin "normaali" ihminen. Kiltti ja kunnollinen ätmi ei uskalla tehdä mitään aloitetta, koska pelkää tekevänsä "väärin". Nyt kun saatais tämä uusi laki voimaan, tulisi ainakin yksi helpotus lisää, jolloin sosiaalisesti jälkeen jäänytkin tietäis, että mitään ei saa tehdä ilman selkeetä lupaa.


      • Dissident kirjoitti:

        Seksuaalirikos ja homokulkue on ihan eri asioita. Toisessa rikotaan ihmisyydestä koskemattomuus ja toisessa vaan on ideasta ja aatteen hyväksymisestä kyse. Sama kun vertaisit ydinasetta ja ilotulitusraketin kieltämistä keskenään.

        Mutta sinäänsä pitäisi käyttää muuta keinoja kuin pidentää tuomioita. Mutta yksikin koskemattomuuteen kajoaminen on liikaa. Ja ahdistelukin riittää vahingoittamaan nuorta ihmistä, että #meetookin on ihan hyvä juttu.

        "Mutta sinäänsä pitäisi käyttää muuta keinoja kuin pidentää tuomioita. "

        Juuri näin. Tämän takia mua kiinnostaakin niin paljon tämä oikeanlainen seksuaalikasvatus, josta teinkin keskustelun aloituksen tällä palstalla. Tämä tuleva ätmiys pitäis kyllä mielestäni paremmin tunnistaa jo peruskoulussa ja osata laatia oikeanlaisia tukitoimia syrjäytymisen ehkäisemiseksi. Ätmillä on muutenkin jo tarpeeksi vaikeeta, kovat tuomiot ei mielestäni kiltin ja kunnollisen ätmin kohdalla ole ratkaisu ongelmaan. Toki ätmeissäkin on poikkeuksia, mutta nyt puhun ehkä yleisellä tasolla.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Mutta sinäänsä pitäisi käyttää muuta keinoja kuin pidentää tuomioita. "

        Juuri näin. Tämän takia mua kiinnostaakin niin paljon tämä oikeanlainen seksuaalikasvatus, josta teinkin keskustelun aloituksen tällä palstalla. Tämä tuleva ätmiys pitäis kyllä mielestäni paremmin tunnistaa jo peruskoulussa ja osata laatia oikeanlaisia tukitoimia syrjäytymisen ehkäisemiseksi. Ätmillä on muutenkin jo tarpeeksi vaikeeta, kovat tuomiot ei mielestäni kiltin ja kunnollisen ätmin kohdalla ole ratkaisu ongelmaan. Toki ätmeissäkin on poikkeuksia, mutta nyt puhun ehkä yleisellä tasolla.

        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ei saisi laittaa kovaa tuomiota, jos ätmi raiskaa. Tottakai raiskauksesta voi laittaa ilman muuta kovan tuomion myös ätmille, mutta nyt mä puhunkin tässä ennemminkin kilteistä ja kunnollisista ätmeistä, jotka sosiaalista kokemattomuuttaan tekee "pieniä mokia".


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ei saisi laittaa kovaa tuomiota, jos ätmi raiskaa. Tottakai raiskauksesta voi laittaa ilman muuta kovan tuomion myös ätmille, mutta nyt mä puhunkin tässä ennemminkin kilteistä ja kunnollisista ätmeistä, jotka sosiaalista kokemattomuuttaan tekee "pieniä mokia".

        Siis teet kärpäsestä härkäsen. Jos tapaat jonkun naisen jossain, tutustut ensin häneen ja muutaman tapailukerran jälkeen sanot suoraan, että asia on arka ja olet ujo ja varovainen lähestymisessä. Naisiakin on varovaisia, että ehkä tapaat sellaisen, jonka kanssa yhdessä etenette hiljaa eteenpäin.

        Elä mieti rangaistusvaatimuksia, se on yhteinen tie..


      • Dissident kirjoitti:

        Siis teet kärpäsestä härkäsen. Jos tapaat jonkun naisen jossain, tutustut ensin häneen ja muutaman tapailukerran jälkeen sanot suoraan, että asia on arka ja olet ujo ja varovainen lähestymisessä. Naisiakin on varovaisia, että ehkä tapaat sellaisen, jonka kanssa yhdessä etenette hiljaa eteenpäin.

        Elä mieti rangaistusvaatimuksia, se on yhteinen tie..

        Joo näinhän se on viisainta tehdä: tutustuu, tapailee muutamia kertoja, ehkä ottaa asian puheeksi jotenkin varovaisesti, tms.

        Mun täytyy kyllä sanoa, että on huonoja kokemuksia näistä "yli varovaisista naisista".


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Joo näinhän se on viisainta tehdä: tutustuu, tapailee muutamia kertoja, ehkä ottaa asian puheeksi jotenkin varovaisesti, tms.

        Mun täytyy kyllä sanoa, että on huonoja kokemuksia näistä "yli varovaisista naisista".

        No meitä kun on monenlaisia...

        Ei mistään voi toisen tunteita tietää. Ainut keino on jämäkkä suoruus ja aitous. Kun pääsee tutustumisessa henkilökohtaisempii asioihin, voi jo alkaa käydä vaikka mitä yhdessä läpi.

        Sinuna lukisin pari aloitusta tässä sivussa. ”Miehekkys on muotia” ja ”onko nainen ihminen”. Katso saatko jotain näkökulmaa, että miten suhtaudut naiseen, kehen tutustut. Kannattaa vilkaista...


      • Dissident kirjoitti:

        No meitä kun on monenlaisia...

        Ei mistään voi toisen tunteita tietää. Ainut keino on jämäkkä suoruus ja aitous. Kun pääsee tutustumisessa henkilökohtaisempii asioihin, voi jo alkaa käydä vaikka mitä yhdessä läpi.

        Sinuna lukisin pari aloitusta tässä sivussa. ”Miehekkys on muotia” ja ”onko nainen ihminen”. Katso saatko jotain näkökulmaa, että miten suhtaudut naiseen, kehen tutustut. Kannattaa vilkaista...

        Hyvä idea! Täytyy kattoo kun on aikaa.


    • Ruuvimeisseli

      Sanoin töissä etten halua tehdä töitä yhden työntekijän kanssa koska se ei tee mitään, laiskottelee, polttaa röökiä koko ajan eikä osaa käyttää työkaluja. Minua haukuttiin etten saa sanoa sellaista toisista työntekijöistä. Kerroin että varmana saan ja sanon kyllä mielipiteeni. Teen töitä mielelläni yksin koska saan paljon aikaa eikä luuserit ole häiritsemässä. Kysyin myös pomolta että miksi se maksaa luuserille yli kaksi tonnia joka ei saa edes mitään aikaiseksi. Joko ten töitä yksin tai en tee lainkaan.

    • Niin totta tuo, että ei voi sanoa mitä oikeasti ajattelee. Niiku tässä vähän aikaa sitte ku oli se Pori-jazz jupakka, ni ei helevetti, kaks aikuista miestä oikei tuolin reunalla kekottaa ja haastattelee sitä Ruotsalaineko se nyt oli. Ei voi olla totta muutakun se että asemansa painostamina tällä tavoin täytyy tälleen heteromiehen itsensä alentaa (en nyt tarkoita tätä ironisesti vaan ihan oikeasti). Sillä alentumistahan se homojen onko se nyt puolustamista tai mitä helevettiä ne siinä kekotti!

      • En minä nyt ossoo sitä sannoo, mut ajatelkee jumalauta, eihän ne nyt aikuiset toimittajamiehet voi ihan prikulleen tuolleen ajatella!


    • Peffateatteri

      Meksikossa valmistaudutaan vaaleihin. Tähän mennessä 132 ehdokasta on murhattu.
      Kenenkään ihmisyyttä ei tulisi minimoida, mutta toisessa äärilaidassa turhaa hötkyilyä on esimerkiksi liiallinen sukupuolineutralius, aivan sama kuka siinä liikennemerkissä kulkee. Varsinkin, kun meillä on loppujen lopuksi kaikki aivan jees, vaikka ehdokkaaksi voi alkaa, ilman että tarvitsee pelätä henkensä puolesta.
      Aina on ollut möläytteleviä vatipäitä, nykyään vain kaikki saavat julkisuutta.
      Eli kaikkeen hmtkyilyyn ei tarvitse lähteä mukaan, Harmiksenkaan.

    • Kiekko_on_hetero

      Onneksi jääkiekkoilijoita ei hinttimarsilla nähdä. Se on viimeinen oikeiden miesten urheilulaji. Kaukalossa ei yksikään homo pyöri homoperse pystyssä.

      • uuno

        Kiekkokaan ei ole hetero-> https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005669516.html
        Vaikeammaksi vihaajien elämä tulee...
        Onneksi ei tarvitse ketään vihata ilman syytä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää jotain ihmistä vihata jonkun ominaisuuden perusteella? Selittäkää tyhmälle? Miksi?


      • Takaisin_komeroon
        uuno kirjoitti:

        Kiekkokaan ei ole hetero-> https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005669516.html
        Vaikeammaksi vihaajien elämä tulee...
        Onneksi ei tarvitse ketään vihata ilman syytä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää jotain ihmistä vihata jonkun ominaisuuden perusteella? Selittäkää tyhmälle? Miksi?

        Mitä varten sitä kakkapyllyperversiotaan pitää julkisesti esitellä? Miksei ne voi vaan nuuhkia toistensa pierukaasuja ja juntata sontaa salaa keskenään siellä kaapissa kuten ennen vanhaan tehtiin?


    • Ihan vaan nimimerkille kiekko_on_hetero tiedoksi että viime vuonna TPS osallistui pride kulkueeseen ja aikaisemmin Kalpa oli tehnyt yhteistyötä Ruotsalaisen sateenkaarijoukkueen kanssa.

      Otsikkoon kommentoidakseni niin kyllähän mielipiteet on sallittuja ja kokemukseni mukaan ei niiden tarvitse edes olla linjassa organisaation mielipiteen kanssa. Tärkeää on miten sanoo, kenelle sanoo ja perustelee.
      Jos olisi lähettänyt vaikka s-postia liiton hallitukselle ja esimerkiksi kyseenalaistanut tuon osallistumisen vaikka sillä että nyt ollaan menossa repimään liittoa jos suuntaus on jatkossakin se että otetaan kantaa yhteiskunnallisiin asioihin. Lisäksi kyseenalaistunut osallistumisen tarpeen koska liitolla on eettiset ohjeet jotka ajaavat saman asian.
      En siis tiedä motiiveja tai liiton sääntöjä tai arvoja mutta tuo oli esimerkki.

      Jos vielä haluja on niin olisi sen jälkeen pistänyt laajempaan levitykseen että on keskustellut liiton kanssa ja hänellä on eri linja liiton kanssa. Tuskimpa siitä nyt ongelmia olisi syntynyt.

    • olen vastaa prideä, koen sen riskiksi lapsien kehitykselle.
      Minusta olisi oikeudelliseuuden mukaan olla korostamasta samaa sukupuolien rakkautta , ei kuole kukaan vaikka ei kulkuetta kukaan ole katsomassa eikä unohdettu mutta korostaminen kuin se olisi jokin ikoni lapselle noup.

      • Juu, tottakai siinä menee lapsi sekaisin kun ei saa olla enää selkeästi poika/tyttö. Sääliksi käy ne lapsiraukat joita noihin kulkueisiin raahataan vanhempiensa pakottamana mukaan. Anna sä vaan poikien leikkiä pyssypeliä ja tyttöjen nukeilla niin asiat on ok. Tietenkin jos joku haluaa niin toisinpäinkin ok mutta väkisin ei kannata alkaa ohjailemaan pois luontaisista taipumuksista tai kieltää esim. pyssysotaa pojilta perusteella ettei kuulu tähän päivään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, tottakai siinä menee lapsi sekaisin kun ei saa olla enää selkeästi poika/tyttö. Sääliksi käy ne lapsiraukat joita noihin kulkueisiin raahataan vanhempiensa pakottamana mukaan. Anna sä vaan poikien leikkiä pyssypeliä ja tyttöjen nukeilla niin asiat on ok. Tietenkin jos joku haluaa niin toisinpäinkin ok mutta väkisin ei kannata alkaa ohjailemaan pois luontaisista taipumuksista tai kieltää esim. pyssysotaa pojilta perusteella ettei kuulu tähän päivään.

        Kyllä on kielettävä pyssyt jos niissä oikeat nappulat kieltää. Meillä on pyssyleikki ilman panoksia ja toiseen ei saa koskea ja miekat kielletty kun niillä sit satutetaan kun sanotaan oho se meni todelliseksi.

        Virtuaalilasit tekee sit niin todelliseksi että huh. Minegratissä lyödään kirjaimellisesti virtuaalilaseilla.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, tottakai siinä menee lapsi sekaisin kun ei saa olla enää selkeästi poika/tyttö. Sääliksi käy ne lapsiraukat joita noihin kulkueisiin raahataan vanhempiensa pakottamana mukaan. Anna sä vaan poikien leikkiä pyssypeliä ja tyttöjen nukeilla niin asiat on ok. Tietenkin jos joku haluaa niin toisinpäinkin ok mutta väkisin ei kannata alkaa ohjailemaan pois luontaisista taipumuksista tai kieltää esim. pyssysotaa pojilta perusteella ettei kuulu tähän päivään.

        Oon virkannut kranaatteja😂 niitäkin lentelee.
        Luovuus tekee asioista turvallisen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, tottakai siinä menee lapsi sekaisin kun ei saa olla enää selkeästi poika/tyttö. Sääliksi käy ne lapsiraukat joita noihin kulkueisiin raahataan vanhempiensa pakottamana mukaan. Anna sä vaan poikien leikkiä pyssypeliä ja tyttöjen nukeilla niin asiat on ok. Tietenkin jos joku haluaa niin toisinpäinkin ok mutta väkisin ei kannata alkaa ohjailemaan pois luontaisista taipumuksista tai kieltää esim. pyssysotaa pojilta perusteella ettei kuulu tähän päivään.

        Kun alkujaan heittelivät kovia pikkuautoja yritä osua, sitä on pakko kehittää ja jos menee kouluun nämä leikit kiellän sit leikkimästä niitä leikkejä koska niiden pitää noudattaa koulun sääntöjä. Kyllä tosiasia on että tappeluleikit kiellän täysin ei heitellä tai painita.

        Mietin vielä noita virtuaalilaseja jos käytöstä huononee nekin joutuu jäähylle ne pelit ei poika.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kun alkujaan heittelivät kovia pikkuautoja yritä osua, sitä on pakko kehittää ja jos menee kouluun nämä leikit kiellän sit leikkimästä niitä leikkejä koska niiden pitää noudattaa koulun sääntöjä. Kyllä tosiasia on että tappeluleikit kiellän täysin ei heitellä tai painita.

        Mietin vielä noita virtuaalilaseja jos käytöstä huononee nekin joutuu jäähylle ne pelit ei poika.

        Siis ei heitellä toista kuin perunasäkkiä ja tapella kamppailulajeja


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, tottakai siinä menee lapsi sekaisin kun ei saa olla enää selkeästi poika/tyttö. Sääliksi käy ne lapsiraukat joita noihin kulkueisiin raahataan vanhempiensa pakottamana mukaan. Anna sä vaan poikien leikkiä pyssypeliä ja tyttöjen nukeilla niin asiat on ok. Tietenkin jos joku haluaa niin toisinpäinkin ok mutta väkisin ei kannata alkaa ohjailemaan pois luontaisista taipumuksista tai kieltää esim. pyssysotaa pojilta perusteella ettei kuulu tähän päivään.

        Eli säännöt on tehty turvalliseksi ja ne muuttunee jos käytös huononee.


    • Hesarin etusivulle muutamat firmat ja brändit tunnustautuvat olevansa osa homopride-politiikkaa: Neste, Prisma, Hartwall, Koff, Burger King, Tokmanni, Gigantti, Microsodt, Accenture, Kone ...

      Mä laitan elokuun alussa viestiä Osuuskaupalle, että katsokaapa vaan miten onkin käynyt niin, että euron latia en ole heinäkuun aikana Prismaan kantanut koko kuussa, vaikka tyypillisesti se vihreä kortti kuitenkin vinkuu jonkun satasen arvosta.

    • Tarpee

      Vittuun koko Pride hössötys. ! Nää vaan on jänniä nää suvaitsevaiset että esim kun islamin uskoa haukkuu ja arvostelee nii se on nii väärin mutta Kristinuskoa nää on kovia kritisoimaan ja solvaan.#

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe