Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siis se lautakunta on naisväelle mieluinen ja motivoiva eikä minulla olisi naisena sinne mitään mahdollisuutta. Nyt kun sinne on löydetty kiintiömiehiä niin minun on helppo heidät syrjäyttää. Eli siitä näkökulmasta oma sukupuoleni on selkeä etu.
21.01.2023 23:52
Tuloksesi: 13 / 13
Veitsenterävä laskupää!
Onneksi ei ollut aikarajoitusta. Meni pidemmin aikaa kuin termi päässälasku pitäisi kohtuullisena.
21.01.2023 22:30
Kyllähän tuohonkin varmaan sopeutuisi kunhan alkujännitys poistuu. Meille kansainvälisyys tarkoitaa jotain Janakkalalaista tai Kaavilaista rekkakuskia joka tulee kysymään mihin kuormansa purkaa.
Meillä hitsausmaskit on kahdesta syystä. Työturvallisuus ja vältetään liian läheiset tervehtimiset.
21.01.2023 15:45
Vihreiden poliittinen ohjelma 2023-2027. "..... selvitetään juridisesta sukupuolimerkinnästä luopumista pitkällä aikavälillä."
Eli älkää hosuko sen sukupuolenne kanssa. Meillä palataan kohta malliin jossa on vain se biologinen sukupuoli ja väestörekisterin tietojärjestelmästä ei ko merkintää löydy.
Ihan viimeisiin kysymyksiin niin ainakin meillä saattaa tulla keväällä lautakuntapaikat kiertoon ja se mihin itse olisin pyrkimässä niin miehiä on sinne ollut vaikea saada ja nytkin siellä on kiintiömiehet lähinnä kahvittelemassa.
Sote- tai vaka-alalla toki on muutenkin työvoimapula mutta kyllähän tuolla olisi miehille erilailla tilausta.
21.01.2023 15:25
Enpä ole tämän vuoden puolella tuollaista liikettä tehnyt. On kai tuosta jo yli kuukausi aikaa mutta ehkä ennen pääsiäistä näin tulee käymään.
Itse suosin kättelyä etten vaikuta yli-innokkaalta hiukankaan vieraamman ihmisen kanssa. Ennemmin otan tunnekylmän ihmisen maineen kuin annan ahdistelijan kuvan. Siinä on myös riski että päät kääntyy siten että ollaankin otsat vastakkain ja se vasta kiusallista onkin.
Kättely on paras tapa lähestyä toista jos ei huomioida teams-palavereja.
Kättelyä kaikille
21.01.2023 14:27
Itsekkin asun alueella jossa julkinen liikenne loistaa poissaolollaan. Mulla on työmatka vajaa 10km, salille ja kauppaan pari kilsaa joten pärjään kyllä ilman.
Lisäksi muutama tuttu välillä soittelee jos on menossa isompaan marketiin. Tulee sillä reissulla ostettua kerralla sitten enemmän.
Vähän miettinyt sellaisen peräkärryn laittoa niin siinä voisi tuoda kerralla enemmän.
21.01.2023 14:05
Astioden minimaalinen käyttö on yksi. Samoin teen kolme annosta kerralla. Yksi heti syöntiin, yksi seuraavaan päivään ja yksi rasia pakkaseen josta sitten otan evääksi töihin jonkun rasian. Välillä olen tehnyt ihan kasvisruokia; toki en ekologisista syistä vaan saadakseni vaihtelua kattauksiin.
Pesukone pesee vain täysiä koneellisia ja kuivausrummun olen vaihtanut naruilla kuivatukseen. Lämpötila kämpässä noin 19-20 ja makuuhuoneessa alempi eli Suomalainen sortsikeli.
Pihassa on astiat sekajätteelle, poltettavalle materiaalille sekä lehtiroskis. Ensi kesäksi tulee kompostori pihalle. Sinne ei varmaan muuta tule kuin kahvinpurut ja muutamien ruoka-aineiden kuoret eli puutarhajätteetkin menee mukaan.
Autoa minulla ei ole eli kaikki matkat kuljen pyörällä. En myöskään matkustele lentämällä vaan mahdolliset reissut tulee tehtyä junalla jos vain on mahdollista.
Töissä ihan kaikkien osien loppusijoitusta en tiedä mutta osa ainakin menee laitteisiin jotka tukevat vihreää siirtymää.
20.01.2023 15:29
Kuuluu samaan sarjaan jossa Turkkia ollaan potkimassa pois sotilasliitosta.
On aivan eri iskeä tuonne ohjuksin kuin takaisinvallata tuo alue. Tuolla kun vielä joku siviili kuolisi ohjusiskussa niin voi vain miettiä millainen propakandamylly alkaisi Venäjällä.
"LEHDEN lähteiden mukaan Yhdysvallat tulkitsee, että Ukrainan asemia rauhanneuvotteluissa parantaisi, jos Venäjä pelkäisi menettävänsä Krimin" jos tuon lukee kuin piru raamattua niin tuohan tarkoittaisi että Krimin olemassaolo osana Ukrainaa ei olisi enää lähtökohta.
20.01.2023 14:59
Tästä lähtökohdasta minäkin olisin lähtenyt liikkeelle eli autetaan oikeasti transihmisiä antamalla heille myös lääketieteellinen apu.
Minusta koko translaki voisi laittaa sitaatteihin. Nythän annetaan vain kaikille oikeus muuttaa sukupuolimerkintä kerran vuoteen. Vaihdon yhteydessä jos vaihtuu myös henkilötunnus niin tuolla lailla voi sitten laittaa esim luottotietonsa kuntoon.
20.01.2023 14:03
1-d. Telttapatja kuivassa kangasmetsässä
2-b. Edellyttää iltakahvia, muuten a
3- d. Ei poikkeuksetta mutta useimmin.
4-b. Mieluisin kuitenkin on hiljaisuus tai puheradio.
5-a. 6-a. En löytänyt kaupasta yhtä tuotetta joten nöyrryin ja pyysin myyjältä apua.
7-c. Minusta kirjoja ei voi kuunnella. Ne ovat kirjoista käännettyjä kuunnelmia.
8-a. Työkaveria tsemppasin kun on tuore isä eikä oikein näyttänyt nukkuneelta. Toivottavasti helpotti kun kerroin tulevasta uhmaiästä, teinivinkeistä ja loppuelämän rinnalla kulkevasta huolesta.
Mukavaa torstaita.
19.01.2023 15:12
Tuosta pakkosterilisoinnista sen verran että minulla on käsitys ettei sitä ole koskaan edes ollutkaan vaan kyky lisääntyä katoaa kun hoidot aloitetaan. Jos hoidot keskeytetään varhaisessa vaiheessa niin kyky lisääntyä saattaa palata. Toki yk-taitaa tuon tulkita hieman toisin.
Mitä lapsiin tai nuoriin tulee niin en usko että ongelma on heille vanhemmat vaan miten he kokevat itsensä. Toisaalta toivon että myös nuoret voivat itsenäisesti päättää sukupuolestaan. Nuoruus on pitkä aika odotella täysi-ikäisyyttä jos sukupuoli-identiteetti jäytää takaraivossa. Toisaalta nuori joka yhteiskunnan mielestä ei täysivaltaisesti ole kypsä ostamaan olutta tai eroamaan kirkosta mutta olisi valmis määrittämään sukupuolensa ei mielestäni ole ihan linjassa.
Samoin joutuvat jatkossa elämään sen tiedon kanssa että heidän tuntemuksiaan kyseenalaistetaan koska mukana on oman edun tavoittelijoita. Siksi kannatan edes jonkunlaista lääketieteellistä arviota.
Katsotaan nyt miten tämän lain kanssa käy kun keskusta aloittaa iltalypsyn yhdessä kokoomuksen kanssa. On mahdollista että tulee lakiin tarkennus että mies voi vaihtaa sukupuolensa naiseksi vain kerran kunnes täyttää 30.
Jos olet 65 tai myöhemmin syntynyt kannattaa lähempänä eläkeikää miettiä kumpaa sukupuolta olet koska eläkeikäsi sidotaan elinajan odotteeseen.
19.01.2023 14:58
Siitä se Armaksen kissan ura lähtee käyntiin. Pari kertaa kun ottaa yhteen ilveksen tai ketun kanssa niin maine kasvaa kevään mennessä sellaiseksi että on mukava karkailla rykimäretkille.
19.01.2023 14:22
Itse olen ollut havaitsevinani sellaista että mitä hienompi auto (tai ainakin kalliimpi) niin sen pidempi on työmatka, Uskoisin että luotettavuuden ja ajomukavuuden lisäksi kyse on turvallisuudesta.
18.01.2023 11:27
Salin jälkeen olen välillä käynyt avannossa. Väittävät että auttaa myös palautumisessa; en tiedä mutta hyvän olon tunteen se kyllä antaa. Illalla vielä evästä niin alkaa luomissa tuntua.
Nyt kyllä täytyy mennä kylmään suihkuun sillä aivot käy jo ylikierroksilla. Entinen heila otti loppiaisena yhteyttä yli 30-vuoden hiljaiselon jälkeen. Ongelma ei ole tuossa yhteydenotossa sillä mukava noita kuulumisia on vaihtaa vaan siinä että pitää viestittely ohjata pois hänen vihjaamasta suunnasta joka toteutuessaan johtaisi meillä tilanteeseen parisuhde versio 2.0.
17.01.2023 22:35
Jos olet ottanut yhteyttä ja kysynyt vointia sekä vielä ehkä tarjoutunut olemaan mahdollisuuksien mukaan apuna tai tukena niin kyllä se minusta riittää.
Jäihin uponneelle kun heittää pelasturenkaan niin saa itse päättää tarttuuko siihen. Ei sinne avannon reunalle kannata itse mennä. Helposti siinä on seuraavalla kaksi pelastettavaa.
Saattaa olla että jää vasta ritisee alla ja huomiointi pistää valitsemaan uuden reitin tai paluun vanhoja jälkijä.
Siitäkin huolimatta että huoli on aiheeton ja jää hyvin kantaa niin ei huomioiminen ole hukkaan mennyt asia.
15.01.2023 15:49
Monia noista asioista jäi mieleen kun kävin vapaaehtoisissa kertauksissa samoihin aikoihin kun pv teki isoja orgnisaatiouudistuksia.
14.01.2023 21:34
12/12
Saari piti arvata ja paria kohtaa piti hieman päätellä kuten että urheilukoulu sijaitsee Kaartin jääkärirykmentissä
14.01.2023 20:51
Luulen että näin siinä tulee käymään kun puhutaan tällaisista perinteisistä konservatiiveistä joihin ehkä voisin itsenikin laskea. Meille muutos ei sinänsä ole mikään mörkö mutta se pitäisi tehdä lyhyemmillä askelilla varmistaen että edellinen muutos toimii. Siksi nykymailman vauhti vähän jopa hirvittää.
Minusta esim peruskoulun uudistukset on tehty liian nopealla aikataululla liian isoin askelin. Opettaja opettaa-lapset pulpeteissa tyylistä kohti lapset säkkituoleissa-itseohjautuvaan koulutukseen väli on ollut liian vauhdikas kaikkine hankehumppineen siinä välissä.
Toisaalta sitten ay-liikkeessä olen sitten ollut siellä uudistushenkisemmästä päästä. Palkka-avoimuus ja esim paikallinen sopiminen on monelle ollut kova paikka mutta itse olen niitä pyrkinyt edistämään.
Ainahan tyhjä tila täyttyy ja aika sitten näyttää kuka ottaa meiltä jäävän tilan. Tilan voi saada postmoderni konservatiivisuus tai ratsastetaan nykyisen/uusliberalismin aallonharjalla. Todennäköisesti kovaäänisimmät persoonat jotka eivät välitä mikä on totta ja mikä ei tulevat pärjäämään ihan vaan kertomalla miltä heistä tuntuu ja mihin pitää pyrkiä ilman välivaiheita.
Hiukan kärjistäen oikein hyvät miehet ja oikein pahat miehet (omasta näkökulmasta katsoen) kyllä pärjäävät mutta tavikset katoavat.
14.01.2023 15:34
Onneksi tässä ei mennyt henki mutta ei häntäkään hirveästi kaivattu.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009318953.html?utm_medium=social&utm_content=ios.is.fi&utm_source=t.co&utm_campaign=tweet-share
12.01.2023 23:14
" tunnin päässä Helsingistä, mitä muuta voi ihminen toivoa?" Itse toivon nimenomaan että olisin kauempana kuin tunnin päässä Helsingistä.
12.01.2023 13:52
26 / 180