Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Siis se lautakunta on naisväelle mieluinen ja motivoiva eikä minulla olisi naisena sinne mitään mahdollisuutta. Nyt kun sinne on löydetty kiintiömiehiä niin minun on helppo heidät syrjäyttää. Eli siitä näkökulmasta oma sukupuoleni on selkeä etu.
  2. Luulen että näin siinä tulee käymään kun puhutaan tällaisista perinteisistä konservatiiveistä joihin ehkä voisin itsenikin laskea. Meille muutos ei sinänsä ole mikään mörkö mutta se pitäisi tehdä lyhyemmillä askelilla varmistaen että edellinen muutos toimii. Siksi nykymailman vauhti vähän jopa hirvittää.
    Minusta esim peruskoulun uudistukset on tehty liian nopealla aikataululla liian isoin askelin. Opettaja opettaa-lapset pulpeteissa tyylistä kohti lapset säkkituoleissa-itseohjautuvaan koulutukseen väli on ollut liian vauhdikas kaikkine hankehumppineen siinä välissä.
    Toisaalta sitten ay-liikkeessä olen sitten ollut siellä uudistushenkisemmästä päästä. Palkka-avoimuus ja esim paikallinen sopiminen on monelle ollut kova paikka mutta itse olen niitä pyrkinyt edistämään.

Ainahan tyhjä tila täyttyy ja aika sitten näyttää kuka ottaa meiltä jäävän tilan. Tilan voi saada postmoderni konservatiivisuus tai ratsastetaan nykyisen/uusliberalismin aallonharjalla. Todennäköisesti kovaäänisimmät persoonat jotka eivät välitä mikä on totta ja mikä ei tulevat pärjäämään ihan vaan kertomalla miltä heistä tuntuu ja mihin pitää pyrkiä ilman välivaiheita.
    Hiukan kärjistäen oikein hyvät miehet ja oikein pahat miehet (omasta näkökulmasta katsoen) kyllä pärjäävät mutta tavikset katoavat.