Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4163

  1. Olisin hieman yllättynyt jos ei vaikuttaisi. Kyllähän terveys aina vaikuttaa ja jos miettii mt-ongelmia niin eihän ne ratkea kolmen päivän soittosaikulla. Pitkä on prosessi ja siinä varmaan pohtii tulevaisuutta pidemmälle vaikuttaen parisuhteisiin, perheen suunitteluun työelämään jne.
    Tuossa ei nyt ollut minkä sektorin työterveydestä oli kyse mutta soteuudistuksen jo ollessa valmistelussa melko monissa kunnissa laajennettiin työterveyspalveluja. Päinvastainen suunta taas on olut näkyvissä miesvaltaisella vientiteollisuudella jossa investointien jäädyttämisen lisäksi on haettu säästöjä siirtymällä työterveydessä kohti minimiä. Saatavuuden lisäksi onhan tuo jonkinlainen palkanalennus kun joudut nuo käynnit itse kustantamaan.

    Tuon psykiatrin lisäksi asiaa on jossakin haastattelussa komentoinut myös Liisa Keltikangas-Järvinen joka kuvaili tilannetta suurin piirtein niin että jos kadulla on kuoppa ja siihen ihmiset murtavat jalkansa niin meillä lisätään ortopedejä jota saadaan kaikki hoidettua mutta kukaan ei oikein tahdo pysähtyä miettimään kuopan paikkausta ja syitä miksi kuoppa on siihen syntynyt.

    Itsellä on vähän sellainen epäilys että yksi syy on korona-aika jolloin tuli tämä etätyöilmiö. Siinä rytäkässä saattoi käydä niin että ilmisillä meni vähän työelämä ja arki sekaisin. Ensin tehtiin päivä normisti etätöitä mutta illalla ei sitten tehtykään arjen askareita vaan ihan pikkaisen vielä valmisteltiin seuraavaa päivää ja vastattiin vaikka s-posteihin.
    Lisäksi yhtään ei painetta vähennä nämä viime päivien uutiset työttömyydesta sekä asunnottomuudesta. Samman aikaan on leikattu sosiaaliturvasta ja ihmiset nyt pitävät työpaikastaan kiinni kynsin ja hampain.

    Mitä someen tulee niin minusta siellä vaikuttaa enemmänkin siellä oleva viestinnän tyyli kuin se kuinka kauan ihmiset siellä itseään altistaa.
  2. "Niin, Suomen tulisi nyt miettiä mikä olisi mennyt viime vuosina poliittisen korrektiuden kanssa pieleen. "

    Otin tuon lainauksen tuolta vauhdista sillä minusta tämä on ihan hyvä pohtia.
    Mitä kansainväliseen tyttöjen päivään tulee niin sitä on vuosien saatossa eduskunnassa kyllä juhlittu; ihan en ole varma koronavuosista enkä tästä vuodesta kun osui viikonloppuun.

    En tuosta tiedä onko poliittinen korrektius mennyt pieleen vai ei niin eduskunnan suullisella kyselytunnilla poliittinen teema kyllä loisti poissaolollaan ja asioista puhuttiin ihan selkosuomeksi.
    Ihan muutama lainaus puheenvuoroista.
    "Kysynkin teiltä, ministeri Grahn-Laasonen: mitä hallitus aikoo
    tehdä naisiin kohdistuvan väkivallan kitkemiseksi ja sen kautta jokaisen Suomessa asuvan tytön hyväksi?"
    Ministerin vastaus "Hallituksen tasa-arvopolitiikan kärki on naisiin ja tyttöihin kohdistuvan väkivallan torjuminen ja pysäyttäminen. Tämä on meidän vahva agenda."
    Koko aihe kyselytunnista https://www.parliament.fi/FI/vaski/PoytakirjaAsiakohta/Documents/PTK_93+2025+2.4.pdf

    Tuota kyselytuntia kun kokonaisuutenakin seurasi niin ihan perus hallitus-oppositio asetelma siellä oli mutta muuten turhat kiemurtelut oli jätetty pois.

    Myöhästyneet tyttöjenpäivän onniuttelut henkilöille jotka se haluavat positiivisesta näkökulmasta ottaa vastaan.
    Lisäksi erittäin paljon voimia ja jaksamista heille joita tuo päivämäärä 11.10 koski eri teemalla. Tulloin vietettiin kaapista ulos tulemisen päivää.
  3. Jos fysiikasta aloitetaan niin kymmenen päivän työkierrossa on neljä salitreeniä, kaksi aerobista, kaksi kehonhuoltoa ja kaksi totaalivapaata. Hiemn myös tuohon liittyen pidän välillä ruokapäiväkirjaa jotta hiukan on jyvällä mitä nieluunsa tunkee. Ettei nyt kuitenkaan tule väärinkäsitystä niin kyllähän minä muistutan enemmän puutarhatonttua kuin Kreikkalaista veistosta.

    Jos hygieniapuoleen mennään niin päivittäin käyn suihkussa ja hammaspyykki on aamuin ja illoin. Parran ajan parin päivän välein; tosin kesällä annan joskus myös kasvaa pidemmäksi. Parturissa suunnilleen joka toinen kuukausi.

    Eniten ulkoisessa olemuksessa laahaa perässä vaatetus. Yleensä väri on musta ja kirkkaimmillaankin kysessä on harmaan eri sävyjä. Pitäisi varmaan löytää joku naispuolinen ystävä makutuomariksi. Toki kokemuksen perusteella voi sanoa että valtaosalla naisia on ollut vaikeuksia jo verhojen valinnan kanssa niin ehkä parempi että hakee vaan itse ne Vallilat ikkunoihin ja vaatteet mitkä omaan silmään miellyttää.