Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Periaatteessa kyllä. Itse miellän tuon ilahtumisen sellaisena että se on etukäteen tiedossa eikä sitä tietoa pantata.
Yllätys taas on semmoinen jota ei odottanut ja järjestäjälle osa iloa on se että "pitää hullua jännityksessä"
14.08.2023 14:59
Lähtökohtaisesti en yhtään pidä yllätyksistä mutta jos
a) ensitreffit ja kerrankin olisi siis sellainen tilanne että nainen pyytäisi ja järkkäisi treffejä niin olisin kyllä miehenä niin otettu tilanteesta että en todellakaan kieltäytyisi.
b) ollaan useammin jo tavattu niin varmaan lähtisin silloinkin mutta pieni epäilys on että tulisiko se minulle ihan niin suurena yllätyksenä kuin ensitreffeillä. Naisilla kun on tapana kuunnella ja pistää asioita muistiin (hyvässä ja pahassa) niin varmaan tulisi kelailtua mitä on tullut juteltua ja siitä voi haarukoida treffien vaihtoehdot. Vielä kun kerrotaan miten pukeutua niin pitää sitten näyttää yllättyneeltä kun yllätys aukeaa.
13.08.2023 22:42
No kirjoitan minäkin joskus jääkiekkofoorumeille vaikka tuskin osaan enää luistella. Jos muuten tarkemmin vilkaiset ketjuja niin melko vähällä ovat parisuhdejutut. Nytkin teemana on mitä saa sanoa; välillä on visailuja ja joskus kysellään nuoruusmuistoja. Jätä ne parisuhde jutut lukematta ja keskity vaikka visailuihin tai lukaise niitä parisuhdeketjuja ihan vaan löytääksesi ajatuksia tai vinkkejä.
En minäkään enää omista kuvistani pidä. Tuossa muuten joku aika sitten kun aloin tehdä tetamenttia ja toiveita hautajaisistani niin oli mietinnässä se tuleeko muistotilaisuuteen kuvaa minusta. Saattoväki voi hieman nikotella kun sinne ei minun kuvaani tule. Kuvat on historiaa, peili tätä päivää mutta katse pitää suunnata tulevaisuuteen.
13.08.2023 22:01
".....kuulemma tarve tilapäiselle huomion saamiselle, seksille ja hellyydelle on niin kova, että jotkut on valmiita sanomaan ja tekemään mitä vain saadakseen näitä. Siis ilmaiseksi, koska ei ole varaa tai halua käyttää ammattilaisten palveluita."
Kopioin tuon tuolta kohdan ig-päivityksestä.
En tiedä onko tuo kirjoitus harhauttava mutta koska esim. psykiatreilta tai psykologeilta ei juuri seksiä tai hellyyttä tipu mikäli ollaan ammatillisessa kohtaamisessa niin varmaan kyse on sitten prostituutiosta.
Itse en ole enää pitkiin aikoihin treffeille päässyt mutta sanovatko miehet tavatessa tuolla tavalla vai onko tässä epäsuora moite siihen suuntaan että ei ole käytetty niitä maksullisia palveluja.
13.08.2023 00:00
Ala-aste oli ihan mukava ajanjakso mutta yläasteella homma muuttui. Useampi opettaja ehti tokaista ettei teistä pojista mitään tule joka vei kärjen yrittämiseltä. Osa pojista taisikin olla enemmän rehtorin kansliassa kuin luokassa ja osalle tuli niin paljon poissaoloja että olisi pitänyt jättää luokalle.
Itse valitsin luokissa ikkunapaikan suunnilleen jonon puolivälistä. Siinä sai olla rauhassa kun opettajat seurasivat etu- ja takarivin tapahtumia. Enimmäkseen katselin ikkunasta ulos elellen hiukan omassa mailmassa ja opettajat antoivat olla rauhassa koska en häirinnyt muita.
Oikeastaan koulut menneet vähän kuten koko elämä, keskitason suorittamista pienillä vaihteluilla; muutama tähtihetki kuorrutteena.
Yksi koulu on joka avasi aika paljon silmiä oli aliupseerikoulu. Siinä kun tuvassa istuu uudet alokkaat ja ryhmänjohtajana pitää heistä huolehtia sekä yrittää muodostaa heistä yhtenäinen porukka niin olihan se itselleni hyvin kasvattava koulu.
12.08.2023 11:29
Kuulemma ilme pitää olla neutraali mutta se ei estä pientä hymyilyä kun ei ihan överiksi vedä.
11.08.2023 22:11
Ei itselläkään ollut tietoa mutta niin valokuvaaja totesi.
Jos olisi joku mainos hymyilystä niin siinä kuvaparissa minä olisin se ennen-kuva.
11.08.2023 22:06
Itseäni on useampikin nainen kehoittanut hymyilemään. Osa ihan suoraan mutta suurin osa on kommentoinut tyyliin "taidat olla melko vakava/totinen tapaus" Pitää kyllä paikkaansa mutta usein jos naiset tulee jutuille ollaan miesporukalla liikkeellä. Meidän sakissa on pari iloisempaa ja hymyilevämpää tapausta niin siellä erotun sitten selkeämmin.
En ole noista kommenteista piitannut kuin yhden kerran, Valokuvaaja kehoitti passikuvaan ja silloin sain loihdittua jonkunlaisen irvistyksen ja tuskan välimallin joka etäisesti vaikutti hymyltä. Ehkä joku hymyilyn piilotuki olisi ratkaisu.
11.08.2023 21:26
No minä yritän nyt ymmärtää tämän asian erillä lailla. Eli sinä olet saanut kiitosta ja kehuja ja nyt mietit miten ne voivat muuttua negatiivisiksi.
En osaa mitään faktaa sanoa mutta muutama asia tulee mieleen.
- Sinä itse, oletko työpaikalla muuten avulias,muut huomioiva työsi tekevä, ja positiivinen tapaus? Jos olet niin harva haluaa sinulle pahaa mieltä tai sitten pelkäävät että mahdollinen apu töissä on saavuttamattomissa. Siksi palaute on positiivinen.
Jos taas olet negatiivinen selkäänpuukottaja joka tekee vain oman osuutensa jos sitäkään niin kehujen ja tekojen välillä on liian iso klappi ja se koetaan negatiivisena.
- Vastaanottaja. Vastaanottajilla on erilaisia elämäntilanteita ja varmasti on ihmisiä jotka ottavat kehuja vastaan mielellään jos sitä ei esim kotona enää saa. En tiedä voiko kehuja saada liikaa mutta jotkut haluavat kehujen kuulemisen vastapainoksi keskittyä työhön.
- Kuinka usein annat kehuja. Jos niitä kerrot harvakseltaan ja niin että niissä on todenperäisyyttä niin varmasti tuo hyvän mielen mutta jos se on jatkuvaa tykitystä niin ne kokevat inflaation ja kääntyvät sinua vastaan.
- Kenelle annat kehuja. Jos annat kaikille tasapuolisesti kehuja niin se ehkä koetaan osana sinun persoonaasi ja otettaan vastaan mieluimmin kuin vaikka kaksimieliset vitsit. Jos taas kehuja saa valikoidut ihmiset niin se koetaan epätasa-arvoisena kohteluna joka myrkyttää työyhteisön.
- Organisaatio, missä asemassa olet kehuttaviin nähden? Jos olet samassa organisaatiotasolla se menee vielä hyväksyttävän puolelle mutta jos olet esimies-alais tilanteessa niin se koetaan vahvasti negatiivisena.
Toki muitakin vaikuttavia asioita on kuten miten kauan työyhteisö on ollut koossa, tunnetaanko myös työn ulkopuolella jne
11.08.2023 20:30
Raskaana tai tulossa hedelmälliseen vaiheeseen.
Liiallinen syljeneritys (ptyalismi) on yleinen vaiva varsinkin raskaana olevilla naisilla. Ilmeisesti ahterit nostavat lisääntymisvietin pintaan ja syljenerityskeskus menee ihan paniikkiin.
11.08.2023 14:53
Itse olen ottanut sen tavan toimia että tuollaiset kokonaisvaltaiset ulkonäön kehumiset (kuten sanat kaunis, söpö, viehättävä) varataan hetkiin kun ollaan saman henkilön kanssa neljänsillä treffeillä ja mietin että voisiko ottaa jo kädestä kiinni.
Jos on tullut tarvetta toista kehua niin silloin olen keskittynyt neutraaleihin yksityiskohtiin. Joskus olen esim. kampauksia kehunut kun on näkynyt että niissä on hetki mennyt. Yleensä on hymy tullut vastauksena pienellä kommentilla höystettynä. Siihen olen vielä kuitannut tyyliin että sopii kantajalleen tms ja poistunut paikalta. Kehut on viety perile joten turha siihen on muuten jäädä päivystämään. Jos nainen on halunut jatkaa juttelua niin etsiköön minut käsiinsä; jää on jo murrettu.
Toki yksityiskohdissakin pitää olla harkitseva sillä vaikka itse pitäisin siitä että nainen, tai miksi ei mieskin, sanoisi että hyvä perse niin välttämättä nainen ei pitäisi jos toteaisin että hänellä on edustuksellista takakaareutta.
Jos työelämään mennään niin kehuminen on kuitenkin melko simppeliä siten ettei toiselle tule paha mieli tai ei näe sinua negatiivisessa valossa.
- Kehu työn tekemistä tai työn lopputulosta.
- Kiitä jos olet saanut toiselta apua tai kerro että tarvittaessa olet valmiina auttamaan.
- Virheitä sattuu joten ole valmis pyytämään ja antamaan anteeksi.
11.08.2023 14:13
Niinistö oli kokoomuksen ehdokkaana kahdesti. Ensin hävisi Haloselle ja toisella kertaa voitti Haaviston. Tuossa vaiheessa ehdokkailla on vielä puoluejäsenyys jos sellainen on tullut hankittua.
Yleensä puolueen jäsenkirja annetaan pois jos tulee valituksi. Jatkokaudelle Niinistö haki nimenomaan kannatusyhdistyksen kautta koska ei ollut enää minkään puolueen jäsen.
Päivän politiikkaan puuttuminen on minusta hieman presidentistä itsestään kiinni. Jos miettii vaikka Junnilan eroa niin hän sai eduskunnan luottamuksen mutta kun presidentti epäsuoraan nosti asian esille niin Junnila sen jälkeen erosi.
Presidentin valtaa on myös kavennettu joten tuskin palataan Kekkosen aikaan jolloin lakkoon pyrkivät veturimiehet määrättiin presidentin käskyllä ylimääräisiin kertausharjoituksiin.
10.08.2023 23:10
En kenenkään.
Haavisto sai noin 8000 ääntä eduskuntavaaleissa eikä tunnu luottavan edes puolueensa tukeen kun lähti kannatusyhdistyksen kautta.
Rehn toivoo olevansa puolueensa ehdokas mutta silti liikkeellä kannatusyhdistyksen kautta. Ei vakuuta tuo tapa toimia.
Aaltolan olisin voinut allekirjoittaa mutta avauksensa vaikutti minusta ylimieliseltä joten jäisi allekirjoittamatta.
Lopuilla kannatusyhdistysten kautta hakeville en oikein näe mitään annettavaa tämän maan presidenttinä.
10.08.2023 15:03
Itse käyn myös vapaaehtoisissa kertausharjoituksissa joten välillä luonnossa liikutaan telamiinojen ja välillä retkikeittimien kanssa.
10.08.2023 14:18
Itse ajattelen itsetunnon sellaisen tilanteen kautta että katsot peiliin ja tehtävänä on kertoa kolmetoista asiaa mitä näkyy. Jos on enemmän positiivista niin sinulla on hyvä itsetunto, jos taas enemmän löytyy negatiivista niin kyseessä olisi huono itsetunto. Jos kaikki mitä näet on positiivista tai negatiivista niin soita lääkärille.
Minusta itsetuntoon vaikuttaa hiukan ihmisen omat piirteet kuten onko extro-vai introvertti tai temperamentti sekä nykyisin ehkä myös ulkonäkö. Toinen mikä hieman vaikuttaa on puhdas tuuri. Millaiseen perheeseen synnyt, muu kasvuympäristö sekä myöhemmin elämässä tapahtuvat yksittäiset sattumat.
Suurin tekijä on minusta kuitenkin ympäristön ja yhteiskunnan arvot ja normit sekä sitä kautta tuleva vaatimustaso.
Tätä peilaten minusta itsetunto ei ole mikään vakio vaan muutuva tila joka seuraa yhteiskunnan muutoksia sekä yksittäiselle ihmiselle tulleita sattumuksia.
Jos nyt siivotaan sisäpoliikasta viime ajan rasismikeskustelu pois niin paljon on ollut keskiössä syntyvyys, koulutus ja työelämä. Tilan säästämiseksi pelkistän mutta syntyvyys/parisuhde näyttää thl:n mukaan vaikuttavan miesten itsetuntoon ja masennukseen. Pisatutkimuksessa tytöt ovat poikia reilusti edellä ja korkeakouluopiskkelijoistakin kaksi kolmesta on naisia. Työelämässä varmaan hiukan alakohtaisia eroja voi olla mutta nainen pääsee helpommin työhaastatteluun kuin mies kun muut muuttujat on vakioitu.
Nämä keskeiset yhteiskunnan arvostukset kun huomioidaan on helppoa tulla ajatukseen että naisilla ei voi olla itsetunto-ongelmia.
Tilastot kuitenkin näyttäisivät työkyvyttömyyseläkkeelle haetaan entistä enemmän mielenterveydellisistä syistä ja tämä näkyy nuorissa ja naisissa.
Olen eri mieltä että asia olisi tallottu muiden asioiden alle. Tästä, samoin kuin poikien huonosta koulumenestyksestä, on puhuttu jo vuosia mutta yhteistä näille on että mitään korjaavia toimenpiteitä ei olla tehty.
Toki siinä mielessä tuon ajatuksesi ostan että voisi miettiä mistä lähtökohdista asioista puhutaan. Useinhan tasa-arvokeskustelussa nostetaan esiin miesten itsemurhat. Ihan oikein se toki on mutta minusta enemmän pitäisi nostaa esiin itsemurhayritysten määrää. Itselläni vähän sellainen mutu että miehet laittavat haulikonpiipun suuhun ja naiset taas syövät pillereitä ja huuhtelevet sen alkoholilla. Se että miehen jäljiltä ei ole muuta tehtävää kuin pyyhkiä aivot liedeltä on tietysti traagista mutta se että naiselle ei tullut kuin vatsa löysäksi ja päänsärkyä ei tee siitä itsemurhayritystä yhtään vähempiarvoista.
Itse on todettava että en juuri ole tavannut huonolla itsetunnolla varustettuja naisia. Luulen että tämä johtuu pitkälle siitä että heitä tapaan juuri sillä heidän vahvuusalueella; työelämässä, politiikassa tai harrastuksissa. Heidän elämänsä muista "sektoreista" minulla ei ole käsitystä
10.08.2023 14:10
Ei nyt mikään yksittäinen sankari mutta tuota pv:n tubetekemistä tulee seurattua. On meinaan tiedottaminen ja mielikuvien luonti muuttunut siitä ajoista kun itse intin kävin.
Sitten kaksi retkeilykanavaa; Eetun völjyssä ja Katariina Perkonoja. Hyviä matkavinkkejä sekä varusteiden testausta.
10.08.2023 12:43
Ei tähän tosiaan kannata tekoälyä valjastaa. Toki rutiinit luo turvaa.
07.08.2023 17:55
Lähinnä nyt taitaa olla maanantai jolloin voi vain muistella onnen ja rakkauden aikoja.
Ex kyseli kuulumisia ja sen jälkeen muutama viesti vaihdettu ja jos vanhalla kaavalla mennään niin illalla pyytää rahaa lainaksi.
07.08.2023 17:26
"Meidän on päätettävä, miten toimimme vallitsevan tilanteen kanssa." Itse en pidä tästä lähestymisestä. Tämä on sama kuin työpaikalla aina odotetaan että joku tekee. Minusta sinun/jokaisen on päätettävä miten toimii tilanteen kanssa.
Hanna Ekola lauloi kappaleesa he;
"Ja tuskinpa ovat he perillä rakastamisen tekniikasta,
mutta silti he ovat kasvattaneet toistakymmentä lasta"
Minustä tässä on viisautta moneen sektoriin. Jotenkin tuntuu että ihmisten vaatimukset itselleen ovat ylimitoitettuja ja jos ei siihen pysty niin luovutetaan. Kyllähän kieltämättä itsellenikin tulee välillä olo että jos ei osaa kumppania lipittää juuri oikeasta paikasta, oikeasta suunnasta ja oikealla rytmillä niin ei kannata edes hakeutua parisuhteeseen. Sen verran paljon noita ohjeita näkyy mediassa että tuntuvat jo vaatimuksilta.
Sama tässä ilmastomuutoksessa. Jos ei pysty sammuttamaan Kiinan tehtaita niin sama olla tekemättä mitään. Yksittäisen ihmisen mahdollisuudet vaikuttaa on rajalliset mutta jos parhaansa yrittää ja tekee niin ei minusta voi enempää vaatia. Ihan konkreettisia tekoja, kierätys, hankinnat tai vaikka pienet elämäntapamuutokset. Kyllä ne yksilötasolla kelpaavat.
On hyvä että syyllisiä ei haeta mutta tuosta puuttuu ne positiiviset esimerkit. Enkä nyt tarkoita mitään johtajia ja päättäjiä vaan arjen sankareita löytyy lähempääkin. Itsellä nyt tulee mieleen oma isäni ja hänen vaatehankintansa. Ei kyllä kaapista löytynyt mitään kertakäyttövaatteita vaan kyllä hyvin kestivät aikaa kunhan äiti ei heittänyt niitä pois.
Ihan lopuksi kuitenkin pitää myös olla armollinen itselleen ja tunnustaa että ilmastoasia on vain yksi kriteeri joka päätöksiä ohjaa. Taloudellinen tilanne, omat haaveet ja toiveet sekä kavereiden/ympäristön odotukset voivat myös painaa vaakakupissa.
07.08.2023 17:00
Yleisesti
1-2 Lordi ja Käärijä; omalla tavallaan yhdistäneet Suomalaisia kuten jääkiekon mm-kulta.
3-4 vientituotteet Stratovarius ja Nightwish
5. Linda Brava-Myrskyluodon Maija tai Violator
Omalla kohdalla
1.Leevi and the leavings- koko tuotanto ja tätä sivuten koe-eläinpuisto; toimii tänäkin päivänä
2. Freud marx engel &jung-Sunnuntaiaamun kadut sekä jotkut päivät on kultaa sekä tietysti lintumies; sopivan haikeita omaan makuun
3. Johnny Liebkind: Ihana Aamu; tj-0
4. Sorsakoski-kirje; tuttu eikä mitenkään ainutkertainen tarina omasta elämästä.
05.08.2023 23:29
7 / 180