Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3946

1. En voi laittaa hep sillä en ole käynyt vilkuilemassa. Kuitenkin päätin että jos minulle tapahtuu jotakin positiivista niin ujutan sen palstalle sopivaan ketjuun. Olkoon tämä nyt sellainen ketju.

Tänään iltapäivällä tein aie-/esisopimuksen naisen kanssa treffeistä. Se että mieskin pääsee treffeille ei kyllä pitäisi ylitttää uutiskynnystä mutta muutama huomio peilaten palstalla olleisiin väittämiin.

En ole tehnyt mitään kasvupyrähdystä eivätkä hartiani ole levenneet eikä leukakaan ole muuttanut muotoaan. En myöskään ole hankkinut rikosrekisteriä enkä tatuointeja joten kyseessä on tavikselle tullut tapahtuma. Toki itsekkin olen asettunut sille linjalle että lyhyt tavisduunari ei pääse treffeille mutta ilmeisesti nämä ovat vain hidasteita eikä esteitä; täällä kättä pystyyn virheen merkiksi.

Toinen asia joka joskus nousee esille on ajatus etteivät naiset tee aloitteita. Nyt kävi niin että nainen oli etsinyt yhteystietoni ja oli aloitteellinen puheluiden suhteen. Samoin ehdotus kasvokkain tapahtuvasta puheenvaihdosta lähti myös häneltä. Toki hän oli etäisesti tuttu muista yhteyksistä joten osasin nimen ja henkilön yhdistää vaikka ensin kävi mielessä että kauppaakohan jotakin aurinkopaneeleja.

Kolmantena asiana, tällaisena pikku kevennyksenä, joskus todetaan että ketään ei tulla kotoa hakemaan mutta kyllä itse olin kotona kun hän oti yhteyttä. Lisäksi hän lupasi sitten kotoa minut noutaa kun minulla ei ole autoa.

Ihan siis rohkaisuna kaikille että joskus vaan tapahtuu hyviäkin asioita.
  2. Olen harmiksen kanssa samaa mieltä.

Jos puhataan miehestä jonka sukuun liittyy rahaa ja valtaa niin voisin kuvitella että ympärillä pörrää kaikenlaista onnen onkijaa. Jos haluat erottua ja ilmaista että olet tosissasi toisen suhteen niin varmasti joutuu panostamaan. En tietenkään tiedä mutta en oikein usko että tässä oli rahasta kyse. Jos hommaat ulkomaan matkan, keikkaliput ja ravintolan niin et sinä ihan tyhjätasku ole. Kyllä tuossa se suurin panostus oli vaivannäkö että sai kaikki onnistumaan. Voisin kuvitella että tässä nainen halusi miehen ja ne jotka halusivat rahaa ja valtaa jäivät osattomiksi.

Mitä taviksiin tulee niin oma ja lähipiirin kokemulset on sen suuntaisia että ei ole tullut ehdotuksia matkoista, ei ruoka tai kahvihetkestä eikä edes treffeistä. En tiedä onko tämä joku kulttuurijuttu vai onko tämä ihan perua nykylinjauksesta että nainen ei tarvi miestä mihinkään. Olisihan se tyhmää panostaa miehiin tai mieheen jos yksin on onnellisempi. Vai onko kyse että epäillään ettei miesten itsetunto kestä jos nainen on aloitteellinen. En tiedä mutta joskus vaan mietityttää.

Se mistä meinasin olla harmiksen kanssa eri mieltä oli tuo ajatus että vain miehet panostavat. Omat mielikuvat kyllä ovat selaisia että ainakin ensitreffien jälkeen jos tulee uusia niin alkaa naisella olla päällä uutta kolttua, kampaukset on eri mallilla ja maalit naamassa ovat eri sävyä kuin aiemmin. En nyt hinnoista tiedä mutta jos muutenkin on talous tiukilla niin onhan tällainen panostus jo iso uhraus.
    Olisin ollut harmiksen kanssa tästä naisten panostuksesta esim treffeille eri mieltä mutta muistin että naiset korostavat että näitä ei tehdä miehiä vaan itseään varten. Uskotaan siis naisia.
  3. Pelottava.

Itse olen saanut pakkeja sen perusteella että olen lyhyt että ammattini vuoksi. Käytännössä nämä ovat olleet siis merkkejä naisille siitä että minulla ei ole heille mitään annettavaa. Jos tuollainen älykäs kaunotar sitten ohittaisi nämä merkit ja toteaisi että olet minun mies niin kyllähän siinä aluksi olisi sellaista epävarmuuden aikaa kun todennäköisesti ainoa asia mitä hänelle pystyisin tarjoamaan on rakkaus.

Se mikä tuossa on pelottavaa lähtee työelämän oletuksesta että kaunis ja älykäs ei tee haalari tai huomioliivi töitä vaan toimii organisaation ylähyllyillä. Jos puhutaan omasta ikäluokasta eli 45-55v naisista niin tuossa vaiheessa voi vielä edetä uralla ihan sinne huipulle. Vaikka miten olisi koulutusta tai ammattitaitoa niin kauniiden tai komeiden on vielä todistettava etteivät ylennykset johdu säärien pituudesta tai rintakarvojen tuuheudesta vaan ammatillisesta kyvykkyydestä ja osaamisesta.
    Saattaa olla että sitä kynttilää on jo pidemmästi poltettu melko isolla lieillä ja uupumus alkaa näkyä.
    Itse olen tehnyt paljon työtä työsuojelupuolella ja tunnistan hyvin psyko-sosiaaliset kuormitustekijät joita varsinkin ylemmillä tasoilla esiintyy. Tämä kun sille jumalattarelle selviää niin pelko on että keskustelut alkavat pyöriä yhä enenevissä määrin työeläämän asioissa.. Jos aluksi onkin ollut rakkauspohjainen parisuhde miehen ja naisen kesken niin se saattaa kuin huomaamatta muuttua virkapohjaiseksi hoitosuhteeksi terapeutin ja potilaan kesken.
    Tämä kehityskulku on pelottava.
  4. Mitä somesta lähtöön tuli niin siinä oli useampikin tekijä. Siinä kohtaa pysäytin itseni ja haeskelin uutta suuntaa. Tulin siihen tulokseen että vaikka yhteen mennessä ajatus on ollut että vain kuolema meidät erottaa niin riittää jos vain keskityn itseeni niin saan apuun tarvittavat resurssit hommattua ilman ennakointia.
    Toinen syy oli että kavereissa oli myös naisia joista toivoin enemmän kuin ystävyyttä. Toki olin onnellinen että heillä meni hyvin mutta kun välillä tuli kuvia ruuista joita olivat tehneet niin heräsi kysymys siitä että mikä minussa oli vikana kun en kelvannut noita astioita tiskaamaan.
    Kolmas syy oli se kun havaitsin etten ole deiteillä enää parisuhdemateriaalia niin lopetin deittailuyritykset ja samalla sitten oli helppo luopua myös somesta.

En itsekään osaa tätä edes yhdistää someen vaan enemmän vaikkapa lehtien uutisten kommentointiosioihin. Joku heittää ajatuksen tai uutisen ja siitä sitten pistetään omat kokemukset ja näkemykset peliin. Pidän kovasti tästä mallista. Toinen ero on viestinnän tavassa. Someen ei juuri enää kirjoitella vaan pistetään kuva ja muutama sana. Täällä taas nähdään vaivaa naputtelemalla tekstiä jotta saisi asiansa esitettyä.
  5. Ihan hyvä ajatusmalli