Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4060
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"........moni teistä näyttää huomattavasti vanhemmilta kuin olette."
Täällä yksi eikä tarvi edes sohvalla maata. Kyllä vuorotyö raskaassa teollisuudessa jättää jälkensä. Päivätöissä vanhenee vuodessa vuoden mutta vuorotöissä vuodessa vanhenee kolme vuotta. Kun on ollut noissa hommissa 30-vuotta niin kyllä näyttää jo siltä että miesten eliniän odote on ohitettu jo aikoja sitten.
Tuohon kun lisätään alan työsuojelulliset riskit kuten fyysisyydestä aiheutuvat kulumat, kuulon alenemat ja vaikkapa erilaiset altistukset niin eipä ihme että me persvakoduunarit näytetään siltä että paras kiima elämästä on takana..
"Suosittelen katsomaan peiliin!"
Tämä on hyvä neuvo partaa ajaessa tai kun on auolla liikenteessä. Omalla kohdallani on ollut tarpeen ihan pysähtyä peilin eteen ja katsomisen lisäksi myös vähän pohtimaan omia tuntemuksia jotka yleensä ovat liittyneet isompiin kokkonaisuuksiin. Esimerkiksi miten hoidan lähivanhempana lapset, työpaikka kun lähti alta niin miten tästä ettenpäin ja viimeisenä se miten taklaan yhä synkkenevän yksinäisyyden. Jotenkin se peili siinä kertoo kuka on se liikkeelle laittava voima.
Itse en käyttäisi peiliä oman ulkonäön arviointiin. Jos treffeillä tulee pakkeja tai deittisovelluksissa ei tule kontakteja niin kyllä se haarukoi riittävällä tarkkudella miltä sinä ulospäin näytät. Jos muutosta haluat seurata niin pistä vanhoja valokuvia vierekkäin.
"Muistakaa että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten"
Eipä tuo pääse unohtumaan sillä sen verran useasti opettajat sen meille pojille kertoivat. Samalla lailla kuin kommentti "teistä ei pojat tule mittän" niin molemmat on kyllä syöpyneet opettajien toimesta ihan lihasmuistiin saakka.
22.03.2025 12:32
Itse kun käyn talvella avannossa ja muina aikoina meressä ilman jäitä niin jotenkin tuollainen haaleassa keitinvedessä oleskelu ei oikein houkuttele. Toki joku siitäkin rentoutusta saa ja ajatukset kulkemaan omia ratoja mutta itsellä niihin on muita keinoja ja mahdollisuuksia.
Itselle järkevin teko olisi viedä kaverin laitumelle tuollainen amme niin voisi käyttää eläinten juoma-astiana.
Toinen asia on miettiä tuota kylpemistä ajatuksen tasolla. Tumma syysilta; pari myrskylyhtyä takaterassille ja hitaasti tanssien, sekä kepeästi keinahdellen naisen kanssa kun taustalla soi "tule kanssani kylpyyn."
19.03.2025 21:52
Sellainen joka rakastaisi minua ja pystyisi ottamaan vastaan minun rakkauteni. Eli kovin tunnekylmä ei saisi olla mutta minusta laskelmoitavuus on hyvä piirre. Tarkoitan sillä sitä että pystyy vastaamaan kuin työhaastattelussa eli missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua. Jos hänellä on suunnitelmissa esim muutto ja minä haen parisuhdetta niin osaa realistisesti vähän punnita asioita ja nähdä onko meillä mahdollisuuksia vai pitääkö jomman kumman suunnitelmiaan päivittää.
Ihmiskäsitys olisi selainen että metsässä kohtaisi ennemmin miehen kuin karhun. Positiivinen ihmiskäsitys jossa pyritään näkemään se yksilö sieltä isommasta viiteryhmästä; ja mielellään positiivisessa valossa.
Liikunnallisuus ja/tai taiteellisuus on plussaa sillä hyvä että on omia mielenkiinnon ja intohimon kohteita.
Se onko kanaemo vai pirttihirmu nyt ei niin olennaista ole. Nuo luonteet voi verrata kokoustaktisiin keinoihin tuoda asia esille. Kunhan omana itsenään vastaa niin kyllä ne asiat siitä selkiytyy.
Olisi hyvä jos nainen ei tuntuisi oikealta. Olen laittanut merkille että jos jokin asia tuntuu liian hyvälle ollakseen totta niin yleensä se myös sitä on. Sellainen "voisi tavata ehkä toistekin"-tapaus olisi optimi. Pikku hiljaa ikäänkuin liuuttaisiin parisuhteeseen ilman sitä vaalenpunaista höttöä; olisi kyllä aivan kermainen tapa saavuttaa parisuhde.
18.03.2025 15:53
No jos numeroina miettii niin +-5-vuotta tai jos oikein alkaa avarakatseiseksi niin +-7-vuotta.
Tämä ikähaarukka nyt peilaa aika suoraan elämäntilanteeseen. Jos on lapsia nin ovat jo yläasteiässä vaikka olisi hieman vanhempana lapset saanut. Työelämä vakioitunut, harrastukset ja ystäväpiiri löytynyt jne.
Ajatusmailma vaihtunut "sinusta voi tulla mitä vaan" odotuksista " ei tämä mennyt yhtään niin kuin nuorena ajattelin" hyväksymiseen.
Tulevaisuus jollakin tavalla suunniteltu; ainakin karkealla tasolla.
09.03.2025 17:19
Ihan tuohon kyselyyn viitaten niin kos poliisin tapaa selvittää asia (linkki alla) lukee niin eiköhän kaiki toivo että tuossa tilantessa tulee kuulluksi ja varsinkin oikein ymmärretyksi ja vähiten toivoo poliisilta "otat sä naiselta pataan "-asennetta.
https://yle.fi/a/3-12680538
Mitä itse lakiin tulee ja sen toimivuuteen niin sitä on kysytty ihmiseltä joka sen kanssa työskentelee. On nähnyt syyt ja seuraukset omaan työhönsä peilaten sekä todennut sen vaikutukset uhreihin ja epäiltyihin. Hänen näkemys oli että laki ei olisi kovinkaan onnitunut.
https://yle.fi/a/74-20112048
09.03.2025 16:52
Ei huono idea, nyt ei vaan uskalla kun vaalit lähestyvät. Luulevat että on samalla vaalitilaisuus
07.03.2025 15:52
Lauantaiaamuna pääsen yävuorosta jonka jälkeen nukun iltapäivään. Sitten ruuan ja eväiden tekoon ja kohti toista yövuoroa. Jos tuohon parin tunnin sisään joku nainen tulee torppaan niin keitän kyllä kahvit ja on tuolla pakkasessa myös hiukan vehnäistä ettei ihan kaljupääkahvia tarvi kitata.
Toki keittäisin vaikka ei olisi naistenpäiväkään ja jos en olisi kotona niin voi keittää itse.
Lapsille varmaan toivotan hyvää naistenpäivää mutta muiden huomioiminen on aika ison kynnyksen takana. Luullaan kuitenkin että se on joku iskuyritys ja sitten ei ole kuin kiusallisia hetkiä tiedossa.
Jos olisi vapaapäivä niin minun pitäisi valita kahdesta linjasta. Joko selaisin asiasta käytävää somekeskustelua joka todennäköisesti menee linjalla naiset vastaan miehet.
Tai sitten lähden ulos katsomaan miten ihmiset eivät ajattele noin isoja kokonaisuuksia vaas keskittyvät läheisiinsä ja ovat ainakin keskimäärin jos eivät onnellisia niin ainakin tyytyväisiä
06.03.2025 21:05
Sopu on aina hyvä asia.
Tylsyys ilman yksinäisyyden tunnetta on laatuaikaa itselle.
Kannattaa nauttia.
05.03.2025 18:53
Itsellä huomenna alkaa työvuoro joten pääsee sinne tylsistymään- ja hyvä niin.
Vaalit on otaneet oman aikansa kun piti yrittää houkutella porukkaa ehdokkaaksi. Onneksi aikanaan tuli yritettyä deittailua niin eri tyyliset kieltävät vastaukset olivat ne mihin sai tottua eli sinänsä ei mitään uutta länsirintamalla.
Nyt sitten vaalityöt painottuu mainontaan ja tapahtumiin joten siinä menee tämä kuukausi mutta huhtikuussa helpottaa.
Lisäksi teknologian tes on neuvoteltu joten siitä olen nyt pikkasen yrittänyt saada käsitystä että mikä muuttuu ja mitenkä jotkut asiat tulkitaan.
Lapsilla on tullut käytyä ja tutustuttu yhden kaverin uuteen harrastukseen. Kaveri oli sitä mieltä että hänen pitää löytää liikunnallinen harrastus joten osti sitten muutaman metsäpalstan. Vaikka kartalta näyttää pieneltä niin kyllä tuolainen 20 hehtaaria maastossa on ihan liikunnasta käyvä palsta kävellä läpi.
Onneksi salitreenissäkin kevyt viikko niin voi ihan vaan ottaa happea muutama päivän.
04.03.2025 21:56
Ihan aasinsiltana sinkkuuteen. Töissä eräs nuorimies kehui miten ammattikoulun kaverit on kuumaa kamaa tyttöjen keskuudessa. Hänkin oli hyvin suosittu peräti kaksi kertaa. Molemmat kerrat ajoittuivat hetkiin kun lukiossa tuli puheeksi vanhojen tanssit. Tytöt alkoivat katsoa ympärilleen tajuten että luokasta ei montaa kavaljeeria löydy jotenalkoi kopse käydä amiksen lattioilla kun tanssiparia lähdettiin hakemaan. Hänkin oli kahdet tanssit pyörinyt joten ainakin on saanut kädestä pidellä.
Sellainen ongelma siinä tietysti oli että kun treenejä oli sekä päivällä että iltaisin niin osalle pojista alkoi tulla enemmän poissaoloja. Epävirallisesti siitä keskusteltiin opettajien ja luottamusportaan kanssa että miten tähän suhtaudutaan. Kielletäänkö kokonaan, merkataanko luvattomaksi poissaoloksi vai pystyykö ne tunnit korvaamaan.
Lopputulemana ne merkattiin luvallisina poissaoloina jotka piti korvata niin olivat samalla viivalla miden oppilaiden kanssa.
Ihan vaalejakin silmälläpitäen meillä varmaan nousee keskusteluun sellaien asia että maksetaanko lukiolaisille ajokortti. Tätähän joissakin kunnissa käytetään houkutuksena. Jos meille sellaien päätös tulee niin varmaan nousee keskusteluun se miksi ammattikoulun oppilaille sitä ei kustanneta.
Ihan noin aloitukseen viitaten niin en osaa sanoa paljonko lukioista tai korkeakoulujen aloituspaikoista on turhia mutta viime vuonna taisi korkeakoulujen aloituspaikoja olla noin 50t ja niihin haki 150t hakijaa; mukana siis ensikertalaiset että aiemmin yrittäneet.
Syntyneitä oli noin 45t ja jos tavoite olisi että puolet olisi korkeakoulutettuja niin ilman koulutuspoliittista muutosta ollaan aika ihmeissään.
02.03.2025 20:04
Kyllä ja vaalipäivänä. Numerot lappuihin, kolikot hyväntekeväisyyteen ja kotona vaalikahvit. Jos jossakin on vaalivalvojaiset niin sinne kuokkimaan.
Ihan vaan ajatuksena sellainen että äänestätte tai ette nin käykää edes vaalimakkarat syömässä ja kahvit juomassa vaaliteltoilla. Ne on kuitenkin kustannettu verorahoitteisesta puoluetuesta eli ihan hyvällä omallatunnolla vaikka santsikupilla.
28.02.2025 20:51
Näin varmasti on. Samoin nämä baari-iltojen viimeiset mahdollisuudet eli taksikuskitkin ovat kertoneet.
25.02.2025 17:00
Kiitokset
Hyviä tarkentavia kysymyksiä sekä ihan uusi näkökulma. En meinaan osannut ajatella noin että laittautuminen kertoisi toiveesta vaihtaa grillin autokaista paikkaan johon on pöytävaraus. Pidetäänpä mielessä; jos tuollainen tilanne tulee niin kerron etä toinen on niin nättinä että nyt mennään ravintolaan.
Kyllä minä hämmennyn jos treffeille tulee muuuttuneena. Ei ekalla tai tokalla koska oletan silloin että tuo nyt on hänen tyylinsä. Mutta jos villapaidat vaihtuu paitaan jonka kaula-aukko loppuu napaan ja meikittömys vaihtuu sellaisiin punaisiin huuliin johon verenkierto ei pysty niin on se minulle hieman hämmentävää. Lähinnä siis sen suhteen että onko tämä minulle joku viesti ja miten siihen pitää reagoida.
Onko se viesti että voidaan olla muutakin kuin ystäviä ja odotetaan minun tekevän joku siirto. Kun sitten haluan pelata varman päälle etten saa ahdistelijan mainetta niin hän olettaa että en olisi kiinnostunut hänestä myös naisena.
Itse kun olen ujohko ja sanattomien viestien suhteen nätisti sanottuna kömpelö niin epäilen että jokunen orastava suhde on tähän kaatunut.
25.02.2025 16:52
Meikattu-meikitön; avonainen paita-paita napitettu ylös asti, pilkkihaalarit-pyrstöä korostavat nahkahousut tai farkut-> samaa ryhmää kaikki eli ei tule kiinnitettyä näihin asioihin huomiota. Ehkä sellainen pikku ero sen suhteen että jos nainen on vain tehnyt jonkun pohjamaalivedoksen naaman päivittämiseksi niin välttämättä en edes erottaisi.
Miksi näin niin luulen että siihen on kolme kokonaisuutta. Ensinnä yleinen libidon lasku. En ole koskaan ollut ollut mitenkään erityisen viriili tapaus mutta jotenkin nykyään kun sitä tuntuu tulevan joka tuutista niin vähän tullut jo erotiikkaähky.
Toinen asia on että keskityn asioihin joihin minulla on realistiset mahdollisuudet, onnistua kuten vaalitulokseen, saliennätyksiin sekä työelämän kysymyksiin.. On turha katsella myytäviä mökkejä jos ei kate riitä sellaisen hankintaan.
Kolmantena se etää kun jätän ihmisen sukupuolen huomiotta ja näen hänet vain jonkun ryhmän edustaja niin jännittäminen vähenee.
Ehkä sellaiene tilanne että ollaan oltu parilla treffeillä joihin nainen tulee meikittömänä ja seuraaviin treffeihin saapuu sellaisella meikillä joka on tehty sellaiseksi että minä varmasti sen huomaan. Selloin tietysti käy mielessä että pitääkö minun osata tästä signaalista nyt jotakin päätellä.
24.02.2025 23:57
Tusinan kalsareita mutta luulen että yksikään nainen ei tule minua niissä näkemään.
Salikengät seuraavana hankinnassa kunhan menen isolle kirkolle. Vaikutus parisuhteeseen tai edes treffeille pääsemiseen jotakin 0/5
24.02.2025 23:18
"Juu tää Risto kokee tän kiinnostumattomuuden olevan persoonattomuuden, ammatin ja ulkonäön yhdistelmästä. Ja siitä hänelle kuulemma kertyny itsetunto ongelmia."
Minusta Risto on ihan oikeassa. Jos ajat urasi huipulla Pieksamäki-Varkaus linjaa todeten koko päivän "huomenta-kiitos, päivää-kiitos, iltaa-kiitos" niin ei siinä paljon sosiaaliset taidot kehity. Varsinkaan kun maksetaan puhelimella tai korteilla eikä vaihtorahojakaan tarvita. Itsellä sama tilanne kun on koko päivän vahtien cnc-koneen työskentelyä.
Jos Risto olisi vaikka sairaanhoitaja niin työyhteisö olisi erilainen ja samoin erilaiset ihmiset tulisivat kohdatuksi heidän elämän eri tilanteissa.
Se oletko ulkonäöllisesti b-maajoukkuetasoa perustuu hyvin usein suoraan palautteeseen esim kiusaamisen muodossa tai epäsuoraan palautteeseen esim siten että käydään vaan kurkkaamassa treffipaikan vierestä ja tehdään oharit.
Itse saman tunteen kanssa painineena olen jakanut asiat kolmeen osioon. Jos jokin ei näytä hyvälle mutta pystyy korjaamaan nopeasti niin korjaa heti; kuten aja parta.
Jos asia vie pidemmän ajan niin tee suunnitelma. Hiukan tullut vatsaa niin laihduta. Jos taas on asia johon et pysty vaikuttamaan niin anna olla.
Mitä ttuohon persoonattomuuteen tulee niin minusta sitä katsotaan liian suurieleisesti eli se pitäisi olla jotakin spektaakkelimaista. Persoonallisuuteen minusta riittää jo se että olet jossakin hyvä. Minunkin kaksi avioliittoa alkivat sillä että osasin kirjoittaa kirjeitä. Ajatuksia paperille ja toisen luettavaksi; noin pienesyä ominaisuudesta ne suhteet alkoivat.
24.02.2025 23:01
Loistava elokuva; palkintosija elokuvan Greyhaundin kanssa.
Hanksin paras elokuva minusta kuitenkin on terminaali. Hauska tarina miten byrokratia ja erilaiset säädökset joissakin tilanteessa vaikuttavat jopa epätodellisilta.
Viimeisimmät elokuvat jotka olen katsonut ovat maxmanus ja nro 24.
21.01.2025 23:23
Jos puhutaan tuosta yöpäivystyksestä niin monen kohdalla suuri vaikutus oli henkilökunnan palkoissa ja erityisesti kustannuksia tuli siitä että piti ottaa keikkalääkäri kun muita ei ollut tulossa. Nämä sitten saivat hinnoitella itsensä sen mukaan. Yksi keskeinen syy miksi lääkäreitä on niin vähän on aloituspaikkojen puute. Mikäli jostakin tiedekunnista nipistetään aloituspaikoista lääketieteellisen hyväksi niin lääkäreitä olisi enemmän tarjolla.
Se tuleeko rahaa kassaan vai kuluuko sitä jatkossa enemmän kun ihmisiä kuskataan takseilla ja ambulansseilla sairaalaan; en osaa sanoa eivätkä osanneet myöskään sinne valitut luottamushenkilöt.
Se mikä usein jää huomaamatta on se että nämä sairaalat tekivät myös leiikkauksia joilla pyrittiin lyhentämään hoitojonoja. Nyt ne leikkaukset joissa potilas viettää yön sairaalassa ei enää tehdä joten hoitoon pääsy viivästyy. En osaa laskea paljonko sen kustannus on jos joku odottelee pidempään leikkausta kelan päivärahoilla verratuna siiihen että olisi nopeammin takaisin työelämässä.
Jos nyt laajemmin sotea katsoo niin vähentäisin edellisen hallituksen sotealueiden määrän kuuteen vanhojen läänien mukaan. Samalla näille enemmän valtaa tehdä päätöksiä. Jos sotealueet sitten näkevät yöpäivystysn tarpeelliseksi lopettaa niin sitten niin mutta se että se tehdään eduskunnassa poliittisin jakoperustein on asia jota en oikein ymmärrä. Minusta valtio antaa rahoituksen ja paikallisella tasolla tehdään priorisoinnit.
Jos taas säästöjä haetaan isommasta kokonaisuudesta niin kekityisin sellaiseen asiaan että alle 35-vuotiaiden työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymisen suurin syy on mielenterveys. Taisi olla kolme neljästä. 35-44 vuotiailakin yli puolet. Aiemmin nämä nuoret olivat esim kuntouttavan työkykytoiminnan kautta paremmin kunnan tai kaupungin toiminnassa mukana. Itse heidät myös sinne palauttaisin muuttamatta soten rahoitusta. Tämä nuorten toiminta voitaisiin hoitaa vaikka veikkausvaroista tms.
21.01.2025 22:55
Ei siis yksityiskohtia vaan mennäänkö siellä tasolla että toinen sanoo että lakot on kielletty johon joku kuittaa että ei ole vaan osittain rajattu ja juttu jää siihen. Vai jatkuuko asia syvemmälle esim hoitajien pakkotyölakiin vetoamisella.
Itselleni hyvin kiinnostava siinä mielessä että meillä tuntuu olevan poliitikot aika hiljaa ja ulkopuolelta tulee sitten ne kommentit jotka ovat hyvinkin jyrkkiä. Kritiikki päätöksistä on toki tervetullut ja mieluusti vielä valmisteluvaiheessa mutta kun se henkilöityy niin on hyvin vaikea saada ihmisiä ehdolle vaaleihin.
Tuo ylen rahoitus on siinä mielessä omanlaisensa viritys sillä siinä pyritään parlamenttaariseen yksimielisyyteen. Se että hallitukset siitä päättäisivät aiheuttaisi kyllä keskustelua ylen riippumattomuudesta. Siksi se on vähän herkkä asia. Onneksi parlamenttaarinen työryhmä sai mietinsä valmiiksi syksyllä ettei rahoitus ihan ilmaan jäänyt.
Viime aikojen isot päätökset on tehty parlamenttaarisesti kuten corona ja Natoon liittyminen. Sitten on näitä pienempiä asioita kuten puolustuspoliittinen selonteko sekä ihan vasta uutisoitiin että työmarkkinoilta on tullut ehdotus eläkejärjestelmän rahoituksen turvaamiseksi. Vaikka hallitus sen virallisesti esittelee niin uskon että aika helposti siihen parlamenttaarinen sopu löytyy.
Ti yöpäivystys menisi ideaalitasolla juuri noin mutta kun itse olen keskustellut sotepäättäjien kanssa niin ainakaan heillä ei ollut antaa vastaus siihen etä riittääkö resurssit jos vajaan sadan kilometrin säteeltä kuljetetaan päivystyspotilaat yhteen paikkaan. Alkaa jonotusajat päivystyksissä olevan jo vuorokausia.
21.01.2025 14:20
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää mitä ko politikko kirjoitti ja millä sinä ne kuittasit tai olisit kuitannut.Tämä siinäkin mielessä että kohta on kuntavaalit joten ilmeisesti kunnassa on kaikki hyvin jos pitää valtakunnan politiikkaa siihen sotkea.
Noin muuten kun itse olen tuossa demarikuplassa niin kokemuksen perusteella jos joku kirjoittaa että ei saa lakkoilla niin hän ei ehkä ole ihan sisällä työelämän tai työsopimusjärjestelmän kiemuroissa.
Toinen vaihtoehto on että kyseessä on joku äkkiväärä joka elää vastakkainasettelusta mutta onneksi ovat katoavaa kansanperinnettä.
Jos noin muuten ymmärsin oikein niin kritisoit nykypolitiikkaa huomiohakuiseksi ja olen kyllä samaa mieltä. On mennyt turhan klikkiotsikkotasolle. Viimeisin esitys taisi olla tuo sairaalaverkkoäänestys jossa puhuttiin siitä onko sairaalat nyt lakkautettu vai ei ja jos sieltä yöpäivystys loppuu niin onko se enää terveyskeskus.
Arjen kannalta se nyt on sama onko se sairaala vai ei mutta se vaikuttaa onko matka yöpäivystykseen 30 vai 80km.
Eikä politiikka ole ainut sektori. Välillä on otsikkoja joissa kerrotaan miten hankalaa on paikallinen sopiminen. Sitten kun juttelee pääluottojen kanssa niin miltei joka firmassa on käytössä paikallinen sopiminen.
Jottei nyt politiikasta ihan synkkää kuvaa jäisi niin asiat jotka ovat usein lähellä ihmisten arkea tehdään paikallistasolla. Siellä lautakunnissa, hallituksissa tai valtuustoissa harvoin ainakaan meillä edes äänestetään. Yleensä aika helposti löytyy yhteinen sävel puolueiden kesken. Kevään vaaleissakin äänetetään tuttuja ja kavereita sen enempää edes puoluetta miettimättä.
20.01.2025 22:55
8 / 203