Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Itse en ole fb:ssa mutta jos vertaan luontoa ja deittisovelluksia niin mutuna sanoisin että ei.

Itse olen kesällä käynyt vaeltamassa Kuusamossa ja siellä on paljon porukkaa liikkeellä ja sen lisäksi olen ollut kolme päivää hillasoilla ja mustikkametsässä tapaamatta muita kuin omia kavereita. Kummassakaan tapauksessa ei ole kukaan nainen esittänyt mitään soidinkutsua. Toisin kuin deittisovelluksissa olen kyllä päässyt juttelemaan naisten kanssa joten teoriassa mahdollisuudet ovat olleet paremmat jos jatkoja ajattelee.
    Sovelluksia taas puoltaa se että näkee onko potentiaalisen ihmisen asumus kuinka kaukana omasta sekä tietysti muut harrastukset ja elämäntilanne. Tuolla vaeltamassa taas kohtaavat ihmiset ympäri isänmaata joten aika tuuri käy jos läheltä osuisi.

Jos on luontoihmisiä ja hakee samanhenkistä kumppania niin en ehkä juuri datingia käyttäisi vaan hakisin löytyykö samanhenkistä sinkkuryhmää. Jos löytyy vaikka vaellus/erä sinkut, sukeltavat sinkut, metsästävät sinkut tai vaikka puun halaajasinkut niin menisin sinne ja olisin siellä aktiivinen.
  2. Eipä tuota nyt kannata harmitella silä vaalikeskusteluissa tämä sektori jäi hyvin pienelle huomiolle. Uudistuksia varmasti tarvitaan mutta minusta ne olisi pitänyt aloittaa jo edellisen hallituksen aikana.

Yhtään lakia ei vielä ole tullut ulos joten katsotaan sitten miten ne on kirjattu ja mahdollisesti tullaan tulkitsemaan. Esimerkiksi tuo irtisanomisesta helpottavan kirjauksen tulkinta. Onko todella niin että kenkää tulee jos naama ei miellytä vai edellytetäänkö jatkossakin jotakin perusteita. Jos ei puolen vuoden koeaikana selviä onko tekijästä mihinkään niin peiliin voi rekrytoija katsoa.

Poliittisista lakoista sekä tukilakoista toivon että luovutaan kokonaan. Niissä aina syytön osapuoli kärsii ja sopimukset on sitä varten tehty että työantaja voi luottaa työrauhan säilymiseen.

Kaksi asiaa joita hiukan kauhistelen on muutokset luottamusmiehen asemasta sekä valtakunnan sovitelijan roolista. Saattaa olla jatkossa tilanne että harvemmassa on enää pääluottoa samalla kun neuvotellaan paikallisesta sopimisesta. Koska paikalla pitää olla myös työntekijöiden edustaja niin työnantaja nimeää sinne jonkun.
    Toinen mielenkiintoinen on tuo valtakunnan sovittelijan roolin kahtiajako. Vientialoille ei ole rajoitteita mutta muille ei voi tarjota niitä parempaa sopimusta. Käytännössä siis matalapalkka-alat eivät saa kurottua eroa kiinni.

Kuitenkin loppupeleissä on hyvä muistaa että ei työnantajan tarkoitus ole potkia työntekijöitä pihalle vaan tehdä yrityksellä rahaa. Siihen usein tarvitaan niitä työntekijöitä. Siksi tällaiset asiat kuin paikallinen sopiminen voivat olla myös mahdollisuus sopia työntekijöiden asiat paremmin ja se on vetovoimatekijä rekrytoinnissa.
  3. "mihin sellainen johtaa?-> "oikeat" mielipiteet on sallittuja."
    Vähän pelkään että tähän suuntaan ollaan menossa. Pride nyt tulee nopeasti mieleen sekä kansanedustajan poistaminen provinssista. Järjestäjät tietysti päättävät ketä mukaan ottavat mutta kyllä tässä sanoma on sellainen että vain yksiäänisyys on sallittua eikä edes halua ole löytää sitä pientä yhdistävää tekijää.
    Noissa nyt ei muuta ollut kuin mielensä pahoittamisessa mutta entäpä kun tästä tulee ihan konkreettisia seuraamuksia. Miltä tuntuisi jos jatkossa et saisi vaikka pankkipalveluja mielipiteesi takia.
    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009736838.html

Minusta kaikilla ei ole sananvapautta jos sitä mitataan vastuusta niistä seurauksista joista siitä aiheutuu. Yrityksillä on eri asteisia salassapitosopimuksia ja kyllä minusta se on hyvin painava peruste sille että asioista ei mennä avautumaan yrityksen ulkopuolelle. Ilman salassapitosopimustakin jos menet kirjoittelemaan yrityksen asioita vaikka someen riskillä yrityksen kaatumisesta niin minusta sellaiseen kirjoitteluun ei sananvapaus enää yllä.
    Minusta toimittajilla on myös rajoitettu sananvapaus uutisointia tehdessään. Siinä pitää pyrkiä puolueettomuuteen ja tosiasioihin perustuvaan tiedonvälitykseen. Jos mielipiteen haluaa esittää niin se on selkeästi tuotava esille ja eroteltava uutisesta.
    Samoin minusta virkamiehiltä ja sotilailta pitää voida edellyttää pidättyväisyyttä ja syvää harkintaa sanallisissa ja kirjallisissa viestimissä.
  4. Ei tuossa nyt ole mitään murokuppiin kuseksemista. En minäkään olisi Marinia äänestänyt vaika demari olenkin. Kyllä joka puolueen kannattajiin mahtuu erilaisia äänenpainoja ja näkemyksiä. Mitä tuossa kuntapolitiikassa olen havaintoja tehnyt niin välillä on pitänyt melkein tarkistaa että minkä puolueen listoilta henkilö on tuonne noussut.