Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
RuotsiValinnaiseksi
profiilit
RuotsiValinnaiseksi
RuotsiValinnaiseksi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
127
Kommenttia
824
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Neljännes+koulunaloittajista+pääkaupunkiseudulla+on+vieraskielisiä.+Tuottaako+pakkoruotsi+näille+lapsille+omankielisen+hoidon+alle+kouluikäisinä?+Omankielistä+terapiaa+tai+perheterapiaa,+jotka+voivat+olla+hyvinkin+tarpeellisia?+Ei+-+sovitellaan+ja+järjestellään,+tulkkejakin+on.
Ruotsinkielisillä+on+omat+koulutukset+lääkäreille,+hoitajille,+psykologeille,+ei+mitään+syytä+uhriutua.+Sairaala+voi+vaikka+palkata+päivystävän+ruotsinkielisen+-+sekin+tulee+mielettömän+paljon+halvemmaksi+kuin+pakkoruotsi+kaikille+ei-ruotsinkielisille.
Mahdollisuuksia+ruotsinkielisillä+on+enemmän+kuin+ongelmia.
31.01.2020 11:07
Oppilaat+haluvat+valita+-+hyvä+voi+valita+kiinaa++ja+vähemmän+kieliorientoitunut+espanjaa.+Moni+haluaa+valita+kielet+taustaansa+kunnioittaen:+tätä+nykyä+monella+on+venäjänkielinen+isoäiti+ja+kotikieliä+on+monenlaisia.
Myös+elinkeinoelämä+on+kaivannut+laveaa+kielivarantoa.
Ruotsin+tarve+ei+ole+100%,+ei+edes+40%,+luultavasti+kymmenen+prosenttia+sen+valitsisi+ja+voi+siihen+sitten+syventyä...
31.01.2020 11:00
Jos+et+halua+keskustella+pakkoruotsista,+minusta+voit+hyvin+ohittaa+sitä+pohtivat+ketjut.+
Minun+puolestani+voit+valita+lapsillesi+mitä+kieliä+haluat,+ruotsia+vaikka+kuinka.
Minun+puolestani+voit+valita+aiheet,+joista+keskustelet,+kieliä+vaikka+kuinka.
Anna+sinäkin+muitten+valita+omat+kielensä+ja+omat+keskustelunsa.
25.08.2019 18:36
Ruotsinkielisten+edunvalvonta+on+syyllinen+pakkoruotsiin.
Ajattele,+miten+Ruotsissa+suhtauduttaisiin+suomenkielisiin,+jos+siellä+olisi+pakkosuomi+kaikille!
27.05.2019 14:02
Suomi+on+uniikki,+koska+meillä+yli+95%:n+enemmistö+lukee+pakolla+alle+5%:n+vähemmistökieltä+alakoulusta+yliopistoon.
+
Suomi+on+uniikki,+koska+pakon+peruste+on+palveluvelvoite.
Suomi+on+uniikki,+koska+mitään+vastaavaa+ei+ole+missään+maailmassa.
27.05.2019 13:57
Suositus+EU:ssa+kaksi+vierasta+kieltä.+Meillä+on+toisena+pakkoruotsi.+Jäljelle+jää+valinta+englantia+vai+ei.++Tämä+ei+tosiaankaan+ole+"suurempi+kielivapaus".
Et+selvästi+ymmärrä+sanaa+vapaus.
27.05.2019 13:54
Tiedätkö,+että+jokainen+peruskoululainen+kuulee+päivittäin+vähintään+kymmentä+kieltä+pääkaupunkiseudulla+muttei+ole+yhtään+ulkopuolinen,+kosks+erikielisiä+kaveruksia+yhdistää+maan+pääkieli,+suomi.
27.05.2019 13:51
Englanti+valitaan,+hyötyenglanti.
Vaihtelua+syntyy+vasta,+kun+saadaan+valita+myös+toinen+kieli+-+se+nykyinen+pakkoruotsi.+Tämä+on+tavoite.+Mikset+hyväksy+sitä?
27.05.2019 13:48
Ai,+on+ylidramaattista+sanoa,+että+kouluttautuminen+oman+itsensä+vuoksi+on+ok.+
Ei+pitäisi+olla+ylidramaattista+vuonna+2019.
27.05.2019 13:45
Niin+sinä+olet+se+"minä,+minä,+minä".+
Ole+mikä+olet,+mutta+anna+lasten+perheineen+tehdä+aitoja+kielivalintoja.+Jos+Pisa-vanhemmat+lapsineen+eivät+muka+siihen+perusteellisella+taustallaan+kykene,+ei+siihen+pysty+kukaan+koskaan+missään+ja+koko+kouluttautuminen+on+turhaa.
27.05.2019 13:43
Pakkoruotsia+suojelemalla+ei+voi+uudistaa+kieltenopetusta+eikä+kehittää+koulutusta.
27.05.2019 13:38
Tuolla+kartalla+ei+vaadita+palvelua!
27.05.2019 13:36
Niin,+pakkoruotsille+ei+ole+perusteita+-+paitsi+se+palveluvaatimus.
27.05.2019 13:35
Miksei+suomalainen+saisi+keskustella+kielipolitiikasta+Suomessa?
Miksi+missiosi+on+estää+demokratian+vastima+keskustelu?
27.05.2019 13:34
Nyt+huomaat+itsekin,+että+oppiaine+on+nimeltään+"vieraat+kielet"+ja+se+on+yhteinen.+Sisältö+eli+kieli+on+voitava+valita+itse.+Vain+suomi+ja+englanti+voivat+olla+koko+Suomessa+pakollisia+-+eivät+ole,+mutta+voisivat+olla.
27.05.2019 13:32
Teillä+ei+ole+muuta+kuin+pakkoruotsinne.
Miksette+jo+antaisi+ihmisten+Suomessa+valita+itse.
27.05.2019 13:29
Tarjoat+kuusi+tapaa+vetkutella+pakkoruotsille+jatkoaikaa:
-+lisää+kieliä+ja+varhemmin,+jottei+pakkoruotsia+poistettaisi
-+vähemmän+englantia,+jottei+pakkoruotsia+poistettaisi
-+ei+vapautuksia,+jottei+pakkoruotsia+poistettaisi
-+lisää+tukiopetusta,+jottei+pakkoruotsia+poistettaisi
-+vaihdetaan+pakkoruotsin+nimi+testaukseksi,+jottei+pakkoruorsia+poistettaisi
-+lisätään+kieliä+vielä+enemmän,+jottei+pakkoruotsia+poistettaisi
Tiivistetään:+lisää+turhas+työtä+ja+resurssien+tuhlausta,+jottei+pakkoruotsia+poistettaisi.+Kuka+hullu+tuollaista+edes+ehdottaa!
27.05.2019 13:18
Tämä+on+sitä+Reinon+performanssia,+vrt.+pakkosuomesta+on+luovuttava+jne.
27.05.2019 13:08
Tunnistettavia+hahmoja.
Ei+mitään+kielipoliittista+agendaa+paitsi+pakkoruotsi.
27.05.2019 11:37
Mieti!
Matematiikka+on+aidosti+tärkeä+perustaito+kaikkialla+maailmassa+-+ruotsi+ei.+Matematiikka+ei+ole+myöskään+ongelma.+Yksikään+vanhempi+ei+ole+vaatinut+matematiikkaa+vapaaehtoiseksi,+jopa+mopopojat+vetävät+matematiikan+usein+paljon+paremmin+kuin+ruotsinsa+kiltisti+nielevät+tytöt.+Matematiikkaa+vaaditaan+jatko-opinnoissa+vain+niillä+aloilla,+joilla+matematiikka+on+tärkeä.+Ihmiset+tietävät+ja+hyväksyvät+tämän.
Ruotsi+taas...
Vertaa+hyvä+ihminen+ruotsia+muihin+kieliin,+niihin+valinnaisiin,+joiden+joukkoon+ruotsi+kuuluu.
25.05.2019 21:08
22 / 42