Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

1. Uskon+Disse+ettet+ymmärrä.Ihmiset+elävät+omalla+tavallaan+ja+joskus+ulkoa+katsoen+on+vaikea+ymmärtää,+ellei+ymmärrä+ihmistä.
  2. Mitenkähän+tätä+nyt+purkaisi?+Ihan+ensimmäiseksi+sanon+sinulle,+että+tässä+ja+siinä+viimekertaisessa,+jonka+aihetta+en+muista,+sinulla+on+nyt+tuhannen+taalan+paikka+perata+tapahtumaketju+ja+oppia+jotain+itsestäsi.+Jotain+tärkeää.Kuvittele+tilanne,+että+seurustelisimme,+olisimme+istuneen+leppoisasti+iltaa+ja+jutelleet+kuten+tässä+olemme+jutelleet....ja+sitten+olisin+äkkiarvaamatta+saanut+tuon+ryöpyn+niskaani.+Miten+tilanne+olisi+edennyt?Sinun+ei+tarvitse+vastata+minulle+tuohon+kysymykseen+ellet+halua,+kannattaa+kuitenkin+miettiä+sitä.Kokoan+tähän+jotain+ajatuksia+tapahtuneesta,+ota+,+jos+on+jotain+hyvää,+hylkää+jos+ei+ole.Ensinnäkin+sinulla+on+pari+mörköä+kaapissasi+ja+niille+kannattaa+tehdä+jotain.+Ei+ole+tavatonta,+että+toisen+sanat+tai+äänensävyt+tai+jokin+liike+tai+mikä+tahansa+nostaa+pintaan+jonkin+tunneryöpyn+ja+sen+kaataa+toisen+niskaan+hyökkäämällä+noinkin+rajusti+kuin+hyökkäsit.+Sinulle+on+sanottu+aiemminkin,+että+hyökkäät.+Minä+pysähtyisin+miettimään+sitä+.Sinä+selität+hyökkäyksen+pois+sanomalla,+että+et+hyökkää+.+No+varmasti+et+tietoisesti+hyökkääkään,+mutta+tuo+mitä+tässä+tapahtui+on+hyökkäys+riippumatta+siitä+kuinka+sinä+sitä+selität.++Minusta+siihen+kannattaa+pysähtyä+ja+miettiä+sitä,+mikä+omassa+ulosannissa+onsellaista,+jonka+toinen+kokee+hyökkäyksenä.+Jos+sinä+haluat+saada+aikaan+hyvän+keskustelun,+hyökkääminen+ei+ole+hyvä+tapa,+vaikka+sinun+oppikirjasi+sanoisivat+mitä+tahansa.+Jos+toinen+ei+ole+lukenut+niitä+samoja+oppikirjoja,+hän+on+ihan+kuutamolla+siitä+mitä+selität.+Voit+peilata+asiaa+vaikka+siihen+millaista+palautetta+olet+minulta+saanut.+Kuinka+usein+olen+sanonut,+etten+ymmärrä,+saa+kiinni?Sellaisessa+tilanteessa+voi+tehdä+kuten+sinä+teet,+eli+vierität+vastuun+kuulijalle.+Selität+näitä+tunnevastuita+ja+egoja+ja+identitteettejä+ja+jos+on+terve,+ei+sitä+ja+tätä.+Sinänsä+ihan+hyviä+syitä+kiertää+se+mitä+tapahtuu.Jos+sinä+haluat+hyvän+vuorovaikutussuhteen,+sinun+on+pysähdyttävä+kuulemaan+mitä+toinen+sanoo,+vaikka+se+nostaisi+kaikki+mahdolliset+karvasi+pystyy+ja+laskettava+aseesi.+Kun+tuolla+sanoit+siihen+minun+ajatukseeni,+että+se+ei+ole+totta,+siitä+lähti+se+tapahtumaketju,+joka+johti+räjähdykseen+ja+jonka+minä+sitten+sain+niskaani.+Koko+se+lasti+olisi+kuulunut+niille+kahdelle,+joista+mainitsit.+Oli+kohtuutonta+kaataa+se+minulle+(+kestän+sen+kyllä,+älä+takerru+siihen)+ja+luultavasti+joku+toinen+tässä+tilanteessa+olisi+jo+pakannut+tavaransa+ja+lähtenyt+kohti+uusia+seikkailuja.Jos+nyt+saan+ihan+raa'an+rehellisesti+sanoa+ja+vastausta+odottamatta+sanon+,+sinä+vierität+vastuun+toiselle.+Kuitenkin+vastuu+siitä,+että+tulet+ymmärretyksi+on+sinulla.+Mikäli+haluat+tulla+ymmärretyksi,+kuten+useimmat+haluavat.Se+kuuluisia+tv-tohtori+Dr+Phil+sanoo:"+Haluatko+olla+oikeassa+vai+onnellinen"Se+sopii+nyt+tähän.+Sinä+puolustaudut+selittämällä+asian+pois.+Siirrät+sen+sille+toiselle.+Sinulla+on+hienoja+teorioita,+joihin+tukeudut+ja+joilla+selität+ja+jätät+kuulematta+ja+ottamatta+vastaan+sen+mitä+sinulle+on+sanottu.Voi+olla,+että+..ja+varmasti+onkin+niin,+että+sanot+asiasta,+silloin+kun+toinen+kokee+sinun+hyökkäävän.+Silloin+et+kuitenkaan+ole+sen+toisen+taajuudella,+et+sano+samalta+tasolta,+koska+jos+sanoisit,+toinen+ei+kokisi+sitä+hyökkäyksenä.Kun+katsot+tätä+meidän+jutteluamme,+siinä+sinulle+on+avain.Sanoilla+on+valtava+merkitys+ja+jos+sanot+toiselle,+ettei+hänen+ajatuksensa+ole+totta,+teet+väkivaltaa+jokaisen+oikeudella+muodostaa+omia+käsityksiä+asioista.+Jos+on+eri+mieltä,+ei+kannata,+edelleen+jos+haluaa+hyvää+keskustelua,+sanoa+toisen+olevan+väärässä,+koska+hän+ei+ole+väärässä+omalta+kannaltaa.+Kuten+et+ole+sinäkään+minun+näkökulmastani+väärässä,+jos+ymmärrät+jonkun+asian+toisin+kuin+minä.Olen+tainnut+nyt+kirjoittaa+jo+opuksen+ja+ehkä+saanut+muutaman+uuden+myrskyn+aikaiseksi.++Ja+jos+haluat+,+voimme+perata+tätä+edelleen.++Minä+kestän+kyllä+vähän+rajumpaakin+höykytystä,+joten+anna+palaa++:)
  3. Puolet+suomalaista+käyttää+psyykenlääkkeitä+olematta+hulluja.