Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Kaskenpolttaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
5159
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Harmillinen+juttu,+että+yksilöit+tärkeän+asian+tiettyihin+henkilöihin+ja+en+ala+ruotimaan+ketään.
Haluaisitko+tehdä+pohdiskelusi+yleisellä+tasolla,+jotta+siitä+on+mahdollista+keskustella+osoittelematta+ketään+kirjoittajaa?
04.09.2019 15:58
Uskon+Disse+ettet+ymmärrä.
Ihmiset+elävät+omalla+tavallaan+ja+joskus+ulkoa+katsoen+on+vaikea+ymmärtää,+ellei+ymmärrä+ihmistä.
04.09.2019 15:54
Kyllä+meidän+lintumme+ovat+kauniita,+vaikka+eivät+olekaan+yhtä+värikkäitä+kuin+monessa+muussa+maassa.
04.09.2019 15:52
Kommenttisi+oli+esimerkki+juuri+siitä+mistä+sinulle+kirjoitin+tuossa+pitkässä+kommentissani.
Jätetään+asia+siis+tähän.
04.09.2019 15:45
Kyllä+on,+kasvamista...mutta+pojan+kohdalla+äidin+kasvaminen+ei+enää++auta+poikaa,+koska+kasvaminen+ei+tapahtu+hetkessä+ja+toisaalta+pojan+ei+tarvitse+ottaa+vastaan+ja+suostua+muutokseen.
04.09.2019 11:58
Mielenkiintoinen+aloitus.+Haluatko+avata+sitä+millainen+maailma+sinun+mielestäsi+on,+mikä+on+se+totuus,+jota+ei+kestetä+nähdä?
++Tuli+vaikutelma+,+että+olet+asiaa+pohtinut+ja+olisi+hienoa+,+jos+avaisit+asiaa+hieman,+koska+tottahan+se+on,+että+aina+ei+haluta+nähdä,+eikä+uskalleta+nähdä.
04.09.2019 11:56
En+tiedä+tajuatko,+mutta+teit+kommentissasi+juuri+siten+kuin+kuvasi+ja+siksi+en+ala+perata+sitä+ellei+minulla+ole+sinun+lupaasi+siihen.
04.09.2019 11:44
Ei+sinun+pidä+mitään.+
Haluatko+että+jätämme+aiheen+tähän?+Tämähän+ei+ole+ihan+helppo+asia.+Kysyn+nyt+näin+ennen+kuin+alan+perata+vastaustasi+ja+tällä+kertaa+odotan+sitä+miten+vastaat.
04.09.2019 11:42
Olet+oikeassa,+ilman+rakkautta+ihminen+kuihtuu.+
Toisaalta+rakkauden+kirjo+on+paljon+laveampi+kuin+vain+parisuteessa+ilmenevä+rakkaus,+joka+saattaa+hyvinkin+olla+jotain+muutakin+kuin+rakkautta.+Joten+ihminen,+joka+ei+elä+parisuteessa,+ei+välttämättä+elä+vailla+rakkautta.
04.09.2019 10:44
Jos+on+tapahtunut+niin,+että+äiti+on+vienyt+pojalta+pohjan+elämästä,+poika+voi+rakentaa+aikuisena+sen+pohjan.+
Mitä+sinä+oikeastaan+haluat+tuolla+sanoa...että+äiti+on+syyllinen?
Kasvattajinahan+me+olemme+aika+keskeneräisiä+ja+ajattelemme+tekevämme+asioita+lapsen+parhaaksi.+Voiko+ihmiseltä+vaatia+jotain+enemmän+kuin+että+hän+tekee+parhaansa?
04.09.2019 10:37
Mitenkähän+tätä+nyt+purkaisi?+
Ihan+ensimmäiseksi+sanon+sinulle,+että+tässä+ja+siinä+viimekertaisessa,+jonka+aihetta+en+muista,+sinulla+on+nyt+tuhannen+taalan+paikka+perata+tapahtumaketju+ja+oppia+jotain+itsestäsi.+Jotain+tärkeää.
Kuvittele+tilanne,+että+seurustelisimme,+olisimme+istuneen+leppoisasti+iltaa+ja+jutelleet+kuten+tässä+olemme+jutelleet....ja+sitten+olisin+äkkiarvaamatta+saanut+tuon+ryöpyn+niskaani.+Miten+tilanne+olisi+edennyt?
Sinun+ei+tarvitse+vastata+minulle+tuohon+kysymykseen+ellet+halua,+kannattaa+kuitenkin+miettiä+sitä.
Kokoan+tähän+jotain+ajatuksia+tapahtuneesta,+ota+,+jos+on+jotain+hyvää,+hylkää+jos+ei+ole.
Ensinnäkin+sinulla+on+pari+mörköä+kaapissasi+ja+niille+kannattaa+tehdä+jotain.+Ei+ole+tavatonta,+että+toisen+sanat+tai+äänensävyt+tai+jokin+liike+tai+mikä+tahansa+nostaa+pintaan+jonkin+tunneryöpyn+ja+sen+kaataa+toisen+niskaan+hyökkäämällä+noinkin+rajusti+kuin+hyökkäsit.+Sinulle+on+sanottu+aiemminkin,+että+hyökkäät.+Minä+pysähtyisin+miettimään+sitä+.
Sinä+selität+hyökkäyksen+pois+sanomalla,+että+et+hyökkää+.+No+varmasti+et+tietoisesti+hyökkääkään,+mutta+tuo+mitä+tässä+tapahtui+on+hyökkäys+riippumatta+siitä+kuinka+sinä+sitä+selität.++Minusta+siihen+kannattaa+pysähtyä+ja+miettiä+sitä,+mikä+omassa+ulosannissa+onsellaista,+jonka+toinen+kokee+hyökkäyksenä.+Jos+sinä+haluat+saada+aikaan+hyvän+keskustelun,+hyökkääminen+ei+ole+hyvä+tapa,+vaikka+sinun+oppikirjasi+sanoisivat+mitä+tahansa.+Jos+toinen+ei+ole+lukenut+niitä+samoja+oppikirjoja,+hän+on+ihan+kuutamolla+siitä+mitä+selität.+Voit+peilata+asiaa+vaikka+siihen+millaista+palautetta+olet+minulta+saanut.+Kuinka+usein+olen+sanonut,+etten+ymmärrä,+saa+kiinni?
Sellaisessa+tilanteessa+voi+tehdä+kuten+sinä+teet,+eli+vierität+vastuun+kuulijalle.+Selität+näitä+tunnevastuita+ja+egoja+ja+identitteettejä+ja+jos+on+terve,+ei+sitä+ja+tätä.+Sinänsä+ihan+hyviä+syitä+kiertää+se+mitä+tapahtuu.
Jos+sinä+haluat+hyvän+vuorovaikutussuhteen,+sinun+on+pysähdyttävä+kuulemaan+mitä+toinen+sanoo,+vaikka+se+nostaisi+kaikki+mahdolliset+karvasi+pystyy+ja+laskettava+aseesi.+
Kun+tuolla+sanoit+siihen+minun+ajatukseeni,+että+se+ei+ole+totta,+siitä+lähti+se+tapahtumaketju,+joka+johti+räjähdykseen+ja+jonka+minä+sitten+sain+niskaani.+Koko+se+lasti+olisi+kuulunut+niille+kahdelle,+joista+mainitsit.+Oli+kohtuutonta+kaataa+se+minulle+(+kestän+sen+kyllä,+älä+takerru+siihen)+ja+luultavasti+joku+toinen+tässä+tilanteessa+olisi+jo+pakannut+tavaransa+ja+lähtenyt+kohti+uusia+seikkailuja.
Jos+nyt+saan+ihan+raa'an+rehellisesti+sanoa+ja+vastausta+odottamatta+sanon+,+sinä+vierität+vastuun+toiselle.+Kuitenkin+vastuu+siitä,+että+tulet+ymmärretyksi+on+sinulla.+Mikäli+haluat+tulla+ymmärretyksi,+kuten+useimmat+haluavat.
Se+kuuluisia+tv-tohtori+Dr+Phil+sanoo:"+Haluatko+olla+oikeassa+vai+onnellinen"
Se+sopii+nyt+tähän.+Sinä+puolustaudut+selittämällä+asian+pois.+Siirrät+sen+sille+toiselle.+Sinulla+on+hienoja+teorioita,+joihin+tukeudut+ja+joilla+selität+ja+jätät+kuulematta+ja+ottamatta+vastaan+sen+mitä+sinulle+on+sanottu.
Voi+olla,+että+..ja+varmasti+onkin+niin,+että+sanot+asiasta,+silloin+kun+toinen+kokee+sinun+hyökkäävän.+Silloin+et+kuitenkaan+ole+sen+toisen+taajuudella,+et+sano+samalta+tasolta,+koska+jos+sanoisit,+toinen+ei+kokisi+sitä+hyökkäyksenä.
Kun+katsot+tätä+meidän+jutteluamme,+siinä+sinulle+on+avain.
Sanoilla+on+valtava+merkitys+ja+jos+sanot+toiselle,+ettei+hänen+ajatuksensa+ole+totta,+teet+väkivaltaa+jokaisen+oikeudella+muodostaa+omia+käsityksiä+asioista.+Jos+on+eri+mieltä,+ei+kannata,+edelleen+jos+haluaa+hyvää+keskustelua,+sanoa+toisen+olevan+väärässä,+koska+hän+ei+ole+väärässä+omalta+kannaltaa.+Kuten+et+ole+sinäkään+minun+näkökulmastani+väärässä,+jos+ymmärrät+jonkun+asian+toisin+kuin+minä.
Olen+tainnut+nyt+kirjoittaa+jo+opuksen+ja+ehkä+saanut+muutaman+uuden+myrskyn+aikaiseksi.++Ja+jos+haluat+,+voimme+perata+tätä+edelleen.++Minä+kestän+kyllä+vähän+rajumpaakin+höykytystä,+joten+anna+palaa++:)
04.09.2019 10:18
Ei+sinullakaan+taida+ihan+hyvin+mennä.+Kateus+on+kamala+tauti.
04.09.2019 07:18
No+juu,+eipä+sitä+lyhyessä+ajassa+kaikkea+opi.+Oppii+hiukan+ja+luulee+olevansa+täysin+oppinut++:)
04.09.2019 00:46
Tunnetko+sinä+jotenkin+tyydytystä+nimitellessäsi+ihmisiä+kurpaksi?
04.09.2019 00:44
Hiukanhan+se+pistää+miettimään+yhtä+ja+toista...
04.09.2019 00:39
Tiedätkö,+kun+elämäkään+ei+sovi+kaikille+ja+saa+napsahtamaan+ihan+ilman+lääkkeitäkin.
Sinun+syyllistävä+tyylisi+on+kurja.+Monet+joutuvat+käyttämään+erilaisia+lääkkeitä.+Sanotko+myös+vaikka+sydänlääkkeistä+samoin+kuin+psyykelääkkeistä?
Kaikilla+lääkkeillä+on+sivuvaikutuksensa+ja+kaikki+lääkket+eivät+sovi+kaille,+kuitenkin+moni+saa+avun+niistä+lääkkeistä+ja+todella+kurjaa,+että+yleistäen+yhdistät+psyykelääkkeet+ja+peruuttamattomat+teot.+Jos+lääkkeitä+ei+käytä,+sekin+saattaa+altistaa+sille,+että+tekee+peruuttamattomia+tekoja.
Maailma+on+välillä+pa.ska+paikka,+eikä+yhtään+auta+asiaa,+että+ihmiset,+sinun+kaltaisesi,+huolettomasti+heittelevät+näppikseltään+mitä+vaan+provosoidakseen+"mukavia"+taisteluita+keskustelupalstoilla.
Mikään+asia+maailmassa+ei+ole+musta+-valkoinen,+paitsi+musta-valkoinen.+Kaikissa+muissa+asioissa+on+sävyjä+laidasta+laitaa+ja+yleistäminen+on+tyhmää.+Ihan+yksinkertaisesti+se+on+tyhmää.+Mikään+lakihan+ei+kiellä+olemasta+tyhmä,+jos+haluaa,+joten+siinä+mielessä+voit+jatkaa+tyhmän+esittämistä.
Olen+päättänyt+tykätä+sinusta,+vaikka+sinun+jutuistasi+ei+kovin+usein+voi+tykätä.+Ja+teet+sen+tykkäämisen+välillä+haasteelliseksi,+onneksi+pidän+haasteista.
04.09.2019 00:38
Sieltähän+meistä+suurin+osa+tullut+on.+Pitäisi+olla+aika+paljon+onnellisia+miehiä...
03.09.2019 23:12
Sinä+olet+järjettömän+hyvä+tuomaan+aina+esiin+sen+negatiivisen+puolen++ja+vielä+yleistäen.
Kyllä+negatiivinen+elämän+asennekin+altistaa+vaikka+mille.
Kun+nyt+tuot+esiin+tuon+madaltuneen+kynnyksen,+voitko+tuoda+esiin+myös+jotain+todistetta+siitä?
03.09.2019 23:05
Juuri+niin,+on+hyvä+sanoa+joskus+rakastavansa.
Hyvää+yötä,+levollisia+unia+:)
03.09.2019 22:57
Puolet+suomalaista+käyttää+psyykenlääkkeitä+olematta+hulluja.
03.09.2019 22:56
64 / 258