säälittäviä ilmestyksiä.
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/797262-pirkanmaalainen-aikamiespoika-ei-kestanyt-vanhan-aitinsa-huomautteluja-pahoinpiteli
Kyllä ovat nämä vanhempiensa nurkissa elävät ätmikäiset
52
72
Vastaukset
Minä välillä ihmettelen, että mitä joittenkin naisten päässä liikkuu, kun he paapovat poikiaan?
Tekevät karhunpalveluksen ensin lapselle ja lopputulos voi olla tälläinen? 30 vuotias tietokonetta rämppäävä aikamiespoika.... varmasti on vaikea soveltua yhteiskuntaan...
https://youtu.be/8R-xzN-2zKc
Tuosta kohdasta 13:33 kun katsoo ja kuuntelee, miten nainen voi äitinä viedä pojalta pohjan elämästä....Jos on tapahtunut niin, että äiti on vienyt pojalta pohjan elämästä, poika voi rakentaa aikuisena sen pohjan.
Mitä sinä oikeastaan haluat tuolla sanoa...että äiti on syyllinen?
Kasvattajinahan me olemme aika keskeneräisiä ja ajattelemme tekevämme asioita lapsen parhaaksi. Voiko ihmiseltä vaatia jotain enemmän kuin että hän tekee parhaansa?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Jos on tapahtunut niin, että äiti on vienyt pojalta pohjan elämästä, poika voi rakentaa aikuisena sen pohjan.
Mitä sinä oikeastaan haluat tuolla sanoa...että äiti on syyllinen?
Kasvattajinahan me olemme aika keskeneräisiä ja ajattelemme tekevämme asioita lapsen parhaaksi. Voiko ihmiseltä vaatia jotain enemmän kuin että hän tekee parhaansa?No kasvamistahan se elämä on kokoajan... jopa tuon äidin kohdalla....
Disse kirjoitti:
No kasvamistahan se elämä on kokoajan... jopa tuon äidin kohdalla....
Kyllä on, kasvamista...mutta pojan kohdalla äidin kasvaminen ei enää auta poikaa, koska kasvaminen ei tapahtu hetkessä ja toisaalta pojan ei tarvitse ottaa vastaan ja suostua muutokseen.
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Kyllä on, kasvamista...mutta pojan kohdalla äidin kasvaminen ei enää auta poikaa, koska kasvaminen ei tapahtu hetkessä ja toisaalta pojan ei tarvitse ottaa vastaan ja suostua muutokseen.
Ai vaikka muuttamalla eriosoitteeseen? Luultavasti se auttais kumpaakin tuossa.... tai olisi auttanut....
Luultavasti se olisi pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten. Sitä juuri tarkoitan koko jutussa, etten ymmärrä joittenkin vastaavien äitien motiiveja.... odotetaan jonkun ”ihmeen” tapahtumista.Disse kirjoitti:
Ai vaikka muuttamalla eriosoitteeseen? Luultavasti se auttais kumpaakin tuossa.... tai olisi auttanut....
Luultavasti se olisi pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten. Sitä juuri tarkoitan koko jutussa, etten ymmärrä joittenkin vastaavien äitien motiiveja.... odotetaan jonkun ”ihmeen” tapahtumista.Uskon Disse ettet ymmärrä.
Ihmiset elävät omalla tavallaan ja joskus ulkoa katsoen on vaikea ymmärtää, ellei ymmärrä ihmistä.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Uskon Disse ettet ymmärrä.
Ihmiset elävät omalla tavallaan ja joskus ulkoa katsoen on vaikea ymmärtää, ellei ymmärrä ihmistä.No mua lähinnä ihmetyttää se noin yleensäkin, että ei nähdä ongelmia,vaan ihmetellään asioita.... "mitenkä se Jaripekka ei kiinnostu naisista, tai asumaan yksin, eikä oikein kiinnosta työnteko, ei itsestään huolenpitäminen?"
No nää on näitä ja näitä riittää... :o/
Just pojan yks kaveri ajoi viritetyllä mopolla itsensä tuusanpaskaks...maksa revennyt, kylkiluita poikki, perna revennyt, lantio halki, solisluu poikki ja mitähän vielä.... Ja äiti vaan koitti löytää pojalle harrastuksen.... just joo... Oisko kannattanut miettiä myös, että missähän se sillä ajaisi.... No siinä voipi olla sen pojan elämä sitten...Eipähän ole äitin jaloksissa enää, voi äiti keskittyä ukkoonsa... :o/Disse kirjoitti:
No mua lähinnä ihmetyttää se noin yleensäkin, että ei nähdä ongelmia,vaan ihmetellään asioita.... "mitenkä se Jaripekka ei kiinnostu naisista, tai asumaan yksin, eikä oikein kiinnosta työnteko, ei itsestään huolenpitäminen?"
No nää on näitä ja näitä riittää... :o/
Just pojan yks kaveri ajoi viritetyllä mopolla itsensä tuusanpaskaks...maksa revennyt, kylkiluita poikki, perna revennyt, lantio halki, solisluu poikki ja mitähän vielä.... Ja äiti vaan koitti löytää pojalle harrastuksen.... just joo... Oisko kannattanut miettiä myös, että missähän se sillä ajaisi.... No siinä voipi olla sen pojan elämä sitten...Eipähän ole äitin jaloksissa enää, voi äiti keskittyä ukkoonsa... :o/On aika yleistä, ettei nähdä ongelmia.
Ikävä lukea tuosta pojasta.
Ihmiset tekevät parhaansa, aina se ei riitä estämään pahaa tapahtumasta.
Tuo äidin ja pojan problematiikka näyttää olevan sinulla "herkkä" kohta.Kaskenpolttaja kirjoitti:
On aika yleistä, ettei nähdä ongelmia.
Ikävä lukea tuosta pojasta.
Ihmiset tekevät parhaansa, aina se ei riitä estämään pahaa tapahtumasta.
Tuo äidin ja pojan problematiikka näyttää olevan sinulla "herkkä" kohta.Yleensäkin minua harmittaa lasten kohtelu. Ensinnäkin he eivät voi valita syntymäänsä. Sen valitsee kaksi ihmistä, jotka eivät ole stabiileja ihmisiä ehkä... Se on vaan yks järjettömimpiä asioita maailmassa, että kuka tahaansa voi niin tehdä...
Tätä äitiltä on kuollut jo kaksi poikaa....
Ja olen pojan kanssa jutellut itsekin. Siksi minusta tuntuu pahalle nähdä tätä järjettömyyttä. Vaan elämä on tälläistä... parempi kai kun unohtaa ja miettii vaikka missifinalisteja... tai muuta helkatintärkeää...Disse kirjoitti:
Yleensäkin minua harmittaa lasten kohtelu. Ensinnäkin he eivät voi valita syntymäänsä. Sen valitsee kaksi ihmistä, jotka eivät ole stabiileja ihmisiä ehkä... Se on vaan yks järjettömimpiä asioita maailmassa, että kuka tahaansa voi niin tehdä...
Ja olen pojan kanssa jutellut itsekin. Siksi minusta tuntuu pahalle nähdä tätä järjettömyyttä. Vaan elämä on tälläistä... parempi kai kun unohtaa ja miettii vaikka missifinalisteja... tai muuta helkatintärkeää...Monia asioita voi miettiä ja kannattaakin miettiä. Tärkeää on kuitenkin ymmärtää mille asioille voi jotain ja mille ei voi. Koko maailman murheita ei voi kantaa, eikä kaikkea pahaa saa tekemättömäksi vaikka kuinka haluaa.
Lasten kohtelu on asia, joka on tärkeä, koska on kyse ihmisen aluista, joilla on vielä pitkä taival edessään.
Vanhemmat tekevät virheitä, ovat taidottomia, veikkaan , että myös sinä olet samassa veneessä kuin me muutkin vanhemmat.Disse kirjoitti:
Yleensäkin minua harmittaa lasten kohtelu. Ensinnäkin he eivät voi valita syntymäänsä. Sen valitsee kaksi ihmistä, jotka eivät ole stabiileja ihmisiä ehkä... Se on vaan yks järjettömimpiä asioita maailmassa, että kuka tahaansa voi niin tehdä...
Ja olen pojan kanssa jutellut itsekin. Siksi minusta tuntuu pahalle nähdä tätä järjettömyyttä. Vaan elämä on tälläistä... parempi kai kun unohtaa ja miettii vaikka missifinalisteja... tai muuta helkatintärkeää...Miten sinä ratkaisisit lasten asiat, jos sinulla olisi kaikki valta?
Miten sinä ratkaisisit lasten asiat, jos sinulla olisi kaikki valta?
Eipä noita voi ratkaista....
Ainoa mitä voi nyt tehdä, on alkaa kouluissa valistamaan nuorille koulutuksen tärkeyttä omasta elämästä päättämiseen itse ja kitkeä sellainen sukupuoliroolitus pois, sekä karsia toksinen maskuliinisuus nuorten miesten maailmasta mahdollisimman hyvin pois. Pumpata jotenkin esimerkkitapauksia miehistä joissain ei miesvaltaisissa aloissa. Poistaa miehiltä armeijanvelvollisuus, vapaaehtoiseks molemmille ja selkeää hyötyä siitä jatkokoulutukseen. Vanhempainrahakausi tasan puoliksi kummallekin, että isät oisivat kotona lasten kanssa myös. Tehdä tästä oikeasti tasa-arvoisempi maa kaikin puolin. Se vaikuttais tuollasiinkin paljon.... uskoisin...Disse kirjoitti:
Eipä noita voi ratkaista....
Ainoa mitä voi nyt tehdä, on alkaa kouluissa valistamaan nuorille koulutuksen tärkeyttä omasta elämästä päättämiseen itse ja kitkeä sellainen sukupuoliroolitus pois, sekä karsia toksinen maskuliinisuus nuorten miesten maailmasta mahdollisimman hyvin pois. Pumpata jotenkin esimerkkitapauksia miehistä joissain ei miesvaltaisissa aloissa. Poistaa miehiltä armeijanvelvollisuus, vapaaehtoiseks molemmille ja selkeää hyötyä siitä jatkokoulutukseen. Vanhempainrahakausi tasan puoliksi kummallekin, että isät oisivat kotona lasten kanssa myös. Tehdä tästä oikeasti tasa-arvoisempi maa kaikin puolin. Se vaikuttais tuollasiinkin paljon.... uskoisin...Varmasti vaikuttaisi, edellyttäen, että kaikki allekirjoittaisivat teesisi.
Monia asioita voi miettiä ja kannattaakin miettiä. Tärkeää on kuitenkin ymmärtää mille asioille voi jotain ja mille ei voi. Koko maailman murheita ei voi kantaa, eikä kaikkea pahaa saa tekemättömäksi vaikka kuinka haluaa.
Lasten kohtelu on asia, joka on tärkeä, koska on kyse ihmisen aluista, joilla on vielä pitkä taival edessään.
Vanhemmat tekevät virheitä, ovat taidottomia, veikkaan , että myös sinä olet samassa veneessä kuin me muutkin vanhemmat.Tekee monikin virheitä, minäkin.... Mutta nostan käteni pystyyn ja otan opiksi siitä virheestä... Ei se ole vaarallista... Silloinhan sitä just tietää epäkohdan, kun tulee virhe....muuten vois mennä rimaa hipoen läpi, eikä tiedä edes miten lähellä epäonnistumista on ollut....
Disse kirjoitti:
Tekee monikin virheitä, minäkin.... Mutta nostan käteni pystyyn ja otan opiksi siitä virheestä... Ei se ole vaarallista... Silloinhan sitä just tietää epäkohdan, kun tulee virhe....muuten vois mennä rimaa hipoen läpi, eikä tiedä edes miten lähellä epäonnistumista on ollut....
Useimmat ottavat opikseen virheistä, kunhan ensin huomaavat virheen. Joskus saman virheen tekee toistamiseen...ja jälleen löytää itsensä samasta kohdasta kompastumassa.
Useimmat ottavat opikseen virheistä, kunhan ensin huomaavat virheen. Joskus saman virheen tekee toistamiseen...ja jälleen löytää itsensä samasta kohdasta kompastumassa.
Niin, ei sekään ole tavatonta... En tiedä sitten, että mikä on nyt ratkaisu esimerkiksi sosiaaliviranomaisilla... Minusta pojalta pitäisi kysyä miten hän haluaisi tehdä asian kanssa... Jotenkin veikkaan, että hälle pitäisi antaa muitakin mahdollisuuksia, kun mennä joskus takaisin äitin luo.... Vois vielä olla pelastettavissa oleva sielu...
Disse kirjoitti:
Niin, ei sekään ole tavatonta... En tiedä sitten, että mikä on nyt ratkaisu esimerkiksi sosiaaliviranomaisilla... Minusta pojalta pitäisi kysyä miten hän haluaisi tehdä asian kanssa... Jotenkin veikkaan, että hälle pitäisi antaa muitakin mahdollisuuksia, kun mennä joskus takaisin äitin luo.... Vois vielä olla pelastettavissa oleva sielu...
Puhut äidistä, missä on isä?
Lasta ei voi viedä vanhemmilta kovin helposti ainakaan tällä hetkellä. En ota kantaa tuohon kertomaasi, koska en tiedä tarinaa.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Puhut äidistä, missä on isä?
Lasta ei voi viedä vanhemmilta kovin helposti ainakaan tällä hetkellä. En ota kantaa tuohon kertomaasi, koska en tiedä tarinaa.Tuskin tietää äitikään....
Eipä niitä saa viedä tietty, mutta onneks poika on jo sen ikäinen, että voi itse jo valita....luulisin... 14-15 v..Disse kirjoitti:
Tuskin tietää äitikään....
Eipä niitä saa viedä tietty, mutta onneks poika on jo sen ikäinen, että voi itse jo valita....luulisin... 14-15 v..Onhan isälläkin jokin vastuu lapsistaan, vai onko?
Onhan isälläkin jokin vastuu lapsistaan, vai onko?
On....jos ne tietää.... Aina ei tiedä....
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ja olen pojan kanssa jutellut itsekin. Siksi minusta tuntuu pahalle nähdä tätä järjettömyyttä. Vaan elämä on tälläistä... parempi kai kun unohtaa ja miettii vaikka missifinalisteja... tai muuta helkatintärkeää...2 poikaa jo kuollut ja yksi loukkasi itsensä. Viritetty mopo kaikkeen syynä, väärä harrastus? Vakio mopolla tai polkupyörällä ei kävisi kuinkaan..
Anonyymi kirjoitti:
2 poikaa jo kuollut ja yksi loukkasi itsensä. Viritetty mopo kaikkeen syynä, väärä harrastus? Vakio mopolla tai polkupyörällä ei kävisi kuinkaan..
No äiti on ostellut jotain huonoa omatuntoa takaisin, tai sitten vaan haluaa pojan pois näkyvistä. Mutta viritetty mopokin on ok, jos on asialliset vehkeet ja paikka... Mutta ei ole ollut...
Surullista...
- Anonyymi
Näin se on: jos elää alle 100km etäisyydellä vanhemmistaan ei voi mitenkään olla aikuinen vielä.
Kyllä pillukakkaa on hyyssättävä vaikka maaliman tappiin kun sen kerran on ulos vääntänyt...
- Anonyymi
Tuskin ätmi uskaltaa ketään hakata. elvästi jännämies tuo on.
- Anonyymi
Naisetko juoksee sen perässä, kuten ne kuulemma jännämiesten perässä juoksevat? Tuskin.
Ätmin määritelmähän on se, ettei hän kelpaa naisille. - Anonyymi
Yleensä ätmit käyttävät asetta koska fyysisesti ja mentaalisesti eivät pärjää naamatusten, mutta kyllä ätmi itkupotkuraivoissaan vanhan naisen pystyy pieksemään.
- Anonyymi
Ei ole olemassakaan mitään "ätmiä" eikä "jännämiestä", ja tiedän tapauksen, jossa talon toisessa päädyssä asui ikivanha pariskunta, ja toisessa päädyssä heidän 50-vuotias aikamiespoika perheineen. No kieltämättä ihmettelin, koska olen itse muuttanut 21-vuotiaana vanhempieni kodista noin 300 kilometrin päähän.
- Anonyymi
”Aikamiespoika” tarkoittaa perheetöntä, vanhempiensa kanssa asuvaa täydi-ikäistä miestä.
Jos tyypillä kerran oli vaimo ja lapset, ei kyse ole ns. aikamiespojasta.
- Anonyymi
Joissakin maissa se eläminen vanhempien kanssa on normaalia. Kaikilla ei ole mahdollisuus muuttaa 18-19-vuotiaana pois kotoa. Kaikissa maissa ei ole opintotukia, asumislisiä ja toimeentulotukia mistään muista tuista puhumattakaan.
Toki vanhempien luona asuminen tuo tällaisissakin tapauksissa omat haasteensa mutta ihmiset mukautuu siihen, mihin on pakko. Itselläni on sukulaisia Etelä-Euroopassa ja siellä on ihan tyypillistä, että nainen muuttaa sitten kotoa, kun menee naimisiin. Joku lapsista saattaa jäädä asumaan lapsuuden otiin oman perheensä kanssa ja tämän vanhemmat saattavat jäädä myös asumaan samaan. Eri sukupolvet asuvat samoissa taloissa.- Anonyymi
Tuo selittää, minkä takia esim. Italiassa pusikoissa suhisee. Kun olin ekan kerran Roomassa ihmettelin, miksi puistoissa näki niin paljon nuoria pareja paneskelemassa. Niiden on pakko pakko käydä n.ssimassa ulkosella, koska eivät voi tehdä sitä vanhempiensa kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo selittää, minkä takia esim. Italiassa pusikoissa suhisee. Kun olin ekan kerran Roomassa ihmettelin, miksi puistoissa näki niin paljon nuoria pareja paneskelemassa. Niiden on pakko pakko käydä n.ssimassa ulkosella, koska eivät voi tehdä sitä vanhempiensa kotona.
Tuo on surkeaa. Suomalainen tilanne, jossa nuoret muuttavat kotoa lähtiessään opiskelemaan on parempi. Suomessa peräkamariin kai jäävät lähinnä "peruskoulupohjaiset".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, samoin muissakin Välimeren maissa ihan sama käytäntö. Usein nuoret aikuiset menevät parkkipaikoille ja tekevät sen autossa. Olen kuullut sukulaisilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on surkeaa. Suomalainen tilanne, jossa nuoret muuttavat kotoa lähtiessään opiskelemaan on parempi. Suomessa peräkamariin kai jäävät lähinnä "peruskoulupohjaiset".
Tiedän kuule akateemikkojakin, maistereita ja AMK-tutkinnon suorittaneita, jotka ovat joko asuneet vuosikaudet kotona tai palanneet kotiin syystä tai toisesta. Opiskelijalle se hyöty lapsuudenkodissa on, ettei tarvitse maksaa vuokraa ja jos haluaa säästää vaikka tietyn ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asuin putkeen yli 10 vuotta toisella paikkakunnalla omillani töitä tehden ja opiskellen ja palasin kotiin vähäksi aikaa ja taas muutin pois olemaan omillani. Sen jälkeen olen palannut pari kertaa lyhyemmän jakson kotiin, paikkakuntien tai maan vaihdosten yhteydessä. Kotiin on aina voinut tulla. Siitä olen kiitollinen. Kaikille ei ole itsestäänselvyys, että voi tulla lapsuudenkotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asuin putkeen yli 10 vuotta toisella paikkakunnalla omillani töitä tehden ja opiskellen ja palasin kotiin vähäksi aikaa ja taas muutin pois olemaan omillani. Sen jälkeen olen palannut pari kertaa lyhyemmän jakson kotiin, paikkakuntien tai maan vaihdosten yhteydessä. Kotiin on aina voinut tulla. Siitä olen kiitollinen. Kaikille ei ole itsestäänselvyys, että voi tulla lapsuudenkotiin.
Kyllä. Vanhemmat voivat esim. muuttaa lasten poismuuton jälkeen pienempään asuntoon, jossa ei ole enää tilaa lapselle,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Vanhemmat voivat esim. muuttaa lasten poismuuton jälkeen pienempään asuntoon, jossa ei ole enää tilaa lapselle,
Totta. Esim. omat vanhempani myivät omakotitalonsa ja muuttivat asumaan keskustaan, jossa molemmat kävivät töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kysymys on lyhyemmästä visiitistä, siinä voi vain yrittää luovia sen ajan ja olla kiitollinen, ettei tarvitse vuokraa maksaa. En pyytäisi itseni vuoksi muuttamaan vanhempia. Ne jotka asunnon omistaa ovat oikeutettu siinä asumaan ja pysymään. :)
- Anonyymi
Kaikissa maissa ei edes pääse 100 kilometrin päähän vanhemmistaan, vaikkapa nyt Naurussa tai Monacossa
Anonyymi kirjoitti:
Persukoulupohjaiset.
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän kuule akateemikkojakin, maistereita ja AMK-tutkinnon suorittaneita, jotka ovat joko asuneet vuosikaudet kotona tai palanneet kotiin syystä tai toisesta. Opiskelijalle se hyöty lapsuudenkodissa on, ettei tarvitse maksaa vuokraa ja jos haluaa säästää vaikka tietyn ajan.
Motherfucker on motherfucker vaik ois kui akat. lettutieteen vihtori.
- Anonyymi
On tietysti eri syitä, miksi aikuiset naiset tai miehet asuvat kotona. Ehkä se on syrjäseuduilla tyypillisempää. Taloudelliset ja henkiset syyt varmaan myös monilla syynä.
Tiedän monia kapunkilaisiakin, jotka ovat jossain vaiheessa elämää muuttaneet takaisin lapsuudenkotiinsa tai asuneet kotona sen varsinaisen kotoa muuton jälkeen. Monihan muuttaa kotoa Suomessa n. 19-20-vuotiaana, opiskelemaan, asepalvelusta suorittamaan jne. Opiskelijat menevät usein kesäksi kotiin, jos joutuvat antamaan asuntonsa kesäkuukausiksi pois.
Peräkammarinpoikien ohella myös nuoret aikuiset ja aikuiset asuvat nykyään vanhempiensa luona. On tietenkin eri asua koko elämänsä äidin ja isän kanssa kuin muuttaa lapsuudenkotiin lyhyeksi aikaa elämänmuutosten vuoksi. - Anonyymi
Joskus mietin, eroaako se vanhempien elättämä aikuinen nainen tai mies ollenkaan sellaisesta naimisissa olevasta (usein) naisesta tai miehestä, jonka puoliso elättää. Siinä se henkinen irtautuminen on (toivottavasti) tapahtunut mutta taloudellinen itsenäisyys ei ole toteutunut. Tiedän henkilöitä, joita on esim. puolison toimesta elätetty vuosikausia, jopa vuosikymmenen tai useamman.
Tietysti se, että ei ole päässyt henkisesti kasvamaan ja irtautumaan koskaan vanhemmistaan on ikävää ja voi vaikeuttaa pariutumista Suomessa, jossa ajatellaan, että itsenäistymisen tulisi tapahtua 19-20-vuotiaana. Se ei myöskään ole pidemmän päälle ihmiselle hyvä.- Anonyymi
Joo. On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan asuneet yksin ja tulleet toimeen omillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. On ihmisiä, jotka eivät ole koskaan asuneet yksin ja tulleet toimeen omillaan.
Usein nämä tällaiset ihmiset eivät ymmärrä toisia täysin eri tilanteessa eläviä. Jos muuttaa suoraan tai melkein suoraan lapsuudenkodista vanhempien elätyksestä suoraan puolison elätettäväksi, aika erilainen tilanne kuin sellaisella, jonka pitää itse pärjätä kaikessa siellä arjessa.
Itselläni ei ole koskaan ollut parisuhteen henkistä ja taloudellista tukea. Minulle ei ole siis kukaan maksanut koskaan vuokria, laskuja eikä oikein mitään muutakaan. Sinkkuna sinkkutaloudessa joutuu tekemään kaiken itse. Joutuu hankkimaan kaiken itse. Joutuu suunnittelemaan hankinnat. Toisaalta, se tekee myös ihmisestä vahvan. Olen itse Ikean kirjahyllyt, pöydät ja parisängyt koonnut ilman kenenkään apua ja myös maksanut ne itse - ilman miehen tai kenenkään muunkaan apua.
- Anonyymi
Mitä tunteita uutinen minussa herätti?
No lähinnä uteliaisuutta jataskastuneisuutta. Haluaisin vähän lisätietoja ja syvällistä analyysiä meinigin syistä, enkä noin höttöpinnallista ja aukkoista pikapläjähdystä - Anonyymi
Tämä ätmi muutti jo 15 vuotiaana pois kotoa. Enkä ole vanhempia sen jälkeen nähnyt. Koulut kävin ja suht hyvät paperit sain. oon katsonut ohjelmia japanista jossa on ihan kahviloita jossa nuoret pelaa yötä päivää ei mitään koulutusta eikä suuntaa elämälle koska naiset ei anna mahdollisuutta tutustua edes tälläisille jolla on koulutus ja elämässä muuten kaikki hyvin. En juurikaan pelaa tietokonepelejä edes.
Mikä on maaliman vanhin peli?
Mitähän tuossa on muka säälittävää? ei yhtään mitään. Tuollainen iäkästä äitiään pahoinpitelevä on pelkästään p..ka joka ansaitsee niskalaukauksen, ei mitään muuta. Se voisi olla säälittävä jos se pelkästään asuisi äitinsä luona ja olisi vähän reppana mutta tuolla pahoinpitelyllä p..ka ulosmittaa ainakin minusta kaiken säälintunteen ja sa toivomaan että olisi valta tehdä maailmasta parempi paikka karsimalla tuollaiset p..at pois liikenteestä.
- Anonyymi
Homot muuttaa pois kotoa nuorena, jotta saavat homoilla rauhassa
Monissa korkeammissa kulttuureissa poika nousee hierarkiassa äitinsä yläpuolelle siinä vaiheessa kun pojalla alkaa kasvamaan ihokarvoja muuallekin kuin päähän (hiukset).
Meidän kulttuurimme perusongelma on suulaat naiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861849Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181167Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991145Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879- 94874
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54771Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv56719- 53694