Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6656

  1. Kiitos myönteisestä palautteestasi.
    Oma tapani on aina yrittää ajatella asioista, sijoittaen ne kyseiseen aikaan ja puheessa olevien ihmisten sosiaaliseen maailmaan ja psykologiseen ajatusmaailman.
    Silloin näkee sen, miten monia totuuksia on olemassa saman hetken elämää elävillä ihmisillä.

    Esim. kun tarkastelee poliittisten puolueiden toimintaa nyky-Suomessa. jos asettuu eri puolueiden lähtökohtiin mielenmaisemassaan, niin jokainen on oikeassa omassa agendassaan.
    Meidän kaikkien näkökulma on oikea, meidän omasta tilanteestamme katsoen.

    En tiedä nyt osasinko tarkoitustani oikein esittää, aina se ei ole helppoa , sekään.
  2. Valkoinen kerros on maassa.
    Tuossa tuo radio kertoi äsken, että taas on kaapelinrikkoja Itämerellä.
    Myös, että 16-vuotias 3 tytön tappamista yrittänyt, on tuomittu pakkohoitoon.

    Hyvin Hil-la päivän aloituksessa kuvailit maailman nykypäivää.
    Jaksammeko kuitenkin toivoa parempaa.

    Kävin tuolla ´´kesämaalla´´, kun käännyin kylätielle, siinä on harvennus- ja hakkuualueita.
    Paha oli myllerrys käynyt. Puita nurissa roppakaupalla. 3 isoa oli tienkin ylittänyt.
    Jännitys nousi, mitenhän on? No vanhalla mökillä kaikki hyvin.
    Sitten hiivin venerantaan ja sieltä alamökille, kaikki hyvin. Helpotus oli suuri.

    Tien vieressä oli 2 haaraa katkennut raidoista ja yksi mänty oli nurissa ojassa.
    No ne ehtii kesällä korjata, eivät haittaa ketään, tosin mulla on kyllä aina saha takakontissa mukana, jos kyläteillä joskus tulee kaatunut puu vastaan.

    Muistui mieleen kerran, kun olin menossa yövuorosta vapaille mieskaverin luo, aamulla siis, 120km ajaneena. Oli syksy ja pimeää.
    Noin 200m ennen taloa oli puu kaatunut tien yli.
    Siellä perällä ei ollut, kun kolme taloa. Siihen aikaan juuri koskaan ketään kulkenut.
    Ajattelin, voi ei, pakko ruveta tuota puuta sahaamaan.

    Sitten näin, kuinka valot alkoivat siintää. Kuin taivaan lahjana, naapurin mies tulee traktorikaivurilla ja nosti kauhalla puun tien sivuun.

    Tien päällä pulaan joutuessani, olen aina kohdannut näitä ´´auttavia enkeleitä.´´

    Pesukoneeni jauhaa. Laitoin sinne mm. pellavaliinan, jota pidän vain jouluna.
    Se on iankaikkisen vanha. Sen on kohta jo 20 vuotta edesmennyt äitini saanut nuorena, muistaakseni tädiltään.
    Ihan hyväkuntoinen. Puhdistan aina läiskiä tuossa pöydällä, ennen koneeseen laittoa, siinä se onnistuu hyvin kerniliinan päällä.

    Iloista onnenlista ja hyvinvoivia päiviä ensi vuodelle toivotellen kaikille palstan osallisille. 🍀
  3. Illankorvaa.
    Tulinpa tänne kurkkaamaan, veljeni katsoo salkkareita, joita minä en seuraa.
    Niin , hänhän syksyllä puheli, että oltaisiinko omissa kotona joulu, kun tätä touhua ja kulkemista tässä riittää.
    Nyökyttelin, että sopiihan se, mielessäni arvelin, että vielä kelkkansa kääntää.
    Niin sitten kävikin, no mikäpä siinä. me kaksi vanhaa varista, eipä tuota tiedä, koska aika jättää.

    Itselleni kävi pieni haaveri. Lähtiessä, kun pakaaseja vein, hups kolme askelmaa ennen ulko-ovea ja nilkka heilahti, mummu kumoon ulko-oven eteen.
    Turraksi meni, luulin, ettei mitään, vaan 6 tunnin päästä, kun olin kotona jälleen, alkoi jomotus, turvotustakin vähän polvessa. Saas nähdä aamulla.
    No sisulla eteenpäin.

    Miniäni sairastui, ei päässyt tapaamiseen.
    Onneksi neljäs polvi oli paikalla.

    Pojanpoika taas laittoi tietokonehommat järjestykseen, kun olen sellainen digitumpelo itse. Onneksi on asiantuntija omasta takaa, Taitaisi tulla kalliiksi hypätä alvariinsa jossain liikkeessä.

    Tuossa lueskelin noita kommentteja.
    Sen mielikuvan olen saanut, että niissä leipäjonoissa, on tositarvitsijoita ja sitten muita.
    Opiskelijoita ulkomailtakin on houkuteltu väärin perustein tänne ja siksi on ainoaksi vaihtoehdoksi jäänyt leipäjonosta ruuan haku.

    Niin moninaiset ovat ihmisten kyvyt, toinen ponnistaa tyhjästä (kotimaastakin esimerkkejä löytyy) toinen ei onnistu paremmillakaan eväillä

    Mutta, kaikille mielenrauhaa ja joulurauhaa, myös tänne palstalle, sekä joulun iloa.
  4. Tuota Norjalaisversiota en tiedäkään.
    Jussin tuota kappaletta jouluisin kuuntelen.
    Joskus luin hänen historiastaan, vaikea isäsuhde kuulemma.
    Itselläni oli tuossa radio päällä monta tuntia, kun joulutouhujani tein.
    Eipä noita vanhoja kauniita joululauluja sieltä vaan tullut.
    No saahan niitä täältä juutuupista.