Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
YLEä+tulee+itsenikin+eniten+seurattua.+Pääsääntöisesti+ihan+asiallinen.
Joskus+tulee+sellaisia+vaikutelmia,+että+vaikka+faktaa+kerrotaankin,+mutta+joku+osio+jää+vähemmälle,+asia+on+ikäänkuin+kallellaan+jonnekin+päin.
Eli,+että+vaikka+totta+puhutaan,+kaikkea+ei+kerrota.
Hesari+on+kaukana+täältä,+ihan+satunnaisesti+jotain+nettijuttua+tulee+vilkaistua.
Noita+MV+ja+Suomen+uutisia+en+ole+koskaan+lukenut.
Aamulehden+ja+Maaseudun+Tulevaisuuden+juttuja+katson+toisinaan.
Tosin+näin+kesällä+jää+vähemmälle,+kun+on+tuota+muuta+touhua.
08.06.2020 17:32
Niin+siis+kysymys+on+periaatteellinen.
Otetaan+pari+esimerkkiä.
Verovaroilla+on+rakennettu+kirjasto.+Varakkaammalle+ihmiselle+sanottaisiin,+älä+tänne+tule,+perusta+oma+kirjastosi.
Verovaroilla+on+rakennettu+tie.+Varakkaammalle+sanottaisiin,+et+saa+kulkea+tästä,+sinulla+on+varaa+tehdä+oma+tie.
Ei+verovaroilla+rakennettuja+palveluja+voida+jaotella+sen+mukaan,+paljonko+omistat.
Saavathan+niitä+palveluja+nekin,+jotka+eivät+maksa+ollenkaan+veroa.Mainitsin+jo+tuolla+ylenpänä+käsitykseni,+että+varakkaat+käyttävät+jo+nyt+yksityisten+palveluja+ja+hyvä+niin.
08.06.2020 17:16
En+tiedä+kenenkään+luuloista.
En+tarkoittanut+varakkailla+upporikkaita,+niitähän+täällä+ei+kai+juuri+ole.
Monet+keskituloiset+ovat+varakkaita+juuri+sillä+tavalla,+että+on+asunto+ja+esim.+kesämökki.
Jos+on+ikänsä+maksanut+veroja,+mielestäni+on+oikeus+saada+hoitoa,+eikä+niin,+että+pannaan+asunto+ja+kesämökki+pakkomyyntiin.
08.06.2020 17:07
Ei+ollut+nyt+ihan+tuollaisesta+kysymys.
08.06.2020 16:54
Poliitisissa+kysymyksissä,+kaikilla+on+oma+totuutensa.
08.06.2020 16:05
Jos+Suomen+laki+on+mielestäsi+paskan+lässytystä.
Mene+kertomaan+se+eduskuntaan.
08.06.2020 15:44
On+kuitenkin+niin,+että+ne+varakkaimmat+henkilöt+maksavat+suuren+siivun+verovaroista.
Jos+mentäisiin+siihen,+että+he+eivät+saisi+yhdenvertaista+palvelua,+syntyisi+varmasti+veroprotestit.
Toisekseen+se+vaatisi+lainsäädännön+muutoksen.
Mielestäni+se+ei+sopisi+hyvinvointivaltion+arvoihin.
Käsittääkseni+käytännössä+varakkain+kansanosa+käyttää+paljon+yksityisiä+palveluita+jo+nyt.
08.06.2020 15:28
Ei+tarvi+vanhoja+kaivella,+uutta+pökköä+tulossa+keskustan+pesään.
Kulmuni+yrittää+vallankahvassa+roikkua.
Oikeusoppineet+ovat+eri+mieltä.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/3830cf04-9709-45b6-a204-e52dab8da5a1
08.06.2020 14:50
Kaikkia+Suomessa+pysyvästi+asuvia+on+hoidettava+syrjimättä+sanoo+laki.
Siksi+me+maksamme+veroja+joku+enemmän,+joku+vähemmän.
Jos+mentäisiin+siihen,+että+pitäisi+ruveta+omaisuutta+myymään+pakolla,+että+saisi+hoitoa+mihin+se+johtaisi.+Epätasa-arvoon+ja+kaaokseen.
En+kannata+tuollaisia+asioita,+jotka+romuttaisivat+yhteiskuntaamme.
08.06.2020 14:27
Jos+omistaa+metsää,+metsän+laskennallinen+tuotto+luetaan+tuloiksi,+vaikkei+tosiasiassa+olisi+mitään+tuloa+metsästä.
08.06.2020 13:59
Niinpä+niin.
Joku+osti+Saksasta+ilmaa,+joku+myi+valtion+sähköyhtiön,+joku+sähläsi+postiasioissa.
08.06.2020 13:51
Jaa+munat+vai?+Vetää+mikä+vetää,+muttei+sieltä+kukaan+viisautta+ja+järkeä+hae.
08.06.2020 13:25
Rötösherroja+ja+-rouvia+löytyy+puolueeseen+katsomatta.
Ei+tarvitse,+kun+hetken+miettiä,+kun+monta+nimeä+tulee+mieleen.
Valta+sokaisee+ja+tilaisuus+tekee+varkaan.
Vaikka+vanhoja+fraaseja+ovatkin,+niin+silti+tosia.
08.06.2020 13:20
En+lue+Hesaria,+enkä+tiedä+mitä+tarkoitat+feikkimedialla.+Toiset+väittävät+Yleäkin+sellaiseksi+ja+toiset+jotain+muuta.
Ei+ole+milloinkaan+ollut+uutinen,+että+politiikot+ajavat+etupäässä+edustamiensa+ryhmien+etuja+ja+sen+jälkeen+vasta+kansan+(jos+ajavat).
(Ei+minua+tarvitse+teititellä+ja+laudat+kiinnostavat+minua+silloin,+kun+niitä+tarvitsen.)+:)
08.06.2020 12:48
Jos+hallituksessa+olisi+viisikko+yli+30-vuotiaita+miehiä,+puhuttaisiinko+vähätellen+poikahallituksesta.
Asenteissa+saattaisi+olla+korjattavaa.+Minä+en+ainakaan+usko,+että+viisaus+ja+älykkyys+sijaitsisi+munissa.
08.06.2020 12:09
Vanhasen+talossahan+tehtiin+tarkastus,+eikä+sieltä+löytynyt,+kun+tavallista+lautaa,+ei+sitä+mitä+YLE+väitti,+joten+mene+ja+tiedä.
Rakkausjuttuja+hyviä+ja+huonoja+on+ollut+maan+päällä+joka+ihmisellä.
Ruusunen+se+oli,+joka+siitä+farssin+teki.
Eipä+taida+politiikasta+montaakaan+´´puhdasta+pulmusta´´+löytyä.
Joskus+lueskelin+olisiko+ollut+Hymy-lehti,+kun+oli+listannut+eduskunnassa+istuvien+tuomioita.+Niitä+oli+pitkä+lista.
08.06.2020 11:56
Ei,+vaan++ihan+kunnallinen.+Uusi+palvelu.
08.06.2020 00:26
En+ole+ottanut+käyttöön,+mutta+tarjottu+on.+Saa+yhteyden+nopeasti+hoitajaan+jos+haluaa.
Eräs+ihminen+kertoi+paikallislehdessä,+että+videoyhteyden+kautta+arvion+saadessaan,+pääsi+samana+päivänä+lääkärille+ja+kuvauksiin.
Hyvä+palvelu,+jos+vaan+osaa+käyttää.+Jos+tarve+tulee+lataan+sen.
Itse+olen+epävarma+kaiken+uuden+suhteen,+mutta+onneksi+nuoret+auttavat.
07.06.2020 23:53
Vedotaan+siihen,+että+milloin+sus+ion+tappanut+ihmisen.+Kovin+on+tarkoitushakuista.
Siksi+susi+ei+ole+tappanut+ihmistä+sataan+vuoteern,+koska+ne+tekivät+niin+paljon+tuhoa,+että+ne+metsästettiin+sukupuuttoon.
Kun+niitä+ei+ollut,+eivät+voineet+ketään+tappaakaan.
70-luvulla+rekoilla+tuotiin+karhuja+Kurun+metsään.
Ei+minulla+ole+susia+vastaan+mitään,+vaan+väärää+informaatiota.
Meille+kerrotaaan,+että+susi+on+uhanalainen.
Niitähän+on+pilvin+pimein+niin+Siperiassa,+kun+Alaskassakin.+Samoin,+kun+karhuja.
07.06.2020 21:47
No+voi+tokkiinsa.+Tuo+päivän+katko+oli+lyhyt.
Olin+tuossa+alatalolla+touhuilemassa+yhtä+ja+toista,+tuli+15min+vaille+19+ilmoitus,+että+sähkökatko,+oletettu+kestoaika+klo+22.
Oli+tarkoitukseni+laittaa+sauna+täällä+ylhäällä,+mutta+tästä+kuoriutui+kaunis+ilta+ja++tuulikin+rupeaa+laskemaan.
Niinpä+laitoinkin+alatalolla+saunan+ja+taidanpa+pulahtaa+veteenkin.+Sähköäkin+siellä+on.
Tulin+hakemaan+täältä+ylhäältä+puhtaita+vaatteita,+akulla+toimii+tämä+kone+nyt.
Kävin+niitä+lupiinejakin+niittämässä,+vähiin+olivat+käyneet.
Leppoisaa+iltaa+itse+kullekin.
07.06.2020 20:16
250 / 315