Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

122

  1. "+tänne+tulleilta+alkaa+vaatimaan+omia+toimia+kotoutumisen,+kielen+opettelun+sekä+työllistymisen+eteen.+Apu+toimii+itseään+vastaan,+jos+totutetaan,+että+joku+on+kokoajan+auttamassa.+On+helppoa+vaatia+oikeuksia,+mutta+entäs+ne+velvollisuudet!"Et+kai+Sinä+luule,+että+me+suvakit+työpäivän+jälkeen+alamme+heidän+puolestaan+opiskelemaan+suomea+ja+treenaamaan+pääsykokeita+varten?Kyllä+se+apu+on+esimerkiksi+läksyhelppi+jossa+käymme+yhdessä+läpi+heidän+suomenkielen+kurssin+läksyjä+ja+autamme+heitä+niissä+kohdissa+joita+he+eivät+ole+opiskellessaan+ymmärtäneet.Me+autamme+muutaman+tunnin+viikossa+joten+luulen,+että+tuolle+mainostamallesi+kokoajan+auttamiselle+on+kovasti+kysyntää+kunhan+kerrot+mamuille+yhteystietosi.Jos+he+vaatisivat+tilaisuuksissa+tai+oikeammin+palavereissamme+oikeuksiaan,+niin+näyttäisimme+heille+ovea.+He+ihan+satavarmasti+tajuavat,+että+olemme+vapaaehtoisia,+emme+viranomaisia+tai+valtion+enkeleitä+ja+esimerkiksi+maksamme+teemme+ja+kahvimme+itse+vuoronperään.
  2. Hyi+HELVETTI!!!!!!!!!
  3. Mielestäni+on+käsittämätöntä+kun+maahanmuuttajat+kokoontuvat+valittamaan+poliisille+lastensa+tekemisistä.+Vain+ja+ainoastaan+vanhemmat+kotona+antavat+lapsilleen+elämän+perusarvot.Olen+kotouttamistyössä+nähnyt+ongelman+perussyyn.Syy+on+maahanmuuttajaäidit.He+noudattavat+sitä+kulttuuria+joka+on+heidät+kasvattanut.+Äiti+vastaa+lasten+kasvattamisesta+kotona.+Tätä+jatketaan+kunnes+lapsi+menee+kouluun.Olen+kertonut+heille,+että+jos+näin+toimitte,+niin+lapsenne+on+2-3+vuotta+jäljessä+luokkakavereistaan.He+suorastaan+nauravat+kun+olen+esittänyt+tämän+faktan.++Olen+kertonut,+että+voitte+pitää+lapset+äidin+opetuksessa+mutta+sen+äidin+on+opetettava+lapsille+suomenkieli+jotta+koulussa+voidaan+alusta+alkaen+keskittyä++luokan+opetukseen,Olen+kertonut,+että+äidin+pitää+alusta+alkaen+tehdä+lapsista+EU:n+ja+Suomen+kansalaisia+jotka+pärjäävät+meidän+yhteiskunnassa+meidän+säännöillä.He+kertovat,+että+se+on+koulun+tehtävä+opettaa+suomenkieli.+Kysyn+sitten+aina,+että+otetaanko+koko+luokan+opetuksesta+2-3+vuotta+pois+ja+opetellaan+se+aika+suomea+vai+erotetaanko+lapsenne+luokasta+ja+laitetaan+lapsenne+johonkin+nurkkaan+opettelemaan+suomea+jota+hänelle+ei+ole+opetettu.++Tässä+vaiheessa+syntyy+hiljaisuus.Tulevaisuuden+ongelmat+ratkaistaisiin+isosti+sillä,+että+laitetaan+nämä+lapset+mielellään+päiväkotiin+ja+ihan+kaikki+sitten+eskariin+ennen+koulun+alkua.+Tämä+auttaa+lapsia+verkostoitumaan+ihan+tavallisten+kantaväestön+ihmisten+kanssa.+Tällä+vähennetään+huomattavasti+maahanmuuttajataustaustaisten+jengiytymistä.
  4. Kaverin+nimi+ainakin+on+Thaimaasta.+Suomessa+jokunen+thairavintola.+Veikkaan,+että+kaveri+on+jonkun+täällä+jo+pitkän+asuneen+perheen+mukula.