Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus:" Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi.
Mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne." Matt.6:14-15
30.12.2025 15:51
Oletko sinä synnitön?
30.12.2025 15:45
"Mutta Putte on tapattanut pääasiassa slaaveja kuten Aatukin"
Jeesus: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä." Joh.8:7
Oletko sinä synnitön?
30.12.2025 15:42
Tietääkseni mitään Putler nimistä henkilöä ei ole olemassakaan koko maailmassa.
Ja vaikka olisikin, niin on otettava huomioon, mitä Jeesus Kristus on tehnyt hänen ja kaikkien ihmisten synneille jo noin 2000 vuotta sitten. Silloin koko maailma ja kaikki sen ihmiset naulittiin syntiensä johdosta ristille Golgatalla kun he ja heidän syntinsä sälytettiin Jeesuksen päälle. Sen seurauksena kaikkien ihmisten synnit ovat jo sovitetut ja rangaistus niistä kärsitty. (Room.6:6-7. Tämä syntien anteeksiantamus vastaanotetaan uskon kautta.
Ketään ihmistä ei voida nyt syyttää mistään synnistä eikä rikoksesta. Kaikki ihmiset ovat tasan tarkkaan samalla viivalla. Tämä koskee kaikkien ihmisten menneitä, nykyisiä ja tulevia rikkomuksia kaikkina aikoina. Kaikkien ihmisten synneistä ja rikkomuksista on siis rangaistus jo kärsitty ja mistään synneistä tai rikkomuksesta ei rangaista kahteen kertaan..
Se, joka syyttää "Putleria" tai jotain muuta ihmistä jostain synnistä tai rikkomuksesta, niin häntä muistutettakoon, mitä Jeesus sanoi fariseuksille, jotka halusivat kivittää aviorikoksesta syytetyn naisen (Joh.8:1-11)
Hän sanoi fariseuksille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä." Yhtään kiveä ei lentänyt.
Tämä Jeesuksen lause on hyvin ajankohtainen tänäkin päivänä. Minäkin haluan kysyä kaikilta niiltä, jotka syyttävät "Putleria" jostakin rikkomuksesta: "Oletko sinä itse synnitön"
On vain kaksi paikkaa, missä ihmisen synnit voidaan sovittaa. Ne ovat Golgata tai helvetti. eli iankaikkinen kadotus. Jokaisen meidän on tehtävä valinta näiden kahden väliltä.
30.12.2025 15:35
"Taas herätty uuteen aamuun ja itsensä kehittämiseen."
Vastaus:
Ihminen ei itse pysty kehittämään itseään. Ilman Jeesusta hän pysyy ihmisenä koko elämänsä.
" Ei tarvitse nöyristellä jumalien edessä vaan voi hyvillä mielin tarttua kirjallisuuteen. Lukea tiedettä, filosofiaa, psykologiaa ja sen sellaista.
Vastaus:
Olen Jeesukseen uskova kristitty, eikä minun tarvitse nöyristellä minkään jumalan edessä, ja vielä enemmän. minun ei tarvitse nöyristellä tieteen, filosofian, psykologien tms vajavaisten ihmisten harhauttavien ajatusten kanssa. Saan elää totuudessa, koska Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä ja Hän asuu minussa.
"Saa tuntea olevansa ihan kelpo ihminen, joka haluaa tietää ja oppia uutta. Ottaa vastuu teoistaan ja pyrkiä tekemään hyviä asioita. Kohdata kaltaisensa."
Vastaus: Kun minulla on Jeesus, olen taivaan kansalainen, Jumalasta syntynyt, vanhurskas ja pyhä. Kaikki syntini ja rikkomukseni on sovitettu ja anteeksiannettu jo 2000 v. sitten, kun Jeesus kärsi niiden edestä rangaistuksen Golgatan ristillä. Saan olla uusi luomus Kristuksessa - kokonaan uusi ihminen.
"Harrastaa säännöllistä liikuntaa, syödä terveellisesti ja eettisesti. Osallistua hyväntekeväisyyteen ja järjestötoimintaan. Muistaa myös rentoutus ja lepo välillä."
Vastaus:
Kristuksessa minä voin harrastaa tai olla harrastamatta mitä tahansa. Ennen kaikkea, saan ylistää ja iloita siitä, että saan olla Jumalan lapsi ja päästä kerran Jumalan valtakuntaan, jossa ei ole mitään pahaa, epäoikeudenmukaisuuttaa, ei sairauksia, ei edes kuolemaa, vaan iankaikkinen elämä, täynnä iloa, vapautta ja rauhaa.
"Sitä on hyvä ihmisen elämä."
Vastaus:
Ihminen, joka ei tunne Jeesusta Kristusta omana Vapahtajanaan ja Herranaan, on hengellisesti kuollut. Häneltä puuttuu todellinen elämä, jonka vain suhde Jeesukseen antaa. Jeesus sanoi: "Älkää siis murehtiko sanoen: Mitä me syömme tahi, mitä me juomme tahi, millä me itsemme vaatetamme? Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teitän kaikkea tätä tarvitsevan.
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan."
Jeesus täyttää kaikki meidän tarpeemme ja me saamme heittää kaikki murheemme Hänen kannettavakseen. Psalmi23 sanoo: "Herra on minun Paimeneneni, ei minulta mitään puutu. Lyhyesti sanottuna: Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään.
30.12.2025 14:53
Johanneksen evankeliumissa kerrotaan, kuinka fariseukset toivat Jeesuksen eteen naisen, jota syytettiin aviorikoksesta. Mooseksen lain mukaan hänet oli kivitettävä. Fariseukset kysyvät Jeesukselta, mitä Hän siihen sanoi.
Jeesus vastasi: "Joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven" Jokaisen fariseuksen omatunto syytti heitä niin, ettei yksikään voinut heittää kiveä. Myöskään Jeesus ei tuominnut naista, vaan antoi hänelle hänen syntinsä anteeksi. Joh.8:1-10
Tämä Jeesuksen opetus koskee myös nykyaikaa. Vain se, joka on täysin synnitön, on oikeutettu syyttämään Venäjää ja sen Ortodoksikirkkoa ja sen työntekijöitä tai ketä muuta ihmistä tahansa. Jokainen ajatelkoon mielessään: Olenko minä synnitön?
29.12.2025 15:11
"Viime perjantaina (19.1.) Ylen aamulähetyksen haastattelussa Suomen luterilaisen kirkon arkkipiispa Tapio Luoma totesi oikein ja perustellusti, ettei Moskovan patriarkka Kirill ja Venäjän ortodoksinen kirkko edusta kristilisiä arvoja"
Kuunnellaanpas välillä, mitä Jeesus Kristus, joka Raamatun mukaan on Tie, Totuus ja Elämä, sanoo:
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teidät mitataan.
Kuinka näet rikan (pieni roska), joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: Annas, minä otan rikan silmästäsi ja katso malka (iso roska) on omassa silmässäsi?
Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä." Matt.7:1-5
29.12.2025 14:58
"Suojelupoliisin pitäisi tutkia noiden venäjänkielisten pappien taustoja"
Suojelupoliisi ei tiettävästi ole mikään hengellinen järjestö eikä siten pätevä tutkimaan kenenkään kristityn taustoja.. Suojelupoliisin työntekijöiden tulisi ensimmäiseksi itse ottaa Jeesus Kristus vastaan omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen. SE, joka on uskossa Jeesukseen omistaa terveen moraalisen taustan. Uskon että ortodoksipappien taustat ovat tässä suhteessa terveellisellä pohjalla.
29.12.2025 14:44
"Ainoastaan tällä periaatteella syntyy oikeudenmukainen rauha.
Ja se syntyy ilman kirkkouskontoa."
Oikeudenmukainen rauha syntyy vain, kun ihmiset tulevat uskoon ja ottavat Jeesuksen Kristuksen omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen. Ukrainan sodalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jeesus Kristus kantoi koko maailman kaikkien ihmisten synnit ja rikkomukset Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Siksi ketään ihmistä tai maata ei voida syyttää Ukrainan sodasta eikä mistään muustakaan rikkomuksesta. Todellinen sodan aloittaja on Raamatun luomiskertomuksessa mainittu käärme, joka houkutteli ensimmäiset ihmiset syntiin, josta seurasi ketjureaktio jonka yhtenä seurauksena on Ukrainan sota.
29.12.2025 14:35
"Kirkosta eroaminen vie viitisen minuuttia. Kun eroaa tämän vuoden puolella, ei enää ensi vuonna joudu maksamaan kirkollisveroa."
Vastaus:
Jos aloittaja tarkoittaa kristillistä kirkkoa, joka on Jumalan seurakunta, niin siitä ei tiettävästi ole koskaan eronnut yhtäkään ihmistä, eikä koskaan kukaan todellinen uskova kristitty tule haluamaankaan erota siitä.. Jeesus Kristus sanoo sen aivan selvästi:
"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh.10:27-29
Jumalan runsasta siunausta Ortodoksikirkolle ja kaikille seurakuntalaisille kaikissa kristillisissä kirkoissa.
29.12.2025 14:21
"Allah väittää islamin uskoisille, että hän on se ainoa oikea Jumala"
Jumala on arabian kielellä Allah, joten yhdestä ja samasta Jumalasta lienee kyse.
28.12.2025 15:38
Mooseksen laki, mukaan luettuna sapattikäsky, ristiinnaulittiin Golgatalla yhdessä Jeesuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten. Apostoli Paavali julistaakin: "Kristus on lain loppu". Room.10:4. Jeesus täytti koko lain meidän edestämme ja siksi meidän sapattimme ei ole mikään tietty viikonpäivä, vaan persoona Jeesus Kristus. Siksi Raamatussa sanotaankin: "Jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia" Gal.3:10.
Me pelastumme yksinomaan armosta emmekä lain tekojen kautta. Paavali julistaakin galatalaisille:
"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkö antako uudelleen sitoa itseänne orjuuden ikeeseen." Gal.5:1
Jae 4: "Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte tulla vanhurskautetuiksi lain kautta. Te olette langenneet pois armosta."
Vielä kannattaa mainita tärkeä Raamatun kohta, nimittäin Joh.19:30:ssä. Siinä Jeesus sanoi ristillä juuri ennen kuolemaansa tärkeät sanat: "Se on täytetty". Siinä Hän julisti, että Hän oli täyttänyt kaikki vaatimukset ja KAIKEN lain meidän edestämme, että me pelastuisimme ja saisimme Häneen uskomalla iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Tämä on evankeliumin todellinen ilosanoma, jota meidän tulisi viedä kaikille ihmisille. Ylistys ja kiitos Jeesukselle Kristukselle!
Lauantai-sapatin puolustajat korostavat mielellään Jeesuksen sanoja, että "laista ei ei poistu piirtoakaan". On totta, että laki on vielä olemassa niitä varten, joille ei kelpaa Jeesus ja Jumalan armo, vaan haluavat pelastaa itse itsensä lain tekojen kautta, mutta se tie johtaa aina umpikujaan. Kukaan ihminen ei ole pystynyt, eikä tule koskaan pystymään täyttämään edes Moooseksen lakia, muista teoista puhumattakaan. Vain Jeesus on täyttänyt lain ja siksi pelastuksemme onkin vain ja ainoastaan Jeesus eikä mikään laki.
27.12.2025 14:37
Kristittyinä meidän ei tarvitse tunnustaa mitään "tosiasioita" Venäjän ja Ukrainan välisestä sodasta. Ainoa sota, mikä meidän on kristittyinä tunnustettava, on sota pimeyden henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksissa. Tässä sodassa meidän sota-aseemme on Jumalan sana, Raamattu ja tässä sodassa me olemme jo voittajia, koska Jeesus Kristus on jo voittanut saatanan. Kiitos ja ylistys Jeesukselle!
27.12.2025 13:17
"Jeesus esimerkiksi väitti sinappia puuksi ja sinapinsiementä siemenistä pienimmäksi. Sinapinsiemen on lähinnä kesskikokoinen ruohovartisen kasvin siemen."
Vastaus: Jos Jeesus sanoo, että sinappi on puu ja sen siemen pienin, niin silloin se on puu ja sen siemen pienin kaikista, riippumatta siitä, mitä nykyajan "asiantuntijat" sanovat. Jeesus on suurempi totuus kuin kaikkien ihmisten viisaus yhteensä.
"Hän väitti myös että linnut eivät kerää ravintoa varastoon. Useat eivät kerää, mutta jotkut keräävät. "Taivaan lintuja" kaikki tyynni."
Vastaus: Jos Jeesus sanoo, että linnut eivät kerää varastoon, niin silloin se on totuus, riippumatta siitä mitä lintutieteilijät sanovat
"Ja tyhmintä ikinä oli, että Jeesus väitti että käsien peseminen ennen ateriaa on turhaa! Jos ei ymmärrä hygienian merkitystä ei ymmärrä biologiasta YHTÄÄN MITÄÄN!"
Vastaus: Jeesus ei tullut opettamaan meille hygieniaa tai biologiaa, vaan Hän tuli omalla uhrikuolemallaan vapauttamaan meidät synnin orjuudesta ja antamaan meille iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Jos joku ei tätä ymmärrä, hän ei tiedä paljoakaan Jeesuksesta eikä hengellisistä asioista.
"Jeesus vaikutti tietämättömältä lahkosaarnaajalta eikä hänellä ollut mitään "ylimaallista viisausta".
Vastaus: Jumala loi Jeesuksen kautta koko maailman. Hänen kaittaan luotiin sinapin siemenet, kaikki linnut, kaikki biologian ja hygienian lait, kaikki ihmiset, sinutkin.
Jeesus on ylivoimaisesti maailman paras asiantuntija kaikilla aloilla ja ennen kaikkea Hän on rakkaus ja Hän on meidän syntiemme sovittaja ja Tie, Totuus ja Elämä.!
Ylistys ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
26.12.2025 14:22
Olipa homoseksuaalisuuden syyt, mitkä tahansa, niin kristitty ihminen ei halua elää sellaisissa suhteissa, koska se on vastoin Jumalan tahtoa. Haluamme kertoa kaikille ihmisille evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä, kuinka Hän on sovittanut koko maailman synnit Golgatan ristillä jo noin 2000 v. sitten. Silloin meidät ristiinnaulittiin syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa Room.6:6-7.
Kun Jeesus nousi ylös kuolemasta me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tässä tapahtui meidän vanhurskauttamisemme, joka tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Ylösnousemus on todiste siitä, että Jeesuksen veri oli riittävä puhdistamaan meidät kaikista synneistä.
. Koko tämän prosessin me voimme vastaanottaa ilmaiseksi uskon kautta ja pelkästä Jumalan armosta ilman omia tekojamme ja ansioitamme. Tämä on se evankeliumin ilosanoma, joka vapauttaa homoseksuaalitkin kaikista synneistä ja synnin rangaistuksesta ja saa kaikki meidät elämään Jumalan tahdon mukaista elämää.
"Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot sekä elämään siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa. Tiitus 3:11-12.
Ylistys Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle!
26.12.2025 13:57
Mitä se homoseksuaaleille kuuluu, mitä uskovat ajattelevat tai puhuvat?
26.12.2025 13:30
"Luterilaisilla on rakkauden evankeliumi eikä mikään vihan ja pelottelun. Se on sydämessä ei pastorien puheissa. On toki Luterilaisessakin opissa virheitä mutta se ei tuomitse muita."
Kristuksessa ei ole helluntailaista eikä luterilaisuutta. Kun Jeesus kuoli Golgatan ristillä, Hän sovitti koko maailman itsensä kanssa. Siten kaikkien maailman ihmisten synneistä on jo rangaistus kärsitty jo noin 2000 vuotta sitten. Jeesus teki kaiken meidän edestämme. Voimmekin sanoa, että kaikki maailman ihmiset ristiinnaulittiin syntiensä tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Room.6:6-7. Tähän emme voi omilla kasteillamme tai muilla teoillamme lisätä yhtään mitään.
Kun Jeesus nousi kuolleista me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä Raamattu kutsuu vanhurskauttamiseksi, mikä tarkoittaa syyttömäksi julistamiseksi.
Siten kaikki helluntailaiset, luterilaiset, vapaakirkolliset, metodistit baptistit jne on julistettu syyttömiksi kaikkiin synteihin. Ja kun maailmankaikkeuden valtias Jumala on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi kumota Hänen päätöstään. Tämä on evankeliumin ilosanoma, Kaikki edellä mainitut asiat otetaan vastaan armosta uskon kautta ilman mitään meidän omia tekojamme ja ansioitamme. Kun Jeesus Golgatan ristillä sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" (Joh.19:30), Hän tarkoitti, että Hän oli täyttänyt meidän edestämme kaikki ehdot, jotta me voisimme pelastua ja saada iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa.
Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille, jotka eivät sitä vielä tiedä, vaan yrittävät omilla teoillaan ansaita itse pelastusta. Kaikki on kuitenkin tehty jo valmiiksi 2000 vuotta sitten. Kiitos Herralle!
25.12.2025 15:46
Haluan uskoa, että Venäjä on hyvä maa. Siellä asuu rauhaa rakastava kansa ja maalla on hyvä rahantahtoinen presidentti, joka haluaa ystävällisiä suhteita kaikkien maiden kanssa.
Raamatun perusteella tiedämme, että Jeesus kärsi rangaistuksen kaikkien ihmisten puolesta koko maailmassa, kun Hänet naulittiin Golgatan ristille noin 2000 vuotta sitten.
Myös jokaisen venäläisen kaikki entiset nykyiset ja tulevat synnit on siten jo sovitettu ja annettu anteeksi. Apostoli Paavali julistaa rohkeasti kohdassa Room.6:6-7 " Kun tiedämme, että meidän vanha ihmisemme on Hänen (Jeesuksen) kanssaan ristiinnaulittu, niin että synnin ruumis kukistettaisiin, ettemme enää syntiä palvelisi.
Joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."
Tämä tarkoittaa, että me kaikki kuolimme yhdessä Kristuksessa (Kristuksen kanssa) noin 2000 vuotta sitten Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Jeesuksen ylösnousemus sai aikaan sen, että meidät vanhurskautettiin Kristuksessa. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jumala on siten julistanut jokaisen ihmisen syyttömäksi sen perusteella, mitä Jeesus teki edestämme. Kun maailman kaikkeuden kaikkivaltias Jumala on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi syyttää meitä, venäläisiä, ukrainalaisia, amerikkalaisia, kiinalaisia tai ketään muutakaan ihmistä mistään synnistä tai rikoksesta. Kaikki pahat tekomme sälytettiin Jeesuksen kannettavaksi jo 2000 vuotta sitten. Olemme kaikki täysin samalla viivalla Jumalan edessä.
22.12.2025 17:22
Lähes kaikki maat maailmassa ovat käyneet sotia kaikkina aikoina ja ryöstelleet sotasaalista vihollisiltaan ja tappaneet vihollisiaan, joten lähes joka maa voisi aloittajan perusteella luokitella googiksi.
Raamattu ei missään kerro, että goog tarkoittaisi Venäjää.
Itse epäilen, että Goog on yhdistetty Venäjään seuraavasta syystä: Suomenlahdella, Kotkan ulkopuolella on saari nimeltään Suursaari. Ruotsiksi se on Högland, Venäjänkielessä ei ole ö-kirjainta ja siten Höglandista tulee Hogland. Venäjänkielessä H-kirjain kirjoitetaan usein kyriiristen aakkosien mukaisella G-kirjaimella ja silloin saadaankin Suursaaren nimeksi Gogland eli suomeksi Googinmaa.
Tämä on tietysti vain omaa päättelyäni. Mitään virallista tietoa en ole siitä nähnyt ja voin olla väärässäkin.
22.12.2025 16:51
Pieni korjaus kommenttini ensimmäiseen lauseeseen: Pitää siis olla "Jeesus syntyi neitsyestä Pyhän Hengen siittämänä."
22.12.2025 16:18
11 / 35