Oikonomi

Aloituksia
183
Kommenttia
3148
Tshernobyl - YLEn esittämä dokumentti kertoo totuuksia ydinvoimasta ja yhteiskunnista.
En ollut erityisen kiinnostunut tästä dokumentista Tshernobyl - unelman tuho. Olin nähnyt mielestäni ihan riittävästi ju2175Liberaali ihmisarvoprojekti Afganistanissa taisi mennä vähän pieleen.
Satiinhan sitä ihmisarvoa Afganistanissa, mutta vain pienelle joukolle ja turkasen kalliiksi tuli. Ihmisarvoa nautti pai2171Valistusfilosofien vallanjako-oppi uudistettuna modernia demokratiaa varten
Wikipedia: Vallanjako-oppi on valtioteoria, jonka mukaan toimeenpano-, lainsäädäntö- ja tuomiovallan on kuuluttava eri e2171Bensan hinta ylös ja bulkkimamuja Suomeen
Suomessa on Euroopan korkeimmat polttoaineiden hinnat. Ne kurittavat autoilijoita, mutta on tässä kyse vähän muustakin k2170Miksi kokoomuslaisia pääministereitä tuntuu Suomessa aina seuraavan katastrofi
Miksi ihmeessä kokoomuslaiset pääministerit ovat J.K. Paasikiven jälkeen olleet niin umpisurkeita. Kekkosen aikana kokoo1170Ylevä tavoite ja karu todellisuus
Suomi24 haluaa olla keskustelufoorumi, missä tavalliset suomalaiset ihmiset voivat vaihtaa ajatuksia keskenään jotta pa0161Trump voittaa. Miten käy vapauden ja demokratian?
Trumpin voittoa pelkäsin, mutta osasin odottaa. Trumpin voitto on varsinainen mahalasku ja katastrofi ns "liberaaliudel11159Hallitusneuvotteluista näyttää tulevan paha pettymys ainakin minulle
Kirjoitan tässä keskustelun avausta palstalle nimeltä "Kansallinen kokoomus". vielä "kansallinen" on puolueen nimessä3157Aamun vitsi: mitkä maat ovat Venäjän ystäviä?
Aamun vitsin kertoi YLE: Venäjän Levada-tutkimuskeskus on kartoittanut venäläisten näkemyksiä kotimaalleen vihamielisist10152Kokoomuksen ja SDP:n vuorovedolla Suomesta tehdään EU-imperiumiin valmis luokkayhteiskunta
Kokoomukselle ja SDP:lle on yhteistä liberaali piittaamattomuus Suomesta ja Suomen kansasta. Kansa, siis se kokoomuksen2150Suomella menee huonosti. Hallituksen hommat ei suju. Miksi silti pitää kannattaa PS:ää?
Kulunut vuosi ei ole ollut kovinkaan hyvää aikaa perussuomalaisille. Orpon hallitukseen oltiin tyytyväisiä koska se lope15148Tähänastisten tulosten perusteella julistan täten Orpon hallituksen Suomen historian huonoimmaksi.
Kokoomuslaisten pääministerien johtamien hallitusten saldo on karu. Orpon hallitus näyttää nyt tekevän tässäkin sarjassa19146Nyt sitten kuuluu kummia. YLEn uutinen kertoo, että hallitus kiristääkin tuloveron progressiiota!
Uutinen on vähän ristiriitainen ja epäselvä, pitänee odottaa mikä on totuus. Jos nyt hallitus todella kiristää työveron5146Uusi maailmanjärjestys: kolmen imperiumin peli - sellaisena Trumpf ja Putin maailman näkevät.
Mielenkiintoista seurata imperiumien asemointia tässä voimapoliittisessa valtapelissä. Uutisten perusteella vaikuttaa vä0145Meneillään on tuhoisa työmarkkinakonflikti ja hallitus on siinä pahasti hakoteillä.
Miksi olen sitä mieltä kuin olen tästä Suomen työmarkkinakonfliktista? Miksi vastustan nyt Orpon hallituksen toimia vaik2145Afganistan on varoittava esimerkki kaikille kansoille ja valtioille
Hesarissa on juttu, jossa afganistanilainen naiskirjailija purkaa tunteitaan. Sanoo olevansa pettynyt Yhdysvaltoihin. L3144Uumoilemistani sodan skenarioista näyttää nyt toteutuvan se, että Venäjä kaivautuu asemiinsa.
Seuraa pitkä sota ja jäätynyt konflikti. Ilmeisesti Putin kavereineen on katsonut sen omalta kannaltaan turvallisimmaks21138Suomen älyttömän kunnianhimoisen ilmastopolitiikan lasku sähkönkuluttajille: 5 MILJARDIA!!!
YLEn uutinen maanantaiaamuna 13.3: https://yle.fi/a/74-20021622 Suomen hallituksen ilmastopoliittinen kunnianhimo on jo4138Olen pahoittanut mieleni liberaalin aatteen ja "liberaalin demokratian" korruptoitumisen vuoksi.
Olen arvostellut ankarasti ns "liberaalien" kiihkoilua omien arvojensa puolesta ja liberaalin aatteen pilaamista vetämäl0137Kokoomus ja RKP näkevät nyt "rasismin" vastaisen kampanjan tarpeelliseksi taas
Moraaliposeeraus nähdään tarpeelliseksi kun kyseiset puolueet ovat samassa hallituksessa "rasistiseksi" leimatun PS:n ka2137