Oikonomi
![]()
Aloituksia
217
Kommenttia
3791
"Maailman onnellisin maa" on kusessa - taas.
Suomi on valittu - oliko se nyt viisi kertaa - maailman onnellisimmaksi maaksi. Suomalaiset voivat sille hymähdellä ja v8270On outoja EU:n touhut, mutta ennallistamisasetus auttaa ymmärtämään mihin EU tähtää.
Ennallistamisasetusta kannattavat maat patistavat Suomea hyväksymään tämän Suomelle tuhoisan pakkoasetuksen. Miksi ihmee1268Raja railona aukeaa...
- ja koskaan se railo ei ole ollut niin leveä tai kuilu niin syvä. Kaksi valtiota, pieni ja iso, ovat naapurimaita.2267No niin. Nyt sitten on tapahtunut se ikävä juttu, jonka ennustin jo heti Orpon hallituken alussa-
Luottoluokittaja Fitch laski Suomen luottoluokitusta. Suomen velkaantuminen on Orpon hallituksen kusipäisen typerän reun13267Vanhoista tietokoneista on hyötyä eläkeläisen aivotoimintojen rappeutumisen hidastamisessa
Tylsyys on paha uhka aivoille. Eläkeläisellä on paljon tyhjää aikaa, joka pitäisi täyttää jollain puuhastelulla. Jos voi5260Pitäisikö historiaa kouluissa opettaa toisella tavalla?
Kouluajoistani on kulunut aikaa, mutta ainakin minun kouluaikanani historian opetuksessa esiin nousivat mahtavat imperiu19257Kuinka vahvasti Suomen eri poliittiset puolueet kannattavat Suomen itsenäisyyttä?
Itsenäisyyspäivä on huomenna joten tehdäänpä tällainen itsenäisyys-aiheinen aloitus. Arvioidaan poliittisten puolueiden5255Tarjoanpa tässä järkiperäistä ratkaisua Grönlanti-kiistaan
Sanonta on, että elämme nyt totuudenjälkeistä aikaa. Totuus, tosiasiat ja järki eivät nykymaailman menossa paljon paina.13247Sääliksi käy nuoria, jotka joutuvat elämäänsä rakentamaan näinä ankeina aikoina.
On sotaa, globalisaatiota, riistokapitalismia, totalitarismia, massamaahanmuuttoa, ilmastopolitikointia ja korruptiota.20244Iida Tikan podcast-sarjan "Mureneva maa" osa 1 kannattaa kuunnella.
Iida Tikka kertoo varsin ymmärrettävästi ja uskottavasti mitä reunaoikeistolainen talouspolitiikka Yhdysvalloissa tarkoi2242Aamun vitsi: mitkä maat ovat Venäjän ystäviä?
Aamun vitsin kertoi YLE: Venäjän Levada-tutkimuskeskus on kartoittanut venäläisten näkemyksiä kotimaalleen vihamielisist11242Kestävätkä itsenäiset kansallisvaltiot? Säilyykö demokratia?
Minä, Oikonomi, uskon demokratiaan. Minä pidän itsenäistä kansallisvaltiota ainoana ympäristönä, missä aito demokratia v0241EU on nyt tärkeässä valinkauhassa, kansallismieliset ovat nousussa
Mutta puuttuu johtaja ja tiennäyttäjä, joka saisi sekavaan ja sekoilevaankin joukkoon järjestystä, yhteisen tavoitteen j3241Suomi on taas suossa. Tällä kertaa Suomen on suohon ajanut maan hallitus itse omilla toimillaan.
Mitä nyt pitäisi tehdä? Miten suosta päästäisiin taas kuiville? Kyllä Suomi on aina suosta ylös selvinnyt ja kyllä se on12235Tiivistelmä Suomen politiikasta vuoden 2011 jälkeen
Kataisen EU-mielinen sateenkaarihallitus ajoi Suomen suohon. Kun muualla alkoi nousukausi niin Suomi puosi kyydistä ja j2233Miksi kokoomuslaisia pääministereitä tuntuu Suomessa aina seuraavan katastrofi
Miksi ihmeessä kokoomuslaiset pääministerit ovat J.K. Paasikiven jälkeen olleet niin umpisurkeita. Kekkosen aikana kokoo1228Onnistuvatko lännen ns "liberaalit" siinä, missä Neuvostoliitto epäonnistui?
Onnistuvatko "liberaalit" globalismillaan ja elitismillään tuhoamaan demokratian? Toimivan demokratian kivijalka on ka3225Liberaali ihmisarvoprojekti Afganistanissa taisi mennä vähän pieleen.
Satiinhan sitä ihmisarvoa Afganistanissa, mutta vain pienelle joukolle ja turkasen kalliiksi tuli. Ihmisarvoa nautti pai2224Ylevä tavoite ja karu todellisuus
Suomi24 haluaa olla keskustelufoorumi, missä tavalliset suomalaiset ihmiset voivat vaihtaa ajatuksia keskenään jotta pa0221Olen pahoittanut mieleni liberaalin aatteen ja "liberaalin demokratian" korruptoitumisen vuoksi.
Olen arvostellut ankarasti ns "liberaalien" kiihkoilua omien arvojensa puolesta ja liberaalin aatteen pilaamista vetämäl0216