Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minunkin+silmät+leikattiin,+mutta+leikkaus+hiukan+epäonnistui.+Näen+kyllä,+mutta+vahvemmat+silmälasit+pitää+hankkia.+Lisäksi+rivit+hyppäävät+usein+niin,+ettei+tekstistä+saa+selvää.
Ennen+luin+enemmän,+nuorena+eniten+dekkareita+ja+myöhemmin+kaikenlaista.+Kirjastossa+en+ole+käynyt,+vaan+kirjat+ole+ostanut+tai+saanut+lahjaksi.
Olen+lukenut+Raamatun,+Koraanin+ja+Mormonin+kirjan,+klassikoita+kuten+Täällä+pohjantähden+alla+(Väinö+Linna),+myös+elämänkertomuksia+eri+henkilöistä,+Spede,+UKK,+Sipilä,+Trump.+Yhden+Matti+Rönkän+dekkarin+olen+lukenut,+mutta+siitä+en+oikein+tykännyt.+Timo+Sandberg+on+minulle+hyvä+tuttu,+ja+hän+on+ihan+hyvä+kirjoittaja.
Arto+Paasilinnan+tarinat+ovat+hauskoja,+esim.+elämä+lyhyt+Rytkönen+pitkä+ja+hurmaava+joukkoitsemurha.+Niistä+on+Ere+Kokkonen+tehnyt+elokuvat.+Myös+ulvovasta+mylläristä+on+tehty+elokuva+(Jaakko+Pakkasvirta)+ja+taannoin+myös+teatteriesitys+kauniina+kesäpäivänä+Tampereen+komediateatterin+ulkoilmanäyttämöllä.
10.11.2020 13:38
Finnair+lensi+Douglas+DC-3:lla+vielä+1960-luvulla+lyhyillä+kotimaan+lennolla,+mutta+vähitellen++Convair+Metropolitan+korvasi+sen.++Convair+koneella+lennettiin+myös+Suomen+ulkopuolelle.+Kummallakin+olen+monesti+matkustanut+Helsingistä+Vaasaan+ja+Vaasasta+Uumajaan.+DC-3+lensi+vain+Poriin,+jossa+koneenvaihto+Vaasaan.+Metropolitan+lensi+suoraan+Vaasaan+ja+oli+myös+nopeampi.+Helsingistä+Vaasaan+lennettiin+reilussa+tunnissa.+
DC-3+ei+ollut+kovin+miellyttävä,+siivet+ja+koko+kone+tärisi+niin,+että+melkein+pelotti,+ja+onhan+niitä+muutama+myös+pudonnut.+Paineensäätöä+ei+ollut+lainkaan,+ja+korvat+olivat+lukossa+vielä+pari+päivää+laskeutumisen+jälkeen.+Metropolitan+oli+mukavampi,+vaikka+ei+siinäkään+varsinaista+paineensäätöä+ollut,+vaan+perämies+teki+sen+jotenkin+manuaalisesti+ikkunoita+avaamalla.
Pienkoneella+olen+matkustanut+Helsingistä+Ivaloon+ja+takaisin.+Kaverilla+oli+Cessna+ja+kotonaan+oma+kiitorata.+Kerran+nousussa+hän+ei+saanut+riittävästi+korkeutta,+vaan+osui+metsän+puihin.+Kone+tippui+ja+kaveri+lensi+taivaaseen,+hänen+veljensä+loukkaantui+vakavasti.+Hyvä+etten+ollut+sillä+kerralla+mukana,+mutta+surin+kaverin+kohtaloa.
10.11.2020 11:27
Olen+asunut+maalla+ja+kaupungissa,+metrolla+olen+matkustanut+Tukholmassa,+Lontoossa+ja+Pariisissa+ym.++Zetoria+en+ole+ajanut,+mutta+piikkipyörä+Fordson+ja+harmaa+Fergu.
Kun+entinen+isäntä+ensimmäisen+kerran+kävi+kaupungissa+hän+totesi,+että+nyt+ymmärrän++miksi+täällä+rakennetaan+niin+paljon,+maaperä+on+aivan+liian+kova+kynnettäväksi.
10.11.2020 03:11
Huussi+on+ruotsiksi+vanligt+skithus,+eli+VS+(vrt.+WC).
05.11.2020 19:35
Vanhan+markan+aikana+oli+Boston+sata.+Oliko+se+10+kappaleen+aski+ja+sen+hinta+100+mk?+Myös+minun+isäni+poltti+Saimaata+ja+Työmiestä,+joskus+myös+Fenniaa+ja+Klubi+22.+Pilliklubi+oli+naisten+tupakka.
Siihen+aikaan+tupakkaa+myytiin+vapaasti+kaupoissa+ikää+kysymättä.+Kävin+monesti+isälle+ostamassa+ja+palkkioksi+sain+ostaa+itselleni+lakritsan.
03.11.2020 10:08
Asiallinen+ketju+meni+taas+osin+plörinäksi+ja+Korppiksen+mollaamiseen.+Täytyy+taas+tulla+puolustamaan,+sillä+järkevät+hänen+viestinsä+ovat.+Varsinkin+se,+että+samana+päivänä+leivotut+tuotteet+myydään+60+prosentin+alennuksella+klo+20+jälkeen.+Kaupoissa+leivotaan+pitkin+päivää,+ja+ne+alennetut+tuotteet+voivat+olla+lähes+uunilämpimiä.
Säästää+voi+kaikessa,+ruuassakin,+mutta+suurimmat+säästöt+syntyvät+siitä,+ettei+osta+mitään+turhaa.+Itse+en+ole+kovin+nuukaa,+mutta+en+myöskään+tuhlari.+En+juokse+tarjousten+perässä,+mutta+hintoja+kyllä+vertailen.+Hinta+ja+laatu+ovat+tärkeämmät+kuin+kotimaisuus.
02.11.2020 20:54
Korppis
Nyt+se+palstahäirikkö+on+löytänyt+minut,+ja+olethan+sinäkin+ollut+hänen+hampaissa+niin+kauan+kuin+olen+palstalla+käynyt.+Muistan,+että+joskus+saimanderin+aikana+puolustin+sinua.+Mutta+ongelma+on+hänen,+ei+meidän.
31.10.2020 15:48
Olen+minäkin+paljon+Jumalalta+pyytänyt+enkä+saanut.+Mutta+olen+myös+rukoillut+"tapahtukoon+tahtosi+....".+Mitä+olen+pyytänyt+ei+ole+ollut+Jumalan+tahdon+mukaista.
Mutta+suojeluenkeli+on+ollut+mukana+pahoissa+tilanteissä.
20.10.2020 13:38
Ketjun+aloittajalle+terveisiä+ja+huomautus,+että+minä+sen+pitkän+sepustuksen+kirjoitin,+rekisteröitynä.+Ohjelma+kuitenkin+halusi+minut+anonyymiksi.
20.10.2020 12:23
Kitkat+vai+nastat+on+jokasyksyinen+kiistelyn+aihe+auto-+ja+liikennepalstalla.+Minulla+on+ollut+myös+kitkat,+mutta+vaihdoin+taas+nastarenkaiksi.+Olen+sanonut,+että+kyllä+kitkoillakin+tiellä+pysyy,+mutta+laitan+nastarenkaat+siksi,+etten+ainakaan+renkaiden+takia+ole+toisten+jaloissa.
19.10.2020 18:29
Hyvä+että+oikaisit,+minä+muistan+sitä+aikaa+kun+todella+vedellä+pestiin.+Tosin+vain+pienempien+voimaloiden+savukaasut,+mutta+myös+konepajojen+ja+valimoiden+sisäilmaa.
Se+varsinainen+keksijä,+joka+jo+on+siirtynyt+taivaaseen+keksimään,+suunnitteli+pesutekniikan+josta+minä+en+edes+kaikkea+ymmärtänyt.+Minä+vain+suunnitteli+sähkölaitteet+ja+automatiikan.
Kiitos+kommentistasi!
19.10.2020 18:02
Minä+kehtaisin+kirjoittaa+vaikka+omalla+nimelläni,+mutta+täällä+se+ei+ole+mahdollista.+Vain+anonyymina+tai+kirjautuneena,+mutta+ei+sekään+aina+onnistu.+Vaikka+on+kirjautunut+saattaa+ohjelma+pyytää+kirjautumaan,+varsinkin+jos+on+kirjoittanut+pitkän+tekstin+ja+välillä+miettinyt+tekstin+sisältöä.+Ohjelma+on+silloin+ehtinyt+unohtaa+kirjautumisen.
Kun+kirjoitan+johonkin+lehteen+teen+san+aina+omalla+nimelläni.+Olen+sanonut,+että+sanoistaan+pitää+voida+vastata.
19.10.2020 16:09
Ei+osunut,+vaikka+kaikki+niin+viittasi+sinuun,+sekä+hauska+kirjoitus+että+viestin+aihe.+Alkukirjaimet+olisi+pitänyt+olla+asuinkuntasi+N,+etunimesi+A+ja+työpaikkasi+K.+Mutta+kiitos+vastauksestasi,+palstalla+tavataan.
19.10.2020 14:25
Demeter
Viestisi+kuulosti+hyvin+tutulta+monella+tavalla.+Saatamme+vaikka+tuntea+toisemme+myös+muutenkin+kuin+palstalla.+Jos+vielä+ketjua+katselet,+niin+kerro+missä+kunnassa+asut,+tai+anna+jokin+muu+vihje,+esimerkiksi+etunimesi,+asuinpaikkakuntasi+tai+työpaikkasi+alkukirjaimet.
19.10.2020 09:38
Edellisen+lisäksi+sanon+vielä,+että+kyseisen+"sairaalan"+ohjeissa+kerrottiin+mihin+auton+voi+pysäköidä.+ja+ohjeita+noudatettiin.+Ensimmäisellä+kerralla+en+katsonut+liikennemerkkejä+riittävän+tarkasti,+oli+aikarajoitus+ja+kiekkopakko.+Tuulilasissa+oli+maksukehotus,+ja+totta+kai+sekin+harmitti.
Ja+kuski+minulla+piti+olla,+koska+en+olisi+leikkauksen+jälkeen+itse+nähnyt+ajaa.+Ja+hyvä+niin,+sillä+se+konjakki+ei+ollut+ihan+pieni+ryyppy,+vaan+täysi+lasillinen.
18.10.2020 21:33
Ei+tule+onnistumaan,+kun+nykyisin+tehdään+kaikkea+muovista.+Ongelmana+on+vain+se,+että+muovijätteet+heitetään+suruttomasti+luontoon.+Kierrätyksen+tai+sekajätteisiin,+niin+se+viedään+esim.+Riihimäelle,+jossa+siitä+tehdään+sähkö+ja+kaukolämpö.+Siellä+roskat+poltetaan+korkeassa+lämpötilassa+ja+myrkylliset+savukaasut+puhdistetaan.
18.10.2020 20:20
Minulla+on+ollut+ja+molemmat+silmät+on+leikattu,+ei+kuitenkaan+samanaikaisesi.++Sain+palvelusetelit+ja+sain+itse++valita+palveluntarjoajan.+Suositusten+perusteella+valitsin+porvoolaisen,+jossa+isä+ja+poika++leikkasivat.+Kumpikaan+heistä+ei+kuitenkaan+minua+leikannut,+vaan+toinen+lääkäri.+Itse+leikkaus+ei+ollut+kamalaa,+se+tehtiin+kivuttomasti+laserilla+paikallispuudutuksella.+Leikkauksen+jälkeen+sai+lasillisen+konjakkia.
Toinen+silmä+onnistui+hyvin,+mutta+toinen+huonommin.+Lääkäri+kai+jotenkin+sähläsi+ja+teki+siihen+haavan,+ja+silmä+oli+kauan+kipeä.+Näen+kyllä+silläkin,+mutta+huonommin+kuin+toisella.+Myös+jos+suljen+toisen+silmän+kaikki+suorat+viivat+ovat+mutkalla+ja+tekstissä+kirjaimet+ovat+niin+epäjärjestyksessä,+ettei+tekstistä+saa+selvää.
Ehkä+ne+mainostetut+lääkärit+eivät+leikkaa+palveluseteleiden+potilaita,+koska+heiltä+saavat+vähemmän+rahaa.
Yllä+sanotun+perusteella+en+suosittele+näitä+porvoolaisia.
18.10.2020 19:47
Mistä++demoneista+puhut+nykypäivänä,+olen+luullut+että+ovat+satuolentoja+kaukaisilta+ajoilta.
Olen+sanonut,+että+kaikista+suunnista+arvostan+helluntailaisia+eniten,+olenhan+myös+lapsena+käynyt+helluntailaisten+pyhäkoulua.+Mutta+ihan+kaikkea+en+ymmärrä,+kuten+kielillä+puhumiset+ja+kaatumiset.+Taitaa+olla+vain+näyttelemistä
18.10.2020 15:30
Minun+näkemykseni+asiasta+on+hieman+erilainen.+Kyllä+kristitty+haluaa+siunausta+avioliitolleen+Jumalan+kasvojen+edessä.+Sen+sijaan+tuntuu+oudolta,+että+homopari+haluaa+siunausta+Jumalan+Sanoja+vastaisiin+tekoihin.+Heille+maistraatissa+vihkiminen+kuuluu.
Raamatussa,+myös+Uudessa+Testamentissa,+tuomitaan+miesten+väliset+temput+monessa+kohdassa,+mutta+en+ole+löytänyt+kohtaa,+jossa+lesboista+puhutaan.+Eikö+naisten+keskinäiset+teot+olekaan+Raamatun+vastaista
18.10.2020 15:12
Totta,+vanhentuneet+ovat+varsinkin+ne,+joita+harvoin+näen.+Itse+olen+nuoren+näköinen,+mutta+kieltämättä+minulla+on+muita+vaivoja.+Näkö+on+heikentynyt,+eteenkin+jos+itseäni+peiliin+katselen,+vahvemmat+silmälasit+täytyy+minun+hankkia.
Olen+tullut+myös+laiskaksi+ja+saamattomaksi.+Sairaus+(reuma)+ehkä+vaikuttaa,+mutta+kuitenkin.+Iästä+se+ei+voi+johtua,+koska+eihän+me+vielä+vanhoja+olla.
Työssä+ollessani,+vaikka+työpäivät+usein+venyivät+melko++pitkiksi,+kerkin+kaikkea+muutakin,+mökkeilla,+veneillä,+ajaa+moottoripyörällä,+tehdä+kotiviinejä+ym.+Ehdin+jopa+juopotella,+ja+ehdin+kirjoittaa+tälle+palstalle.
Omakotitalossa+tein+kaikki+piha-+ym.+työt,+vaatteeni+pesin+ja+silitin.
Nyt+asun+rivitalossa,+jossa+toiset+tekevät+kaikki+edellä+mainitut.+Huoltoyhtiö+tekee+pihatyöt,+yksityinen+kotiapu+siivoaa+tarvittaessa+ja+hoitaa+vaatehuollon.+Edes+viinakauppaan+en+viitsi+lähteä.
Aika+kuuluu,+mutta+mitään+ei+tapahdu.+Kuinka+te,+arvoisat+ikätoverit+palstalla,+oletteko+kaikki+tehokkaita+ja+aikaansaavia?
18.10.2020 11:06
5 / 7