Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Öteisti
profiilit
Öteisti
Öteisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
238
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jumalan+Sana+on+kirjoitettu+kokonaisuudessaan+Raamatussa+-ei+Suomi24+-palstalla.
"Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa+(Jeesuksen+Kristuksen),+ettei+yksikään+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi+(joutuisi+helvettiin),+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä"
*Johanneksen+evankeliumi+3:16)*
30.11.2018 07:22
"Kun+ateisti+kuolee,+niin+se+on+surullinen+tapahtuma.+Kukaan+ei+tule+iloiseksi+sen+vuoksi,+että+ateisti+kuolee..."
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ei+edes+Jumala,+joka+sanoo+Raamatussa,+Jumalan+Sanassa:
+"Olisiko+minulle+mieleen+jumalattoman+kuolema,+sanoo+Herra,+Herra;+eikö+se,+että+hän+kääntyy+pois+teiltänsä+ja+elää?+
Sano+heille:+Niin+totta+kuin+minä+elän,+sanoo+Herra,+Herra,+ei+ole+minulle+mieleen+jumalattoman+kuolema,+vaan+se,+että+jumalaton+kääntyy+tieltänsä+ja+elää.+Kääntykää,+kääntykää+pois+pahoilta+teiltänne;+ja+minkätähden+te+kuolisitte,+Israelin+heimo!"
(+Hesekiel:+18:23,++33:1+)
27.11.2018 11:20
Niin,+vastatkaa+ihmeessä.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
No,+vastataan+ihmeessä!
https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html
27.11.2018 09:00
`ihmettelenvaan´++kommentoi:
"Oletko+sinä+koko+ajan+ilman+pahoja+ajatuksia,+jatekoja+ja+sanoja.+Tuskinpa."
(Kommenttisi+oli+ilmeisesti+tarkoitettu+minulle.)+
Vastaan:++En+ole!+Ja+en+ole+mielestäni+kovin++paljon+väittänytkään+että+niin+olisin.
26.11.2018 09:48
Kuulostaa+varmaan+paatuneelta+ja+paheelliselta+toiminnalta?
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ei+kuulosta,+mutta+elät+suuressa+harhassa,+teet+pahan+erehdyksen+ja+kohtalokkaan+virhearvioinnin,+jos+luulet,+että+korkeasta+moraalistasi+huolimatta+olet+pystynyt+(tai+pystyt)+elämään+synnitöntä+elämää;+siis+ilman+niitä+pahoja+ajatuksia,+sanoja+ja+tekoja,+jotka+Raamattu+synniksi+tuomitsee,+ja+jotka+ateistinkin+omatunto+huonoiksi+hommiksi+havaitsee+(tai+pitäisi+havaita).
26.11.2018 07:48
SatunnainenKirjoittaja:
"...tarkoittaako+hän+kysyä+pelkästään+ateistien+musiikkimakua+vai+samalla+kaikkien+palstalle+kirjoittajien,+koska+on+maininta:+"mutta+mikä+on+palstan+kirjoittajien+musiikimaku""
Jaa,+onko+tämä+kaikille+palstan+kirjoittajille+tarkoitettu+"toivekonsertti"+vai+pelkästään+ateisteille.
Poistakaa+minultakin+tämä+kirjoitus,++jos+alla+oleva+YOUTUBEsta+klikattava+ns.+partiolaisten+laulu+ei+ole+tähän+aloitusosioon+sopiva.
Täytän+ensi+kuussa+64+vuotta,+ja+uskossa+olen+ollut+45+vuotta.
Sama+Taivas+Yllä+Tämän+Maan+(ETC)
https://www.youtube.com/watch?v=wx-FIDVBWVc
25.11.2018 16:39
Nimimerkille++"ei-kirj",+joka+kirjoitti:
"...mutta+että+"uskoon":+niin+uskoon+"mihin"?
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Usko+Herraan+Jeesukseen!
"Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."+
"Ja+hän+vei+heidät+ylös+asuntoonsa,+laittoi+heille+aterian+ja+riemuitsi+siitä,+että+hän+ja+koko+hänen+perheensä+oli+tullut+Jumalaan+uskovaksi"+
(Apostolien+teot+16:31,34)
Pelastus+on+armosta,+uskon+kautta.+Ja+tämä+usko+on+Jumalan+lahja,+ei+omatekoista+"itsenne+kautta"+uskoa,+eikä+järkeilyä:
"Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-+
ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi."++(Efesolaiskirje+2:8,9)
Sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi,+ei+aivouskolla.
+(Suun+tunnustus+tarkoittaa+sitä+että+uskovainen+tunnustaa+uskovansa+Jeesukseen+myös+ihmisten+edessä+eikä+elä+jossain+"Hänen+Majesteettinsa+salaisessa+palveluksessa")
"sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan"++
(Roomalaiskirje:++10:10)+
Uskovainen+elää+Jumalan+Pojan+uskossa,+ei+omatekoisessa+järkeilyuskossa:+
Uskossa,+jonka+Jeesus+vaikuttaa:
"ja+minä+elän,+en+enää+minä,+vaan+Kristus+elää+ja+minkä+nyt+elän+lihassa,+sen+minä+elän+Jumalan+Pojan+uskossa,+hänen,+joka+on+rakastanut+minua+ja+antanut+itsensä+minun+edestäni"+
+(Galatalaiskirje+2:20)
"Ja+uskon+kautta+hänen+nimeensä+on+hänen+nimensä+vahvistanut+tämän+miehen,+jonka+te+näette+ja+tunnette,+ja+usko,+jonka+Jeesus+vaikuttaa,+on+hänelle+antanut+hänen+jäsentensä+terveyden+kaikkien+teidän+nähtenne."++(Apostolien+teot:+3:16)
23.11.2018 08:18
"Miksi+Jahve+sallii+miljoonat+muut+jumaluudet+ja+miksi+parissa+kymmenessä+vuodessa+islamista+ja+Allahista+tulee+kaikista+suurin+uskonto?
Onko+Jahve+ja+Jeesus+menettäneet+parhaan+teränsä?"
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jumala+ei+muutu+-+ihmisen+on+muututtava!
+*Jeesus+Kristus+on+sama+eilen+ja+tänään+ja+iankaikkisesti*+(+Hebrealaiskirje++13:8)
______
Tapahtuu+eräänlaista+"karsintaa".
Jeesuksen+vertaus+10+neitsyestä:+
On+5+ymmärtäväistä+ja+5+tyhmää.+Tyhmät+neitsyet+jäivät+oven+ulkopuolelle
*Silloin+on+taivasten+valtakunta+oleva+kymmenen+neitsyen+kaltainen,+jotka+ottivat+lamppunsa+ja+lähtivät+ylkää+vastaan.+
+Mutta+viisi+heistä+oli+tyhmää+ja+viisi+ymmärtäväistä.*+
----
*Ja+myöhemmin+toisetkin+neitsyet+tulivat+ja+sanoivat:+'Herra,+Herra,+avaa+meille!
Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi:+'Totisesti+minä+sanon+teille:+minä+en+tunne+teitä.'+
Valvokaa+siis,+sillä+ette+tiedä+päivää+ettekä+hetkeä*.+(Matteus+25:1-2,+11-13)
______
Toinen+korjataan+talteen,+toinen+jätetään:
*Silloin+on+kaksi+miestä+pellolla;+toinen+korjataan+talteen,+ja+toinen+jätetään.*
+(Matteus+24:40)
(2.Tessalonikalaiskirje+3:2)
======================
On+siis+mahdollista+-+ellet+ole+uskossa+Jeesukseen+Kristukseen+-++että+sinä+et+koskaan+tulekaan+uskoon.++Silloin+on+vain+elettävä+jumalattomana+elämänsä+loppuun+saakka.+
Uskovaisen+on+mahdotonta+tulla+uskoon.+
Kotoinen+kasakkamme,+Viktor+Klimenko+totesi,+että+jos+hän+voisi+tulla+uskoon,+niin+hän+antaisi+tapahtua++sen+uudelleen,+mutta+että+se++on+mahdotonta,+koska+hän+on+jo+uskossa+
Jeesukseen+Kristukseen.
22.11.2018 13:04
>>>Jos+minä+väitän+Saunatontun+olevan+olemassa+niin+totta+helvetissä+minun+on+osoitettava+sen+olemassaolo.
Ei+tämä+nyt+niin+saatanan+vaikea+voi+olla+tajuta+vaikka+Jeesus+pörähtelee+päässä.<<<++
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"+totta+helvetissä+"
Missä+helvetissä?+Raamatussa+mainitussa+helvetissä.+Ei+kannata+vannoa+helvetin+nimeen,+sillä+helvetissä+ei+todisteta+enää+mitään.
"saatanan+vaikea"
Minkä+saatanan?+Raamatussa+mainitun+saatanan+eli+perkeleen.+Saatana+kyllä+pystyy+tekemään+sen;+saa+asiat+vaikeaksi+ja+elämän+sekaisin.
"Jeesus+pörähtelee+päässä"
Kuka+Jeesus?+Raamatussa+mainittu+Jeesus+Kristus.+Vai+joku+toinen+Jeesus.
Siis+nämä+sanat:+helvetti/saatana/Jeesus+ovat+lähtöisin+Raamatusta.
Sanan+`todistustaakka´+ymmärtää++tällainen+ei-lainoppinutkin,+mutta+eikö+olisi+reilumpaa+että+ei+todistustaakoitettaisi+ketään+yksipuolisesti.+Siis+tasapuolisuuden+vuoksi+uskovaisen+on+todistettava+Jumalan+olemassaolo+ja+jumalattoman+päinvastoin,+olemassaolemattomuus.
Tai+Jumalan+itse+on+todistettava+olemassaolonsa.
Olet+ilmeisesti+(kommentistasi+päätellen)++jumalaton,+ja+silloin+tietenkin+väität+ja+todistat,+että+mitään+Raamatun+Jumalaa+ei+ole+olemassakaan.+
Ja+toisaalta+Raamattu,+Jumalan+Sana+kertoo+hyvin+paljon+Jumalan+olemassaolosta.
Siis+jompikumpi,+Sinä+tai+Raamattu,+on+väärässä.
Kumpihan+se+mahtaa+olla?
18.11.2018 18:35
Uskovien+keskuudessa+yleinen+sanonta:
"Eilistä+ei+enää+ole+-+huomisesta+emme+tiedä+-+mutta+tänään+auttaa+Herra+(Jeesus+Kristus)!+"
Pitää+paikkansa,+tiedän+omasta+kokemuksesta.
17.11.2018 20:47
Kuka+on+ateisti+ja+kuka+ei?
----
Moni+on+ollut+aamulla+ateisti,+ja+illalla+jo+uskossa+Jeesukseen+Kristukseen.+Eräälle+ex-ateisti+&+biologian+opettajalle+kävi+näin+ihanasti.+Hylkäsi+samalla+myös+koko+evoluutiohölynpölyn.
17.11.2018 16:22
Suomeen+Venäjältä+muuttanut+uskovainen+mies+oli+puhunut+suomea+tullissa+vähän+epäselvästi+mutta+selvin+päin+ja+ajanut+autoa.+
Tullimies+oli+kysynyt:+"Oletteko+humalassa?"+
Mies+oli+vastannut:+"En,++vaan+Jumalassa!"
17.11.2018 11:42
>>>Uskova+on+huijari,+mutta+hän+huijaa+vain+omaa+itseään+eikä+anna+itselleen+mahdollisuutta+paljastua.+Sehän+saattaisi+romahduttaa+hänen+koko+maailmansa.+Parempi+siis+uskoa+huijaukseensa+vaikka+hampaita+purren.<<<++
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jos+Jeesus+Kristus,+Jumalan+Poika,+ei+olisi+Golgatan+keskimmäisellä+ristillä+sovittanut+syntejäni+kuolemalla+verisen+ristinkuoleman,+niin+syntini+vetäisivät+minut+helvettiin.
Jos+sanoisin,+että+en+ole+syntiä+tehnyt,+niin+Raamatun+ilmoituksen+mukaan+vaeltaisin+eksyksissä+ja+valheessa,+sillä+en+tuntisi+totuutta,+totuus+ei+olisi+minussa.
Miten+sinä,+ateisti,+aioit+selvitä+syntiongelmasi+kanssa.+
1.Johanneksen+kirje+1:7-10:
"Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.+
+Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.+
Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.+
Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä"
15.11.2018 10:30
agnoskepolle:
Yli+32+vuotta+armeijan+leivissä+-+arvostan.+Jostain+aikaisemmasta+kommentistasi+muistan+lukeneeni/tulkinneeni,+että+palvelit+ainakin+Rissalassa.+Kävin+armeijan+Pohjois-Karjalan+Rajavartiostossa,+Onttolassa+1970-luvulla+ja+varusmiesaikana+siellä+komppanian+päällikkönä+oli+serkkutyttöni+mies+ja+oli+kyllä+esimerkillinen+upseeri.
Armeijassa+oli+joillakin+se+tyyli,+että+jotkut+upseerit+opettivat+syyllistämällä.+Jos+siviilin+pystymetsästä+tempaistaan+mies+ja+pistetään+ennalta+sen+kummemmin+harjoittelematta+johtamaan+yöllistä+joukkueen+sissihyökkäystä,+niin+ei+siinä+aina+kaikki+mene+nappiin.+No,+varmaan+niistä+virheistä+viisastui.+Sitten,+kun+kerran+onnistuttiin+epätavallisen+hyvin,+ja+arvelin+että+nyt+saamme+kiitosta,+mutta+upseeri+totesi+vain+että+"nythän+se+meni+jotenkin".
Hieno+homma,+että+poikasi+on+rajavartiolaitoksen+palveluksessa.+Asuin+Venäjän+rajanaapurikunnassa+(syntymäkotikunta)+ja+rajavartijat+olivat+innokkaita+järjestämään+siviilipuolella+kuntosuunnistuksia+ja+suunnistuskilpailuja,+joihin+itsekin+osallistuin+ja+osallistun+vieläkin+kuntosuunnistuksiin+siellä+käydessäni.
Setäni+oli+laivaston+upseeri+konepuolella.+Olin+hänen+hautajaisissaan+Turussa.+Kysessä+eivät+olleet+sotilaalliset+hautajaiset,+mutta+vastapäätäni+kahvipöydässä+istunut+herrasmies+kysyi+minulta+tärkeimmät+asiat+heti+alkuun:+Mikä+on+aselaji+ja+sotilasarvo?
12.11.2018 11:02
>>>Luin+juuri+keskustelun,+jossa+minulle+selvisi,+että+eräs+tännekin+kirjoitteleva+nikki+onkin+siviilipalvelusmies,+joka+ensin+yrittänyt+olla+armeijassakin.
++++++Tämä+vahvistaa+käsitystäni+siitä,+että+monet+ateistit+pelkäävät+Jumalaa+juuri+auktoriteettikammoisuutensa+takia.<<<<++
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Enpä+usko.
Ei+kaikkien+luonne+ja+hermostollinen+herkkyys+kestä+armeijan+fyysisiä+ja+henkisiä+rasituksia,+ja+silloin+on+viisasta+siirtyä+siviilipalvelukseen.+Ja+se+ei+todellakaan+ole+mikään+häpeä!
Kokemusta+on:
armeijassa,+sissiporukoissa,+varsinkin+res.upseerikoulussa+jouduimme+aika+tiukkoihin+tilanteisiin,
Pari+kaveria+on+sanonut,+että+heille+armeija+(tai+joku+sen+osio)+oli+elämän+parasta+aikaa.
Samoin+eräs+eläkkeellä+oleva+rajavartija+totesi+että+rajavartiostossa+työskentely+oli+hänen+elämänsä+parasta+aikaa.
Tällaisiakin+persoonallisuuksia+on,+mutta+niiitä+on+harvassa.
11.11.2018 17:54
alfa123om:
"Usko+jumalaan+on+väärää+uskoa+sillä+ihmisen+tulee+uskoa+itse+olevansa+Jumala."
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Sinähän+olet+nielaissut+sen+saman+valheen,+jonka+käärme+(perkele)+syötti+Eevalle+jo+paratiisissa:+"+te+tulette+niinkuin+Jumala+tietämään+hyvän+ja+pahan"
Niin+vaimo+vastasi+käärmeelle:+"Me+saamme+syödä+muiden+puiden+hedelmiä+paratiisissa,+
mutta+sen+puun+hedelmästä,+joka+on+keskellä+paratiisia,+on+Jumala+sanonut:+'Älkää+syökö+siitä+älkääkä+koskeko+siihen,+ettette+kuolisi.
Niin+käärme+sanoi+vaimolle:+"Ette+suinkaan+kuole;+
vaan+Jumala+tietää,+että+sinä+päivänä,+jona+te+siitä+syötte,+aukenevat+teidän+silmänne,+ja+te+tulette+niinkuin+Jumala+tietämään+hyvän+ja+pahan.@@@
Martti+Luther+sanoi,+että+perkelekin+on+Jumalan+perkele.
08.11.2018 11:42
"uskovaisille+saa+nauraa"
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Olen+tullut+uskoon;+uskon+Herraan+Jeesukseen+Kristukseen+omana+henkilökohtaisena+Vapahtajana+ja+Pelastajana,+syntieni+anteeksiantajana.
Minulle+saa+nauraa......ja+sanoa+vaikka+hulluksi.....tälläkin+palstalla......antaa+tulla+vaan!
Mutta+huomasin,+että+ateisteille+ei+kärsi+oikein+edes+hymyillä.+
Vapaa-ajattelijoilla+oli+kaikille+tarkoitettu+yleinen+keskustelutilaisuus+Joensuussa+n.+10+vuotta+sitten.+
Mainitsin+siellä+kommenttini+sivulauseessa,+että+Jeesus+on+pelastanut+minut.
Mutta+tämä+lyhyt+kommenttini+närkästytti+erästä+vapaa-ajattelijaa+jo+siellä+tilaisuudessa,+ja+poislähtiessä+hän+loi+minuun+vihaisia+katseita.
07.11.2018 09:57
kekek-kekek
4.11.2018+22:20
Ja+sitten+pyhäkoulun+päätteeksi+lauletaan...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
.....ja+>>>"totisesti+minä+(Jeesus)++sanon+teille:+joka+ei+ota+vastaan+Jumalan+valtakuntaa+niinkuin+lapsi,+se+ei+pääse+sinne+sisälle"<<<+(Luukkaan+evankeliumi+18:17)
Ajatellaanpa+että+Jeesus+ilmestyisi+sinulle+yöllä+unessa+ja+sanoisi,+että+huomenaamulla+herätessäsi+minä+pelastan+sinut+-+jos+tahdot.+
Sinun+tarvitsee+vain+sanoa+"Kyllä"++minulle,+Jeesukselle+Kristukselle,++sinunkin+syntiesi+vuoksi+Golgatan+ristillä+verensä+vuodattaneelle+ja+kuolleista+ylösnousseelle+Jumalan+Pojalle.
Ja+myös+kaikki+sairautesi+minä+parannan,+sillä+Sanaani,+joka+on+kirjoitettu+Raamatussa,+sen+Ilmestyskirjassa,+minä+en+voi+kieltää!
>>>"ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."<<<+(Ilmestyskirja+21:4)
Olisiko+tämä+-+täynnä+rakkautta+oleva+-+tarjous+sinulle+sellainen+josta+et+haluaisi+kieltäytyä.
Kukapa+tietää+vaikka+tämä+voisi+tapahtua+sinulle!
06.11.2018 11:20
Onnea,+menestystä+ja+siunausta!
Teit+oikean+ratkaisun.
Raamattu+ei+lupaa+kristitylle+helppoa+vaellusta+täällä+maan+päällä,+mutta+iankaikkisuuden+kannalta+tie+on+selvä:
"Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani"+(Johanneksen+evankeliumi:+++14:6)
"...ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."+
+(Ilmestyskirja:+21:4+)
03.11.2018 22:39
*Uskontoon/uskontokuntaan*++uskominen+on+aivan+eri+asia+kuin+usko+Herraan+Jeesukseen+Kristukseen.
Suomen+kielessä+*uskonto*++ja+*usko*+ovan+niin+samankaltaisia+sanoja,+että+ne+usein+sekoitetaan+keskenään.
Vrt:+englannin+kielen:
usko+=faith
uskonto+=religion
*Uskontoon/uskontokuntaan*+uskominen+on+uskonnollisuutta,+farisealaisuutta+(ulkokultaisuutta)+pahimmillaan+ja+usko+*uskontoon/uskontokuntaan*+ja+ateismi+vievät+samaan+elämän+kaaokseen.
---
Apostolien+teot:
16:31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."
01.11.2018 12:46
11 / 12