Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

238

  1. Jumalan+Sana+on+kirjoitettu+kokonaisuudessaan+Raamatussa+-ei+Suomi24+-palstalla."Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa+(Jeesuksen+Kristuksen),+ettei+yksikään+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi+(joutuisi+helvettiin),+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä"*Johanneksen+evankeliumi+3:16)*
  2. Nimimerkille++"ei-kirj",+joka+kirjoitti:"...mutta+että+"uskoon":+niin+uskoon+"mihin"?¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Usko+Herraan+Jeesukseen!************"Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."+"Ja+hän+vei+heidät+ylös+asuntoonsa,+laittoi+heille+aterian+ja+riemuitsi+siitä,+että+hän+ja+koko+hänen+perheensä+oli+tullut+Jumalaan+uskovaksi"+(Apostolien+teot+16:31,34)*************Pelastus+on+armosta,+uskon+kautta.+Ja+tämä+usko+on+Jumalan+lahja,+ei+omatekoista+"itsenne+kautta"+uskoa,+eikä+järkeilyä:"Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi."++(Efesolaiskirje+2:8,9)**********************Sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi,+ei+aivouskolla.+(Suun+tunnustus+tarkoittaa+sitä+että+uskovainen+tunnustaa+uskovansa+Jeesukseen+myös+ihmisten+edessä+eikä+elä+jossain+"Hänen+Majesteettinsa+salaisessa+palveluksessa")"sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan"++(Roomalaiskirje:++10:10)+********************Uskovainen+elää+Jumalan+Pojan+uskossa,+ei+omatekoisessa+järkeilyuskossa:+Uskossa,+jonka+Jeesus+vaikuttaa:"ja+minä+elän,+en+enää+minä,+vaan+Kristus+elää+ja+minkä+nyt+elän+lihassa,+sen+minä+elän+Jumalan+Pojan+uskossa,+hänen,+joka+on+rakastanut+minua+ja+antanut+itsensä+minun+edestäni"++(Galatalaiskirje+2:20)"Ja+uskon+kautta+hänen+nimeensä+on+hänen+nimensä+vahvistanut+tämän+miehen,+jonka+te+näette+ja+tunnette,+ja+usko,+jonka+Jeesus+vaikuttaa,+on+hänelle+antanut+hänen+jäsentensä+terveyden+kaikkien+teidän+nähtenne."++(Apostolien+teot:+3:16)
  3. "Miksi+Jahve+sallii+miljoonat+muut+jumaluudet+ja+miksi+parissa+kymmenessä+vuodessa+islamista+ja+Allahista+tulee+kaikista+suurin+uskonto?Onko+Jahve+ja+Jeesus+menettäneet+parhaan+teränsä?"¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Jumala+ei+muutu+-+ihmisen+on+muututtava!+*Jeesus+Kristus+on+sama+eilen+ja+tänään+ja+iankaikkisesti*+(+Hebrealaiskirje++13:8)__________Lopun+aikana+kristikunnassa+tapahtuu+luopumus:*Älkää+antako+kenenkään+vietellä+itseänne+millään+tavalla.+Sillä+se+päivä+ei+tule,+ennenkuin+luopumus+ensin+tapahtuu+ja+laittomuuden+ihminen+ilmestyy,+kadotuksen+lapsi,*+(2.Tessalonikalaiskirje+2:3)++______Tapahtuu+eräänlaista+"karsintaa".Jeesuksen+vertaus+10+neitsyestä:+On+5+ymmärtäväistä+ja+5+tyhmää.+Tyhmät+neitsyet+jäivät+oven+ulkopuolelle*Silloin+on+taivasten+valtakunta+oleva+kymmenen+neitsyen+kaltainen,+jotka+ottivat+lamppunsa+ja+lähtivät+ylkää+vastaan.++Mutta+viisi+heistä+oli+tyhmää+ja+viisi+ymmärtäväistä.*+----*Ja+myöhemmin+toisetkin+neitsyet+tulivat+ja+sanoivat:+'Herra,+Herra,+avaa+meille!Mutta+hän+vastasi+ja+sanoi:+'Totisesti+minä+sanon+teille:+minä+en+tunne+teitä.'+Valvokaa+siis,+sillä+ette+tiedä+päivää+ettekä+hetkeä*.+(Matteus+25:1-2,+11-13)______Toinen+korjataan+talteen,+toinen+jätetään:*Silloin+on+kaksi+miestä+pellolla;+toinen+korjataan+talteen,+ja+toinen+jätetään.*+(Matteus+24:40)__________++Usko+ei+ole+joka+miehen:+(eikä+tietenkään+joka+naisen+jokamiehenoikeus)*...ja+että+me+pelastuisimme+nurjista+ja+häijyistä+ihmisistä;+sillä+usko+ei+ole+joka+miehen.*+(2.Tessalonikalaiskirje+3:2)======================On+siis+mahdollista+-+ellet+ole+uskossa+Jeesukseen+Kristukseen+-++että+sinä+et+koskaan+tulekaan+uskoon.++Silloin+on+vain+elettävä+jumalattomana+elämänsä+loppuun+saakka.+Uskovaisen+on+mahdotonta+tulla+uskoon.+Kotoinen+kasakkamme,+Viktor+Klimenko+totesi,+että+jos+hän+voisi+tulla+uskoon,+niin+hän+antaisi+tapahtua++sen+uudelleen,+mutta+että+se++on+mahdotonta,+koska+hän+on+jo+uskossa+Jeesukseen+Kristukseen.
  4. agnoskepolle:Yli+32+vuotta+armeijan+leivissä+-+arvostan.+Jostain+aikaisemmasta+kommentistasi+muistan+lukeneeni/tulkinneeni,+että+palvelit+ainakin+Rissalassa.+Kävin+armeijan+Pohjois-Karjalan+Rajavartiostossa,+Onttolassa+1970-luvulla+ja+varusmiesaikana+siellä+komppanian+päällikkönä+oli+serkkutyttöni+mies+ja+oli+kyllä+esimerkillinen+upseeri.Armeijassa+oli+joillakin+se+tyyli,+että+jotkut+upseerit+opettivat+syyllistämällä.+Jos+siviilin+pystymetsästä+tempaistaan+mies+ja+pistetään+ennalta+sen+kummemmin+harjoittelematta+johtamaan+yöllistä+joukkueen+sissihyökkäystä,+niin+ei+siinä+aina+kaikki+mene+nappiin.+No,+varmaan+niistä+virheistä+viisastui.+Sitten,+kun+kerran+onnistuttiin+epätavallisen+hyvin,+ja+arvelin+että+nyt+saamme+kiitosta,+mutta+upseeri+totesi+vain+että+"nythän+se+meni+jotenkin".Hieno+homma,+että+poikasi+on+rajavartiolaitoksen+palveluksessa.+Asuin+Venäjän+rajanaapurikunnassa+(syntymäkotikunta)+ja+rajavartijat+olivat+innokkaita+järjestämään+siviilipuolella+kuntosuunnistuksia+ja+suunnistuskilpailuja,+joihin+itsekin+osallistuin+ja+osallistun+vieläkin+kuntosuunnistuksiin+siellä+käydessäni.Setäni+oli+laivaston+upseeri+konepuolella.+Olin+hänen+hautajaisissaan+Turussa.+Kysessä+eivät+olleet+sotilaalliset+hautajaiset,+mutta+vastapäätäni+kahvipöydässä+istunut+herrasmies+kysyi+minulta+tärkeimmät+asiat+heti+alkuun:+Mikä+on+aselaji+ja+sotilasarvo?
  5. alfa123om:"Usko+jumalaan+on+väärää+uskoa+sillä+ihmisen+tulee+uskoa+itse+olevansa+Jumala."¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Sinähän+olet+nielaissut+sen+saman+valheen,+jonka+käärme+(perkele)+syötti+Eevalle+jo+paratiisissa:+"+te+tulette+niinkuin+Jumala+tietämään+hyvän+ja+pahan"__________1.+Mooseksen+kirja+3:1-5:@@@Mutta+käärme+oli+kavalin+kaikista+kedon+eläimistä,+jotka+Herra+Jumala+oli+tehnyt;+ja+se+sanoi+vaimolle:+"Onko+Jumala+todellakin+sanonut:+'Älkää+syökö+kaikista+paratiisin+puista'?"+Niin+vaimo+vastasi+käärmeelle:+"Me+saamme+syödä+muiden+puiden+hedelmiä+paratiisissa,+mutta+sen+puun+hedelmästä,+joka+on+keskellä+paratiisia,+on+Jumala+sanonut:+'Älkää+syökö+siitä+älkääkä+koskeko+siihen,+ettette+kuolisi.Niin+käärme+sanoi+vaimolle:+"Ette+suinkaan+kuole;+vaan+Jumala+tietää,+että+sinä+päivänä,+jona+te+siitä+syötte,+aukenevat+teidän+silmänne,+ja+te+tulette+niinkuin+Jumala+tietämään+hyvän+ja+pahan.@@@______________Paavali+varoitti+tästä+Korintton+seurakunnan+kristittyjä:2.+Korinttolaiskirje+11:3:@@@Mutta+minä+pelkään,+että+niinkuin+käärme+kavaluudellaan+petti+Eevan,+niin+teidän+mielenne+ehkä+turmeltuu+pois+vilpittömyydestä+ja+puhtaudesta,+joka+teissä+on+Kristusta+kohtaan@@@+______________Käärme+on+Raamatussa+perkeleen+vertauskuva.Huomaa+em.+1.+Moos.+3:1:@@@+Mutta+käärme+oli+kavalin+kaikista+kedon+eläimistä,+jotka+Herra+Jumala+oli+tehnyt;+@@@Martti+Luther+sanoi,+että+perkelekin+on+Jumalan+perkele.________________Ilmestyskirja:+12:9@@@Ja+suuri+lohikäärme,+se+vanha+käärme,+jota+perkeleeksi+ja+saatanaksi+kutsutaan,+koko+maanpiirin+villitsijä,+heitettiin+maan+päälle,+ja+hänen+enkelinsä+heitettiin+hänen+kanssansa@@@