Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Tämä+😂🤣😂
  2. Sama+tyyppi+tuli+myös+ensimmäisenä+mieleeni,+jolle+haluaisi+antaa+"hieman"+äiteen+kädestä.+Tosin+koivunvitsan+voisi+vaihtaa+vasaraan+tai+lekaan.Mä+en+enää+päädy+missään+tilanteessa+väkivaltaan,+enkä+haluakaan+päätyä,+mutta+tuon+tyypin+kohdalla+haluan+ehdottomasti+tehdä+poikkeuksen.+Viattomat+lapset+olivat+tuolle+miehelle+vain+kiusanteon+välikappaleita.+Eivät+omia+lapsiaan,+joille+ei+halua+mitään+pahaa+ja+joita+haluaa+varjella+kaikelta+pahalta.
  3. Tais+osua+ja+upota.+Ai+että+vanhaa+raakkia?+Salli+mun+nauraa+ja+räkäsesti.+Taidatkin+kuvailla+itseäsi.+Ottaako+noin+kovaa+päähän,+ettet+olekaan+se+adonis,+jonka+perässä+timmit+mimmit+juoksee+kilpaa+kuola+valuen.+Eivätkä+edes+ne+nelikymppiset+"raakit"+juokse+kuola+valuen+sun+perässä,+vaan+antavat+kylmästi+pakit+jos+yrität+niille+jotain+ehdottaa.+Miksi+muutoin+haukkuisit+nelikymppisiä+naisia+"kurtuiksi"+ja+"raakeiksi".+Oma+lehmä+sulla+on+ojassa.+Vai+pitäiskö+sanoo+kuohittu+sonni.+What+ever.+Nyt+kyllä+sait+puhuttua+itsesi+pussiin.+Mä+en+missään+kohtaa+sanonut+että+NUORET+miehet...+Sanoin+että+NUOREMMAT+miehet,+ja+jopa+naista+vuotta+nuorempi+mies+ON+naista+nuorempi...siis+nuorempi+mies.+Mielestäsi+siis+esim.+39-vuotias+mies+on+POIKA,+eikä+mielestäsi+mies+ollenkaan,+kun+häntä+vertaa+40-vuotiaaseen+naiseen?+Tai+35-vuotias+mies+on+poika,+ja+siten+lapsi+verrattuna+40-vuotiaaseen+naiseen.+Tämä+siis+tarkoittaa+sitä,+että+sinun+logiikkasi+mukaan+kaikki+alle+oman+iän+olevat,+sukupuolestaan+huolimatta,+ovatkin+lapsia,+ja+sitä+myötä+jokainen+joka+on+itseään+nuoremman+kanssa+missään+tekemisissä+on+pedofiili.+Pedofiilit+kun+saavat+seksuaalisen+tyydytyksensä+lapsista,+tai+tietystä+lapsesta.+Tämä+tarkoittaa+siis+sitä,+ettet+itse+voi+olla+kenenkään+itseäsi+nuoremman,+etkä+vanhemman+kanssa.+Saat+olla+vain+ja+ainoastaan+oman+ikäisesi+kanssa.+Jos+itse+olet+vanhempi+kuin+kumppanisi,+olet+silloin+oman+logiikkasi+mukaan+pedofiili+lapseen+sekaantuja.+Jos+taas+olet+itseäsi+yhtäkin+vuotta+vanhemman+kumppanin+kanssa,+on+kumppanisi+silloin+logiikkasi+mukaan+pedofiili.+Joten+joo...+Mietippä+uudelleen+mitä+väität,+vai+olisiko+sittenkin+parempi+pitää+mieluummin+suu+kiinni.
  4. Olen+itse+sinkku,+mutta+vastaan+koska+sairastan+vaikea-asteista+uniapneaa,+ja+mulla+todettiin+tutkimuksissa+33+katkosta+tunnissa,+joista+pisimmillään+yksi+katkos+kesti+1.34+minuuttia.+Ihmisellä+jolla+on+ahdas+nielu,+ei+painon+tiputtaminen+poista/paranna+täysin+uniapneaa.+Itselläni+on+ahdas+nielu,+ja+kuorsasin+myös+normaalipainoisena.+Uniapnea+lisää+sepelvaltimotautiriskiä,+kuten+myös+korkeaa+verenpainetta,+joten+mistään+pienestä+jutusta+ei+ole+sairaudessa+kyse.+Vaikeaa+ja+keskivaikeaa+uniapneaa+sairastava+kuuluu+myös+koronan+vaikeamman+muodon+riskiryhmään.Vaikka+nukuin+kellon+ympäri,+olin+aamulla+herätessä+yhtä+väsynyt+kuin+illalla+nukkumaan+mennessä,+päivä+meni+sumussa+kulkiessa+(tällöin+saattaa+olla+auton+ratissa+jopa+vaarallinen+ympäristölleen,+koska+väsyneenä+reaktionopeus+hidastuu),+ja+jo+iltapäivällä+viideltä+aloin+haukottelemaan+väsymyksen+kasvaessa+sitä+suuremmaksi+mitä+lähemmäksi+iltaa+kohti+mentiin.+Ei+ollut+energiaa+tehdä+juuri+mitään+ylimääräistä,+ja+jatkuvasti+väsytti.+Osa+nukahtaa+vaikka+kesken+television+katselun+istualleen,+koska+eivät+enää+pysy+hereillä.+Itse+puhuin+väsymyksestä+työterveyslääkärille,+jonka+vastaanotolle+olin+päässyt+työ-+ja+toimintakykyarvion+vuoksi+(tutkimuksissa+olo+johtui+muista+syistä),+ja+yhden+yön+kestävä+unisalkkututkimus+sovittiin+tehtäväksi.+Sain+tehdä+se+kotona,+ja+koska+muutamaan+kuukauteen+ei+tullut+mitään+tuloksia+tai+yhteydenottoa,+ajattelin+sen+osoittavan+etten+uniapneaa+sairasta.+Loppupalaverissa+sain+tietää+sairastavani+uniapneaa,+ja+sain+lähetteen+kurkku-,+nenä-,+ja+korvatautien+klinikalle+c-papin+saamista+varten.Laitteen+sain+kaksi+vuotta+sitten,+ja+oli+mieletöntä+tajuta+kahta+viikkoa+myöhemmin,+että+herranjestas,+kello+on+viisi+iltapäivällä+eikä+mua+yhtään+väsytä,+vaikka+aiemmin+olisin+ollut+jo+silloin+valmis+menemän+nukkumaan.+Olo+oli+päivisin+pirteä,+koska+sain+tarpeeksi+lepoa+unen+aikana,+ja+jaksoin+tehdä+muutakin+päivän+aikana+kuin+vain+ne+pakolliset+asiat.+Menneen+kahden+vuoden+aikana+on+vain+kourallinen+niitä+kertoja,+jolloin+en+ole+laitetta+nukkuessa+käyttänyt,+ja+ensimmäinen+yö+ilman+laitetta+sitä+useamman+kuukauden+käyttämisen+jälkeen+palautti+mieleen+miksi+en+ole+ilman+ellei+ole+ehdoton+pakko:+aamulla+herätessä+olin+yhden+ilman+laitetta+nukutun+yön+jälkeen+taas+kuin+puolikuollut+väsymyksestä,+eikä+olo+ollut+ollenkaan+pirteä+mitä+muina+aamuina+laitteen+kanssa+nukuttujen+öiden+jälkeen.Kannattaa+lukea+täältä+c-pap+-laitteen+valmistajan+sivuilta+lisää+tietoa+uniapneasta,+ja+pyydä+myös+puolisoasi+lukemaan+se.+https://document.resmed.com/en-us/documents/fi/ResMed_Uniapnea_minullako.pdfHengitysliiton+sivuilta+saa+myös+lisätietoa:https://www.hengitysliitto.fi/hengitysterveys-ja-sairaudet/hengitys-sairaudet/uniapnea/
  5. Samoin+ymmärrän+minä,+vaikka+myönnän+että+hänen+jatkuva+valittaminen+ja+säälin+kerjuu+ottaakin+välillä+hermoon.+Mulla+vaadittiin+se+hyppy+ja+sen+seurauksena+tulleet+vammat+pakollisine+elämänmuutoksineen,+ennen+kuin+ymmärsin+itse+kuinka+pohjamudissa+sitä+silloin+rämmin.+Mulla+kun+ei+ne+kuohunnat+ja+"tempaukset"+olleet+jatkuvia,+vaan+pääsivät+purkautumaan+satunnaisesti,+jolloin+saattoi+mennä+viikkoja+etten+yrittänyt+tehdä+mitään+itselleni+tai+käyttäytynyt+ahdistavasti+toisia+kohtaan.+Tai+ainakaan+en+sitä+itse+huomannut.+Pystyin+opiskelemaan+normaalisti,+pystyin+viettämään+aikaa+kavereiden+kanssa+normaalisti,+pystyin+seurustelemaan+lyhyitä+pätkiä+normaalisti+jne.+Kunnes+sitten+se+räjähdys+tapahtui+yllättäen+ja+usein+pienessä+sievässä.+En+osannut+puhua+niistä+päässäni+pyörivistä+asioista+kenellekään,+joten+pienet+asiat+kasaantuivat,+kunnes+räjähdin+jonkin+mitättömän+asian+takia.+Puhuin+kyllä+kaikista+muista+asioista,+mutta+en+niistä+joista+mun+olisi+oikeasti+pitänyt+puhua.+Hypyn+jälkeen+opettelin+puhumaan,+ja+mulla+on+ollut+lähes+koko+menneen+16+vuoden+aikana+säännöllinen+ulkopuolinen+kontakti+psykiatrian+avossa.+Myös+sen+avulla+olen+pystynyt+pitämään+pään+kunnossa,+ja+omasta+toiveestani+niitä+tapaamisia+on+jatkettu+ja+tullaan+jatkamaan.+Jos+en+olisi+opetellut+aikanaan+puhumaan,+en+olisi+kertonut+täällä+yhtäkään+asiaa+menneisyydessä+mielenterveyden+kanssa+kamppailusta+ja+ylipäätään+mielen+päällä+pyörivistä+asioista.+Jos+en+olisi+opetellut+puhumaan,+en+olisi+ylipäätään+pystynyt+niistä+kertomaan.+En+olisi+osannut+kertoa.+Niinä+aikoina+kun+en+osannut+puhua,+äitini+piti+suututtaa+mut+muilla+asioilla,+silloin+kun+näki+että+jokin+painaa+mieltäni,+että+pystyin+purkamaan+kaiken+sen+pahan+olon+mikä+mielessä+pyöri.+Muutoin+mieleni+pysyi+siltä+osin+muilta+suljettuna.Olen+oman+kokemukseni+kautta+oppinut+konkreettisesti+sen,+kuinka+mielenterveyslääkitystä+tarvitseva+lopettaa+lääkityksen+voidessaan+paremmin.+Tällöin+kuvittelee+mielessään+ettei+enää+tarvitse+lääkitystä+koska+voi+hyvin,+ja+lopettaa+sen+tuiki+tärkeän+lääkkeen+käytön.+Olin+mennyt+yksityiselle+psykiatrin+vastaanotolle+syksyllä+2003,+koska+halusin+saada+mieleni+kuriin+ja+paremmaksi.+Sain+Seroxat+-lääkityksen,+mutta+tämä+vaihdettiin+puoli+vuotta+myöhemmin+Cipralexiin.+Vaihdon+yhteydessä+3/04+tunsin+voivani+paremmin,+joten+lopetin+kokonaan+lääkkeen+ottamisen.+Tämä+oli+virhe,+jonka+tulokset+näkyivät+reilua+puolta+vuotta+myöhemmin.+Siitä+syystä+voin+syödä+masennuslääkkeitä+vaikka+koko+loppu+elämän,+kunhan+itsetuhoisuus+pysyy+poissa.Mitä+tulee+siihen+Voxran+annoskokoon+ja+sivuoireisiin,+niin+suurempaa+annoskokoa+kokeiltiin+siksi+että+kipujen+takia+jaksaminen+ja+sitä+myöten+myös+mielenterveys+on+kovilla,+ja+parin+vuoden+aikana+olen+ollut+lähellä+jaksamisen+rajaa+sitä+kuitenkaan+ylittämättä.+Suuremmalla+annoskoolla+haluttiin+antaa+mahdollista+lisävastetta+jaksamiselle,+vaikka+vanhallakin+annoksella+pärjäsin.+Voimakas+närästys+ja+runsas+hikoilu+olivat+ne+sivuoireet+jotka+tulivat+isomman+annoksen+myötä.+Siihen+kun+lisää+jo+ennen+annoksen+nostoa+esiintyneet+helvetilliset+kivut,+joissa+toivoo+tajuttomuutta+edes+hetken+helpotukseksi,+sekä+niistä+seuraava+voimakas++päivä+päivältä+lisääntyvä+uupumus,+olivat+sivuoireet+hieman+liikaa+oman+kokonaisjaksamisen+lisärasitteena.+Jos+kipu,+uupumus+ja+jatkuva+väsymys+ei+olisi+ollut+päällä,+olisin+jatkanut+nostetun+annoksen+ottamista+sen+2,5+viikon+jälkeenkin,+minkä+syksyllä+kokeilin.+Toisaalta+suurempaa+annostusta+ei+olisi+edes+tarvittu+jos+kipu+ja+muut+seurannaiset+eivät+olisi+olleet+päällä.Allu+on+menossa+hyvään+suuntaan,+kunhan+malttaa+syödä+niitä+määrättyjä+lääkkeitä+säännöllisesti,+ja+käydä+siellä+terapiassa+sekä+sitoutua+niihin.+Tässä+vaiheessa+se+on+Allusta+itsestä+kiinni+mihin+suuntaan+mielenterveys+ja+muut+mielen+(kehityshäiriötä+lukuun+ottamatta)+ongelmat+menevät.+Eikä+13+tuntia+unta+ole+vielä+liian+paljon+elämää+vievä.+Itse+nukuin+15+tuntia+per+yö+viikonloppuisin,+ja+arkisin+piti+ottaa+joka+päivä+tunnin+tai+kahden+tunnin+päikkärit+koulun+jälkeen+10+tunnin+yöunien+päälle,+että+jaksoi+käydä+koulussa,+kun+söin+Mirtazapinia+unta+parantavana+yli+puoli+vuotta.+Jos+en+olisi+käynnyt+päivisin+koulussa,+olisin+varmaan+arkenakin+nukkunut+sen+15h/yö.+Päivisin+olotila+oli+väsynyt+ja+sumuinen.+Lisäksi+ruokahalu+kasvoi,+ja+sen+seurauksena+lihoin+yli+20+kiloa+sen+puolen+vuoden+aikana.+Lisääntynyt+uni+ei+ollut+ainoa+syy+miksi+lopetin+lääkkeen+käytön,+vaan+kaikki+nämä+yhteensä+teki+siitä+kestämättömän.+Pari+kuukautta+Mirtazapinin+lopettamisen+jälkeen+mulla+tilalle+aloitettiin+Ketipinor+annoksella+25-50mg,+eikä+se+ole+tehnyt+samoja+sivuoireita+mitä+Mirtazapin.+Toissa+talvena+annokseksi+vaihdettiin+25-100mg,+ja+voin+itse+säädellä+sitä+sen+tarpeen+mukaan+miten+olen+saanut+nukuttua.+Viime+aikoina+annos+on+vakiintunut+75+milliin.+Itse+en+nostanut+omin+luvin+annostusta,+vaan+psykiatri+päätti+sen.
  6. Sanoin+aiemmin+etten+Allulle+enää+kommentoi,+enkä+sitä+myöskään+nyt+tee.+Mulla+menee+myös+Venlafaxiini+3x75mg,+johon+aiemmin+syömäni+Escitalopram+20mg+(15+vuotta+tuolla+annoksella)+vaihdettiin+Venlan+soveltuessa+myös+neuropaattiseen+kivun+hoitoon.+Valitettavasti+sitä+apua+kipuun+ei+saatu,+mitä+vaihdolla+haettiin.+Mutta+mikä+tärkeintä,+se+pitää+Escitalopramin+tavoin+itsetuhoisuuden+poissa.+Koska+olen+edelleen+yli+vuoden+lähes+yhtäjaksoisesta+kipuhelvetistä+huolimatta+hengissä,+katson+lääkkeen+tehneen+työnsä,+ja+siltä+osin+auttaneen.+Noh,+menee+mulla+samalla+Voxra+maksimilla,+ja+on+mennyt+jo+menneet+7+vuotta.+Viime+syksynä+kokeiltiin+450milliä,+jonka+vielä+saa+Euroopassa+määrätä,+mutta+joka+on+suurin+annos+mitä+ylipäätään+saa+määrätä.+Pari+viikkoa+kokeilin+tuolla+annoksella,+mutta+sitten+oli+pakko+vähentää+vanhaan+annokseen+takaisin+pahojen+sivuoireiden+takia.+Mutta.+Kiitos+noiden+lääkkeiden,+en+ole+enää+se+sama+sekoileva+äkkipikainen+pommi,+joka+vuosia+sitten+olin.+Olen+oma+itseni,+siis+osittain+sama+kuin+pommivuosina,+mutta+ilman+mielialojen+jatkuvaa+heittelyä,+ja+ennakoimatonta+jopa+väkivaltaista+räjähtelyä.+Olen+oma+itseni,+joka+pystyy+kantamaan+vastuunsa+sanoistaan+ja+teoistaan,+ymmärtää+oman+tilansa+ja+tietää+syyt+teoilleen,+jotka+silloin+teki+niin+itseä+kuin+toisia+kohtaan.+Kantaa+vastuunsa+tekemistään+valinnoista,+ja+koska+muistan+mitä+se+aika+oli,+olen+myös+sitoutunut+pitämään+mielenterveydestäni+huolta,+ettei+sama+toistuisi+enää+uudelleen.+Olen+tasaisempi+mieleltäni,+mutta+siitä+huolimatta+ne+ns.+normaalit+mielenkuohunnat+liittyvät+olennaisesti+edelleen+luonteeseeni.+Nyt+vain+pystyn+ymmärtämään+ettei+pienet+tai+keskisuuret,+saati+isotkaan+pettymykset+ole+niitä+maailmanloppuja,+joita+ne+aiemmin+oli,+vaan+osaan+ottaa+ne+sellaisena+kuin+ne+oikeasti+ovat:+pettymyksiä,+joille+kohautetaan+olkapäitään,+surraan+hetki,+mutta+sitten+jätetään+taakse+ja+jatketaan+eteenpäin.+Kommenttini+pointti+on+tämä:+16+vuoden+aikana+mitä+masennuslääkkeitä+olen+syönyt,+olen+päässyt+tähän+pisteeseen+missä+nyt+olen+koska+olen+ottanut+säännöllisesti+päivittäin+määrätyt+lääkkeeni.+Siis+joka+ikinen+päivä.+Vain+satunnaisesti+on+jäänyt+joku+tabletti/kapseli+ottamatta,+ja+niitäkin+kertoja+on+yhteensä+noin+10+kappaletta+16+vuoden+aikana.+Me+ollaan+onnistuttu+hoidoissamme+ja+elämänmuutoksissamme+siksi,+että+me+ollaan+sitouduttu+omaan+hoitoomme+ja+olemme+itse+halunneet+saada+muutoksen+aikaan,+sekä+mikä+tärkeintä,+olemme+itse+tehneet+suurimman+osan+pitkästä+ja+rankasta+työstä+päästäksemme+tähän+pisteeseen+missä+olemme+tällä+hetkellä,+sen+sijaan+että+olisimme+odottaneet+jonkun+toisen+tekevän+kaiken+työn+puolestamme,+kuten+Allu+tekee.+Myös+Peris+on+hyvä+esimerkki+sille,+kuinka+itse+pitää+sitoutua+muutokseen+vaadittavaan+työhön,+ja+takapakeista+huolimatta+jaksaa+jatkaa+eteenpäin+sen+sijaan,+että+luovuttaa+jos+kaikki+ei+menekään+heti+nappiin.+Muutoksessa+onnistuminen+tarkoittaa+kovaa+työtä+ja+sisäistä+tahtoa+ja+vahvuutta+tehdä+sitä+työtä+vastoinkäymisistä+huolimatta.+Ilman+sitä+ei+mikään+muutos+onnistu.